Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1 din 23 octombrie 1995    * Republicata

Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

ACT EMIS DE: CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 153 din 28 martie 2001


SmartCity3


    *) Republicat in temeiul prevederilor art. III din Hotararea Consiliului superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania nr. 00/36/2000 privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 450 din 12 septembrie 2000, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania a fost aprobat prin Hotararea Conferintei nationale a expertilor contabili si contabililor autorizati nr. 1/1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 27 noiembrie 1995.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    1. Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, denumit in continuare Corpul, este persoana juridica de utilitate publica si autonoma, din care fac parte expertii contabili si contabilii autorizati, in conditiile prevazute de lege.
    2. Corpul, prin delegatia primita din partea autoritatii publice, acorda si retrage dreptul de exercitare a profesiei de expert contabil si de contabil autorizat si are dreptul sa controleze competenta si moralitatea membrilor sai.
    Membrii Corpului, potrivit actului normativ de infiintare, isi aleg organele de conducere care sa ii reprezinte in fata autoritatii publice, precum si in raporturile cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate.

    CAP. 2
    Organele de conducere si de control ale Corpului

    3. Organele centrale de conducere ale Corpului sunt: Conferinta nationala a expertilor contabili si contabililor autorizati (denumita in continuare Conferinta nationala), Consiliul superior al Corpului (denumit in continuare Consiliul superior) si Biroul permanent al Consiliului superior (denumit in continuare Biroul permanent).
    4. Conferinta nationala este organul superior de conducere si de control al Corpului.
    Conferinta nationala este constituita din membrii Consiliului superior, membrii consiliilor filialelor Corpului, ai comisiilor de disciplina, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice pe langa Consiliul superior si consiliile filialelor, precum si din reprezentanti din fiecare filiala a Corpului, desemnati de adunarile generale, conform normei de reprezentare de 1/100.
    5. Conferinta nationala este legal constituita daca este asigurata participarea majoritatii membrilor prevazuti la pct. 4, iar hotararile sunt valabil adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti. Daca la prima convocare nu se intruneste numarul necesar, este convocata din nou Conferinta nationala, care este legal constituita cu participarea a cel putin 30% din numarul membrilor si reprezentantilor prevazuti la pct. 4 alin. 2, iar hotararile sunt valabil adoptate cu votul majoritatii membrilor prezenti. Conferinta nationala este ordinara si extraordinara.
    6. Conferinta nationala ordinara se intruneste anual prin grija Consiliului superior, care alege locul de desfasurare, si are loc in cel mult doua luni de la incheierea exercitiului financiar. Convocarea Conferintei nationale ordinare se face cu cel putin 20 de zile inaintea datei de desfasurare a acesteia.
    7. Conferinta nationala ordinara are urmatoarele atributii:
    a) aproba Regulamentul de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, modificarile si completarile acestuia, avizate de Ministerul Finantelor Publice si de Ministerul Justitiei, precum si Codul privind conduita etica si profesionala a expertilor contabili si contabililor autorizati;
    b) stabileste directiile de baza si ia masurile necesare pentru asigurarea bunei exercitari a profesiei de expert contabil si de contabil autorizat;
    c) examineaza si aproba, prin vot deschis, raportul de activitate prezentat de Consiliul superior pentru exercitiul financiar expirat si raportul cenzorilor asupra gestiunii financiare a Consiliului superior;
    d) aproba, prin vot deschis, bilantul contabil, executia bugetului de venituri si cheltuieli pentru exercitiul financiar incheiat, precum si bugetul de venituri si cheltuieli al exercitiului financiar viitor, prezentate de Consiliul superior;
    e) aproba, prin vot deschis, organigrama Consiliului superior, sistemul de salarizare pentru anul urmator, precum si principiile si criteriile de organizare si de salarizare a aparatului propriu si a consiliilor filialelor;
    f) aproba, prin vot deschis, sistemul de acordare si cuantumul cheltuielilor de deplasare si reprezentare in consiliile filialelor Corpului pe anul urmator, la propunerea presedintelui Consiliului superior;
    g) alege si revoca presedintele si membrii Consiliului superior si ai comisiei de cenzori a acestuia; alege si revoca presedintele si doi membri ai Comisiei superioare de disciplina;
    h) aproba raportul Consiliului superior referitor la rezultatul alegerilor privind reinnoirea mandatelor membrilor consiliilor filialelor Corpului, inclusiv revocarea celor alesi;
    i) aproba, prin vot deschis, nivelul indemnizatiilor pentru organele alese ale Corpului si al taxelor de inscriere in evidenta Corpului;
    j) hotaraste asupra propunerilor de sanctionare disciplinara a membrilor Consiliului superior si ai consiliilor filialelor, formulate de Comisia superioara de disciplina;
    k) stabileste anual cotizatiile pe transe de venit, datorate de membrii Corpului;
    l) aproba planurile anuale de activitate ale Consiliului superior si ale consiliilor filialelor;
    m) confirma lista cuprinzand membrii de onoare ai Corpului, in conformitate cu anexa nr. 3;
    n) stabileste masurile necesare si urmareste indeplinirea altor atributii prevazute de actele normative, precum si a propriilor hotarari.
    8. Conferinta nationala extraordinara are loc numai in cazuri deosebite si se convoaca cu cel putin 15 zile inaintea datei fixate pentru desfasurarea ei, de catre Consiliul superior, pe baza ordinii de zi stabilite de acesta din proprie initiativa sau la propunerea filialelor reprezentand peste o cincime din totalul membrilor Corpului.
    9. Cu ocazia Conferintei nationale extraordinare pot fi organizate "zile de studii" (seminarii, colocvii etc.), ca urmare a unor lucrari executate si expuse de experti contabili si contabili autorizati si, eventual, cu concursul unor persoane si personalitati din afara Corpului, sub conducerea unui raportor general, desemnat de Consiliul superior dintre membrii sai.
    10. Consiliul superior exercita drepturile Corpului aferente statutului sau de persoana juridica de utilitate publica; in mod esential, are ca atributie reprezentarea profesiunii in fata autoritatilor publice prin presedintele sau si coordonarea actiunilor consiliilor filialelor judetene.
    11. Consiliul superior cuprinde maximum 24 de membri si 8 supleanti. Reprezentarea expertilor contabili si a contabililor autorizati se stabileste in functie de procentajul expertilor contabili in raport cu totalul membrilor Corpului la nivelul tarii, conform tabelului urmator:
_______________________________________________________________________________
 Ponderea expertilor contabili       Numarul membrilor      Numarul membrilor
 in raport cu numarul total al           titulari              supleanti
      membrilor Corpului           _____________________  _____________________
       la nivelul tarii             Experti   Contabili    Experti   Contabili
                                   contabili  autorizati  contabili  autorizati
_______________________________________________________________________________
 Pana la 50% inclusiv                 14          10          4           4
_______________________________________________________________________________
 Peste 50% si pana la 65% inclusiv    15           9          5           3
_______________________________________________________________________________
 Peste 65% si pana la 85% inclusiv    18           6          6           2
_______________________________________________________________________________
 Peste 85% si pana la 100%            21           3          7           1
_______________________________________________________________________________
 100%                                 24           -          8           -
_______________________________________________________________________________

    Stabilirea locurilor aferente celor doua categorii profesionale se face, potrivit alin. 1, de catre Biroul permanent, cu 3 luni inaintea datei stabilite pentru alegeri.
    12. Functiile membrilor Consiliului superior nu sunt remunerate; acestia insa beneficiaza de decontarea cheltuielilor de deplasare si de reprezentare. De asemenea, pot primi indemnizatii pentru activitatile efectiv prestate pentru Corp, in limitele si in conditiile aprobate de Conferinta nationala.
    13. Membrii titulari si supleanti ai Consiliului superior sunt alesi, prin vot secret, pentru 4 ani. Pentru asigurarea continuitatii activitatilor Corpului mandatele a jumatate din numarul celor alesi sunt reinnoite la fiecare 2 ani.
    14. Locurile vacante in Consiliul superior provin, de regula, din incetarea mandatului celor care au implinit 4 ani in cadrul acestuia; de asemenea, mandatul membrilor care se afla in situatia prevazuta la alin. 4 al pct. 98 inceteaza.
    Membrii carora le inceteaza mandatul pot sa isi depuna candidatura si sa fie realesi dupa o perioada cel putin egala cu cea a mandatului indeplinit.
    15. Alegerile pentru Consiliul superior se fac prin vot secret; sunt declarati alesi candidatii care au obtinut minimum doua treimi din numarul voturilor exprimate. In cazul in care candidatii nu intrunesc aceasta majoritate se organizeaza al doilea tur de scrutin, la care sunt declarati alesi cei care au intrunit majoritatea simpla a voturilor exprimate.
    16. Modul de depunere a candidaturilor, de desfasurare a votarii si de stabilire a celor alesi este prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    17. Consiliul superior se convoaca cel putin o data pe semestru de catre presedintele sau si ori de cate ori este necesar; de asemenea, poate fi convocat la cererea Biroului permanent, a majoritatii membrilor Consiliului superior, precum si la cererea Comisiei superioare de disciplina. Hotararile Consiliului superior sunt valabile daca au fost luate cu doua treimi din numarul membrilor sai, care trebuie sa reprezinte cel putin trei patrimi din numarul acestora. Daca nu s-a intrunit acest numar de voturi, al doilea tur de scrutin are loc in cursul unei alte sedinte, cu o participare de cel putin 40% din numarul membrilor, cu aceeasi ordine de zi si facand obiectul unei convocari speciale in termen de 15 zile. In acest caz, hotararile se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti. La paritate de voturi, votul presedintelui de sedinta este hotarator.
    Deliberarile Consiliului superior au caracter strict secret; hotararile sunt date publicitatii in revista editata de Corp.
    18. Consiliul superior are urmatoarele atributii:
    a) alege dintre membrii sai 5 vicepresedinti ai Consiliului superior: 4 dintre acestia sunt alesi dintre expertii contabili, iar unul, dintre contabilii autorizati;
    b) asigura elaborarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului, solicitand avizele Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Justitiei; regulamentul de organizare si functionare nu va fi inaintat pentru aprobare fara avizele favorabile ale celor doua ministere;
    c) asigura elaborarea si completarea Codului privind conduita etica si profesionala a expertilor contabili si contabililor autorizati;
    d) asigura administrarea si gestionarea patrimoniului Corpului;
    e) delibereaza asupra tuturor problemelor privind profesia de expert contabil si de contabil autorizat;
    f) vegheaza ca Regulamentul privind dobandirea calitatii de expert contabil si contabil autorizat sa fie aplicat strict;
    g) asigura coordonarea activitatii consiliilor filialelor; stabileste metodologia de elaborare a bugetului de venituri si cheltuieli al Corpului;
    h) aproba statele de functii ale Corpului si ale filialelor;
    i) asigura participarea membrilor sai in cadrul unor comisii de studii si cercetari destinate a face sa progreseze profesia si stiinta contabila sau in diverse grupe de lucru din cadrul institutiilor guvernamentale si neguvernamentale, la solicitarea acestora;
    j) decide, in termen de 30 de zile, asupra contestatiilor facute impotriva hotararilor luate de Comisia superioara de disciplina;
    k) aproba normele privind desfasurarea activitatii curente a compartimentelor si verigilor organizatorice ale Corpului;
    l) ia masurile necesare pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei si a celei de asigurare a riscului profesional de catre toti membrii Corpului;
    m) indeplineste alte atributii prevazute de lege, de prezentul regulament si de hotararile Conferintei nationale a expertilor contabili si contabililor autorizati.
    19. Biroul permanent al Consiliului superior este compus din presedinte, ales de Conferinta nationala, si din vicepresedinti, alesi de Consiliul superior.
    Presedintele Consiliului superior este si presedintele Biroului permanent.
    20. Vicepresedintii Biroului permanent sunt alesi prin vot secret dintre membrii Consiliului superior. Alegerea la primul tur de scrutin este valabila cu votul a doua treimi din numarul celor prezenti, care trebuie sa fie de cel putin trei patrimi din numarul membrilor Consiliului superior. La al doilea tur, candidatii sunt alesi pe baza majoritatii simple, dintr-o participare de cel putin 40% din numarul membrilor; la egalitate de voturi, este ales cel mai in varsta. Dupa expirarea mandatului vicepresedintii Biroului permanent pot fi realesi dupa o perioada egala cu cea a mandatului detinut.
    21. In cazul in care postul devine vacant sau daca un membru este in imposibilitate de a-si indeplini mandatul, se procedeaza la o noua alegere.
    22. Biroul permanent al Consiliului superior se intruneste lunar si ori de cate ori este necesar si ia decizii cu votul majoritatii simple a membrilor sai. Biroul permanent asigura infaptuirea hotararilor Conferintei nationale si ale Consiliului superior in perioadele dintre sedintele acestuia. Deciziile emise de Biroul permanent intre sedintele Consiliului superior se prezinta acestuia pentru validare.
    23. Biroul permanent, cu doua luni inaintea inceperii anului, stabileste normativele de cheltuieli la nivelul Corpului si al filialelor, ce trebuie avute in vedere la elaborarea bugetului, privind:
    - cheltuielile de deplasare in tara si in strainatate;
    - cheltuielile de reprezentare la reuniunile Biroului permanent, ale sectiunilor, departamentelor si ale invitatilor acestora;
    - cheltuielile ocazionate de demersurile, sarcinile si obligatiile diverse ce revin membrilor Consiliului superior, tinand seama de functiile acestora.
    24. Presedintele Consiliului superior este ales de Conferinta nationala dintre membrii Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania pentru un mandat de 4 ani.
    Persoana respectiva poate sa cumuleze aceasta functie numai daca isi desfasoara activitatea in domeniul cercetarii sau in invatamantul universitar de profil si se bucura de autoritate profesionala si morala deosebita.
    O persoana poate detine functia de presedinte pe durata maxima a doua mandate consecutive.
    Pentru asigurarea continuitatii, in primul an de mandat presedintele ales isi indeplineste atributiile prevazute de lege si de regulament, putand solicita si sprijinul fostului presedinte.
    25. Presedintele Consiliului superior asigura executarea hotararilor Consiliului superior si a deciziilor Biroului permanent si coordoneaza activitatea curenta a Corpului.
    26. Presedintele Consiliului superior are urmatoarele atributii:
    a) convoaca si conduce sedintele Consiliului superior si ale Biroului permanent;
    b) conduce si coordoneaza dezbaterile potrivit conditiilor prevazute in anexa nr. 2 la prezentul regulament;
    c) prezinta anual Consiliului superior, spre adoptare, proiectul de buget pentru exercitiul viitor;
    d) aproba angajarea si efectuarea cheltuielilor in cadrul bugetului aprobat de Conferinta nationala;
    e) prezinta bilantul contabil spre adoptare Consiliului superior si spre aprobare Conferintei nationale;
    f) numeste si revoca, cu respectarea statelor de functii aprobate de Consiliul superior, personalul propriu al Corpului si ii stabileste salariile, cu aprobarea Biroului permanent;
    g) reprezinta Corpul in fata autoritatilor publice, a tertilor sau a organizatiilor nationale si internationale, aparand prestigiul si independenta profesionala a membrilor sai;
    h) indeplineste orice alte atributii stabilite de Conferinta nationala, de Consiliul superior si de Biroul permanent.
    27. Presedintele Consiliului superior, cu acordul Biroului permanent, are acces la lucrarile consiliilor filialelor, sectiunilor si departamentelor Corpului, participand la dezbateri fara drept de vot.
    28. Presedintele Consiliului superior poate sa delege un membru al acestuia pentru o actiune sau activitate determinata.
    29. Presedintele Consiliului superior, cu acordul Biroului permanent, are competenta sa reuneasca, la sediul uneia dintre filialele Corpului, presedintii consiliilor filialelor sau reprezentantii lor, in vederea examinarii unor probleme deosebit de importante ale apararii unor interese generale ale profesiei, de studiere a oricaror masuri de ordin colectiv. Aceste reuniuni au numai un caracter de informare.
    Presedintele Consiliului superior isi desfasoara activitatea la sediul Corpului, in program normal de lucru, cel putin doua zile pe saptamana.
    30. Fiecare vicepresedinte al Consiliului superior conduce activitatea unei sectiuni, comisii sau departament, potrivit celor stabilite de Biroul permanent al Consiliului superior.
    Vicepresedintii, cu acordul Biroului permanent, au acces la lucrarile consiliilor filialelor, participand la dezbateri fara drept de vot.
    31. Cenzorii sunt alesi pentru o perioada de 4 ani de Conferinta nationala ordinara, prin vot deschis, dintre membrii Corpului care nu fac parte din Consiliul superior, si anume: doi din cadrul expertilor contabili si unul din cadrul contabililor autorizati. Cenzorii nu pot indeplini mai mult de doua mandate consecutive.
    32. Cenzorii au ca atributii verificarea gestiunii financiare a Consiliului superior pentru exercitiul financiar incheiat, a concordantei dintre operatiunile inregistrate in contabilitate si cele aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli, raportand Conferintei nationale in legatura cu regularitatea si sinceritatea bilantului si a executiei bugetare.
    De asemenea, cenzorii controleaza respectarea conditiilor privind convocarea Conferintei nationale.
    Cenzorii isi desfasoara activitatea potrivit propriului regulament aprobat de Consiliul superior.

    CAP. 3
    Organizarea activitatii Corpului

    33. Activitatile Corpului se desfasoara in cadrul: sectiunilor, comisiilor, departamentelor si Secretariatului general, subordonate Biroului permanent al Consiliului superior.
    Sectiunile Corpului se organizeaza pe categorii profesionale, si anume: Sectiunea expertilor contabili si Sectiunea contabililor autorizati.
    Atributiile acestora se stabilesc prin norme aprobate de Consiliul superior.
    34. Conducerea fiecarei sectiuni este asigurata de cel mult 5 membri, desemnati din cadrul Consiliului superior, dintre care: un presedinte (desemnat dintre vicepresedintii Biroului permanent), un supleant si 1 - 3 membri. La propunerea vicepresedintilor de resort, in functie de necesitati, sectiunile se completeaza, prin decizie a presedintelui Consiliului superior, cu specialisti, chiar din afara Corpului, cunoscuti pentru calificarea, competenta si lucrarile lor; acestia au in cadrul sectiunilor vot consultativ.
    35. Sectiunile Corpului au urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza examenele de admitere pentru accesul la profesia de expert contabil si contabil autorizat, conform regulamentului elaborat de Consiliul superior, avizat de Ministerul Finantelor Publice si de Ministerul Educatiei si Cercetarii si aprobat prin hotarare a Guvernului; tin evidenta persoanelor care au promovat examenul de admitere si se afla in perioada de stagiu, potrivit normelor aprobate de Consiliul superior;
    b) organizeaza examinarea persoanelor fizice straine care urmeaza sa exercite activitatea de expert contabil sau contabil autorizat in Romania asupra cunoasterii legislatiei nationale in domeniile fiscale, contabil si al organizarii si functionarii societatilor comerciale;
    c) organizeaza activitatea de stagiu si examenul de aptitudini pentru dobandirea calitatii de expert contabil si contabil autorizat, potrivit regulamentului aprobat de Consiliul superior, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice;
    d) elaboreaza, potrivit legii, normele privind activitatea si conduita etica a expertilor contabili si contabililor autorizati, pe care le da publicitatii;
    e) asigura respectarea normelor legale de catre expertii contabili si contabilii autorizati care isi desfasoara activitatea individual, ca asociati intr-o societate comerciala de expertiza contabila sau ca salariati/colaboratori ai societatilor de expertiza;
    f) urmaresc modul de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, conform normelor emise de Consiliul superior, prezentand rapoarte in acest sens Biroului permanent al Consiliului superior;
    g) colaboreaza la elaborarea planului tematic al revistei Corpului si a planului tematic al publicatiilor proprii de specialitate;
    h) verifica respectarea de catre filialele Corpului a conditiilor legale de inscriere in Tabloul Corpului a persoanelor fizice si juridice, pe baza documentelor transmise de catre acestea;
    i) solutioneaza, in termen de 30 de zile de la inregistrare, contestatiile formulate de membrii Corpului, referitoare la:
    i1) respingerea de catre filiale a cererii de inscriere in Tabloul Corpului;
    i2) autorizarea incetarii provizorii a calitatii de membru al Corpului;
    i3) radierea din Tabloul Corpului in cazurile prevazute de prezentul regulament;
    i4) neinregistrarea in Tabloul Corpului de catre filiale a sediilor secundare ale societatilor comerciale de expertiza contabila recunoscute de Corp.
    Procedura de luare a unei decizii de catre sectiune pentru indeplinirea acestor atributii obliga la audierea celui interesat, care va fi incunostintat in scris despre data audierii sale, cu cel putin 15 zile inainte. Neprezentarea acestuia la termenul fixat nu impiedica adoptarea deciziei.
    Deciziile sectiunilor trebuie motivate si se adopta cu majoritatea simpla a voturilor celor prezenti. La egalitate de voturi cel al presedintelui este hotarator.
    Deciziile se comunica prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire celui interesat, consiliului filialei si reprezentantului Ministerului Finantelor Publice de pe langa acesta. Ele pot fi contestate la Consiliul superior in termen de 15 zile de la comunicare;
    j) indeplinesc alte activitati stabilite prin acte normative sau hotarari ale organelor de conducere ale Corpului, potrivit profilului lor de activitate.
    36. Activitatea sectiunilor, departamentelor si comisiilor Corpului se desfasoara pe baza programelor de activitate aprobate de Consiliul superior.
    37. Membrii sectiunilor si ai departamentelor Consiliului superior si ai consiliilor si sectiunilor filialelor, in exercitarea functiilor lor, sunt raspunzatori pentru pastrarea secretului profesional.
    38. Toti membrii Consiliului superior, care, fara o motivare valabila, refuza sau se abtin de la indeplinirea obligatiilor profesionale sau de la efectuarea lucrarilor care le sunt impuse de functionarea normala a acestuia, sunt considerati, de drept, demisionati din calitatea lor de membri ai consiliului.
    De asemenea, sunt considerati demisionati membrii Consiliului superior care au fost sanctionati disciplinar.
    Constatarea renuntarii unui membru la functiile pentru care a fost ales se face prin decizie motivata a Consiliului superior.
    39. Sub coordonarea directa a presedintelui Biroului permanent functionarea administrativa a Consiliului superior se realizeaza prin Secretariatul general al Corpului, condus de un secretar general salariat, numit de Consiliul superior, care raspunde de buna functionare a compartimentelor administrative.
    40. Secretarul general are urmatoarele atributii:
    a) executa hotararile si deciziile privind activitatea compartimentelor administrative;
    b) pregateste, analizeaza si centralizeaza proiectele de buget ale filialelor; elaboreaza proiectul de buget al Corpului; dupa insusirea acestora de catre Biroul permanent, prin presedintele acestuia, le prezinta Consiliului superior pentru adoptare, cu cel putin o luna inainte de inceperea exercitiului financiar;
    c) asigura executia bugetului de venituri si cheltuieli, prezentand informari periodice Biroului permanent; in acest sens asigura si raspunde de organizarea si tinerea contabilitatii la nivel central si teritorial, potrivit legii;
    d) asigura executarea tuturor lucrarilor administrative si de secretariat pentru Conferinta nationala, Consiliul superior, Biroul permanent, sectiunile si departamentele Corpului;
    e) organizeaza si asigura evidenta centralizata a expertilor contabili si a contabililor autorizati inscrisi in Tabloul Corpului de catre filiale;
    f) asigura publicarea anuala in Monitorul Oficial al Romaniei a Tabloului Corpului;
    g) organizeaza, asigura si urmareste publicitatea in legatura cu exercitarea profesiei de expert contabil si de contabil autorizat, in interesul profesiei membrilor Corpului; propune Comisiei superioare de disciplina pe cei care se fac vinovati de incalcarea reglementarilor privind publicitatea;
    h) asigura publicarea in revista Corpului a bilantului contabil si a contului de gestiune anual, dupa aprobarea lor de catre Conferinta nationala;
    i) asigura conditiile materiale pentru desfasurarea activitatilor Consiliului superior, ale membrilor si ale organelor subordonate;
    j) propune presedintelui Biroului permanent, anual, o data cu proiectul de buget, schema de functii si de salarizare a sectoarelor administrative si a salariatilor din subordine;
    k) participa, fara drept de vot, la sedintele Biroului permanent, luand cunostinta de deciziile adoptate.
    41. In subordinea secretarului general functioneaza compartimentele administrative care asigura functionarea curenta a Corpului. Atributiile, competentele, structura de personal si relatiile dintre compartimente se stabilesc prin norme aprobate de Consiliul superior, la propunerea secretarului general.
    42. Secretarul general si personalul din subordine sunt obligati sa pastreze secretul profesional si de serviciu.

    CAP. 4
    Organe care activeaza pe langa Consiliul superior

    A. Comisia superioara de disciplina

    43. Comisia superioara de disciplina are urmatoarea competenta:
    a) analizeaza plangerile referitoare la abateri de la conduita etica si profesionala ale membrilor Consiliului superior si ai consiliilor filialelor, facand propuneri de sanctionare a acestora Conferintei nationale care hotaraste;
    b) solutioneaza plangerile referitoare la abaterile de la conduita etica si profesionala a presedintilor Consiliului superior si consiliilor filialelor, precum si a persoanelor fizice straine carora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat in Romania si aplica, dupa caz, sanctiunile prevazute la art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) rezolva contestatiile formulate impotriva hotararilor disciplinare pronuntate de comisiile de disciplina ale filialelor;
    d) aplica sanctiunea interzicerii dreptului de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat membrilor Corpului care au savarsit abateri grave, prevazute la pct. 125.
    44. Comisia superioara de disciplina este formata din 5 membri titulari si 5 membri supleanti, astfel:
    a) presedintele si 2 membri, experti contabili, alesi de Conferinta nationala dintre membrii Corpului care se bucura de autoritate profesionala si morala deosebita;
    b) 2 membri desemnati de ministrul finantelor publice.
    In aceleasi conditii sunt desemnati supleantii.
    Mandatul membrilor comisiei este de 4 ani.
    45. Pot face contestatii la Comisia superioara de disciplina impotriva hotararilor comisiilor de disciplina ale filialelor toti cei interesati, precum si consiliile filialelor.
    Termenul de contestare este de 30 de zile de la data comunicarii hotararii comisiilor de disciplina ale filialelor.
    46. In perioada de judecare a contestatiei se suspenda aplicarea prevederilor hotararii de sanctionare, pentru lucrarile incepute.
    47. Pregatirea, audierea, deliberarea, natura si comunicarea hotararilor se fac in aceleasi conditii ca si in cazul celor prevazute pentru faptele din competenta de judecare a comisiilor de disciplina ale filialelor.
    48. Raportorul dispune de cel mult 30 de zile pentru a pregati raportul si pentru a-l sustine in fata Comisiei superioare de disciplina la termenul stabilit.
    In cazurile prevazute la pct. 43 lit. a) hotararea de sanctionare se supune dezbaterii Conferintei nationale, care o poate confirma sau infirma. Contestarea sanctiunilor hotarate de Conferinta nationala se face la sectia de contencios administrativ a curtii de apel, in termen de 30 de zile de la data instiintarii oficiale a celui in cauza.
    49. Membrii Comisiei superioare de disciplina sunt raspunzatori de pastrarea secretului profesional in exercitarea mandatului lor.
    50. Hotararile Comisiei superioare de disciplina pot fi contestate la Consiliul superior in termen de cel mult 15 zile calendaristice de la luarea la cunostinta. Contestatia nu suspenda aplicarea hotararii.
    51. Pentru constituirea jurisprudentei disciplinare Comisia superioara de disciplina intocmeste o culegere cu toate solutiile proprii pronuntate, precum si cu cele pronuntate de comisiile de disciplina ale filialelor, publicandu-le anual in revista Corpului.

    B. Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice pe langa Consiliul superior

    52. Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice pe langa Consiliul superior participa la lucrarile Conferintei nationale, la sedintele Consiliului superior, ale Biroului permanent si ale Comisiei superioare de disciplina fara drept de vot.
    In acest sens:
    - primeste convocarile la lucrarile Conferintei nationale, Consiliului superior, Biroului permanent si Comisiei superioare de disciplina, materialele supuse dezbaterii fiindu-i trimise cu 7 zile inainte;
    - este instiintat de secretarul Comisiei superioare de disciplina despre toate contestatiile primite de aceasta comisie;
    - sesizeaza Consiliul superior asupra hotararilor adoptate de Comisia superioara de disciplina pe care le considera nelegale;
    - il sesizeaza pe ministrul finantelor publice ori de cate ori hotararile si masurile adoptate de Corp contravin reglementarilor legale si trimite, spre instiintare, presedintelui Biroului permanent o copie de pe sesizare. Hotararile respective devin aplicabile numai dupa pronuntarea ministrului finantelor publice.

    CAP. 5
    Organele teritoriale ale Corpului

    A. Organele de conducere si de control ale filialelor

    53. In resedintele de judet si in municipiul Bucuresti Corpul isi constituie filiale fara personalitate juridica.
    54. Organele de conducere ale filialelor sunt: adunarile generale, consiliile filialelor si birourile permanente ale acestora.
    Controlul activitatii filialei se exercita de catre cenzori.
    55. Consiliul filialei cuprinde maximum 14 membri titulari si 6 membri supleanti.
    Repartitia locurilor intre expertii contabili si contabilii autorizati variaza de la o filiala la alta, in functie de procentajul expertilor contabili in raport cu numarul total al membrilor Corpului la nivelul tarii si dupa cum numarul membrilor inscrisi in filiala este superior sau inferior totalului de 500 de membri, conform tabelului de mai jos:
_______________________________________________________________________________
 Ponderea expertilor contabili       Numarul membrilor      Numarul membrilor
 in raport cu numarul total al           titulari              supleanti
      membrilor Corpului           _____________________  _____________________
      la nivelul tarii              Experti   Contabili    Experti   Contabili
                                   contabili  autorizati  contabili  autorizati
_______________________________________________________________________________
Filiale cu peste 500 de membri
______________________________
 pana la 50% inclusiv                   8         6          4           2
_______________________________________________________________________________
 peste 50% si pana la 65% inclusiv     10         4          4           2
_______________________________________________________________________________
 peste 65% si pana la 85% inclusiv     12         2          5           1
_______________________________________________________________________________
 peste 85% si pana la 100%             13         1          5           1
_______________________________________________________________________________
 100%                                  14         0          6           0
_______________________________________________________________________________
Filiale sub 500 de membri
_________________________
 pana la 65% inclusiv                   4         2          2           2
_______________________________________________________________________________
 peste 65% si pana la 100%              5         1          3           1
_______________________________________________________________________________
 100%                                   6         0          4           0
_______________________________________________________________________________

    La filialele care au sub 100 de membri consiliul filialei este format din 4 membri titulari, dintre care 3 experti contabili, si 2 membri supleanti, unul expert contabil si celalalt contabil autorizat.
    56. Functiile membrilor consiliului filialei nu sunt remunerate; sunt acoperite insa cheltuielile de deplasare si de reprezentare. De asemenea, membrii consiliului filialei pot primi indemnizatii in limitele si in conditiile aprobate de Conferinta nationala.
    57. Membrii titulari si supleanti ai consiliului filialei sunt alesi prin vot secret pentru o perioada de 4 ani. Pentru asigurarea continuitatii activitatii mandatele a jumatate din numarul membrilor alesi inceteaza dupa 2 ani.
    58. Locurile vacante in consiliul filialei provin, de regula, din incetarea mandatului celor care au implinit 4 ani de activitate in cadrul consiliului; mandatul membrilor care au fost sanctionati disciplinar sau care se afla in situatia prevazuta la alin. 3 al pct. 98 inceteaza.
    Membrii carora le inceteaza mandatul pot fi realesi dupa o perioada cel putin egala cu cea a mandatului indeplinit.
    59. Modul de declarare a candidaturilor, de desfasurare a votarii si de stabilire a celor alesi este prezentat in anexa nr. 1 la prezentul regulament.
    60. Consiliul filialei este convocat de presedintele sau ori de cate ori este nevoie si cel putin o data pe trimestru.
    Convocarea, la cererea majoritatii membrilor sai, este obligatorie, data si ordinea de zi comunicandu-se cu 10 zile inainte.
    61. Consiliul filialei nu poate delibera decat asupra problemelor ce sunt in competenta sa si care sunt inscrise pe ordinea de zi, cu exceptia celor care, datorita urgentei lor, sunt supuse in sedinta de catre presedinte; dezbaterile sunt conduse potrivit conditiilor prevazute in anexa nr. 2 la prezentul regulament.
    62. Hotararile consiliului filialei sunt valabile daca intrunesc un numar de voturi mai mare de jumatate din numarul membrilor sai. Daca aceasta majoritate nu a fost asigurata, al doilea tur de scrutin va avea loc intr-o alta sedinta, la care majoritatea voturilor celor prezenti va fi suficienta dintr-o participare de cel putin 40% din numarul membrilor consiliului. La egalitate de voturi votul presedintelui este decisiv.
    63. Presedintii consiliilor filialelor se reunesc la intervale de timp regulate, sub presedintia presedintelui Consiliului superior, in vederea realizarii unei informari reciproce si armonizarii pozitiilor lor adoptate la nivelul filialelor, in domeniul competentelor descentralizate.
    64. Deliberarile consiliului filialei au caracter strict secret; hotararile sunt insa date publicitatii in revista editata de Corp.
    65. Consiliul filialei are urmatoarele atributii:
    a) supravegheaza modul de exercitare a profesiilor de expert contabil si de contabil autorizat in raza de activitate a filialei;
    b) asigura apararea intereselor filialei si administrarea bunurilor acesteia;
    c) asigura prevenirea si concilierea tuturor contestatiilor sau conflictelor de ordin profesional;
    d) hotaraste in ceea ce priveste inscrierea in Tabloul Corpului sau asupra modificarilor ce se aduc acestuia, potrivit precizarilor Consiliului superior;
    e) urmareste incasarea cotizatiilor profesionale datorate de membrii filialei, in conditiile prevazute la pct. 150;
    f) sesizeaza Consiliul superior cu propuneri si sugestii privind exercitarea profesiilor de expert contabil si de contabil autorizat;
    g) sesizeaza Comisia de disciplina a filialei cu abaterile profesionale constatate in sarcina membrilor Corpului;
    h) efectueaza sau autorizeaza pe intreg teritoriul filialei toate formele de publicitate colectiva considerate utile intereselor profesiei, conform hotararii Consiliului superior;
    i) pronunta radierea din Tabloul Corpului in cazurile prevazute de prezentul regulament, precum si incetarea provizorie a calitatii de membru al Corpului, la cererea celui interesat;
    j) analizeaza si adopta proiectul bugetului filialei, potrivit normelor emise de Consiliul superior;
    k) indeplineste alte atributii prevazute de lege, de prezentul regulament, de hotararile si deciziile organelor de conducere ale Corpului.
    66. Biroul permanent al consiliului filialei este compus din 2 - 4 membri: un presedinte si 1 - 3 vicepresedinti; cand sunt mai multi vicepresedinti, unul dintre acestia este ales din cadrul contabililor autorizati.
    Presedintele consiliului filialei este si presedintele biroului permanent.
    Presedintii si vicepresedintii filialelor nu pot fi in acelasi timp presedinte sau vicepresedinti ai Consiliului superior.
    67. Vicepresedintii Biroului permanent sunt alesi prin vot secret dintre membrii Consiliului. Alegerea la primul tur de scrutin este valabila cu votul a doua treimi din numarul celor prezenti, care trebuie sa reprezinte cel putin trei patrimi din numarul membrilor consiliului filialei. Daca un al doilea tur este necesar, votul majoritatii simple este suficient dintr-o participare de cel putin 40% din numarul membrilor consiliului. La egalitate de voturi este ales cel mai in varsta.
    Biroul permanent se intruneste lunar si ori de cate ori este necesar si ia decizii cu votul majoritatii membrilor sai.
    68. Biroul permanent urmareste intocmirea proiectului bugetului filialei potrivit normelor emise de Corp si inaintarea acestuia in termen la Consiliul superior.
    69. Presedintele consiliului filialei este ales de adunarea generala dintre membrii filialei Corpului pentru un mandat de 4 ani.
    Persoana respectiva poate sa cumuleze aceasta functie numai daca isi desfasoara activitatea in domeniul cercetarii sau in invatamantul universitar de profil si se bucura de autoritate profesionala si morala deosebita.
    O persoana poate detine functia de presedinte pe durata maxima a doua mandate consecutive.
    Pentru asigurarea continuitatii, in primul an de mandat presedintele ales isi indeplineste atributiile prevazute de lege si de regulament, putand solicita sprijinul fostului presedinte.
    70. Presedintele Biroului permanent al filialei asigura executarea hotararilor Consiliului superior si ale consiliului filialei, ca si buna desfasurare a activitatii membrilor filialei, avand urmatoarele atributii principale:
    a) convoaca consiliul filialei si conduce dezbaterile acestuia potrivit prevederilor anexei nr. 2 la prezentul regulament;
    b) reprezinta consiliul filialei pe langa Consiliul superior si pe langa membrii Corpului;
    c) reprezinta Corpul in fata reprezentantilor autoritatilor publice si ai colectivitatilor diverse din cuprinsul teritoriului filialei sale, pe baza imputernicirilor stabilite de Consiliul superior;
    d) angajeaza cheltuielile in cadrul bugetului aprobat;
    e) face propuneri de angajare a salariatilor din structurile executive ale filialei si de stabilire a salariilor acestora, in limitele statului de functii aprobat; propunerile se inainteaza presedintelui Consiliului superior spre aprobare;
    f) poate accepta sponsorizari si donatii acordate filialei, in limitele stabilite de Consiliul superior si in conditiile legii;
    g) organizeaza alegerile in consiliile Corpului potrivit prevederilor anexei nr. 1 la prezentul regulament;
    h) supune spre aprobare adunarii generale executia bugetului de venituri si cheltuieli pe anul expirat;
    i) arbitreaza eventualele litigii dintre membrii filialei si clientii acestora, in cazul cand acestia din urma accepta acest arbitraj;
    j) supune adunarii generale anuale propunerile pentru acordarea de distinctii onorifice conform procedurii prevazute in anexa nr. 3 la prezentul regulament;
    k) raspunde solidar cu consiliul filialei de incasarea cotizatiilor profesionale datorate de membrii filialei;
    l) indeplineste alte atributii prevazute de lege, de prezentul regulament, de hotararile si deciziile organelor de conducere ale filialei si ale Corpului.
    71. In cazul in care un membru al Corpului este confruntat cu o dificultate particulara, indeosebi pe plan etic, acesta poate cere sprijinul colegial al presedintelui consiliului filialei; interventia presedintelui este numai de natura sa aplaneze aceste dificultati.
    72. In caz de deces al unui membru al Corpului, presedintele poate, la cererea celor indreptatiti, sa desemneze un coleg care sa asigure administrarea profesionala provizorie a lucrarilor acestuia. O asemenea masura poate fi luata, la cerere, si in cazul incapacitatii temporare.
    73. In cazul cand Comisia superioara de disciplina sau comisia de disciplina a filialei sanctioneaza un membru al Corpului cu suspendarea dreptului de a exercita profesia, presedintele consiliului filialei desemneaza pe unul sau pe mai multi dintre membrii filialei Corpului, sub rezerva acceptarii clientului interesat, sa execute misiunile incredintate celui suspendat, oricare ar fi durata suspendarii.
    74. Presedintele desemneaza pe unul dintre vicepresedinti ca inlocuitor de drept pe perioada cat el absenteaza sau in caz de demisie. Vicepresedintele desemnat ca inlocuitor de drept poate fi, la randul sau, inlocuit cu un alt vicepresedinte desemnat in acest sens sau, in cazul in care si acesta este nevoit sa lipseasca, de cel mai in varsta membru al consiliului filialei.
    75. Sub conducerea presedintelui Biroului permanent al filialei functionarea administrativa a consiliului filialei se realizeaza de secretarul filialei, angajat la propunerea consiliului filialei, salariat, responsabil cu buna functionare a compartimentelor administrative.
    76. Secretarul filialei are urmatoarele atributii:
    a) executa hotararile consiliului filialei;
    b) elaboreaza proiectul bugetului filialei, conform normelor emise de Consiliul superior;
    c) asigura executia bugetului de venituri si cheltuieli aprobat;
    d) asigura executarea tuturor lucrarilor administrative si de secretariat ale filialei;
    e) organizeaza si asigura evidenta expertilor contabili si a contabililor autorizati in cadrul Tabloului Corpului existent la filiale;
    f) asigura elaborarea documentelor primare si a situatiilor necesare in vederea tinerii contabilitatii, conform reglementarilor legale si normelor emise de Consiliul superior;
    g) propune anual consiliului filialei schema de functiuni si salarizarea personalului necesar, care urmeaza sa fie supuse aprobarii Consiliului superior;
    h) participa, fara drept de vot, la sedintele biroului permanent al filialei, luand cunostinta de deciziile adoptate;
    i) indeplineste si alte atributii prevazute in actele normative, precum si in hotararile si deciziile organelor de conducere ale filialei si ale Corpului.
    77. Sectiunea expertilor contabili este condusa de un vicepresedinte expert contabil, iar Sectiunea contabililor autorizati este condusa de vicepresedintele contabil autorizat.

    B. Organizarea activitatii filialelor

    78. Activitatile desfasurate de consiliul filialei se organizeaza pe urmatoarele verigi:
    - Sectiunea expertilor contabili;
    - Sectiunea contabililor autorizati;
    - Sectorul audit legal.
    79. Conducerea sectiunilor este asigurata de 3 membri desemnati din cadrul consiliului filialei, dintre care: un presedinte desemnat dintre vicepresedintii Biroului permanent si 2 membri.
    80. In functie de necesitatile sectiunilor Biroul permanent al consiliului filialei, prin decizia sa, poate completa sectiunile cu specialisti apreciati pentru competenta si lucrarile lor; acestia au in cadrul sectiunilor drept de vot consultativ.
    81. Sedintele sectiunilor se tin cu respectarea prevederilor anexei nr. 2 la prezentul regulament.
    82. Desemnarea membrilor Sectiunii expertilor contabili se face din categoria expertilor contabili, membri ai consiliului filialei, iar a membrilor Sectiunii contabililor autorizati, pe cat posibil, din categoria contabililor autorizati, membri ai consiliului filialei.
    83. Atributiile sectiunilor sunt:
    - asigura inregistrarea membrilor in Tabloul Corpului la nivelul filialei;
    - asigura buna desfasurare a activitatii expertilor contabili si a contabililor autorizati;
    - asigura, impreuna cu presedintele Biroului permanent al filialei, indeplinirea atributiilor acestuia privind organizarea alegerii organelor de conducere ale filialei si ale Consiliului superior, potrivit anexei nr. 1 la prezentul regulament.

    C. Inscrierea in Tabloul Corpului

    84. Activitatile prevazute la art. 6 si, respectiv, art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, pot fi desfasurate numai de persoanele avand calitatea de expert contabil, respectiv contabil autorizat, inscrise in Tabloul Corpului, dovedita cu legitimatia de membru vizata anual.
    85. Inscrierea in Tabloul Corpului se face la cererea expertilor contabili si a contabililor autorizati cu domiciliul sau sediul social in raza teritoriala a filialei respective.
    86. Candidatul depune, la sectiunea categoriei profesionale de care apartine, dosarul cuprinzand cererea sa si documentele justificative din care sa rezulte indeplinirea conditiilor cerute de lege pentru exercitarea profesiei de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv pentru inscrierea in Tabloul Corpului a persoanei juridice de profil.
    87. Dosarul este verificat de unul dintre membrii sectiunii respective in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor cerute de lege pentru exercitarea profesiei de expert contabil sau contabil autorizat, respectiv pentru inscrierea in Tabloul Corpului a persoanei juridice de profil, precum si in ceea ce priveste indeplinirea conditiilor prevazute de Codul de conduita etica si profesionala. Acesta intocmeste un raport cu constatarile sale, care este supus sectiunii respective pentru aprobarea sau respingerea cererii de inscriere in Tabloul Corpului. Punctul de vedere al sectiunii se transmite consiliului filialei, care va hotari asupra cererii in termen de maximum 30 de zile.
    88. Hotararea privind inscrierea in Tabloul Corpului se trimite compartimentului administrativ insarcinat cu aceasta.
    89. In vederea garantarii drepturilor de aparare, inaintea hotararii de respingere a cererii cel interesat are acces la dosar, inclusiv la raportul de verificare, si este convocat, daca este cazul insotit de un avocat sau un coleg, pentru a fi audiat in sedinta consiliului filialei respective.
    90. Hotararea privind refuzul de inscriere in Tabloul Corpului trebuie sa fie temeinic motivata; cel interesat o poate contesta la sectiunea respectiva din cadrul Consiliului superior, in termen de 30 de zile de la comunicare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
    91. Procedura de inscriere a societatilor comerciale de expertiza contabila, precum si a birourilor secundare ale acestora sau a cabinetului expertului contabil sau contabilului autorizat este cea prevazuta la pct. 85 - 90.
    92. Procedura de inscriere a persoanelor fizice sau juridice straine se va face cu respectarea procedurii prevazute la pct. 85 - 90, insa numai dupa avizul prealabil emis de Consiliul superior.
    93. Tabloul Corpului este impartit in opt parti, cuprinzand membrii activi ai Corpului cu drept de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat, si anume:
    Partea intai - experti contabili care isi exercita profesia cu titlu independent, individual, in cadrul propriilor cabinete;
    Partea a doua - experti contabili straini, autorizati de Consiliul superior sa isi exercite profesia in Romania, cu titlu independent, individual, in cadrul propriilor cabinete;
    Partea a treia - experti contabili, salariati ai Corpului sau ai unor membri ai Corpului, persoane fizice sau juridice;
    Partea a patra - persoane juridice de profil:
    A. firme in retele internationale sau in parteneriat mixt (roman si strain);
    B. firme cu capital autohton;
    Partea a cincea - contabili autorizati care isi exercita profesia cu titlu independent, individual, in cadrul propriilor cabinete;
    Partea a sasea - contabili autorizati, salariati ai Corpului sau ai unor membri ai Corpului, persoane fizice sau juridice;
    Partea a saptea - experti contabili de onoare;
    Partea a opta - contabili autorizati de onoare.
    94. Evidenta persoanelor care au calitatea de expert contabil sau de contabil autorizat, inactive, se tine in cadrul sectiunilor Experti contabili si Contabili autorizati, pe intreaga perioada de inactivitate.

    D. Drepturi si obligatii ce decurg din inscrierea in Tabloul Corpului

    95. Inscrierea in Tabloul Corpului confera dreptul la exercitarea profesiunii pe intreg teritoriul tarii.
    Atunci cand un membru al Corpului transfera activitatea sa intr-o alta filiala, el trebuie sa ceara transferarea dosarului sau si inscrierea in Tabloul Corpului la filiala pe teritoriul careia s-a transferat; la fel se va proceda si in cazul societatilor comerciale de expertiza contabila.
    96. Societatile comerciale de expertiza contabila, membre ale Corpului, au obligatia sa comunice filialelor de care apartin toate modificarile intervenite in componenta asociatilor sau actionarilor lor si/sau in obiectul de activitate al acestora.
    97. Dupa inscrierea in Tabloul Corpului expertii contabili si contabilii autorizati depun, in forma scrisa, juramantul prevazut la art. 21 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
    98. In exercitarea profesiei expertii contabili si contabilii autorizati raspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, potrivit legii si prezentului regulament.
    Este interzisa efectuarea de catre expertii contabili si contabilii autorizati de lucrari specifice profesiei pentru agentii economici sau pentru institutiile unde sunt salariati sau pentru cei cu care acestea sunt in raporturi contractuale sau se afla in concurenta.
    De asemenea, le este interzis sa efectueze lucrari pentru agentii economici, in cazul in care sunt rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv sau soti ai administratorilor.
    Expertii contabili si contabilii autorizati nu pot sa isi exercite atributiile conferite de aceasta calitate pe perioada in care desfasoara orice activitate salarizata in afara Corpului sau activitate comerciala, cu exceptia cadrelor didactice din invatamantul de profil; de asemenea, cumulul este permis si cu activitatea literara si publicistica in domeniu, precum si cu indeplinirea unei functii de demnitate publica in calitate de parlamentar, consilier local sau judetean.
    99. Consiliul filialei poate pronunta radierea unui membru din Tabloul Corpului in urmatoarele situatii:
    a) cand membrul Corpului a fost condamnat pentru savarsirea unei infractiuni care, potrivit legislatiei in vigoare, interzice dreptul de administrare si gestiune a societatilor comerciale;
    b) nedepunerea la bugetul statului a impozitului asupra onorariilor incasate de la persoanele fizice;
    c) neplata cotizatiei profesionale pe o perioada de un an;
    d) nerespectarea prevederilor pct. 98 si 130;
    e) membrul Corpului a fost sanctionat cu interzicerea dreptului de exercitare a profesiei.
    100. Orice membru al Corpului poate cere incetarea provizorie de a mai face parte din acesta. La cererea adresata consiliului filialei, prin scrisoare recomandata ori prin depunere la sectiunea de resort, cu semnatura de primire, se arata motivele si data de la care doreste sa inceteze de a mai fi membru al Corpului.
    101. Intreruperea provizorie a activitatii se pronunta in mod obligatoriu in cazul in care consiliul filialei estimeaza ca noua activitate a profesionistului este incompatibila cu calitatea de membru al Corpului.
    102. Faptul ca cel interesat a cerut incetarea provizorie de a mai face parte din Corp nu il exonereaza de raspunderea disciplinara pentru abaterile comise anterior cererii sale.
    103. Incepand cu ziua in care i s-a comunicat acceptarea cererii, cel in cauza inceteaza de a mai fi membru al Corpului si nu mai figureaza in Tabloul Corpului. El nu mai este supus disciplinei Corpului si nici regulilor sale; de asemenea, nu mai poate exercita profesiunea de expert contabil sau de contabil autorizat.
    104. Cel interesat poate, atunci cand doreste si cand sunt indeplinite conditiile necesare stabilite de Regulamentul de organizare si functionare a Corpului, sa obtina reinscrierea sa in Tabloul Corpului, dand curs procedurii prevazute pentru inscriere.
    105. Orice membru al consiliului filialei care, fara motive temeinice, refuza sau se abtine de la indeplinirea obligatiilor personale sau de la efectuarea lucrarilor care ii sunt impuse de functionarea normala a consiliului poate fi revocat din functie, fara ca aceasta sa impiedice actiunea disciplinara al carei subiect ar putea fi.
    Revocarea se dispune de catre Consiliul superior prin hotarare.
    106. Daca, urmare a demisiei, a refuzului de a participa la deliberari sau a altor situatii similare, membrii consiliului filialei provoaca prin aceasta imposibilitatea functionarii corespunzatoare a structurilor organizatorice ale filialei, precum si in situatia in care cu ocazia alegerilor generale sau partiale nu se prezinta nici o candidatura, atributiile consiliului filialei vor fi exercitate de un administrator provizoriu, desemnat de Consiliul superior din randurile membrilor filialei respective, pana la organizarea de noi alegeri, generale sau partiale.
    Exercitarea atributiilor provizorii mentionate nu implica acte care sa angajeze finantele consiliului filialei si nici luarea de decizii definitive privind personalul.
    107. Cheltuielile de functionare a consiliului filialei sunt asigurate prin bugetul anual al Corpului. Acest buget este alimentat din surse legal prevazute, conform normelor aprobate de Conferinta nationala.
    108. In cazul in care bugetul filialei nu a fost votat in timp util sau in cazul in care bugetul nu a fost inca aprobat, prevederile ultimului buget aprobat sunt luate in considerare, pana la aprobarea noului buget.
    109. Organigrama structurii administrative a filialei este prezentata spre aprobare adunarii generale ordinare a filialei de catre presedintele Biroului permanent al consiliului filialei, pe baza recomandarilor facute de Consiliul superior.
    110. Personalul administrativ este obligat sa pastreze secretul profesional.

    CAP. 6
    Adunarea generala a filialei

    111. Adunarea generala este organul de conducere si control al filialei si este compusa din toti membrii activi ai acesteia inscrisi in Tabloul Corpului si care sunt la zi cu plata cotizatiilor profesionale. Un membru al Corpului nu poate participa decat la adunarea generala a filialei de care apartine.
    112. Adunarea generala ordinara se convoaca anual, in primele doua luni ale anului, iar in cazuri exceptionale se convoaca adunarea generala extraordinara. Convocarea adunarii generale se publica intr-un ziar local de mare tiraj, cu cel putin 15 zile inainte de data fixata pentru desfasurarea adunarii.
    113. Adunarea generala este legal constituita daca sunt prezenti cel putin jumatate plus unul din numarul membrilor prevazuti la pct. 111.
    Nu este admisa participarea prin delegare a membrilor.
    Daca la prima convocare nu se intruneste numarul necesar, se convoaca din nou adunarea generala, prin aceleasi mijloace, si se considera legal constituita prin participarea a cel putin 30% din numarul membrilor prevazuti la pct. 111.
    114. Hotararile adunarii generale sunt valabile daca sunt adoptate cu majoritatea voturilor celor prezenti.
    115. Adunarea generala are urmatoarele atributii:
    a) ia cunostinta, dezbate si aproba prin vot deschis raportul consiliului filialei pentru exercitiul financiar expirat si raportul cenzorilor asupra gestiunii financiare a consiliului filialei;
    b) aproba, prin vot deschis, bugetul de venituri si cheltuieli al filialei pentru exercitiul financiar viitor si executia bugetului pentru exercitiul financiar expirat;
    c) ia cunostinta de raportul consiliului filialei privind rezultatul analizei activitatii profesionale a expertilor individuali si a societatilor comerciale controlate, in vederea asigurarii bunei exercitari a profesiei de expert contabil si de contabil autorizat pe teritoriul filialei. Adunarea generala aproba lista expertilor individuali si societatilor comerciale ce vor fi analizate in anul urmator;
    d) alege si revoca presedintele si 2 membri ai comisiei de disciplina a filialei;
    e) alege si revoca presedintele si membrii consiliului filialei si ai comisiei de cenzori;
    f) propune, dintre membrii sai, candidati pentru functia de presedinte si de membru al Consiliului superior;
    g) adopta lista cuprinzand membrii de onoare ai filialei;
    h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, regulament, de Codul privind conduita etica si profesionala sau hotarate de Consiliul superior.
    116. In cazuri exceptionale sau atunci cand trebuie luate hotarari urgente care depasesc competenta consiliului filialei, prin grija presedintelui acestuia se convoaca adunarea generala extraordinara, folosindu-se procedura de convocare pentru adunarea generala anuala.
    117. Cenzorii sunt alesi pentru o perioada de 4 ani de catre adunarea generala, prin vot deschis, dintre membrii Corpului care nu fac parte din consiliul filialei, si anume: 2 din cadrul expertilor contabili si unul din cadrul contabililor autorizati. Cenzorii nu pot indeplini mai mult de doua mandate consecutive.
    118. Cenzorii au misiunea de a verifica si de a raporta adunarii generale asupra gestiunii financiare a consiliului filialei pentru fiecare exercitiu financiar din perioada pentru care au fost alesi, asupra concordantei dintre operatiunile inregistrate in contabilitate si documentele aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli, atestand regularitatea si sinceritatea bilantului si a executiei bugetare.
    Cenzorii controleaza respectarea conditiilor privind convocarea adunarilor generale ale filialei.

    CAP. 7
    Organele care activeaza pe langa consiliul filialei

    A. Comisia de disciplina a filialei

    119. Comisia de disciplina a filialei este formata din 5 membri titulari si 5 membri supleanti, astfel:
    a) un presedinte si 2 membri alesi de adunarea generala dintre membrii filialei - experti contabili, care se bucura de autoritate profesionala si morala deosebita;
    b) 2 membri desemnati de ministrul finantelor publice.
    Membrii supleanti sunt desemnati in aceleasi conditii, o data cu titularii.
    Mandatul membrilor comisiei este de 4 ani.
    120. Comisia de disciplina de pe langa consiliul filialei este competenta sa sanctioneze abaterile disciplinare savarsite de expertii contabili si contabilii autorizati, membri ai filialei, cu domiciliul in raza teritoriala a acesteia, chiar daca abaterile au fost savarsite in raza teritoriala a altei filiale.
    Fac exceptie plangerile privitoare la fapte savarsite de membrii Consiliului superior si ai consiliilor filialelor, de presedintii Consiliului superior si ai consiliilor filialelor, precum si de persoanele fizice straine carora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau contabil autorizat in Romania, care se depun la Comisia superioara de disciplina.

    B. Procedura de judecata disciplinara

    121. Toate reclamatiile privind fapte susceptibile de a antrena raspunderea disciplinara, indreptate contra unui membru al Corpului sau al unei societati comerciale recunoscute de Corp, se adreseaza comisiei de disciplina a filialei de care apartine cel reclamat. Aceasta instiinteaza pe presedintele consiliului filialei si pe reprezentantul Ministerului Finantelor Publice despre reclamatiile primite.
    Fac exceptie reclamatiile indreptate impotriva membrilor Consiliului superior, membrilor birourilor permanente ale filialelor sau profesionistilor si ai societatilor straine care se adreseaza Comisiei superioare de disciplina.
    122. Plangerea indreptata impotriva unui membru al Corpului se adreseaza consiliului filialei din care face parte acesta, cu exceptia situatiilor in care competenta apartine Comisiei superioare de disciplina, pentru care plangerile se depun la Consiliul superior.
    Plangerea astfel primita se transmite in termen de 48 de ore presedintelui comisiei de disciplina, care va desemna ca raportor pe unul dintre membrii titulari ai comisiei, alesi de adunarea generala.
    123. Procedura de judecata disciplinara este reglementata prin Regulamentul comisiilor de disciplina, aprobat de Consiliul superior al Corpului.
    124. Fapta savarsita de un membru al Corpului, prin care se incalca dispozitiile legii, ale Regulamentului de organizare si functionare a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, ale Codului de conduita etica si profesionala a expertilor contabili si contabililor autorizati sau hotararile organelor de conducere ale Corpului, constituie abatere disciplinara.
    Sunt abateri disciplinare urmatoarele fapte:
    a) comportament necuviincios fata de membrii Corpului, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice sau fata de alti participanti la reuniunile de lucru ale organelor de conducere si control ale Corpului;
    b) absenta nemotivata de la intrunirea adunarii generale a filialei sau de la Conferinta nationala;
    c) nerespectarea dispozitiilor Codului privind conduita etica si profesionala a expertilor contabili si contabililor autorizati din Romania referitoare la publicitate;
    d) absenta nejustificata de la cursurile de pregatire si perfectionare profesionala reglementate prin normele emise de Corp;
    e) prestarea de servicii de contabilitate fara contract scris incheiat cu clientul sau pe baza unui contract in care nu a fost inscrisa calitatea profesionala a celui care il incheie: expert contabil sau contabil autorizat;
    f) nerespectarea obligatiei de pastrare a secretului profesional;
    g) nedeclararea sau declararea partiala a veniturilor, in scopul sustragerii de la plata cotizatiei prevazute in prezentul regulament;
    h) fapta membrului Corpului de a nu depune in termenul stabilit la filiala de care apartine fisa pentru persoane fizice sau juridice; pentru persoanele juridice raspunderea incumba presedintelui consiliului de administratie sau administratorului unic, dupa caz;
    i) incalcarea dispozitiilor pct. 98;
    j) refuzul de a pune la dispozitie organelor de control ale Corpului documentele privind activitatea profesionala;
    k) declaratii neconforme realitatii, in relatiile cu Corpul sau cu tertii, in vederea producerii de consecinte juridice, precum si orice alte incalcari ale conduitei etice si profesionale.
    La stabilirea si aplicarea sanctiunilor disciplinare se va tine seama de gravitatea incalcarii si de urmarile acesteia, precum si de persoana celui in cauza.
    125. Urmatoarele abateri disciplinare se sanctioneaza astfel:
_______________________________________________________________________________
                 Invinuirea                          Sanctiunea
_______________________________________________________________________________
 a) Neplata cotizatiei profesionale sau/si  Suspendarea dreptului de exercitare
    a celorlalte obligatii banesti, la      a profesiei pana la plata efectiva,
    termenele stabilite la pct. 150, in     dar nu mai putin de 3 luni si nici
    cursul unui an calendaristic            mai mult de un an
 b) Condamnarea definitiva pentru           Interdictia dreptului de exercitare
    savarsirea unei infractiuni care,       a profesiei
    potrivit legii, interzice dreptul de
    gestiune si de administrare a
    societatilor comerciale
 c) Incalcarea, cu intentie, prin actiune   Interdictia dreptului de exercitare
    sau omisiune, a normelor de lucru       a profesiei
    elaborate de Corp privind exercitarea
    profesiei, daca fapta a avut ca urmare
    producerea unui prejudiciu moral sau
    material
 d) Practicarea profesiei de expert         Interdictia dreptului de exercitare
    contabil sau contabil autorizat fara    a profesiei
    viza anuala pentru exercitarea
    profesiei, legal acordata
_______________________________________________________________________________

    126. Actiunea disciplinara poate fi exercitata in termen de cel mult un an de la data savarsirii faptei.
    127. Membrii Corpului suspendati sau radiati din Tabloul Corpului vor fi inlocuiti, cu acceptul beneficiarilor, in lucrarile in curs de executare, din oficiu sau la cererea partii interesate. Beneficiarii au dreptul sa retraga membrilor Corpului care au fost suspendati sau radiati din Tabloul Corpului lucrarile ce le-au fost incredintate, fara despagubiri de vreo parte, dar cu obligatia, pentru membrii Corpului, de a restitui toate documentele, precum si sumele primite, care nu reprezinta rambursarea unor cheltuieli deja efectuate.
    128. Membrii Corpului radiati din Tabloul Corpului trebuie sa plateasca salariatilor lor care isi inceteaza activitatea o indemnizatie de concediere in conditiile prevazute de lege.
    Membrul Corpului care a fost suspendat trebuie sa plateasca salariatilor sai, pe durata suspendarii sale, salariile si indemnizatiile de orice natura prevazute de contractele individuale sau colective de munca si de dispozitiile legale in vigoare.
    In cazul suspendarii presedintele consiliului filialei desemneaza imediat pe membrul sau pe membrii Corpului insarcinati sa continue executarea lucrarilor incredintate profesionistilor care fac obiectul acestei masuri, sub rezerva acceptarii lor de catre clienti.
    129. Sunt nule toate actele, contractele si conventiile care incearca sa permita, direct sau indirect, exercitarea profesiei de expert contabil sau de contabil autorizat de catre persoanele care nu au exercitiul dreptului de a practica profesia de expert contabil sau contabil autorizat, conform legii si prezentului regulament.
    Membrul Corpului supus de catre comisia de disciplina a filialei la o sanctiune disciplinara este obligat la plata cheltuielilor care rezulta din actiunea angajata impotriva lui, cu exceptia cazului in care Comisia superioara de disciplina decide ca nu trebuie aplicata nici o sanctiune celui in cauza.
    130. Aplicarea unei sanctiuni disciplinare trebuie sa fie adusa la cunostinta publicului prin:
    a) afisarea unui extras al hotararii de sanctionare la sediul filialei Corpului, al directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si al tribunalului, insotita de publicarea acestuia intr-un ziar local de larga circulatie;
    b) comunicarea masurii, in scris, directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si tribunalului, in cazul aplicarii sanctiunilor prevazute la art. 16 lit. c) si d) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In cazul aplicarii sanctiunii de suspendare a dreptului de exercitare a profesiei cel in cauza este obligat sa depuna, sub luare de semnatura, la consiliul filialei de care apartine, carnetul de expert contabil sau contabil autorizat si parafa; acestea ii vor fi restituite la expirarea termenului de suspendare.
    Aceeasi obligatie exista si in cazul aplicarii masurii de interzicere a dreptului de exercitare a profesiei.
    Membrul care refuza sa se conformeze va fi radiat din Tabloul Corpului.
    131. Membrii comisiilor de disciplina sunt obligati sa pastreze secretul profesional in exercitarea functiilor lor.

    C. Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice

    132. Reprezentantul Ministerului Finantelor Publice pe langa consiliul filialei are urmatoarele atributii:
    - participa, fara drept de vot, la lucrarile adunarii generale, ale consiliului filialei, ale Biroului permanent si ale Comisiei de disciplina; materialele care se dezbat se vor transmite cu 7 zile inainte de data intrunirii;
    - sesizeaza Biroul permanent al Consiliului superior cu privire la aprobarea sau refuzul de inscriere in Tabloul Corpului de catre consiliul filialei, pe care le considera nelegale;
    - sesizeaza Comisia superioara de disciplina cu privire la hotararile comisiei de disciplina a filialei pe care le considera nelegale;
    - sesizeaza pe reprezentantul Ministerului Finantelor Publice de pe langa Consiliul superior asupra hotararilor si masurilor consiliului filialei care contravin reglementarilor legale, precum si cu privire la cazurile prevazute mai sus.

    CAP. 8
    Exercitarea profesiei de expert contabil si contabil autorizat

    133. Expertul contabil sau contabilul autorizat trebuie sa fie si sa se manifeste liber fata de orice interes care este incompatibil cu integritatea, obiectivitatea si, in general, cu independenta profesionala.
    Exercitarea profesiei de expert contabil si de contabil autorizat se face cu respectarea principiului independentei profesiei, fiind incompatibile cu acesta: orice mandat comercial, cu exceptia mandatului de administrator sau director in societati comerciale recunoscute de Corp; expertul contabil si contabilul autorizat nu trebuie niciodata sa se gaseasca in situatia ca relatia contractuala cu clientul sau sa il puna in situatia de a i se aduce atingere independentei profesionale.
    134. Relatiile expertilor contabili, contabililor autorizati si societatilor comerciale de profil cu clientii se stabilesc prin contract scris de prestari de servicii, semnat de ambele parti.
    135. Profesia de expert contabil sau de contabil autorizat poate fi exercitata individual, prin cabinete, sau printr-o societate comerciala de profil infiintata potrivit legii.
    136. In exercitarea profesiei expertii contabili si contabilii autorizati raspund disciplinar, administrativ, civil sau penal, dupa caz, potrivit legii.
    137. Pentru onorariile stabilite prin contract incheiat cu agentii economici se emit de catre societatile comerciale, la terminarea lucrarilor, facturi sau chitante, potrivit legii.
    138. Potrivit legii, obligatia calcularii si varsarii impozitului aferent sumelor platite expertilor contabili si contabililor autorizati individuali drept onorarii de catre societati comerciale revine acestora.
    139. Incasarea onorariului se va face de executantul lucrarii direct de la beneficiar, in cazul in care acesta este persoana juridica, dupa ce s-a retinut impozitul pe venit spre a se varsa la buget.
    In cazul in care onorariul se incaseaza de la o persoana fizica, expertul contabil sau contabilul autorizat este obligat la stabilirea impozitului datorat pentru onorariul incasat si la depunerea acestuia la organismul autorizat sa il incaseze.
    140. Societatile comerciale de expertiza pot fi constituite din unul sau mai multi asociati sau actionari. Acestea executa intreaga gama de lucrari prevazute de lege, cu respectarea dispozitiilor legale.
    In cazul in care experti, membri sau colaboratori ai unei societati comerciale de expertiza sunt solicitati si numiti sa efectueze expertize judiciare, operatiuni de audit sau mandatul de cenzor, beneficiarii respectivi vor depune sau vor vira costul acestor lucrari, inclusiv T.V.A. si regia, in contul acestei societati. Aceasta este raspunzatoare, alaturi de membrul sau colaboratorul sau, de calitatea lucrarii pe care o vizeaza.
    In acelasi timp este obligata sa retina si sa vireze impozitul legal datorat bugetului.
    141. Contractele de munca se incheie in forma scrisa, intre titularul cabinetului individual, respectiv administratorul societatii comerciale de expertiza, si fiecare expert contabil sau contabil autorizat.
    142. Lucrarile ce se pot executa, fara a fi limitative, de catre expertii contabili, in cazul contractelor de prestari de servicii, sunt:
    a) tinerea sau supravegherea contabilitatii si intocmirea bilantului contabil;
    - acordarea asistentei privind organizarea si tinerea contabilitatii, inclusiv in cazul sistemelor informatice;
    - elaborarea si punerea in aplicare de: procedee contabile; planul de conturi adaptat unitatii; contabilitatea de gestiune, tabloul de bord, control de gestiune si control prin buget, in baza si cu respectarea normelor generale;
    b) efectuarea de analize economico-financiare, ca:
    - analiza structurilor financiare;
    - analiza gestiunii financiare si a rentabilitatii capitalului investit;
    - tehnici de analiza si de gestiune a fondului de rulment;
    - sisteme de credit-leasing, factoring etc.;
    - determinarea situatiilor financiare si de gestiune prin rapoarte procentuale;
    - elaborarea de tablouri de finantare si planuri de trezorerie;
    - elaborarea de tablouri de utilizari si resurse;
    - asistenta in prevenirea si inlaturarea dificultatilor unitatii;
    c) efectuarea de audit financiar-contabil, ca:
    - diagnostic financiar - cresterea, rentabilitatea, echilibrul si riscurile financiare;
    - audit intern - organizarea sau controlul regularitatii si sinceritatii sistemului;
    - studii, asistenta pentru realizarea de investitii financiare;
    - audit si certificarea bilantului contabil;
    d) efectuarea de evaluari patrimoniale, ca:
    - evaluari de bunuri si active patrimoniale;
    - evaluari de intreprinderi si de valori mobiliare, pentru vanzari, succesiuni, partaje, donatii sau la cererea celor interesati;
    - evaluari de elemente intangibile;
    e) efectuarea de expertize contabile dispuse de organele judiciare sau solicitate de persoane fizice ori juridice in conditiile prevazute de lege, ca:
    - expertize amiabile (la cerere);
    - expertize contabil-judiciare;
    - arbitraje in cauze civile;
    - expertize de gestiune;
    f) executarea de lucrari cu caracter financiar-contabil, ca:
    - intocmirea de situatii periodice;
    - consolidarea conturilor si bilantului;
    - intocmirea de planuri de finantare pe termen mediu si lung;
    g) executarea de lucrari cu caracter fiscal, ca:
    - studii si consultatii pe probleme de ordin fiscal;
    - participarea la intocmirea si depunerea declaratiilor fiscale;
    - asistenta in probleme de T.V.A. si impozite;
    - fiscalitate imobiliara;
    - asistenta in aplicarea tarifului vamal;
    - asistarea contribuabilului cu ocazia verificarilor;
    h) efectuarea de lucrari de organizare administrativa si informatica, cum ar fi:
    - organigrame, structuri, definiri de functii;
    - legaturi intre servicii, circulatia documentelor si informatiilor;
    - mecanizarea si automatizarea prelucrarii informatiilor, alegerea echipamentelor;
    - analiza si organizarea fluxului informational;
    - alegerea softurilor necesare;
    - formarea profesionala continua;
    - contributii la protectia patrimoniului unitatii;
    i) indeplinirea atributiilor prevazute in mandatul de cenzor la societatile comerciale, conform prevederilor legale;
    j) indeplinirea atributiilor prevazute de lege in procedurile de reorganizare judiciara si faliment.
    143. Lucrarile ce se pot executa de catre contabilii autorizati in cadrul contractelor de prestari de servicii, individual sau prin societati comerciale, sunt:
    - tinerea contabilitatii financiare si de gestiune;
    - intocmirea bilantului contabil;
    - verificarea si certificarea bilantului contabil, numai de catre contabili autorizati avand studii superioare;
    - indeplinirea atributiilor prevazute de cenzorii numiti in societatile comerciale, numai de contabili autorizati cu studii superioare.

    CAP. 9
    Veniturile si cheltuielile Corpului

    144. Corpul, avand statut de persoana juridica de utilitate publica autonoma, isi constituie veniturile din activitatile stabilite potrivit prevederilor legale, acoperindu-si cheltuielile in intregime din aceste venituri.
    Contabilitatea patrimoniului si a activitatilor desfasurate de Corp se organizeaza si se conduce potrivit legii.
    Inregistrarea veniturilor in contabilitate se face pe baza documentelor legale care vor atesta crearea dreptului de incasare sau in momentul incasarii efective a acestora.
    145. Contabilitatea sintetica si analitica a cheltuielilor se organizeaza distinct, potrivit bugetului aprobat.
    Inregistrarea cheltuielilor se face pe baza documentelor justificative vizate pentru controlul financiar preventiv si aprobate de presedintele Consiliului superior sau de presedintii consiliilor filialelor.
    146. Presedintii consiliilor filialelor au obligatia ca, dupa aprobarea de catre adunarea generala ordinara a filialei, sa transmita presedintelui Consiliului superior o copie de pe contul de executie a bugetului de venituri si cheltuieli.
    147. Presedintele Consiliului superior asigura centralizarea conturilor de executie ale filialelor, impreuna cu aceleasi documente de sinteza ale Consiliului superior.
    148. Veniturile Corpului se formeaza din:
    a) taxe de inscriere la examenul de expert contabil si, respectiv de contabil autorizat;
    b) taxa de inscriere in Tabloul Corpului;
    c) cotizatii anuale asupra veniturilor realizate de catre membrii Corpului care isi exercita profesia individual sau de catre societati comerciale recunoscute de Corp;
    d) donatii, incasari din vanzarea publicatiilor proprii si alte venituri.
    149. Taxa de inscriere in evidenta Corpului este datorata si se achita o data cu admiterea cererii de inscriere. Sunt exonerati de plata taxei de inscriere membrii onorifici ai Corpului.
    Expertul contabil sau contabilul autorizat care a fost radiat din Tabloul Corpului si solicita reinscrierea este obligat sa plateasca taxa de inscriere cuvenita.
    Taxa de inscriere in Tabloul Corpului se stabileste in valori absolute, anual, de catre Conferinta nationala ordinara.
    150. Cotizatiile profesionale anuale datorate de membrii Corpului, persoane fizice si juridice, sunt variabile, pe transe de venit, fiind stabilite anual de Conferinta nationala pe baza metodologiei aprobate de Consiliul superior.
    Conditiile si termenele de achitare a cotizatiilor se stabilesc prin normele de acordare a vizei anuale pentru exercitarea profesiei, aprobate de Consiliul superior.
    151. Cheltuielile Consiliului superior sau ale consiliilor filialelor se pot efectua numai pe baza de documente justificative legal intocmite, in limita bugetelor de venituri si cheltuieli, cu respectarea dispozitiilor legale.

    CAP. 10
    Dispozitii finale si tranzitorii

    152. In exercitarea atributiilor prevazute in prezentul regulament Conferinta nationala, adunarea generala a filialei, Consiliul superior si consiliul filialei emit hotarari, Biroul permanent al Consiliului superior sau al consiliului filialei, sectiunile Corpului, precum si presedintii de filiale emit decizii, iar presedintele Consiliului superior emite ordine.
    153. Prevederile prezentului regulament de organizare si functionare se aplica tuturor membrilor Corpului care isi exercita profesia individual sau sunt constituiti in societati comerciale, potrivit legii.
    154. Prevederile prezentului regulament de organizare si functionare se aplica tuturor persoanelor fizice si juridice straine care nu au domiciliul sau, dupa caz, sediul in Romania, care au calitatea de expert contabil sau de contabil autorizat in tarile lor si care au indeplinit conditiile de inscriere in Tabloul Corpului si isi exercita activitatea in Romania, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 65/1994, aprobata si modificata prin Legea nr. 42/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.
    155. Prezentul regulament de organizare si functionare intra in vigoare dupa aprobarea lui de catre Conferinta nationala a Corpului.
    156. Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1

                          PROCEDURA ALEGERILOR

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    1. Alegerile pentru Consiliul superior si, respectiv, pentru consiliile filialelor se fac prin vot secret, pentru o perioada de 4 ani, cu reinnoirea bienala a jumatate din numarul membrilor alesi.
    Presedintele Consiliului superior si presedintii consiliilor filialelor sunt alesi prin vot secret, pentru 4 ani, de Conferinta nationala, respectiv de adunarea generala a filialei.
    Persoanele care au detinut functia de presedinte al Consiliului superior sau al consiliului filialei doua mandate consecutive isi pot depune candidatura pentru a fi realese in aceleasi functii dupa o perioada egala cu cea in care au detinut functia respectiva.
    2. Au dreptul de a alege si de a fi alesi toti membrii Corpului, persoane fizice inscrise in Tablou, cu exceptia celor care:
    a) nu sunt la zi cu plata cotizatiilor profesionale;
    b) sunt membri de onoare;
    c) sunt persoane fizice straine carora le-a fost recunoscut dreptul de a exercita profesia de expert contabil sau de contabil autorizat in Romania;
    d) nu au, conform pct. 98 din regulament, exercitiul dreptului de a practica profesia de expert contabil sau de contabil autorizat.
    3. Votul este secret si are loc la data fixata de Consiliul superior.
    4. Toti membrii Corpului care au dreptul de a alege si de a fi alesi pot face declaratii de candidatura, care vor cuprinde, sub sanctiunea neinscrierii in listele cuprinzand candidatii:
    a) numele, prenumele si adresa candidatului;
    b) categoria profesionala din care face parte: expert contabil sau contabil autorizat;
    c) modul de exercitare a profesiei;
    d) functiile detinute anterior in cadrul Corpului si perioadele respective;
    e) functia pentru care candideaza, si anume: membru al unui consiliu al Corpului, presedinte al Consiliului superior sau al consiliului filialei;
    f) obiectivele si strategia pe care si le propune candidatul, daca va fi ales;
    g) declaratia pe propria raspundere ca indeplineste cerintele de eligibilitate prevazute in regulament.

    CAP. 2
    Alegerile pentru consiliile filialelor

    5. Declaratiile de candidaturi, atat pentru Consiliul superior, cat si pentru consiliile filialelor respective, se trimit prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire consiliului filialei, pana la data limita stabilita de presedintele Consiliului superior.
    Declaratiile de candidaturi primite dupa data limita stabilita sunt considerate tardive si deci nu sunt luate in considerare, anexandu-se insa la procesul-verbal de declarare a rezultatelor alegerilor.
    6. Presedintele consiliului filialei verifica indeplinirea conditiilor de eligibilitate a membrilor care au trimis declaratii de candidaturi.
    7. Presedintele consiliului filialei trimite presedintelui Consiliului superior declaratiile de candidaturi pentru un loc in Consiliul superior, insotite de o atestare intocmita de presedintele fiecarei filiale, din care sa rezulte ca respectivul candidat indeplineste conditiile de eligibilitate prevazute de prezentul regulament.
    8. Pentru candidatii care indeplinesc conditiile legale presedintele consiliului filialei intocmeste lista cuprinzand candidatii - experti contabili si lista cuprinzand candidatii - contabili autorizati.
    Listele sunt intocmite in ordine alfabetica si cuprind urmatoarele:
    a) numele, prenumele si adresa fiecarui candidat;
    b) numarul total de locuri pentru care se candideaza, separat pentru titulari si supleanti;
    c) datele calendaristice ale celor doua tururi de scrutin;
    d) semnaturile presedintelui si secretarului filialei.
    Un exemplar al listelor se transmite Consiliului superior.
    9. Listele cuprinzand candidatii vor fi afisate la sediul filialei cu minimum 15 zile inaintea datei alegerilor. Impotriva omisiunilor, inscrierilor gresite sau oricaror erori se poate face intampinare la presedintele filialei, in termen de 48 de ore de la afisare, care este obligat sa o solutioneze in termen de 48 de ore de la inregistrarea ei. Solutia data intampinarii poate fi atacata la instanta de judecata competenta, potrivit legii.
    10. Este interzis consiliilor in functiune sa faca orice fel de propaganda in favoarea unuia sau mai multor candidati sau sa se asocieze la propaganda facuta in favoarea candidaturii unor membri ai Corpului.
    11. Presedintele consiliului filialei intocmeste listele cuprinzand membrii Corpului cu drept de vot in cadrul filialei, in ordine alfabetica:
    a) lista cuprinzand membrii experti contabili;
    b) lista cuprinzand membrii contabili autorizati.
    Listele cuprind: numele si prenumele, adresa si doua coloane rezervate pentru inscrierea prezentei la primul tur de scrutin si, eventual, la al doilea.
    Listele se afiseaza la sediul filialei, la loc vizibil, cu minimum 15 zile inainte de data alegerilor. Prevederile pct. 9 referitoare la intampinare se aplica in mod corespunzator.
    12. Pentru reinnoirea bienala a consiliilor filialelor numarul membrilor care vor fi alesi este determinat in functie de efectivul existent, tinandu-se seama de numarul membrilor inscrisi in Tabloul Corpului la filiala respectiva.
    13. In fiecare lista intocmita pe categorii profesionale, asa cum se prevede la pct. 11, vor fi inscrisi numai expertii contabili si contabilii autorizati din Tabloul Corpului, avand cotizatia profesionala achitata la zi.
    14. La data hotarata pentru alegeri presedintele consiliului filialei, ajutat de membrii Biroului permanent, deschide adunarea generala, constatand daca este legal constituita, potrivit prezentului regulament.
    In caz afirmativ fiecare participant va fi legitimat cu carnetul de membru si se va verifica inscrierea sa in lista cuprinzand alegatorii, dupa care va primi buletinul de vot.
    15. Buletinul de vot va cuprinde toti candidatii, in ordine alfabetica, identificati prin: nume, prenume si calitatea profesionala.
    Buletinele de vot se imprima, prin grija consiliului filialei, pe hartie de aceeasi densitate si culoare, intr-un numar care trebuie sa acopere numarul alegatorilor; forma grafica si dimensiunile acestora vor fi unitare. Buletinele de vot distribuite alegatorilor vor purta stampila filialei.
    16. Votul este secret; in acest scop se vor asigura de catre presedintele consiliului filialei conditiile necesare in vederea votarii.

    Modul de votare

    17. In cazul in care alegatorul nu voteaza un candidat oarecare, isi exprima vointa prin anularea (bararea cu o linie) pozitiei respective de pe buletinul de vot, fara sa inscrie un alt candidat in loc. In acelasi mod va anula toti candidatii inscrisi pe buletinul de vot peste numarul locurilor vacante.
    18. Numararea voturilor este asigurata de o comisie formata din 3 - 5 persoane, alese de adunarea generala.
    19. Cand toate buletinele de vot ale alegatorilor au fost introduse in urna, se procedeaza la deschiderea si numararea voturilor. Buletinele considerate valabile sunt mentionate (bifate) pe lista cuprinzand candidatii.
    20. Buletinele albe sau completate necitet, cele care cuprind mai multe nume decat numarul locurilor vacante, cele care nu cuprind o desemnare precisa a candidatului sau care nu poarta stampila filialei, cele care contin un semn de recunoastere sau o mentiune referitoare la candidati sau terti nu sunt luate in calcul la stabilirea rezultatului, fiind anexate la procesul-verbal.
    21. Comisia de numarare a voturilor intocmeste imediat un proces-verbal al operatiunilor de numarare a voturilor si de stabilire a rezultatului votarii, care se semneaza de toti membrii sai.
    22. Procesul-verbal de numarare a voturilor se intocmeste in doua exemplare de catre comisie si cuprinde:
    a) numarul alegatorilor, potrivit listelor de alegatori;
    b) numarul alegatorilor prezenti la adunare;
    c) numarul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numarul voturilor nule;
    e) numarul voturilor obtinute de fiecare candidat;
    f) numarul total al buletinelor de vot imprimate;
    g) numarul buletinelor de vot ramase nefolosite si anulate.
    Un exemplar al procesului-verbal se transmite presedintelui Consiliului superior.
    23. La primul tur de scrutin sunt declarati alesi candidatii care au obtinut minimum doua treimi din numarul total al voturilor valabil exprimate. La cel de-al doilea tur de scrutin sunt alesi candidatii care au obtinut cel mai mare numar de voturi.
    Candidatii care au obtinut numarul de voturi prevazut la alin. 1 vor ocupa locurile vacante in limita numarului acestora si in ordinea descrescatoare a numarului de voturi obtinute. Mai intai se vor ocupa locurile de titulari si apoi cele de supleanti.
    24. Rezultatul votarii, dupa controlarea numarului de voturi si de alegatori, este imediat declarat si afisat la sediul consiliului filialei.
    25. Presedintele consiliului filialei pentru care au avut loc alegerile adreseaza candidatilor alesi, in maximum 4 zile, invitatia sa participe la prima reuniune (sedinta) a consiliului dupa alegeri.

    CAP. 3
    Alegerile pentru Consiliul superior

    26. Alegerea Consiliului superior are loc in cadrul Conferintei nationale.
    27. Pentru declaratiile de candidaturi primite presedintele Consiliului superior intocmeste cele doua liste cuprinzand candidatii, pentru expertii contabili si, separat, pentru contabilii autorizati, conform prevederilor pct. 11 din prezenta anexa.
    28. Presedintele Consiliului superior trimite listele cuprinzand candidatii pentru Consiliul superior presedintilor consiliilor filialelor, care le vor afisa la sediile filialelor respective cu cel putin 15 zile inaintea datei fixate pentru alegeri.
    29. Prevederile pct. 10 din prezenta anexa se aplica si membrilor Consiliului superior, precum si ai verigilor sale organizatorice.
    30. Modul de votare este identic cu cel prevazut la pct. 16 si 17 din prezenta anexa.
    31. Prevederile pct. 13 - 15 si 22 din prezenta anexa se aplica si pentru alegerile Consiliului superior.
    32. Numararea voturilor pentru alegerea Consiliului superior se face potrivit procedurii prevazute la pct. 18 - 21 din prezenta anexa.

    CAP. 4
    Alegerea presedintelui Consiliului superior si al consiliului filialei

    33. Declaratiile de candidaturi se transmit, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, Consiliului superior sau consiliului filialei, dupa caz, pana la data limita stabilita de Consiliul superior.
    La nivelul Consiliului superior si, respectiv, al consiliului filialei primirea si verificarea declaratiilor de candidatura, precum si intocmirea listei cuprinzand candidatii se fac de catre o comisie de primire si verificare a declaratiilor, formata din 3 - 5 membri desemnati cu 25 de zile inainte de data scrutinului de Consiliul superior sau de consiliul filialei, dupa caz; membrii comisiei nu pot fi in acelasi timp si candidati in alegeri.
    34. Listele cuprinzand candidatii se intocmesc in ordine alfabetica si vor cuprinde:
    a) numele, prenumele si adresa fiecarui candidat;
    b) categoria profesionala careia ii apartine;
    c) datele calendaristice ale celor doua tururi de scrutin;
    d) semnatura presedintelui si a secretarului comisiei de primire si verificare a declaratiilor.
    Listele se afiseaza la sediile filialelor cu cel putin 15 zile inaintea datei alegerilor. Impotriva omisiunilor, inscrierilor gresite sau oricaror erori se poate face intampinare care se depune in termen de 48 de ore de la afisare la comisia desemnata potrivit pct. 33; aceasta o va solutiona in termen de cel mult 48 de ore de la inregistrare. Solutia data intampinarii poate fi atacata la instanta de judecata competenta, potrivit legii.
    35. Pct. 11 - 25 din cap. II al anexei nr. 1 se aplica in mod corespunzator.
    36. La primul tur de scrutin sunt declarati alesi candidatii care au obtinut cel putin doua treimi din numarul total al voturilor valabil exprimate; la cel de-al doilea tur de scrutin este suficienta majoritatea simpla a voturilor.
    Aceste dispozitii se aplica atat pentru alegerea presedintelui Consiliului superior, cat si pentru alegerea presedintilor consiliilor filialelor.

    ANEXA 2

                                SEDINTELE
                          organelor de conducere

    1. Sedintele de lucru ale consiliilor Corpului si ale birourilor permanente sunt legal constituite numai in conditiile asigurarii prezentei majoritatii membrilor acestora.
    2. Consiliile Corpului pot delibera numai asupra problemelor inscrise in ordinea de zi, comunicata cu cel putin 10 zile inainte, si numai in mod exceptional asupra celor care, datorita urgentei lor, sunt supuse direct in sedinta.
    3. Presedintele conduce deliberarile; el nu poate refuza cuvantul unui participant.
    Presedintele il poate atentiona pe oricare participant care ia cuvantul fara a-l fi cerut si obtinut, care depaseste timpul acordat sau care, dupa ce a fost invitat de presedinte sa se limiteze la problema in curs de dezbatere, nu se conformeaza acestei invitatii.
    Presedintele il poate chema la ordine, cu mentionarea in procesul-verbal, pe oricare membru al Corpului care profereaza atacuri la persoana sau provoaca dezordine.
    4. Durata expozeului fiecarui participant este limitata la cel mult 10 minute, cu exceptia celui al presedintelui, precum si al presedintilor si al raportorilor sectiunilor si comisiilor, inclusiv al reprezentantului Ministerului Finantelor Publice.
    5. Sedinta poate fi suspendata de presedinte dupa consultarea adunarii sau la cererea majoritatii participantilor.
    6. Votul se exprima prin ridicarea mainii. Secretarul de sedinta procedeaza la numararea voturilor, iar rezultatul se comunica de presedinte. Totusi votul secret poate fi cerut ori de cate ori este cazul si indeosebi:
    a) in cazurile avute in vedere la pct. 5 de mai sus;
    b) cand se procedeaza la o numire, daca votul secret este cerut de presedinte sau de un membru al consiliului;
    c) in alte cazuri, cand este cerut de majoritatea membrilor prezenti.
    7. Dezbaterile se consemneaza in procese-verbale sau stenograme, dupa caz, care vor cuprinde mentiuni referitoare la: data si locul incheierii, numele si prenumele membrilor prezenti si ale celor care absenteaza, ordinea de zi, dezbaterile din sedinta si hotararile adoptate. Acestea se semneaza de presedinte si de persoana care le-a intocmit.
    8. Deliberarile au un caracter strict secret. Cu toate acestea, consiliul poate, prin decizie speciala, sa admita publicarea lor in extras sau in intregime.
    9. Hotararile adoptate sunt facute publice.

    ANEXA 3

                               ACORDAREA
                        de distinctii onorifice

    1. Expertii contabili si contabilii autorizati care au o activitate profesionala in una dintre aceste calitati de cel putin 30 de ani si se bucura de prestigiu profesional si moral pot primi titlul de:
    - expert contabil de onoare;
    - contabil autorizat de onoare.
    2. De asemenea, presedintii consiliilor filialelor si presedintii Consiliului superior pot primi titlul de:
    - presedinte de onoare al filialei;
    - presedinte de onoare al Corpului
daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    a) au exercitat acest mandat timp de cel putin 6 ani;
    b) au fost timp de cel putin 6 ani membri titulari ai unui consiliu al Corpului;
    c) au fost inscrisi in evidenta expertilor si au activat in aceasta calitate timp de cel putin 10 ani.
    Acceptarea acestui titlu implica pentru beneficiarul sau renuntarea de a solicita un nou mandat de presedinte.
    3. Expertii contabili si contabilii autorizati, membri ai Corpului infiintat in anul 1921, precum si expertii contabili care au obtinut calitatile respective in baza decretelor nr. 434/1957 si nr. 79/1971 pot primi titlurile "Expert contabil de onoare" si "Contabil autorizat de onoare", daca au o vechime cumulata in aceste calitati de cel putin 30 de ani, pe baza cererii proprii, a copiei de pe carnetele respective de membru depuse la filialele de care apartin si a copiei de pe cazierul judiciar.
    4. Procedeul de acordare a titlurilor "Expert contabil de onoare" si "Contabil autorizat de onoare" este urmatorul:
    a) presedintele filialei supune propunerile de acordare a titlurilor onorifice adunarii generale anuale; dupa aprobare inainteaza lista spre confirmare Conferintei nationale anuale;
    b) presedintele Consiliului superior inscrie pe ordinea de zi a Conferintei nationale anuale lista cuprinzand membrii de onoare, aprobata in adunarile generale ale filialelor, si o supune confirmarii acesteia;
    c) dupa confirmarea Conferintei nationale filialele fac transferarea din partea Tabloului Corpului in care membrii confirmati ca onorifici figurau pana atunci in partea corespunzatoare din Tabloul Corpului destinata membrilor de onoare, acestia putand de la acea data sa se bucure de drepturile ce le sunt conferite.
    5. Expertii contabili de onoare si contabilii autorizati de onoare pot asista la adunarile generale ale filialelor de care apartin.
    Consiliile filialelor pot decide, potrivit unor modalitati pe care le stabilesc, ca acestia sa primeasca gratuit revista Corpului.
    6. Membrii de onoare trebuie sa se abtina de la orice actiune de natura sa desconsidere profesia al carei titlu de onoare le-a fost conferit.
    7. Ei trebuie sa ii instiinteze pe presedintele Comisiei de disciplina despre implicarile, penalizarile si condamnarile al caror subiect sunt sau ar putea fi pentru fapte calificate ca fiind de natura penala.
    Aplicarea unei sanctiuni disciplinare conduce la pierderea titlului obtinut, care nu mai poate fi solicitat ulterior.
    8. Membrii de onoare ai Corpului sunt exonerati de taxa de inscriere si de cotizatii.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu