Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 240 din  5 iulie 2001

referitoare la exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2), precum si ale art. 18 - 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 838 din 27 decembrie 2001


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Gabriela Ghita     - procuror
    Florentina Geangu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiilor de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2), precum si ale art. 18 - 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de Esmail Alidastjerd, Hashim Naser Husain, Mahmoud Ahmed Aleko, Yasser Naji Mustafa, Saad Jamel Khawlah, Raied J. Kadhim, Rashwan Shbeeb Khuder, Rakan Shbeeb Khuder si Sirwan Omar Ahmed in dosarele nr. 3.513/2001, 2.483/2001, 2.484/2001, 2.485/2001, 2.240/2001, 2.241/2001, 2.242/2001, 2.243/2001 si 2.244/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor. Reprezentantul Ministerului Public arata ca, in temeiul art. 164 din Codul de procedura civila, se impune conexarea dosarelor, avand in vedere ca acestea au ca obiect aceeasi exceptie de neconstitutionalitate. Curtea, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, raportat la art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea dosarelor nr. 170C/2001, 171C/2001, 172C/2001, 175C/2001, 176C/2001, 177C/2001, 178C/2001 si 179C/2001 la Dosarul nr. 159C/2001.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca fiind intemeiate criticile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 20 alin. (5) si ale art. 21 alin. (6), referitoare la caracterul definitiv si executoriu al hotararii date in prima instanta. In ceea ce priveste celelalte dispozitii criticate se solicita respingerea exceptiilor.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 6 aprilie 2001 (pronuntata in Dosarul nr. 3.513/2001), din 9 martie 2001 (pronuntate in dosarele nr. 2.483/2001, 2.484/2001 si 2.485/2001) si din 5 martie 2001 (pronuntate in dosarele nr. 2.240/2001, 2.241/2001, 2.242/2001, 2.243/2001 si 2.244/2001) Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptiile de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2), precum si ale art. 18 - 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001. Exceptiile au fost invocate de Esmail Alidastjerd, Hashim Naser Husain, Mahmoud Ahmed Aleko, Yasser Naji Mustafa, Saad Jamel Khawlah, Raied J. Kadhim, Rashwan Shbeeb Khuder, Rakan Shbeeb Khuder si Sirwan Omar Ahmed in cadrul unor plangeri avand ca obiect recunoasterea unei forme de protectie in baza art. 1, 2 si 5 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000.
    In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate, al caror continut este identic, se sustine ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 11 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 18, 20, 24, 49 si 123 din Constitutie, precum si prevederilor art. 6 pct. 1 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, fara insa ca autorii exceptiilor de neconstitutionalitate sa indice in mod concret in ce anume constau aceste incalcari.
    Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti, exprimandu-si opinia, apreciaza, in esenta, ca textele vizate de exceptiile de neconstitutionalitate sunt conforme cu prevederile constitutionale.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptiile sunt neintemeiate. In esenta, se arata ca "Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 prevede, pentru persoanele ce solicita statutul de refugiat, dreptul de a face plangere impotriva hotararii de respingere a cererii lor de catre Oficiul National pentru Refugiati, precum si dreptul de a ataca cu recurs hotararea instantei judecatoresti. Petitionarul poate face probe in sustinerile sale, beneficiaza in mod gratuit de interpret, poate fi asistat de un avocat si este scutit de plata taxelor de timbru. Prin intreaga procedura reglementata de ordonanta se asigura solutionarea cu celeritate a cererilor pentru a se stabili cat mai curand statutul celor indreptatiti si nu in scopul restrangerii exercitiului drepturilor si libertatilor individuale. Dispozitiile ordonantei ofera un tratament juridic egal, fara discriminari pentru petitionarii aflati in aceeasi situatie, aceea de solicitanti ai statutului de refugiat in Romania". Totodata, se considera ca, potrivit art. 15 alin. (1) si art. 54 din Constitutie, "solicitantilor le revine indatorirea de a-si exercita cu buna-credinta drepturile si libertatile recunoscute in Romania si de a respecta obligatiile prevazute de legea romana". In sfarsit, in ceea ce priveste dispozitiile art. 6 si 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se sustine ca aceste prevederi nu sunt incalcate, "intrucat, potrivit principiilor constitutionale, astfel cum sunt ele dezvoltate prin acte normative subsecvente, orice persoana are dreptul la un proces echitabil, in cadrul acestuia putand utiliza intreaga paleta a drepturilor si regulilor procedurale prevazute de lege".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, rapoartele judecatorului-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate il constituie urmatoarele dispozitii din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000:
    - art. 13 alin. (1) lit. a), privind procedura ordinara de acordare a statutului de refugiat;
    - art. 17 alin. (1) si (2), art. 18 - 20, referitoare la procedura accelerata de acordare a statutului de refugiat;
    - art. 21 si 22, privind procedura in cazul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat depuse in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
    Autorii exceptiilor de neconstitutionalitate sustin ca textele de lege criticate contravin urmatoarelor dispozitii constitutionale:
    - art. 11 alin. (2), privind tratatele ratificate de Parlament;
    - art. 16 alin. (1), referitor la egalitatea cetatenilor;
    - art. 18, referitor la cetatenii straini si apatrizi;
    - art. 20 alin. (2), referitor la tratatele internationale privind drepturile omului;
    - art. 23, privind libertatea individuala;
    - art. 24, referitor la dreptul la aparare;
    - art. 49, privind restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati;
    - art. 123, privind infaptuirea justitiei.
    In sustinerea neconstitutionalitatii textelor de lege criticate se invoca si incalcarea dispozitiilor art. 6 pct. 1 si ale art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dispozitii privind dreptul la un proces echitabil si, respectiv, dreptul la un recurs efectiv.
    Analizand exceptiile de neconstitutionalitate ridicate, Curtea Constitutionala retine urmatoarele:
    I. In legatura cu dispozitiile art. 20 alin. (5) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, ulterior sesizarii cu exceptiile din prezentele dosare, Curtea Constitutionala s-a pronuntat intr-o alta cauza, avand ca obiect si aceste prevederi de lege care au fost criticate sub aceleasi aspecte si prin raportare la aceleasi dispozitii din Constitutie si din acte internationale, ca si in cauzele de fata. Astfel, prin Decizia nr. 176 din 29 mai 2001, nepublicata, Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (5) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, statuand in esenta ca aceste prevederi incalca dreptul la aparare garantat de art. 24 din Constitutie. Pentru a pronunta aceasta solutie Curtea a retinut ca, intrucat "hotararea primei instante este definitiva si executorie, aceasta hotarare urmeaza a fi pusa in aplicare imediat. Drept urmare, in exercitarea caii de atac a recursului (care nu este suspensiv de executare), solicitantul, nemultumit de solutia de respingere a cererii sale de catre prima instanta, nu va mai putea sa beneficieze efectiv de dreptul de a se apara in fata instantei de recurs".
    Ulterior pronuntarii Deciziei Curtii Constitutionale nr. 176 din 29 mai 2001 a fost adoptata Legea nr. 323 din 27 iunie 2001 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001. Conform acestei legi, pe data intrarii sale in vigoare, alineatul (5) al articolului 20, precum si alineatul (6) al articolului 21 vor avea urmatorul cuprins:
    Art. 20 alin. (5)
    "Hotararea instantei este definitiva si irevocabila.";
    Art. 21 alin. (6)
    "In cazul prevazut la alin. (5) lit. a) hotararea instantei este definitiva si irevocabila."
    Ca urmare a acestei modificari, la data pronuntarii prezentei decizii art. 20 alin. (5) si art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, in redactarea criticata de autorii exceptiilor de neconstitutionalitate, nu mai sunt in vigoare. Or, potrivit dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, aceasta nu se poate pronunta decat asupra dispozitiilor dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, ceea ce exclude exercitarea controlului de constitutionalitate asupra unor prevederi de lege eliminate din legislatie. Acesta este si sensul in care Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin mai multe decizii, de exemplu prin Decizia nr. 32 din 2 martie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 26 aprilie 1999.
    In consecinta, in temeiul prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale alin. (6) din art. 23 al legii, care prevad ca exceptia este inadmisibila atunci cand este contrara prevederilor alin. (1), exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 alin. (5) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania urmeaza sa fie respinsa, ca devenita inadmisibila.
    II. Curtea constata, de asemenea, ca potrivit pct. 2 al articolului unic din Legea nr. 323 din 27 iunie 2001 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, pe data intrarii in vigoare a acesteia "Alineatul (6) al articolului 20 se abroga". Rezulta ca, in temeiul art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, potrivit caruia "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei", dispozitii coroborate cu cele ale art. 23 alin. (6) din aceeasi lege, redate anterior, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor alin. (6) al art. 20 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, urmeaza sa fie respinsa, ca devenita inadmisibila.
    III. Referitor la exceptiile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2), art. 18 - 20 alin. (1) - (4), art. 21 alin. (1) - (5) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, dispozitii de lege criticate, de asemenea, ca fiind neconstitutionale, Curtea constata ca si acestea au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate.
    Prin Decizia nr. 176 din 29 mai 2001, respingand, cu majoritate de voturi in ceea ce priveste art. 22 alin. (1), exceptiile de neconstitutionalitate ridicate cu referire la aceleasi dispozitii din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 si prin raportare la aceleasi dispozitii constitutionale si internationale ca si prezentele dosare Curtea Constitutionala a retinut in esenta urmatoarele:
    Dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, care reglementeaza egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, pretins a fi incalcate prin art. 13 alin. (1) lit. a) din ordonanta criticata nu sunt aplicabile in cauza, intrucat acest text constitutional are in vedere persoane care au calitatea de cetatean roman.
    In legatura cu sustinerea referitoare la incalcarea art. 18 alin. (1) din Constitutie, care statueaza cu privire la cetatenii straini si apatrizi, Curtea a observat ca intre drepturile refugiatilor si ale persoanelor care au dobandit o forma de protectie legea romana prevede: liberul acces la instantele de judecata - art. 23 alin. (1) lit. l); dreptul de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a i se asigura in mod gratuit un interpret pe intreaga durata a procedurii de acordare a statutului de refugiat - art. 13 alin. (1) lit. b); precum si dreptul de a nu fi expulzat sau returnat ("non-refoulement"), cu exceptiile stabilite prin lege - art. 23 alin. (1) lit. m). Asa fiind, nu exista contrarietate intre textele criticate si dispozitia constitutionala mentionata.
    Sustinerile privind neconstitutionalitatea normelor din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 care reglementeaza procedura accelerata (art. 17 - 20) si pe acelea care reglementeaza procedura in cazul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat depuse in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat (art. 21 - 22), prin raportare la art. 49 din Constitutie, au fost respinse deoarece textele de lege criticate nu contin restrangeri speciale ale exercitiului unor drepturi pentru strainii care urmeaza procedura de acordare a unor forme de protectie din partea statului roman.
    Curtea a observat ca textele criticate nu contin nici o prevedere care sa contravina principiului infaptuirii justitiei in numele legii, al independentei judecatorilor si al supunerii lor numai legii, principiu stabilit de art. 123 din Constitutie, astfel incat si aceasta sustinere a autorilor exceptiilor a fost inlaturata.
    Prin aceeasi decizie Curtea a mai retinut ca, "de altfel, pentru aceleasi motive, urmeaza a fi respinse si exceptiile de neconstitutionalitate privind celelalte dispozitii din ordonanta".
    In sfarsit, in legatura cu incalcarea art. 6 pct. 1 si art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale Curtea a retinut ca textele de lege criticate "nu opresc, in realitate, partile interesate de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparate si de a se prevala de toate garantiile procesuale care conditioneaza, intr-o societate democratica, procesul echitabil".
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea jurisprudentei Curtii, cele statuate prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 176/2000 isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza.
    IV. In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate autorii acestora au invocat si incalcarea prin prevederile art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a dispozitiilor art. 23 din Constitutie.
    Examinand aceasta sustinere, Curtea constata ca textul criticat reglementeaza procedura pentru acordarea statutului de refugiat, pe cand dispozitiile constitutionale pretins a fi incalcate se refera la "Libertatea individuala" a persoanei si conditiile in care se pot realiza perchezitii, retineri si arestari si faptul ca acestea pot fi dispuse numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege. Asa fiind, rezulta ca prevederile art. 23 din Constitutie nu sunt incidente in cauza si, in consecinta, critica urmeaza sa fie respinsa ca neintemeiata.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi in ceea ce priveste art. 22 alin. (1),

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca devenite inadmisibile, exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 20 alin. (5) si (6) si ale art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de Esmail Alidastjerd, Hashim Naser Husain, Mahmoud Ahmed Aleko, Yasser Naji Mustafa, Saad Jamel Khawlah, Raied J. Kadhim, Rashwan Shbeeb Khuder, Rakan Shbeeb Khuder si Sirwan Omar Ahmed in dosarele nr. 3.513/2001, 2.483/2001, 2.484/2001, 2.485/2001, 2.240/2001, 2.241/2001, 2.242/2001, 2.243/2001 si 2.244/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    2. Respinge exceptiile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 13 alin. (1) lit. a), art. 17 alin. (1) si (2), art. 18, 19, 20 alin. (1) - (4), art. 21 alin. (1) - (5) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de aceiasi autori in aceleasi dosare.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iulie 2001.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 240/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 240 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 240/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu