HOTARARE Nr.
1400 din 28 decembrie 2010
pentru aprobarea
regulamentului de stabilire a conditiilor de organizare si a modului de
desfasurare a concursului/examenului de ocupare a posturilor vacante sau
temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale si a criteriilor de
evaluare a performantelor profesionale individuale in cazul examenului de
promovare si avansare in functii, grade ori trepte profesionale a personalului
contractual din cadrul aparatului propriu al Ministerului Comunicatiilor si
Societatii Informationale, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza in
subordinea acestuia
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 31 din 13 ianuarie 2011
In temeiul art. 108 din Constitutia României,
republicata, al art. 8 alin. (6) din anexa nr. I la Legea-cadru nr. 330/2009
privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice*), cu
modificarile ulterioare, precum si al art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 -
Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul României adopta
prezenta hotarâre.
Art. 1. - (1) Se aproba Regulamentul de stabilire a
conditiilor de organizare si a modului de desfasurare a concursului/examenului
de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante corespunzatoare functiilor
contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Comunicatiilor si
Societatii Informationale, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în
subordinea acestuia, prevazut în anexa nr. 1.
(2) Criteriile generale si specifice de selectie a
candidatilor în raport cu cerintele postului se stabilesc prin ordin al
ministrului comunicatiilor si societatii informationale.
Art. 2. - Se aproba Criteriile de evaluare a
performantelor profesionale individuale în cazul examenului de promovare si
avansare în functii, grade ori trepte profesionale a personalului contractual
din cadrul aparatului propriu al Ministerului Comunicatiilor si Societatii
Informationale, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea
acestuia, prevazute în anexa nr. 2.
Art. 3. - Criteriile si modul de evaluare a
performantelor profesionale individuale anuale ale personalului contractual se
stabilesc prin ordin al ministrului comunicatiilor si societatii
informationale.
Art. 4. - (1) Incadrarea personalului contractual se
face prin concurs sau examen, organizat în limita posturilor vacante prevazute
în statul de functii.
(2) In cazul în care la concursul organizat în vederea
ocuparii unui post vacant se prezinta un singur candidat, încadrarea în munca
se face prin examen.
Art. 5. - Concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante/temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale se organizeaza
de catre unitatile aflate în subordinea Ministerului Comunicatiilor si Societatii
Informationale în al caror stat de functii se afla functia vacanta.
Art. 6. - In vederea evaluarii performantelor
profesionale individuale în cadrul concursului de ocupare a unui post
vacant/temporar vacant corespunzator functiilor contractuale, se constituie
comisii de examinare, respectiv comisii de solutionare a contestatiilor, prin
act administrativ al ordonatorului de credite bugetare, în conditiile prevazute
în prezenta hotarâre, cu cel putin 5 zile înainte de data sustinerii
concursului.
Art. 7. - (1) Comisia de examinare este formata din 3
membri, reprezentanti din cadrul institutiei sau autoritatii publice, dintre
care cel putin un membru trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare în
domeniul în care urmeaza sa se ocupe postul vacant.
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor este
formata din 3 membri, dintre care cel putin un membru trebuie sa aiba
experienta si cunostintele necesare în domeniul în care urmeaza sa se ocupe
postul vacant.
Art. 8. - (1) Calitatea de membru în comisia de
examinare este incompatibila cu calitatea de membru în comisia de solutionare a
contestatiilor.
(2) Presedintele comisiei de examinare, respectiv al
comisiei de solutionare a contestatiilor se desemneaza din rândul membrilor,
prin actul administrativ de constituire a comisiilor.
(3) Nu pot fi membri în comisia de examinare sau în
comisia de solutionare a contestatiilor persoanele care:
a) au calitatea de sot, sotie, ruda sau afin pâna la
gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidati;
b) au relatii cu caracter patrimonial sau interese
patrimoniale cu oricare dintre candidati.
(4) Situatia de incompatibilitate poate fi sesizata de
persoana în cauza, de oricare dintre candidati, de conducatorul institutiei
publice organizatoare a concursului sau de orice alta persoana interesata.
(5) Persoana care are competenta de numire a membrilor
în comisia de examinare, potrivit prevederilor prezentei hotarâri, constata
situatia de incompatibilitate si ia masuri de înlocuire, în termen de doua zile
de la data sesizarii, a membrului respectiv cu o alta persoana care sa
îndeplineasca conditiile cerute.
(6) Fiecare comisie de examinare, respectiv comisie de
solutionare a contestatiilor are un secretar numit prin actul administrativ de
constituire a comisiilor.
Art. 9. - (1) Prezenta hotarâre intra în vigoare la 3
zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din
prezenta hotarâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul comunicatiilor si societatii informationale,
Valerian Vreme
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
*) Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara
a personalului platit din fonduri publice a fost abrogata prin Legea-cadru nr.
284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice,
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 877 din 28 decembrie
2010.
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT
de stabilire a conditiilor de organizare si a
modului de desfasurare a concursului/examenului de ocupare a posturilor vacante
sau temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din cadrul
aparatului propriu al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale,
precum si din cadrul unitatilor care functioneaza în subordinea acestuia
CAPITOLUL I
Activitati premergatoare desfasurarii concursului
Art. 1. - Compartimentele de specialitate din cadrul
institutiei publice în a caror structura se regasesc posturile vacante/temporar
vacante si care pot organiza concurs potrivit legii transmit
directiei/compartimentului de resurse umane solicitarea scoaterii posturilor
vacante la concurs, la care sunt anexate fisa postului, bibliografia si
tematica.
Art. 2. - Pe baza avizului compartimentului de resurse
umane si a aprobarii conducatorului institutiei publice sau persoanei delegate,
institutia publica organizatoare afiseaza anuntul privind desfasurarea
concursului la sediul institutiei si pe pagina de internet a acesteia si
asigura publicarea acestuia în presa nationala sau locala, dupa caz, cu cel
putin 15 zile înainte de data desfasurarii concursului.
Art. 3. -Anuntul va avea anexate tematica si
bibliografia pentru fiecare compartiment de specialitate si va cuprinde
obligatoriu urmatoarele elemente:
a) denumirea si nivelul posturilor scoase la concurs,
precum si structurile de specialitate în cadrul carora sunt aceste posturi;
b) documentele necesare pentru înscrierea la concurs;
c) conditii generale si specifice pentru posturile
scoase la concurs;
d) data si ora pâna la care se pot depune dosarele
pentru înscrierea la concurs;
e) locul unde se depun dosarele de înscriere la
concurs;
f) persoane de contact din cadrul Directiei resurse
umane, respectiv al compartimentelor de resurse umane.
Art. 4. -In cazul publicarii anuntului într-un ziar
central/local, acesta va cuprinde precizarea potrivit careia tematica si
bibliografia sunt afisate la sediul institutiei organizatoare.
CAPITOLUL II
Inscrierea candidatilor la concurs
Art. 5. - (1) In vederea participarii la concurs,
candidatii vor depune, pâna la termenul mentionat în anunt, urmatoarele
documente necesare înscrierii:
a) actul de identitate, în original si în copie;
b) formular de înscriere la concurs, care este pus la
dispozitia celor interesati la sediul si pe site-ul institutiei organizatoare,
dupa caz;
c) diplomele de studii si alte acte care atesta
efectuarea specializarilor cerute, în original si în copie;
d) original si copie de pe documentele care atesta
vechimea în munca: carnet de munca si altele asemenea;
e) adeverinta medicala de la medicul de familie din
care sa rezulte ca cel în cauza este apt pentru a presta munca pentru care
solicita angajarea;
f) cazierul judiciar;
g) recomandare de la ultimul loc de munca sau de la
unitatea de învatamânt pentru absolventii care se angajeaza pentru prima data
sau copie de pe fisa de evaluare a performantelor profesionale individuale din
anul anterior;
h) curriculum vitae;
i) alte înscrisuri din care sa rezulte îndeplinirea
conditiilor specifice de participare la concurs.
(2) Dupa verificarea conformitatii copiei, originalele
documentelor se restituie titularilor.
CAPITOLUL III
Atributiile principale ale comisiei de examinare si
ale comisiei de solutionare a contestatiilor
Art. 6. - Comisia de examinare are urmatoarele
atributii principale:
a) elaboreaza subiectele pentru probele din concurs;
b) stabileste baremul de evaluare a probelor;
c) stabileste durata probei scrise în functie de
complexitatea subiectelor;
d) noteaza candidatii cu note de la 1 la 10 la probele
de concurs;
e) în functie de notele obtinute, stabileste
candidatul/ candidatii declarat/declarati reusit/reusiti la concurs.
Art. 7. - Comisia de solutionare a contestatiilor are
urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu
privire la selectia dosarelor si cu privire la notarea probelor de concurs;
b) transmite secretarului comisiei rezultatele
contestatiilor pentru a fi comunicate candidatilor.
Art. 8. - Secretarul comisiei de examinare:
a) preia dosarele de concurs depuse de candidati;
b) raspunde de buna organizare si desfasurare a
concursului;
c) pastreaza si pune la dispozitia membrilor comisiei
documentele depuse în vederea înscrierii la concurs;
d) verifica respectarea prevederilor legale necesare
ocuparii posturilor vacante scoase la concurs, informând comisia de examinare
asupra necesitatii respingerii candidatilor înscrisi care nu îndeplinesc
conditiile de participare;
e) redacteaza procesul-verbal încheiat în urma
selectiei dosarelor de concurs si procesul-verbal final al concursului.
CAPITOLUL IV
Selectia dosarelor de concurs
Art. 9. - (1) In termen de maximum 3 zile lucratoare de
la data expirarii termenului de depunere a dosarelor, comisia de examinare are
obligatia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii conditiilor de
participare la concurs.
(2) Dupa finalizarea selectiei dosarelor se va încheia
un proces-verbal, care va fi semnat de catre toti membrii comisiei de
examinare.
Art. 10. - Rezultatele selectarii dosarelor de
înscriere se afiseaza de catre secretarul comisiei de examinare, cu mentiunea
„admis" sau „respins", însotita de motivul respingerii dosarului, la
sediul institutiei publice organizatoare a concursului, în termenul prevazut la
art. 9 alin. (1).
Art. 11. - Contestatiile cu privire la rezultatul
selectiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de solutionare
a contestatiilor în maximum 24 de ore de la afisarea rezultatelor selectiei
dosarelor de catre comisia de examinare; nu se iau în considerare zilele
nelucratoare.
Art. 12. - Contestatiile cu privire la rezultatele
selectiei dosarelor se solutioneaza si se afiseaza la sediul institutiei
organizatoare a concursului în termen de 24 de ore de la expirarea termenului
de depunere; nu se iau în considerare zilele nelucratoare.
CAPITOLUL V
Desfasurarea concursului
Art. 13. - Concursul consta în sustinerea de catre
candidat a unor probe de concurs, în prezenta comisiei de examinare, dintre
cele prevazute mai jos:
a) proba scrisa care consta în test-grila si/sau
subiecte de sinteza si/sau, dupa caz, proba practica;
b) interviu.
Art. 14. - Tipul probelor care vor fi sustinute de
candidati se stabileste în prealabil de presedintele comisiei de examinare, cu
consultarea membrilor comisiei, în functie de caracteristicile postului.
SECTIUNEA 1
Proba scrisa
Art. 15. - (1) Subiectele pentru proba scrisa se
stabilesc pe baza bibliografiei si a tematicii de concurs, astfel încât sa
reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor, în concordanta cu
nivelul si specificul functiilor pentru care se organizeaza concursul.
(2) Pentru candidatii înscrisi la ocuparea aceleiasi
functii, subiectele sunt identice în cadrul aceluiasi concurs, cu exceptia
cazului în care concursul se desfasoara în mai multe serii, urmarindu-se sa se
asigure acelasi grad de dificultate al subiectelor.
(3) Comisia de examinare stabileste subiectele pentru
proba scrisa în ziua în care se desfasoara aceasta proba.
(4) Membrii comisiei de examinare raspund individual
pentru asigurarea confidentialitatii subiectelor propuse.
Art. 16. - Seturile de subiecte se semneaza de toti
membrii comisiei de examinare si se închid în plicuri sigilate purtând stampila
institutiei publice organizatoare a concursului.
Art. 17. - Durata probei scrise se stabileste de
comisia de examinare în functie de gradul de dificultate si complexitate a
subiectelor, dar nu poate depasi 3 ore.
Art. 18. - Dupa începerea comunicarii subiectelor este
interzis accesul candidatilor care întârzie sau al oricarei persoane, în afara
membrilor comisiei de examinare, precum si a persoanelor care asigura
secretariatul comisiei de examinare, respectiv supravegherea desfasurarii
probei.
Art. 19. - In încaperea în care are loc concursul, pe
toata perioada derularii acestuia, inclusiv a formalitatilor prealabile si a
celor ulterioare finalizarii probei, candidatilor nu le este permisa detinerea
ori folosirea oricarei surse de consultare, care poate fi utilizata la
rezolvarea subiectelor, sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de
comunicare la distanta.
Art. 20. - (1) Nerespectarea acestor dispozitii atrage
eliminarea candidatului din proba de concurs.
(2) Comisia de examinare, constatând încalcarea acestor
dispozitii, elimina candidatul din sala si înscrie mentiunea „anulat" pe
lucrare.
Art. 21. - (1) Lucrarile se redacteaza, sub sanctiunea
anularii, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau institutia
publica organizatoare a concursului, purtând stampila acesteia pe fiecare fila.
(2) Prima fila, dupa înscrierea numelui si a prenumelui
în coltul din dreapta, se lipeste astfel încât datele înscrise sa nu poata fi
identificate si se aplica stampila institutiei publice organizatoare a
concursului, cu exceptia situatiei când exista un singur candidat pentru
functia vacanta, caz în care nu mai exista obligatia sigilarii lucrarii.
Art. 22. - Candidatul are obligatia de a preda comisiei
de examinare lucrarea scrisa, respectiv testul-grila, la finalizarea lucrarii
ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special
întocmit în acest sens.
Art. 23. - Notarea candidatilor se face de fiecare
membru al comisiei de examinare cu note de la 1 la 10.
Art. 24. - Candidatii care nu au obtinut minimum nota 5
la proba scrisa pentru functiile de executie si cel putin nota 7 pentru
functiile de conducere nu vor mai sustine celelalte probe.
Art. 25. - Nota obtinuta de candidati la proba scrisa,
cu mentiunea „admis" ori „respins", se afiseaza la sediul institutiei
publice organizatoare în termen de cel mult 3 zile lucratoare de la finalizarea
acestei probe.
Art. 26. - (1) Candidatii nemultumiti de rezultatele
probei scrise pot face contestatii în termen de doua zile lucratoare de la
afisare.
(2) Lucrarile se resigileaza si se transmit comisiei de
solutionare a contestatiilor.
Art. 27. - Concluziile comisiei de solutionare a
contestatiilor se afiseaza la sediul institutiei organizatoare în termen de
doua zile lucratoare de la depunere.
SECTIUNEA a 2-a
Interviul
Art. 28. - (1) Interviul se realizeaza conform planului
de interviu întocmit de comisia de examinare în ziua desfasurarii acestei
probe, pe baza urmatoarelor criterii de evaluare a performantelor profesionale
potentiale ale candidatilor, în raport cu cerintele postului:
a) cunostinte teoretice necesare exercitarii functiei;
b) capacitatea de adaptare la cerintele postului;
c) motivatia candidatului;
d) abilitati practice necesare exercitarii functiei,
dupa caz. (2) Capacitatea de adaptare la cerintele postului presupune
evaluarea:
a) abilitatilor, calitatilor si aptitudinilor necesare
exercitarii functiei, si anume: abilitati de comunicare, spirit organizatoric,
creativitate, initiativa, responsabilitate, capacitate de analiza si sinteza;
b) experientei profesionale necesare executarii
operatiunilor specifice postului;
c) comportamentului în situatii de criza.
Art. 29. - In cazul recrutarii din surse interne,
evaluarea performantelor profesionale potentiale ale candidatilor include si
elemente referitoare la performantele profesionale anterioare ale angajatului.
Art. 30. - Pentru functiile contractuale de conducere,
evaluarea performantelor profesionale potentiale ale candidatilor include si
evaluarea capacitatii de asumare a riscului decizional, de organizare,
coordonare si control.
Art. 31. - Interviul se sustine, de regula, într-un
termen de maximum 10 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
Art. 32. - Prin exceptie, cu acordul scris al tuturor
candidatilor sau la cererea scrisa a acestora si cu acordul membrilor comisiei
de examinare, presedintele comisiei poate aproba reducerea termenului prevazut
pentru sustinerea interviului, cu îndeplinirea cumulativa a urmatoarelor
conditii:
a) toti candidatii au luat cunostinta de rezultatul
probei scrise;
b) niciunul dintre candidati nu a contestat rezultatul
obtinut la proba scrisa.
Art. 33. - (1) Fiecare membru al comisiei de examinare
va adresa întrebari candidatului.
(2) Nu se pot adresa întrebari referitoare la opiniile
politice ale candidatului, activitatea sindicala, religie, etnie, starea
materiala, situatia familiala, originea sociala sau care pot constitui
discriminare pe criterii de sex.
Art. 34. - Pe baza criteriilor de evaluare a
performantelor profesionale potentiale ale candidatilor, în raport cu cerintele
postului, membrii comisiei de examinare vor acorda note de la 1 la 10 si se va
face media aritmetica a notelor acordate.
SECTIUNEA a 3-a
Proba practica
Art. 35. - In cazul functiilor de soferi, muncitori
calificati, necalificati sau de îngrijitori, precum si în alte cazuri
specifice, probele obligatorii de concurs sunt interviul si proba practica.
Art. 36. - In cazul testarii la proba practica a
nivelului de cunoastere a unei limbi straine, a abilitatilor de conducere a
autovehiculelor etc, se va apela la un specialist în domeniu din cadrul
institutiei organizatoare.
Art. 37. - Dupa caz, în situatia organizarii
concursului pentru ocuparea unui post de sofer care se afla la dispozitia
demnitarului/conducatorului institutiei, la solicitarea acestuia, candidatii
declarati admisi la proba practica vor sustine un interviu.
Art. 38. - Pentru notarea probei practice, membrii
comisiei de examinare vor respecta prevederile art. 36.
CAPITOLUL VI
Comunicarea rezultatelor finale
Art. 39. - In termen de 3 zile lucratoare de la
finalizarea ultimei probe de concurs se va încheia un proces-verbal, care va fi
semnat de catre toti membrii comisiei de examinare.
Art. 40. - Rezultatele finale ale concursului, cu
mentiunea „admis" ori „respins", se afiseaza la sediul institutiei
organizatoare în termen de cel mult 3 zile lucratoare de la finalizarea ultimei
probe a concursului.
Art. 41. - (1) Stabilirea candidatilor care urmeaza sa
ocupe posturile vacante scoase la concurs se face în ordinea mediei generale,
determinata pe baza mediei notelor obtinute de catre candidat/candidati la
fiecare proba, fiind declarat/declarati reusit/reusiti la concurs
candidatul/candidatii care a/au obtinut cea mai mare nota finala/cele mai mari
note finale.
(2) La medii generale egale, comisia de examinare va
stabili candidatul care urmeaza sa ocupe postul vacant scos la concurs, luând
în considerare datele referitoare la pregatirea profesionala, respectiv nivelul
studiilor de baza sau suplimentare: doctorat, masterat, cursuri
postuniversitare, cursuri de specializare/perfectionare.
Art. 42. - Candidatii nemultumiti de rezultatele finale
pot face contestatii în termen de o zi lucratoare de la afisare.
Art. 43. - Concluziile comisiei de solutionare a
contestatiilor se afiseaza la sediul institutiei organizatoare în termen de o
zi lucratoare de la depunere.
CAPITOLUL VII
Angajarea candidatilor declarati reusiti la concurs
Art. 44. - Candidatii declarati reusiti la concurs sunt
obligati sa se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de
la data afisarii rezultatelor finale.
Art. 45. -In cazul neprezentarii la post în termenul
stabilit, postul este declarat vacant, urmând sa se organizeze un nou
concurs/examen sau sa se comunice urmatorului candidat din lista cuprinzând
rezultatele finale, care îndeplineste conditiile pentru a fi declarat reusit la
concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv, dupa caz.
ANEXA Nr. 2
CRITERII
de evaluare a performantelor profesionale
individuale în cazul examenului de promovare si avansare în functii, grade ori
trepte profesionale a personalului contractual din cadrul aparatului propriu al
Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, precum si din cadrul
unitatilor care functioneaza în subordinea acestuia
Art. 1. - Promovarea si avansarea în functii, grade si
trepte profesionale a personalului contractual se fac prin examen.
Art. 2. - Examenul consta în sustinerea a doua etape:
proba scrisa si interviul.
Art. 3. - Regulamentul de organizare si desfasurare a
examenului de promovare si avansare în functii, grade si trepte profesionale a
personalului contractual se aproba prin ordin al ministrului comunicatiilor si
societatii informationale.
Art. 4. - (1) Promovarea în grade sau trepte
profesionale imediat superioare a personalului contractual se poate face din 3
în 3 ani de catre comisia desemnata prin act administrativ al ordonatorului de
credite bugetare.
(2) Pentru a participa la examenul de promovare în
grade si trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi
obtinut calificativul „foarte bine" la evaluarea performantelor
profesionale individuale cel putin de doua ori în ultimii 3 ani.
Art. 5. - (1) Comisia de examinare va evalua
performantele profesionale individuale pe baza urmatoarelor criterii:
a) abilitati impuse de functie, pe baza unei/unui probe
scrise/test-grila din domeniul de activitate al angajatului, care sa ateste
pregatirea profesionala si gradul de acumulare a experientei profesionale;
b) comportamentul în situatii de criza;
c) asumarea responsabilitatii;
d) initiativa si creativitatea.
(2) Criteriile prevazute la alin. (1) lit. b)-d) se
evalueaza în cadrul probei orale pe baza de interviu.
(3) Comisia de examinare poate stabili si alte criterii
de evaluare specifice.
(4) Comisia de examinare este formata din 3 membri,
dupa cum urmeaza:
a) 2 membri din cadrul institutiei sau autoritatii
publice, dintre care cel putin un membru trebuie sa aiba experienta si
cunostintele necesare în domeniul postului în care se face promovarea;
b) un membru de sindicat sau, dupa caz, un reprezentant
al salariatilor.
Art. 6. - (1) Pentru solutionarea contestatiilor, prin
act administrativ ai ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de
solutionare a contestatiilor.
(2) Calitatea de membru în comisia de examinare este
incompatibila cu calitatea de membru în comisia de solutionare a
contestatiilor.
(3) Cel putin un membru din comisia de solutionare a
contestatiilor trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare în domeniul
postului în care se face promovarea.
Art. 7. -In cazul respingerii contestatiei, candidatii
se pot adresa instantei judecatoresti competente, potrivit legii.
Art. 8. - Evaluarea activitatii persoanelor încadrate
în functii contractuale de debutant se face, pe baza de examen, în termen de 5
zile lucratoare de la terminarea perioadei prevazute de lege, de regula, de
catre conducatorul compartimentului în care debutantul urmeaza sa îsi
desfasoare activitatea, pe baza urmatoarelor criterii:
a) gradul de cunoastere a reglementarilor specifice
domeniului de activitate;
b) gradul de adaptabilitate si flexibilitate în
îndeplinirea atributiilor;
c) capacitatea de a lucra în echipa, de a sprijini
activitatea echipei în realizarea obiectivelor acesteia.