ORDIN Nr. 50
din 21 martie 2007
pentru aprobarea Procedurii
de implementare a Programului national multianual pe perioada 2005-2008 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul
intreprinderilor mici si mijlocii
ACT EMIS DE:
AGENTIA NATIONALA PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 237 din 5 aprilie 2007
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/12/19 din Legea
nr. 486/2006 privind bugetul de stat pe anul 2007, ale art. 25 alin. (1) din
Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi prevederile art. 4 alin. (1) pct.
12 din Hotărârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi
Cooperaţie, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 753/2003 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, cu modificările şi completările
ulterioare,
preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi
Mici si Mijlocii si Cooperaţie emite prezentul
ordin.
Art. 1. - Se aprobă Procedura
de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici
şi mijlocii, prevăzută în anexa la prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare în termen de 10 zile de la data
publicării.
Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi
Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie,
Jozsef Csaka
ANEXĂ
PROCEDURĂ
de implementare a Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici
si mijlocii - 2007 -
1. OBIECTIVUL PROGRAMULUI
Obiectivul Programului pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii, denumit în continuare program, îl constituie promovarea unui
sistem de informare şi instruire care să faciliteze mobilitatea femeilor pe
piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora
în scopul implicării lor în structuri economice private, în contextul
problemelor legate de menţinerea echilibrului dintre obligaţiile familiale şi
cele profesionale şi a prejudecăţilor existente la nivel local.
Programul urmăreşte:
- stimularea autoangajării şi
creşterea numărului de femei întreprinzător în cadrul comunităţii de afaceri;
- dezvoltarea capacităţii şi a
spiritului antreprenorial în rândul femeilor;
- folosirea optimă a
capitalului uman oferit de potenţialele femei întreprinzător;
- îmbunătăţirea
performanţelor economice ale întreprinderilor existente, conduse de femei, prin
creşterea gradului de pregătire a personalului acestora ca urmare a educaţiei
antreprenoriale;
- accesul egal la economia
bazată pe cunoaştere;
- schimburi de experienţă
între femei de afaceri şi stabilirea unor legături parteneriale;
- creşterea standardului de
viaţă şi a veniturilor proprii;
- dezvoltarea abilităţilor
inovative şi consolidarea unui mediu economic competitiv;
- creşterea numărului de noi
locuri de muncă şi a beneficiilor aduse economiei naţionale;
- stimularea dorinţei de
reprezentare în societatea civilă a propriilor interese.
2. BUGETUL PROGRAMULUI
2.1. Pentru realizarea
programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2007
suma de 700.000 lei, defalcată astfel:
- 700.000 lei - pentru
finanţarea derulării celor patru etape ale programului, după cum urmează:
Etapa I - 60.000 lei pentru organizarea campaniilor de informare din cadrul
caravanei „Zilele femeilor întreprinzător" în 10 oraşe:
- Giurgiu
- Sinaia
- Odorheiu Secuiesc
- Mangalia
- Alexandria
- Slatina
- Zalău
- Vatra Dornei
- Buzău
- Lugoj
Etapa a II-a - 440.000 lei pentru organizarea şi desfăşurarea cursurilor de educaţie
antreprenorială pe durata a 5 zile în 10 judeţe:
- Botoşani (Botoşani)
- Vrancea (Focşani)
- Covasna (Covasna)
- Alba (Alba Iulia)
- Ialomiţa (Slobozia)
- Argeş (Câmpulung Muscel)
- Gorj (Târgu Jiu)
- Caraş-Severin (Băile
Herculane)
- Maramureş (Borşa)
- Mureş (Târgu Mureş)
şi multiplicarea suporturilor de
curs.
Etapa a III-a - 60.000 lei pentru publicarea de broşuri
Etapa a IV-a - 140.000 lei pentru organizarea „Forumului antreprenoriatului feminin"
la care sunt invitaţi să participe promotorii antreprenoriatului feminin la
nivel naţional şi internaţional, femei de afaceri şi femei cu potenţial
antreprenorial, absolventele cursurilor de educaţie antreprenorială din cadrul
promoţiilor 2005, 2006 şi 2007 ale programului.
3. ETAPELE PROGRAMULUI
Programul se va derula în patru etape, astfel:
Etapa I: organizarea campaniei de informare, denumită „Zilele femeilor
întreprinzător", ce se va derula în colaborare cu Reţeaua Centrelor EURO Info, în următoarele oraşe: Giurgiu,
Sinaia, Odorheiu Secuiesc, Mangalia, Alexandria, Slatina, Zalău, Vatra Dornei,
Buzău şi Lugoj. In cadrul acestor manifestări vor fi furnizate detalii
referitoare la locaţiile de derulare a cursurilor şi modalitatea de înscriere.
Fiecare seminar se va derula pe parcursul zilei următoare datei-limită de
înscriere pentru fiecare locaţie stabilită.
Termenele-limită de înscriere în cadrul acestei etape
se vor publica pe pagina de web a Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi
Cooperaţie (www.animmc.ro) şi în presă.
Inscrierea participantelor la aceste seminarii se face
completând formularul de participare la seminar (Anexa nr. 1) care poate fi descărcat gratuit accesând: www.animmc.ro -Programe 2007, programul naţional multianual 2005-2008
pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM, şi trimiţându-l:
1. la adresa de e-mail: mihaela.cristea@mimmc.ro:
2. prin poştă; ori
3. depunându-l direct la
sediul ANIMMC, menţionând clar locaţia aleasă. Detalii suplimentare se pot
obţine prin intermediul Reţelei Centrelor Euro Info, al oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi
cooperaţie sau al centrelor teritoriale de instruire şi consultanţă.
Agenda evenimentelor va cuprinde:
- prezentarea programului
naţional multianual pe perioada 2005 - 2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor
manager din sectorul IMM: rezultatele obţinute în perioada 2005 - 2006 şi activităţile ce se vor
derula în anul 2007;
- mediatizarea raportului
elaborat de Reţeaua Uniunii Europene pentru Promovarea Antreprenoriatului
Feminin WES (2006);
- prezentarea reţelei
oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie;
- prezentarea structurilor
asociative ale femeilor întreprinzător din România;
- prezentarea surselor de
finanţare pentru sectorul IMM şi a modalităţilor de accesare a acestora;
- promovarea conceptului de
antreprenoriat feminin, a egalităţii de şanse şi a luptei împotriva
discriminării de gen;
- organizarea de miniexpoziţii
având ca temă realizările femeilor întreprinzător pe plan local;
- prezentarea afacerilor de succes conduse de femei la
nivel regional;
- bursa de contacte pentru parteneriate de afaceri.
Etapa a II-a: Organizarea
şi desfăşurarea cursurilor de pregătire antreprenorială pe durata a 5 zile în cadrul a 10 locaţii. Cursurile
vor cuprinde o parte teoretică şi una interactivă, după cum urmează:
1. Legislaţie Start-up - paşi pentru înfiinţarea unei firme
2. Clasificarea activităţilor
economice în Uniunea Europeană
3. Idei de afaceri 2007:
Analiza:
- viitoarei firme (denumire,
locaţie, resurse umane)
- portofoliului de clienţi
- concurenţei
- colaboratorilor
- partenerilor de afaceri
- produselor şi serviciilor
- nişelor de piaţă şi a
pieţei globale
- preţurilor
- logo-ului
- categoriei (auto, servicii
de asigurare, servicii financiare, sănătate, transport, mediu, produse pentru
copii, instruire şi educaţie, menaj, uz casnic, gospodărie, alimentaţie,
turism, ITC, servicii profesionale, sport, agricultură, retail)
4. Categorii şi opţiuni pentru
afacere:
- Tipul de afacere (clasificarea IMM)
- Preluarea unei afaceri existente
- Transferul afacerilor
- Franciza
- Comerţul electronic
- IT şi hi tech
- Afacerile la domiciliu
- Afacerile part time şi full time
- Freelancing - Consultanţă
independentă
- Internaţionalizarea
afacerii
- Incubatoare de afaceri
- Asigurări
- Afaceri de familie
- Reţele de comunicare şi
asociere
- Alegerea afacerilor mici profitabile
- Investiţii rentabile
- Leasing - o alternativă
pentru dezvoltarea afacerii
- Cercetare-dezvoltare - un
sector care merită explorat
5. Marketing:
- Misiunea şi viziunea firmei
- Out source-ing
- Strategii de marketing,
comunicare şi relaţii publice - cele mai noi tendinţe 2007
- Publicitate
- Blogs
- Publicitate online
- Branding
- Strategii şi tehnici de
vânzare
- Echipamente şi mijloace de
comunicare
- Concurenţa
- Cercetarea de piaţă
- Relaţii publice
- Marketing online
- Planul de marketing
- Canale de distribuţie
- Politici de preţ
- Planul de promovare
6. Management
- Managementul riscului
- Managementul resurselor umane
- Planul de afaceri
- Strategii de creştere şi
dezvoltare a afacerilor
- Managementul fluxului de numerar
- Tehnici de negocieri
- Leadership
- Abilităţi manageriale şi de
conducere
- Tehnici de recrutare
- Tehnici de import-export
- Planificarea strategică
7. Analiză
economico-financiară şi surse de finanţare
- Analiza economico-financiară
- Capitalizarea afacerii (Venture capital, equity
capital )
- Autofinanţarea şi
capitalizarea
- Contabilitate primară
- Planul de conturi
- Surse de creditare
- Politici de creditare
- Achiziţii publice şi ajutoare de stat, regula de minimis
- Instituţii financiare
potenţiale pentru afacere
- Cum utilizăm fondurile
structurale?
- Piaţa internă unică
-oportunităţi şi provocări pentru sectorul IMM
- Obţinerea finanţării
- Business angel, angel investor
8. Antreprenorial şi egalitate
de şanse
- Educaţie antreprenorială
- Antreprenoriatul feminin -MOMPRENEUR-
afacerile pentru mămici
- Autoevaluarea şi spiritul
antreprenorial
- Stabilirea echilibrului
între viaţa profesională şi cea personală
- Combaterea discriminării şi
promovarea egalităţii de şanse
9. Asistenţă şi consultanţă în
afaceri
10. Drepturile de proprietate
şi valorificarea acestora (brevete, licenţe, invenţii)
11. Avocatura de afaceri
Vor fi acordate certificate care să ateste participarea la cursurile organizate în cadrul programului, în baza unui
examen.
Etapa a III-a - Elaborarea şi publicarea broşurilor:
1. ABC-ul surselor de
finanţare pentru IMM
2. Achiziţii publice şi ajutor
de stat
3. Strategii de afaceri - studii de fezabilitate
4. Antreprenoriatul
corporativ, reorganizarea societăţilor (Legea 441 din
27 noiembrie 2006 pentru modificarea şi completarea
Legii nr. 31/1990 privind
societăţile comerciale, republicată, şi a Legii nr. 26/1990
privind registrul comerţului, republicată)
5. Comunicare şi negociere în
afaceri
Etapa a IV-a: Organizarea
„Forumului antreprenoriatului feminin", la care sunt invitaţi să participe
promotorii antreprenoriatului feminin la nivel naţional şi internaţional, femei
de afaceri şi femei cu potenţial antreprenorial, absolventele cursurilor de
educaţie antreprenorială din cadrul promoţiilor 2005,
2006 şi 2007 ale programului.
4. BENEFICIARII PROGRAMULUI
Beneficiază de prevederile Programului: femeile care au
cetăţenie română şi care îndeplinesc la data depunerii formularelor de
înscriere, următoarele criterii de eligibilitate:
a) au vârsta peste 18 ani;
b) sunt absolvente de studii liceale;
c) s-au înscris în program pe baza Formularului de
înscriere corespunzător, care este disponibil şi pe pagina de internet a
Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie: http://www.animmc.ro/. în fişierul programului;
d) pentru fiecare locaţie se alocă prioritar maximum 5 locuri femeilor care provin din mediul
rural, medii sociale defavorizate şi minorităţi etnice;
e) nu beneficiază de acest program persoanele care
desfăşoară activităţi de consultanţă de orice tip şi absolventele cursurilor de
pregătire antreprenorială derulate în cadrul prezentului
program în anii 2005, 2006.
5. PROCEDURA DE ÎNSCRIERE
5.1. Pentru prima etapă a
programului, înscrierea participantelor la aceste seminarii se face completând formularul
de participare la seminar (anexa nr. 1) şi trimiţându-l:
1. la adresa de e-mail: mihaela.cristea@mimmc.ro:
2. prin poştă (Strada Poteraşi
nr.11, sector 4, Bucureşti, cod poştal : 040263) - în atenţia UIP Program femei manager;
3. direct la sediul Agenţiei
Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, menţionând clar
locaţia aleasă.
Vor fi luate în considerare doar formularele completate
integral!
Inregistrarea formularelor de participare va începe
după intrarea în vigoare a ordinului preşedintelui ANIMMC de aprobare a
Procedurii de implementare a Programului pentru anul bugetar în curs, prin
publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României şi se va efectua în zilele
de lucru, între orele 8,30 - 16,30.
Solicitările vor fi analizate conform principiului
„primul venit-primul servit", în limita bugetului alocat Programului, în
concordanţă cu data şi ora înregistrării la ANIMMC a documentelor prevăzute la
pct. 5.1, în baza verificării
formularului de participare privind conformitatea cu criteriile
de eligibilitate ale beneficiarilor.
Informarea privind înscrierea în cadrul programului se
poate face la sediul Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii
şi Cooperaţie sau ia sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi
mijlocii şi cooperaţie.
Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi
mijlocii şi cooperaţie, structuri teritoriale ale ANIMMC, vor acorda asistenţă
gratuită solicitanţilor pentru întocmirea şi completarea documentaţiei necesare
în vederea accesării Programului, în condiţiile prevăzute de prezenta
procedură.
5.2. Pentru etapa a II-a,
referitoare la organizarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire
antreprenorială, fiecare potenţial beneficiar trebuie să completeze integral formularul
de înscriere la cursuri (anexa nr. 2) la prezenta procedură, însoţit de următoarele documente
justificative:
a) fotocopie a buletinului/cărţii de identitate al/a
solicitantei;
b) fotocopie a diplomei de bacalaureat şi a ultimei
diplome de studii (după caz);
c) certificat constatator, în
original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde
îşi are sediul societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele
informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi
reprezentanţii legali ai societăţii, domeniul de activitate principal şi toate
domeniile de activitate secundare, punctele de lucru, filiale,
sucursale,subunităţi ale societăţii şi data ultimei menţiuni înscrise în
registru şi obiectul acesteia (după caz, în situaţia în care înscrierea se face
ca persoană juridică);
d) declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea
în categoria IMM pentru anul fiscal 2006, cuprinzând cifra de afaceri anuală netă, valoarea activelor totale
şi numărul mediu anual de salariaţi, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, astfel cum a fost modificată
prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2006 (anexa nr. 4 la Procedură, după caz, în situaţia în care înscrierea se face ca
persoană juridică).
Vor fi luate în considerare doar formularele completate
integral!
Inregistrarea formularelor de participare va începe
după intrarea în vigoare a ordinului preşedintelui ANIMMC de aprobare a Procedurii
de implementare a Programului pentru anul bugetar în curs prin publicarea
acestuia în Monitorul Oficial al României şi se va efectua in zilele de lucru,
între orele 8,30-16,30.
Solicitările vor fi analizate conform principiului
„primul venit-primul servit", în limita bugetului alocat Programului, în
concordanţă cu data şi ora înregistrării la ANIMMC a documentelor prevăzute la
pct. 5.2, în baza verificării
formularului de participare şi a documentelor justificative privind
conformitatea cu criteriile de eligibilitate ale
beneficiarilor.
Informarea privind înscrierea în cadrul programului se
poate face la sediul Agenţiei Naţionale pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii
şi Cooperaţie sau la sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi
mijlocii şi cooperaţie.
Oficiile teritoriale pentru
întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, structuri teritoriale ale ANIMMC,
vor acorda asistenţă gratuită solicitanţilor pentru întocmirea şi completarea
documentaţiei necesare în vederea accesării Programului, în condiţiile
prevăzute de prezenta procedură.
5.3 Formularul de înscriere
la cursuri completat, însoţit de documentele justificative, va fi depus la
sediul ANIMMC din str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, cod poştal 040623, Bucureşti, sau transmis prin poştă şi va fi înregistrat în
registrul special al Programului naţional multianual pe perioada 2005 - 2008 pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM. Formularul de
înscriere este disponibil şi pe pagina de internet, la adresa: http://www.animmc.ro/, în fişierul programului.
Locaţiile şi datele de desfăşurare a cursurilor vor fi
afişate cu cel puţin 5 zile
înainte de desfăşurare, pe pagina de web a ANIMMC şi în presă.
5.4 Participantele la cursurile
de educaţie antreprenorială au obligaţia de a completa formularul de raportare
tehnică prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta procedură, care va fi transmis corespunzător către
ANIMMC, anual, pe o perioada de 3 ani, din momentul
absolvirii cursurilor. Formularul va fi completat şi
transmis Unităţii de Implementare a Programului până cel târziu la data de 30 noiembrie a fiecărui an, în perioada 2007-2010. In cazul neîndeplinirii acestei prevederi, beneficiara nu
va mai putea beneficia de niciunul dintre programele
desfăşurate de către ANIMMC, pentru o perioadă de 5 ani.
5.5. Criteriul de selecţie a
cursantelor va fi „primul venit- primul servit", în condiţiile
satisfacerii integrale a criteriilor de eligibilitate şi în limita a maximum 25 de cursante pentru fiecare locaţie.
5.6. Data-limită de depunere
a formularului de înscriere la curs, însoţit de documentele justificative, va
fi anunţată pe pagina de internet, la adresa: www.animmc.ro. şi în presă.
6. PROCEDURA DE
EVALUARE ŞI SELECŢIE A BENEFICIARILOR CURSURILOR DE PREGĂTIRE ANTREPRENORIALĂ
6.1. Doar formularele
integral completate şi însoţite de toate documentele justificative precizate
vor fi analizate şi selectate, în ordinea datei şi a orei înregistrării în
registrul special al Programului, pe baza conformităţii criteriilor de
eligibilitate.
6.2. Lista beneficiarelor
eligibile va fi făcută publică prin afişare pe site-ul: www.animmc.ro. în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului-limită de depunere a
formularelor de înscriere.
6.3. Persoanele cuprinse în
această listă au obligaţia de a confirma telefonic la 0213361467
sau prin e-mail, la adresa: mihaela.cristea@mimmc.ro ,prezenţa sigură la cursuri, cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii cursului. In cazul în care
persoanele admise la cursuri nu respectă programul stabilit al cursurilor
(absenţă curs), acestea nu vor mai putea accesa programul pe toată perioada
desfăşurării. Persoanele care nu au confirmat în termenul precizat prezenţa la
cursuri vor fi respinse automat de pe lista beneficiarelor.
7. CONSTITUIREA
UNITĂŢII DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI (UIP):
In vederea implementării corespunzătoare a Programului,
în cadrul ANIMMC se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP).
Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuţiile şi
responsabilităţile vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANIMMC.
8. ORGANIZAREA CURSURILOR DE PREGĂTIRE ANTREPRENORIALĂ
8.1. Cursurile de pregătire
antreprenorială se vor desfăşura în locaţiile prezentate la pct. 3. Cursurile de pregătire antreprenorială
sunt organizate pe module.
8.2. Prin cursurile de
pregătire antreprenorială se vor instrui cel puţin 200 de femei. Va fi organizată câte o sesiune de curs în fiecare dintre
locaţii. Pe parcursul cursurilor, participanţii vor dobândi cunoştinţe
corespunzător tematicii menţionate.
9. MONITORIZAREA Şl
EVALUAREA REZULTATELOR
9.1. La sfârşitul acestui
program, fiecare beneficiar va completa şi va transmite către ANIMMC (UIP), în
conformitate cu pct. 5.4, formularul
de raportare tehnică prevăzut în anexa nr. 3 şi chestionarul de evaluare a programului primit în cadrul sesiunii
de cursuri. Aceste acte vor permite membrilor UIP să obţină date pentru
evaluarea anuală a programului.
9.2. Pe baza rezultatelor
monitorizării derulării Programului şi a evaluării rezultatelor acestuia se va
îmbunătăţi şi diversifica programa cursurilor de specializare.
9.3. Reprezentanţii ANIMMC şi
cei ai oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi
cooperaţie au dreptul să verifice la sediul beneficiarilor Programului
veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor, activităţilor şi cheltuielilor
făcute de beneficiar în cadrul Programului.
10. PREVEDERI REFERITOARE LA AJUTORUL DE MINIMIS
10.1. Finanţarea acordată în
cadrul acestei scheme de finanţare reprezintă un ajutor de minimis şi se încadrează în prevederile
Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006 privind
ajutorul de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al
Comunităţii Europene.
10.2. Beneficiarul finanţării
nerambursabile va da o declaraţie pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis de care a beneficiat pe parcursul precedenţilor 2 ani
fiscali şi al anului fiscal în curs.
10.3. Informaţiile privind
această schemă de minimis vor
fi păstrate de către ANIMMC pentru o perioadă de 10 ani
fiscali de la data la care a fost acordat ultimul ajutor individual în cadrul
prezentei scheme.
ANEXA Nr. 1
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM - Caravana
„Zilele femeilor întreprinzător 2007" -
Participarea la seminarii
trebuie reconfirmată telefonic la 0213361467 cu cel puţin 5 zile
înainte de data desfăşurării.
In caz contrar, participarea la seminar este anulată.
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în
limba română.
DATE PERSONALE*)
Numele şi prenumele: ....................................
Cetăţenia........................................................
Minoritate etnică:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi
Mediu social dezavantajat:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi
Vârsta: ...........
Cod numeric personal:
...............................................................
Adresa domiciliu: Strada
................................... Nr.................
Bloc .......Scara .......
Et....... Ap...................
Localitatea:
Judeţul:
Sector:
Cod
poştal:
Telefon fix: ..............................
Telefon mobil: .........................
Fax: ........................................
E-mail: ....................................
Website: .................................
Sunteţi căsătorită: Aveţi copii:
|_| Nu |_| Nu
|_| Da. |_| Da.
Nivelul educaţiei:
|_| Studii gimnaziale:
Şcoala generală ..............................
Localitatea
......................................
Judeţul: ...........................................
Perioada
.........................................
|_| Studii liceale:
Liceul
..........................................
Localitatea
...................................
Judeţul: .......................................
Specializarea
...............................
Perioada
...........................................
|_| Studii tehnice/postliceale
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ .................
Localitatea ...................................
Judeţul .........................................
Specializarea
................................
Perioada
......................................
*) Datele personale furnizate au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate pentru studii şi statistici în cadrul
acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
|_| Studii universitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ ...............
Localitatea .................................
Judeţul ......................................
Specializarea
..............................
Perioada
......................................
Licenţă în ........................................
|_| Studii postuniversitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ ....................
Localitatea
......................................
Judeţul ............................................
Specializarea ...................................
Perioada
.........................................
Experienţa profesională:
Bifaţi locul unde doriţi să participaţi la seminarii:
|_| Giurgiu
|_| Sinaia
|_| Odorheiu Secuiesc
|_| Mangalia
|_| Alexandria
|_| Slatina
|_| Zalău
|_| Vatra Dornei
|_| Buzău
|_| Lugoj
ÎNTREBĂRI
1. Ce înţelegeţi prin
antreprenorial feminin?
........................................................................................................................................................................ ......................................................
........................................................................................................................................................................ ......................................................
........................................................................................................................................................................ ......................................................
........................................................................................................................................................................ ......................................................
2. Aveţi o afacere în prezent?
|_| Nu
|_| Da
Denumirea întreprinderii:
.......................................................................................................................................................................
Adresa
........................................................................................................................................................................ ........................
CUI
........................................................................................................................................................................ ...........................
Nr. de înmatriculare în registrul comerţului: ............................................................................................................................................
Ani de existenţă: ........................................................................................................................................................................ ..........
Numărul de angajaţi în prezent: .............................................................................................................................................................
Numărul de angajaţi femei în prezent: ....................................................................................................................................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei?
Cifra de afaceri în anul fiscal 2006 (lei):
.................................
Tipul întreprinderii:
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
|_| parteneră
|_| legată
|_| autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire
................................................
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei
afaceri?..................................
3. Care sunt dificultăţile pe
care le întâmpinaţi în cadrul afacerii? Detaliaţi.
4. Cum aţi aflat despre acest
program?
5. Ce alte subiecte doriţi să
fie abordate în cadrul seminarului? Detaliaţi.
6. Doriţi să expuneţi în
cadrul miniexpozitiei organizate cu ocazia seminarului produsele sau/şi
serviciile întreprinderii dumneavoastră?
|_| Da
|_| Nu
7. Doriti să împărtăşiţi din
experienţa dumneavoastră antreprenorială participantelor la seminar?
|_| Da
|_| Nu
8. Ce speraţi să obţineţi în
urma participării la acest seminar?
9. Cum apreciaţi rolul ANIMMC
de promotor al antreprenoriatului feminin?
10. La ce alte seminarii,
cursuri, ateliere de lucru, mese rotunde, dezbateri pe tema antreprenoriatului
feminin aţi mai participat?
Denumire eveniment
|
Organizator
|
Perioada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu
privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate sunt corecte şi
reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să
particip la realizarea unor sondaje şi statistici în cadrul programului.
Semnătura aplicantei: ......................
Localitatea: .......................
Data: .................................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
ANEXA Nr. 2
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
la Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM - curs
educaţie antreprenorială 2007 -
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în
limba română.
Participarea la seminarii trebuie reconfirmată
telefonic la 0213361467 cu cel
puţin 5 zile înainte de începerea cursului.
In caz contrar, participarea la curs este anulată.
DATE PERSONALE*)
Numele şi prenumele: ....................................
Cetăţenia........................................................
Minoritate etnică:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi
Mediu social dezavantajat:
|_| Nu
|_| Da. Menţionaţi
Vârsta: ...........
Cod numeric personal:
........................................
Adresa domiciliu: Strada ...................................
Nr.................
Bloc .......Scara ....... Et.......
Ap......
Localitatea:
Judeţul:
Sector:
Cod poştal:
Telefon fix: ..............................
Telefon mobil: .........................
Fax: ........................................
E-mail: ....................................
Website: .................................
Sunteţi căsătorită: Aveţi copii:
|_| Nu |_| Nu
|_| Da. |_| Da.
Nivelul educaţiei:
|_| Studii gimnaziale:
Şcoala generală ............................
Localitatea
.................................
Judeţul: .....................................
Perioada .........................................
|_| Studii liceale:
Liceul
..........................................
Localitatea
...................................
Judeţul: .......................................
Specializarea
...............................
Perioada ...........................................
|_| Studii tehnice/postliceale absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ ...............
Localitatea
.................................
Judeţul ......................................
Specializarea
..............................
Perioada
......................................
*) Datele personale furnizate
au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate pentru studii şi statistici în
cadrul acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea
în locul acestora.
|_| Studii universitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea,
perioada):
Unitatea de învăţământ ...............
Localitatea
.................................
Judeţul ......................................
Specializarea
..............................
Perioada
......................................
Licenţă în
........................................
|_| Studii postuniversitare
absolvite (unitatea de învăţământ, specializarea, perioada):
Unitatea de învăţământ..................
Localitatea
.................................
Judeţul ......................................
Specializarea
...............................
Perioada
.........................................
Experienţa profesională:
Bifaţi locul unde doriţi să participaţi la cursuri:
|_| Botoşani (Botoşani)
|_| Vrancea (Focşani)
|_| Covasna (Covasna)
|_| Alba (Alba Iulia)
|_| Ialomiţa (Slobozia)
|_| Argeş (Câmpulung Muscel)
|_| Gorj (Târgu Jiu)
|_| Caraş-Severin (Băile
Herculane)
|_| Maramureş (Borşa)
|_| Mureş (Târgu Mureş)
ÎNTREBĂRI
1. Ce înţelegeţi prin
antreprenorial?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Care sunt, după opinia
dumneavoastră, principalele calităţi necesare unui întreprinzător? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
3. Ati încercat vreodată să
începeţi o afacere proprie?
|_| Nu
|_| Da
In ce domeniu?
........................................................................................................................................................................ ..............................
Ce tip de activitate? ........................................................................................................................................................................ .......................
Ce s-a întâmplat cu această afacere? .......................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ ......................................................
4. Aveţi o afacere în prezent?
|_| Nu
|_| Da
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
Denumirea întreprinderii: ............................................................................................
Adresa
.......................................................................................................................
CUI
..........................................................................................................................
Nr. de înmatriculare in registrul comerţului ...................................................................
Ani de existenţă...........................................................................................................
Numărul de angajaţi în prezent ....................................................................................
Numărul de angajaţi femei în prezent ...........................................................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei? .......................................
Cifra de afaceri în anul fiscal 2006 (lei):
......................................................................
Tipul întreprinderii:
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
|_| parteneră
|_| legată
|_| autonomă
Obiectul principal de activitate: CAEN denumire
..................................................
Care este poziţia dumneavoastră în cadrul acestei afaceri? ..............................
Care sunt problemele cu care vă confruntaţi în cadrul
afacerii? Detaliaţi.
5. Care este tipul de afacere
pe care doriţi să o începeţi? De ce? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
6. Cum realizaţi echilibrul
între viaţa profesională şi cea de familie? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. Cum apreciaţi dorinţa
dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a dezvolta afacerea deja
existentă? (Marcaţi doar un singur răspuns.)
|_| Slabă
|_| Medie |_| Foarte puternică
8. In ce stadiu vă aflaţi în
legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriţi să o
transformaţi într-o afacere?
|_| Nu am început să lucrez
planul afacerii şi strategia
|_| Am început documentarea
(colectarea de materiale şi informaţii) necesară elaborării planului de afaceri
|_| Am început să lucrez la
elaborarea planului de afaceri
|_| Am elaborat un plan de
afaceri pentru finanţare
9. Care sunt factorii care
determină succesul unei afaceri?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
10. Care este tipul de
instruire de care aveţi nevoie pentru a începe şi/sau a dezvolta o afacere?
|_| Instruire generală în
domeniul afacerilor
|_| Consultanţă juridică
|_| Consultanţă
financiar-contabilă
|_| Consultanţă în marketing
|_| Consultanţă în
management
|_| Alt gen de sprijin
(specificaţi) .............................................................
11. Ce alte module consideraţi
că sunt utile în cadrul tematicii cursurilor acestui program? Argumentaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
12. Cum aţi aflat despre acest
program?
|_| Campanie de informare,
seminarii, conferinţe ................................
|_| Presă ...............................
|_| Radio ...............................
|_| TV ...................................
|_| Internet ...........................
|_| Altele (prieteni, la serviciu etc.)
....................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
13. Ce v-aţi propus să
obţineţi în urma participării la acest curs? (Marcaţi un singur răspuns).
|_| Dezvoltarea şi
aprofundarea culturii antreprenoriale
|_| Insuşirea cunoştinţelor
necesare demarării şi dezvoltării unei afaceri
|_| Informaţii privind
accesarea surselor de finanţare
|_| Punerea în practică a
ideii de afaceri
|_| Altele: detaliaţi
14. La ce cursuri sau
seminarii de educaţie antreprenorială aţi mai participat?
Denumire curs
|
Organizator
|
Perioada
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. In ce fel v-au ajutat
aceste cursuri? Detaliaţi.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
16. Ce cunoştinţe aveţi despre
antreprenoriatul feminin în România?
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
17. Sunteţi membră a unei
asociaţii a femeilor întreprinzător?
|_| Da (rugăm nominalizaţi) .........................................
|_| Nu
|_| Sunt interesată de a
deveni membră a unei organizaţii a femeilor întreprinzător
18. Desfăşuraţi activităţi de
consultantă?
|_| Da (detaliaţi)
|_| Nu
19. Aţi absolvit cursul de
pregătire antreprenorială derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM?
promoţia 2005 |_|
Da promoţia 2006 |_| Da
|_|
Nu |_| Nu
20. Aţi beneficiat în
ultimii 3 (trei) ani (2004-2007) de ajutor de stat, aşa cum este definit în Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu
modificările şi completările ulterioare?
|_| Da, am beneficiat de
următoarele ajutoare de stat:
Nr.
crt.
|
Anul acordării
ajutorului de stat
|
Forma
ajutorului de stat
|
Instituţia finanţatoare
|
Programul prin care aţi beneficiat
de finanţare
|
Cuantumul ajutorului de stat acordat
(lei)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|_| Nu am beneficiat de ajutor de stat
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu
privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate sunt corecte
şi reale.
Prin completarea acestui formular sunt de acord să
particip la realizarea unor sondaje şi statistici în cadrul programului.
Mă oblig să furnizez informaţii despre rezultatele
obţinute în urma absolvirii acestui curs prin completarea formularului de
raportare tehnică anual în perioada 2007-2010.
Semnătura aplicantei: ......................
Localitatea: ....................................
Data: .............................................
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
ANEXA Nr. 3
FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
pentru Programul naţional multianual pe perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul
femeilor manager din sectorul IMM - 2007*) -
(Se completează toate rubricile.)
!!!Atenţie!!!
Acest formular trebuie completat prin tehnoredactare în
limba română.
Perioada pentru raportare: anul
.......................................
DATE PERSONALE**)
Subsemnata
..................................................., identificată
cu CI/BI seria ..............,
nr......................... CNP
............................................................
domiciliată în:
Strada ........................................
nr.................................
Localitatea .......................................................................
Judeţul .............................................................................
Cod poştal .......................................................................
Telefon: ............................................................................
Mobil:
...............................................................................
E-mail:
..............................................................................
Declar pe propria răspundere următoarele:
|_| sunt absolventă a Cursului
de pregătire antreprenorială promoţia 2005
|_| sunt absolventă a Cursului
de pregătire antreprenorială promoţia 2006
|_| sunt absolventă a Cursului
de pregătire antreprenorială promoţia 2007
|_| DA, am o afacere proprie
la data absolvirii cursurilor organizate de către ANIMMC de tipul1):
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
Data înregistrării IMM: ..............................................................................................
Denumire
..................................................................................................................
Adresa sediului social
................................................................................................
Numărul de înmatriculare în Registrul comerţului (după
caz) ........................................
Codul unic de înregistrare (după caz) .........................................................................
Obiectul principal de
activitate:...................................................................................
Codul CAEN:
Tipul IMM1): |_| IMM autonomă
|_| IMM
parteneră (detalii)
|_| IMM
legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi: .............................................................................
Numărul de angajaţi femei în prezent ........................................................................
Care sunt funcţiile ocupate de către acestea în cadrul
firmei? .....................................
Cifra de afaceri anuală netă (lei) ...............................................................................
Active totale (lei)
.....................................................................................................
|_| NU am o afacere proprie la
data absolvirii cursurilor organizate de către ANIMMC
|_| DA, am calitatea de administrator al SC:
.............................................
|_| NU am calitatea de administrator al unei IMM
|_| AM calitatea de persoană
fizică autorizată/asociaţie familială Autorizaţie nr.............................
din data :
*) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocaţii financiare
nerambursabile în cadrul prezentului program, pentru o perioadă de 3 ani, începând cu anul 2007.
**) Datele personale furnizate
au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate în cadrul unor studii şi
statistici în cadrul acestui program.
1) Conform Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării si dezvoltării
întreprinderilor mici si mijlocii, modificată si completată prin Ordonanţa
Guvernului nr. 27/2006.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea
acestei cereri. Reprezentanţii ANIMMC pot discuta cu solicitanţii toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze
cererea în locul acestora.
|_| NU am calitatea de
persoană fizică autorizată/asociaţie familială
|_| DA, sunt membră a unei
societăţi cooperative (detalii)
|_| Nu sunt membră a unei
societăţi cooperative
|_| DA, desfăşor activităţi de
consultanţă de tipul:
|_| NU desfăşor activităţi de
consultanţă
|_| DA, am absolvit cursul de
pregătire antreprenorială derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea culturii
antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
IMM, promoţia 2005
|_| NU am absolvit cursul de
pregătire antreprenorială derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
IMM, promoţia 2005
|_| DA, am absolvit cursul de
pregătire antreprenorială derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru
dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
IMM, promoţia 2006
|_| NU am absolvit cursul de
pregătire antreprenorială derulat în cadrul Programului naţional multianual pe
perioada 2005-2008 pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, promoţia 2006
Aţi reuşit să înfiinţaţi o firmă în urma absolvirii acestui curs?
|_| Nu
|_| Da
|_| microîntreprindere
|_| întreprindere mică
|_| întreprindere mijlocie
Data înregistrării IMM: ............................................................................................
Denumire
.................................................................................................................
Adresa sediului social
...............................................................................................
Numărul de înmatriculare în Registrul comerţului (după
caz) .......................................
Codul unic de înregistrare (după caz) ........................................................................
Obiectul principal de activitate:
.................................................................................
Codul CAEN:
Tipul IMM1): |_| IMM
autonomă
|_| IMM
parteneră (detalii)
|_| IMM
legată (detalii)
Numărul mediu anual de salariaţi: ............................................................................
Cifra de afaceri anuală netă
(lei) ...............................................................................
Active totale (lei)
......................................................................................................
S-a îmbunătăţit activitatea firmei ca urmare a
participării dumneavoastră la curs? Cum?
In ce fel v-a ajutat absolvirea acestui curs?
Aţi diseminat şi aţi aplicat cunoştinţele acumulate la
curs în activitatea firmei?
Care sunt propunerile dumneavoastră pentru procedura
acestui program în anii următori?
Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile
art. 292 din Codul penal cu
privire la falsul în declaraţii, că toate informaţiile furnizate sunt corecte
şi reale.
Semnătura absolventei cursului**) .................................
Funcţia (după caz) în cadrul afacerii: ..............................
Data semnării: .........................
1) Conform Legii nr.
346/2004 privind stimularea înfiinţării si dezvoltării
întreprinderilor mici si mijlocii, modificată si completată prin Ordonanţa
Guvernului nr. 27/2006.
**) Datele personale furnizate
au caracter confidenţial şi pot fi prelucrate în cadrul unor studii şi
statistici în cadrul acestui program.
Notă!
Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă
din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei
cereri. Reprezentanţii AN/MMC pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o
parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea
în locul acestora.
ANEXA Nr. 4
Formularul A
DECLARAŢIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
.....................................................................................................
Adresa sediului social ........................................................................................................
Cod unic de înregistrare
.....................................................................................................
Numele şi funcţia ...............................................................................................................
(preşedintele consiliului
de administraţie, director general sau echivalent)
II. Tipul întreprinderii
Indicaţi, după caz, tipul întreprinderii:
|_| Intreprindere autonomă In
acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situaţia
economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar
declaraţia, fără formularul B.
|_| Intreprindere parteneră Se
va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la
declaraţie.
|_| Intreprindere legată Se
va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor ataşa la
declaraţie.
III. Date utilizate pentru a se stabili categoria
întreprinderii1)
Exerciţiul financiar de referinţă2)
|
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă (mii
lei/mii euro)
|
Active totale (mii lei/mii euro)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Important: Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar
anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea
întreprinderii într-o altă categorie (respectiv microîntreprindere,
întreprindere mică, mijlocie sau mare).
|_| Nu
|_| Da (în acest caz se va
completa şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul financiar
anterior)
Semnătura .........................................................................................................
(numele şi
funcţia semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe propria răspundere că datele din această
declaraţie şi din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii ...........................
Semnătura .................................
1) Datele sunt
calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa
Guvernului nr. 27/2006.
2) Datele cu privire
la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele
totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea
solicitantă are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice fişe
adiţionale);
- secţiunea B, dacă
întreprinderea solicitantă este legată cu cel puţin o întreprindere (precum şi
orice fişe adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau
legate
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală
netă (mii lei/mii euro)
|
Total active
(mii lei/mii euro)
|
1. Datele1) întreprinderii
solicitante sau din situaţiile financiare anuale consolidate (se vor
introduce datele din tabelul B1 din secţiunea B2))
|
|
|
|
2. Datele cumulate1)
în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este
cazul (se vor introduce datele din secţiunea A)
|
|
|
|
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1) (dacă există) - dacă nu au fost deja incluse
prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor
introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B)
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea „Total" din tabel
trebuie introduse în tabelul „Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A.
Secţiunea A
ÎNTREPRINDERI PARTENERE
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost
completată „fişa de parteneriat" [câte o fişă pentru fiecare întreprindere
parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice întreprindere parteneră
a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în
situaţiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate],
datele din această fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de
mai jos.
1. Date de identificare si date financiare preliminare
Tabelul A.1
Intreprinderea parteneră - Date de identificare
|
Numărul
mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă (mii
lei/mii euro)
|
Active
totale
(mii lei/
mii euro)
|
Numele sau denumirea
întreprinderii
|
Adresa sediului
social
|
Cod unic de
înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie,
directorului general
sau echivalent
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporţional
efectuat pe baza „fişei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu
care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea „Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care
se adaugă în proporţie de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere
parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile
financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar,
adăugaţi „fişe privind legătura dintre întreprinderi" pentru
întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate.
1) Datele cu privire
la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele
totale sunt cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în
situaţiile financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. In cazul
întreprinderilor nou-înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale se determină şi se
declară pe propria răspundere.
2) Datele
întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi, sunt determinate pe
baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor întreprinderii sau, atunci când
este cazul, pe baza situaţiilor financiare anuale consolidate ale
întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale consolidate în care
întreprinderea este inclusă.
FIŞA DE PARTENERIAT
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele, prenumele şi funcţia
|
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Date referitoare la
întreprinderea legată
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual
de salariaţi1)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale3)
(mii lei/mii euro)
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale
întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă
într-un procent de 100% datele
întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă
datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja
incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este
necesar, se va adăuga „fişa întreprinderii legate" pentru întreprinderile
care nu au fost încă incluse prin consolidare.
3. Calculul proporţional
a) Indicaţi exact proporţia deţinută2) de întreprinderea solicitantă (sau
de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabileşte legătura de
parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fişă
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
Indicaţi, de asemenea, proporţia deţinută de întreprinderea
parteneră, la care se referă această fişă, din capitalul social al
întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată).
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
b) Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul
calculului proporţional obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele
la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.
Tabelul de parteneriat - A.2
Procent
|
Numărul mediu anual de salariaţi1)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale3)
(mii lei/mii euro)
|
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la
datele introduse în tabelul de la pct. 1.
|
|
|
|
Aceste date se vor introduce în tabelul A.1.
1) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date
privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
2) Procent din
capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre aceste
procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia deţinută de
fiecare întreprindere legată în aceeaşi întreprindere parteneră.
3) Active totale
reprezintă active imobilizate + active circulante +
cheltuieli în avans.
Secţiunea B
ÎNTREPRINDERI LEGATE
1. Determinarea situaţiei
aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria
întreprinderilor mici şi mijlocii:
|_| Cazul 1: Intreprinderea
solicitantă ţine situaţii financiare anuale consolidate sau este inclusă în
situaţiile financiare anuale consolidate ale unei alte
întreprinderi (tabelul B1).
|_| Cazul 2: Intreprinderea
solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc
ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate
(tabelul B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din alte date ale
acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional
datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi
legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin
consolidare1).
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare
anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va
completa tabelul B1 de mai jos.
Tabelul B1
|
Numărul mediu anual de salariaţi2)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active total
(mii lei/mii euro)
|
Total
|
|
|
|
Datele introduse în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul
„Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".
Identificarea întreprinderilor
incluse prin consolidare
|
Intreprinderea legată (denumire/date de identificare)
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele şi prenumele preşedintelui
consiliului de administraţie, director general
sau echivalent
|
A.
|
|
|
|
B.
|
|
|
|
C.
|
|
|
|
D.
|
|
|
|
E.
|
|
|
|
NOTĂ:
Intreprinderile partenere ale unei întreprinderi
legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile financiare anuale
consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante.
Datele aferente acestora şi o „fişă de parteneriat" trebuie adăugate la
secţiunea A.
Cazul 2: Pentru fiecare
întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se
va completa o „fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi se vor
adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor
legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
Intreprinderea numărul:
|
Numărul mediu anual de salariaţi
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
1. *)
|
|
|
|
2. *)
|
|
|
|
3. *)
|
|
|
|
4. *)
|
|
|
|
5. *)
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
NOTĂ
Datele rezultate în secţiunea „Total" din tabelul
de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul
„Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind
întreprinderile legate)
*) Ataşaţi câte o „fişă privind
legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere. 1) Definiţia întreprinderii legate
din prezenta lege
2) In cazul în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu
există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea
datelor de la întreprinderile legate.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi nr............... din tabelul B2, secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt
incluse în situaţiile financiare anuale consolidate)
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
|
Adresa sediului social
|
Cod unic de înregistrare
|
Numele, prenumele şi funcţia
|
(preşedintele consiliului de administraţie, directorul general sau echivalent)
2. Date referitoare la întreprindere
Perioada de referinţă
|
|
Numărul mediu anual de salariaţi1)
|
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii euro)
|
Active totale
(mii lei/mii euro)
|
Total
|
|
|
|
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea B.
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă sunt extrase din situaţiile financiare anuale şi din alte date
aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod
proporţional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale
întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă
nu au fost deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi
partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu
întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi "fişa de
parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.
1) In cazul în care
în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul
mediu anual de salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.