HOTARARE Nr.
1735 din 6 decembrie 2006
privind modificarea anexei
la Hotararea Guvernului nr. 1.070/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind
instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de
locuit multietajate
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 1008 din 19 decembrie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 187/2005 pentru
modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea
măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor clădiri de locuit
multietajate, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 260/2006,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.070/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002
privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor clădiri de locuit multietajate,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 18 septembrie 2003, se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul delegat pentru lucrări publice şi amenajarea teritoriului,
Laszlo Borbely
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
p. Ministrul economiei şi comerţului,
Darius Meşca,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a
unor clădiri de locuit multietajate
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a
unor clădiri de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în
continuare ordonanţă de urgenţă, instituie măsuri speciale pentru
reabilitarea termică a unor blocuri de locuinţe-condominii, realizate în
perioada 1950-1990, denumite în continuare clădiri, şi care necesită, după caz:
a) îmbunătăţirea performanţelor de izolare termică a
elementelor de construcţie care delimitează de exteriorul clădirii spaţiile
interioare încălzite;
b) creşterea eficienţei energetice a instalaţiilor
interioare de încălzire, de alimentare cu apă caldă de consum.
(2) Prezentele norme metodologice de aplicare a
ordonanţei de urgenţă stabilesc:
a) fundamentarea şi derularea programelor anuale;
b) acţiunile coordonatorilor programelor anuale şi
ale proprietarilor/asociaţiilor de proprietari;
c) modalitatea de finanţare, contractare şi decontare
a serviciilor/lucrărilor de reabilitare termică a clădirilor din alocaţii de la
bugetul de stat, precum şi conţinutul-cadru al convenţiilor care se
încheie de către autorităţile administraţiei publice locale, prin
coordonatorii programelor anuale, cu asociaţiile de proprietari, potrivit
ordonanţei de urgenţă.
Art. 2. - (1) Coordonatorii programelor anuale sunt
primarii municipiilor, oraşelor şi comunelor, respectiv primarii sectoarelor
municipiului Bucureşti, denumiţi în continuare coordonatori
locali, având şi calitatea de autoritate
contractantă.
(2) Coordonarea unitară a programelor privind
reabilitarea termică a clădirilor de locuit se realizează de Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Unitatea de management al
proiectului.
Art. 3. - (1) Reabilitarea termică a clădirilor constă,
în special, în realizarea unor măsuri speciale, grupate astfel:
a) măsuri aplicabile elementelor de construcţie şi
instalaţiilor aferente clădirii, aflate în proprietatea comună indiviză;
b) măsuri aplicabile elementelor de construcţie şi instalaţiilor
aferente clădirii, aflate în proprietatea individuală.
(2) Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. a) constau, în principal, în:
a) termoizolarea pereţilor exteriori;
b) termoizolarea planşeului peste ultimul nivel;
c) termoizolarea planşeului peste subsol sau a
pardoselii dispuse pe sol, în cazul clădirilor fără subsol;
d) realizarea peste terasă a
unui acoperiş tip şarpantă sau mansardarea clădirii, după caz;
e) modernizarea uşilor/ferestrelor aferente părţilor
comune;
f) intervenţii la conductele şi armăturile cu
pierderi din subsol/canal termic şi, după caz, realizarea echilibrării
hidraulice şi intervenţii la instalaţia de încălzire, justificate din punct de
vedere tehnic, în cazul montării de repartitoare de costuri şi robinete termostatate
pe corpurile de încălzire din apartamente;
g) alte măsuri speciale, în condiţiile ordonanţei de
urgenţă.
(3) Măsurile prevăzute la alin. (1) lit. b) constau,
în principal, în:
a) modernizarea ferestrelor/uşilor exterioare cu
asigurarea schimburilor minime de aer, după caz;
b) montarea de repartitoare de costuri şi de robinete
termostatate pe corpurile de încălzire din apartamente;
c) alte măsuri speciale, în condiţiile ordonanţei de
urgenţă.
(4) Aplicarea măsurilor de reabilitare termică se
completează cu repararea/refacerea zonelor de intervenţie afectate de lucrările
de reabilitare termică, după caz.
Art. 4. - (1) Derularea programului de acţiuni privind
reabilitarea termică a clădirilor cuprinde următoarele etape de intervenţie:
a) auditul energetic al clădirilor;
b) proiectare etapa I - elaborarea studiului de
fezabilitate pe baza măsurilor specificate în auditul
energetic;
c) proiectare etapa a II-a - elaborarea proiectului
tehnic şi a detaliilor de execuţie;
d) obţinerea autorizaţiei de construire;
e) executarea şi recepţia lucrărilor de reabilitare
termică.
(2) Odată cu studiul de fezabilitate se va efectua şi expertiza tehnică a structurii de
rezistenţă a clădirii prin metoda de evaluare calitativă, în conformitate cu reglementările
tehnice în vigoare; prin expertiza tehnică se stabileşte dacă sunt necesare
lucrări de intervenţie-consolidare, a căror realizare condiţionează începerea
execuţiei lucrărilor de reabilitare termică. Expertiza tehnică a structurii de rezistenţă se efectuează
de către experţi tehnici atestaţi în conformitate cu prevederile Legii nr.
10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, pentru
cerinţa A1-rezistenţă şi stabilitate şi se finanţează din fondurile alocate
programului anual de reabilitare termică, în condiţiile ordonanţei de urgenţă.
(3) In situaţia în care este prevăzută şi măsura
mansardării clădirii, înainte de elaborarea studiului de fezabilitate pentru
reabilitarea termică se va efectua, în mod obligatoriu, expertizarea tehnică
pentru evaluarea performanţei structurii de rezistenţă a clădirii, cu
respectarea Legii nr. 10/1995, cu modificările ulterioare.
(4) In situaţia realizării mansardelor, costul
realizării expertizarii tehnice a structurii de rezistenţă a clădirii se
include în costul realizării mansardelor.
(5) In situaţia în care raportul de evaluare
calitativă/expertizare tehnică stabileşte necesitatea efectuării unor lucrări
de intervenţie la structura de rezistenţă a clădirii, prioritare faţă de lucrările
de reabilitare termică, acestea din urmă se vor executa ulterior sau
concomitent cu lucrările de intervenţie asupra structurii de rezistenţă,
potrivit soluţiei stabilite de proiectant.
(6) Circuitul informaţional-decizional al etapelor de
intervenţie, prevăzute la alin. (1), este cuprins în anexa nr. 1.
Art. 5. - (1) Auditul energetic pentru clădiri se
iniţiază de către coordonatorii locali, la solicitarea asociaţiilor de
proprietari, şi se efectuează de către auditori energetici pentru clădiri, denumiţi
în continuare auditori, atestaţi conform legislaţiei în vigoare, cu respectarea
reglementărilor tehnice în domeniu, şi constă în:
a) identificarea prin analiza termoenergetică a
principalelor caracteristici ale clădirilor, ale instalaţiilor de încălzire şi
de alimentare cu apă caldă de consum;
b) stabilirea măsurilor de reabilitare termică
necesare în vederea creşterii performanţei energetice a clădirii, cuantificate
în certificatul de performanţă energetică, cu estimarea costurilor, economia de
energie scontată, precum şi durata de recuperare a investiţiei.
(2) Auditul energetic se efectuează pe baza
documentaţiei existente în cartea construcţiei, iar în lipsa acesteia, pe baza
releveului clădirii şi al instalaţiilor aferente, inclusiv a materialelor din
care sunt executate elementele de construcţie.
Art. 6. - Auditorii îşi pot desfăşura activitatea în
calitate de angajat al persoanelor juridice autorizate sau în calitate de
persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi în mod independent.
Art. 7. - (1) Elaborarea studiului de fezabilitate, ca
primă etapă a proiectării lucrărilor de reabilitare termică, se iniţiază de
către coordonatorii locali şi se efectuează de către persoane fizice sau
juridice autorizate, cu respectarea legislaţiei şi a reglementărilor tehnice
specifice, în vigoare.
(2) In devizul general al investiţiei, costurile
totale se defalcă pentru fiecare măsură de reabilitare termică propusă.
(3) Indicatorii tehnico-economici şi eşalonarea
lucrărilor se aprobă prin hotărâre a consiliului local, conform actelor
normative în vigoare, cu acordul prealabil al adunării generale a asociaţiei de
proprietari.
(4) Etapa a II-a de proiectare a lucrărilor de
reabilitare termică a clădirilor se realizează de către persoane fizice sau
juridice autorizate, în baza studiului de fezabilitate aprobat, cu respectarea
Legii nr. 10/1995, cu modificările ulterioare, şi a reglementărilor tehnice în
vigoare. Proiectele conţin elementele necesare în vederea obţinerii
autorizaţiei de construire şi organizării procedurilor de achiziţii publice de
lucrări.
(5) Verificarea proiectelor se realizează de către
verificatori tehnici atestaţi, conform prevederilor Legii nr. 10/1995, cu
modificările ulterioare, pentru cerinţele de calitate stabilite de proiectant.
Art. 8. - Executarea lucrărilor de reabilitare termică
se realizează de către persoane juridice autorizate care au responsabili
tehnici cu execuţia atestaţi, cu respectarea obligaţiilor ce decurg din Legea
nr. 10/1995, cu modificările ulterioare, şi din reglementările tehnice
specifice, în vigoare.
Art. 9. - Urmărirea şi verificarea executării
lucrărilor de reabilitare termică se fac prin diriginţi de şantier autorizaţi
conform legislaţiei în vigoare, care îşi pot desfăşura activitatea în calitate
de angajat al persoanelor juridice autorizate sau în calitate de persoană
fizică autorizată să desfăşoare activităţi în mod independent, în baza
programului pentru controlul calităţii stabilit de proiectant.
Art. 10. - Asociaţiile de proprietari, proiectanţii şi
executanţii lucrărilor de reabilitare termică, precum şi coordonatorii locali
sunt obligaţi să ia toate măsurile tehnico-organizatorice şi financiare care le
revin, potrivit legii, pentru ca odată începută executarea lucrărilor de
reabilitare termică, acestea să continue conform graficului de execuţie
stabilit, cu încadrarea în indicatorii tehnico-economici aprobaţi la faza
studiu de fezabilitate şi în durata de execuţie stabilită prin autorizaţia de
construire.
CAPITOLUL II
Fundamentarea şi derularea programelor anuale
Art. 11. - Asociaţiile de proprietari transmit
coordonatorilor locali solicitarea de includere în program conform anexei nr.
2a), însoţită de:
a) fişa de identificare a clădirii, conform anexei nr.
2b);
b) hotărârea adoptată în adunarea generală, cu acordul
majorităţii proprietarilor, privind reabilitarea termică a clădirii în
condiţiile de finanţare prevăzute de ordonanţa de urgenţă şi dovada
constituirii fondului de reparaţii al asociaţiei de proprietari.
Art. 12. - Criteriile de selecţie a clădirilor propuse
a fi incluse în programele anuale sunt:
a) sistemul constructiv al anvelopei clădirii,
proritate având clădirile realizate din prefabricate din beton armat;
b) numărul de apartamente, prioritate având clădirile
cu un număr mai mare de apartamente;
c) existenţa unor factori cu efecte agravante asupra
igienei şi sănătăţii oamenilor, precum: igrasie,
mucegai etc;
d) vechimea clădirii, prioritate având clădirile cu o
vechime mai mare;
e) starea tehnică a clădirilor din punctul de vedere
al cerinţei de rezistenţă şi stabilitate, având prioritate cele care nu
necesită lucrări de consolidare; pentru clădirile care necesită lucrări de
consolidare, se aplică prevederile art. 4 alin. (5) din prezentele norme
metodologice;
f) zona climatică, ordinea de prioritate a
amplasamentelor fiind în: zona IV, zona III, zona II,
zona I, zone climatice stabilite prin reglementările
tehnice în vigoare;
g) indicele de necesar de căldură pentru încălzire -
pierderile termice -, calculat de către auditor, având prioritate clădirile cu
valori mai mari ale acestuia.
Art. 13. - (1) In vederea fundamentării programului
pentru anul următor, pe perioada anului în curs se derulează următoarele
acţiuni:
a) coordonatorii locali, pe baza solicitărilor
formulate, prioritizeaza lista în funcţie de criteriile de selecţie prevăzute
la art. 12, centralizează datele conform anexei nr. 3a) şi până la data de 1
mai a anului în curs o transmit consiliilor judeţene, respectiv Consiliului
General al Municipiului Bucureşti;
b) consiliile judeţene, respectiv Consiliul General
al Municipiului Bucureşti, centralizează datele cu respectarea priorităţilor
stabilite de coordonatorii locali şi, până la data de 15 mai a anului în curs,
transmit centralizatoarele conform anexei nr. 3b), însoţite de listele de
priorităţi, la Unitatea de management al proiectului din cadrul Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
c) Unitatea de management al proiectului
centralizează datele în baza cărora fundamentează programul, iar Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului include în proiectul bugetului de
stat sumele necesare din alocaţii de la bugetul de stat, pentru finanţarea
cheltuielilor în condiţiile ordonanţei de urgenţă.
(2) In limita resurselor bugetare alocate în acest scop
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin legea
bugetului de stat, Unitatea de management al proiectului definitivează
proiectul de program, care se aprobă prin ordin al ministrului, potrivit ordonanţei
de urgenţă.
Art. 14. - Clădirile nenominalizate în programul anual
rămân în baza de date a coordonatorilor locali pentru fundamentarea programului
pe anul următor.
Art. 15. - In baza programului aprobat, se derulează
următoarele acţiuni:
a) Unitatea de management al proiectului repartizează
şi comunică alocaţiile bugetare pe judeţe, respectiv pentru municipiul
Bucureşti;
b) consiliile judeţene, respectiv Consiliul General
al Municipiului Bucureşti, repartizează şi comunică alocaţiile bugetare pe
localităţi, respectiv pentru sectoarele municipiului Bucureşti;
c) coordonatorii locali notifică asociaţiile de
proprietari din clădirile nominalizate în program şi încheie cu acestea
convenţii, conform anexei nr. 4, pentru derularea etapelor prevăzute la art. 4
alin. (1). Incheierea convenţiei este condiţie obligatorie pentru menţinerea
clădirii în program, în condiţiile ordonanţei de urgenţă.
Art. 16. - După aprobarea indicatorilor
tehnico-economici din studiile de fezabilitate, coordonatorii locali comunică
asociaţiilor de proprietari valoarea aprobată şi cota-parte ce revine acesteia
pentru finanţarea executării lucrărilor.
Art. 17. - Coordonatorii locali comunică lunar Unităţii
de management al proiectului şi spre ştiinţă consiliilor judeţene, respectiv
Consiliului General al Municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 3c), indicele
de necesar de căldură pentru încălzire calculat de auditor, valorile de
investiţie fundamentate şi aprobate în studiile de fezabilitate, precum şi
duratele de execuţie aprobate pentru clădirile la care urmează a se elabora
proiectul şi a se executa lucrările de reabilitare termică.
Art. 18. - Continuarea
proiectării şi executării lucrărilor de reablitare termică se face în
condiţiile existenţei, la coordonatorii locali, a următoarelor documente:
a) hotărârea adunării generale a proprietarilor
privind aprobarea măsurilor de reabilitare termică a clădirii şi însuşirea
indicatorilor tehnico-economici fundamentaţi prin studiul de fezabilitate;
b) extrasul de cont din care să reiasă fondul de
reparaţii disponibil finanţării cheltuielilor pentru reabilitarea termică a
clădirii care, potrivit legii, revine în sarcina asociaţiei de proprietari.
CAPITOLUL III
Acţiunile coordonatorilor locali şi ale
proprietarilor/asociaţiilor de proprietari
Art. 19. - (1) Consiliile locale care beneficiază de
sume alocate din transferuri de la bugetul de stat pentru finanţarea
programelor anuale sunt obligate să pună la dispoziţie Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului toate documentele justificative
solicitate, răspunzând pentru necesitatea şi oportunitatea sumelor solicitate,
precum şi pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în
scopul pentru care au fost alocate.
(2) Pentru finanţarea programului anual, coordonatorii
locali vor deschide un cont separat cu această destinaţie, în care vor fi
virate sumele aferente alocate din transferuri de la bugetul de stat şi, după
caz, sumele aferente cotei-părţi de participare ce revine asociaţiei de proprietari,
care se derulează prin contul 50.06.01 „Sume de mandat ale unităţilor
administrativ-teritoriale, reprezentând cote-părţi de participare depuse de
asociaţiile de proprietari, conform ordonanţei de urgenţă, deschis pe numele
unităţilor administrativ-teritoriale la unităţile teritoriale ale Trezoreriei
Statului".
Art. 20. - (1) Autorităţile administraţiei publice
locale, prin coordonatorii locali, încheie convenţii, conform convenţiei-cadru
prevăzute în anexa nr. 4, cu asociaţiile de proprietari din clădirile
nominalizate în programele anuale, în vederea derulării şi finanţării, în
condiţiile ordonanţei de urgenţă, a etapelor pentru reabilitarea termică.
(2) Autoritatea contractantă răspunde, după caz,
pentru adaptarea conţinutului-cadru al convenţiei, prevăzut în anexa nr. 4, la
cerinţele impuse prin actele normative în vigoare.
(3) La convenţie se anexează, la solicitarea
coordonatorilor locali, documentele prevăzute la art. 11, iar după aprobarea
indicatorilor tehnico-economici fundamentaţi în studiul de fezabilitate,
documentele prevăzute la art. 18.
(4) Convenţia încheiată va conţine precizarea
explicită a modului de decontare din fondul de reparaţii al asociaţiei de
proprietari a cheltuielilor aferente execuţiei lucrărilor de reabilitare termică,
respectiv:
a) virarea în contul coordonatorului local a întregii
sume aferente cotei-părţi de 33% din valoarea execuţiei lucrărilor;
b) virarea lunară în contul coordonatorului local a
sumei aferente cotei-părţi de 33% din situaţia lunară de plăţi;
c) decontarea lunară direct la antreprenor a sumei
aferente cotei-părţi de 33% din situaţia lunară de plăţi.
Art. 21. - Coordonatorii
locali, în baza convenţiilor încheiate, vor acţiona pentru:
a) fundamentarea sumelor necesare finanţării
cheltuielilor privind toate etapele de reabilitare termică, în condiţiile
prevăzute de ordonanţa de urgenţă;
b) încheierea, în condiţiile legii, a contractelor
dintre persoanele fizice/juridice, în calitate de prestator de servicii şi/sau
lucrări atestat/autorizat, pe de o parte, şi consiliile locale în calitate de
investitor şi beneficiar în condiţiile legii, pe de altă parte, pentru etapele
de reabilitare termică;
c) aprobarea, prin hotărâre a consiliului local, a
indicatorilor tehnico-economici fundamentaţi prin studiul de fezabilitate şi
însuşiţi în adunarea generală a proprietarilor;
d) defalcarea pe surse de finanţare a cheltuielilor
aferente execuţiei lucrărilor;
e) emiterea autorizaţiei de construire pentru
lucrările de reabilitare termică;
f) verificarea documentelor de plată, acordarea vizei
de control financiar preventiv şi decontarea din alocaţii de la bugetul de
stat, din bugetul local şi, după caz, din fondul de reparaţii al asociaţiei de
proprietari, a sumelor alocate pentru finanţarea cheltuielilor efectuate
privind auditul energetic, studiul de fezabilitate, proiectarea şi executarea
lucrărilor de reabilitare termică, în condiţiile ordonanţei de urgenţă;
g) urmărirea şi verificarea execuţiei lucrărilor de
reabilitare termică, organizarea recepţiei la terminarea lucrărilor, precum şi
a recepţiei finale.
Art. 22. - Asociaţiile de proprietari, în baza
convenţiilor încheiate, vor acţiona pentru:
a) facilitarea accesului în clădire, în apartamente a
persoanelor fizice/juridice atestate/autorizate pentru efectuarea auditului
energetic, proiectării şi executării lucrărilor de reabilitare termică;
b) aprobarea măsurilor de reabilitare termică şi
însuşirea indicatorilor tehnico-economici fundamentaţi în studiul de
fezabilitate;
c) asigurarea sursei de finanţare, în cuantum de 33%
din cheltuielile aferente executării lucrărilor de reabilitare termică, din
fondul de reparaţii, pe perioada de execuţie a lucrărilor;
d) asigurarea, după aprobarea indicatorilor
tehnico-economici fundamentaţi în studiul de fezabilitate şi până la iniţierea
procedurii de achiziţie publică a execuţiei lucrărilor de reabilitare termică,
în contul aferent fondului de reparaţii, a unui cuantum minimum de 15% din
cota-parte ce revine asociaţiei de proprietari pentru executarea lucrărilor de
reabilitare termică. Contul va fi alimentat din contribuţiile proprietarilor
din condominiu sau din alte surse legal constituite, conform prevederilor
ordonanţei de urgenţă;
e) aprobarea în adunarea generală a asociaţiei de
proprietari a documentelor de plată şi, după caz, decontarea lucrărilor
executate din fondurile asigurate;
f) participarea la recepţie la terminarea lucrărilor,
precum şi la recepţia finală.
CAPITOLUL IV
Modalitatea de finanţare, contractare şi decontare a
serviciilor/lucrărilor din alocaţii de la bugetul de stat
Art. 23. - Finanţarea cheltuielilor privind auditul
energetic, proiectarea, precum şi cota de 34% din cheltuielile aferente
executării lucrărilor de reabilitare termică a clădirilor nominalizate în programele
anuale aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi
turismului se asigură, potrivit ordonanţei de urgenţă, din alocaţii de la
bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în
bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
Art. 24. - Pentru decontarea din alocaţii de la bugetul
de stat a serviciilor contractate persoanele fizice/juridice
atestate/autorizate vor depune la coordonatorul local următoarele documente:
a) auditorii, la termenele prevăzute în contracte,
auditul energetic în 3 exemplare, dintre care un exemplar se va înainta
asociaţiei de proprietari, un exemplar se va pune la dispoziţie proiectantului
şi un exemplar se va arhiva de către coordonatorul local;
b) proiectanţii, persoane juridice, la termenele
prevăzute în contracte, vor depune studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi
detaliile de execuţie, în 5 exemplare, dintre care 3 exemplare se vor pune la
dispoziţie executantului, un exemplar se va înainta asociaţiei de proprietari
şi un exemplar se va arhiva de către coordonatorul local. Proiectul tehnic va
fi verificat de verificatori de proiecte atestaţi conform legislaţiei în
vigoare;
c) executanţii, persoane juridice autorizate, pe baza
situaţiei lucrărilor executate şi verificate conform legislaţiei specifice în
vigoare, întocmesc situaţiile de plată lunare, respectiv situaţia de plată la
terminarea lucrărilor de reabilitare termică. Situaţiile de plată pentru
lucrările executate sunt verificate şi avizate de: (i) diriginţii de şantier
autorizaţi; (ii) reprezentantul desemnat de asociaţia de proprietari
care finanţează din sursele proprii, conform prevederilor ordonanţei de
urgenţă, executarea lucrărilor de reabilitare termică.
Art. 25. - (1) Coordonatorii locali verifică situaţiile
de plată, întocmesc decontul justificativ, conform anexei nr. 5, şi acordă viza
de control financiar preventiv.
(2) Până la data de 3 a fiecărei luni pentru luna
precedentă, coordonatorii locali înregistrează la Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului deconturile justificative în două exemplare.
Art. 26. - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor
şi Turismului prin Unitatea de management al proiectului şi direcţiile de
specialitate:
a) examinează deconturile justificative;
b) întocmeşte nota de fundamentare privind deschiderea
de credite bugetare pentru finanţarea cheltuielilor din alocaţii de la bugetul
de stat, conform anexei nr. 6.
Art. 27. - (1) Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului, în limita fondurilor alocate prin Legea bugetului
de stat, virează sumele aprobate în bugetele locale ale unităţilor
administrativ-teritoriale, la poziţia venituri, la „Subvenţii pentru
reabilitarea termică a clădirilor de locuit".
(2) Coordonatorii locali, la primirea sumelor în cont,
în termen de 3 zile lucrătoare, efectuează plăţile în
conturile auditorilor, proiectanţilor sau executanţilor, după caz, nominalizaţi
în deconturile justificative.
Art. 28. - Auditul energetic, elaborarea studiului de
fezabilitate, a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie,precum şi
executarea lucrărilor de reabilitare termică se contractează cu respectarea
prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
CAPITOLUL V
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 29. - (1) In vederea fundamentării soluţiilor
tehnico-economice privind reabilitarea termică a clădirilor, Ministerul
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului finanţează studii, audituri şi realizarea
de prototipuri în cadrul unor programe-pilot.
(2) Finanţarea cheltuielilor privind serviciile şi
lucrările prevăzute la alin. (1) se va face din fondul constituit din venituri
proprii la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru
activitatea de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului
şi habitat, în baza art. 40 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare,
şi a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea
Regulamentului privind tipurile de reglementări tehnice şi de cheltuieli
aferente activităţii de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea
teritoriului şi habitat, precum şi a Normelor metodologice privind criteriile
şi modul de alocare a sumelor necesare unor lucrări de intervenţie în primă
urgenţă la construcţii vulnerabile şi care prezintă pericol public, precum şi
din alte surse legal constituite.
Art. 30. - Pentru situaţia prevăzută la art. 4 alin.
(3), executarea convenţiei se suspendă până la asigurarea condiţiilor de
execuţie a lucrărilor de reabilitare termică.
Art. 31. - Pentru aplicarea unor prevederi ale
prezentelor norme metodologice, în conformitate cu
prevederile ordonanţei de urgenţă şi cu alte reglementări în vigoare,
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului împreună cu Ministerul
Administraţiei şi Internelor pot emite instrucţiuni care se aprobă prin ordin
comun al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului şi al
ministrului administraţiei şi internelor şi se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
Art. 32. - Anexele nr. 1 -6 fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
DERULAREA
programului anual pentru reabilitarea termică a
clădirilor
Solicitarea asociaţiei de proprietari
privind reabilitarea termică a clădirii, adresată coordonatorului local, în baza hotărârii luate în adunarea generală a
proprietarilor
|
Fundamentarea si aprobarea programului
anual de către Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului
|
Semnarea Convenţiei între coordonatorul local şi asociaţia de
proprietari pentru derularea etapelor programului
|
Efectuarea auditului energetic de către
auditori energetici pentru clădiri
|
Stabilirea măsurilor de reabilitare
termică de către coordonatorul local şi asociaţia de proprietari
|
Emiterea certificatului de urbanism de
către autoritatea publică locală
|
Proiectare Etapa I
Elaborarea studiului de fezabilitate
|
Aprobarea indicatorilor tehnico-economici
de către coordonatorii
locali şi asociaţiile de proprietari
|
Proiectare Etapa a II-a
Proiect tehnic şi detalii de execuţie
|
Emiterea autorizaţiei de construire
pentru lucrările de reabilitare termică
|
Executarea lucrărilor de reabilitare
termică
|
Recepţia la terminarea lucrărilor şi
recepţia finală
|
ANEXA Nr. 2a) la normele metodologice
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea .........................................
Judeţul (sectorul)
...............................
Str.
.....................................................
nr.............., bl..................................
Cod poştal .........................................
Cod de înregistrare fiscală ...............
Nr............... din ................................
Către
Consiliul Local al
............................
Asociaţia de proprietari din localitatea
...................................................., judeţul
(sectorul)..........., cod poştal...........,str......................
nr.........., bl.........., sectorul ............, cod de înregistrare fiscală
...................., prin prezenta cerere solicită includerea pe lista de priorităţi a programului anual de
reabilitare termică a clădirii de la adresa sus-menţionată.
In susţinerea cererii se anexează:
- fişa de identificare a clădirii [(anexa nr. 2b)];
- hotărârea adoptată în adunarea generală a
asociaţiei de proprietari, din care reiese acordul majorităţii proprietarilor
de includere în programul anual de reabilitare termică şi constituirea fondului
de reparaţii.
Am luat cunoştinţă despre prevederile Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru
reabilitarea termică a unor clădiri de locuit multietajate, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 211/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi ale normelor metodologice de aplicare a
acesteia.
Data întocmirii .......................
Preşedinte,
......................
ANEXA Nr. 2b) la normele metodologice
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea .........................................
Judeţul (sectorul) ...............................
Str.
.....................................................
nr.............., bloc ..............................
Cod poştal .........................................
Cod de înregistrare fiscală:
Nr............... din ................................
FIŞA DE IDENTIFICARE A CLĂDIRII
a) anul recepţiei clădirii............................................................................................;
b) soluţia constructivă privind închiderile
perimetrale (materiale):
- tâmplărie exterioară (din lemn, metalică etc.)
...................................................;
- pereţi exteriori (panouri prefabricate, beton armat,
grinzi, stâlpi şi zidărie)......
..................................................................;
- acoperiş (terasă, şarpantă)
..................................................................................;
c) zona climatică......................................................................................................;
d) regimul de înălţime al clădirii (S+P+N niveluri)
...............................................;
e) numărul de apartamente .....................................................................................;
f) suprafaţa desfăşurată
..........................................................................................;
g) modul de furnizare a agentului termic (sisteme
centralizate ale unităţilor administrativ-teritoriale,
centrală termică de imobil, centrală termică de scară etc.)............
...............................................................................................................................................
h) modul de înregistrare (contorizat/pauşal) şi
consumul de energie termică în ultimul an calendaristic pentru încălzire şi prepararea apei calde
menajere ........................
..............................................................................................................................................;
i) existenţa unor factori cu
efecte agravante asupra igienei şi sănătăţii oamenilor (igrasie, mucegai etc):
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
j) existenţa expertizei tehnice a structurii de
rezistenţă a clădirii (dacă există, se va anexa o copie a raportului de
expertiza tehnică).
Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor
înscrise.
Data întocmirii ....................
Preşedinte,
Administrator,
...................
.......................
ANEXA Nr. 3a) la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL
........................................
Nr.................... din
..............................
LISTA DE PRIORITĂŢI
pe etape de
intervenţie pentru finanţarea cheltuielilor privind reabilitarea termică a
clădirilor Estimarea cheltuielilor si alocaţiilor de la bugetul de stat pentru
anul........................
Nr. crt.
|
Adresa
imobilului1)
|
Anul
construirii
|
Regimul
de inălţime
(S+P+N)
|
Sistemul
constructiv2)
|
Numărul de
apartamente
|
Priori- tatea
(1,2 .......)
|
Aria
construită
desfăşurată
- m2
-
|
Total
cheltuieli estimate (inclusiv TVA), din care:
|
Total fonduri
alocate
de la bugetul
de stat3)
- lei -
|
Alocaţii de
la bugetul de stat3' pentru:
|
Cheltuieli de
execuţie
|
Audit
energetic - lei -
|
Proiectare
- lei -
|
Fond de
reparaţii al asociaţiei
de proprietari
- lei -
|
Buget
local
- lei -
|
Alocaţii de
la bugetul de stat3)
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13=8+9+12
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, necesitatea,
oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise în prezentul tabel.
Primar,
............
Direcţia tehnică-investiţii Direcţia economică
buget-finanţe
Director,
Director,
..........................
............................................
1) Clădirile care se
încadrează în prevederile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a
unor clădiri de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare, listate în
ordinea de prioritate stabilită pe baza criteriilor de selecţie a clădirilor.
2) Pe baza datelor
înscrise în fişa de identificare a clădirii şi a constatărilor efectuate în
teren.
3) Finanţarea se
asigură conform prevederilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 174/2002.
NOTĂ:
Se vor completa, în mod obligatoriu, toate rubricile din
prezentul tabel.
Lista de priorităţi stabilită de coordonatorii locali
se transmite, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, la consiliile
judeţene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
ANEXA Nr. 3b) la normele metodologice
CONSILIUL JUDEŢEAN ................................../
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
Nr............................... din
...............................
CENTRALIZATORUL
listelor de priorităţi pe etape de intervenţie
pentru finanţarea cheltuielilor privind reabilitarea termică a clădirilor
Estimarea cheltuielilor şi alocaţiilor de la bugetul
de stat pentru anul........................
Nr. crt.
|
Consiliul
local
|
Numărul de clădiri
|
Priori- tatea
(1,2 ......n)
|
Numărul
de
apartamente
|
Aria
construită
desfăşurată
- m2 -
|
Total
cheltuieli (inclusiv TVA), din care:
|
Total fonduri
alocate
de la bugetul
de stat1)
- lei -
|
Alocaţii de
la bugetul de stat1) pentru:
|
Cheltuieli de
execuţie
|
Audit
energetic
- lei -
|
Proiectare
- lei -
|
Fond de
reparaţii
- lei -
|
Buget local
- lei -
|
Alocaţii
de la bugetul
de stat1)
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11=6+7+10
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, necesitatea,
oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise în prezentul tabel.
Preşedinte/Primar general,
..........................................
Direcţia tehnică Direcţia
economică buget-finanţe
Director,
Director,
............................................
................................................
1) Finanţarea se
asigură conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002
privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor
clădiri de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
NOTĂ:
Se vor completa, în mod obligatoriu, toate rubricile
din prezentul tabel, pe baza datelor înscrise în listele de priorităţi.
Centralizatorul listelor de
priorităţi se transmite însoţit de listele de priorităţi stabilite de
coordonatorii locali, atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, la
Unitatea de management al proiectului.
ANEXA Nr. 3c) la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL ....................................
Nr............................................ din
.......................
LISTA CLĂDIRILOR
pentru finanţarea cheltuielilor privind proiectarea
şi executarea lucrărilor de reabilitare termică a clădirilor şi valorile aprobate din alocaţii
de la bugetul de stat
(conform studiilor de fezabilitate aprobate)
pentru anul......
Nr. crt.
|
Adresa
imobilului1)
|
Alocaţii de
la bugetul de stat3) pentru proiectare
(inclusiv TVA)
|
Valoarea
investiţiei2)
|
Eşalonarea
lucrărilor (inclusiv TVA)
|
Total alocaţii
de la bugetul
de stat3)
|
Total
|
Din care C+M:
|
Total
|
Din care C+M:
|
Anul 1
|
Anul 2
|
Anul 1
|
Anul 2
|
Anul 1
|
Anul 2
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9=2+5
|
10=2+6
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, necesitatea,
oportunitatea, realitatea şi exactitatea datelor înscrise în prezentul tabel.
Primar,
..........................................
Direcţia tehnică-investiţii Direcţia
economică buget-finanţe
Director,
Director,
........................................
.....................................................
1) Cădirile care
încheie convenţii privind proiectarea şi executarea lucrărilor de reabilitare
termică în condiţiile de finanţare prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea
termică a unor clădiri de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
2) Conform
indicatorilor tehnico-economici aprobaţi din studiul de fezabilitate.
3) Finanţarea se asigură conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 174/2002.
NOTĂ:
Se vor completa, în mod obligatoriu, toate rubricile din
prezentul tabel.
Lista clădirilor stabilită de coordonatorii locali se
transmite atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic.
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
Autoritatea publică locală
.......................................
Nr. şi data înregistrării
.....................................
CONVENŢIE
- conţinut-cadru -
In scopul contractării serviciilor de audit energetic,
studiu de fezabilitate, proiectare, execuţie a lucrărilor de reabilitare
termică şi dirigenţie de şantier se constituie asociaţia dintre:
- autoritatea contractantă, reprezentată prin.................................................., primarul municipiului/oraşului/comunei
.............................................................................,
respectiv primarul sectorului ......... al municipiului
Bucureşti, în calitate de coordonator al programului de reabilitare termică,
potrivit ordonanţei de urgenţă*);
- asociaţia de proprietari, legal constituită ca
persoană juridică, reprezentată prin ..........., preşedintele asociaţiei.
1. Prin convenţia civilă de constituire a asociaţiei
contractante se stabilesc, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor
ordonanţei de urgenţă*) şi ale celorlalte acte normative în domeniu,
următoarele:
a) proprietarii şi cotele-părţi indivize din
proprietatea comună care revine fiecărei proprietăţi individuale, conform actelor
de proprietate intabulate în cartea funciară;
b) sursele de finanţare asigurate în condiţiile
ordonanţei de urgenţă*);
c) obligaţiile în sarcina fiecărei părţi, conform
ordonanţei de urgenţă*) şi celorlalte acte normative în vigoare, privind:
(i) atribuirea prin procedură
de achiziţie publică a contractelor de servicii/lucrări pentru reabilitarea
termică;
(ii) derularea contractelor, recepţia, repartizarea
cheltuielilor efectuate (pe surse de finanţare), decontarea cheltuielilor efectuate.
2. Autoritatea contractantă
reprezintă asociaţia de proprietari, în calitate de achizitor unic, în
raporturile cu persoanele fizice/juridice care prestează serviciile/lucrările
de reabilitare termică.
3. Fiecare parte semnatară a convenţiei răspunde, în
condiţiile legii, pentru îndeplinirea obligaţiilor, conform actelor normative
în vigoare şi convenţiei încheiate.
4. Pe parcursul derulării programului, la prezenta
convenţie se anexează:
a) fişa de identificare a clădirii;
b) hotărârea luată în adunarea generală a asociaţiei
de proprietari pentru includerea în programul anual;
c) certificatul de urbanism;
d) hotărârea consiliului local de aprobare a
indicatorilor tehnico-economici;
e) hotărârea luată în adunarea generală a asociaţiei
de proprietari pentru contractarea, în condiţiile ordonanţei de urgenţă*), a
executării lucrărilor de reabilitare termică;
f) documente din care să reiasă asigurarea surselor de
finanţare, conform prevederilor ordonanţei de urgenţă*);
g) autorizaţia de construire pentru executarea
lucrărilor de reabilitare termică.
5. Modul de decontare din fondul de reparaţii al
asociaţiei de proprietari a cheltuielilor aferente execuţiei lucrărilor de
reabilitare termică se face prin**):
a) virarea către coordonatorul local a întregii sume
aferente cotei-părţi de 33% din valoarea execuţiei lucrărilor;
b) virarea lunară către coordonatorul local a sumei
aferente cotei-părţi de 33% din situaţia lunară de plăţi;
c) decontarea lunară direct la antreprenor a sumei
aferente cotei-părţi de 33% din situaţia lunară de plăţi.
6. Convenţia îşi încetează valabilitatea odată cu
recepţia serviciilor/lucrărilor de reabilitare termică, după caz.
7. Prezenta convenţie a fost încheiată astăzi,
........., în ...... exemplare, câte un exemplar cu valoare de original pentru fiecare parte semnatară.
Autoritatea
contractantă Asociaţia de
proprietari
Primar,
Preşedinte,
.......................................
......................................
*) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002
privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor clădiri
de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
211/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
**) Se va stabili de comun acord una dintre
modalităţile prezentate la lit. a), b) şi c).
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
CONSILIUL LOCAL AL .............................
Nr....................................... din
......................
Aprobat
Primar,
............
DECONT JUSTIFICAŢIV
pentru luna........anul......
pentru finanţarea cheltuielilor din alocaţii de la
bugetul de stat în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea
măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor clădiri de locuit
multietajate,aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 211/2003, cu
modificările şi completările ulterioare,pentru reabilitarea termică a
clădirilor nominalizate în programe anuale
Nr. crt.
|
Adresa
imobilului
|
Tipul
acţiunii1) :
AE
P
Ex
|
Date din
contractele încheiate,
aferente
acţiunilor în derulare
|
Valoarea totală a serviciilor/lucrărilor realizate
|
Sumele
solicitate
din
alocaţii de la bugetul
de stat2)
|
Nr.
şi data
contractului
|
Valoarea
contractului
(inclusiv TVA)
|
Denumirea
persoanei
fizice/juridice
atestate/
autorizate
|
In luna pentru
care s-a întocmit decontul justificat
- lei -
|
Cumulat
de la
începutul
lucrării
- lei -
|
In luna pentru
care s-a întocmit decontul justificat
- lei -
|
Cumulat
de la
începutul
lucrării
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
pe acţiuni
|
AE
|
|
|
P
|
|
|
Ex
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
|
Răspundem pentru legalitatea, realitatea, necesitatea
şi exactitatea datelor înscrise.
Direcţia tehnică-investiţii Direcţia
economică buget-finanţe
Director, Director,
.........................................
.....................................................
Vizat
Control financiar preventiv
1) AE - audit
energetic; P - proiectarea lucrărilor de reabilitare termică (etapa I - studiu de fezabilitate; etapa a II-a -
proiect tehnic şi detalii de execuţie); Ex - executarea lucrărilor pentru
reabilitarea termică, finanţate din alocaţii de la bugetul de stat în
condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.' 174/2002.
2) Conform
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002.
ANEXA Nr. 6 la normele metodologice
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR SI TURISMULUI
Aprobat
Ministru
.................
Propun aprobarea
Ministrul delegat pentru lucrări publice şi amenajarea
teritoriului
....................................................
NOTĂ DE FUNDAMENTARE
pentru luna........anul.......
privind deschiderea de credite bugetare pentru
finanţarea cheltuielilor de la bugetul de stat,conform prevederilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor
clădiri de locuit multietajate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 211/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, nominalizate în programe anuale
Nr. crt.
|
Consiliul
local
|
Tipul
acţiunii:
|
Sumele din
alocaţii de la bugetul de stat
|
Denumire
|
Nr. şi data
decontului
justificativ înregistrat la MTCT
|
Solicitate
de consiliul
local
- lei -
|
Aprobate
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.
.
.
.
|
|
|
AE
|
|
|
P
|
|
|
Ex
|
|
|
n
|
|
|
AE
|
|
|
P
|
|
|
Ex
|
|
|
|
TOTAL
pe acţiuni:
|
AE
|
|
|
P
|
|
|
Ex
|
|
|
|
|
|
Secretar de stat,
.....................................................................
Direcţia generală achiziţii Direcţia
generală economică şi buget în lucrări publice şi infrastructură
rurală
Director
general, Director general,
.......................................
.......................................
AE - audit energetic; P - proiectarea lucrărilor de
reabilitare termică (etapa I -
studiu de fezabilitate; etapa a II-a - proiect tehnic şi detalii de execuţie);
Ex - alocaţii de la bugetul de stat pentru executarea lucrărilor de reabilitare
termică în condiţiile de finanţare ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
174/2002.