ORDIN Nr. 268
din 31 martie 2009
pentru modificarea si
completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei nr.
220/2006 privind aprobarea documentelor adoptate de catre Consiliul de
Exploatare Postala al Uniunii Postale Universale la reuniunea anuala din
ianuarie 2005
ACT EMIS DE:
MINISTERUL COMUNICATIILOR SI TEHNOLOGIEI INFORMATIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 245 din 13 aprilie 2009
In temeiul art. 6 din Legea nr. 24/2006 privind
ratificarea actelor adoptate de Congresul Uniunii Poştale Universale la
Bucureşti la 5 octombrie 2004 şi al art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului
nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul comunicaţiilor şi societăţii
informaţionale emite prezentul ordin.
Art. I. - Regulamentul poştei
de scrisori şi protocolul său final, prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul
ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 220/2006 privind
aprobarea documentelor adoptate de către Consiliul de Exploatare Poştală al
Uniunii Poştale Universale la reuniunea anuală din ianuarie 2005, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 şi 489 bis din 6 iunie 2006, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul RL 208 „Calculul şi decontarea cheltuielilor
trimiterilor de suprafaţă în tranzit deschis", titlul şi alineatul 1.3 se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Articolul RL 208
Calculul şi decontarea cheltuielilor pentru trimiterile
cartate eronat şi trimiterile de suprafaţă în tranzit deschis
........................................................................................................................................................................ .........................................................
1.3. Decontarea are loc pe baza greutăţii reale atunci
când este vorba de trimiteri cartate eronat, depuse la bordul navelor sau
transmise la intervale neregulate ori în cantităţi care variază prea mult.
Totuşi, această decontare nu este stabilită decât dacă administraţia
intermediară solicită să fie remunerată pentru serviciul de tranzit efectuat.
In acest scop, formularul CN 65 trebuie utilizat de către operatorul poştal
intermediar, însoţit de notele de verificare respective, formularul CN 43.
Administraţiile intermediare pot de asemenea să se înţeleagă cu administraţia de
origine pentru efectuarea decontării cheltuielilor de tranzit al trimiterilor
cartate eronat, pe baza releveelor statistice."
2. La articolul RL 238 „Calculul şi decontarea taxelor pentru
trimiterile în tranzit deschis", titlul şi alineatul 1.3 se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
„Articolul RL 238
Calculul şi decontarea cheltuielilor pentru trimiterile
cartate eronat şi trimiterile pe cale aeriană în tranzit deschis
........................................................................................................................................................................ .........................................................
1.3. Decontarea se efectuează pe baza greutăţii reale
atunci când este vorba de trimiteri prioritare, trimiteri pe cale aeriană şi
trimiteri S.A.L. cartate eronat, de reexpediat pe cale aeriană, prezentate la
bordul vapoarelor sau transmise cu frecvenţe neregulate ori în cantităţi prea
variabile. In acest scop, formularul CN 65 trebuie utilizat de către operatorul
poştal intermediar, însoţit de notele de verificare respective, formularul CN
43.
Totuşi, această decontare nu este întocmită decât dacă
administraţia intermediară solicită să fie remunerată pentru serviciile de tranzit prestate.
Administraţiile intermediare pot de asemenea să se
înţeleagă cu administraţia de origine pentru efectuarea decontării
cheltuielilor de tranzit al trimiterilor cartate eronat, pe baza releveelor
statistice."
3. La articolul RL VI
„Limite maxime pentru trimiterile cu valoare
declarată", alineatul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„3. Prin derogare de la articolul RL 134, Danemarca îşi
rezervă dreptul de a limita valoarea conţinutului trimiterilor poştei de
scrisori recomandate şi cu valoare declarată care conţin bani sau titluri la
purtător, de orice fel, cu destinaţia Danemarca, conform următoarelor limite
maxime indicate în tabelul de mai jos:
Trimiteri ale poştei de scrisori care sosesc
|
Valoarea comercială
maximă
|
Valoarea declarată maximă
|
Indemnizaţia maximă
|
Trimiteri recomandate
|
100 DST
|
-
|
30 DST
|
Trimiteri cu valoare declarată
|
4000 DST
|
4000 DST
|
4000 DST"
|
4. După articolul RL IX „Prelucrarea
trimiterilor admise din greşeală" se introduce un nou articol, articolul
RL IX1„Redirecţionarea", cu următorul cuprins:
„Articolul RL IX1
Redirecţionarea
Dispoziţiile din articolul RL 146.2 nu se aplică în
cazul operatorilor desemnaţi de Danemarca şi Finlanda, ale căror echipamente
redirecţionează trimiterile destinatarilor care şi-au schimbat adresa, în
timpul procesului de sortare automatizată."
5. Formularele CN 51 - Cont particular. Curier-avion, CN 62 - Cont
particular. Cheltuieli de tranzit trimiteri de suprafaţă, CN 65 - Borderou.
Greutatea trimiterilor cartate eronat şi a celorîn tranzit deschis se modifică
şi se înlocuiesc cu formularele prevăzute în anexa la prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
ANEXĂ**)
Anexa
CONT PARTICULAR CN 51
Adminintratia
creditoare Curier-avion
Data
Administraţia debitoare
|
Luna |
Trimestrul |Anul
|
|_| Depeşc-avion închise
Irimiteri prioritare/avion în tranzit deschis
|_| Trimiteri cartate eronat
|
Mod de reglare |_|
Direct |_| Prin UPU*Clearing
|
|
Parcursuri
Ţări de destinaţie sau grupe de tari
|
Categorii de trimiteri
|
Greutate transportata în cursul
lunii
|
Circulate totala
|
Tranzit/
Pretul
transportului pe kg
|
Total tranzit/ cheltuieli de
transport de plătit
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
Prioritar1
|
kg
|
S
|
kg
|
g
|
kg
|
g
|
kg
|
g
|
DTS
|
|
DTS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritar1 CP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritar1 CP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritar' CP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritar1 CP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prioritar' CP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Majorare de 5% asupra suinei totale a tranzitului deschis şi a
trimiterilor cartate eronat
|
|
|
Total general
|
|
|
1 Daca este cazul,
LC/AO
Administraţia creditoare
Semnatara
Văzut şi acceptat de către administraţia debitoare
Loc. data şi semnătura
Dimensions 210 x 291 mm
**) Anexa este reprodusă în facsimil.
Administraţia creditoare
CONT PARTICULAR CN
62
Cheltuieli de tranzit trimiteri de suprafata
Data
Anul contului
Trimiteri de suprafaţă Depeşe directe
Saci
goi Trimiteri în
tranzit deschis
Trimiteri cartate eronat
Mod do reglare |_|
Direct |_|Prin UPU*Clearing
|
Operator desemnat debitor
|
Recapitularea releveelor CN56
Administraţia de destinaţie a depeşelor
|
Greutatea trimestrială a depeşelor
sau a depeşelor
de saci goi
|
Parcursul de îndrumare
|
Cheltuieli de tranzit teritorial şi
/sau maritim pe kg (bareme)
|
Total in DTS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=2
|
|
kg 1er
|
|
DST
|
DST
|
2er
|
3er
|
4er
|
total pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
Art 205 Depeşe directe
Art. 238 -Trimiteri în tranzit deschis
Art. 211 -Saci goi
|
Total
+ report de pe verso
Majorare de 10% asupra sumei totale de tranzit deschis şi a
trimiterilor cartate eronat
Suma totală de primit
|
|
|
|
|
Administratiei creditoare
Semnătura
Vazut şi acceptat de către administraţia debitoare
Locul, dala şi semnătura
Dimensions 210 x 297 mm
Recapitularea releveelor CN 56
Administraţia de destinaţie a
depeşelor
|
Greutatea trimestrială a depeşelor
sau a depeşelor de saci goi
|
Parcursul de îndrumare
|
Cheltuieli de tranzit teritorial şi
/sau maritim pe kg (bareme)
|
Total în DTS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5=2
|
|
kg
1er
|
|
DST
|
DST
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Totul pentru an
|
|
|
1er
|
|
|
|
2er
|
3er
|
4er
|
Total pentru an
|
|
Art 205 Depeşe
directe Să fie înscrise pe
verso
Art. 238 - Trimiteri în tranzit descins
Art. 211 - Saci goi
Administratia expeditoare
BORDEROU CN 65
Greutatea trimiterilor cartate eronat şi a celor în tranzit deschis
Birou de schimb expeditor
Nr.
|_| Trimiteri prioritare |_| Trimiteri neprioritare de
Birou de schimb de destinaţie
|
avion suprafata
|_| Recomandate |_| Trimiteri în tranzit
deschis
|_| Nerecomandate |_| Trimiteri cartate
eronat
|_| Statistică (în timpul perioadei de
statistică)
|
|
Administraţie de destinaţie
|
|
Dala expedierii | Depeşa
nr.0
|
|
Indicaţii
Greutatea trimiterilor cartate
eronat sau în tranzit deschis şi. dacă este cazul, destinate unei zone
determinate, este rotunjită
la următorele 10 grame în funcţie de faptul dacă fractia depăşeste sau nu 5
grame
Grupe de lari pentru care taxele de
remunerare sunt aceleaşi
|
Greutatea neta
|
Observaţii
|
1
|
2
|
3
|
|
g
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Birou de schimb expeditor
Semnatura
Birou de schimb de destinaţie
Semnătura
Dimensiona 210 x 297 mm