Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

NORME METODOLOGICE Nr

NORME METODOLOGICE   Nr. 1270 din 16 iunie 1999

de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 577/1997 pentru aprobarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale, alimentarea cu apa a satelor, conectarea la reteaua de electrificare si la retelele telefonice, astfel cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 211/1999

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE SI AMENAJARII TERITORIULUI


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 290 din 23 iunie 1999

    CAP. 1
    Norme cu caracter general

    1. Fondurile din bugetul de stat pentru Programul privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor, prevazut in anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 577/1997*), se cuprind si se deruleaza prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
------------
    *) Hotararea Guvernului nr. 577/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 256 din 29 septembrie 1997, a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 211/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 133 din 31 martie 1999.

    In completarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru realizarea lucrarilor prevazute la alineatul precedent vor fi utilizate alocatii de la bugetul local si alte surse atrase (contributia populatiei, sponsorizari etc.).
    Contributia locuitorilor la realizarea obiectivelor propuse trebuie sa fie majora si benevola, sub forma de participari in munca, in natura sau in bani.
    Proiectele inscrise in program vor fi temeinic cunoscute si sprijinite de catre colectivitatile locale.
    In acest scop consiliile locale au obligatia de a aduce la cunostinta locuitorilor satului (comunei) prevederile programului aferent, etapele de realizare, costurile estimative si sa solicite sprijinul acestora pentru indeplinirea lui.
    Consiliile locale, ca autoritati deliberative, si primarii, ca autoritati executive, raspund de realizarea prevederilor programului in interesul colectivitatii locale respective.
    Consiliul judetean, in baza atributiilor sale, sprijina consiliile locale, asigura asistenta juridica si tehnica necesara si supravegheaza executarea lucrarilor in calitatea sa de ordonator de credite.
    2. Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului coordoneaza realizarea programului, fundamenteaza, impreuna cu consiliile judetene, necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat si urmareste, prin organele sale, realizarea programului.
    A. Subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale
    1. Subprogramul cuprinde drumurile comunale, partial sau integral de pamant, clasate in conformitate cu normele de clasificare in vigoare in Romania, din intravilan si din extravilan, si are ca scop realizarea unor straturi din produse de cariera, balastiera sau/si din alte materiale experimentate si agrementate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
    In program nu se cuprinde refacerea drumurilor comunale pietruite sau asfaltate, degradate.
    Selectia drumurilor prevazute sa fie pietruite in prima etapa din totalul drumurilor comunale de pamant clasate, inventariate, s-a facut luandu-se in considerare importanta social-economica a arterei rutiere respective si apropierea de sursele de asigurare a materialelor necesare.
    2. Lucrarile de pietruire reprezinta viabilizari ale unor trasee de drumuri comunale de pamant clasate.
    Prin viabilizare se intelege aducerea drumului la parametrii tehnici impusi de normativele in vigoare si consta, in principal, in:
    - corectia elementelor geometrice - profiluri transversale si longitudinale, curbe, suprainaltari etc.;
    - straturi din produse de cariera, balastiera sau/si din alte materiale agrementate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, dimensionate corespunzator traficului si tonajului prevazute de normative;
    - amenajarea acostamentelor si a intersectiilor cu alte drumuri;
    - santuri de colectare si dirijare a apelor pluviale;
    - podete si poduri, ziduri de sprijin si consolidari de taluzuri, acolo unde situatia o impune.
    Pentru a se evita scoaterea terenurilor din circuitul agricol sau silvic se vor respecta: traseul actual, latimea carosabilului si ampriza existenta.
    Intrarile drumurilor de exploatare de pamant se vor amenaja prin imbracaminte din macadam sau balast, pe o adancime de 50 m.
    3. Lucrarile de pietruire urmeaza regimul lucrarilor de construire sau de reparatie privind caile de comunicatie, ce se realizeaza pe baza de proiect tehnic. Incredintarea elaborarii proiectelor tehnice se va face conform art. 15 din Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achizitiile publice, republicata, cu modificarile ulterioare:
    - cerere de oferta de pret, cu anunt publicitar in presa;
    - daca sunt necesare studii de fezabilitate, se vor respecta prevederile Hotararii Guvernului nr. 727/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea proiectarii investitiilor publice, cu modificarile ulterioare;
    - incredintarea executiei lucrarilor se va face de catre persoana juridica achizitoare (investitor), prin licitatie organizata in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 592/1993 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de organizare a licitatiilor, prezentarea ofertelor si adjudecarea investitiilor, republicata.
    Proiectele tehnice, indiferent de administratorul drumului, se aproba de catre ordonatorul de credite conform competentelor stabilite prin legea bugetara anuala.
    4. In intravilan, accesele din drumul comunal catre gospodariile riveranilor se realizeaza prin grija si pe cheltuiala fiecarui locuitor. Pentru o rezolvare unitara, primariile, sub coordonarea directiei generale de urbanism, amenajare a teritoriului si lucrari publice din cadrul consiliului judetean, vor elabora detalii-tip de amenajare a acceselor, obligatorii pentru fiecare locuitor riveran drumului.
    5. In situatia in care un drum comunal este administrat pe tronsoane de catre mai multe consilii locale, iar programul are in vedere pietruirea integrala a acestuia, atributiile fiecarei primarii se vor stabili pe baza de protocol, cu avizul consiliului judetean. In protocol se va desemna consiliul local care raspunde de realizarea unitara a proiectului. Proiectul tehnic va fi aprobat prin ordin comun al consiliilor locale care administreaza tronsoanele de drum si va fi avizat conform legii.
    6. Podurile noi de pe tronsoanele de drumuri comunale de pamant, prevazute sa fie pietruite, sunt investitii publice si se realizeaza in conformitate cu reglementarile in domeniu. Consiliile judetene si locale vor urmari ca podurile noi sa se realizeze corelat cu lucrarile de pietruire. In mod similar se va proceda si cu reparatiile podurilor existente.
    B. Subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor
    Subprogramul asigura introducerea sistemelor centralizate de alimentare cu apa. In prima etapa de finantare se va asigura alimentarea cu apa in 30% din localitatile care nu dispun de sisteme centralizate de alimentare cu apa, prin:
    - finalizarea obiectivelor de investitii aflate in prezent in executie;
    - inceperea de noi obiective, pe baza de studii de fezabilitate aprobate, in curs de aprobare sau in elaborare la data aprobarii programului.
    Alimentarile cu apa sunt obiective de investitii publice, iar inceperea de noi obiective se va face esalonat, in functie de prioritati.
    Elaborarea studiilor de fezabilitate si incredintarea executiei se vor face cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 12/1993, republicata, cu modificarile ulterioare, iar aprobarea documentatiei tehnico-economice, cu respectarea prevederilor art. 16 alin. (5) din Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale.
    Avizarea studiilor de fezabilitate se va face conform reglementarilor in vigoare, iar aprobarea, conform competentelor acordate potrivit prevederilor art. 16 din Legea nr. 189/1998.

    CAP. 2
    Fundamentarea necesarului anual de fonduri

    Necesarul anual de fonduri se stabileste de catre consiliile judetene si consiliile locale, pe baza programelor elaborate, conform art. 2 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 577/1997.
    Necesarul va fi fundamentat astfel:
    - pentru lucrarile in continuare se propune suma considerata necesara pentru anul urmator;
    - pentru obiectivele noi, in functie de prioritatile de incepere inscrise in program, de stadiul pregatirii si aprobarii documentatiei de executie, de posibilitatile de asigurare cu fonduri (pentru primul an de executie trebuie sa fie asigurate fonduri pentru minimum 40% din valoarea lucrarii), fara a se putea depasi sumele aprobate pentru anul 1999 pe total judet si pe destinatii.
    Necesarul de fonduri propus de consiliile judetene sa fie primit de la bugetul de stat va fi corelat cu celelalte surse de finantare a Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor (potrivit art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 577/1997) si va fi comunicat Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului potrivit termenelor prevazute in Legea nr. 72/1996 privind finantele publice, pentru elaborarea bugetului de stat.
    Necesarul va fi defalcat pe surse de finantare, si anume: sume de la bugetul de stat cuprinse in bugetul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, alocatii din bugetele locale si alte surse.
    Finantarea programului
    Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului verifica propunerile prezentate de catre consiliile judetene si incadrarea acestora in programul aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 577/1997 si stabileste distinct creditele bugetare ce urmeaza a fi cuprinse in proiectul bugetului Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor, cu defalcarea pe judete.
    Dupa intrarea in vigoare a legii anuale a bugetului de stat Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului repartizeaza pe judete suma prevazuta pentru realizarea programului, pe care o comunica consiliilor judetene, defalcata pe cele doua subprograme - pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor.
    Consiliile judetene incheie conventii cu consiliile locale in legatura cu alocarea sumelor de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului, catre acestea, pentru finantarea proiectarii si executarii obiectivelor cuprinse in program.
    Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului analizeaza si avizeaza listele primite de la consiliile judetene, dupa care vireaza lunar sumele destinate acestui program, cu ordin de plata tip trezorerie, in contul bugetelor consiliilor judetene, cod 21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului, in limita plafoanelor stabilite.
    Consiliul judetean, pe baza conventiilor incheiate cu consiliile locale si a situatiei de lucrari, vireaza lunar, din contul mentionat mai sus, sumele respective in contul bugetelor unitatilor administrativ-teritoriale, cont 21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", deschis la unitatile trezoreriei statului.
    In contul 21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", deschis la nivelul consiliilor judetene, se vor retine numai sumele repartizate pentru obiectivele nominalizate sa fie finantate de catre acestea.
    Aceste venituri se vor evidentia in bugetele locale la capitolul "Venituri cu destinatie speciala", cod 31.02, subcapitolul 31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", se utilizeaza pentru realizarea unor lucrari curente si de capital din competenta de finantare a autoritatilor administratiei publice locale si se inregistreaza la capitolul bugetar "Cheltuieli cu destinatie speciala", cod 96.02, subcapitolul "Cheltuieli pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului.
    Lunar, consiliile judetene vor transmite, pana la data de 8 a lunii urmatoare celei expirate, situatia privind derularea programului pe anul in curs, in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, si rulajul contului, in copie.
    Consiliul judetean si consiliul local raspund, in conditiile legii, de utilizarea sumelor primite pentru realizarea obiectivelor cuprinse in listele avizate in acest scop.
    Consiliile judetene asigura evidenta primirii si utilizarii fondurilor in contul 21.31.02.10 "Venituri pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor", deschis pe seama acestora la trezoreria statului.
    La finele anului in curs consiliile judetene vor justifica Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului sumele primite, potrivit decontului prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, care se prezinta pana la data de 20 ianuarie a anului urmator celui expirat.
    La terminarea lucrarilor consiliile judetene vor transmite Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului copii de pe procesele-verbale de receptie a lucrarilor. Consiliile judetene si consiliile locale au obligatia de a inregistra in contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si de utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. La finele anului primirea si utilizarea fondurilor se reflecta in executia consiliului judetean si a consiliului local, dupa caz.
    Consiliile judetene si consiliile locale au obligatia de a inregistra in contabilitatea proprie operatiunile legate de primirea si utilizarea fondurilor alocate de Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
    Primirea si utilizarea fondurilor se reflecta in executia consiliului judetean sau local, dupa caz, iar sumele neutilizate la sfarsitul anului se vor reporta in anul urmator cu aceeasi destinatie, potrivit prevederilor art. 44 alin. 4 din Legea nr. 189/1998.
    Situatiile de lucrari lunare, intocmite de catre executanti in vederea decontarii, vor fi verificate si insusite de diriginti de specialitate autorizati, primari, reprezentanti autorizati ai consiliilor judetene si vor fi vizate privind calitatea lucrarilor executate de catre inspectiile de stat in constructii, lucrari publice, urbanism si amenajarea teritoriului teritoriale.

    CAP. 3
    Atributii si responsabilitati in coordonarea programului

    Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului coordoneaza realizarea programului, scop in care:
    - fundamenteaza, impreuna cu consiliile judetene, necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat prin bugetul sau, in conformitate cu prioritatile prevazute in program, distinct pe judete si pe localitati, pe categorii de lucrari si pe surse de finantare, in conditiile legii;
    - prezinta si sustine la Ministerul Finantelor necesarul anual de fonduri din sume de la bugetul de stat, pe judete, in limita valorica, actualizata, prevazuta in anexa la Hotararea Guvernului nr. 577/1997;
    - asigura, impreuna cu consiliile judetene, fundamentarea influentelor rezultate din evolutia preturilor, pe judete, in vederea rectificarii fondurilor bugetare respective;
    - sprijina printr-o indrumare metodologica unitara si coerenta elaborarea de catre consiliile judetene si consiliile locale a programelor proprii, asigura controlul respectarii prevederilor programului aprobat si a prioritatilor prevazute;
    - sprijina investitorii in organizarea licitatiilor de proiectare si executie;
    - asigura indrumarea si controlul de specialitate pentru respectarea reglementarilor in vigoare privind amplasarea obiectivelor, autorizarea construirii si calitatea executiei, prin organele sale de specialitate din teritoriu;
    - organizeaza periodic analiza modului de derulare a programului si initiaza, impreuna cu consiliile judetene implicate, masuri pentru eliminarea disfunctionalitatilor aparute.

                 p. Ministrul lucrarilor publice
                    si amenajarii teritoriului,
                         Laszlo Borbely,
                        secretar de stat

    ANEXA 1

    Judetul ...................
    Realizari in luna .........*)

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Nr. crt.
    B - Denumirea obiectivului*)
    C - nr. ... din data de ....
    D - valoarea
    E - Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului
    F - Alte surse
    G - Productie realizata si nedecontata cumulat
    H - Realizari fizice cumulate de la inceputul anului*)
    I - Termen de punere in functiune

 _____________________________________________________________________________
|   |   |         |           |          |      |Realizat  |         |  |  |  |
|   |   |         |           |Programul |      |cumulat   |         |  |  |  |
|   |   |         |Rest de    |anului    |      |de la     |         |  |  |  |
| A | B |Contract |executat,  |1999      |TOTAL |inceputul |TOTAL    |G |H |I |
|   |   |         |actualizat |          |1999  |anului    |REALIZAT |  |  |  |
|   |   |_________|           |__________|      |__________|         |  |  |  |
|   |   | C  | D  |           |  E  |  F |      | E   | F  |         |  |  |  |
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
| 0 | 1 |  2 |  3 |      4    |  5  |  6 |7=5+6 |  8  | 9  | 10=8+9  |11|12|13|
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
|___|___|____|____|___________|_____|____|______|_____|____|_________|__|__|__|
    *) luna anterioara celei in care se face raportarea
    *) La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor preciza atat comuna, cat si satele. La subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale se vor preciza indicativul drumului, precum si pozitiile kilometrice pe care se realizeaza pietruirea.
    *) La subprogramul privind alimentarea cu apa a satelor se vor trece stadiul fizic global al lucrarilor (procentual), precum si punerile in functiune partiale. La subprogramul privind pietruirea drumurilor comunale se vor trece kilometrii finalizati, numarul podetelor.

                               Presedinte,
                             ..............

          Director economic,                   Director investitii,
          .................                    .................

    ANEXA 2

    CONSILIUL JUDETEAN ................

                                 DECONT
privind utilizarea sumelor primite de la Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului pentru finantarea Programului privind pietruirea drumurilor comunale si alimentarea cu apa a satelor in anul .........

                                                                - mii lei -
 __________________________________________________________________________
|Nr. |Denumirea    |Programul |Valoarea     |Sumele primite   |Sumele      |
|crt.|obiectivelor |aprobat   |lucrarilor   |drept finantare  |neutilizate |
|    |cuprinse in  |          |executate,   |de la Ministerul |la finele   |
|    |lista de     |          |receptionate |Lucrarilor       |anului      |
|    |finantare    |          |si platite   |Publice si       |            |
|    |pentru anul  |          |             |Amenajarii       |            |
|    |in curs      |          |             |Teritoriului     |            |
|____|_____________|__________|_____________|_________________|____________|
| 0  |      1      |     2    |      3      |        4        |  5 = 4 - 3 |
|____|_____________|__________|_____________|_________________|____________|
|    |             |          |             |                 |            |
|____|_____________|__________|_____________|_________________|____________|
|    |             |          |             |                 |            |
|____|_____________|__________|_____________|_________________|____________|

          Presedinte,                    Director economic,
      ....................              ...................



SmartCity5

COMENTARII la Norma 1270/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 1270 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu