Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 307 din 30 decembrie 2008

privind asocierea Guvernului Romaniei la Centrul European pentru Politici Sociale si Cercetare (CEPSC)

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 898 din 31 decembrie 2008



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1. - Se aprobă asocierea ca membru cu drepturi depline a Guvernului României la Centrul European pentru Politici Sociale şi Cercetare (CEPSC), cu sediul la Viena.

Art. 2. - Sumele necesare pentru plata cotizaţiei anuale se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

ROBERTA ALMA ANASTASE

p. PREŞEDINTELE SENATULUI,

ALEXANDRU PERES

STATUTUL

Centrului European pentru Politici Sociale si Cercetare*)

ARTICOLUL I

Infiinţare

(1)  In considerarea Rezoluţiei 1.406(XLVI) a Consiliului Economic şi Social al Naţiunilor Unite, a recomandărilor Conferinţei miniştrilor europeni responsabili cu politica socială (Haga, august 1972), pe baza concluziilor şi recomandărilor Grupului de lucru al Naţiunilor Unite privind cooperarea europeană pentru dezvoltarea cercetării şi formării în domeniul politicilor sociale (Berna, februarie 1973) şi a rezultatelor pozitive ale consultărilor organizate de secretarul general al Naţiunilor Unite cu membrii guvernelor cu privire la meritele înfiinţării Centrului European, comitetul fondator a agreat înfiinţarea Centrului European pentru Pregătire Socială şi Cercetare, denumit în continuare Centru, în conformitate cu acordul la care s-a ajuns de înfiinţare a unui asemenea centru, între Naţiunile Unite şi Guvernul Federal al Austriei.

In urma aprobării unanime a membrilor Consiliului de directori al Centrului, la reuniunea anuală a Consiliului din luna aprilie 1989, Centrul European pentru Pregătire Socială şi Cercetare a fost redenumit. Noul său nume, Centrul European pentru Politici Sociale şi Cercetare, a fost comunicat către Vereinpolizei der Sicherheitsdirektion Wien, care a confirmat respectiva înregistrare prin Adresa din 30 mai 1989.

(2) Centrul va fi o instituţie autonomă şi se va baza pe cooperarea dintre Guvernul Federal al Austriei şi Naţiunile Unite, în special guvernele statelor membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, membrii agenţiilor specializate sau ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomică, în special cele din Europa.

(3) Centrul va fi înfiinţat ca o instituţie nonprofit şi va fi supus legislaţiei şi jurisdicţiei ţării-gazdă.

(4) Sediul permanent al Centrului va fi la Viena.

ARTICOLUL II

(1) Centrul va promova cooperarea dintre guvernele Naţiunilor Unite din regiunea Europei, organisme publice, interguvernamentale şi alte organizaţii internaţionale şi neguvernamentale, precum şi din sectorul privat, active în domeniul politicii sociale, cu un accent special pe politici şi cercetare. In acest scop, Centrul va colabora îndeaproape în special cu Centrul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare Socială şi Afaceri Umanitare, în derularea Programului de Dezvoltare Socială Europeană.

(2) Principalele funcţii ale Centrului sunt:

a) să promoveze schimbul de experienţă în domeniul politicilor sociale în diferite regiuni, prin organizarea de seminarii şi reuniuni de experţi;

b) să desfăşoare şi să încurajeze cercetarea, inclusiv proiectele de cercetare care implică o colaborare între Centru şi organizaţii, autorităţi naţionale, alte organisme şi indivizi;

c) să menţină relaţii cu'organizaţii, autorităţi naţionale şi alte organisme şi indivizi, activi în domeniul politicii sociale.

ARTICOLUL III

Mijloace de realizare a obiectivului

Este responsabilitatea Centrului să facă uz de toate acele mijloace potrivite pentru realizarea obiectivelor stabilite la art. II. In mod special, Centrul va organiza grupuri de lucru, seminarii şi cursuri în vederea implementării de programe de pregătire şi va desfăşura şi încuraja proiecte de cercetare. Pentru a fi capabil sa îşi îndeplinească funcţiile, Centrul va fi dotat cu personalul necesar. Pe lângă directorul executiv, personalul Centrului va fi constituit din personal de instruire şi cercetare, alcătuit din specialişti care pot fi, de asemenea, delegaţi de alte guverne, guvernul ţării-gazdă sau de Naţiunile Unite'. Totuşi, personalul Naţiunilor Unite desemnat va opera doar pe termen scurt.

*) Traducere.

ARTICOLUL IV

Participare

(1) Participarea este deschisă ţării-gazdă, altor state cooperante din regiunea Europei din sistemul Naţiunilor Unite, organismelor publice, organizaţiilor interguvernamentale şi altor organizaţii internaţionale şi neguvernamentale, precum şi sectorului privat. Participarea poate lua 3 forme: (a) „deplina cooperare", (b) „afilierea" şi (c) „sponsorizarea". Deplina cooperare şi afilierea sunt deschise statelor cooperante, iar sponsorizarea tuturor entităţilor legale şi indivizilor.

a) Statutul de deplină cooperare este condiţionat de:

(i)  acceptarea statutului Centrului;

(ii) promovarea scopurilor Centrului prin cooperare activă;

(iii) numirea unui Oficial Naţional de Legătură (ONL);

(iv) îndeplinirea obligaţiilor financiare cu privire la bugetul obişnuit al Centrului în vederea atingerii obiectivului Scalei Indicative de Evaluare.

b) Afilierea este condiţionată de pct. (i), (ii) şi (iii), menţionate mai sus.

c) Sponsorizarea implică subvenţii, granturi, donaţii în bani şi în natură, inclusiv detaşarea de personal, fonduri alocate pentru programe etc, extinse către Centru de către persoane fizice şi juridice.

(2) Calitatea de membru în Consiliul directorilor este deschisă candidaţilor nominalizaţi de state care au statut de deplină cooperare.

(3) In urma nominalizărilor statelor interesate, Consiliul va propune candidaţii pentru desemnare de către secretarul general al Naţiunilor Unite. Prin aceste nominalizări, secretarul general va încerca să realizeze un echilibru în reprezentarea statelor cu statut de deplină cooperare, aflate în diferite etape de dezvoltare economică şi socială.

(4) Statele cu statut de deplină cooperare au dreptul la beneficii speciale, care sunt revizuite periodic de către Consiliu. Atât statele cu statut de deplină cooperare, cât şi cele afiliate pot:

a) să participe la adunările ONL;

b) să primească publicaţii ale Centrului şi să fie informate cu privire la activităţile acestuia;

c) să participe la reuniunile anuale deschise ale Consiliului de directori, cu statut de observatori;

d) să participe, pe bază de invitaţie, în organismele consultative.

(5) Fondurile necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite la art. II vor fi constituite din taxe, pe baza Scalei Indicative de Evaluare. Această Scală Indicativă de Evaluare va fi revizuită periodic şi ajustată de Consiliu în funcţie de schimbările condiţiilor şi cerinţelor.

(6) Fonduri suplimentare vor fi constituite din contribuţii voluntare făcute Centrului de Naţiunile Unite şi statele membre europene, agenţiile specializate ale Naţiunilor Unite, alte organizaţii internaţionale şi organizaţii private, precum şi indivizi. Totodată, fondurile pot fi constituite din donaţii, moşteniri şi alte tipuri de contribuţii.

ARTICOLUL V

Inceperea activităţilor şi anul de lucru

Anul de lucru va fi anul calendaristic.

ARTICOLUL VI

Organizare

Organele Centrului vor fi:

a) Adunarea ONL;

b) Consiliul;

c) preşedintele;

d) conducerea;

e) auditorii.

ARTICOLUL VII

Adunarea ONL şi Oficialii Naţionali de Legătură (ONL)

Adunarea ONL este un organism consultativ permanent pe lângă Consiliul de directori. Este alcătuită din Oficialii Naţionali de Legătură (ONL) desemnaţi de guvernele respective care iau parte la reuniunea anuală a Adunării ONL. Adunarea ONL este prezidată de un membru al Consiliului, numit de Consiliu cu un an înainte, prin rotaţie. ONL este principalul punct de contact, care funcţionează ca un promotor activ al obiectivelor Centrului în ţara sa, precum şi al intereselor ţării sale în cadrul Centrului.

Adunarea raportează cu privire la priorităţile naţionale, transmite recomandări Consiliului cu privire la activităţile din program ale Centrului şi aduce în atenţie orice chestiuni de interes pentru lucrările Centrului.

ARTICOLUL VIII

Consiliul

(1) Consiliul se compune din 9 până la 12 membri numiţi de secretarul general al Naţiunilor Unite dintre candidaţii propuşi de Consiliu în conformitate cu art. IV.2, 6 membri numiţi de Guvernul Federal al Austriei şi reprezentantul secretarului general al Naţiunilor Unite, care va fi preşedintele Consiliului. O creştere a numărului de membri ai Consiliului peste 9, alţii decât cei din ţara-gazdă, poate fi decisă cu o majoritate de trei pătrimi a Consiliului. Creşterea Consiliului va fi determinată de progresele realizate în atingerea ţintelor din Scala Indicativă de Evaluare.

(2)  Membrii Consiliului vor fi numiţi pe o perioadă de 3 ani. Membrii reprezentând alte state decât ţara-gazdă pot fi realeşi pentru un nou mandat; membrii austrieci ai Consiliului pot fi realeşi pentru un mandat mai lung. Ca parte a sistemului de rotaţie, în fiecare an o treime din locurile în Consiliu devin vacante. In cazul în care un membru al Consiliului este temporar absent, va fi numit un supleant.

(3) Cei 9 până la 12 membri desemnaţi de secretarul general vor fi experţi în domeniul bunăstării şi dezvoltării sociale, aleşi pe baza calificărilor profesionale, dintre cetăţenii statelor, altele decât Austria, care au statutul de deplină cooperare cu Centrul.

(4) Directorul executiv al Centrului va fi din oficiu un membru al Consiliului, fără drept de vot.

(5) Consiliul va fi convocat anual la iniţiativa preşedintelui. Consiliul va analiza toate aspectele referitoare la activităţile Centrului aduse la cunoştinţa sa de către preşedinte şi directorul executiv.

(6) In fiecare an, directorul executiv va transmite Consiliului spre analiză şi aprobare un raport cuprinzând: (i) activităţile anului precedent; şi (ii) activităţile programate pentru anul următor. Consiliul poate solicita rapoarte suplimentare şi poate modifica cerinţele de raportare (de exemplu, să obţină rapoarte care acoperă perioade mai mari de timp), în cazul în care acest lucru este necesar.

(7) După ce autorităţile competente ale ţării-gazdă, statele cooperante şi Naţiunile Unite au confirmat ce fonduri vor fi disponibile pentru perioada bugetară relevantă, bugetul anual al Centrului va fi elaborat de directorul executiv. In acest scop, autorităţile competente ale ţării-gazdă vor oferi asistenţă tehnică. Bugetul anual va fi supus aprobării Consiliului. Deşi Consiliul poate face modificări în bugetul propus în ceea ce priveşte fondurile alocate unor programe specifice, acesta nu trebuie să crească suma totală a cheltuielilor considerate necesare pentru următorii ani.

(8) De câte ori este posibil^ Consiliul va lua decizii şi va face recomandări în mod unanim. In cazul în care preşedintele va fi de părere că nu este posibil pentru Consiliu să ajungă la un acord unanim, se va recurge la vot. Fiecare membru are un vot. Deciziile vor fi luate cu majoritate simplă. Preşedintele nu va vota, cu excepţia cazului în care se înregistrează un vot la egalitate. Pentru a se ajunge la decizii valide este necesară prezenţa a mai mult de jumătate din numărul membrilor.

(9) Consiliul poate invita reprezentanţi ai organizaţiilor care fac parte din sistemul Naţiunilor Unite, ai organizaţiilor neguvernamentale cu statut consultativ pe lângă Consiliul Economic şi Social, precum şi reprezentanţi ai statelor cu statut de deplină cooperare, pentru a participa la reuniuni pe propria lor cheltuială.

(10) Consiliul poate desemna asemenea organisme suplimentare după cum consideră necesar. Acestea vor fi raportate Consiliului.

ARTICOLUL IX

Preşedintele

(1)  Preşedintele Consiliului va fi reprezentantul secretarului general al Naţiunilor Unite.

(2)  Preşedintele va reprezenta Centrul în relaţiile externe şi va fi autorizat să semneze în numele acestuia împreună cu directorul executiv. El/ea poate totuşi autoriza directorul executiv să semneze singur.

(3) Preşedintele va stabili agenda reuniunilor Consiliului, va convoca reuniunile şi le va prezida.

ARTICOLUL X

Conducerea Centrului

(1) Directorul executiv are responsabilitatea conducerii Centrului.

(2) Directorul executiv va fi numit de Guvernul Federal al Austriei, în consultare cu secretarul general al Naţiunilor Unite; numirea acestuia va fi aprobată de Consiliu. Funcţiile acestuia vor fi:

a)  să planifice şi să directioneze activităţile din programul Centrului;

b) să organizeze şi să directioneze administraţia Centrului şi să desemneze ceilalţi membri ai personalului;

c) să pregătească şi să transmită Consiliului rapoartele şi estimările bugetare anuale ale Centrului.

ARTICOLUL XI

Auditorii

(1) Cei doi auditori vor fi numiţi de Consiliu şi nu trebuie să fie membri ai acestuia.

(2) Auditorii vor participa la supervizarea operaţiunilor financiare curente şi vor audita declaraţia anuală de cheltuieli, care se va realiza o dată pe an. Ei vor raporta cu privire la audit.

ARTICOLUL XII

Soluţionarea disputelor

In scopul soluţionării disputelor dintre membri, se va înfiinţa o curte de arbitraj. Aceasta va consta într-un preşedinte numit de Consiliu şi 2 reprezentanţi numiţi de părţile în litigiu. Decizia Curţii va fi finală.

ARTICOLUL XIII

Amendamente la statut

(1) Amendamente la prezentul statut pot fi făcute de oricare stat cu statut de deplină cooperare.

(2) Amendamentele propuse vor fi transmise în scris către toate statele cu statut de deplină cooperare, înaintea reuniunii Consiliului la care vor fi discutate amendamentele, astfel încât membrii să poate face comentarii.

(3) Propunerile de amendamente la statut vor fi, de asemenea, comunicate a priori Naţiunilor Unite.

ARTICOLUL XIV

(1) Potrivit prezentului statut, Centrul va fi considerat dizolvat dacă Consiliul decide să îl dizolve sau dacă toate statele, cu excepţia unuia, se retrag din participare.

(2) In cazul în care se ia decizia de dizolvare a Centrului, Consiliul va decide, de asemenea, cu privire la utilizarea oricărei proprietăţi rămase. Bunurile existente vor fi folosite în conformitate cu obiectivele Centrului.


SmartCity5

COMENTARII la Legea 307/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 307 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu