DECIZIE Nr. 1301/EN din 17 noiembrie 2004
privind raportarea unor date statistice de catre furnizorii de servicii postale
ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN
COMUNICATII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1125 din 30 noiembrie 2004
In temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) si (5) si ale art. 44 lit.
f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 591/2002, precum si ale art. 49 alin. (3) lit. a) si
ale art. 50 din Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 642/2002,
presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii emite
prezenta decizie.
Art. 1
Prezenta decizie are ca obiect impunerea, in sarcina furnizorilor de
servicii postale, a obligatiei de a transmite periodic Autoritatii Nationale de
Reglementare in Comunicatii, denumita in continuare ANRC, unele date statistice
in vederea elaborarii de rapoarte, studii, analize si alte asemenea documente
in domeniul serviciilor postale, precum si a urmaririi si controlului aplicarii
prevederilor cuprinse in actele normative in vigoare.
Art. 2
Prin prezenta decizie se stabilesc anumiti indicatori aferenti furnizarii
de servicii postale, precum si categoriile de informatii corespunzatoare
fiecarui indicator.
Art. 3
(1) Furnizorii de servicii postale au obligatia de a raporta periodic catre
ANRC valorile aferente indicatorilor prevazuti la art. 2, in formatul-tip si in
conditiile prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
(2) Transmiterea datelor statistice prevazute in anexa se va realiza anual,
pana la data de 15 martie, pentru perioada de raportare reprezentata de anul
calendaristic anterior.
Art. 4
(1) Transmiterea documentelor care contin valorile aferente indicatorilor
prevazuti la art. 2 se poate efectua catre sediul central sau oficiul
teritorial al ANRC in a carui raza se situeaza sediul furnizorului, in unul
dintre urmatoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau de catre un reprezentant al furnizorului,
sub luare de semnatura;
b) prin serviciul de trimitere recomandata cu confirmare de primire;
c) ca inscris in forma electronica, caruia i s-a incorporat, i s-a atasat
sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un
certificat calificat si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de
creare a semnaturii electronice.
(2) In masura posibilitatilor tehnice, furnizorii de servicii postale vor
completa prin mijloace electronice formularele disponibile pe pagina de
Internet a ANRC, o data cu transmiterea acestora in conditiile alin. (1).
(3) ANRC va comunica fiecarui furnizor de servicii postale numele sau de
utilizator, parola si adresa de Internet prin intermediul carora acesta va
completa formularele prevazute la alin. (2).
Art. 5
In cazul nerespectarii obligatiei prevazute la art. 3 alin. (1), ANRC poate
aplica amenzile administrative prevazute la art. 60 alin. (1) lit. a) din
Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile postale, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 642/2002.
Art. 6
Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si
intra in vigoare la 3 zile de la publicare.
Presedintele
Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii,
Ion Smeeianu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
CHESTIONAR ADRESAT FURNIZORILOR DE SERVICII POSTALE
- date raportate pentru anul: ......
Denumirea furnizorului de servicii postale:
................................
Sediul societatii: .........................................................
Semnatura si stampila reprezentantului societatii
..........................
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
P - Numar de trimiteri procesate
P1 - In perioada 01.01 - 30.06
P2 - In perioada 01.07 - 31.12
C - Comentarii*1)
______________________________________________________________________________
| | P | C
|
| Indicatori |_____|
|
| |P1|P2|
|
|____________________________________________________________________|__|__|___|
| 1. Servicii| 1.1. Trimiteri postale, in | a) interne (total):| | |
1|
| postale din| greutate de pana la 2 kg
|____________________|__|__|___|
| sfera | (inclusiv 2 kg): | b) internationale: | | |
|
| serviciului| |___________________
|__|__|___|
| universal: | | intrate (total):| | |
2|
| | |
________________|__|__|___|
| | | iesite (total): | | |
3|
|
|__________________________________|____________________|__|__|___|
| | | | a) interne: | | |
|
| | | | ________________|__|__|___|
| | | | </= 20 g | |
| 4|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 21 - 50 g | | |
5|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 51 - 100 g | | |
6|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 101 - 250 g | | |
7|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 251 - 500 g | | |
8|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 501 - 1000 g | | |
9|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 1001 - 2000 g | | |
10|
| | |- trimiteri de
|____________________|__|__|___|
| | | corespondenta: | b) internationale: | | |
|
| | | | (iesite) | | |
|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | </= 20 g | | |
11|
| | | | ________________|__|__|___|
| | | | 21 - 50 g | | |
12|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 51 - 100 g | | |
13|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 101 - 250 g | | |
14|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 251 - 500 g | | |
15|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 501 - 1000 g | | |
16|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | 1001 - 2000 g | | |
17|
| |Din
|____________________________|____________________|__|__|___|
| |care:|- trimiteri de imprimate: | a) interne: | | |
18|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | | ________________|__|__|___|
| | | | intrate: | | |
19|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | iesite: | | |
20|
| |
|____________________________|____________________|__|__|___|
| | |- trimiteri recomandate: | a) interne: | | |
21|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | intrate: | | |
22|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | iesite: | | |
23|
| |
|____________________________|____________________|__|__|___|
| | |- trimiteri cu valoare | a) interne: | | |
24|
| | | declarata:
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | |____________________|__|__|___|
| | | | intrate: | | |
25|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | iesite: | | |
26|
| |
|____________________________|____________________|__|__|___|
| | |- colete: | a) interne: | | |
27|
| | | |____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | intrate: | | |
28|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | iesite: | | |
29|
|
|_____|____________________________|____________________|__|__|___|
| | 1.2. Colete, intre 2 kg si 10 kg | a) interne (total):| | |
30|
| | (inclusiv 10 kg)*:
|____________________|__|__|___|
| | | b) internationale: | | |
|
| | |____________________|__|__|___|
| | | intrate (total):| | |
31|
| | |
________________|__|__|___|
| | | iesite (total): | | |
32|
|
|__________________________________|____________________|__|__|___|
| | 1.3. Colete, intre 10 kg si 20 kg| a) internationale: | | |
|
| | (inclusiv 20 kg)*: | (total) intrate:| | |
33|
|____________|__________________________________|____________________|__|__|___|
* sunt incluse si coletele cu valoare declarata.
______________________________________________________________________________
| | P | C
|
| Indicatori (continuare) |_____|
|
| |P1|P2|
|
|____________________________________________________________________|__|__|___|
| 2. Servicii| 2.1. Trimiteri postale care fac | a) interne (total):| | |
34|
| postale din| obiectul unor servicii cu
valoare|____________________|__|__|___|
| afara | adaugata, in greutate de pana | b) internationale: | | |
|
| sferei | la 2 kg (inclusiv 2 kg): | (total): | | |
35|
|
serviciului|__________________________________|____________________|__|__|___|
| universal: | |- trimiteri de | - serviciu| a) interne: | | |
36|
| | | corespondenta:|
Express:|____________________|__|__|___|
| | | | | b) internationale: | | |
37|
| | | |___________|____________________|__|__|___|
| | | | - altele: | a) interne: | | |
38|
| |Din | |
|____________________|__|__|___|
| |care:| | | b) internationale: | | | 39|
| |
|________________|___________|____________________|__|__|___|
| | |- trimiteri | - serviciu| a) interne: | | |
40|
| | | imprimate: |
Express:|____________________|__|__|___|
| | | | | b) internationale: | | |
41|
| | |
|___________|____________________|__|__|___|
| | | | - altele: | a) interne: | | |
42|
| | | |
|____________________|__|__|___|
| | | | | b) internationale: | | |
43|
| |
|________________|___________|____________________|__|__|___|
| | |- publicitate prin posta: | a) interne: | | |
44|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
45|
| | |____________________________|____________________|__|__|___|
| | |- colete | a) interne: | | |
46|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
47|
| |
|____________________________|____________________|__|__|___|
| | |- trimiteri postale care nu | | | |
|
| | | au indicata adresa | interne | | |
48|
| | | destinatarului pe ambalaj:| | | |
|
|
|_____|____________________________|____________________|__|__|___|
| | 2.2. Colete postale care fac obiectul unor servicii cu valoare
|
| | adaugata, intre 2 kg si 10 kg (inclusiv 10 kg):
|
|
|_________________________________________________________________|
| | |- serviciu Express: | a) interne: | | |
49|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
50|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
51|
| | |____________________________|____________________|__|__|___|
| |Din |- altele: | a) interne: | | |
52|
| |care:|
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
53|
| | | | ________________|__|__|___|
| | | | | | |
54|
|
|_____|____________________________|____________________|__|__|___|
| | 2.3. Colete postale care fac obiectul unor servicii cu valoare
|
| | adaugata, intre 10 kg si 50 kg (inclusiv 50 kg):
|
|
|_________________________________________________________________|
| | |- serviciu Express: | a) interne: | | |
55|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
56|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
57|
| |Din |____________________________|____________________|__|__|___|
| |care:|- altele: | a) interne: | | |
58|
| | |
|____________________|__|__|___|
| | | | b) internationale: | | |
|
| | | |
________________|__|__|___|
| | | | | | |
59|
| | | | ________________|__|__|___|
| | | | | | |
60|
|
|_____|____________________________|____________________|__|__|___|
| | 2.4. Colete postale care fac | a) interne (total):| | |
61|
| | obiectul unor servicii fara
|____________________|__|__|___|
| | valoare adaugata, intre 10 kg si | b) internationale | | |
|
| | 50 kg (inclusiv 50 kg): | (total): | | |
62|
|____________|__________________________________|____________________|__|__|___|
______________________________________________________________________________
| | P | C
|
| Indicatori (continuare) |_____|
|
| |P1|P2|
|
|____________________________________________________________________|__|__|___|
| 3. Servicii de schimb de documente: | a) interne (total):| | |
63|
|
|____________________|__|__|___|
| | b) internationale: | | |
|
| | (total): | | |
64|
|_______________________________________________|____________________|__|__|___|
| 4. Servicii financiar-postale: | a) interne (total):| | |
65|
| |____________________|__|__|___|
| | b) internationale: | | |
|
| | (total): | | |
66|
|_______________________________________________|____________________|__|__|___|
______________________________________________________________________________
| Indicator |Valoarea |Valoarea
|Comentarii|
| |indicatorului |indicatorului | *1)
|
| |la 30.06 |la 31.12 |
|
|_____________________________________|______________|______________|__________|
| Angajati cu norma intreaga | | | 67
|
|_____________________________________|______________|______________|__________|
| Angajati cu norma redusa (partiala) | | | 68
|
|_____________________________________|______________|______________|__________|
| Total angajati | | | 68
|
|_____________________________________|______________|______________|__________|
*1) In cazul in care nu exista suficient spatiu pentru comentarii, acestea
se pot trece pe o pagina separata, pastrandu-se numarul de ordine.
De asemenea, furnizorii vor atasa chestionarului lista tarifelor practicate
pentru serviciile pe care le furnizeaza precum si promotiile si reducerile
tarifare pe care le practica in functie de anumiti parametri (ex.: trafic,
volumul fizic, fidelitatea clientului).
In intelesul prezentului chestionar urmatorii termeni se definesc astfel:
a) Servicii postale: servicii destinate publicului care constau in
colectarea, sortarea, transportul si livrarea la destinatari a trimiterilor postale,
efectuate cu caracter profesional si in scopul obtinerii de profit; dupa
criteriul caracteristicilor serviciului postal, serviciile se clasifica in:
- servicii cu valoare adaugata: trimiteri postale ce prezinta anumite
caracteristici ("valori adaugate") care raspund unor cerinte speciale
ale utilizatorilor, de exemplu: colectarea de la o adresa desemnata de catre
expeditor, livrarea pe baza de semnatura, personal destinatarului sau
reprezentantului autorizat al acestuia, livrarea la o data si o ora anume
stabilite, garantarea livrarii la o data si o ora anume stabilite, incercari
multiple de livrare, livrarea potrivit prioritatii sau ordinei specificate de
expeditor, confirmarea catre expeditor a efectuarii livrarii, posibilitatea de
schimbare a destinatiei sau a destinatarului in timpul transportului sau, daca
livrarea la destinatia initiala nu este posibila, monitorizarea electronica a
traseului trimiterii postale pe toata durata transportului si altele asemenea.
Nu constituie "valori adaugate" in sensul prezentei definitii:
livrarea accelerata (prioritate in prelucrare si transport) a trimiterii
postale ori transmiterea sau primirea continutului unei trimiteri postale prin
mijloace electronice catre/de catre un furnizor de servicii postale in vederea
sortarii, tiparirii sau pregatirii trimiterii postale (hybrid mail);
- servicii fara valoare adaugata: trimiteri postale ce nu prezinta
"valori adaugate" in sensul definitiei de mai sus.
b) Trimitere postala: un bun aflat in forma finala in care urmeaza sa fie
transportat si livrat, altfel decat prin mijloace electronice, la adresa
indicata de expeditor; din aceasta categorie fac parte trimiterile de
corespondenta, precum si carti, cataloage, ziare, periodice si colete postale
continand bunuri cu sau fara valoare comerciala; se asimileaza acestei
categorii si trimiterile postale care nu au indicata pe ambalaj adresa
destinatarului, lista continand adresele destinatarilor fiind comunicata de
catre expeditor furnizorului de servicii postale in orice forma; dupa criteriul
localizarii colectarii si livrarii trimiterilor postale, acestea se clasifica
in:
- trimiteri postale interne: trimiteri postale expediate de pe teritoriul
Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul Romaniei;
- trimiteri postale internationale: trimiteri postale expediate de pe
teritoriul Romaniei catre o adresa care nu se afla pe acest teritoriu sau
expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul
acesteia.
c) Trimitere de corespondenta: comunicare scrisa, tiparita, imprimata sau
inregistrata pe orice fel de suport material, care urmeaza sa fie transportata
si livrata, altfel decat electronic, la adresa indicata de expeditor pe acest
suport sau pe ambalajul acestuia. Cele doua caracteristici esentiale ale
trimiterii de corespondenta sunt asadar: 1. mesajul scris, tiparit, imprimat
sau inregistrat, adresat destinatarului de catre expeditor si 2. inscrierea
adresei destinatarului. Imprimatele (carti, cataloage, ziare si periodice) sunt
trimiteri postale dar nu sunt incluse in categoria trimiterilor de
corespondenta.
d) Colet postal: trimitere postala continand bunuri cu sau fara valoare
comerciala; coletele postale nu trebuie sa contina alte trimiteri postale.
e) Publicitate prin posta: trimiteri postale care urmeaza sa fie
transportate si livrate la adresa indicata de expeditor pe trimiterea in sine
sau pe ambalajul acesteia, depuse in numar minim de 1000 de bucati in acelasi
punct de acces, de catre acelasi expeditor, prin aceeasi expeditie, constand
exclusiv in materiale de reclama, marketing sau publicitate, care contin mesaje
identice, cu exceptia numelui, adresei si a numarului de identificare ale
destinatarului, precum si a altor modificari care nu altereaza natura
mesajului. Pe fata trimiterii postale care contine publicitate prin posta
trebuie sa fie inscriptionata mentiunea "Publicitate". Nu constituie
publicitate prin posta chitantele, facturile, situatiile financiare si alte
mesaje avand un continut diferit, precum si trimiterile care contin, in afara
de publicitate prin posta, si alte trimiteri postale in acelasi ambalaj.
Trimiterile postale care constituie publicitate prin posta nu sunt considerate
trimiteri de corespondenta.
f) Servicii Express: servicii care prezinta cel putin urmatoarele trei
"valori adaugate": 1. colectarea trimiterilor postale de la o adresa
desemnata de catre expeditor, 2. garantarea timpului de distribuire si 3.
monitorizarea electronica a trimiterilor pe parcursul transportului catre destinatar.
g) Servicii de schimb de documente: furnizarea de mijloace, inclusiv
punerea la dispozitie de catre un tert de sedii ad-hoc si de mijloace de
transport, care permit autolivrarea prin schimb reciproc a trimiterilor postale
intre utilizatorii abonati la acest serviciu.
h) Servicii financiar-postale: ansamblul de servicii de incasari, de plati
si transferuri de fonduri efectuate de furnizorii de servicii postale prin
intermediul retelei postale publice asa cum sunt reglementate prin actele
Uniunii Postale Universale.
i) Salariati cu norma intreaga: toti angajatii furnizorului care isi
indeplinesc sarcinile de munca pe durata timpului normal de lucru. Timpul
normal de lucru corespunde numarului de ore de lucru pe saptamana fixate de
furnizor ca reprezentand o norma intreaga, in conditiile legii.
j) Salariati cu norma redusa (partiala): toti angajatii furnizorului care
isi indeplinesc sarcinile de munca pe o durata mai mica decat durata timpului
normal de lucru, asa cum acesta este definit la lit. i).