ORDIN
Nr. 370 din 28 septembrie 2004
pentru aprobarea structurii-cadru a Regulamentului privind organizarea si
functionarea inspectoratelor judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
pentru situatii de urgenta
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 960 din 20 octombrie 2004
Avand in vedere prevederile art. 6 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr.
88/2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor publice
comunitare pentru situatii de urgenta, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 363/2002, cu modificarile ulterioare,
in temeiul art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului Romaniei
nr. 63/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si
Internelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu
modificarile ulterioare,
ministrul de stat, ministrul administratiei si internelor, emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba structura-cadru a Regulamentului privind organizarea si
functionarea inspectoratelor judetene, respectiv al municipiului Bucuresti,
pentru situatii de urgenta, prevazuta in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Regulamentele de organizare si functionare ale inspectoratelor judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti, pentru situatii de urgenta se intocmesc pe
baza organigramelor si statelor de organizare, aprobate de ministrul
administratiei si internelor, precum si a actelor normative ce reglementeaza
activitatea specifica.
Art. 3
(1) Regulamentele de organizare si functionare ale inspectoratelor
judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, pentru situatii de urgenta se
intocmesc de fiecare inspectorat in termen de 60 de zile de la data intrarii in
vigoare a statului de organizare.
(2) In anexele regulamentelor se prezinta fisele posturilor sefilor
inspectoratelor si adjunctilor acestora, organigramele si diagramele de relatii
ale inspectoratelor.
Art. 4
Regulamentele de organizare si functionare ale inspectoratelor judetene,
respectiv al municipiului Bucuresti, pentru situatii de urgenta se aproba de
inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
Art. 5
Sefii inspectoratelor judetene, respectiv al inspectoratului municipiului
Bucuresti, pentru situatii de urgenta sunt responsabili pentru elaborarea
regulamentelor.
Art. 6
Regulamentele inspectoratelor judetene, respectiv al inspectoratului
municipiului Bucuresti, pentru situatii de urgenta se elaboreaza in doua
exemplare, care, dupa aprobare si inregistrare, se difuzeaza astfel: exemplarul
nr. 1 la Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si exemplarul nr. 2
la inspectoratul emitent.
Art. 7
Prezentul ordin intra in vigoare la data de 1 noiembrie 2004 si se publica
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministru de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Marian Florian Saniuta
Ministrul delegat
pentru administratia publica,
Gheorghe Emacu
ANEXA 1
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUATII DE URGENTA
Inspectoratul Judetean ........./al Municipiului
Bucuresti pentru situatii de urgenta
REGULAMENT
privind organizarea si functionarea inspectoratelor judetene, respectiv al
municipiului Bucuresti, pentru situatii de urgenta
(STRUCTURA-CADRU)
PARTEA I
Dispozitii generale
In aceasta parte sunt cuprinse prevederi referitoare la:
- actul normativ de infiintare a inspectoratului;
- data infiintarii;
- prezentarea succinta a misiunii in functie de tipurile de riscuri
specifice judetului si detaliile principalelor caracteristici organizationale;
- subordonarea ierarhica;
- statutul juridic;
- elementele specifice inspectoratului;
- alte date de interes general.
PARTEA a II-a
Organizarea inspectoratului
Cuprinde:
- structura organizatorica, detaliile legate de conducerea inspectoratului
si de structurile ce o alcatuiesc;
- relatiile dintre structuri:
- relatiile de autoritate:
- relatii ierarhice;
- relatii functionale;
- relatiile de cooperare;
- relatiile de coordonare;
- relatiile de control;
- precizari cu privire la sistemul informational si rolul lui in procesul
decizional;
- structurile subordonate.
In final, ca element distinct al acestei parti va fi organigrama
inspectoratului, care este anexa la regulament.
PARTEA a III-a
Atributiile inspectoratului
Se trec atributiile inspectoratului, asa cum rezulta ele din actul normativ
de infiintare si din alte acte normative emise pe parcurs, in functie de
factorii de risc specifici judetului, potrivit domeniilor de competenta, si
care se prezinta sub forma de:
- misiune;
- scop;
- obiective generale;
- atributii generale.
PARTEA a IV-a
Conducerea inspectoratului
Cuprinde elemente privind:
- organele de lucru ale conducerii;
- datele referitoare la conducerea operativa curenta in functie de factorii
de risc specifici, potrivit domeniilor de competenta.
PARTEA a V-a
Atributiile fiecarei structuri
Structurile sunt organizate ca servicii, birouri, grupuri de interventie,
detasamente speciale, detasamente, sectii, statii, garzi de interventie,
pichete, echipaje, echipe, ateliere etc. Pentru fiecare structura vor fi
precizate:
- obiectivele de realizat, derivate din obiectivul general al
inspectoratului;
- sarcinile specifice de indeplinit.
PARTEA a VI-a
Dispozitii finale
Aceasta parte cuprinde:
- dispozitii privind obligativitatea cunoasterii si aplicarii prevederilor
regulamentului de catre personalul inspectoratului;
- dispozitii privind intrarea in vigoare a regulamentului.
ANEXE:
- nr. 1 - Organigrama inspectoratului;
nr. 2 Fisele posturilor cadrelor cu functii de conducere;
nr. 3 Diagrama de relatii.