Având în vedere prevederile:– Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere: – necesitatea fluidizării şi perfecţionării sistemului achiziţiilor publice, pentru îmbunătăţirea gradului de absorbţie a fondurilor comunitare alocate României;
– necesitatea standardizării documentaţiei aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, angajament asumat în cadrul discuţiilor cu Comisia Europeană;– prevenirea apariţiei erorilor şi combaterea fenomenului corupţiei în domeniul achiziţiilor publice;– prevenirea aplicării de posibile corecţii financiare de către Comisia Europeană,în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, cu modificările ulterioare, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin: Articolul 1Se aprobă formularul standard al Procesului-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor, prevăzut în anexa nr. 1, şi formularul standard al Raportului procedurii, prevăzut în anexa nr. 2, aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii. Articolul 2Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Cristina Trăilă ANEXA Nr. 1 PROCES-VERBAL al şedinţei de deschidere a ofertelor ........ ................ ................ ................ ................ ........... (denumirea şi sediul autorităţii contractante) PROCES-VERBAL al şedinţei de deschidere a ofertelor Încheiat astăzi, ........ ............., cu ocazia deschiderii ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului
de achiziţie publică |
o |
încheierii acordului-cadru |
o |
(se bifează opţiunea aplicabilă) |
|
având ca obiect ........ ............. |
cod CPV ........ ............. |
nr. invitaţie/anunţ de participare ........ ............. |
valoare estimată ........ ............. |
|
Procedura de atribuire este: |
Licitaţie deschisă |
o |
Licitaţie restrânsă |
o |
Dialog competitiv |
o |
Cerere de oferte |
o |
(se bifează opţiunea aplicabilă) |
|
Autoritatea contractantă a ales să organizeze şedinţa de deschidere a ofertelor/soluţiilor atunci când procedura de atribuire aplicată este: |
Negociere cu publicarea prealabilă |
a unui anunţ de participare |
o |
Negociere fără publicarea prealabilă |
a unui anunţ de participare |
o |
Concurs de soluţii |
o |
(se bifează opţiunea aplicabilă) Se utilizează licitaţia electronică ca etapă finală a procedurii de atribuire:
Comisia de evaluare numită prin ............... nr. .............. din data ................, compusă din: ........ ................ ..........., preşedinte cu/fără drept de vot; ........ ................ ..............., membru; ........ ................ ................, membru de rezervă, a procedat astăzi, ........ ............., ora ............, la ........ ................ ................ ................ ................ ................ ..............., (se precizează locul deschiderii ofertelor, cel indicat în anunţul/invitaţia de participare) la deschiderea ofertelor depuse. Preşedintele comisiei de evaluare informează că procedura de achiziţie publică s-a organizat în conformitate cu: (se enumeră actele normative) 1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ......... Preşedintele comisiei de evaluare declară deschisă şedinţa, dă citire componenţei comisiei şi invită membrii acesteia să reconfirme declaraţiile de confidenţialitate, imparţialitate şi disponibilitate, care se anexează prezentului proces-verbal de deschidere. Nu s-au solicitat clarificări privind documentaţia de atribuire/descriptivă/de concurs ori, după caz, s-au solicitat clarificări privind documentaţia de atribuire/descriptivă/de concurs astfel: 1. S.C. ........ ........ ............... prin adresa nr. ............ din ........ ............ 2. S.C. ........ ........ ............... prin adresa nr. ............ din ........ ............ 3. S.C. ........ ........ ............... prin adresa nr. .............din ........ ............. În cazul aplicării procedurii de licitaţie deschisă sau licitaţie restrânsă, răspunsurile la solicitările de clarificare au fost publicate în Sistemul electronic de achiziţii publice într-un document ataşat anunţului/invitaţiei de participare. În cazul aplicării procedurii de dialog competitiv, de negociere sau a concursului de soluţii, răspunsurile la solicitările de clarificare au fost transmise tuturor candidaţilor selectaţi/preselectaţi/concurenţilor. Contestaţii depuse la documentaţie/clarificări la documentaţie/răspunsul autorităţii la solicitările de clarificări primite de la operatorii economici: – Denumirea contestatarului: – Motive: – Decizie/Decizii:Operatorii economici au depus oferte astfel: – în termenul-limită, următorii:1. S.C. ........ .............. - cu adresa nr. ......../........ ........., ora ............. 2. S.C. ........ .............. - cu adresa nr. ......../........ ........., ora ............. – oferte întârziate (dacă este cazul):1. S.C. ........ .............. - cu adresa nr. ......../........ ........., ora ............. 2. S.C. ........ .............. - cu adresa nr. ......../........ ........., ora ............. La şedinţa de deschidere participă ofertanţi şi/sau reprezentanţii împuterniciţi ai acestora, după cum urmează:
Nr. crt. |
Ofertanţi/candidaţi |
Numele/prenumele reprezentantului împuternicit |
Nr./data actului de împuternicire |
1. |
|
|
|
... |
|
|
|
Se trece la deschiderea ofertelor. Toţi participanţii recunosc integritatea plicurilor care conţin ofertele. Se consemnează lista documentelor depuse de fiecare operator economic şi se dă citire datelor principale ale fiecărei oferte. LOT 1*: Valoare estimată:
Ofertant Elementele principale ale ofertei şi lista documentelor depuse |
Ofertant 1 |
Ofertant 2 |
Ofertant 3 |
Ofertant ... |
Preţ |
|
|
|
|
Perioada de valabilitate a ofertei |
|
|
|
|
............ |
|
|
|
|
Exemplu: Declaraţie pe propria răspundere |
|
|
|
|
............ |
|
|
|
|
*) Dacă este cazul. Operatorii economici ale căror oferte au fost respinse în cadrul şedinţei de deschidere şi motivele respingerii sunt următorii/următoarele:
Nr. crt. |
Denumirea operatorului economic |
Motivul respingerii |
Ofertă întârziată |
Lipsă/neconformitate garanţie de participare |
1. |
|
|
|
..... |
|
|
|
S-au solicitat clarificări operatorilor economici după cum urmează: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ Preşedintele comisiei de evaluare declară închise lucrările şedinţei de deschidere a ofertelor, urmând ca membrii acesteia, împreună cu experţii cooptaţi (după caz), să analizeze în detaliu ofertele, în şedinţe ulterioare, în conformitate cu cele stabilite prin documentaţia de atribuire şi cu clarificările precizate la deschidere. Drept care s-a încheiat prezentul proces-verbal într-un singur exemplar original, care va fi transmis tuturor ofertanţilor.
Spaţiu destinat observatorilor Ministerului Finanţelor Publice - Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice/Direcţiei Generale a Finanţelor Publice ........ .......... - Compartimentul de Verificare a Achiziţiilor Publice desemnaţi prin Decizia de verificare nr. ........ ........../........ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ (descrierea observaţiilor rezultate din activitatea de verificare) |
Comisia de evaluare Preşedinte ........ ................ ................ ................ .............. (numele, prenumele şi semnătura) Membru ........ ................ ................ ................ ........ ......... (numele, prenumele şi semnătura) Membru ........ ................ ................ ................ ........ ......... (numele, prenumele şi semnătura) |
Observatori desemnaţi ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... (numele, prenumele şi semnătura) ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........... (numele, prenumele şi semnătura) |
Reprezentanţii operatorilor economici ........ ................ ................ ........ ............ (numele, prenumele şi semnătura şi, după caz, observaţii/obiecţii) |
ANEXA Nr. 2Denumirea şi sediul autorităţii contractante Aprobat Conducătorul autorităţii contractante
OPINIA Ministerului Finanţelor Publice - Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (MFP - UCVAP)/Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) ........ ........... - Compartimentul de Verificare a Achiziţiilor Publice (CVAP) rezultată în urma activităţii de verificare procedurală, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, cu modificările şi completările ulterioare |
Director general/Director executiv (numele şi prenumele, semnătura şi ştampila) |
o Fără observaţii |
o Cu observaţii ........ ........ ............. ........ ........ ............. ........ ........ ............. |
RAPORTUL PROCEDURII Referinţe: – procedura aplicată; – obiectul contractului şi codul CPV; – nr. anunţ/invitaţie de participare în SEAP/JOUE/erate; – nr. anunţ de intenţie (după caz); – sursa de finanţare.Conţinutul raportului (cuprins): Capitolul 1 - Informaţii generale 1.1. Legislaţia aplicabilă 1.2. Calendarul procedurii de atribuire 1.3. Observatori UCVAP/CVAP Capitolul 2 - Modul de desfăşurare a procedurii de achiziţie publică 2.1. Solicitări/răspunsuri la clarificări până la termenul-limită de depunere 2.2. Şedinţa de deschidere a ofertelor 2.3. Procesul de evaluare – Calificarea/selecţia ofertanţilor/candidaţilor – Evaluarea propunerilor tehnice – Evaluarea propunerilor financiare – Aplicarea criteriului de atribuireCapitolul 3 - Concluzii şi semnături Anexe: 1. Procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor 2. Înscrisurile şedinţelor de evaluare ulterioare şedinţei de deschidere, după caz 3. Rapoartele de specialitate ale experţilor cooptaţi, după caz Capitolul 1Informaţii generale 1.1. Legislaţia aplicabilă – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare......... ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........ 1.2. Calendarul procedurii de atribuire
Calendarul derulării procedurii de atribuire |
Data/ora |
Locul |
Anunţ/invitaţie de participare |
|
|
Publicarea documentaţiei |
|
|
Solicitări de clarificări/răspunsuri |
|
|
Termenul-limită de depunere a candidaturilor |
|
|
Termenul-limită de depunere a ofertelor |
|
|
Şedinţa de deschidere a ofertelor |
|
|
Şedinţa de evaluare nr. 1 |
|
|
Şedinţa de evaluare nr. 2 |
|
|
........ .............. |
|
|
Raportul procedurii semnat de comisia de evaluare |
|
|
Comisia de evaluare şi experţii cooptaţi, după caz: a)Decizia de desemnare a persoanelor responsabile pentru evaluarea ofertelor nr. .../....:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
Calitatea |
1. |
........ ........ |
Preşedinte cu/fără drept de vot |
2. |
.............. |
Membru |
3. |
............ |
Membru de rezervă |
b)Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi nr. ........../............:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
Atribuţii şi responsabilităţi |
Motivarea necesităţii |
1. |
........ ........ |
........ ........ .......... |
|
2. |
.............. |
........ ........ ............... |
|
1.3. Observatori UCVAP/CVAP
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
Prezent la întâlnirile comisiei de evaluare din zilele: |
Structura MFP/DGFP - Nr./data deciziei de verificare |
1. |
........ ........ ............. |
|
Decizia UCVAP/CVAP nr. ...../............... |
2. |
........ ........ ............. |
|
Decizia UCVAP/CVAP nr. ...../............... |
Capitolul 2Modul de desfăşurare a procedurii de achiziţie publică 2.1. Solicitări/răspunsuri la clarificări până la termenul-limită de depunere a candidaturilor/ofertelor Documentaţia de atribuire/descriptivă/de concurs
o a fost publicată în SEAP |
o nu a fost publicată/publicată integral în SEAP din următoarele motive ........ ........ ........ |
Nu s-au solicitat clarificări privind documentaţia de atribuire |
ori, după caz, |
s-au solicitat clarificări privind documentaţia de atribuire, astfel: |
1. S.C. ........ ........ ............. prin adresa nr. ............din ........ ............ |
2. S.C. ........ ........ ............. prin adresa nr. ........... din ........ ............ |
3. S.C. ........ ........ ............. prin adresa nr. ........... din ........ ............ |
Răspunsurile la solicitările de clarificare au fost publicate în SEAP într-un document ataşat anunţului/invitaţiei de participare. |
Contestaţii depuse la documentaţie/clarificări la documentaţie/răspunsul autorităţii la solicitările de clarificări primite de la operatorii economici: – Denumirea contestatarului: – Motive: – Decizie/Decizii:2.2. Şedinţa de deschidere a ofertelor Deschiderea ofertelor a avut loc la ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............., (se precizează locul deschiderii indicat în anunţul/invitaţia de participare) în ziua de ........ ..........., ora ........, în prezenţa membrilor comisiei de evaluare, a reprezentanţilor împuterniciţi ai ofertanţilor şi a observatorilor desemnaţi, după caz. Au depus ofertă următorii operatori economici:
Nr. de înregistrare a ofertei Data/ora/locul |
Denumirea ofertantului/Reprezentantul împuternicit |
Lot* |
Observaţii I.M.M. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Oferte respinse în cadrul şedinţei de deschidere:
Denumirea ofertantului |
Lot* |
Motivul respingerii |
Observaţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preţurile şi, după caz, alte elemente principale ale ofertelor citite în cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor: LOT 1*: Valoare estimată:
Ofertant Elementele principale ale ofertei |
Ofertant 1 |
Ofertant 2 |
Ofertant 3 |
Ofertant ... |
Preţ |
|
|
|
|
Exemplu: Termen de execuţie |
|
|
|
|
............ |
|
|
|
|
Comisia de evaluare a consemnat existenţa documentelor prezentate de către ofertanţi în „Lista documentelor prezentate de ofertanţi“ din cadrul Procesului-verbal de deschidere nr. ............ din ........ ........ ............ *) Dacă este cazul. S-au solicitat clarificări operatorilor economici după cum urmează: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ 2.3. Procesul de evaluare Calificarea/selecţia ofertanţilor/candidaţilor LOT 1*:
Ofertanţi Cerinţe minime de calificare publicate în anunţul/invitaţia de participare |
Ofertant 1 |
Ofertant ... |
Observaţii (Clarificări solicitate/răspunsuri) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Admis/Respins |
|
|
|
Pentru fiecare ofertant se va menţiona succint, dar precis modul concret de îndeplinire a respectivelor cerinţe, inclusiv, dacă au fost solicitate, diverse valori, cantităţi sau altele asemenea. Evaluarea propunerilor tehnice LOT 1*:
Ofertanţi Cerinţe minime din caietul de sarcini |
Ofertant 1 |
Ofertant ... |
Observaţii (Clarificări solicitate/răspunsuri) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Conformă/Neconformă |
|
|
|
Pentru fiecare ofertant va fi menţionat succint, dar precis modul concret de îndeplinire a respectivelor cerinţe. Evaluarea propunerilor financiare Comisia de evaluare a analizat propunerile financiare sub aspectul existenţei corecţiilor admise de lege, al încadrării în valoarea estimată a contractului, al preţului aparent neobişnuit de scăzut în raport cu ceea ce urmează a fi furnizat, executat sau prestat etc. Comisia de evaluare a solicitat clarificări ofertanţilor după cum urmează: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Următoarele oferte au fost declarate inacceptabile:
Denumirea ofertantului |
Lot* |
Motivul respingerii |
Observaţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Dacă este cazul. Utilizarea licitaţiei electronice, dacă este cazul:
Ofertanţi Elementele ofertei care fac obiectul procesului repetitiv de ofertare |
Ofertant 1 |
Ofertant ... |
Clasament SEAP |
Clarificări solicitate/ răspunsuri |
Preţ |
|
|
|
|
............ |
|
|
|
|
Aplicarea criteriului de atribuire Criteriul de atribuire s-a aplicat numai ofertelor admisibile. a)În cazul preţului cel mai scăzut, clasamentul ofertanţilor care au depus oferte admisibile este următorul:1. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ 2. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... b)În cazul criteriului de atribuire „oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic“, clasamentul ofertanţilor care au depus oferte admisibile este următorul:LOT 1*
Ofertanţi Elementele criteriului de atribuire |
Ofertant 1 |
Ofertant ... |
Punctaj total |
Clasament |
Preţ Punctaj |
|
|
|
|
.............. .............. |
|
|
|
|
Clasamentul are la bază Fişa centralizatoare a Comisiei de evaluare cuprinzând punctajele individuale ale membrilor acesteia anexat, însoţite de motivare. *) Dacă este cazul. Capitolul 3Concluzii şi semnături Comisia de evaluare, având la bază procesul de evaluare desfăşurat şi relatat în prezentul Raport al procedurii, h o t ă r ă ş t e: Oferta declarată câştigătoare a contractului de achiziţie publică având ca obiect ........ ........ .............. este cea depusă de ofertantul ........ ........ ............. (se specifică dacă este IMM), cu o propunere financiară, fără TVA, de ........ ........ ........ lei, respectiv ................ euro. Dacă este aplicabil, se va menţiona partea din contract pe care acesta/aceştia a/au declarat că o subcontractează împreună cu ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ........... (denumirea/numele subcontractanţilor) Drept care s-a încheiat prezentul Raport al procedurii de atribuire astăzi,........ ............., la sediul autorităţii contractante. Dacă este aplicabil, justificarea hotărârii de anulare a procedurii de atribuire: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........... (motive)
Spaţiu destinat observatorilor MFP - UCVAP/DGFP ......... - CVAP desemnaţi prin Decizia de verificare nr. ........./............... ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ........ ............ (descrierea observaţiilor rezultate din activitatea de verificare) |
Comisia de evaluare Preşedinte (dacă este membru al comisiei)........ ................ ........ ............. (numele, prenumele şi semnătura) Membru ........ ................ ................ ................ (numele, prenumele şi semnătura) Membru ........ ................ ................ ................ (numele, prenumele şi semnătura) |
Observatori desemnaţi ........ ................ ................ ................ ................ ........ .......... (numele, prenumele şi semnătura) ........ ................ ................ ................ ................ ........ ........... (numele, prenumele şi semnătura) |
Preşedintele comisiei de evaluare (fără drept de vot) ........ ................ ................ ........ ............ (numele şi prenume) |