HOTARARE Nr.
1165 din 26 septembrie 2007
pentru stimularea cresterii
economice prin sprijinirea realizarii de investitii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 688 din 10 octombrie 2007
In temeiul art.108 din Constituţia Romaniei, republicată,
avand în vedere dispoziţiile
art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind
procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale art. 2 din Hotărarea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul
ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,
Guvernul Romaniei adoptă
prezenta hotărare.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Scopul prezentei hotărari îl reprezintă instituirea unei scheme
de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investiţii şi a
creării de noi locuri de muncă.
(2) In sensul prezentei hotărari,
schema de ajutor de stat este un act în baza
căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor definite
în mod general şi abstract, potrivit principiului stabilit în Regulamentul
Consiliului (CE) nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de
instituire a Comunităţilor Europene, publicat în Jurnalul Oficial al
Comunităţilor Europene nr. L 83/1999.
(3) Prezenta schemă de ajutor
este exceptată de la obligaţia notificării către Comisia Europeană, conform
criteriilor prevăzute de Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind
aplicarea prevederilor articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE ajutorului de
stat regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene nr. L 302/2006.
(4) Comisia Europeană va fi informată în termen de 20
de zile lucrătoare de la aprobarea schemei, în vederea publicării în Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene a unui rezumat referitor la această schemă.
(5) Prezenta hotărare aplică prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr.
1.628/2006.
CAPITOLUL II
Reguli procedurale
Art. 2. - Prevederile prezentei hotărari se aplică întreprinderilor care sunt
înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au sediul şi îşi
desfăşoară activitatea în Romania
şi îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) realizează investiţii cu o valoare care depăşeşte
echivalentul în lei a 30 milioane euro;
b) creează cel puţin 300 de noi locuri de muncă, ca
urmare a realizării investiţiei iniţiale.
Art. 3. - Investiţiile sau locurile de muncă nou-create
prevăzute la art. 2 pot fi realizate în toate sectoarele de activitate, cu
excepţia pescuitului, acvaculturii, industriei carboniere, siderurgiei,
transportului, construcţiilor de nave maritime, fibrelor sintetice, producerii
iniţiale a produselor agricole cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de
constituire a Comunităţii Europene.
Art. 4. - Prezenta hotărare nu se aplică întreprinderilor care se află în una din
următoarele situaţii:
a) sunt considerate firme în dificultate în
sensul liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor aflate în dificultate;
b) sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie
de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată,
conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 5. -In temeiul prezentei
hotărari întreprinderile nu
pot beneficia de următoarele tipuri de ajutor de stat:
a) ajutoare în favoarea activităţilor legate de export,
şi anume ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, de stabilirea şi
operarea unei reţele de distribuţie sau pentru alte cheltuieli legate de
activitatea de export;
b) ajutor care favorizează utilizarea produselor
naţionale în detrimentul produselor de import;
c) ajutor pentru întreprinderile mici nou-create, cu
excepţia ajutorului pentru investiţii sau consultanţă aferentă investiţiilor;
d) ajutor pentru operare.
Art. 6. -Ajutorul de stat instituit prin prezenta hotărare se acordă întreprinderilor pentru
realizarea unei investiţii iniţiale.
Art. 7. - Pentru asigurarea complementarităţii
schemelor de ajutor de stat cu caracter regional, derulate de diferiţi
furnizori de ajutor de stat:
a) întreprinderile nu vor beneficia de ajutor de stat în
temeiul prezentei hotărari
dacă pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale au primit
ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stat;
b) Ministerul Economiei şi Finanţelor va aplica un
program permanent de schimburi de informaţii cu ceilalţi furnizori de ajutor de
stat, pentru a se evita suprapunerea unor astfel de măsuri.
Art. 8. -Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor în
limita intensităţii maxim admisibile, calculată conform anexei nr. 1, şi constă
în acordarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi
Finanţelor - Acţiuni generale, a unor sume
nerambursabile.
Art. 9. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în
calitate de furnizor, va verifica respectarea îndeplinirii condiţiilor impuse
de reglementările comunitare şi de prevederile prezentei hotărari.
Art. 10. - Nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia un operator economic conform
prezentei hotărari este
echivalentul în lei a 28,125 milioane euro, dacă realizează investiţii şi
creează locuri de muncă ca urmare a realizării unei investiţii iniţiale în
orice regiune, mai puţin regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti - Ilfov. Pentru
investiţiile şi locurile de muncă create în regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti
- Ilfov, nivelul maxim al ajutorului de stat de care poate beneficia un
operator economic este echivalentul în lei a 22,5
milioane euro.
Art. 11. -Ajutorul de stat se acordă dacă beneficiarul
a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea responsabilă de administrarea
schemei a confirmat ulterior în scris că, sub rezerva unor verificări mai
detaliate, proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate
stabilite în schemă înaintea începerii lucrărilor. Dacă lucrările încep
anterior îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul capitol, întregul
proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.
Art. 12. - (1) Durata schemei de ajutor de stat este de
5 ani, respectiv perioada 2007 - 2011, cu posibilitatea prelungirii.
(2) Bugetul total maxim al prezentei scheme este
echivalentul în lei a 500 milioane euro, în limita plafoanelor bugetare anuale
pe perioada celor 5 ani. Pentru anul 2007 bugetul prezentei scheme este
echivalentul în lei a 10 milioane euro.
(3) Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează
să beneficieze de ajutor de stat în temeiul prezentei scheme este de 110,
numărul mediu anual de beneficiari fiind de 22.
Art. 13. - Pentru orice ajutor pentru proiecte mari de
investiţii acordat în cadrul schemei, care cade sub pragul de notificare individuală
prevăzut la art. 10, se vor furniza Comisiei Europene, într-un termen de 20 de
zile lucrătoare de la acordarea ajutorului de către autoritatea competentă,
informaţiile cerute în formularul prevăzut în anexa I
la Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.628/2006.
Art. 14. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în
calitate de autoritate de implementare a schemei, trebuie să păstreze
înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele de investiţii în cadrul
schemei. Aceste înregistrări, care conţin toate informaţiile necesare pentru a
stabili dacă sunt respectate criteriile din Regulamentul Comisiei Europene nr.
1.628/2006, trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului
ajutor în cadrul schemei.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 15. - Nerespectarea de către beneficiari a
condiţiilor prevăzute prin prezenta hotărare, precum şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii
finanţării determină aplicarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a măsurilor
necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat.
Art. 16. - Procedura de acordare a alocărilor specifice
individuale în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii
economice prin sprijinirea realizării de investiţii este prevăzută în anexa nr.
2.
Art. 17. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXA Nr. 1
CRITERII
de acordare a ajutorului de stat conform prezentei
scheme
I. Acordarea ajutorului de
stat regional pentru investiţia inţială
1. Ajutorul de stat prevăzut în prezenta hotărare se acordă numai întreprinderii care
realizează investiţii ce pot fi considerate investiţii iniţiale în sensul
Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013,
publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006 şi al
Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.628/2006 privind aplicarea prevederilor
articolelor 87 şi 88 ale Tratatului CE ajutorului de stat regional pentru
investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302/29/2006.
2. Investiţia iniţală reprezintă o investiţie în
active fixe, corporale şi necorporale, referitoare la: crearea unei unităţi
noi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea rezultatului unei
unităţi prin adăugarea unor produse suplimentare noi sau o schimbare
fundamentală în procesul global de producţie al unei unităţi existente. Poate
fi considerată investiţie inţială şi o investiţie în capital fix realizată sub
forma achiziţionării unor active legate de o unitate care a fost închisă sau ar
fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată, cu excepţia cazului în care
unitatea în cauză aparţine unei întreprinderi în dificultate.
2.1. Prin active corporale se înţeleg activele constand în terenuri, construcţii şi
echipamente. In cazul achiziţionării unei noi unităţi, trebuie luate în
considerare numai costurile de cumpărare a activelor de la terţi, cu condiţia
ca operaţiunea să se facă în condiţii de piaţă.
2.2. Prin active necorporale se înţeleg activele
constand în transfer de
tehnologie prin achiziţionarea de drepturi referitoare la brevete, licenţe,
know-how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.
2.3. Activele necorporale trebuie să satisfacă
următoarele condiţii:
a) să fie exploatate exclusiv în întreprinderea
beneficiară de ajutor regional;
b) să reprezinte elemente de activ amortizabile,
conform legislaţiei în vigoare;
c) să fie achiziţionate de la un terţ în condiţiile
pieţei;
d) să figureze în activele firmei şi să rămană în patrimoniul întreprinderii
beneficiare de ajutor regional pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la
finalizarea investiţiei în cazul întreprinderilor mari şi de cel puţin 3 ani în
cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.
2.4. Inlocuirea va fi acceptată în analiza respectării
criteriului de menţinere a investiţiei dacă aceasta are în vedere active care
s-au uzat moral în această perioadă datorită schimbărilor tehnologice rapide.
3. Prin proiect mare de investiţii se înţelege o
investiţie iniţială, aşa cum este definită la pct. 2, ale cărei costuri
eligibile depăşesc 50 de milioane euro.
Echivalentul în lei al costurilor eligibile se
calculează la preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data acordării
ajutorului.
Pentru a evita ca un proiect mare de investiţii să fie
fracţionat artificial în mai multe subproiecte, în scopul de a se sustrage aplicării dispoziţiilor Liniilor
directoare comunitare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/03.2006, un proiect mare de
investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci cand investiţia iniţială este realizată, în
cursul unei perioade de 3 ani, de către una sau mai multe întreprinderi şi
constă într-o combinaţie economic indivizibilă de elemente de capital fix.
4. Ajutorul de stat se acordă în cadrul prezentei
hotărari dacă beneficiarul a
prezentat o documentaţie în acest scop şi dacă Ministerul Economiei şi Finanţelor
a confirmat ulterior în scris, sub rezerva unor verificări mai detaliate, că
proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în
hotărare, înaintea începerii
lucrărilor. Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii acestei condiţii,
întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.
5. Ajutorul regional pentru investiţii este calculat
prin referire fie la costurile investiţiilor în active corporale şi necorporale
rezultate din proiectul de investiţie iniţială, fie la costurile salariale
estimate pentru locurile de muncă direct create prin proiectul de investiţie,
luandu-se în calcul valoarea
cea mai ridicată a costurilor eligibile.
6. In cazul în care ajutorul de stat este calculat pe
baza costurilor cu investiţiile, cheltuielile
eligibile sunt cele prevăzute în continuare:
6.1. Cheltuielile aferente investiţiilor în
imobilizări corporale cuprind acele cheltuieli legate de achiziţionarea de
terenuri, clădiri şi echipamente.
Pentru întreprinderile mici şi
mijlocii, costurile studiilor pregătitoare şi costurile serviciilor de
consiliere aferente investiţiilor pot fi, de asemenea, luate în considerare pană la o intensitate a ajutorului de 50%
din costurile efectiv suportate.
Costurile corelate cu achiziţionarea
unor active corporale, altele decat terenuri şi clădiri, prin intermediul unei operaţiuni de leasing,
pot fi considerate eligibile doar în situaţia în care îmbracă forma leasingului
financiar şi conţin menţionată expres obligaţia beneficiarului de a achiziţiona
activele la expirarea termenului contractului de leasing. In cazul
achiziţionării în sistem de leasing a terenurilor sau clădirilor, contractul de
leasing trebuie să îşi continue valabilitatea pentru cel puţin 5 ani după
momentul prevăzut pentru finalizarea proiectului de investiţii, în cazul
întreprinderilor mari şi 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii.
Cu excepţia întreprinderilor mici şi mijlocii şi a
preluărilor, activele achiziţionate trebuie să fie noi. In cazul preluărilor,
se deduc activele pentru achiziţionarea cărora a fost acordat deja un ajutor
înainte de cumpărare.
6.2. Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizări
necorporale cuprind acele cheltuieli legate de transferul de tehnologie sub
forma achiziţionării de brevete, licenţe sau cunoştinţe brevetate şi cunoştinţe
tehnice nebrevetate. Aceste cheltuieli nu pot să depăşească 50% din totalul
costurilor totale eligibile ale proiectului de investiţie în cazul în care
beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere mare. In cazul în care
beneficiarul de ajutor de stat este o întreprindere mică sau mijlocie,
cheltuielile prevăzute la pct. 2.2 pot fi acceptate integral.
7. In cazul în care ajutorul este calculat pe baza
costurilor rezultate din crearea de locuri de muncă în
urma realizării proiectului de investiţie iniţială, costurile eligibile sunt
considerate a fi costurile salariale cu personalul nou-angajat, calculate pe o
perioadă de 2 ani.
Costurile salariale includ salariul brut şi
contribuţiile la asigurările sociale obligatorii.
Prin crearea de locuri de muncă se înţelege creşterea
netă a numărului de salariaţi angajaţi direct de întreprinderea beneficiară de
ajutor de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncă
pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numărul
aparent al locurilor de muncă create în cursul aceleiaşi perioade.
8. Acordarea ajutorului de stat pentru investiţia
iniţială este condiţionată de menţinerea acesteia pentru o perioadă minimă de 5
ani în cazul întreprinderilor mari şi de 3 ani în cazul întreprinderilor mici
şi mijlocii, de la data finalizării proiectului de investiţii. Această condiţie
nu împiedică înlocuirea echipamentului care a devenit învechit în decursul
perioadei de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii,
datorită schimbării tehnologice rapide.
In cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza
costurilor salariale, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:
a) locurile de muncă sunt create direct de proiectul
de investiţii;
b) locurile de muncă trebuie să fie create în 3 ani de
la finalizarea lucrărilor şi trebuie menţinute pe o perioadă de minimum 5 ani
de la data la care au fost ocupate pentru prima dată în cazul întreprinderilor
mari şi de 3 ani pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
9. In vederea garantării unui nivel viabil şi
eficient al investiţiilor care beneficiază de ajutor, aportul beneficiarului
destinat finanţării lor trebuie să fie de cel puţin 25% din costurile
eligibile, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.
II. Intensitatea ajutorului de stat
1. Pentru investiţiile ale căror costuri eligibile sunt
mai mici de 50 milioane euro, intensitatea brută a ajutorului de stat regional,
în cazul întreprinderilor mari, nu poate depăşi 50% din cheltuielile aferente
investiţiei iniţiale sau din costurile salariale pe o perioadă de 2 ani cu
personalul nou-angajat. Pentru investiţiile sau locurile de muncă realizate în
regiunea 8 Bucureşti-Ilfov, intensitatea maximă a ajutorului de stat este de
40%. La aceste niveluri ale intensităţii se vor adăuga bonusuri pentru
întreprinderile mici de 20 puncte procentuale, iar pentru întreprinderile
mijlocii, de 10 puncte procentuale.
2. Pentru proiectele mari de investiţii - ale căror
costuri eligibile depăşesc echivalentul în lei a 50 milioane euro -
intensitatea brută se calculează, indiferent dacă beneficiarul este
întreprindere mică, mijlocie sau întreprindere mare, ajustandu-se plafonul regional, în funcţie de
valoarea costurilor eligibile, după cum urmează:
- pentru costurile eligibile cu valoarea în lei sub
echivalentul a 50 milioane euro se aplică plafonul regional;
- pentru tranşe din costurile eligibile cu valoare
cuprinsă între echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a
100 milioane euro se aplică 50% din plafonul regional;
- pentru tranşe din costurile eligibile a căror
valoare depăşeşte echivalentul în lei a 100 milioane euro se aplică 34% din
plafonul regional.
Astfel, suma admisibilă ca ajutor de stat pentru un
proiect care depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro se calculează
conform formulei:
A=Rx(50+0,50B+0,34C),
unde:
- A reprezintă suma maximă a ajutorului de stat;
- R reprezintă plafonul regional neajustat prevăzut în
Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C54/2006, care este de 50% pentru
toate regiunile de dezvoltare, mai puţin regiunea de dezvoltare 8
Bucureşti-Ilfov, pentru care este de 40%;
- B reprezintă cheltuielile eligibile între
echivalentul în lei a 50 milioane euro şi echivalentul în lei a 100 milioane
euro;
- C reprezintă cheltuielile eligibile peste
echivalentul în lei a 100 milioane euro.
3. Pentru investiţiile a căror echivalent în lei este
mai mare de 50 milioane euro, suma totală a ajutorului de stat din toate
sursele nu trebuie să depăşească 75% din suma maximă a ajutorului de stat care
s-ar putea primi pentru o investiţie cu cheltuieli eligibile al căror
echivalent în lei este 100 milioane euro, respectiv suma prevăzută la art. 10
din prezenta schemă. Pentru procesarea şi marketing-ul produselor agricole,
intensitatea maximă va fi stabilită conform prevederilor art. 4 (10) din
Regulamentul nr. 1.628/2006.
4. Intensitatea ajutorului de stat reprezintă raportul dintre valoarea brută actualizată a ajutorului şi
valoarea actualizată a costurilor eligibile. Costurile eligibile sunt
actualizate la valoarea lor la data acordării ajutorului. Ajutoarele plătibile
în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor.
5. Plafonul intensităţii ajutorului de stat se aplică
la totalul ajutorului în cazul ajutoarelor acordate concomitent în cadrul mai
multor scheme regionale sau acordate în combinaţie cu un ajutor ad-hoc,
indiferent dacă fondurile provin din surse locale, regionale, naţionale sau
comunitare.
In cazul în care ajutorul calculat pe baza costurilor
investiţiilor în active corporale sau necorporale este combinat cu un ajutor
calculat pe baza costurilor salariale, trebuie respectat plafonul intensităţii
stabilit pentru regiunea respectivă.
In cazul în care costurile eligibile pentru ajutoare
regionale sunt total sau parţial eligibile pentru ajutoare în alte scopuri,
partea comună trebuie să respecte plafonul cel mai favorabil care rezultă din
regulile aplicabile.
Ajutoarele regionale pentru investiţii nu se pot cumula
cu ajutoare de minimis privind
aceleaşi costuri eligibile pentru a se sustrage intensităţilor maxime ale
ajutorului stabilite prin prezenta hotărare.
ANEXA Nr. 2
PROCEDURA
de acordare a alocărilor specifice individuale în
cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin
sprijinirea realizării de investiţi
I. Obiectivul schemei de ajutor de stat
Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regională prin stimularea realizării de investiţii şi
crearea de noi locuri de muncă.
II. Definiţii
In sensul prezentei proceduri termenii şi expresiile de
mai jos au următoarele semnificaţii:
a) întreprindere este
orice persoană juridică, indiferent de forma de organizare, care desfăşoară
activităţi în scop lucrativ, total sau parţial;
b) alocare specifică
individuală reprezintă valoarea totală a sumei
nerambursabile care poate fi acordată unei întreprinderi, în cadrul schemei de
ajutor de stat, în una sau mai multe tranşe;
c) întreprinderile mici şi mijlocii se clasifică în
conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 364/2004, publicat în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 63/2004.
III. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de alocări
specifice individuale în baza schemei de ajutor de stat întreprinderile care
îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de
eligibilitate:
a) sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990
privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, au sediul şi îşi desfăşoară activitatea în Romania;
b) intenţionează să realizeze investiţii cu o valoare
care depăşeşte echivalentul în lei a 30 milioane de euro şi creează cel puţin
300 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale;
c) nu înregistrează debite restante la bugetele
componente ale bugetului general consolidat;
d) nu se află în procedură de executare silită,
faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare
sau alte situaţii reglementate de lege;
e) nu intră în categoria întreprinderilor în
dificultate potrivit cap. 2 secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene -
Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi
restructurarea firmelor în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. C244 din 1 octombrie 2004;
f) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare
a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise,
acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;
g) la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă
un plan de investiţii;
h) nu realizează investiţii şi creează locuri de muncă,
pentru care solicită ajutor de stat în temeiul prezentei scheme, în următoarele
sectoare: pescuit, acvacultura, industrie carbonieră, siderurgie, transport,
construcţii de nave maritime, fibre sintetice, producţia primară a produselor
agricole, cuprinse în anexa nr. 1 la Tratatul de constituire a Comunităţii
Europene.
IV. Modalitatea de acordare
a alocărilor specifice individuale
1. Intreprinderile pot beneficia de alocări specifice
individuale pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi
necorporale sau crearea de noi locuri de muncă, în limita intensităţii maxim
admise calculate conform anexei nr. 1 la hotărare.
2. Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de stat
pentru întreprinderi constă în alocarea de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Economiei şi Finanţelor, a unor sume nerambursabile.
3. In cazul în care alocarea specifică individuală este
plătibilă în mai multe tranşe, acestea se actualizează la valoarea de la data
acordării. Actualizarea se face avand în vedere rata de referinţă fixată periodic de Comisia Europeană
şi publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţii Europene.
4. Nivelul maxim al alocării specifice individuale de
care poate beneficia o întreprindere conform prezentei scheme de ajutor de stat
este echivalentul în lei a 28,125 milioane euro, dacă realizează investiţii şi creează locuri de muncă în orice
regiune, mai puţin Regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov.
5. Pentru investiţiile şi locurile de muncă create în
Regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti-Ilfov, nivelul maxim al alocării specifice
de care poate beneficia o întreprindere este
echivalentul în lei a 22,5 milioane euro.
V. Procedură de acordare a
alocării specifice individuale 1. Procedură de solicitare a acordului de
principiu pentru finanţare
1.1. Orice solicitant
trebuie să obţină un acord de principiu pentru finanţare din partea
Ministerului Economiei şi Finanţelor înainte de a beneficia de alocarea
specifică individuală din cadrul prezentei scheme.
1.2. In vederea obţinerii acordului de principiu
pentru finanţare, solicitantul transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor,
str. Apolodor nr. 17, sectorul 4, Bucureşti, o cerere de acord de principiu
pentru finanţare conform formularului nr. 1 la prezenta procedură, însoţită de
următoarele documente justificative:
a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe langă tribunalul unde îşi are sediul societatea solicitantă, în care
să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de
înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de
activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de
lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise în registru şi
obiectul acesteia;
b) în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii,
declaraţia privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici
şi mijlocii conform formularului nr. 2 la prezenta procedură;
c) situaţii financiare aprobate, corespunzătoare
ultimului exerciţiu financiar, în copie;
d) planul de investiţii pentru care se solicită
finanţarea;
e) studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de
specialitate, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se
solicită finanţarea;
f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în
copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de
lucru;
g) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul local, în original sau în copie legalizată,
eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
h) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului
legal al întreprinderii că aceasta nu se află în procedură de executare silită,
reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare
sau administrare specială; că societatea nu are activităţile suspendate sau
alte situaţii similare reglementate de lege;
i) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului
legal al întreprinderii că nu au fost emise împotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care
asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor
legale în vigoare;
j) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului
legal al întreprinderii că întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de
ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stat
pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a
solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme, precum si declaraţie pe
propria răspundere privind ajutoarele de minimis primite/solicitate pentru aceleaşi costuri eligibile;
k) împuternicire semnată şi ştampilată de
reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă
persoană decat aceasta
semnează cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare;
l) o copie a buletinului de
identitate/cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze
cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare;
m) opisul cu documentele depuse pentru obţinerea
acordului de principiu pentru finanţare.
1.3. Cererea de acord de principiu pentru finanţare se
completează în limba romană
prin tehnoredactare şi poartă ştampila şi semnătura în original a
reprezentantului legal al întreprinderii.
2. Inregistrarea,
evaluarea şi selecţia beneficiarilor
2.1. Prin ordin al ministrului economiei şi
finanţelor se desemnează direcţia cu atribuţii în domeniul ajutorului de stat
ca unitate de implementare a prezentei scheme, pe perioada de valabilitate a
acesteia, precum şi secretarul de stat coordonator.
2.2. In aplicarea prevederilor prezentei hotărari, unitatea de implementare a schemei de
ajutor de stat coordonează metodologic compartimentele specializate pe probleme
de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti şi din cadrul Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili.
2.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de administrare a
marilor contribuabili, prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor
de stat, acordă asistenţă întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi
completarea cererii de acord de principiu pentru finanţare.
2.4. Cererea de acord de principiu pentru finanţare completată, însoţită de documentele justificative, se
depune la registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, menţionandu-se pe plic „schema de ajutor de
stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de
investiţii".
2.5. Cererea de acord de principiu pentru finanţare va
fi înregistrată în registrul special al schemei de ajutor de stat, la cabinetul
secretarului de stat coordonator, menţionandu-se data şi numărul de înregistrare ale cererii.
2.6. Inregistrarea cererilor
de acord de principiu pentru finanţare va începe după intrarea în vigoare a
ordinului ministrului economiei şi finanţelor, menţionat la pct. 2.1.
2.7. Cererile vor fi analizate şi selectate, în limita
bugetului anual alocat schemei, în funcţie de data şi numărul înregistrării
documentelor prevăzute la pct. 1.2, urmărindu-se conformitatea cu prevederile
prezentei hotărari.
2.8. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de
stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare
de la data înregistrării acesteia.
2.9. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin unitatea
de implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face publică pe
site-ul său epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă, data de la
care nu se mai înregistrează cereri de acord de principiu pentru finanţare.
2.10. In urma procesului de evaluare a cererii de acord
de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite
întreprinderilor solicitante, după caz:
a) acordul de principiu pentru finanţare conform
formularului nr. 3 la prezenta procedură, în cazul întreprinderilor solicitante
selectate pentru finanţare;
b) o înştiinţare prin care se precizează că cererea de
acord de principiu pentru finanţare este incompletă, nu conţine informaţii
corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe
în informaţiile furnizate. In acest caz, termenul de evaluare de acord de
principiu pentru finanţare, prevăzut la pct. 2.8, curge de la data la care
cererea este considerată completă în sensul prevederilor prezentei hotărari. Intreprinderea solicitantă transmite
completarea documentaţiei în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la
primirea înştiinţării;
c) o scrisoare de respingere a cererii de acord de
principiu pentru finanţare în cazul în care: nu se îndeplinesc criteriile
prevăzute în hotărare sau
cererile de acord de principiu pentru finanţare au fost depuse după data la
care bugetul anual alocat schemei a fost epuizat sau nu se respectă termenul
prevăzut la pct. 2.10 lit. b).
3. Acordarea alocărilor
specifice individuale
3.1. Alocările specifice
individuale se acordă solicitanţilor selectaţi, după efectuarea parţială sau
totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii pentru care
a fost emis acordul de principiu pentru finanţare.
3.2. Acordarea alocării specifice individuale se face
pe baza unei cereri de eliberare a sumei nerambursabile, prevăzută în
formularul nr. 4 la prezenta procedură, transmisă de către solicitant la
Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reprezentant sau prin poştă cu
confirmare de primire.
3.3. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile
prevăzute la pct. 3.2 este însoţită de următoarele documente:
a) formularul de decont prevăzut în formularul nr. 5
la prezenta procedură, însoţit de documentele justificative prevăzute în
formularul nr. 6, în original şi în copie, în ordinea activităţilor şi
documentelor justificative completate în formularul de decont. Copiile conţin
menţiunea „conform cu originalul", ştampila şi semnătura reprezentantului
legal al întreprinderii;
b) opis cu toate documentele depuse în vederea
eliberării sumei nerambursabile.
3.4. Eliberarea de către Ministerul Economiei şi
Finanţelor a tranşei din suma nerambursabilă se va face după verificarea la
faţa locului, de către reprezentanţii unităţii de implementare a schemei şi ai
compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili, a realităţii, legalităţii şi regularităţii operaţiunilor
economico-financiare pentru care se solicită finanţare.
3.5. Intreprinderile
solicitante sunt obligate să demareze proiectul de investiţii pentru care au
solicitat finanţare în termen de maximum 4 luni de la data emiterii acordului
de principiu pentru finanţare. In cazul în care întreprinderile solicitante nu
au demarat proiectul în termenul stabilit, acordul de principiu se anulează.
3.6. Cererea de eliberare a primei tranşe, însoţită
de documentele menţionate la pct. 3.3, se va depune după o perioadă de minimum
3 luni de la demararea proiectului de investiţii.
3.7. Plata pentru cheltuielile
eligibile aferente proiectului nu poate face obiectul unor plăţi compensatorii.
3.8. Virarea efectivă a tranşelor din suma
nerambursabilă se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen
de maximum 30 de zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de eliberare a
sumei nerambursabile, în contul 50.70 „Disponibil din subvenţii şi
transferuri" deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază îşi
are domiciliul fiscal, pe baza analizei setului de documente prevăzute la pct. 3.3.
3.9. Documentele originale vor fi ridicate de către
întreprindere de la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor, unitatea de
implementare a schemei, după verificarea conformităţii copiilor şi virarea
efectivă a sumei nerambursabile.
4. Controlul şi
raportarea alocărilor specifice individuale
4.1. Ministerul
Economiei şi Finanţelor, prin unitatea de implementare a schemei de ajutor de
stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili, verifică la sediul beneficiarilor schemei veridicitatea şi
conformitatea declaraţiilor şi cheltuielilor efectuate de întreprinderi în
cadrul schemei. In cadrul acestor controale se verifică şi contribuţiile
beneficiarilor la realizarea proiectelor de investiţii conform pct. 9 din anexa
nr. 1 la prezenta hotărare.
4.2. In cazul în care în urma controalelor efectuate la
întreprinderile beneficiare se constată:
a) declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu
realitatea pentru a obţine suma nerambursabilă;
b) nerealizarea de către întreprinderea beneficiară de
ajutor de stat a contribuţiei proprii la realizarea proiectului de investiţii;
c) schimbarea destinaţiei sumei
nerambursabile;
d) orice altă nerespectare a prevederilor prezentei
hotărari, unitatea de
implementare a schemei de ajutor de stat va propune ministrului economiei şi
finanţelor recuperarea totală sau parţială, după caz, a ajutorului de stat acordat.
4.3. Recuperarea ajutorului de stat se realizează
conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind
procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 137/2007.
4.4. Intreprinderile beneficiare au obligaţia să
transmită Ministerului Economiei şi Finanţelor anual, timp de 5 ani de la
finalizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţării prin
completarea formularului nr. 8 la prezenta procedură. Transmiterea formularului
se efectuează pană la data de
1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.
5. Anularea cererii de
solicitare a alocării specifice individuale
5.1. In cazul în care una sau mai multe dintre
informaţiile cuprinse în secţiunea B2 din cererea de acord de principiu pentru
finanţare, pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor a transmis
solicitantului acordul de principiu, se modifică, solicitanţii au obligaţia de
a transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor cererea de anulare totală sau
parţială a finanţării conform formularului nr. 7 la prezenta procedură.
5.2. Solicitantul va beneficia de alocare specifică
individuală pentru partea din proiectul de investiţii rămasă nemodificată.
5.3. Pentru partea din proiectul de investiţii care a suferit modificări, solicitantul poate transmite o
nouă cerere de acord de principiu pentru finanţare, concomitent sau ulterior
transmiterii cererii de anulare totală sau parţială a finanţării. Procesul de
evaluare se va relua de la data înregistrării noii cereri de acord de principiu
pentru finanţare, cu completările şi corecţiile efectuate.
5.4. Cererea de anulare totală sau parţială a
finanţării pentru care există acord de principiu se completează în limba romană, prin tehnoredactare, şi poartă
semnătura în original a reprezentantului legal al întreprinderii.
VI. Confidenţialitate
Personalul unităţii de implementare are obligaţia de a
păstra confidenţialitatea privind documentele justificative depuse de către
întreprinderile solicitante în cadrul schemei.
Formularul nr. 1 la Procedură
Data înregistrării................................
Numărul înregistrării..........................
|
CERERE DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU
FINANŢARE
(Se completează toate rubricile din formularul-tip în
limba romană, prin
tehnoredactare)
Subscrisa,...................................................................................,
avand datele de identificare menţionate la secţiunea
A, reprezentată legal prin
dl/dna......................................................,
avand calitatea de................................,
solicit finanţarea în condiţiile
prevederilor schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice
prin sprijinirea realizării de investiţii.
SECŢIUNEA A
Prezentarea solicitantului
Denumirea întreprinderii:........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa:.............................................................................................................................................cod poştal..........................................................
Telefon:..................................Fax:..................................
E-mail:............................................................................
Data înregistrării întreprinderii:.........................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului
comerţului:.......................................................................................................................................................
Codul de identificare
fiscală:........................................................................................................................................................................................
Cod IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale,
RON.............................................................................................................
deschis la Trezoreria....................................................................
Forma
juridică:................................................................
Capitalul social:............................................................lei deţinut de
- persoane fizice: ............%
- întreprinderi mici şi mijlocii1): ............%
- societăţi comerciale mari2): ............%.
Obiectul principal de
activitate:........................................................................................................................................................................ ...........
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Cod
CAEN:........................................................................................................................................................................ ......................................
Obiectul secundar de activitate3):........................................................................................................................................................................ .......
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Cod CAEN:........................................................................................................................................................................ ......................................
Numărul mediu scriptic anual de personal în anul fiscal
anterior:..............................
Cifra de afaceri conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat:....................................lei
Valoare active totale, conform ultimei situaţii
financiare aprobate4)................................lei
Numele:..........................................................................
Funcţia............................................................................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului5)
.....................................................................
Data
semnării:...............................................
1) Intreprinderile mici şi mijlocii sunt definite ca societăţi comerciale cu
numărul mediu scriptic de personal pană la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior şi realizează o
cifră de afaceri anuală netă ce nu depăşeşte 50 milioane de euro, echivalent în
lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane
de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate; prin active totale se înţelege
active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
2) Societatea mare
este acea societate comercială cu numărul mediu
scriptic de personal mai mare decat 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50
milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care depăşesc
echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare
aprobate.
3) Se completează
dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.
4) Prin active
totale se înţeleg active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în
avans.
5) Toate cererile
depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi
persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
SECŢIUNEA B
Prezentarea proiectului pentru care se solicită
finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat pentru stimularea creşterii
economice prin sprijinirea realizării de investiţii
SECŢIUNEA B1
Descrierea succintă a proiectului pentru care se
solicită finanţarea
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
SECŢIUNEA B2
Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se
solicită finanţarea
Denumirea activităţii
|
Tipul de cheltuială eligibilă
pentru care se solicită finanţare
|
Valoarea cheltuielilor eligibile*)
- lei -
|
Valoarea finanţării solicitate
- lei -
|
AN I
|
AN II
|
AN III
|
AN IV
|
AN
V
|
AN I
|
AN II
|
AN III
|
AN IV
|
AN
V
|
Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale
|
|_|
|
a) Cheltuieli premergătoare realizării investiţiei6):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Studii legate de proiectul de investiţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale7):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Terenuri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Instalaţii tehnice şi maşini
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări necorporale8):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de
invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crearea de
noi locuri de
muncă
|
|_|
|
Cheltuieli salariale cu personalul
nou-angajatîn urma realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2
ani:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu salariul brut
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Valoarea cheltuielilor
eligibile fără TVA.
6) Doar în cazul
întreprinderilor mici şi mijlocii.
7) Reprezintă orice
investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi,
extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o
schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi
existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O
investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care
s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să
fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.
8) Reprezintă orice
investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a
know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
SECŢIUNEA C
Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul
(a),.....................................................................................,
identificat(ă) cu B.I./C.I. seria...................nr............................................,
eliberat(ă)
de..............................................la data
de.................................................., cu domiciliul în
localitatea.................................................................., str...............................................................nr............, bl........, sc.........., ap..........,
sectorul/judeţul............................................, în calitate de reprezentant legal al
întreprinderii................................................................................, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere
sunt corecte şi complete.
Inţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în
prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este
pedepsită conform legii.
Declar pe propria răspundere că proiectul pentru care
solicit finanţarea prin prezenta schemă nu face obiectul altui ajutor de stat.
De asemenea, declar pe propria răspundere că în ultimii
3 ani:
|_| nu am beneficiat de ajutor de stat;
|_| am beneficiat de
următoarele ajutoare de stat:
Nr. crt.
|
Anul acordării ajutorului de stat
|
Forma ajutorului de stat
|
Furnizorul
|
Actul normativ
în baza căruia
a beneficiat de finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele:..............................
Funcţia...............................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului9)
.....................................................................
Data semnării:.........................
NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din
partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei
cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu
solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este
interzis să completeze cererea în locul acestora.
9) Toate cererile
depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să
reprezinte legal întreprinderea.
Formularul nr. 2 la Procedură
Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea
întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .........................
Cod unic de
înregistrare........................................................................................................................................................................ .....................
Numele şi
funcţia........................................................................................................................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
|_| Intreprindere
autonomă. In acest caz, datele din tabelul de mai
jos sunt preluate doar din situaţia
economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar
declaraţia, fără formularul B.
|_| Intreprindere
parteneră. Se va completa tabelul de mai jos pe
baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
|_| Intreprindere
legată. Se va completa tabelul de mai jos pe baza
rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor
adiţionale care se vor ataşa la declaraţie.
III. Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă, mii
lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar
anterior, datele financiare modificate determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie, respectiv microîntreprindere, întreprindere mică, mijlocie
sau mare.
|_| Nu
|_| Da, în acest caz se va
completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar
anterior
Semnătura........................................................................................................................
(numele şi funcţia
semnatarului autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii...........................
Semnătura.................................
1) Datele sunt
calculate în conformitate cu art. 6 din Legea nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi
mijlocii.
2) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel
puţin o întreprindere parteneră, precum şi orice fişe adiţionale;
- secţiunea B, dacă
întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere, precum şi
orice fişe adiţionale. Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau
legate
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Total active,
mii lei/mii euro
|
1. Datele întreprinderii3)
solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate, se vor
introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B4)
|
|
|
|
2. Datele cumulate3) în mod
proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul, se vor
introduce datele din secţiunea A
|
|
|
|
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate3) dacă există - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la
pct. 1 din acest tabel, se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea
B
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel
trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii" din formularul A
3) Datele cu
privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate, datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
4) Datele
întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe
baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci cand este cazul, pe baza situaţiilor
financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare
anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.
SECŢIUNEA A
Intreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost
completată fişa de parteneriat (cate o fişă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii
solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi
legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fişă de
parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.
1. Date de identificare şi
date financiare preliminare
Tabelul A.1
Intreprinderea parteneră - Date de identificare
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri
anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
Numele sau
denumirea
întreprinderii
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele
preşedintelui consiliului de
administraţie, directorului general sau
echivalent
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional
efectuat pe baza fişei de parteneriat, pentru fiecare întreprindere cu care
întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi
introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate", referitor la
întreprinderile partenere.
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care
se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu
această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere.
Dacă este necesar, adăugaţi „fişe privind legătura dintre întreprinderi"
pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare
anuale consolidate.
FIŞA DE PARTENERIAT
1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa sediului social........................................................................................................................................................................ .........................
Cod unic de
înregistrare........................................................................................................................................................................ .....................
Numele şi
funcţia........................................................................................................................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Date referitoare la
întreprinderea legată
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi5)
|
Cifra de afaceri anuală netă, mii lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
TOTAL:
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii
partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de
100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere
parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au
fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă
este necesar, se va adăuga fişa întreprinderii legate pentru întreprinderile
care nu au fost încă incluse prin consolidare.
2. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută6) de întreprinderea solicitantă sau
de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de
parteneriat, în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de
întreprinderea parteneră la care se referă această fişă, din capitalul social
al întreprinderii solicitante, sau în întreprinderea legată.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
6) Procent din
capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste
procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de
fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.
b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul
calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele
la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct.
1.
Tabelul de parteneriat A.2
Procent
|
Numărul
mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Active totale7),
mii lei/mii euro
|
Valoarea rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la
datele introduse în tabelul de la pct. 1.
|
|
|
|
Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
7) Active totale
reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avans.
SECŢIUNEA B
Intreprinderi legate
1. Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii
care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1: Intreprinderea
solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în
situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi, tabelul
B1.
|_| Cazul 2: Intreprinderea
solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc
ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate,
tabelul B2.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale
acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod
proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei
întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost
deja inclusă prin consolidare8).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
|_| Cazul 1: Situaţiile
financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul
B.1 de mai jos.
Tabelul B.1
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi9)
|
Cifra de afaceri anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
Total:
|
|
|
|
Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate".
Identificarea întreprinderilor
incluse prin consolidare
|
Intreprinderea legată,
denumire/date de identificare
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie, directorului general sau echivalent
|
A.
|
|
|
|
B.
|
|
|
|
C.
|
|
|
|
D.
|
|
|
|
E.
|
|
|
|
NOTĂ:
Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi
legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
Datele aferente acestora şi o fişă de parteneriat trebuie adăugate la secţiunea
A.
8) Definiţia
întreprinderii legate din prezenta lege.
9) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de
personal, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
|_| Cazul 2: Pentru fiecare
întreprindere legată, inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate, se
va completa o fişă privind legătura dintre întreprinderi şi se vor adăuga
datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor
întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B.2 de mai jos.
Tabelul B.2
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
1.*)
|
|
|
|
2.*)
|
|
|
|
3.*)
|
|
|
|
4.*)
|
|
|
|
5.*)
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
NOTĂ:
Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate", privind întreprinderile legate.
*) Ataşaţi cate o fişă privind legătura dintre întreprinderi pentru fiecare întreprindere.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi
nr..............din tabelul B.2 secţiunea B, numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate
1. Datele de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ ....................
Adresa sediului
social........................................................................................................................................................................ .......................
Codul unic de înregistrare........................................................................................................................................................................ .................
Numele, prenumele şi
funcţia......................................................................................................................................................................................
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Datele referitoare
la întreprindere
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi10)
|
Cifra de afaceri anuală netă,
mii lei/mii euro
|
Active totale,
mii lei/mii euro
|
TOTAL:
|
|
|
|
Datele trebuie introduse în tabelul B.2 din secţiunea
B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate
cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi
din alte date aferente acestora, consolidate, dacă este cazul. La acestea se
adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere
ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta,
dacă nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca
fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi fişa de parteneriat trebuie
introduse în secţiunea A.
10) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu
există date privind numărul mediu anual de salariaţi, calculul se face prin
cumularea datelor de la întreprinderile legate.
Formularul nr. 3 la Procedură
MINISTERUL ECONOMIEI Şl FINANŢELOR
UNITATEA DE IMPLEMENTARE.............................
.....................................................................................
.....................................................................................
Data..............................................
Numărul........................................
|
ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE1)
Destinatar:
Denumirea întreprinderii:........................................................................................................................................................................ ....................
Data înregistrării întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................
Nr. de înmatriculare la oficiul
registrului comerţului:.......................................................................................................................................................
Codul de identificare
fiscală:........................................................................................................................................................................................
Adresa:........................................................................................................................................................................ ..............................................
Telefon:......................................................................Fax.....................................................................E-mail:...........................................................
Ca urmare a Cererii dumneavoastră
nr...................din data de............................, vă comunicăm prin
prezenta Acordul de principiu
pentru finanţare a următoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:
Denumirea activităţii
|
Tipul de cheltuială eligibilă
pentru care se solicită finanţare
|
Valoarea cheltuielilor eligibile*)
- lei -
|
Valoarea finanţării aprobate
- lei -
|
AN I
|
AN II
|
AN III
|
AN IV
|
AN V
|
AN I
|
AN II
|
AN III
|
AN IV
|
AN
V
|
Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale
|
|_|
|
a) Cheltuieli premergătoare realizării
investiţiei2):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Studii legate de proiectul de investiţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale3):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Terenuri
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Instalaţii tehnice şi maşini
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări necorporale4):
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de
invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crearea de noi locuri de muncă
|
|_|
|
d) Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajatîn urma
realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2 ani:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu salariul brut:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_|
|
Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTRUL ECONOMIEI Şl FINANŢELOR
*) Valoarea cheltuielilor eligibile
fără TVA.
1) Se completează de
către unitatea de implementare.
2) Doar în cazul
întreprinderilor mici şi mijlocii.
3) Reprezintă orice
investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi,
extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o
schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi
existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O
investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care
s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să
fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.
4) Reprezintă orice
investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea
drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a
know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
Formularul nr. 4 la Procedură
Data înregistrării...................................
Numărul înregistrării.............................
|
CERERE DE ELIBERARE A ALOCAŢIEI SPECIFICE INDIVIDUALE
(Se completează toate rubricile în limba romană, prin tehnoredactare.)
Subscrisa,..............................................................................................,
avand datele de identificare menţionate la pct. A reprezentată legal prin
dl/dna........................................., avand
calitatea de ............................................... identificat(ă) cu B.I./C.I. seria............... nr..............................,
eliberat(ă)de..............................la data
de............................. cu domiciliul în localitatea
....................................., str.......................................
nr........., bl........, sc........, ap...... sectorul/judeţul.......................................,
cod poştal ....................................,
solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale în baza Acordului de principiu pentru finanţare
nr.........................din data de .............................şi în
condiţiile prevederilor schemei
de ajutor de stat pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea
realizării de investiţii.
A. Datele de identificare a întreprinderii:
Denumire
întreprindere:........................................................................................................................................................................ .....................
Data înregistrării
întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului
comerţului:......................................................................................................................................................
Codul de identificare
fiscală:.......................................................................................................................................................................................
Adresa:........................................................................................................................................................................ ............................................
Telefon:.............................................................................Fax:..............................................E-mail:..........................................................................
Cod
IBAN........................................................................................,
deschis la
Trezoreria........................................................................................
Anexez la prezenta formularul de decont, conform modelului nr. 4, precum şi documentele justificative
prevăzute în modelul nr. 5 la Procedură, în original şi în copie, în ordinea
activităţilor cu documentele justificative completate în formularul de decont.
NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat să
suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în
completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor
pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei
cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.
Numele:.......................................................................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*)
Funcţia
Data semnării:.............................................................
*) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi
semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
Formularul nr. 5 la Procedură
FORMULAR DE DECONT1)
Intreprinderea:..................................................................
Data:.................................................
- lei -
Activitate
|
Obiectul facturii
|
Nr. factură
|
Dată factură
|
Valoare factură
|
Document de plată
|
Felul documentului
|
Nr.
|
Data
|
Valoarea
|
Cu TVA
|
Fără TVA
|
Cu TVA
|
Fără TVA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele:...............................................................................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului2)
1) La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în
ordinea serviciilor efectuate prezentate în decont, precum şi documentele
justificative, în original şi în copie.
2) Toate cererile
depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte
legal întreprinderea.
Formularul nr. 6 la Procedură
CHELTUIELI ELIGIBILE Şl DOCUMENTELE
JUSTIFICATIVE AFERENTE FINANŢĂRII
Nr. crt.
|
Activităţi eligibile
|
Cheltuieli eligibile
|
Documente justificative
|
1.
|
Realizarea de investiţii în imobilizări
corporale şi necorporale
|
a) cheltuieli premergătoare realizării investiţiei1): Studii legate de proiectul de
investiţii
b) cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale:
Terenuri
Construcţii
Instalaţii tehnice şi maşini
Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial
c) cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări necorporale:
Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de
invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate
|
a) contract de prestări servicii, factură/chitanţă fiscală,
ordine de plată, copie de pe extrasul de cont, documente din care să rezulte
achiziţionarea în condiţii de piaţă.
Copie de pe materialele elaborate în cadrul contractelor
încheiate;
b) contract de vanzare-cumpărare,
contract de leasing financiar, este eligibil doar în cazul în care există
obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la sfarşitul perioadei de leasing, factură/
chitanţă fiscală, ordine de plată, copie de pe extrasul de cont, documente
din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă;
c) contract de licenţă, contract de leasing financiar,
factură/chitanţă fiscală, ordine de plată, copie de pe extrasul de cont,
documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.
|
2.
|
Crearea de noi locuri de muncă
|
Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajat în
urma realizării proiectului de investiţii pe o
perioadă de 2 ani:
Cheltuieli cu salariul brut
Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii
|
situaţii nominale referitoare la personalul nou-angajat în urma
realizării proiectului de investiţii cuprinzand salariile brute şi cheltuielile cu asigurările sociale
obligatorii
|
1) Doar în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii
Formularul nr. 7 la Procedură
CERERE
de anulare totală sau parţială a finanţării pentru
care există acord de principiu
(Se completează în cazul modificării uneia dintre
condiţiile în care s-a obţinut acordul de principiu asupra finanţării.)
Subscrisa,.....................................................................................,
avand datele de identificare menţionate la secţiunea
A, reprezentată legal prin
dl/dna........................................................................, avand calitatea
de................................, solicit anularea Acordului
de principiu pentru finanţare nr...............din data
de......................, emis în condiţiile schemei de ajutor pentru stimularea creşterii economice prin sprijinirea
realizării de investiţii, pentru categoriile de cheltuieli prezentate în
secţiunea B.
SECŢIUNEA A
Prezentarea solicitantului
Denumirea
întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa
........................................................................................................................................................................ .............................................
Telefon:.................................................................................Fax:.................................................E-mail:...................................................................
Data înregistrării
întreprinderii:.....................................................................................................................................................................................
Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului.......................................................................................................................................................
Cod de identificare fiscală...........................................................................................................................................................................................
Numele:.....................................................................................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului1)
Funcţia......................................................................................
Data semnării:...........................................................................
1) Toate cererile
incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte
legal întreprinderea.
SECŢIUNEA B
Cheltuieli pentru care se
solicită anularea finanţării
Denumirea obiectivului
|
Tipul de cheltuială
|
Valoarea finanţării pentru care se
solicită anularea
- lei -
|
AN
I
|
AN
II
|
AN III
|
AN IV
|
AN
V
|
Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale
|
a) Cheltuieli premergătoare realizării
investiţiei*):
|
|
|
|
|
|
Studii legate de proiectul de investiţii
|
|
|
|
|
|
b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale2):
|
|
|
|
|
|
Terenuri
|
|
|
|
|
|
Construcţii
|
|
|
|
|
|
Instalaţii tehnice şi maşini
|
|
|
|
|
|
Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial
|
|
|
|
|
|
c) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări necorporale3):
|
|
|
|
|
|
Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin
dobandirea drepturilor de proprietate
intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a
cunoştinţelor tehnice nebrevetate
|
|
|
|
|
|
Crearea de noi locuri de muncă
|
d) Cheltuieli salariale cu personalul nou-angajat în urma
realizării proiectului de investiţii pe o perioadă de 2 ani:
|
|
|
|
|
|
Cheltuieli cu salariul brut
|
|
|
|
|
|
Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
*) Doar pentru întreprinderile mici şi mijlocii.
2) Reprezintă orice
investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi,
extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o
schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi
existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O
investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care
s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să
fie, de asemenea, considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.
3) Reprezintă orice
investiţii în transfer de tehnologie prin dobandirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a
know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
SECŢIUNEA C
Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata,............................................................................,
identificat/identificată cu actul de identitate/paşaportul seria
................. nr...................................., eliberat de
......................................... la data de ................................, cu domiciliul în
localitatea....................................,
str.............................................nr......., bl.......,
sc......., ap......,
sectorul/judeţul.........................., în calitate de reprezentant legal
al întreprinderii...............................................................,
declar pe propria răspundere că solicit anularea
totală/parţială a finanţării pentru care am primit Acordul de principiu pentru
finanţare nr.................din data de...................., emis de
Ministerul Economiei şi Finanţelor.
Numele:................................................................................
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului4)
Funcţia.................................................................................
Data
semnării:.....................................................................
4) Toate cererile
incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte
legal întreprinderea.
Formularul nr. 8 la
Procedură
FORMULAR DE
RAPORTARE A EFECTELOR FINANŢĂRI I 1)
acordate în cadrul schemei de ajutor de stat pentru
stimularea creşterii economice prin sprijinirea realizării de investiţii
(Se completează toate rubricile în limba romană, prin tehnoredactare.)
Perioada pentru raportare: anul.............
Datele de identificare a întreprinderii :
Denumirea întreprinderii........................................................................................................................................................................ .....................
Adresa
........................................................................................................................................................................ .............................................
Telefon:................................................................Fax:........................................................E-mail..............................................................................
Data înregistrării
întreprinderii......................................................................................................................................................................................
Numărul de înmatriculare la oficiul registrului
comerţului:..............................................................................................................................................
Cod de identificare
fiscală:..........................................................................................................................................................................................
Am obţin ut Acord ul de principiu pentru finanţare
nr............../............., iar eliberarea alocaţiei specifice individuale s-a efectuat în perioada..................
Datele de raportare:
- Cifra de afaceri netă:..............................................lei
- Profitul/pierderea
brut(ă):........................................lei
- Valoarea investiţiei efectiv realizată pentru care a
solicitat finanţare:..........................lei;
- Rentabilitatea capitalului angajat2)........................................................................................................................................................................ .....
- Marja brută din vanzări3)........................................................................................................................................................................ .................
- Numărul de locuri de muncă nou-create aferente
investiţiei pentru care a solicitat finanţarea........................................................................................
Subsemnatul/Subsemnata,........................................................................................................................., identificat/identificată cu actul de
identitate seria...........nr.................................,
eliberat de..........................................la data
de......................................., cu domiciliul în
localitatea.......................................,
str........................................nr........,
bl......, sc......., ap......., sectorul/judeţul............................, în calitate de reprezentant legal al
societăţii......................................................................................,
declar pe propria răspundere că
toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte
şi complete.
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului4)
Funcţia:...................................................
Data semnării:........................................
1) Pe baza datelor
din situaţiile financiare anuale aprobate.
2) Rentabilitatea
capitalului angajat = profitul înaintea plăţii dobanzii şi a impozitului pe profit/capitalul angajat.
3) Marja brută din
vanzări = (profitul brut din vanzări/cifra de
afaceri) * 100.
4) Toate cererile
depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să
reprezinte legal întreprinderea.