ORDIN Nr. 261
din 30 martie 2010
privind aprobarea
organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Institutului
National de Sanatate Publica Bucuresti
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 228 din 12 aprilie 2010
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei
planificarea sistemului sanitar şi politici salariale nr. CSA. 3.137/2010,
având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului
nr. 1.414/2009 pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Institutului Naţional de Sănătate Publică,
în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr.
144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă organigrama Institutului
Naţional de Sănătate Publică Bucureşti,
prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare
şi funcţionare a Institutului Naţional de Sănătate
Publică Bucureşti, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - La data intrării în vigoare a
prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.
Art. 4. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii şi Institutul Naţional de
Sănătate Publică Bucureşti vor duce la îndeplinire
dispoziţiile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
ANEXA Nr. 11)
ORGANIGRAMA
Institutului National de Sănătate
Publică
* RSI-IT = Regulament Sanitar Internaţional
şi Informare Toxicologică; PNI=Program Naţional de Imunizare;
IN=infecţie nosocomiala; ITS=boli cu transmitere sexuală;
TB=tuberculozâ; HIV=infecţia HIV/SIDA
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare al
Institutului Naţional de Sănătate Publică
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Institutul Naţional de
Sănătate Publică, denumit în continuare Institutul, este
instituţie publică cu personalitate juridică,
înfiinţată prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea
cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea
acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar
Internaţional şi Hotărârea Guvernului nr. 1.414/2009 pentru
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional
de Sănătate Publică, în subordinea Ministerului
Sănătăţii.
(2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti,
str. Dr. Leonte nr. 1-3, sectorul 5.
Art. 2. - (1) Institutul desfăşoară
asistenţă de sănătate publică, coordonând tehnic
şi metodologic activitatea de specialitate în domeniul fundamentării,
elaborării şi implementării strategiilor privitoare la
prevenirea îmbolnăvirilor, controlul bolilor transmisibile şi
netransmisibile şi a politicilor de sănătate publică din
domeniile specifice, la nivel naţional şi regional.
(2) Obiectivele principale ale activităţii
Institutului sunt:
a) prevenirea, supravegherea şi controlul bolilor
transmisibile şi netransmisibile;
b) monitorizarea sănătăţii în
relaţie cu mediul;
c) evaluarea sănătăţii
ocupaţionale în relaţie cu mediul de muncă;
d) monitorizarea stării de sănătate;
e) promovarea sănătăţii şi
educaţia pentru sănătate;
f) elaborarea reglementărilor în domeniul
sănătăţii publice;
g) asigurarea managementului
sănătăţii publice;
h) dezvoltarea serviciilor de sănătate
publică specifice.
Art. 3. - In vederea realizării obiectivelor
menţionate la art. 2, Institutul exercită următoarele
atribuţii generale:
a) asigură îndrumarea tehnică şi
metodologică a reţelei naţionale de sănătate
publică, în specialităţile medicale de epidemiologie, igienă
şi sănătate publică;
b) participă la elaborarea strategiilor şi
politicilor din domeniul de competenţă;
c) elaborează proiecte de acte normative, norme,
metodologii şi instrucţiuni privind domeniile specifice din cadrul
sănătăţii publice;
d) efectuează expertize, oferă
asistenţă tehnică şi realizează servicii de
sănătate publică, la solicitarea unor persoane fizice sau
juridice;
e) supraveghează starea de sănătate a
populaţiei, bolile transmisibile şi netransmisibile, pentru
identificarea problemelor de sănătate comunitară;
f) asigură sistemul de supraveghere
epidemiologică, precum şi de alertă precoce şi răspuns
rapid şi participă la schimbul de informaţii în cadrul
reţelei europene de supraveghere epidemiologică în domeniul bolilor
transmisibile;
g) participă la efectuarea de investigaţii
epidemiologice de teren, din propria iniţiativă, la solicitarea
Ministerului Sănătăţii sau a direcţiilor de
sănătate publică;
h) elaborează metodologia, instrumentele şi
indicatorii de monitorizare şi evaluare a serviciilor şi programelor
de sănătate publică, de promovare a
sănătăţii şi de educaţie pentru
sănătate;
i) participă la procesul de
învăţământ medical de specializare şi perfecţionare în
domeniile specifice ale Institutului; organizează cursuri acreditate de
educaţie medicală continuă şi perfecţionare
profesională în domeniul specific;
j) desfăşoară activităţi de
cercetare-dezvoltare în domeniul sănătăţii publice şi
al managementului sănătăţii publice în cadrul programelor
naţionale de sănătate;
k) colectează, analizează şi
diseminează date statistice privind sănătatea publică;
l) asigură existenţa unui sistem
informaţional şi informatic integrat pentru managementul reţelei
naţionale de sănătate publică;
m) asigură funcţia de punct focal pentru
Regulamentul sanitar internaţional şi organizează serviciul de
permanenţă 24/7 cu personal din structurile cu atribuţii;
n) asigură activitatea economico-financiară,
administrativă şi juridică a Institutului şi a centrelor
naţionale şi regionale de sănătate publică.
Art. 4. - (1) Institutul asigură implementarea
şi monitorizarea programelor naţionale de sănătate pentru
care este desemnat - singur sau în colaborare - coordonator naţional,
desfăşurând activităţile prevăzute în cadrul acestora.
(2) Institutul centralizează şi analizează
indicatorii fizici, de eficienţă şi de rezultat ai programelor
de sănătate publică la nivel regional şi naţional
şi le transmite Ministerului Sănătăţii.
(3) Institutul participă la realizarea şi
derularea sistemului informaţional din domeniul asistenţei de
sănătate publică din cadrul programelor naţionale de
sănătate prin: elaborarea structurii bazelor de date, a metodologiei
culegerii şi transmiterii datelor, validarea datelor, analiza şi
interpretarea informaţiilor, elaborarea rapoartelor şi a sintezelor
naţionale privind starea de sănătate a populaţiei în
relaţie cu principalii determinanţi.
(4) La solicitarea Ministerului
Sănătăţii, Institutul prezintă rapoarte preliminare
sau de etapă. Rezumatele sintezelor sunt publice, se afişează pe
website-ul propriu şi sunt comunicate, după caz, organismelor
competente.
Art. 5. - In vederea realizării obiectivelor,
Institutul colaborează cu Ministerul Sănătăţii şi
direcţiile de sănătate publică, Academia de
Ştiinţe Medicale Bucureşti, Şcoala Naţională de
Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti, Centrul Naţional pentru Organizarea
şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul
Sănătăţii Bucureşti, Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino"
Bucureşti, Casa Naţională de Asigurări de
Sănătate, instituţiile de învăţământ superior
medicale, organismele profesionale, cu celelalte autorităţi şi
instituţii de nivel central sau local, asociaţii profesionale, alte
organisme naţionale şi internaţionale reprezentate prin
reţelele specifice ale Comunităţii Europene şi
Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
Art. 6. - (1) La nivel teritorial, activitatea
Institutului se realizează prin 3 centre naţionale şi 6 centre
regionale de sănătate publică.
(2) Centrele naţionale, care asigură
coordonarea profesională specifică pe plan naţional a
Institutului, sunt:
a) Centrul Naţional de Supraveghere şi
Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT);
b) Centrul Naţional de Monitorizare a Riscurilor
din Mediul Comunitar (CNMRMC);
c) Centrul Naţional de Evaluare şi Promovare
a Stării de Sănătate (CNEPSS).
(3) Centrele regionale de sănătate
publică, care asigură coordonarea şi execuţia
profesională la nivel regional a Institutului, sunt:
a) Centrul Regional de Sănătate Publică
Bucureşti (CRSPB), cu sediul în str. Dr. Leonte nr. 1-3,
Bucureşti;
b) Centrul Regional de Sănătate Publică
Cluj (CRSPC), cu sediul în str. Louis Pasteur nr. 6, Cluj-Napoca;
c) Centrul Regional de Sănătate Publică
laşi (CRSPI), cu sediul în str. Victor Babeş nr. 14,
laşi;
d) Centrul Regional de Sănătate Publică
Timişoara (CRSPT), cu sediul în bd. Dr. Victor Babeş nr.
16-18, Timişoara;
e) Centrul Regional de Sănătate Publică
Târgu Mureş (CRSPM), cu sediul în str. Gh. Marinescu nr. 40, Târgu
Mureş;
f) Centrul Regional de Sănătate Publică
Sibiu (CRSPS), cu sediul în Str. Luptei nr. 21, Sibiu.
(4) Centrele naţionale şi centrele regionale
de sănătate publică sunt organizate în structura Institutului,
fără personalitate juridică.
CAPITOLUL II
Conducerea şi structura organizatorică
Art. 7. - Structura organizatorică a Institutului
se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 8. - (1) In cadrul Institutului
funcţionează un consiliu de coordonare care are rolul de a aproba
principalele direcţii de acţiune în domeniile de strategie,
organizare şi funcţionare a Institutului.
(2) Conducerea executivă a Institutului este
asigurată de un director general şi de un director general adjunct
economic.
Art. 9. - (1) Conducerea executivă a centrelor
naţionale este asigurată de câte un director.
(2) Conducerea executivă a centrelor regionale de
sănătate publică este asigurată de câte un director
coordonator.
SECŢIUNEA 1
Consiliul de coordonare
(CdC)
Art. 10. - (1) Consiliul de coordonare este format din
11 membri, inclusiv preşedintele.
(2) Preşedintele şi ceilalţi membri ai
Consiliului de coordonare sunt numiţi din rândul propriilor angajaţi
din structurile Institutului, prin ordin al ministrului
sănătăţii, şi nu sunt remuneraţi.
(3) Consiliul de coordonare se întruneşte, în
şedinţă ordinară, cel puţin o dată la 3 luni,
precum şi ori de câte ori este nevoie, în şedinţe extraordinare,
la cererea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor
săi. Cheltuielile de deplasare, după caz, de cazare ale membrilor
Consiliului de coordonare şi invitaţilor săi sunt suportate din
bugetul Institutului, după caz, ale instituţiilor/organismelor
profesionale care acceptă delegarea.
(4) Şedinţele Consiliului de coordonare se
desfăşoară numai în prezenţa a cel puţin două
treimi din numărul membrilor săi, fiind conduse de preşedinte,
iar în lipsa acestuia, de către un alt membru al consiliului, delegat în
scris de către preşedinte.
(5) Hotărârile Consiliului de coordonare se iau cu
majoritatea simplă.
(6) La şedinţele Consiliului de coordonare
pot fi invitaţi, cu drept de opinie, dar fără drept de vot,
şefii unor structuri din cadrul Institutului când se analizează
structura respectivă sau necesitatea o impune.
(7) Pentru luarea unor decizii complexe, Consiliul de
coordonare poate atrage în activitatea de analiză membrii Comisiilor de
specialitate ale Ministerului Sănătăţii sau ale
societăţilor profesionale cu reprezentare naţională,
consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate.
Art. 11. - (1) Atribuţiile Consiliului de
coordonare:
a) avizează proiectele de regulament de organizare
şi funcţionare şi structura organizatorică ale Institutului
şi le înaintează spre aprobare Ministerului
Sănătăţii;
b) avizează proiectul de buget de venituri şi
cheltuieli al Institutului propus de directorul general şi directorul
general adjunct economic;
c) analizează realizarea indicatorilor din
programele naţionale de sănătate care se
desfăşoară în Institut şi structurile de specialitate din
judeţe şi municipiul Bucureşti şi propune măsuri
pentru îmbunătăţirea activităţii;
d) aprobă lista investiţiilor Institutului
propusă de directorul general şi o propune Ministrului
Sănătăţii spre aprobare;
e) aprobă strategia de dezvoltare pe termen mediu
şi lung, precum şi proiectele şi programele de
cercetare-dezvoltare ce urmează a fi desfăşurate în cadrul
Institutului;
f) analizează periodic derularea exerciţiului
bugetar şi eficienţa cheltuielilor Institutului, stabilind
măsuri pentru continuarea activităţii în condiţii de
echilibrare a bugetului, pe baza propunerilor directorului general adjunct
economic;
g) analizează, aprobă sau, după caz,
propune spre aprobare, potrivit dispoziţiilor legale, investiţiile
care urmează a fi realizate de Institut;
h) analizează şi avizează proiectul
bilanţului contabil anual care se depune la Ministerul
Sănătăţii în vederea aprobării;
i) aprobă atribuţiile structurilor din cadrul
Institutului şi elaborează propuneri Ministerului
Sănătăţii pentru organizarea şi funcţionarea
structurilor de specialitate din reţeaua naţională de
epidemiologie, igienă şi sănătate publică;
j) aprobă închirierea de spaţii şi de
alte bunuri aflate în administrarea Institutului, cu avizul Ministerului
Sănătăţii;
k) aprobă scoaterea din funcţiune şi
valorificarea, în condiţiile legii, a bunurilor din patrimoniul
Institutului;
l) analizează şi avizează propunerile de
declasare şi casare a bunurilor materiale de natura obiectelor de inventar
din cadrul Institutului;
m) înaintează Ministerului
Sănătăţii propuneri privind actualizarea cuantumurilor
tarifelor percepute pentru prestaţiile efectuate de Institut
(determinări, examene, analize şi altele), pe bază de contract,
la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, conform prevederilor legale în
vigoare;
n) analizează oportunitatea şi posibilitatea
încheierii contractelor de cercetare şi a contractării de fonduri
externe;
o) aprobă participarea Institutului ca partener în
cadrul unor proiecte internaţionale, în cooperare cu instituţii sau
organisme din alte ţări sau reţele profesionale
internaţionale, în special din Uniunea Europeană;
p) elaborează şi supune spre aprobare
directorului general metodologia internă a Institutului referitoare la
numirea în funcţiile de directori de centre naţionale şi
directori de centre regionale, precum şi componenţa comisiei de
evaluare;
q) mediază litigiile profesionale, financiare
şi de organizare a activităţilor din Institut;
r) participă la evaluarea activităţii
structurilor şi persoanelor din conducerea Institutului şi
elaborează propuneri pentru deciziile directorului general, după caz,
ale ministrului sănătăţii.
(2) Consiliul de coordonare exercită orice alte
atribuţii care îi revin din prevederile legale, precum şi din
dispoziţiile Ministerului Sănătăţii.
SECŢIUNEA a 2-a
Directorul general (DG)
Art. 12. - Directorul general este ordonator de credite
şi asigură conducerea executivă a Institutului.
Art. 13. - Directorul general este numit prin ordin al
ministrului sănătăţii, în condiţiile legii.
Art. 14. -In exercitarea atribuţiilor sale,
directorul general emite decizii.
Art. 15. - Directorul general poate delega o parte din
atribuţiile sale, pe perioada în care absentează motivat, unui
director din cadrul Institutului care are expertiza necesară realizării
acestora.
Art. 16. -In subordinea nemijlocită a directorului
general se află, în condiţiile legii:
a) centrele naţionale;
b) centrele regionale de sănătate
publică;
c) Biroul RSI (Regulamentul sanitar internaţional)
şi informare toxicologică;
d) Biroul acreditare/calitate;
e) Secretariat biocide;
f) Biroul RUNOS;
g) Biroul juridic;
h) Compartimentul audit intern;
i) Biroul achiziţii publice;
j) Secretariat/Comunicare.
Art. 17. - Directorul general adjunct economic,
directorii centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai
centrelor regionale de sănătate publică se subordonează
nemijlocit directorului general al Institutului, îndeplinind atribuţiile
specifice funcţiilor, pe cele înscrise în fişa postului, precum
şi pe cele stabilite de către directorul general.
Art. 18. -Atribuţiile directorului general:
a) reprezintă Institutul în raporturile cu
celelalte autorităţi publice, cu persoanele juridice şi fizice
din ţară şi din străinătate, precum şi în
justiţie;
b) încheie acte juridice în numele şi pe seama
Institutului, cu consultarea Consiliului de coordonare, după caz,
aprobată sau dispusă de Ministerul Sănătăţii;
c) răspunde, împreună cu directorul general
adjunct economic, pentru modul de administrare a întregului patrimoniu, pentru
integritatea acestuia, precum şi pentru modul de utilizare a mijloacelor
financiare ale Institutului, potrivit legii;
d) angajează şi utilizează fondurile în
condiţiile creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni
financiare;
e) numeşte, prin decizie, directorii centrelor
naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale de
sănătate publică, cu avizul Consiliului de coordonare; la data
numirii acestora, orice alt act anterior de numire este revocat de drept;
f) aprobă regulamentul intern al Institutului;
g) asigură negocierea contractului colectiv de
muncă, în condiţiile legii;
h) aprobă fişele de post pentru toţi
angajaţii Institutului, stabilind atribuţiile, competenţele
şi relaţiile la nivelul centrelor, secţiilor, compartimentelor,
birourilor şi serviciilor;
i) propune spre avizare Consiliului de coordonare
proiectul de regulament de organizare şi funcţionare;
j) selectează, angajează, promovează,
premiază, sancţionează şi eliberează din funcţie
personalul Institutului, cu respectarea dispoziţiilor legale;
k) aprobă comisiile de concurs pentru ocuparea
posturilor vacante, conform prevederilor legale;
l) respectă atribuţiile prevăzute de
legislaţia finanţelor publice pentru ordonatorii de credite;
m) stabileşte şi dispune aplicarea de
măsuri în vederea asigurării securităţii angajaţilor
Institutului în timpul desfăşurării activităţilor
specifice;
n) stabileşte şi urmăreşte
realizarea atribuţiilor de serviciu ale personalului angajat; la nivelul
centrelor naţionale şi regionale, secţiilor, compartimentelor,
serviciilor şi birourilor din Institut;
o) asigură şi aprobă încadrarea
salarială conform prevederilor legale şi volumul, eficienţa
şi utilitatea activităţii prestate şi evaluate;
p) aprobă rapoartele periodice ale structurilor
din cadrul Institutului;
q) emite dispoziţii obligatorii pentru directorii
centrelor naţionale şi directorii coordonatori ai centrelor regionale
şi le deleagă competenţe profesionale şi administrative;
r) aprobă metodologiile şi procedurile
Institutului;
s) aprobă propunerile pentru premierea
personalului;
t) alte atribuţii date în competenţa sa de
actele normative în vigoare.
SECŢIUNEA a 3-a
Directorul general adjunct economic (DGAE)
Art. 19. - Directorul general adjunct economic
asigură conducerea activităţii economice a Institutului.
Art. 20. - Directorul general adjunct economic este
numit prin ordin al ministrului sănătăţii, în
condiţiile legii.
Art. 21. -In subordinea nemijlocită a directorului
general adjunct economic se află:
a) Biroul buget-finanţe;
b) Biroul contabilitate;
c) Serviciul administrativ, tehnic şi
mentenanţă.
Art. 22. -Atribuţiile directorului general adjunct
economic:
a) asigură şi răspunde de buna
organizare şi desfăşurare a activităţii financiare a
Institutului, în conformitate cu dispoziţiile legale;
b) organizează contabilitatea în cadrul
unităţii, în conformitate cu dispoziţiile legale, şi
răspunde de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor
contabile;
c) asigură întocmirea la timp şi în
conformitate cu dispoziţiile legale a balanţelor de verificare
şi a bilanţurilor anuale şi trimestriale;
d) propune defalcarea pe trimestre a indicatorilor
financiari aprobaţi în bugetul de venituri şi cheltuieli;
e) asigură executarea bugetului de venituri
şi cheltuieli al Institutului, urmărind realizarea indicatorilor
financiari aprobaţi şi respectarea disciplinei contractuale şi
financiare;
f) angajează unitatea prin semnătură,
alături de directorul general, în toate operaţiunile patrimoniale,
având obligaţia, în condiţiile legii, de a refuza pe acelea care
contravin dispoziţiilor legale;
g) evaluează, prin bilanţul contabil,
eficienţa indicatorilor specifici;
h) asigură îndeplinirea, în conformitate cu
dispoziţiile legale, a obligaţiilor Institutului către bugetul
de stat, al asigurărilor sociale de stat, trezorerie şi terţi;
i) asigură plata integrală şi la timp a
drepturilor băneşti cuvenite personalului încadrat al Institutului;
j) asigură întocmirea, circuitul şi
păstrarea documentelor justificative care stau la baza
înregistrărilor contabile;
k) organizează evidenţa tuturor
creanţelor şi obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin
Institutului din contracte, protocoale, programe şi alte acte similare,
urmărind realizarea la timp a acestora;
l) ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi
urmăreşte recuperarea lor;
m) asigură aplicarea dispoziţiilor legale
privitoare la gestionarea valorilor materiale şi ia măsuri pentru
ţinerea la zi şi corectă a evidenţelor gestionării;
n) răspunde de îndeplinirea atribuţiilor ce
revin Biroului buget-finanţe şi Biroului contabilitate cu privire la
exercitarea controlului financiar preventiv şi al asigurării
integrităţii patrimoniului, în conformitate cu dispoziţiile
legale în vigoare;
o) îndeplineşte formele de scoatere din
evidenţă a bunurilor de orice fel, în cazurile şi
condiţiile prevăzute de dispoziţiile legale;
p) prin Serviciul administrativ, tehnic şi
mentenanţă întocmeşte şi prezintă studii privind
optimizarea măsurilor de bună gospodărire a resurselor materiale
şi băneşti, de prevenire a formării de stocuri peste
necesar, în scopul administrării cu eficienţă maximă a
patrimoniului unităţii şi a sumelor încasate în baza
contractelor de furnizare şi servicii;
q) organizează şi ia măsuri de realizare
a perfecţionării profesionale a cadrelor financiar-contabile din
subordine;
r) participă la întocmirea proiectului bugetului
de venituri şi cheltuieli împreună cu biroul buget-finanţe;
s) organizează la termenele stabilite şi cu
respectarea dispoziţiilor legale inventarierea mijloacelor materiale din
Institut, urmărind definitivarea, potrivit legii, a rezultatelor
inventarierii;
t) asigură şi răspunde de confruntarea
evidenţelor analitice cu cele sintetice;
u) răspunde de întocmirea la timp şi în
conformitate cu dispoziţiile legale a dărilor de seamă
contabile;
v) asigură măsurile de păstrare,
manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
w) participă efectiv la efectuarea
operaţiunii de casare;
x) asigură şi răspunde de păstrarea
arhivei contabile curente, a notelor contabile, a statelor de plată a salariilor,
a ajutoarelor de boală etc;
y) acţionează pentru îndeplinirea
prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Institutului,
iniţiind programe şi măsuri eficiente pentru o bună
gestiune, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
z) deleagă responsabilităţi
financiar-contabile şi administrativ-tehnice structurilor regionale de
sănătate publică, conform legii;
aa) prezintă Consiliului de coordonare, spre
analiză şi avizare, situaţia economico-financiară a
Institutului.
SECŢIUNEA a 4-a
Centrul Naţional de Supraveghere şi
Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT)
Art. 23. - Conducerea executivă a CNSCBT este
asigurată de un director.
Art. 24. -In subordinea nemijlocită a directorului
CNSCBT se află:
a) Compartimentul supraveghere şi control boli cu
prevenire prin vaccinare şi PNI (Program Naţional de Imunizare);
b) Compartimentul supraveghere boli transmise prin
apă, aliment şi zoonoze;
c) Compartimentul supraveghere infecţii transmise
prin sânge, IN, ITS, HIV, TB şi alte boli prioritare;
d) Compartimentul statistică şi
informatică, management programe boli transmisibile.
Art. 25. - CNSCBT asigură coordonarea
profesională specifică a Institutului, a reţelei naţionale
de supraveghere epidemiologică şi controlul bolilor transmisibile,
exercitând următoarele atribuţii generale:
a) asigură funcţia de coordonare tehnică
profesională a structurilor de specialitate de la nivelul CRSP şi
asigură suportul tehnic profesional structurilor de specialitate din DSPJ;
b) coordonează metodologic, pe baza programelor
naţionale specifice, reţeaua naţională de supraveghere
şi control al bolilor transmisibile;
c) asigură gestionarea de informaţii în
cadrul sistemului de raportare a bolilor transmisibile şi asigură
transmiterea acestora către Centrul European de Control al Bolilor (ECDC);
d) verifică informaţii legate de evenimente
naţionale şi internaţionale din domeniul bolilor transmisibile;
e) propune obiectivele şi activităţile
programelor din domeniul supravegherii epidemiologice a bolilor transmisibile;
f) colaborează cu organizaţii naţionale
şi internaţionale în probleme de supraveghere a bolilor transmisibile
asigurând funcţia de structură competentă pentru Centrul
European de Control al Bolilor (ECDC) pentru domeniile de supraveghere,
evaluare de risc, detectare de ameninţări şi training;
g) elaborează şi derulează programe de
perfecţionare profesională în domeniul supravegherii bolilor
transmisibile;
h) asigură secretariatul Comitetului Naţional
de Vaccinologie şi asigură şi coordonarea tehnică a Programului
Naţional de Imunizări;
i) elaborează ghiduri metodologice în domeniile de
competenţă;
j) desfăşoară activităţi de
cercetare-dezvoltare prin contractarea de proiecte de cercetare în domeniul
bolilor transmisibile;
k) participă, alături de Biroul RSI şi
informare toxicologică, la elaborarea şi implementarea planurilor de
acţiune pentru situaţii de urgenţă, în domeniul de
competenţă;
l) colaborează cu laboratoarele de
referinţă din Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino" pentru diagnosticul de
laborator al bolilor transmisibile, precum şi pentru derularea în comun de
studii epidemiologice în domeniul bolilor transmisibile;
m) evaluează tendinţele bolilor
transmisibile, la nivel naţional, şi recomandă Ministerului
Sănătăţii măsuri de control ale acestora;
n) coordonează activităţile de control
al focarelor de boală transmisibilă şi al epidemiilor, în
situaţii epidemiologice de interes naţional si internaţional;
o) asigură transmiterea informaţiilor rezultate
din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor către
Ministerul Sănătăţii, precum şi către furnizorii
acestor date;
p) asigură coordonarea metodologică a
sistemului de alertă precoce şi răspuns rapid în domeniul
bolilor transmisibile în colaborare cu secţiile de epidemiologie din CRSP
şi serviciile de epidemiologie din DSP judeţene şi a
municipiului Bucureşti;
q) elaborează şi implementează
metodologii noi de supraveghere a bolilor transmisibile;
r) organizează instruiri pentru personalul din direcţiile
de sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti în domeniul supravegherii bolilor transmisibile şi al
alertei precoce;
s) propune şi realizează studii de
seroprevalenţă, împreună cu secţiile de epidemiologie din
centrele regionale de sănătate publică;
t) evaluează realizările la acoperirea
vaccinală pentru toate vaccinurile şi grupele de vârstă
prevăzute în calendarul naţional de vaccinare;
u) participă la elaborarea de acte normative
şi alte reglementări legale din domeniul de activitate;
v) întocmeşte şi transmite raportul anual
solicitat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii
privind vaccinările şi bolile transmisibile;
w) gestionează registrul electronic naţional
de boli transmisibile;
x) verifică şi validează datele
transmise de direcţiile de sănătate publică judeţene
şi a municipiului Bucureşti şi centrele de sănătate
publică regionale;
y) transmite datele privind bolile transmisibile în
formatul solicitat de Centrul European de Control al Bolilor în cadrul
programului TESSy (The Epidemiological Surveillance System).
Art. 26. -Atribuţiile directorului CNSCBT:
a) conduce şi organizează activitatea CNSCBT;
b) supervizează şi evaluează activitatea
personalului CNSCBT;
c) decide referitor la activitatea
desfăşurată de personal;
d) informează directorul general al Institutului
cu privire la activitatea desfăşurată;
e) asigură colaborarea cu alte structuri din
cadrul Institutului, inclusiv cu secţiile de epidemiologie din CRSP,
precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;
f) asigură relaţiile interinstituţionale
(reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);
g) reprezintă CNSCBT la nivel naţional
şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din
cadrul CNSCBT şi CRSP;
h) coordonează şi îndrumă activitatea
centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de
responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de
sănătate publică;
i) notifică evenimentele raportate şi
asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele
regionale de sănătate publică şi direcţiile de
sănătate publică;
j) participă la elaborarea de
norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;
k) participă la lucrări de analiză
şi sinteză solicitate de către Ministerul Sănătăţii;
l) se deplasează în teritoriu în situaţii de
urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate
publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordonează colective de lucru pentru
intervenţie operativă în teren;
n) participă la conferinţe, congrese, cu
lucrări de specialitate;
o) răspunde la solicitările conducerii
Institutului, în domeniul specific;
p) răspunde de îndeplinirea la termen a
lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea
lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în
domeniul de specialitate primite de la directorul general.
SECŢIUNEA a 5-a
Centrul Naţional de Monitorizare a
Riscurilor din Mediul Comunitar (CNMRMC)
Art. 27. - Conducerea executivă a CNMRMC este
asigurată de un director.
Art. 28. -In subordinea nemijlocită a directorului
CNMRMC se află:
a) Compartimentul igiena mediului şi apă
potabilă;
b) Compartimentul igiena alimentaţiei şi
nutriţiei;
c) Compartimentul sănătate
ocupaţională şi mediul de muncă;
d) Compartimentul igiena radiaţiilor naturale
şi profesionale;
e) Compartimentul informatică şi management
programe sănătate în relaţie cu mediul.
Art. 29. - CNMRMC asigură coordonarea
profesională specifică pe plan naţional, exercitând
următoarele atribuţii generale:
a) coordonează tehnic şi metodologic
elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de
sănătate;
b) identifică priorităţile de
monitorizare a sănătăţii în relaţie cu mediul;
c) coordonează şi participă la
elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a
sănătăţii în relaţie cu mediul;
d) participă la elaborarea strategiilor privitoare
la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor
asociate determinanţilor din mediu;
e) coordonează programul de studii şi
cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie
cu mediul;
f) realizează Raportul anual privind starea de
sănătate a populaţiei în relaţie cu factorii de mediu;
g) identifică priorităţile de
monitorizare a sănătăţii în relaţie cu mediul;
h) coordonează şi participă la
elaborarea metodologiilor de monitorizare şi supraveghere a
sănătăţii în relaţie cu mediul;
i) participă la elaborarea strategiilor privitoare
la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor
asociate determinanţilor din mediu;
j) coordonează programul de studii şi
cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie
cu mediul;
k) elaborează şi actualizează
indicatorii sănătăţii în relaţie cu mediul;
l) analizează şi diseminează rezultatele
şi cunoştinţele referitoare la determinanţii
sănătăţii în relaţie cu mediul şi propune
recomandări pentru intervenţii specifice;
m) efectuează, oferă asistenţă
tehnică şi realizează servicii de sănătate
publică la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
n) participă la elaborarea de proiecte de acte
normative;
o) coordonează participarea la programe
internaţionale şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu
preocupări similare din alte ţări în vederea efectuării de
studii şi cercetări comparative şi a schimbului de
experienţă şi informaţii;
p) propune şi, după caz, asigură
reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii
instituţionali naţionali şi internaţionali;
q) efectuează şi avizează, în colaborare
cu secţiile de specialitate din structura CRSP, studiile şi
referatele de impact asupra sănătăţii în relaţie cu
mediul;
r) evaluează furnizorii de instruire în domeniul
cunoştinţelor fundamentale de igienă;
s) participă la sistemul de răspuns rapid
pentru domeniile chimic şi radiologie;
t) realizează baza de date privind bolile
profesionale la nivel naţional;
u) furnizează datele privind sănătatea
în relaţie cu mediul conform indicatorilor ENHIS;
v) coordonează activitatea laboratoarelor de
toxicologie industrială şi realizează registrul laboratoarelor
abilitate;
w) coordonează tehnic şi metodologic
elaborarea, implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de
sănătate specifice.
Art. 30. -Atribuţiile directorului CNMRMC:
a) conduce şi organizează activitatea CNMRMC;
b) supervizează şi evaluează activitatea
personalului CNMRMC şi a secţiilor de specialitate din structura
CRSP;
c) ia decizii referitoare la activitatea
desfăşurată de personal;
d) informează directorul general al Institutului
cu privire la activitatea desfăşurată;
e) asigură colaborarea cu alte structuri din cadrul
Institutului, inclusiv centrele regionale de sănătate publică,
precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;
f) reprezintă Institutul în relaţiile
interinstituţionale (reţele internaţionale de specialitate,
proiecte de cercetare), din domeniul de competenţă, cu aprobarea
directorului general;
g) reprezintă CNMRMC la nivel naţional
şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din
cadrul CNMRMC şi CRSP;
h) coordonează şi îndrumă activitatea
centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de
responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de
sănătate publică;
i) ia notă de evenimentele raportate şi
asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele
regionale de sănătate publică şi direcţiile de
sănătate publică;
j) participă la elaborarea de
norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;
k) participă la lucrări de analiză
şi sinteză solicitate de către Ministerul
Sănătăţii;
l) se deplasează în teritoriu în situaţii de
urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate
publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordonează colective de lucru pentru
intervenţie operativă în teren;
n) participă la conferinţe, congrese, cu
lucrări de specialitate;
o) răspunde la solicitările conducerii
Institutului, în domeniul specific;
p) răspunde de îndeplinirea la termen a
lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea
lucrărilor, acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în
domeniul de specialitate primite de la directorul general.
SECŢIUNEA a 6-a
Centrul Naţional de Evaluare şi
Promovare a Stării de Sănătate (CNEPSS)
Art. 31. - Conducerea executivă a CNEPSS este
asigurată de un director.
Art. 32. -In subordinea nemijlocită a directorului
CNEPSS se află:
a) Compartimentul evaluarea
sănătăţii şi BNT prioritare;
b) Compartimentul sănătatea copiilor,
tinerilor şi colectivităţilor de învăţământ;
c) Compartimentul promovarea
sănătăţii şi educaţie pentru sănătate;
d) Compartimentul informatică şi management
programe sănătate şi promovarea sănătăţii.
Art. 33. - CNEPSS asigură coordonarea
profesională specifică pe plan naţional a Institutului,
exercitând următoarele atribuţii generale:
a) coordonează tehnic şi metodologic elaborarea,
implementarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de
sănătate din domeniul specific;
b) identifică priorităţile de
monitorizare a sănătăţii populaţiei şi grupurilor
specifice în conformitate cu indicatorii stării de sănătate în
vigoare din România şi solicitate de Comisia Europeană;
c) participă la elaborarea metodologiilor de
monitorizare şi supraveghere şi evaluare a
sănătăţii în relaţie cu mediul;
d) participă la studii şi cercetări
pentru evaluarea sănătăţii în relaţie cu mediu;
e) realizează Raportul anual privind starea de
sănătate a populaţiei în relaţie cu principalii
determinanţi;
f) coordonează metodologic la nivel naţional
monitorizarea dezvoltării fizice şi a supravegherii stării de
sănătate a copiilor şi tinerilor din colectivităţi
şi a condiţiilor igienico-sanitare din unităţile de
ocrotire, educare şi instruire pentru copii şi tineri pentru
identificarea riscurilor pentru sănătatea copiilor;
g) elaborează normele de referinţă
naţionale privind nivelul de dezvoltare fizică a copiilor şi
tinerilor, utilizate pentru depistarea tulburărilor de creştere;
h) organizează, gestionează baza de date
şi elaborează Raportul anual privind sănătatea copiilor
şi tinerilor;
i) actualizează şi implementează
indicatorii sănătăţii publice;
j) analizează şi diseminează rezultatele
şi cunoştinţele referitoare la determinanţii
sănătăţii şi propune recomandări pentru
intervenţii specifice;
k) efectuează expertize, oferă
asistenţă tehnică şi realizează servicii de
sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau
juridice;
l) participă la elaborarea de proiecte de acte
normative;
m) oferă programe de educaţie continuă;
n) propune şi realizează anchete şi
studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi
evaluare a stării de sănătate a populaţiei;
o) participă la programe internaţionale
şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări
similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi
cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi
informaţii;
p) propune şi, după caz, asigură
reprezentarea domeniului de activitate în relaţie cu partenerii
instituţionali naţionali şi internaţionali;
q) asigură diseminarea cunoştinţelor
ştiinţifice bazate pe dovezi prin elaborarea şi publicarea de
materiale informative şi educaţionale;
r) pune în aplicare reglementările specifice
prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
s) implementează campanii de informare, educare,
comunicare cu privire la teme din domeniul de competenţă, cu avizul
Ministerului Sănătăţii;
t) elaborează ghiduri metodologice în domeniile de
competenţă.
Art. 34. -Atribuţiile directorului CNEPSS:
a) conduce şi organizează activitatea CNEPSS;
b) supervizează şi evaluează activitatea
personalului CNEPSS;
c) ia decizii referitoare la activitatea
desfăşurată de personal;
d) informează directorul general al Institutului
cu privire la activitatea desfăşurată;
e) asigură colaborarea cu alte structuri din
cadrul Institutului, inclusiv centrele regionale de sănătate
publică, precum şi cu Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
în Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino", în domeniul specific;
f) asigură relaţiile interinstituţionale
(reţele internaţionale de specialitate, proiecte de cercetare);
g) reprezintă Institutul la nivel naţional
şi internaţional şi/sau deleagă reprezentanţi din
cadrul CNEPSS, cu acordul directorului general;
h) coordonează şi îndrumă activitatea
centrelor regionale de sănătate publică în domeniile de
responsabilitate, după caz, şi a direcţiilor de
sănătate publică;
i) ia notă de evenimentele raportate şi
asigură sprijinul metodologic şi profesional pentru centrele
regionale de sănătate publică şi direcţiile de
sănătate publică;
j) participă la elaborarea de
norme/reglementări în domeniul de responsabilitate;
k) participă la lucrări de analiză
şi sinteză solicitate de către Ministerul
Sănătăţii;
l) se deplasează în teritoriu în situaţii de
urgenţă sau la solicitarea direcţiilor de sănătate
publică pentru a acorda sprijin metodologic acestora;
m) coordonează colective de lucru pentru
intervenţie operativă în teren;
n) participă la conferinţe, congrese, cu
lucrări de specialitate;
o) răspunde la solicitările conducerii
Institutului, în domeniul specific;
p) răspunde de îndeplinirea la termen a
lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor,
acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
q) îndeplineşte alte sarcini profesionale în
domeniul de specialitate primite de la directorul general.
SECŢIUNEA a 7-a
Centrele regionale de sănătate
publică (CRSP)
Art. 35. - CRSP-urile asigură realizarea, pe
structurile de specialitate aprobate conform organigramei, a atribuţiilor
Institutului la nivel regional-teritorial.
Art. 36. - Conducerea executivă a CRSP-urilor este
asigurată de un director coordonator.
Art. 37. -In cadrul CRSP funcţionează:
a) Secţia de epidemiologie a bolilor
transmisibile, Secţia de sănătate în relaţie cu mediul
şi Secţia de evaluare şi promovare a
sănătăţii la CRSP Bucureşti, Cluj, laşi şi
Timişoara, respectiv Secţia de sănătate în relaţie cu
mediul şi Compartimentul de evaluare şi promovare a
sănătăţii la CRSP Târgu Mureş şi Secţia de
evaluare şi promovare a sănătăţii la CRSP Sibiu;
b) Serviciul economic care se subordonează din
punct de vedere administrativ directorului coordonator al CRSP şi din
punctul de vedere al activităţii de specialitate directorului general
adjunct economic şi compartimentelor de specialitate din cadrul
Institutului;
c) în cadrul Serviciului economic se organizează
următoarele compartimente: RUNOS, financiar-contabilitate şi
administrativ, tehnic şi mentenanţă.
Art. 38. - Directorul general poate delega
competenţe directorilor coordonatori pentru structurile din cadrul CRSP.
Art. 39. - (1) Atribuţiile CRSP-urilor:
a) asigură execuţia profesională la
nivel regional a activităţii Institutului, în domeniile specifice;
b) efectuează expertize, oferă asistenţa
tehnică şi realizează servicii de sănătate
publică, la solicitarea unor persoane fizice sau juridice;
c) se subordonează, în funcţie de domeniul de
specialitate al secţiilor componente, directorilor centrelor
naţionale ale Institutului, ducând la îndeplinire dispoziţiile
directorilor centrelor naţionale;
d) intervine operativ în teren, prin structurile sale
de specialitate.
(2) Atribuţiile secţiilorde epidemiologie a
bolilor transmisibile (Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara):
a) coordonează supravegherea bolilor transmisibile
prevăzute în reglementările legale în vigoare prin culegerea,
validarea, analiza, interpretarea şi raportarea datelor epidemiologice, la
nivel regional;
b) implementează metodologiile naţionale de
supraveghere şi control al bolilor transmisibile la nivel regional şi
raportează la CNSCBT datele solicitate;
c) evaluează tendinţele bolilor
transmisibile, la nivel regional;
d) gestionează baza de date din registrul regional
de boli transmisibile;
e) coordonează activităţile de control
al focarelor de boală transmisibilă şi al epidemiilor, în
situaţii epidemiologice de interes regional;
f) asigură transmiterea informaţiilor
rezultate din analiza datelor colectate de la nivelul judeţelor către
furnizorii acestor date;
g) asigură coordonarea metodologică a
sistemului de alertă precoce şi răspuns rapid la nivel regional;
h) organizează instruiri pentru personalul din
direcţiile de sănătate publică judeţene în domeniul
supravegherii bolilor transmisibile şi al alertei precoce, la nivel
regional, şi participă la instruirile de interes naţional;
i) propune şi realizează studii de
seroprevalenţă, împreună cu CNSCBT;
j) monitorizează cazurile de boli infecţioase
de interes regional, măsurile întreprinse şi propune acţiuni
specifice;
k) experţii desemnaţi participă la
evaluarea dosarelor de produse biocide depuse la Secretariatul tehnic pentru
produse biocide;
l) derulează studii de seroepidemiologie în
concordanţă cu situaţiile epidemiologice existente, cu
coordonarea CNSCBT;
m) efectuează testări microbiologice şi
serologice în conformitate cu metodologiile de supraveghere şi la
solicitarea direcţiilor de sănătate publică judeţene;
n) participă în investigarea focarelor de
boală transmisibilă la nivel regional;
o) la nivelul CRSP Bucureşti în secţia de
epidemiologie funcţionează şi un compartiment de vectori care
are următoarele atribuţii:
- asigură supravegherea vectorilor şi
determinarea speciilor şi a nivelului de infestare;
- determinarea speciilor şi a nivelului de
infestare pentru artropode şi rozătoare generatoare de disconfort sau
vectoare în domeniul bolilor transmisibile;
- activităţi de consultanţă în
domeniul supravegherii şi combaterii vectorilor, precum şi în
domeniul substanţelor biocide.
(3) Atribuţiile secţiilor sănătate
în relaţie cu mediul (Bucureşti, Cluj, laşi, Timişoara,
Târgu Mureş):
a) participă la identificarea
priorităţilor de monitorizare a sănătăţii în
relaţie cu mediul;
b) participă la elaborarea metodologiilor de
monitorizare şi supraveghere a sănătăţii în
relaţie cu mediul;
c) participă la elaborarea strategiilor privitoare
la prevenirea îmbolnăvirilor în relaţie cu mediul;
d) supravegherea şi controlul bolilor asociate
determinanţilor din mediu;
e) participă la programul de studii şi
cercetări pentru evaluarea sănătăţii în relaţie
cu mediu;
f) efectuează studii şi referate de evaluare
a impactului asupra stării de sănătate a populaţiei în
relaţie cu mediul;
g) participă la realizarea Raportului anual
privind starea de sănătate a populaţiei în relaţie cu
factorii de mediu;
h) analizează şi diseminează rezultatele
şi cunoştinţele referitoare la determinanţii
sănătăţii şi propune recomandări pentru
intervenţii specifice;
i) participă la elaborarea proiectelor de acte
normative;
j) organizează şi oferă programe de
educaţie continuă;
k) propune şi realizează anchete şi
studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi
evaluare a stării de sănătate a populaţiei;
l) participă la programe internaţionale
şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări
similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi
cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi
informaţii;
m) pune în aplicare reglementările specifice
prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
n) efectuează expertize, oferă
asistenţă tehnică şi realizează servicii de
sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau
juridice;
o) participă la sistemul de răspuns rapid
pentru domeniile chimic şi radiologie;
p) participă la realizarea bazei de date privind
bolile profesionale la nivel naţional;
q) participă la evaluarea laboratoarelor de
toxicologie industrială şi contribuie la realizarea registrului
laboratoarelor abilitate.
(4) Atribuţiile secţiilor evaluarea şi
promovarea sănătăţii (Bucureşti, Cluj, laşi,
Timişoara, Sibiu) şi ale Compartimentului evaluarea şi
promovarea sănătăţii (Târgu Mureş):
a) coordonează tehnic şi metodologic
activitatea regională în domeniu;
b) participă la identificarea
priorităţilor de evaluare şi promovare a
sănătăţii populaţiei şi grupurilor specifice;
c) participă la elaborarea metodologiilor de
monitorizare şi supraveghere a sănătăţii
populaţiei şi grupurilor specifice;
d) participă la elaborarea strategiilor privitoare
la prevenirea îmbolnăvirilor, supravegherea şi controlul bolilor
asociate determinanţilor sănătăţii;
e) participă la programul de studii şi
cercetări pentru evaluarea şi promovarea
sănătăţii;
f) participă la realizarea Raportului anual
privind starea de sănătate a populaţiei;
g) analizează şi diseminează rezultatele
şi cunoştinţele referitoare la determinanţii
sănătăţii şi propune recomandări pentru
intervenţii specifice;
h) participă la elaborarea proiectelor de acte
normative;
i) organizează şi oferă programe de
educaţie continuă;
j) propune şi realizează anchete şi
studii specifice în vederea îndeplinirii misiunii de supraveghere şi
evaluare a stării de sănătate a populaţiei;
k) participă la programe internaţionale
şi stabileşte parteneriate cu instituţii cu preocupări
similare din alte ţări în vederea efectuării de studii şi
cercetări comparative şi a schimbului de experienţă şi
informaţii;
l) pune în aplicare reglementările specifice
prevăzute în alte acte normative aplicabile domeniului;
m) efectuează expertize, oferă
asistenţă tehnică şi realizează servicii de
sănătate publică la solicitarea unor persoane fizice sau
juridice;
n) participă la elaborarea de ghiduri metodologice
în domeniile de competenţă;
o) oferă suport ştiinţific în elaborarea
planului de management al instituţiei şi a direcţiei strategice
de dezvoltare;
p) evaluează starea de sănătate a
copiilor şi tinerilor şi propun acţiuni specifice în domeniu.
Art. 40. -Atribuţiile directorilor coordonatori ai
CRSP-urilor:
a) asigură coordonarea activităţii CRSP;
b) informează directorul general al Institutului
cu privire la activitatea desfăşurată;
c) asigură colaborarea cu alte structuri din
cadrul Institutului, în domeniul specific;
d) raportează evenimentele deosebite şi
solicită sprijinul metodologic şi profesional al centrelor
naţionale;
e) răspund la solicitările conducerii
Institutului, în domeniul specific;
f) răspund de îndeplinirea la termen a
lucrărilor şi sarcinilor încredinţate, de calitatea lucrărilor,
acţiunilor şi prestaţiilor efectuate;
g) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de
către directorul general al Institutului.
SECŢIUNEA a 8-a
Biroul RSI, informare toxicologică
Art. 41. -Atribuţiile Biroului:
a) asigură funcţia de Punct Focal
Naţional pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005,
primeşte şi transmite informaţii privind evenimentele biologice,
chimice şi radionucleare cu posibil impact asupra
sănătăţii publice, de interes naţional şi
internaţional;
b) asigură notificarea şi transmiterea
informaţiei către Punctul de Contact pentru Regulamentul Sanitar
Internaţional 2005 al Organizaţiei Mondiale a
Sănătăţii, precum şi alte reţele europene;
c) asigură legătura operativă, respectiv
transmiterea şi primirea de informaţii, cu toate
autorităţile competente pentru punerea în aplicare a prevederilor RSI
2005, prioritar cu Inspectoratul General pentru Situaţii de
urgenţă, precum şi cu direcţiile de sănătate
publică responsabile cu supravegherea şi răspunsul în domeniul
sănătăţii publice, cu furnizorii de servicii de
sănătate şi cu alte structuri desemnate, cu informarea
directorului general;
d) colaborează cu Centrul Operativ de
Situaţii de Urgenţă din Ministerul
Sănătăţii;
e) participă la gestionarea de informaţii în
cadrul reţelei europene de supraveghere epidemiologică în domeniul
bolilor transmisibile EWRS (Early Warning and Reponse System) împreună cu
Centrul Naţional pentru Supravegherea şi Controlul Bolilor
Transmisibile; participă, ca structură specifică a Institutului
la activitatea sistemelor HEDIS, RASBICHAT, MEDISYS;
f) în situaţia alertelor internaţionale,
evaluează informaţiile primite de la OMS referitoare la evenimente
care ameninţă sănătatea publică şi care
evoluează pe teritoriul altui stat, utilizează instrumentul de
decizie prevăzut în anexa nr. 2 la RSI 2005 în vederea analizei riscului
de sănătate publică pentru România şi recomandă
Ministerului Sănătăţii implementarea măsurilor de
sănătate publică de răspuns atunci când este cazul,
după informarea directorului general;
g) notifică şi se consultă cu Punctul de
Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional 2005 al
Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii despre evenimentele
ce pot constitui o urgenţă de sănătate publică de
importanţă internaţională apărute pe teritoriul
României şi asigură schimbul de informaţii notificate şi
avizate de conducerea Institutului;
h) solicită colaborarea cu structurile
Institutului în vederea verificării informaţiilor;
i) colaborează şi se asigură că
toate sectoarele relevante vor primi informaţiile primite de la Punctul de
Contact pentru Regulamentul Sanitar Internaţional ale Organizaţiei
Mondiale a Sănătăţii, necesare pentru îndeplinirea
funcţiilor statului membru în conformitate cu prevederile Regulamentului
Sanitar Internaţional 2005;
j) stabileşte canale de comunicare eficiente
şi funcţionale cu autorităţile competente (desemnate prin
Hotărârea Guvernului nr. 758/2009 pentru punerea în aplicare a
Regulamentului sanitar internaţional 2005, anexa nr. 1) pentru a primi
şi consolida intrările de date ce îi sunt necesare pentru analiza
evenimentelor şi riscurilor de sănătate publică
naţională;
k) colaborează cu autorităţile
responsabile din punctele de intrare desemnate (aeroporturi, porturi, puncte de
intrare terestră);
l) propune şi participă la efectuarea unor
studii speciale în cazul unor situaţii epidemice;
m) participă la elaborarea de reglementări
legale în domeniul de responsabilitate;
n) gestionează Registrul Naţional de
Informare Toxicologică.
SECŢIUNEA a 9-a
Biroul acreditare/calitate
Art. 42. -Atribuţiile Biroului:
a) iniţiază, coordonează şi
urmăreşte punerea în aplicare a procedurilor de bune practici în
toate departamentele şi domeniile de activitate ale Institutului, atât în
domeniile de activitate de specialitate, cât şi domeniile
financiar-contabil, administrativ şi achiziţii, resurse umane,
juridic, secretariat, după aprobarea lor de către Consiliul de
coordonare;
b) iniţiază, coordonează şi
urmăreşte punerea în aplicare a unor modalităţi de
comunicare eficientă şi transparenţa între compartimente atât la
nivelul centrelor regionale, cât şi la nivelul întregului Institut, cu
respectarea procedurilor de bune practici;
c) efectuează controlul calităţii prin
urmărirea realizării activităţilor incluse în planul
Institutului şi a evaluării acestei activităţi din punct de
vedere tehnic şi al respectării criteriilor de calitate;
d) participă la elaborarea strategiei de
dezvoltare a activităţii Institutului în vederea asigurării
conformităţii criteriilor de calitate;
e) participă la întocmirea Raportului anual al
activităţii Institutului;
f) solicită funcţionarea eficientă
şi permanent actualizată a bibliotecii institutului prin acces la
biblioteci virtuale de mare performanţă din domeniul
sănătăţii prin accesul la publicaţii legislative in
folio şi on-line, la standarde naţionale şi internaţionale
din domeniu, la date statistice in folio şi on-line şi la un fond de
carte bogat şi actual;
g) ţine evidenţa planurilor, rapoartelor
şi sintezelor naţionale, studiilor, proiectelor, bazelor de date,
materialelor informative de sănătate publică elaborate în
Institut;
h) prezintă directorului general şi
Consiliului de coordonare rapoarte periodice cu privire la calitatea
activităţilor desfăşurate în Institut şi propuneri de
îmbunătăţire;
i) asigură activităţi de secretariat în
organizarea, pregătirea, desfăşurarea şi finalizarea
manifestărilor ştiinţifice desfăşurate în Institut.
SECŢIUNEA a 10-a
Secretariatul tehnic pentru produse biocide
Art. 43. - (1) Secretariatul tehnic pentru produse
biocide este organismul executiv al Comisiei Naţionale pentru Produse
Biocide ce funcţionează pe lângă Ministerul
Sănătăţii, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului
nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Secretariatul tehnic pentru produse biocide
funcţionează, din punct de vedere administrativ, în cadrul
Institutului, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 956/2005, cu
modificările şi completările ulterioare, şi structurii
organizatorice a Institutului, acesta din urmă asigurând doar suportul
tehnic, logistic pentru Secretariat în relaţie cu Comisia.
(3) Directorul general al Institutului nu are nicio
responsabilitate cu privire la conţinutul documentelor specifice emise de
Comisie sau secretariat (avize sau documente accesorii acestora) în
relaţie cu terţii.
Art. 44. -Atribuţiile Secretariatului tehnic
pentru produse biocide, conform Ordinului ministrului
sănătăţii, al ministrului mediului şi
gospodăririi apelor şi al preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.
1.182/1.277/114/2005 pentru aprobarea componenţei Comisiei Naţionale
pentru Produse Biocide şi a regulamentului de organizare şi
funcţionare a acesteia, cu modificările ulterioare, sunt:
a) asigură baza tehnico-administrativă pentru
îndeplinirea atribuţiilor Comisiei;
b) primeşte de la solicitanţi documentele
necesare pentru autorizarea şi înregistrarea produselor biocide;
c) informează corect, complet şi în termen
legal solicitanţii despre cerinţele pentru obţinerea
autorizaţiilor sau înregistrărilor;
d) repartizează spre analiză şi evaluare
dosarele tehnice către experţi;
e) înaintează Comisiei rezultatele procesului de
evaluare pentru luarea deciziilor;
f) întocmeşte documentele necesare pentru
activitatea curentă a Comisiei;
g) elaborează şi administrează Registrul
naţional al produselor biocide şi publică anual lista produselor
autorizate;
h) organizează şi asigură arhivarea
documentelor (autorizaţii, înregistrări sau alte documente eliberate
de Comisie) pe o perioadă de 10 ani;
i) pune la dispoziţia solicitanţilor formatul
standardizat al formularului pentru notificarea produselor biocide în vederea
realizării inventarului la nivel naţional al tuturor produselor
biocide plasate deja pe piaţă;
j) asigură recepţia şi prelucrarea
formularelor de notificare în cadrul inventarului naţional al produselor
biocide;
k) întocmeşte şi gestionează baza de
date electronică atât pentru produsele biocide inventariate, cât şi
pentru cele noi;
l) îndeplineşte orice alte activităţi
solicitate de autoritatea competentă.
SECŢIUNEA a 11-a
Biroul RUNOS
Art. 45. -Atribuţiile Biroului RUNOS:
a) întocmirea statului de personal şi a statului
de funcţii conform normelor de structură aprobate de Ministerul
Sănătăţii;
b) executare şi centralizare pentru lucrările
solicitate de către Ministerul Sănătăţii, Institutul
Naţional de Statistică etc;
c) informează conducerea şi centrele
naţionale şi regionale asupra dispoziţiilor cu caracter normativ
transmise de Ministerul Sănătăţii, în problemele de
personal-salarizare, şi semnalează sarcinile ce le revin potrivit
acestor dispoziţii;
d) organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor
vacante sau pentru promovarea în grade sau trepte profesionale superioare, care
sunt de competenţa Institutului şi în conformitate cu legislaţia
în vigoare;
e) întocmirea statelor de plată a salariilor
pentru personalul contractual al unităţii;
f) întocmirea declaraţiilor lunare
(contribuţiile pentru asigurări sociale, şomaj etc);
g) întocmirea situaţiilor lunare (monitorizarea
cheltuielilor de personal, recapitulaţie pentru Trezorerie);
h) întocmirea raportărilor statistice lunare,
trimestriale, semestriale şi anuale;
i) executarea de lucrări în legătură cu
diverse evidenţe de personal solicitate;
j) întocmirea fişelor fiscale;
k) întocmirea de adeverinţe la solicitarea
salariaţilor;
l) întocmirea dosarelor de pensionare pentru
salariaţii Institutului;
m) întocmirea formelor de încadrare, a contractelor
individuale de muncă, a actelor adiţionale la contractele individuale
de muncă, după caz, conform prevederilor legale;
n) întocmirea documentelor de detaşare şi a
celor de delegare pe funcţii, la propunerea conducerii Institutului;
o) întocmirea documentaţiei legale pentru
deplasările în străinătate în interesul serviciului;
p) coordonează elaborarea fişelor posturilor
de către şefii ierarhici pentru personalul din subordine conform
reglementărilor legale;
q) planificarea şi evidenţa concediilor de
odihnă;
r) evidenţa concediilor medicale şi a
concediilor fără plată;
s) coordonează activitatea specifică de RUNOS
desfăşurată în centrele regionale;
t) stabileşte atribuţiunile şi
activităţile specifice RUNOS la nivelul CRSP.
SECŢIUNEA a 12-a
Biroul juridic
Art. 46. -Atribuţiile Biroului juridic:
a) avizează, la cererea directorului general,
actele cu caracter juridic ale Institutului;
b) studiază legislaţia şi
informează conducerea şi persoanele interesate din Institut cu
privire la modificările legislative şi implicaţiile pentru
activitatea acestora, prelucrând cu aceştia modificările
apărute;
c) concepe şi propune spre aprobare proiectele de
contracte de prestări de servicii care au ca obiect activităţile
specifice Institutului;
d) redactează, verifică şi avizează
contractele civile, comerciale sau alte acte juridice încheiate între
instituţie şi terţi, persoane fizice sau juridice, conform
legislaţiei în vigoare şi intereselor Institutului;
e) urmăreşte respectarea legislaţiei privind
achiziţiile publice;
f) verifică şi vizează actele de drept
al muncii (contractele individuale sau colective de muncă, decizii);
g) vizează deciziile date de directorul general cu
privire la activitatea instituţiei;
h) redactează şi transmite adrese,
notificări şi concilieri debitorilor care nu şi-au onorat
obligaţiile contractuale datorate instituţiei;
i) întocmeşte constatări şi propune
luarea măsurilor necesare în vederea întăririi ordinii şi
disciplinei, prevenirea încălcării legilor şi a oricăror
altor abateri;
j) colaborează cu Serviciul administrativ, tehnic
şi mentenanţă cu privire la respectarea obligaţiilor
contractuale de către furnizori sau clienţi;
k) acordă consultanţă şi consiliere
în orice altă problemă de natură juridică în care este implicat
Institutul;
l) poate fi cooptat în cadrul procedurilor de atribuire
a contractelor de achiziţie publică doar cu statut de expert, în
condiţiile art. 73 din normele de aplicare a prevederilor referitoare la
atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de
achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 925/2006;
m) acordă asistenţă juridică
şi CRSP din structura Institutului;
n) în considerarea specificului activităţii
desfăşurate, obligaţiile personalului juridic sunt unele de
diligentă, nu de rezultat.
SECŢIUNEA a 13-a
Compartimentul audit intern
Art. 47. - (1) Atribuţiile Compartimentului audit
intern:
a) elaborează norme metodologice specifice
Institutului;
b) elaborează proiectul planului anual de audit
public intern;
c) efectuează activităţi de audit public
intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi
control ale Institutului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de
legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi
eficacitate;
d) raportează periodic asupra constatărilor,
concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile
sale de audit;
e) elaborează raportul anual al
activităţii de audit public intern;
f) în cazul identificării unor
iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat
directorului general;
g) auditul public intern se exercită asupra
tuturor activităţilor desfăşurate într-o entitate
publică, inclusiv asupra activităţilor entităţilor
subordonate, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice,
precum şi la administrarea patrimoniului public;
h) ori de câte ori în efectuarea auditului intern sunt
necesare cunoştinţe de strictă specialitate, auditorul intern
poate decide asupra oportunităţii contractării de servicii de
expertiză sau consultanţă din afara Institutului.
(2) Structura de audit auditează:
a) angajamentele bugetare şi cele legale din care
derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din
fondurile comunitare;
b) plăţile asumate prin angajamente bugetare
şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
d) sistemul de luare a deciziilor;
e) sistemele de conducere şi control, precum
şi riscurile asociate unor astfel de sisteme.
SECŢIUNEA a 14-a
Biroul buget-finanţe
Art. 48. -Atribuţiile Biroului buget-finanţe:
a) pe baza bugetului aprobat, întocmeşte cererea
deschiderii de credite şi dispoziţii bugetare pentru repartizarea
creditelor bugetare activităţilor cuprinse în bugetul Institutului;
b) întocmeşte proiectul bugetului de venituri
şi cheltuieli al Institutului;
c) asigură onorarea la timp şi corectă a
obligaţiilor financiare ale instituţiei către terţi şi
ale acestora faţă de instituţie, cu respectarea
priorităţilor, potrivit legii;
d) asigură documentele şi sumele necesare
pentru deplasările efectuate de personalul propriu în interes de serviciu;
e) întocmeşte ordinele de plată pentru efectuarea
viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia pentru pensia
suplimentară, contribuţia pentru constituirea fondului pentru plata
ajutorului de şomaj, contribuţia de asigurări sociale şi
contribuţia de asigurări de sănătate;
f) întocmeşte săptămânal situaţia
încasărilor şi situaţia facturilor neachitate şi o
prezintă directorului general adjunct economic;
g) întocmeşte dispoziţii de plată
către casierie în vederea acordării de avansuri şi
dispoziţii de încasare către casierie în vederea achitării de
către angajat a avansurilor neconsumate debitelor datorate,
penalităţi la deconturi;
h) verifică încadrarea tuturor plăţilor
efectuate în fondurile prevăzute cu această destinaţie;
i) întocmeşte propunerile de rectificare a
bugetului Institutului, de modificare a alocaţiilor trimestriale, de
virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a
bugetului;
j) întocmeşte situaţiile statistice;
k) transmite Biroului juridic situaţia debitorilor
care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale datorate Institutului;
l) organizează evidenţa analitică a
debitorilor şi creditorilor şi a furnizorilor Institutului, în
aşa fel încât să se cunoască în permanenţă
situaţia reală a acestora;
m) organizează evidenţa analitică a
cheltuielilor de investiţii pe obiective în conformitate cu listele de
investiţii anexe;
n) stabileşte şi asigură implementarea
activităţilor descentralizate la nivelul CRSP şi
verifică-evaluează activităţile restante.
SECŢIUNEA a 15-a
Biroul contabilitate
Art. 49. -Atribuţiile Biroului contabilitate:
a) asigură evidenţa contabilă,
sintetică şi analitică a mijloacelor fixe, pe locuri de
folosinţă, a obiectelor de inventar în magazii şi în
folosinţă, precum şi a materialelor pe gestiuni şi pe
feluri de materiale, în scopul păstrării integrităţii
patrimoniului unităţii, a mijloacelor băneşti, a
decontărilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori,
înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor, alte operaţii
economice, cu respectarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată,
şi a normelor legale emise de Ministerul Finanţelor Publice;
b) întocmeşte raportul privind contul de
execuţie al bugetului Institutului;
c) efectuează operaţiile de punctaj între
informaţiile înregistrate în contabilitatea sintetică şi
informaţiile înregistrate în contabilitatea analitică;
d) întocmeşte situaţii lunare privind
salariile şi alte drepturi legale şi organizează efectuarea
plăţilor, reprezentând drepturile salariale ale personalului
Institutului, precum şi orice alte încasări şi plăţi,
în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;
e) urmăreşte execuţia bugetului de
venituri şi cheltuieli;
f) trimestrial, întocmeşte darea de seamă, pe
care o depune la termenele fixate la Ministerul Sănătăţii,
împreună cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;
g) organizează şi asigură urmărirea
execuţiei bugetare pentru toate activităţile finanţate din
bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate
din venituri proprii;
h) stabileşte şi asigură implementarea
activităţilor descentralizate la nivelul CRSP şi
verifică-evaluează activităţile restante.
SECŢIUNEA a 16-a
Biroul achiziţii publice
Art. 50. -Atribuţiile Biroului achiziţii
publice:
a) elaborează programul anual al achiziţiilor
publice, pe baza necesităţilor şi priorităţilor
comunicate de celelalte structuri ale Institutului;
b) elaborează sau, după caz, coordonează
activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire ori, în cazul
organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c) organizează desfăşurarea procedurilor
de achiziţie şi a achiziţiei directe, conform
reglementărilor legale în vigoare, recepţia bunurilor
achiziţionate, precum şi repartiţia acestora către
structurile solicitante;
d) participă în comisiile de întocmire, evaluare,
negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publică;
e) îndeplineşte obligaţiile referitoare la
publicitate, conform legislaţiei în vigoare;
f) aplică şi finalizează procedurile de
atribuire;
g) constituie şi păstrează dosarul
achiziţiei publice.
SECŢIUNEA a 17-a
Secretariat/Comunicare
Art. 51.-Atribuţii:
a) asigură evidenţa centrelor regionale de
sănătate publică: denumire, nominalizarea conducerilor, adresele
complete şi numerele de telefon/fax;
b) asigură evidenţa contactelor de la
instituţiile din sistemul sanitar: denumirea, nominalizarea conducerilor,
adresele complete şi numerele de telefon/fax;
c) înregistrează lucrările transmise de
Institut către petenţi şi alte autorităţi, precum
şi cele primite la conducerea direcţiei şi ţine
evidenţa repartizării acestora, urmărind rezolvarea lor în
termenele stabilite;
d) înscrie în registrul specific persoanele venite în
audienţă la conducerea Institutului, problemele prezentate de
către acestea şi soluţiile date;
e) înregistrează şi ţine evidenţa
lucrărilor primite sau transmise prin fax;
f) asigură transmiterea corespondenţei de la
Institut, inclusiv modul de trimitere;
g) întocmeşte evidenţa deplasărilor în
teren ale salariaţilor Institutului;
h) urmăreşte şi sprijină
soluţionarea legală şi în termen a cererilor, petiţiilor;
i) asigură desfăşurarea optimă a
activităţii de relaţii publice;
j) informaţiile care constituie secrete de stat
şi de serviciu vor fi accesate şi gestionate conform standardelor
naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate;
k) asigură relaţia cu mass-media;
l) gestionează arhiva Institutului, conform legii;
m) îndeplineşte şi alte sarcini dispuse de
conducerea Institutului.
SECŢIUNEA a 18-a
Serviciul administrativ, tehnic şi
mentenanţă
Art. 52. - (1) Atribuţiile Serviciului
administrativ, tehnic şi mentenanţă:
a) asigură urmărirea derulării
contractelor de prestare servicii necesare bunei desfăşurări a
activităţii Institutului şi legătura permanentă cu
toţi prestatorii de servicii;
b) asigură evidenţa şi buna funcţionare
a parcului auto al Institutului (revizii-reparaţii, întocmirea
raportărilor lunare a consumului de combustibil, extras din foile de
parcurs, urmărirea menţinerii consumului de combustibil în
conformitate cu prevederile legale);
c) centralizarea referatelor de necesitate emise de
secţii, compartimente, laboratoare, colective, birouri şi servicii
pentru achiziţii de rechizite, birotică şi papetărie,
aparatură, mobilier etc;
d) elaborează proceduri de lucru pentru
achiziţii curente la nivelul CRSP, în condiţiile legii;
e) întocmirea documentaţiei privind aprobarea
listei pentru investiţii şi obţinerea aprobărilor de la
ordonatorul principal de credite;
f) verifică şi certifică facturile emise
de furnizorii de servicii din punctul de vedere al valorii, precum şi
specificaţiile de calcul în concordanţă cu documentaţiile
ce stau la baza contractului;
g) recepţia tuturor serviciilor prestate de
furnizorii de servicii, întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi
avizarea acestora de către comisia de recepţie;
h) recepţia tuturor produselor achiziţionate
conform procedurilor legale;
i) întocmirea NIR-urilor şi gestionarea bunurilor
în magazia Institutului;
j) eliberarea bunurilor din magazie către toate
structurile Institutului;
k) acţionează pentru asigurarea şi
urmărirea derulării tuturor contractelor de
furnizări/servicii/lucrări necesare desfăşurării în
bune condiţii a activităţii Institutului;
l) primirea corespondenţelor prin poştă,
poşta rapidă şi prin curieri, analiza şi distribuirea pe
secţii şi compartimente, înregistrarea tuturor documentelor la zi în
caietul de evidenţă specială;
m) relaţii cu publicul şi informaţii la
solicitări directe şi telefonice;
n) păstrarea şi utilizarea, în conformitate
cu prevederile legale, a ştampilelor din dotare;
o) repartizarea cu operativitate a documentelor.
(2) In cadrul Serviciului administrativ, tehnic şi
mentenanţă funcţionează depozitul de chimicale şi
arhiva.
CAPITOLUL III
Bugetul de venituri şi cheltuieli
Art. 53. - (1) Activitatea financiară a
Institutului se desfăşoară pe baza bugetului de venituri şi
cheltuieli aprobat de ordonatorul principal de credite.
(2) Proiectul de buget de venituri şi cheltuieli
se elaborează de către Biroul buget-finanţe împreună cu
directorul general adjunct economic, se avizează de către Consiliul
de coordonare şi se înaintează spre aprobare Ministerului
Sănătăţii.
Art. 54. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente
şi de capital ale Institutului se asigură, în condiţiile legii,
de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
(2) In exercitarea atribuţiilor care îi revin,
Institutul efectuează expertize, oferă asistenţă
tehnică şi realizează servicii de sănătate
publică, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, pe bază de
contracte de prestări servicii, conform Legii nr. 95/2006 privind reforma
în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, şi Hotărârii Guvernului nr. 1.414/2009.
(3) Tarifele percepute pentru prestaţiile
(determinări, examene, analize şi altele) prevăzute la alin. (2),
conforme cu Ordinul ministrului sănătăţii nr. 37/2006
privind tarifele pentru prestaţiile efectuate de direcţiile de
sănătate publică judeţene şi a municipiului
Bucureşti şi de institutele de sănătate publică, cu
modificările ulterioare, se încasează, utilizează şi
contabilizează de către Institut, potrivit prevederilor art. 65 alin.
(2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările
şi completările ulterioare.
(4) Veniturile realizate sunt repartizate spre
utilizare pe baza contribuţiei efective la realizarea venitului şi
acoperirea nevoilor prioritare ale Institutului, conform aprobării
Consiliului de coordonare, ordonatorului de credite, în condiţiile
prevederilor legale în vigoare.
(5) Institutul participă în cadrul contractelor de
cercetare, programelor şi proiectelor cu finanţare externă,
beneficiind de fondurile alocate în acest sens.
(6) Institutul poate primi şi utiliza donaţii
şi sponsorizări, în condiţiile legii.
CAPITOLUL IV
Angajarea şi salarizarea personalului
Art. 55. - (1) Incadrarea funcţiilor de director
general şi director general adjunct economic se face prin concurs sau
examen, conform legii. Numirea şi eliberarea din aceste funcţii se
face prin ordin al ministrului sănătăţii.
(2) Incadrarea funcţiilor de directori ai
centrelor naţionale şi directori coordonatori ai centrelor regionale
se face prin decizie a directorului general, cu avizul Consiliului de
coordonare, pe bază de concurs organizat de Institut, în condiţiile
legii. La numire, directorii şi directorii coordonatori vor încheia cu
directorul general contracte de management, avizate de Consiliul de coordonare.
(3) Ocuparea funcţiilor de medic şef
secţie din CRSP se face prin concurs organizat de Institut, în
condiţiile legii. La numire, medicii şefi secţii vor încheia cu
directorul coordonator contracte de management, avizate de Consiliul de
coordonare.
(4) Coordonatorii compartimentelor din centrele
naţionale, respectiv din secţiile CRSP au atribuţiuni
reglementate prin fişa postului.
(5) Până la ocuparea prin concurs, numirea
interimară în funcţii de directori, directori coordonatori şi
medic şef secţie se face prin decizia directorului general, cu avizul
Consiliului de coordonare.
(6) Eliberarea din funcţiile de conducere pentru
funcţiile prevăzute la alin. (2) şi (3) se face prin decizie a
directorului general, cu avizul consiliului coordonator, după evaluarea
rezultatelor activităţii angajate prin contractul de management sau
alte situaţii prevăzute de lege.
(7) Incadrarea celorlalte posturi vacante ale Institutului
se face prin concurs sau examen, cu respectarea reglementărilor legale în
vigoare.
Art. 56. - (1) Personalul Institutului are drepturile
care decurg din legislaţia muncii, precum şi din prevederile
contractului individual de muncă.
(2) Personalul Institutului este format din personal
contractual, încadrat pe funcţii de conducere sau execuţie, conform
specialităţilor prevăzute în reglementările specifice
personalului încadrat în unităţile sanitare publice.
Art. 57. - Salarizarea personalului Institutului se
face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului
din unităţile bugetare plătit din fonduri publice.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 58. - (1) Pe baza prevederilor prezentului
regulament se completează şi se actualizează fişele de post
ale salariaţilor Institutului şi se emit deciziile de numire în
funcţiile de conducere.
(2) Orice modificare şi completare a prezentului
regulament de organizare şi funcţionare al Institutului se
aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.