HOTARARE Nr.
399 din 24 mai 2007
privind modificarea si
completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 450 din 3 iulie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 134 alin. (4) din
Constituţia României, republicată, ale art. 23 alin. (1) şi ale art. 38 alin.
(1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii,
republicată, cu modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326 din 24 august 2005, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din
27 septembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi
se completează după cum urmează:
1. La articolul 7
alineatul (4), după litera n) se introduce o nouă literă, litera o), cu
următorul cuprins:
,,o) coordonează activitatea Biroului de documente
clasificate."
2. Alineatul (7) al
articolului 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(7) Hotărârile adoptate în plen sau în secţii se
redactează de către persoana însărcinată cu asigurarea lucrărilor de
secretariat, cu excepţia hotărârilor prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, care se redactează de grefa
secţiilor, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare."
3. Alineatul (1) al articolului 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Activitatea de secretariat a
Consiliului este asigurată de Serviciul sinteze şi pregătirea lucrărilor
şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii. In materie disciplinară,
activitatea de secretariat a şedinţelor secţiilor Consiliului se asigură de
grefa acestora."
4. Alineatul (1) al
articolului 35 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 35. - (1) Hotărârea secţiei Consiliului, prin
care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, se motivează şi se redactează, în
mod obligatoriu, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se
comunică de îndată, în scris, judecătorului sau procurorului. Comunicarea
hotărârii este asigurată de grefa secţiilor în materie disciplinară."
5. Alineatul (1) al
articolului 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 36 - (1) Hotărârile rămase irevocabile se
comunică, prin grija grefei secţiilor Consiliului în materie disciplinară,
judecătorului sau procurorului, precum şi Direcţiei resurse umane şi organizare
din cadrul Consiliului, în vederea luării măsurilor corespunzătoare, conform
legii."
6. La articolul 43,
litera i) se abrogă.
7. La articolul 44, litera j) se abrogă.
8. După articolul 45, se introduce un nou articol,
articolul 451, cu următorul cuprins:
„Art. 451 - (1) In
coordonarea directă a inspectorului şef al Inspecţiei judiciare funcţionează
grefa secţiilor în materie disciplinară, care exercită următoarele atribuţii:
a) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor
secţiilor Consiliului în materie disciplinară;
b) redactează hotărârile secţiilor Consiliului, prin
care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, în termen de cel mult 20 de zile de
la pronunţare;
c) comunică de îndată, în scris, judecătorului sau
procurorului hotărârile secţiilor Consiliului, prin care s-a soluţionat
acţiunea disciplinară.
(2) Grefa secţiilor în materie disciplinară
îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de secţii, în materie disciplinară,
sau de inspectorul şef al Inspecţiei judiciare."
9. Capitolul VIII
„Aparatul propriu al Consiliului" se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„CAPITOLUL VIII
Aparatul propriu al Consiliului
Art. 46. - (1) Consiliul dispune de un aparat propriu.
(2) Aparatul propriu al Consiliului este organizat în
direcţii, servicii şi birouri şi este condus de un secretar general. In cadrul
aparatului propriu funcţionează şi cabinetele demnitarilor.
Art. 47. - (1) Secretarul general este numit de plen
dintre judecătorii şi procurorii care au cel puţin 8 ani vechime în
magistratură.
(2) Secretarul general al Consiliului poate fi ajutat
de un secretar general adjunct, specialist în management, resurse umane sau în
domeniul financiar.
(3) Secretarul general al Consiliului primeşte o
indemnizaţie lunară stabilită potrivit pct. 1 lit. B din anexa la Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea şi alte drepturi ale
judecătorilor, procurorilor şi altor categorii de personal din sistemul
justiţiei, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 45/2007.
Indemnizaţia lunară a secretarului general adjunct se stabileşte potrivit pct.
2 lit. B din anexa la acelaşi act normativ.
Art. 48. - (1) Sub autoritatea preşedintelui şi a
vicepreşedintelui Consiliului, secretarul general coordonează şi asigură buna
funcţionare a compartimentelor din cadrul aparatului
propriu al Consiliului, sens în care:
a) asigură colaborarea cu instanţele judecătoreşti şi
cu parchetele de pe lângă acestea, cu Ministerul Justiţiei, cu Institutul
Naţional al Magistraturii, cu Şcoala Naţională de Grefieri, cu alte instituţii
şi autorităţi, în condiţiile legii;
b) asigură comunicarea hotărârilor pronunţate de
secţiile Consiliului în materie disciplinară, prin grefa secţiilor în materie
disciplinară;
c) asigură legătura dintre conducerea Consiliului şi
compartimentele din aparatul tehnic administrativ;
d) asigură redactarea şi comunicarea ordinii de zi a
şedinţelor Consiliului şi redactarea proceselor-verbale de şedinţă;
e) asigură ţinerea în registre speciale a evidenţei
lucrărilor, precum şi arhivarea dosarelor;
f) coordonează elaborarea programelor privind
activitatea Consiliului şi controlează modul de realizare a acestora;
g) transmite Ministerului Justiţiei propunerile cu
privire la necesitatea iniţierii sau modificării unor acte normative în
domeniul justiţiei, în condiţiile 38 alin. (5) din Legea nr. 317/2004,
republicată, cu modificările ulterioare;
h) coordonează elaborarea rapoartelor şi sintezelor
privind activitatea Consiliului;
i) participă la şedinţele plenului, iar la şedinţele
secţiilor Consiliului poate participa şi prin delegare;
j) asigură pregătirea lucrărilor pentru şedinţele
plenului şi ale secţiilor Consiliului şi verifică realizarea măsurilor
stabilite;
k) asigură transmiterea avizului către iniţiatori, în
cazul proiectelor de acte normative ce privesc activitatea autorităţii
judecătoreşti, precum şi orice alte proiecte de regulamente şi ordine care se
aprobă de ministrul justiţiei, în cazurile prevăzute de lege, în condiţiile
art. 38 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările
ulterioare;
l) asigură publicarea anuală în
Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de internet a
Consiliului a raportului privind starea justiţiei şi a raportului privind
activitatea Consiliului, adoptate de plen în temeiul art. 38 alin. (6) din
Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
m) supune dezbaterii şi aprobării plenului proiectul de
buget al Consiliului;
n) coordonează activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului;
o) numeşte, eliberează din funcţie, aplică sancţiunile
disciplinare şi exercită orice alte atribuţii privind personalul cu funcţii de
execuţie din aparatul propriu al Consiliului, în condiţiile legii;
p) face propuneri plenului de
numire şi eliberare din funcţie în legătură cu personalul cu funcţii de
conducere;
r) prezintă preşedintelui Consiliului proiectul
protocolului ce urmează a fi încheiat cu Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative pentru paza sediului Consiliului, a bunurilor şi valorilor
aparţinând acestuia, pentru supravegherea accesului şi menţinerea ordinii
interioare necesare desfăşurării normale a activităţii în acest sediu;
s) prezintă preşedintelui Consiliului proiectul
protocolului ce urmează a fi încheiat cu Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative pentru asigurarea protecţiei judecătorilor şi procurorilor aleşi
membri ai Consiliului.
(2) Secretarul general îndeplineşte orice alte
atribuţii încredinţate de plen, preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului.
Art. 49. - In realizarea atribuţiilor sale, secretarul
general emite dispoziţii, potrivit prevederilor legale şi prezentului
regulament.
Art. 50. - Atribuţiile secretarului general adjunct se
stabilesc de preşedintele Consiliului, la propunerea
secretarului general.
Art. 51. - Secretarul general adjunct este înlocuitorul
de drept al secretarului general.
Art. 52. - Conducerea compartimentelor din cadrul
aparatului propriu al Consiliului se asigură de directori, şefi de servicii şi
şefi de birouri, care organizează, coordonează, îndrumă şi răspund de
activitatea compartimentului pe care îl conduc şi asigură buna colaborare cu
alte compartimente. In cadrul aparatului propriu al Consiliului funcţionează
judecători şi procurori detaşaţi, personal de specialitate juridică asimilat
judecătorilor şi procurorilor, funcţionari publici, personal contractual,
precum şi personal auxiliar de specialitate din cadrul instanţelor şi
parchetelor, detaşat.
Art. 53. - (1) Conducătorii compartimentelor din cadrul
aparatului propriu al Consiliului au următoarele atribuţii comune:
a) verifică şi răspund de lucrările efectuate în cadrul
compartimentelor pe care le conduc;
b) verifică modul în care personalul din subordine îşi
îndeplineşte îndatoririle profesionale şi de serviciu şi propun secretarului
general, în condiţiile legii, stimularea persoanelor cu activitate meritorie,
măsurile corespunzătoare pentru prevenirea săvârşirii de abateri disciplinare
şi iniţierea procedurii de aplicare a sancţiunilor disciplinare
persoanelor care comit astfel de abateri;
c) răspund de repartizarea echilibrată a sarcinilor
personalului din subordine, întocmind fişa postului pentru fiecare persoană;
d) întocmesc programele de activitate ale
compartimentelor şi le prezintă spre aprobare plenului; stabilesc măsurile
necesare şi urmăresc îndeplinirea în mod corespunzător a obiectivelor din
aceste programe;
e) urmăresc şi răspund de elaborarea corespunzătoare
şi la termenele stabilite a lucrărilor repartizate de conducerea Consiliului sau de secretarul general;
f) repartizează personalului din subordine lucrările
primite de la conducerea Consiliului sau de la secretarul general;
g) evaluează activitatea profesională a personalului
din subordine;
h) urmăresc păstrarea confidenţialităţii de către
personalul din subordine cu privire la lucrările efectuate şi răspund de
păstrarea integrităţii fizice a lucrărilor din cadrul compartimentului pe care
îl conduc;
(2) Conducătorii compartimentelor din cadrul aparatului
propriu al Consiliului îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin lege sau
prin regulamente, precum şi de conducerea Consiliului sau de secretarul
general.
Art. 54. - Structura compartimentelor aparatului
propriu al Consiliului şi modul de organizare a activităţii acestora se
stabilesc de plen.
Art. 55. - Atribuţiile funcţiilor din cadrul aparatului
propriu al Consiliului sunt prevăzute în fişele posturilor.
Art. 56. - Din aparatul propriu al Consiliului fac
parte:
1. cabinetele demnitarilor, organizate pe lângă preşedinte, vicepreşedinte şi membrii aleşi ai Consiliului;
2. Direcţia resurse umane şi organizare, alcătuită
din:
a) Serviciul resurse umane pentru instanţele
judecătoreşti;
b) Serviciul resurse umane pentru parchete;
c) Biroul de statistică judiciară;
d) Biroul concursuri;
e) Biroul formare profesională.
3. Direcţia economică şi administrativ, alcătuită din:
a) Serviciul salarizare şi buget;
b) Serviciul administrativ şi aprovizionare;
4. Direcţia legislaţie, documentare şi contencios,
alcătuită din:
a) Serviciul legislaţie şi documentare;
b) Biroul contencios;
5. Direcţia afaceri europene, relaţii internaţionale
şi programe alcătuită din:
a) Serviciul programe;
b) Serviciul afaceri europene şi relaţii
internaţionale;
6. Serviciul sinteze şi
pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii;
7. Serviciul de relaţii cu publicul, registratură,
secretariat şi arhivă, alcătuit din:
a) Biroul relaţii cu publicul;
b) Biroul registratură, secretariat şi arhivă;
8. Biroul protocol;
9. Biroul informatică.
Art. 57. - (1) In subordinea preşedintelui Consiliului
funcţionează:
a) Biroul de audit public intern;
b) Biroul de informare publică şi relaţii cu
mass-media;
c) Biroul de documente clasificate.
(2) In subordinea ordonatorului
principal de credite funcţionează Biroul de achiziţii publice, care constituie
compartimentul specializat în atribuirea contractelor de achiziţii publice.
Art. 58. - (1) Activitatea cabinetului demnitarului
este coordonată de directorul de cabinet, care răspunde în acest sens în faţa
preşedintelui, a vicepreşedintelui sau, după caz, a membrului ales al Consiliului,
pe lângă care este organizat cabinetul.
(2) Numărul de posturi şi structura cabinetului
demnitarului se stabilesc prin hotărârea plenului Consiliului Superior al
Magistraturii, în limitele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998
privind cabinetul demnitarului din administraţia publică centrală, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 59. - (1) Direcţia resurse umane şi organizare
asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii
Consiliului, instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, Institutului Naţional al
Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Direcţia resurse umane şi organizare evaluează,
în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor
judecătoreşti şi a parchetelor şi propune conducerii Consiliului măsurile
corespunzătoare pentru asigurarea funcţionării eficiente a acestora.
(3) Serviciul resurse umane
pentru instanţele judecătoreşti are următoarele atribuţii:
1. în domeniul resurselor umane:
a) efectuează lucrările referitoare la numirea şi
eliberarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
b) efectuează lucrările referitoare la numirea şi
revocarea din funcţii de conducere a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c) efectuează lucrările referitoare la promovarea în
funcţii superioare de execuţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d) efectuează lucrările referitoare la numirea în
funcţie a judecătorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de
absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
e) efectuează lucrările referitoare la eliberarea din
funcţie a judecătorilor stagiari;
f) efectuează lucrările privind transferul
judecătorilor;
g) efectuează lucrările privind suspendarea din
funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
h) efectuează lucrările referitoare la conferirea de
distincţii pentru judecători, potrivit legii;
i) întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea
judecătorilor în cadrul instanţelor judecătoreşti, la Consiliul Superior al
Magistraturii, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de
Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte
autorităţi publice, la solicitarea acestora;
j) efectuează lucrările referitoare la delegarea
judecătorilor;
k) ţine evidenţa funcţiilor de execuţie sau de
conducere vacante şi a celor ocupate de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie
şi de la celelalte instanţe judecătoreşti;
l) efectuează lucrările
necesare publicării şi afişării funcţiilor vacante de judecător;
m) centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea
funcţiilor de conducere la instanţele judecătoreşti, a funcţiilor de judecător
şi a funcţiilor de conducere de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
n) efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi judecătorilor;
o) întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale
judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi, cu asigurarea confidenţialităţii
datelor cuprinse în acestea;
p) efectuează lucrările necesare privind încadrarea,
promovarea în funcţie, precum şi încetarea activităţii pentru personalul
aparatului propriu al Consiliului;
q) întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale şi
cărţile de muncă ale personalului aparatului propriu al Consiliului, cu
asigurarea confidenţialităţii datelor cuprinse în acestea;
r) ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul
propriu al Consiliului;
s) efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi
de personal celor care îşi desfăşoară activitatea în aparatul propriu al
Consiliului;
ş) ţine evidenţa declaraţiilor de avere ale
judecătorilor, magistraţilor-asistenţi şi personalului aparatului propriu al
Consiliului, precum şi declaraţia de interese a preşedintelui Inaltei Curţi de
Casaţie şi Justiţie;
t) ţine evidenţa declaraţiilor date de judecători,
magistraţii-asistenţi şi personalul aparatului propriu al Consiliului în
conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3), ale art. 6 alin. (1) şi ale art. 7 alin. (2) din Legea nr. 303/2004,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
2. în domeniul organizării instanţelor:
a) examinează propunerile privind înfiinţarea sau
desfiinţarea de instanţe judecătoreşti, inclusiv instanţe militare;
b) examinează propunerile
privind înfiinţarea de secţii şi complete specializate la nivelul curţilor de
apel, tribunalelor şi judecătoriilor;
c) examinează solicitările privind înfiinţarea de
sedii secundare ale instanţelor judecătoreşti;
d) fundamentează avizul secţiilor Consiliului pentru
proiectul de hotărâre a Guvernului privind lista localităţilor care fac parte
din circumscripţiile judecătoriilor;
e) întocmeşte lucrările privind categoriile de procese
sau de cereri care se soluţionează în municipiul Bucureşti numai de anumite
instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevăzute de lege;
f) fundamentează avizul plenului pentru statele de
funcţii şi personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate,
judecătorii, precum şi pentru instanţele militare;
g) fundamentează avizul plenului pentru stabilirea
numărului maxim de posturi pentru instanţe, inclusiv pentru instanţele
militare;
h) fundamentează avizul plenului pentru stabilirea
numărului maxim de posturi pentru Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
i) urmăreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii
cu volumul de activitate al instanţelor judecătoreşti şi, când este cazul, face
propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe, inclusiv între
instanţele militare, întocmind lucrările necesare;
j) fundamentează avizul plenului pentru suplimentarea
sau reducerea numărului de posturi la instanţele judecătoreşti, inclusiv la
instanţele militare;
k) ţine evidenţa posturilor de personal auxiliar de
specialitate de la instanţele judecătoreşti;
l) întocmeşte lucrările privind
structura organizatorică, statele de funcţii şi statele de personal ale
Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri, la
propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii,
respectiv a Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
m) întocmeşte lucrările necesare şi face propuneri
privind stabilirea numărului vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai
tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi a judecătoriilor la
care funcţionează un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de
apel.
(3) Serviciul resurse umane pentru parchete are
următoarele atribuţii:
a) efectuează lucrările referitoare la numirea şi
eliberarea din funcţie a procurorilor;
b) efectuează lucrările referitoare la numirea şi
revocarea din funcţii de conducere a procurorilor;
c) întocmeşte lucrări necesare emiterii avizului
pentru persoanele propuse de ministrul justiţiei în vederea numirii şi
revocării din funcţie a procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta
Curte de Casaţie şi Justiţie, a primului adjunct şi a adjunctului acestuia, a
procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie, a adjuncţilor acestuia, a procurorilor şefi de secţie din cadrul
acestora, precum şi a procurorului şef al Direcţiei de Investigare a
Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi a adjunctului
acestuia;
d) efectuează lucrările referitoare la promovarea în
funcţii superioare de execuţie a procurorilor;
e) efectuează lucrările referitoare la numirea în
funcţie a procurorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de
absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f) efectuează lucrările referitoare la eliberarea din
funcţie a procurorilor stagiari;
g) efectuează lucrările privind transferul
procurorilor;
h) efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie
a procurorilor;
i) efectuează lucrările referitoare la conferirea de
distincţii pentru procurori, potrivit legii;
j) întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea
procurorilor în cadrul parchetelor, la Consiliul Superior al Magistraturii,
Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul
Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi şi
instituţii publice;
k) ţine evidenţa funcţiilor de execuţie şi de conducere
vacante şi a celor ocupate de la parchete;
l) efectuează lucrările
necesare publicării şi afişării funcţiilor vacante de procuror;
m) centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea
funcţiilor de conducere vacante de la parchete;
n) efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi
procurorilor;
o) întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale
procurorilor, cu asigurarea confidenţialităţii datelor cuprinse în acestea;
p) ţine evidenţa declaraţiilor
de avere ale procurorilor şi a declaraţiilor de interese ale procurorului
general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi
procurorului şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie;
q) ţine evidenţa declaraţiilor date de procurori în
conformitate cu prevederile art.5 alin. (3), ale art. 6 alin. (1) şi ale art. 7
alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
r) examinează propunerile privind înfiinţarea sau
desfiinţarea de parchete, inclusiv parchete militare;
s) examinează solicitările privind înfiinţarea de sedii
secundare ale parchetelor;
ş) fundamentează avizul plenului pentru statele de
funcţii şi personal pentru parchete, inclusiv pentru parchete militare;
t) fundamentează avizul
plenului pentru stabilirea numărului maxim de posturi pentru parchete, inclusiv
pentru parchetele militare;
ţ) urmăreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii
cu volumul de activitate al parchetelor şi, când este cazul, face propuneri
pentru redistribuirea unor posturi între parchete, inclusiv între parchetele
militare, întocmind lucrările necesare;
u) fundamentează avizul plenului pentru suplimentarea
sau reducerea numărului de posturi la parchete, inclusiv la parchetele
militare;
v) ţine evidenţa posturilor de personal auxiliar de
specialitate de la parchete;
z) întocmeşte lucrările necesare şi formulează
propuneri privind numărul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de
pe lângă curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângă
tribunale şi judecătorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la
propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de
Casaţie şi Justiţie.
Art. 60. - Dosarele profesionale ale judecătorilor şi
procurorilor cuprind:
a) fişa în care se consemnează evoluţia carierei de
judecător sau de procuror de la intrarea în magistratură până la încetarea
funcţiei;
b) cererea de numire în funcţie;
c) actele de stare civilă (în copie);
d) actele de studii (în copie);
e) curriculum vitae;
f) copii de pe cartea de muncă;
g) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de
cazier fiscal, depuse în condiţiile legii;
h) adeverinţe medicale, potrivit legii, precum şi
rezultatele testelor psihologice, unde este cazul;
i) documentele privind verificarea bunei reputaţii;
j) declaraţiile prevăzute de Legea nr. 303/2004,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi alte declaraţii
date de judecători şi procurori în temeiul unor legi speciale, care se
păstrează de Consiliu;
k) documentele din care reies rezultatele obţinute la
concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, dacă este cazul,
la examenul de capacitate, la alte examene şi concursuri privind cariera de
magistrat;
l) lucrările scrise susţinute
la examenele şi concursurile privind cariera de magistrat;
m) certificatul de absolvire a Institutului Naţional al
Magistraturii, dacă este cazul, alte diplome şi certificate privind studiile
relevante pentru cariera de magistrat;
n) ordinele, dispoziţiile,
deciziile şi hotărârile privind numirea, delegarea, detaşarea, transferul,
promovarea şi încetarea din funcţie;
o) notările de serviciu, aprecierile de serviciu,
evaluările activităţii judecătorului sau procurorului;
p) hotărârile irevocabile privind aplicarea
sancţiunilor disciplinare, precum şi celelalte hotărâri privind cariera şi
drepturile judecătorilor şi procurorilor;
q) actele încheiate ca urmare a verificărilor
efectuate, prin care s-a reţinut o conduită necorespunzătoare;
r) rezultatele verificărilor
Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii şi, după caz, ale
Consiliului Suprem de Apărare a Ţării cu privire la declaraţiile prevăzute la
art. 6 şi 7 din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 61. - (1) Datele din dosarele profesionale ale
judecătorilor şi procurorilor sunt confidenţiale.
(2) Judecătorul sau procurorul are dreptul să îşi
consulte propriul dosar profesional.
Art. 62. - Biroul de statistică judiciară are
următoarele atribuţii:
a) efectuează ori participă la efectuarea unor sinteze
privind activitatea instanţelor judecătoreşti şi a parchetelor, propunând
măsurile ce se impun;
b) propune spre aprobare plenului Consiliului Superior
al Magistraturii formularele cuprinzând indicatorii statistici referitori la activitatea desfăşurată de instanţele judecătoreşti
şi de parchete, precum şi ghidul de completare a formularelor sau interfeţelor
statistice;
c) elaborează instrumentele primare de culegere a
datelor, precum şi centralizatoarele statistice ale tuturor instanţelor
judecătoreşti şi parchetelor;
d) sintetizează, sistematizează şi interpretează
datele statistice privitoare la activitatea instanţelor judecătoreşti şi a
parchetelor;
e) organizează şi îndrumă activitatea de statistică
judiciară la instanţele judecătoreşti şi la parchete şi organizează arhivarea
datelor statistice;
f) colaborează cu instanţele, parchetele de pe lângă
acestea şi Ministerul Justiţiei în vederea bunei administrări şi a
îmbunătăţirii permanente a modulului de statistică judiciară cuprins în
aplicaţia ECRIS;
g) asigură comunicarea datelor statistice
Institutului Naţional de Statistică, cu care ţine legătura permanent.
Art. 63. - Biroul organizare concursuri are următoarele
atribuţii:
a) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor organizatorice ce revin Consiliului în legătură cu stabilirea
numărului anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi
organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional
al Magistraturii;
b) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor organizatorice ce revin Consiliului în legătură cu organizarea
concursului de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri;
c) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor de
admitere în magistratură;
d) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea examenelor de
capacitate ale judecătorilor şi procurorilor stagiari, precum şi ale
personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor;
e) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor de
promovare a judecătorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie vacante sau pe
loc;
f) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor sau
examenelor pentru numirea în funcţii de conducere a judecătorilor şi
procurorilor;
g) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante de grefier la instanţele judecătoreşti şi la
parchetele de pe lângă acestea;
h) organizează concursuri sau, după caz, examene pentru
ocuparea posturilor vacante de execuţie din aparatul propriu al Consiliului;
i) efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea
atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea examenului de
verificare a cunoştinţelor prevăzut de dispoziţiile art. 33 alin. (14) din
Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
j) asigură testarea psihologică a persoanelor care
candidează pentru funcţia de judecător sau de procuror ori pentru personal de
specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului şi Institutului Naţional al
Magistraturii, potrivit legii;
k) asigură testarea psihologică a judecătorilor,
procurorilor, magistraţilor-asistenţi de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie
şi a personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi
procurorilor din cadrul Consiliului şi Institutului Naţional al Magistraturii,
potrivit legii;
l) realizează, la cerere,
consilierea psihologică a judecătorilor şi a procurorilor, precum şi a
personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor,
potrivit legii;
m) desfăşoară lucrări de cercetare în domeniul
psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane.
Art. 64. - (1) Biroul formare profesională exercită
următoarele atribuţii:
a) efectuează lucrările necesare pentru stabilirea
numărului anual de auditori de justiţie ai Institutului Naţional al
Magistraturii şi numărului de locuri pentru concursul de admitere la Şcoala
Naţională de Grefieri;
b) realizează, împreună cu reprezentanţii
Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri,
repartizarea absolvenţilor acestor instituţii pe posturile vacante disponibile;
c) efectuează repartizarea pe posturile de judecători
şi procurori, conform legii, a judecătorilor stagiari şi procurorilor stagiari
care au promovat examenul de capacitate;
d) coordonează activitatea de formare şi
perfecţionare profesională a judecătorilor şi procurorilor, organizată de
Institutul Naţional al Magistraturii;
e) coordonează şi asigură sprijin instanţelor şi
parchetelor în privinţa activităţilor de formare şi perfecţionare profesională
desfăşurate în mod descentralizat;
f) coordonează activitatea
de formare iniţială a auditorilor de justiţie, organizată de Institutul
Naţional al Magistraturii;
g) elaborează programul de stagiu al personalului
stagiar asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior
al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;
h) coordonează activitatea de formare şi perfecţionare
profesională a personalului auxiliar de specialitate de la instanţele
judecătoreşti şi de la parchete, organizată de Şcoala Naţională de Grefieri;
i) coordonează activitatea de formare iniţială a
personalului auxiliar de specialitate, organizată de Şcoala Naţională de
Grefieri;
j) efectuează lucrările privind exercitarea
atribuţiilor Consiliului Superior al Magistraturii în domeniul evaluării
profesionale a judecătorilor şi procurorilor;
k) întocmeşte lucrările privind numirea şi revocarea
directorului şi a directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al
Magistraturii şi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
l) întocmeşte lucrările privind
desemnarea judecătorilor şi a procurorilor care vor face parte din Consiliul
ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv din Consiliul
de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
m) organizează, sub coordonarea secretarului general,
activităţile de formare profesională a personalului aparatului tehnic administrativ al Consiliului
Superior al Magistraturii şi al instituţiilor coordonate.
(2) Şeful Biroului formare reprezintă Direcţia resurse
umane şi organizare în cadrul Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de
Grefieri.
Art. 65. - (1) Direcţia economică şi administrativ
exercită, prin Serviciul salarizare şi buget, în ceea ce priveşte salarizarea
şi drepturile de personal, următoarele atribuţii:
a) întocmeşte statele de funcţii şi statele de
personal pentru Consiliu, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare;
b) urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi
plata cheltuielilor de personal pentru aparatul propriu al Consiliului,
potrivit legii;
c) urmăreşte, împreună cu Direcţia resurse umane şi
organizare, aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii,
indemnizaţii, sporuri, grade, trepte, salariu de merit şi altele, pentru
Consiliu;
d) avizează, împreună cu Direcţia resurse umane şi
organizare şi cu Direcţia legislaţie, documentare şi contencios, încadrările şi
modificările de încadrări, echivalările de funcţii şi specialităţi pentru
Consiliu;
e) elaborează, împreună cu Direcţia resurse umane şi
organizare, criteriile pentru acordarea premiilor trimestriale şi anuale pe
categorii de personal;
f) calculează drepturile de personal (salarii,
indemnizaţii, concedii de odihnă şi alte drepturi, cum ar fi premii şi
stimulente) pentru personalul din aparatul propriu al Consiliului;
g) stabileşte şi asigură efectuarea plăţii în termen
a obligaţiilor faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat,
fondul pentru şomaj şi fondul asigurărilor sociale de sănătate;
h) analizează proiectul de buget al Institutului
Naţional al Magistraturii şi al Şcolii Naţionale de Grefieri şi formulează
propuneri corespunzătoare;
i) fundamentează avizul conform al Consiliului pentru
proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor, prin verificarea încadrării
solicitărilor ordonatorilor secundari de credite în proiectele de buget ale
ordonatorilor principali de credite, cu fundamentările corespunzătoare pe
categorii de cheltuieli;
j) întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea
cheltuielilor de personal finanţate de la bugetul de stat pentru Consiliu şi
unităţile aflate în coordonare şi o transmite, potrivit legii, la Ministerul
Economiei şi Finanţelor;
k) întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe
venit;
l) întocmeşte dările de seamă
statistice lunare privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Consiliu şi
asigură transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de
Statistică;
m) emite puncte de vedere în probleme de salarizare şi
drepturi de personal, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului;
n) asigură întocmirea şi depunerea declaraţiilor
nominale privind: contribuţiile de asigurări sociale, contribuţiile la Fondul
pentru şomaj şi la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate;
o) asigură întocmirea şi depunerea declaraţiei lunare
privind impozitul pe salarii reţinut angajaţilor.
(2) Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce
priveşte bugetul, următoarele atribuţii:
a) angajează, alături de ordonatorul de credite,
utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat;
b) fundamentează, pe baza propunerilor
compartimentelor din cadrul Consiliului şi ale unităţilor aflate în coordonare,
necesarul anual de credite, elaborează proiectul de buget al Consiliului şi se
ocupă de obţinerea avizului consultativ al Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
c) propune repartizarea
indicatorilor financiari şi urmăreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi pe
categorii de cheltuieli, potrivit legii;
d) gestionează şi utilizează veniturile proprii,
aprobate potrivit legii;
e) asigură fondurile necesare pentru deplasările
personalului Consiliului în ţară şi în străinătate, ţine evidenţa operativă a
acestora şi verifică deconturile, urmăreşte încadrarea în cheltuielile aprobate
prin buget;
f) organizează activitatea casieriei, în conformitate
cu prevederile legale; ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar,
precum şi pentru efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancară
competentă pentru operaţiuni de plăţi externe;
g) exercită, potrivit legii, controlul financiar
preventiv asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivă drepturi
sau obligaţii patrimoniale;
h) asigură organizarea evidenţei contabile în cadrul
Consiliului, îndrumă şi coordonează această activitate la ordonatorii secundari
de credite, centralizează situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale
ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi asigură transmiterea acestora
la Ministerul Economiei şi Finanţelor la termenele stabilite potrivit
reglementărilor legale;
i) organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de
lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului aflat în gestiunea
responsabilului de bunuri din cadrul Serviciului administrativ şi
aprovizionare;
j) înregistrează notele contabile, ţine evidenţa
conturilor sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
k) asigură evidenţa şi raportarea angajamentelor
bugetare şi legale;
l) analizează şi supune spre
aprobare ordonatorului principal de credite propunerile cu persoanele desemnate
de către ordonatorii secundari de credite pentru acordarea vizei de control
financiar preventiv propriu;
m) întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor
operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul
ordonatorilor secundari de credite şi asigură transmiterea trimestrială a
acestora la Ministerul Economiei şi Finanţelor;
n) întocmeşte situaţia trimestrială privind execuţia
cheltuielilor bugetare angajate pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
o) centralizează situaţia trimestrială privind execuţia
bugetară aprobată ordonatorilor din subordine şi asigură transmiterea acesteia
la Ministerul Economiei şi Finanţelor;
p) are atribuţii specifice privind programele cu
finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de către unitatea de
implementare a programelor PHARE.
Art. 66. - Serviciul administrativ şi aprovizionare are
următoarele atribuţii:
a) face propuneri pentru buget referitoare la
cheltuielile de întreţinere, cheltuielile materiale şi
de capital pentru activitatea Consiliului;
b) administrează întregul patrimoniu al Consiliului;
c) ţine evidenţa operativă a mijloacelor fixe şi a
obiectelor de inventar;
d) ţine evidenţa bunurilor din patrimoniul
Consiliului;
e) întocmeşte anual listele de inventar al bunurilor,
pe camere şi pe persoane;
f) propune spre încheiere şi urmăreşte executarea în
bune condiţii a contractelor de întreţinere şi servicii pentru apă, canalizare,
gaze, electricitate, telefoane, lifturi, faxuri, copiatoare, maşini de scris,
maşini de calcul şi alte bunuri sau servicii;
g) asigură aprovizionarea cu bunuri materiale,
rechizite şi mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţii Consiliului şi
se preocupă de confecţionarea legitimaţiilor de serviciu, diplomelor,
atestatelor şi a altor documente;
h) asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea pe bază
de fişe a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru
activitatea proprie a Consiliului;
i) asigură transportul de persoane şi mărfuri,
întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţă a autoturismelor
din dotarea Consiliului;
j) emite foile de parcurs zilnic pentru fiecare
autoturism din dotarea Consiliului;
k) întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru parcul
auto;
l) întocmeşte situaţia privind
consumul de carburanţi din cursul lunii pentru fiecare autoturism şi o depune
la Serviciul salarizare şi buget la sfârşitul lunii;
m) verifică, în prima zi a lunii, stocul de carburanţi
pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent într-un proces-verbal;
n) asigură reparaţiile curente, întreţinerea, curăţenia
şi administrarea sediului Consiliului, precum şi pe cele capitale şi pe cele
ale tuturor imobilelor aflate în administrare;
o) coordonează activităţile de reparaţii capitale şi
curente la unităţile aflate în coordonarea Consiliului;
p) întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul
Consiliului, propuse pentru casare;
r) verifică activitatea magazionerului cu privire la
modul de gestionare a materialelor intrate şi ieşite din magazie şi la modul de depozitare a acestora;
s) întocmeşte planul pentru deszăpezire, combaterea
fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupă
de aplicarea lor;
ş) asigură, împreună cu trupele de jandarmi, securitatea
şi paza sediului propriu;
t) asigură decontarea la timp a tuturor cheltuielilor
efectuate zilnic pe linie de administraţie şi aprovizionare;
ţ) asigură însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie
a muncii de către personalul Consiliului;
u) întocmeşte planul de evacuare a personalului şi
bunurilor materiale din Consiliu în caz de calamităţi şi catastrofe sau pe timp
de război;
v) face anual propuneri de buget pentru înzestrarea cu
materialele necesare a formaţiunilor de apărare civilă în timp de pace şi
război;
z) participă, prin
reprezentantul său, la pregătirea şi convocările organizate de comandantul de
apărare civilă; execută, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a
personalului şi exercită orice alte atribuţii privind apărarea civilă, precum
şi atribuţii specifice privind procedurile de achiziţii în cadrul programelor cu finanţare din
partea Uniunii Europene, delegate de către unitatea de implementare a
programelor PHARE.
Art. 67. - (1) Direcţia legislaţie, documentare şi contencios
exercită prin Serviciul legislaţie şi documentare următoarele atribuţii:
1. în materie de legislaţie:
a) elaborează puncte de vedere privind avizarea
proiectelor de acte normative;
b) întocmeşte sau participă, după caz, la elaborarea
proiectelor de regulamente şi a altor reglementări a căror aprobare ori
iniţiativă intră în competenţa Consiliului;
c) întocmeşte studii referitoare la necesitatea
elaborării sau modificării unor acte normative în domeniul justiţiei, precum şi
pe probleme de drept ivite în aplicarea legislaţiei;
d) elaborează puncte de vedere privind avizarea
proiectelor de regulamente şi ordine care se aprobă de ministrul justiţiei, în
cazurile prevăzute de lege;
e) sesizează secretarul general al Consiliului cu
privire la necesitatea iniţierii sau modificării unor acte normative în
domeniul justiţiei;
f) formulează puncte de vedere pe probleme juridice
controversate, la solicitarea compartimentelor Consiliului, a Ministerului
Justiţiei sau a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
g) avizează hotărârile emise
de Consiliu privind personalul de conducere încadrat în aparatul propriu;
h) avizează hotărârile emise de Consiliu privind
numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi directorilor adjuncţi ai
Institutului Naţional al Magistraturii şi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
i) avizează hotărârile Consiliului de desemnare a
judecătorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al
Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi hotărârile de desemnare a
magistraţilor ca membri în Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de
Grefieri;
j) avizează dispoziţiile secretarului general
referitoare la numire, promovare, eliberarea din funcţie şi sancţionare
disciplinară pentru personalul de execuţie din aparatul propriu al Consiliului;
2. în materie de documentare:
a) asigură păstrarea colecţiei Monitorul Oficial al
României, Partea I, şi
completarea acestei colecţii pe măsura apariţiei de noi acte normative;
b) ia măsuri pentru cunoaşterea şi procurarea, în
limita fondurilor alocate sau prin schimburi, donaţii etc, a lucrărilor şi
revistelor de specialitate din ţară şi din străinătate;
c) ia măsurile necesare şi asigură păstrarea în bune
condiţii a fondului de cărţi şi reviste de specialitate din gestiunea
bibliotecii Consiliului;
d) sprijină conducerile compartimentelor în
constituirea unor puncte proprii de informare;
e) asigură funcţionarea Bibliotecii Consiliului;
f) asigură selectarea deciziilor Curţii
Constituţionale prin care au fost admise excepţiile de neconstituţionalitate,
precum şi deciziile Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pronunţate în
soluţionarea recursurilor în interesul legii.
(2) Biroul contencios are următoarele atribuţii:
a) avizează din punct de vedere al legalităţii orice
măsură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a preşedintelui
Consiliului în calitate de ordonator principal de credite;
b) avizează din punct de vedere al legalităţii orice
măsură care ar putea aduce atingere drepturilor Consiliului sau ale personalului
său;
c) avizează contractele
încheiate de Consiliu în calitate de ordonator principal de credite;
d) avizează, la solicitarea unităţilor aflate în
coordonarea Consiliului, contractele încheiate de acestea;
e) reprezintă Consiliul şi apără drepturile şi
interesele acestuia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de
jurisdicţie;
f) duce la îndeplinire, împreună cu Direcţia resurse
umane şi organizare, măsurile dispuse în legătură cu executarea hotărârilor
privind cariera şi drepturile judecătorilor, procurorilor şi
magistraţilor-asistenţi, precum şi pe cele referitoare la aplicarea
sancţiunilor disciplinare.
Art. 68. - (1) Direcţia afaceri europene, relaţii
internaţionale şi programe exercită, prin Serviciul programe, următoarele atribuţii:
a) centralizează datele statistice primite de la
instanţe şi parchete, în vederea întocmirii unor rapoarte de progrese realizate
în procesul de aderare;
b) identifică şi elaborează propuneri de proiecte de
finanţare din fonduri europene, pe baza priorităţilor din Parteneriatul de
aderare şi din alte documente programatice, în conformitate cu strategia de
programare a asistenţei financiare şi după consultarea conducerii instituţiei,
precum şi a celorlalte direcţii/structuri de specialitate din instituţie,
potenţiale beneficiare ale asistenţei;
c) întreprinde toate demersurile pe care le presupune
exerciţiul de programare, în vederea asigurării eligibilităţii proiectelor
propuse (completarea sau modificarea fişei de proiect, redimensionarea bugetului
solicitat); în acest scop conlucrează cu direcţiile/structurile potenţial
beneficiare;
d) participă la întocmirea documentelor subsecvente
aprobării fişei de proiect, pentru derularea efectivă a programului (termeni de
referinţă, convenţii de înfrăţire), împreună cu direcţiile de specialitate;
e) colaborează cu Oficiul de Plăţi şi Contractare
PHARE din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor în organizarea
licitaţiilor/selectărilor şi a evaluării ofertelor pentru toate tipurile de
asistenţă PHARE, Facilitatea de tranziţie şi din
fonduri structurale;
f) supraveghează în permanenţă îndeplinirea de către
contractor a obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţă;
g) supervizează facturile remise de contractori, în
vederea efectuării plăţii de către Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE, după
atestarea realităţii serviciilor menţionate în facturi de către
direcţiile/structurile beneficiare;
h) planifică şi răspunde de organizarea în condiţii
optime a activităţilor aprobate prin program, răspunderea derulării efective a
programelor fiind în sarcina direcţiilor/structurilor beneficiare ale
asistenţei;
i) coordonează şi monitorizează implementarea
programelor; în acest scop păstrează evidenţa privind obiectivele, desfăşurarea
şi rezultatele programelor derulate;
j) ţine evidenţa generală a
repartizării şi utilizării bunurilor achiziţionate din fondurile PHARE,
Facilitatea de tranziţie şi din fonduri structurale, conform destinaţiei şi
scopului prevăzute în program;
k) întocmeşte documentele de raportare periodică
privind stadiul implementării programelor, rapoartele de monitorizare şi
evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE, Facilităţii de tranziţie şi celor aplicabile fondurilor
structurale; în acest scop colaborează cu beneficiarii direcţi;
l) asigură schimbul de
informaţii privind aspectele tehnice ale implementării programelor cu
direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene, cu Fondul Naţional şi cu
Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
m) asigură legătura dintre Consiliul Superior al
Magistraturii, ca autoritate de implementare, şi instituţiile relevante, pentru
programele PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale, pe care le
implementează;
n) asigură legătura cu celelalte instituţii beneficiare
ale asistenţei şi participă la reuniunile interinstituţionale în probleme de
interes comun pentru asistenţa PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri
structurale;
o) participă la reuniunile internaţionale cu relevanţă
pentru obiectul de activitate al unităţii de implementare a programelor PHARE,
Facilităţii de tranziţie şi fondurilor structurale;
p) asigură participarea la întâlnirile la nivelul
conducerii şi membrilor Consiliului, legate de activitatea de asistenţă
financiară PHARE, Facilitatea de tranziţie şi fonduri structurale;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii care pot rezulta
din necesitatea derulării în bune condiţii a proiectelor şi pentru asigurarea
absorbţiei fondurilor alocate.
(2) Serviciul afaceri europene şi relaţii
internaţionale are următoarele atribuţii:
a) asigură relaţia cu instituţiile Uniunii Europene
pe domeniile specifice de activitate ale Consiliului;
b) asigură traducerea hotărârilor Curţii Europene a
Drepturilor Omului şi transmiterea acestora la instanţe şi parchete, înainte de a fi publicate;
c) monitorizează îndeplinirea angajamentelor externe
asumate prin Tratatul şi Protocolul de aderare la Uniunea Europeană din aprilie
2005, în domeniul său de competenţe;
d) dezvoltă relaţiile bilaterale ale Consiliului, ale
Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri cu
structuri similare din alte ţări şi organizează schimburi de experienţă pentru
judecători, procurori şi personalul tehnic;
e) organizează conferinţe şi seminarii pe probleme de
reforma justiţiei, cu participare internaţională;
f) elaborează lucrări (discursuri, alocuţiuni şi alte
materiale) pentru pregătirea participării preşedintelui, vicepreşedintelui,
membrilor Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct şi
personalului din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni şi vizite
internaţionale, precum şi pentru pregătirea vizitelor şi reuniunilor
internaţionale pe care preşedintele Consiliului le găzduieşte;
g) elaborează materiale de promovare a imaginii Consiliului în alte state;
h) elaborează studii de drept comparat, având
posibilitatea înfiinţării unei reviste de relaţii internaţionale, cu
participarea unor experţi străini, care să asigure o mai bună înţelegere a
rolului Consiliului;
i) avizează propuneri de deplasări în străinătate ale
membrilor Consiliului, ale personalului din aparatul tehnic, precum şi ale
judecătorilor şi procurorilor;
j) derulează procedurile de programe finanţate prin
Banca Mondială şi alţi donatori internaţionali, ce au ca beneficiar Consiliul.
Art. 69. - Serviciul de sinteze şi pregătirea
lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii are următoarele
atribuţii:
a) asigură pregătirea lucrărilor şedinţelor şi
secretariatul plenului şi al secţiilor Consiliului, cu excepţia celor în
materie disciplinară;
b) participă la şedinţele plenului şi ale secţiilor
Consiliului;
c) elaborează proiectul ordinii de zi şi al ordinii
de zi soluţionate pentru fiecare şedinţă a plenului şi a secţiilor Consiliului,
pe care le prezintă preşedintelui sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintelui
spre aprobare şi le publică pe pagina de internet a Consiliului;
d) întocmeşte şi redactează referatele secţiilor
Consiliului privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de către
judecători şi procurori a funcţiilor de conducere;
e) asigură redactarea şi publicarea hotărârilor
adoptate de plen şi de secţii pe pagina de internet a Consiliului, conform
legii;
f) întocmeşte şi comunică răspunsurile la cererile şi
plângerile adresate Consiliului, care au fost analizate în şedinţele plenului
sau ale secţiilor, atunci când este nominalizat în ordinea de zi soluţionată a
şedinţelor;
g) asigură redactarea stenogramelor şi a
proceselor-verbale de şedinţă;
h) răspunde, împreună cu Direcţia resurse umane şi
organizare, de înaintarea, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României a
hotărârilor privind propunerile de numire în funcţia de judecător sau procuror
şi de eliberare din funcţia de judecător sau procuror, în vederea emiterii
decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
i) înaintează, împreună cu Direcţia resurse umane şi
organizare, în cel mult 30 de zile de la data validării examenului de
capacitate, Preşedintelui României hotărârea Consiliului privind propunerile de
numire în funcţie a judecătorilor şi procurorilor declaraţi reuşiţi la examenul
de capacitate;
j) asigură arhivarea evidenţei lucrărilor plenului şi
ale secţiilor;
k) întocmeşte statistici cu privire la activitatea
plenului şi a secţiilor;
l) participă la elaborarea raportului anual privind activitatea Consiliului;
m) pune la dispoziţie colegiului redacţional al
Buletinului Oficial al Consiliului hotărârile în vederea publicării;
n) colaborează cu Biroul de informatică în vederea
conceperii de programe care să permită exploatarea bazei de date privind
activitatea Consiliului.
Art. 70. - (1) Serviciul de relaţii cu publicul,
registratură, secretariat şi arhivă exercită, prin Biroul relaţii cu publicul,
următoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistrează, soluţionează petiţiile şi
expediază răspunsurile către petiţionari;
b) întocmeşte raportul semestrial privind activitatea
de soluţionare a petiţiilor;
c) ţine audienţe şi colaborează cu celelalte
compartimente în vederea rezolvării problemelor ridicate de petenţi.
(2) Biroul registratură, secretariat şi arhivă are
următoarele atribuţii:
a) primeşte, înregistrează şi distribuie
corespondenţa Consiliului;
b) asigură secretariatul pentru preşedintele şi
vicepreşedintele Consiliului;
c) asigură secretariatul pentru secretarul general şi
secretarul general adjunct;
d) preia arhiva de la compartimentele din aparatul
propriu al Consiliului Superior al Magistraturii pe bază de proces-verbal;
e) gestionează arhiva preluată;
f) ţine registrul de evidenţă curentă de
intrare-ieşire a documentelor depozitate în arhivă;
g) păstrează nomenclatorul arhivistic;
h) participă la selecţionarea documentelor de arhivă şi
ţine evidenţa lucrărilor de selecţionare;
i) întocmeşte corespondenţa cu Arhivele Naţionale şi
ţine evidenţa acesteia.
Art. 71. - Biroul protocol exercită următoarele
atribuţii:
a) urmăreşte şi asigură realizarea în bune condiţii a
deplasărilor membrilor Consiliului în străinătate;
b) urmăreşte şi asigură realizarea unor condiţii
corespunzătoare pentru delegaţiile străine invitate de Consiliu;
c) organizează activităţile cu caracter festiv;
d) sprijină celelalte compartimente ale aparatului
Consiliului în organizarea unor manifestări internaţionale.
Art. 72. - Biroul informatică are următoarele
atribuţii:
a) participă la punerea în practică şi la
actualizarea strategiei de informatizare a sistemului judiciar, în concordanţă
cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi cu sarcinile care revin Consiliului,
potrivit legii;
b) colaborează cu compartimentele
din cadrul Consiliului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
c) aplică tehnici şi metode noi de exploatare,
administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor informatice, în vederea
dezvoltării unui sistem informatic juridic eficient;
d) elaborează norme, proceduri de utilizare, protecţie
şi securitate şi coordonează administrarea şi exploatarea eficientă, sigură şi
securizată a produselor şi serviciilor informatice;
e) proiectează şi elaborează specificaţiile tehnice
şi propune spre achiziţionare aplicaţii informatice şi baze de date,
implementează şi coordonează exploatarea acestora în sistemul informatic al
Consiliului;
f) ţine evidenţa specifică a dotării cu produse şi
servicii informatice în cadrul Consiliului (locaţie, echipamente, utilizatori,
licenţe, versiuni ale sistemelor de operare şi ale aplicaţiilor informatice
etc);
g) face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor
de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu
strategia de informatizare a sistemului juridic;
h) participă la elaborarea specificaţiilor tehnice din
cadrul documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea tehnică a ofertelor în
procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul
informatic al Consiliului;
i) participă la recepţionarea produselor şi serviciilor
achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice
pentru sistemul informatic al Consiliului;
j) asigură legătura cu unităţile de service şi
reprezintă instituţia în relaţiile cu acestea, pentru menţinerea în stare de
funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al
Consiliului;
k) asigură asistenţă tehnică de specialitate pentru
eficientizarea exploatării produselor şi serviciilor
informatice în cadrul Consiliului;
l) intervine operativ, împreună
cu unităţile de service, şi ţine evidenţa intervenţiilor acestora pentru a
asigura funcţionarea permanentă a produselor şi serviciilor informatice din
cadrul Consiliului;
m) asigură asistenţa tehnică
pentru publicarea pe pagina de internet a Consiliului a informaţiilor şi a
documentelor a căror publicare este prevăzută de lege sau de regulamente, elaborate
de diverse compartimente ale Consiliului şi aprobate spre publicare de conducerea Consiliului;
n) exercită atribuţii specifice corelate cu programele
cu finanţare din partea Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare
a programelor PHARE;
o) desfăşoară activităţi privind operaţionalizarea
Sistemului informatic unic de management (SMIS) al
fondurilor comunitare.
Art. 73. - (1) Biroul de audit public intern reprezintă
compartimentul de specialitate care verifică legalitatea administrării veniturilor
şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Institutului Naţional al
Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2) Biroul de audit public intern este constituit
potrivit legii.
(3) Biroul de audit public intern funcţionează în
subordinea preşedintelui Consiliului.
(4) Sfera auditului public intern cuprinde:
a) activităţile financiare
sau cu implicaţii financiare desfăşurate de Consiliu din momentul constituirii
angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali,
inclusiv a fondurilor provenite din asistenţă externă;
b) constituirea veniturilor
publice, respectiv autorizarea şi stabilirea titlurilor de creanţă, precum şi a
facilităţilor acordate la încasarea acestora;
c) administrarea patrimoniului public, precum şi
vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul
privat/public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
d) sistemele de management financiar şi control,
inclusiv contabilitatea şi sistemele informatice aferente.
Art. 74. - (1) Biroul de audit public intern exercită,
în principal, următoarele atribuţii:
a) elaborează norme metodologice specifice
Consiliului, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public
Intern {U.C.A.A.P.I.);
b) elaborează proiectul planului anual de audit
public intern;
c) efectuează activităţi de audit public intern
pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale
Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate,
regularitate, economicitate şi eficienţă;
d) informează U.C.A.A.P.I. despre recomandările
neînsuşite de conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raportează periodic preşedintelui Consiliului
constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile de audit;
f) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
g) raportează preşedintelui Consiliului identificarea
unor iregularităţi sau a unor posibile prejudicii şi îndeplineşte măsurile
stabilite de acesta.
(2) Biroul de audit public intern exercită şi alte
atribuţii specifice privind auditarea programelor cu finanţare din partea
Uniunii Europene, delegate de unitatea de implementare a programelor PHARE.
(3) Biroul de audit public intern auditează, cel puţin
o dată la 3 ani, următoarele:
a) angajamentele bugetare şi legale din care derivă
direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
b) plăţile asumate prin angajamente bugetare şi
legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de
bunuri din domeniul privat al statului ori al
unităţilor administrativ-teritoriale;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din
domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul
de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor
acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice.
Art. 75. - (1) Biroul de informare publică şi relaţii
cu mass-media este organizat şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr.
304/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii
nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu
modificările ulterioare, şi ale Ghidului de bune practici pentru cooperarea între
instanţe şi parchetele de pe lângă acestea şi mass-media, aprobat prin
Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 277/2006.
(2) Activitatea de relaţii publice şi comunicare se
desfăşoară pe baza unei strategii de comunicare aprobate de Plenul Consiliului
Superior al Magistraturii.
(3) Biroul de informare publică şi relaţii cu
mass-media este condus de un şef birou, care este şi purtătorul de cuvânt al
instituţiei, subordonat direct preşedintelui Consiliului, şi are următoarele
atribuţii:
a) răspunde la sesizările şi cererile formulate în
baza Legii nr. 544/2001, cu modificările ulterioare, în legătură cu propria
activitate;
b) informează preşedintele Consiliului cu privire la
aspectele semnificative ce vizează justiţia, difuzate prin mass-media, şi
comunică presei punctele de vedere oficiale;
c) îndeplineşte, potrivit legii, activităţile de
informare publică;
d) întocmeşte şi actualizează anual Buletinul
informativ privind liberul acces la informaţiile publice, potrivit legii;
e) realizează informarea publicului asupra
activităţii Consiliului, inclusiv publicarea pe site a acestor informaţii, şi
răspunde presei în numele instituţiei, prin purtătorul de cuvânt;
f) realizează informarea şi documentarea cu privire
la activitatea judiciară din care ar putea rezulta date şi informaţii de
interes public;
g) monitorizează articolele
din presa centrală şi, cu sprijinul birourilor de informare publică ale
instanţelor şi parchetelor, pe cele din presa locală, cu privire la reflectarea
activităţii Consiliului, a instanţelor sau parchetelor, şi întocmeşte zilnic
revista presei şi sinteza presei;
h) efectuează sau participă la elaborarea unor studii,
evaluări, lucrări de sinteză privind reflectarea activităţii Consiliului în
mass-media;
i) elaborează prognoze privind aspectele din
activitatea Consiliului ce urmează să fie reflectate în
mass-media;
j) realizează orice alte activităţi de relaţii publice
şi comunicare dispuse de preşedintele Consiliului.
(4) Purtătorul de cuvânt al Consiliului poate fi un
judecător sau un procuror ori un absolvent al unei facultăţi de jurnalistică
sau un specialist în comunicare.
(5) Purtătorul de cuvânt al Consiliului coordonează
activitatea purtătorilor de cuvânt de la instanţele judecătoreşti şi parchetele
de pe lângă acestea, în scopul utilizării aceloraşi bune practici în
activitatea de relaţii publice şi comunicare a întregului sistem judiciar.
(6) Judecătorii, procurorii şi celelalte categorii de
personal din cadrul aparatului propriu al Consiliului vor furniza purtătorului
de cuvânt, în timp util, din oficiu sau la cererea acestuia, informaţiile de
interes public.
(7) Purtătorul de cuvânt îndeplineşte activitatea de
relaţii publice. In acest sens, purtătorul de cuvânt exercită următoarele
atribuţii:
a) identifică, primeşte şi selectează informaţiile
din interiorul instituţiei, defineşte sferele de interes, evaluează şi
selectează informaţiile utile pentru Consiliu şi sistemul judiciar care
prezintă interes pentru opinia publică;
b) pregăteşte materialele necesare pentru informarea
presei - concepe şi redactează notele de presă, comunicatele de presă, dosarele
de presă şi textele eventualelor declaraţii de presă;
c) organizează şi participă la manifestările pentru
presă - concepe comunicatele de invitaţie la conferinţa de presă şi organizează
evenimentul propriu-zis (conferinţă, briefing, seminar de presă, voiaj de
presă, vizite de presă etc);
d) menţine o legătură permanentă cu jurnaliştii,
având întâlniri periodice cu aceştia pentru a asigura un flux informaţional
constant reprezentanţilor presei şi pentru a menţine interesul acestora faţă de
activitatea instituţiei pe care o reprezintă, dar şi pentru a asigura
informarea corectă şi promptă a opiniei publice;
e) mediază contacte între conducerea instituţiei şi
jurnaliştii care solicită interviuri sau declaraţii pentru o mai bună
documentare a subiectului.
(8) In cazurile în care presa relatează stări de fapt
care afectează reputaţia, independenţa sau imparţialitatea magistraţilor, purtătorul de cuvânt îl
informează de îndată pe preşedintele Consiliului.
(9) Toate lucrările legate de mass-media reprezintă
urgenţe şi se rezolvă telefonic sau în scris, chiar şi în afara orelor de
program. Informaţiile de interes public sunt furnizate reprezentanţilor
mass-media prin purtătorul de cuvânt.
(10) In cazul lipsei purtătorului de cuvânt din
sediul instituţiei, preşedintele Consiliului va desemna un alt magistrat care
să îl înlocuiască.
(11) Jurnaliştii se pot adresa purtătorului de cuvânt
în toate problemele care privesc activitatea Consiliului, problemele
principiale care privesc activitatea instanţelor şi parchetelor, precum şi în
cele care privesc sistemul judiciar.
(12) Purtătorul de cuvânt al Consiliului furnizează
informaţii reprezentanţilor mass-media cu privire la cariera judecătorilor şi
procurorilor, în condiţiile legii.
Art. 76. - (1) Biroul de documente clasificate
reprezintă compartimentul de specialitate care asigură evidenţa, prelucrarea,
procesarea, păstrarea, manipularea şi multiplicarea informaţiilor clasificate.
(2) Biroul de documente clasificate este constituit potrivit Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor
clasificate, cu modificările ulterioare.
(3) Biroul de documente clasificate funcţionează în
subordinea preşedintelui Consiliului.
(4) Activitatea Biroului de documente clasificate este
coordonată de funcţionarul de securitate, în
condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 585/2002 pentru aprobarea
Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu
modificările ulterioare.
(5) Biroul de documente clasificate exercită, în principal, următoarele atribuţii:
a) predă şi primeşte corespondenţa clasificată;
b) asigură evidenţa materialelor şi documentelor care
conţin informaţii clasificate;
c) prelucrează şi procesează materialele şi
documentele care conţin informaţii clasificate;
d) păstrează şi manipulează materialele şi documentele
care conţin informaţii clasificate;
e) asigură păstrarea registrului de evidenţă a
autorizaţiilor acordate personalului;
f) asigură păstrarea registrelor de evidenţă a
informaţiilor strict secrete de importanţă deosebită, strict secrete şi
secrete, a informaţiilor secrete de serviciu, a registrului unic de evidenţă a
registrelor, condicilor, borderourilor şi caietelor pentru informaţii
clasificate, a condicii de predare-primire a informaţiilor clasificate;
g) realizează operaţiunile de multiplicare a
informaţiilor clasificate;
h) asigură arhivarea sau distrugerea documentelor ori a
materialelor care conţin informaţii clasificate, în condiţiile legii.
Art. 77. - (1) Biroul de
achiziţii publice are următoarele atribuţii:
a) elaborează programul anual al achiziţiilor publice,
pe baza necesităţilor şi priorităţilor comunicate de celelalte compartimente
din cadrul Consiliului;
b) verifică, înainte de iniţiere, dacă procedurile de
achiziţie publică se regăsesc
în programul anual al achiziţiilor
publice şi identifică fondurile necesare derulării contractelor de achiziţie
publică;
c) elaborează documentaţia de atribuire;
d) transmite spre publicare anunţurile de intenţie şi
de participare sau, după caz, invitaţiile de participare;
e) asigură punerea la dispoziţia operatorilor
economici a documentaţiei de atribuire, primeşte solicitările de clarificări de
la operatorii economici şi transmite răspunsurile la acestea;
f) deschide ofertele depuse
şi, după caz, alte documente care însoţesc oferta;
g) verifică îndeplinirea criteriilor de calificare de
către ofertanţi/candidaţi, în cazul în care acestea au fost solicitate prin
documentaţia de atribuire;
h) realizează selecţia/preselecţia candidaţilor, dacă
este cazul;
i) realizează dialogul cu operatorii economici, în
cazul aplicării procedurii de dialog competitiv;
j) realizează negocierile cu operatorii economici, în
cazul aplicării procedurilor de negociere;
k) verifică propunerile tehnice prezentate de
ofertanţi, din punctul de vedere al modului în care acestea corespund
cerinţelor minime din caietul de sarcini sau din documentaţia descriptivă;
l) verifică propunerile
financiare prezentate de ofertanţi, din punctul de vedere al încadrării în
fondurile care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de
achiziţie publică respectiv;
m) stabileşte ofertele inacceptabile sau neconforme şi
motivele care stau la baza încadrării ofertelor respective în această
categorie;
n) stabileşte ofertele
admisibile;
o) aplică criteriul de atribuire, astfel cum a fost
prevăzut în documentaţia de atribuire, stabileşte oferta/ofertele câştigătoare sau, după caz, formulează
propunerea de anulare a procedurii de atribuire în cazuri justificate şi
elaborează raportul procedurii de atribuire;
p) transmite către ofertanţi comunicarea privind
rezultatul procedurii de atribuire;
q) redactează contractul de achiziţie publică;
r) transmite spre publicare anunţurile de atribuire;
s) constituie şi păstrează dosarul achiziţiei publice;
ş) îndeplineşte lucrările legate de atribuirea
contractelor de achiziţie publică exceptate de la aplicarea Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
t) îndeplineşte orice alte atribuţii conferite de
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi de alte acte normative în domeniu.
(2) Indeplinirea atribuţiilor prevăzute la alin. (1)
lit. f)-o) se realizează prin comisiile de evaluare a ofertelor. Comisiile de
evaluare se nominalizează, de regulă, din cadrul Biroului de achiziţii publice,
la propunerea şefului de birou, prin dispoziţia ordonatorului principal de
credite.
(3) Activitatea Biroului de achiziţii publice este
coordonată de şeful de birou, iar celelalte compartimente ale Consiliului au
obligaţia de a sprijini activitatea acestui compartiment, în funcţie de
specificul documentaţiei de atribuire şi de complexitatea problemelor care urmează
să fie rezolvate în contextul aplicării procedurii de atribuire."
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Anton Pandrea