HOTARARE Nr. 5 din 17 aprilie 2002
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a institutiei
Avocatul Poporului
ACT EMIS DE: SENAT - Biroul Permanent al Senatului
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 326 din 16 mai 2002
In temeiul prevederilor art. 36 din Legea nr. 35/1997 privind organizarea
si functionarea institutiei Avocatul Poporului, cu modificarile si completarile
ulterioare, si ale art. 32 alin. (1) lit. r) din Regulamentul Senatului,
republicat,
Biroul permanent al Senatului adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul
Poporului, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Aceasta hotarare a fost adoptata de Biroul permanent al Senatului in
sedinta din 17 aprilie 2002.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA
ANEXA 1
REGULAMENT
de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Institutia Avocatul Poporului, denumita in continuare institutie, se
organizeaza si functioneaza potrivit prevederilor art. 55 - 57 din Constitutia
Romaniei, ale Legii nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei
Avocatul Poporului, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale
prezentului regulament.
Art. 2
Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului,
denumit in continuare regulament, stabileste structura organizatorica,
atributiile compartimentelor de specialitate, procedura de primire si de
solutionare a cererilor, statutul personalului, precum si raspunderea
disciplinara a acestuia.
Art. 3
Prevederile regulamentului sunt in conformitate cu dispozitiile Legii nr.
35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului, cu
modificarile si completarile ulterioare, si ale reglementarilor legale
aplicabile demnitarilor, functionarilor publici si personalului angajat cu
contract individual de munca.
CAP. 2
Conducerea institutiei
SECTIUNEA 1
Avocatul Poporului
Art. 4
Avocatul Poporului conduce institutia, exercitandu-si autoritatea si
competenta prevazute de lege, avand si urmatoarele atributii:
a) prezinta celor doua Camere ale Parlamentului rapoarte, anual sau la
cererea acestora;
b) exercita atributiile legale de autoritate de supraveghere a prelucrarii
datelor cu caracter personal si poate delega aceste atributii unor persoane din
cadrul institutiei;
c) intocmeste raportul asupra activitatii sale referitoare la protectia
datelor personale, in conditiile Directivei Parlamentului European si
Consiliului Uniunii Europene 95/46;
d) semneaza rapoartele, recomandarile, raspunsurile la interpelari, precum
si orice alte acte necesare bunei desfasurari a activitatii institutiei;
e) aproba statul de functii si fisa postului pentru personalul din
institutie;
f) aproba organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul
institutiei;
g) numeste, promoveaza, elibereaza din functie personalul, potrivit
dispozitiilor legale;
h) aproba trecerea personalului dintr-un departament in altul;
i) aproba deplasarile personalului in strainatate;
j) indruma si coordoneaza programul de pregatire si formare profesionala a
functionarilor publici;
k) imputerniceste functionarii publici cu indeplinirea unora dintre
atributiile sale, in scopul eficientizarii activitatii institutiei;
l) aproba planificarea si efectuarea concediilor anuale de odihna;
m) aproba compensarea orelor prestate peste programul normal de lucru;
n) stabileste si aproba programul de audiente;
o) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
Art. 5
In exercitarea atributiilor legate de activitatea interna a institutiei
Avocatul Poporului emite ordine, instructiuni, norme metodologice si
regulamente.
SECTIUNEA a 2-a
Adjunctii Avocatului Poporului
Art. 6
Adjunctii Avocatului Poporului indeplinesc urmatoarele atributii:
a) indruma si coordoneaza activitatea departamentelor subordonate;
b) coordoneaza activitatea privind protectia datelor cu caracter personal;
c) informeaza Avocatul Poporului cu privire la activitatea departamentelor;
d) repartizeaza cererile catre departamente;
e) aproba trecerea personalului de la un compartiment la altul, in cadrul
departamentului pe care il coordoneaza;
f) avizeaza rapoartele, recomandarile, raspunsurile la interpelari, precum
si orice alte acte supuse aprobarii Avocatului Poporului;
g) indeplinesc, in ordinea stabilita de Avocatul Poporului, atributiile
acestuia in caz de imposibilitate temporara a exercitarii functiei;
h) indeplinesc orice alte atributii stabilite de Avocatul Poporului.
SECTIUNEA a 3-a
Secretarul general
Art. 7
(1) Secretarul general este functionar public numit, prin concurs sau
examen, pe criterii de profesionalism, prin ordin al Avocatului Poporului.
Secretarul general asigura prin delegare continuitatea conducerii, stabilitatea
functionarii institutiei si realizarea legaturilor functionale in cadrul
acesteia.
(2) Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general sunt
urmatoarele:
a) indruma si raspunde de activitatea compartimentelor din subordine si
asigura comunicarea dintre Avocatul Poporului si conducatorii acestora;
b) colaboreaza cu secretarii generali din alte institutii publice;
c) urmareste si controleaza elaborarea raportarilor statistice periodice
ale Avocatului Poporului, prevazute de reglementarile in vigoare;
d) urmareste executarea deciziilor cu privire la managementul de resurse
umane din cadrul institutiei;
e) organizeaza gestionarea patrimoniului institutiei si ia masuri pentru
asigurarea integritatii acestuia;
f) organizeaza activitatea de intretinere, de dotare si stabileste masuri
pentru paza si folosirea sediului institutiei si a bunurilor sale, prin
structurile de resort;
g) urmareste modul de executare a contractelor pentru asigurarea
utilitatilor (apa, caldura, energie electrica, telefon etc.);
h) dispune masuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor
bunurilor din patrimoniul institutiei si prezinta Avocatului Poporului un
raport asupra acestui inventar;
i) raspunde de respectarea dispozitiilor legale privind utilizarea
fondurilor cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei si de
intocmirea proiectului bugetului anual al institutiei;
j) raspunde de organizarea si de realizarea sistemului informatic general
al institutiei;
k) dispune masurile ce trebuie luate cu privire la circulatia si la
transferul bunurilor;
l) organizeaza activitatea de prevenire si de stingere a incendiilor,
precum si activitatea de protectie a muncii;
m) raspunde de actiunile de relatii externe si de protocol ale institutiei,
intocmeste si asigura executarea planului de relatii externe;
n) aproba valoarea de inventar a cartilor primite gratuit;
o) indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau incredintate de
Avocatul Poporului.
CAP. 3
Structura organizatorica
Art. 8
(1) Structura organizatorica a institutiei este prevazuta in anexa nr. 1
care face parte integranta din prezentul regulament.
(2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al Avocatului
Poporului, se pot organiza directii, servicii, birouri, alte categorii de
compartimente sau comisii cu activitate temporara, stabilindu-se numarul
posturilor de conducere, atributiile, precum si personalul necesar pentru
fiecare compartiment, in raport cu competenta institutiei, stabilita de lege.
(3) In functie de atributiile ce ii revin, potrivit Legii nr. 35/1997, cu
modificarile si completarile ulterioare, Avocatul Poporului poate organiza, cu
aprobarea Biroului permanent al Senatului, birouri teritoriale.
Art. 9
(1) In cadrul institutiei functioneaza Consiliul consultativ, in componenta
caruia intra Avocatul Poporului, adjunctii si consilierii sai, secretarul
general, precum si alte persoane desemnate, prin ordin, de Avocatul Poporului.
(2) Consiliul consultativ se convoaca de catre Avocatul Poporului.
Art. 10
Activitatea de audit este organizata si se desfasoara in directa
subordonare a Avocatului Poporului, potrivit legii.
Art. 11
Consilierii Avocatului Poporului indeplinesc urmatoarele atributii:
a) examineaza si propun solutii in problemele care privesc organizarea si
functionarea institutiei;
b) intocmesc sau participa la intocmirea unor note, studii, evaluari,
lucrari de sinteza legate de specificul activitatii institutiei si furnizeaza
datele de sinteza privind activitatea legislativa;
c) avizeaza ordinele, instructiunile, regulamentele, contractele si orice
alte acte emise de Avocatul Poporului, adjunctii acestuia si secretarul
general, in exercitarea atributiilor legate de activitatea institutiei;
d) participa la activitatea de pregatire a rapoartelor anuale si speciale,
inclusiv prin centralizarea periodica a cererilor si dosarelor aflate in lucru;
e) informeaza Avocatul Poporului cu privire la aspectele sociale care pot
constitui obiectul autosesizarilor, colaborand, dupa caz, cu departamentele;
f) participa la activitatea de redactare a corespondentei Avocatului
Poporului;
g) sesizeaza cu operativitate si participa la redactarea raspunsurilor la
intrebarile si problemele ridicate de/si in mass-media cu privire la
activitatea institutiei;
h) reprezinta Avocatul Poporului in fata instantelor judecatoresti si a
altor organe jurisdictionale;
i) asigura, cu aprobarea ordonatorului de credite, achizitionarea la fondul
de documentare stiintifica a culegerilor de acte normative si orice alte
lucrari necesare desfasurarii activitatii institutiei, urmarind modul de
gestionare, prelucrare si evidenta in cadrul bibliotecii (punctului de
documentare);
j) indeplinesc orice alte atributii stabilite de lege si de Avocatul
Poporului.
Art. 12
(1) Departamentele din structura institutiei sunt:
I. Departamentul privind protectia drepturilor civile si politice;
II. Departamentul privind protectia drepturilor sociale, economice si
culturale.
(2) Fiecare departament este coordonat de un adjunct al Avocatului
Poporului.
CAP. 4
Functionarea institutiei
SECTIUNEA 1
Registrele institutiei
Art. 13
(1) Registrele institutiei sunt urmatoarele:
a) registrul general de intrare-iesire a corespondentei in care se
inregistreaza, in ordine, toate documentele care intra si ies din institutie,
primind numar si data de inregistrare;
b) registrele de dosare in care se inregistreaza toate lucrarile in
legatura cu solutionarea cererilor;
c) registrul de audiente;
d) registrul de acte emise de Avocatul Poporului in exercitarea
atributiilor legate de activitatea interna a institutiei, in care acestea se
inregistreaza si li se da numar, in ordine cronologica;
e) registrul special de corespondenta secreta si confidentiala, in care se
inregistreaza documentele avand acest caracter;
f) opisul alfabetic;
g) registrul de arhiva;
h) registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal.
(2) Evidentele din opisul alfabetic vor fi realizate si in format
electronic.
(3) La sfarsitul fiecarui an, dupa ultima operatiune din fiecare registru,
se va intocmi un proces-verbal de inchidere, care va fi contrasemnat de
secretarul general.
Art. 14
In scopul desfasurarii eficiente a activitatii institutiei, Avocatul
Poporului poate aproba si intocmirea altor registre in afara celor prevazute la
art. 13, in conformitate cu atributiile ce ii revin, potrivit legislatiei in
vigoare.
SECTIUNEA a 2-a
Procedura de primire si de solutionare a cererilor. Procedura in cazul
sesizarii din oficiu
Art. 15
(1) Cererile adresate Avocatului Poporului trebuie formulate in scris, cu
respectarea conditiilor prevazute de lege, si pot fi transmise prin posta,
inclusiv cea electronica, fax ori pot fi depuse personal sau prin mandatar.
(2) In cazul in care cererea se depune prin mandatar se vor solicita datele
de identificare ale acestuia.
(3) Pentru motive temeinice, la solicitarea petitionarului, acestuia i se
poate incuviinta sa isi prezinte oral sau prin serviciul dispecerat cererea,
care va fi consemnata de catre personalul din cadrul compartimentului desemnat
in acest scop pe formularele-tip prezentate in anexele nr. 2 si 3 la prezentul
regulament.
Art. 16
(1) Cererile, avand atasate si plicurile, se depun la registratura unde, in
aceeasi zi, sunt trecute in registrul general de intrare-iesire a
corespondentei si primesc numar si data de inregistrare, dupa care se predau
adjunctului Avocatului Poporului, in ordinea desemnata de catre Avocatul
Poporului.
(2) Adjunctul Avocatului Poporului repartizeaza cererile compartimentelor
de specialitate in functie de domeniul de activitate al acestora, prin curier
si pe baza de condica.
(3) In situatia in care obiectul unei cereri intra in domeniul de
activitate a doua sau mai multe compartimente, adjunctul Avocatului Poporului
va desemna compartimentul responsabil cu solutionarea cererii, mentinandu-se
totodata obligatia celorlalte compartimente de a colabora.
(4) Predarea si primirea cererilor se fac sub semnatura, prin condica.
Art. 17
(1) Persoana careia i-a fost repartizata cererea, denumita in continuare
titularul lucrarii, analizeaza obiectul acesteia si propune un proiect de
raspuns pe care il supune spre analiza si avizare sefului compartimentului din
care face parte.
(2) In situatia in care cererea nu intra in obiectul de activitate al
Avocatului Poporului, proiectul de raspuns se aproba si se semneaza de catre
seful compartimentului desemnat.
(3) Daca cererea intra in obiectul de activitate al Avocatului Poporului,
titularul lucrarii verifica daca sunt indeplinite cerintele prevazute de lege
si, daca este cazul, solicita, cu aprobarea sefului compartimentului,
informatii suplimentare, telefonic sau in scris, de la petitionar ori de la
autoritate. Atunci cand este necesar se poate solicita prezenta petitionarului.
In acest caz se va deschide un dosar care va purta numarul de inregistrare al
cererii, acordat conform art. 16.
Art. 18
In situatia in care, in urma cercetarilor preliminare, rezulta necesitatea
efectuarii unei anchete, titularul lucrarii face propunerea si o supune spre
avizare sefului de departament. Avocatul Poporului aproba efectuarea anchetei
si imputerniceste persoanele care o vor efectua.
Art. 19
(1) Avocatul Poporului poate intrerupe efectuarea anchetei ori de cate ori
constata ca cererea a fost solutionata amiabil sau ca au incetat temeiurile
pentru care a fost dispusa.
(2) Incetarea procedurii se aduce la cunostinta petitionarului.
Art. 20
(1) Potrivit aceleiasi proceduri, in cazul in care, in urma cercetarilor
preliminare sau a anchetelor, se constata ca cererea persoanei lezate este
intemeiata, Avocatul Poporului va sesiza autoritatea administratiei publice,
care a incalcat drepturile petitionarului, cerandu-i in scris sa reformeze sau
sa revoce actul administrativ si sa repare pagubele produse, precum si sa
repuna persoana lezata in situatia anterioara.
(2) In cazul in care se constata incalcarea grava a drepturilor
petitionarului sau ilegalitatea actului administrativ, Avocatul Poporului emite
o recomandare adresata autoritatii administratiei publice, care a incalcat
drepturile respective sau a emis actul ilegal.
Art. 21
(1) In situatia in care autoritatea administratiei publice in cauza isi
insuseste recomandarea, Avocatul Poporului sau persoana desemnata de acesta
aproba propunerea de inchidere a dosarului.
(2) In caz contrar Avocatul Poporului va proceda la sesizarea autoritatilor
ierarhic superioare.
(3) In ambele cazuri rezultatele finale se aduc la cunostinta
petitionarului.
Art. 22
(1) Cererile anonime nu se inregistreaza.
(2) In cazul cererilor prin care se revine fara a se aduce noi dovezi,
titularul lucrarii propune sefului ierarhic arhivarea acestora. Arhivarea se
decide de catre seful compartimentului desemnat.
Art. 23
(1) Avocatul Poporului poate aproba sesizarea din oficiu atunci cand afla,
prin orice mijloace, ca au fost incalcate drepturi sau libertati cetatenesti.
(2) Sesizarea din oficiu se inregistreaza in registrul general de
intrare-iesire a corespondentei.
(3) Procedura de solutionare este cea prevazuta in prezenta sectiune.
(4) Procedura desfasurata ca urmare a sesizarii din oficiu inceteaza si la
solicitarea persoanei lezate in drepturile si libertatile sale.
CAP. 5
Statutul personalului institutiei
SECTIUNEA 1
Categorii de personal
Art. 24
In institutie isi desfasoara activitatea urmatoarele categorii de personal:
demnitari, functionari publici si personal incadrat cu contract individual de
munca.
SECTIUNEA a 2-a
Drepturile personalului institutiei
Art. 25
Functionarii publici beneficiaza de toate drepturile prevazute de lege
pentru functia publica.
Art. 26
Salarizarea personalului se face potrivit legii privind sistemul de
salarizare in sectorul bugetar si potrivit asimilarilor stabilite in legea de
organizare si functionare a institutiei.
Art. 27
(1) Personalul institutiei are dreptul la un concediu de odihna platit,
stabilit in raport cu vechimea in munca prin regulamentul privind concediile de
odihna, aprobat de Avocatul Poporului.
(2) Personalul este indreptatit sa primeasca, potrivit legii, o compensare
in bani, corespunzatoare numarului de zile de concediu neefectuat, potrivit
regulamentului prevazut la alin. (1).
(3) Personalul institutiei beneficiaza, in conditiile legii, de concedii de
studii, concedii suplimentare, concedii medicale, concedii fara plata, zile
libere platite si ore suplimentare.
SECTIUNEA a 3-a
Indatoririle personalului institutiei
Art. 28
In exercitarea atributiilor sale personalul institutiei trebuie sa
actioneze cu profesionalism, loialitate, corectitudine, promptitudine si sa isi
perfectioneze permanent pregatirea profesionala.
Art. 29
In relatia cu cetatenii personalul institutiei are urmatoarele indatoriri:
a) sa manifeste solicitudine si politete;
b) sa asigure in procesul de elaborare si de aplicare a deciziilor, precum
si de solutionare a cererilor petitionarilor egalitatea de tratament a
acestora, fara privilegii si fara discriminari;
c) sa exercite atributiile conferite functiei numai in scopul prevazut de
lege;
d) sa nu fie influentat in conduita sa de interese personale sau de
interventii politice;
e) sa asigure accesul cetatenilor la documente in conformitate cu
dispozitiile legale;
f) sa poarte ecuson.
SECTIUNEA a 4-a
Raspunderea disciplinara
Art. 30
(1) Incalcarea cu vinovatie a indatoririlor de serviciu atrage raspunderea
disciplinara a personalului institutiei.
(2) Abaterile disciplinare pe care le pot savarsi categoriile de personal
din institutie sunt cele prevazute de legislatia in vigoare specifica functiei
publice si raportului juridic de munca.
(3) Sanctiunile disciplinare aplicabile in cazul savarsirii abaterilor
prevazute la alin. (2) sunt urmatoarele:
a) avertismentul;
b) mustrarea;
c) diminuarea drepturilor salariale sau reducerea indemnizatiei de
conducere pe o perioada de 1 - 3 luni, cu 5 - 10%;
d) amanarea dreptului de promovare (avansare) pe o perioada de 1 - 3 ani;
e) trecerea intr-o functie inferioara, pe o perioada de 6 - 12 luni, cu
diminuarea corespunzatoare a salariului;
f) incetarea disciplinara a raporturilor de munca sau de serviciu, dupa
caz.
(4) Procedura de cercetare, aplicare si contestare a sanctiunilor
disciplinare este cea prevazuta de legislatia in vigoare.
Art. 31
Situatiile de incetare a raporturilor de serviciu si eliberare din functie
sunt cele prevazute de lege pentru demnitari, functionari publici si personal
incadrat cu contract individual de munca.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 32
Avocatul Poporului intretine relatii cu autoritati similare din alte state
si poate participa la activitatea unor organizatii internationale din domeniul
sau de activitate ori poate sa devina membru al acestora.
Art. 33
Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasari in strainatate, dotari
cu autoturisme si consum lunar de carburanti se stabilesc prin ordin al
Avocatului Poporului, potrivit legii.
Art. 34
Prezentul regulament intra in vigoare de la data publicarii lui in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa adoptarea sa de catre Biroul
permanent al Senatului.
Art. 35
(1) La data intrarii in vigoare a prezentului regulament se abroga
Regulamentul de organizare si functionare a institutiei Avocatul Poporului,
publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 393 din 19 august
1999.
(2) De la data intrarii in vigoare a prezentului regulament dispozitiile
acestuia se aplica intregului personal al institutiei.
(3) Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a institutiei Avocatul Poporului
____________________
| Avocatul Poporului |
| (ministru) |
|____________________|
|
____________ __________|____________ ____________
| Consilieri |________| Consiliul consultativ |________| Audit |
|____________| |_______________________| |____________|
|
___________________________|___________________________
| | |
__________|______________ | _____________|___________
| Adjunct al Avocatului | | | Adjunct al Avocatului
|
| Poporului | | | Poporului
|
| (secretar de stat) |\ | / | (secretar de stat) |
|_________________________| \ ______|______ /
|_________________________|
| \| Secretar |/ |
__________|______________ | general |
_____________|___________
| Departamentul I privind | |_____________| | Departamentul II
privind|
| protectia drepturilor | | protectia drepturilor
|
| civile si politice | | sociale, economice si
|
| | | culturale
|
|_________________________|
|_________________________|
ANEXA 2
la regulament
ROMANIA
Avocatul Poporului
1. Numele si prenumele (cu majuscule) ..........................,
domiciliat in (resedinta ori alta adresa unde puteti fi gasit)
..........................., str. .................. nr. ........, bl.
........, sc. ......., ap. ......., telefon ....................
2. Data la care ati luat cunostinta despre incalcarea drepturilor
dumneavoastra .................................................................
3. Prezentarea succinta a drepturilor si libertatilor incalcate:
...........................................................................
...........................................................................
4. Autoritatea administrativa sau functionarul public reclamat:
...........................................................................
...........................................................................
5. Descrierea succinta a faptelor invocate, prin care vi s-au incalcat
drepturile:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
(puteti continua pe o alta pagina, pe care sa o anexati la cerere)
6. Autoritatile publice care au fost sesizate anterior:
...........................................................................
...........................................................................
7. Raspunsul primit si motivele pentru care va considerati in continuare
nedreptatit:
...........................................................................
...........................................................................
8. In dovedirea celor afirmate depun urmatoarele acte (in copie, nu in
original):
...........................................................................
...........................................................................
9. Mentiunea obligatorie daca cererea face obiectul unei cauze aflate pe
rolul unei instante judecatoresti sau daca a format obiectul unei judecati:
...........................................................................
...........................................................................
10. Doresc ca toate informatiile si rezultatele acestei cereri sa ramana
confidentiale:
DA NU
11. Cererea este depusa
_
|_| Personal
_
|_| Prin mandatar
Data .......... Semnatura ..............
ANEXA 3
la regulament
AVOCATUL POPORULUI
Dispecerat
FISA
Numele si prenumele (cu majuscule) .............................,
domiciliat in (resedinta ori alta adresa unde poate fi gasit)
............................, str. ............................ nr. ........,
bl. ....., sc. ....., ap. ....., telefon ......................
Data la care persoana a luat cunostinta despre pretinsa incalcare a
drepturilor sau a libertatilor sale: ..........................................
Drepturile si libertatile pretins incalcate: ..............................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Autoritatea administrativa sau functionarul public care a incalcat dreptul
ori libertatea reclamantului sau a altei persoane: ............................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Descrierea succinta a faptelor invocate, prin care s-au incalcat drepturile
ori libertatile invocate: .....................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Autoritatile publice care au fost sesizate anterior: ......................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Raspunsul primit si motivele pentru care petitionarul se considera
nedreptatit: ..................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
In dovedirea celor afirmate au fost invocate urmatoarele acte: ............
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Cazul respectiv face sau a facut obiectul unei cauze aflate pe rolul unei
instante judecatoresti sau al unei anchete penale:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Solutia recomandata: ......................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
A consemnat:
...........................
(Numele si prenumele)
(Expert)
Data ......................