ORDONANTA
URGENTA Nr. 116 din 21 decembrie 2006
privind protectia sociala
acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca
urmare a restructurarii si reorganizarii unor societati nationale, regii
autonome, companii nationale si societati comerciale cu capital majoritar de
stat, precum si a societatilor comerciale si regiilor autonome subordonate
autoritatilor administratiei publice locale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 1042 din 28 decembrie 2006
Ţinând seama de necesitatea continuării procesului de
restructurare şi închidere a minelor, în conformitate cu strategiile în
domeniu, de necesitatea respectării reglementărilor privind ajutorul de stat,
de necesitatea realizării obiectivelor de restructurare şi reorganizare a unor
societăţi naţionale, regii autonome şi companii naţionale sau societăţi
comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor comerciale şi
regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei publice locale, care
impun luarea unor măsuri imediate de redresare economico-financiară care să
conducă la eliminarea în perioada 2007-2008 a pierderilor şi la eficientizarea
pe termen lung a activităţii acestora, de expirarea la 31 ianuarie 2007 a
termenului prevăzut la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare şi
privatizare a unor societăţi naţionale, companii naţionale şi societăţi
comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor comerciale şi
regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei publice locale,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 569/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, se impune luarea unor măsuri urgente pentru
atenuarea impactului social al proceselor de restructurare şi reorganizare,
pentru protecţia socială a persoanelor concediate şi totodată pentru
determinarea acceptării postdisponibilizare a unor activităţi necesare
închiderii şi conservării minelor.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 1. - Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă
reglementează măsurile de protecţie socială de care beneficiază persoanele
disponibilizate prin concedieri colective efectuate ca urmare a restructurării
şi reorganizării unor societăţi naţionale, regii autonome, companii naţionale
şi societăţi comerciale cu capital majoritar de stat, precum şi a societăţilor
comerciale şi regiilor autonome subordonate autorităţilor administraţiei
publice locale, denumite în continuare societăţi.
Art. 2. - Societăţile care pot efectua concedieri
colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi numărul de
salariaţi ce urmează să fie disponibilizaţi se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului, la propunerea ministerelor de resort sau a Autorităţii pentru
Valorificarea Activelor Statului, numai în condiţiile în care au un program de
restructurare şi reorganizare sau numai un program de restructurare ori de
reorganizare, aprobat astfel încât concedierea colectivă să nu depăşească
termenul de 31 decembrie 2008 sau, după caz, termenul de 31 decembrie 2010
pentru persoanele concediate din cadrul societăţilor prevăzute în anexa nr. 3.
Art. 3. - (1) Măsurile de protecţie socială prevăzute
de prezenta ordonanţă de urgenţă se acordă în baza programelor de restructurare
şi reorganizare sau numai a programelor de restructurare ori de reorganizare a
societăţilor prevăzute la art. 1, aprobate de autoritatea publică implicată.
(2) Programele prevăzute la alin. (1) cuprind în mod obligatoriu:
a) numărul total de salariaţi existent la data
întocmirii acestora;
b) motivele care determină restructurarea şi
reorganizarea ori numai restructurarea sau reorganizarea;
c) numărul de salariaţi necesar pentru desfăşurarea
activităţii în urma restructurării şi reorganizării sau numai restructurării
ori reorganizării;
d) numărul de salariaţi care vor fi afectaţi de
concedieri colective;
e) data de la care sau perioada în care vor avea loc
concedierile colective.
(3) Dacă restructurarea şi reorganizarea ori numai
restructurarea sau reorganizarea se desfăşoară în etape, programele prevăzute la
alin. (1) vor cuprinde şi numărul de salariaţi care vor fi afectaţi de
concedieri în fiecare dintre etape, stabilit cu respectarea condiţiilor de
concediere colectivă prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare, precum şi
data la care va avea loc fiecare etapă.
Art. 4. - (1) Pot beneficia de prevederile prezentei
ordonanţe de urgenţă numai persoanele care au încheiat contracte individuale de
muncă cu societăţile prevăzute la art. 1 cu cel puţin 24 de luni înainte de
concediere.
(2) Beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de
urgenţă şi persoanele care:
a) au fost preluate prin protocol de alte societăţi
dintre cele prevăzute la art. 1, în baza actelor normative în vigoare, dacă au
încheiat contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată cu societăţile
de la care au fost preluate, în perioada prevăzută la alin. (1);
b) au fost preluate de societăţile rezultate în urma
divizării societăţilor prevăzute la art. 1, dacă au încheiat contracte
individuale de muncă pe durată nedeterminată cu societăţile supuse divizării,
în perioada prevăzută la alin. (1).
Art. 5. - Concedierea colectivă se face în condiţiile
prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările
ulterioare, dar nu mai târziu de 60 de zile de la data publicării în Monitorul
Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 2.
Art. 6. - Persoanele prevăzute la art. 1 beneficiază,
în condiţiile legii, de serviciile de preconcediere, precum şi de serviciile
realizate în vederea stimulării ocupării forţei de muncă, acordate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de
Muncă, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a
municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea
forţei de muncă.
Art. 7. - Persoanele concediate în condiţiile prezentei
ordonanţe de urgenţă beneficiază de următoarele drepturi:
a) la momentul concedierii, respectiv încetării contractului individual de muncă, de o sumă egală cu un
salariu mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat
concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statistică;
b) indemnizaţie de şomaj, stabilită potrivit
reglementărilor legale în vigoare;
c) venit lunar de completare.
Art. 8. - (1) Venitul lunar de completare prevăzut la
art. 7 lit. c) se stabileşte odată cu indemnizaţia de şomaj şi este egal cu
diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de
concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncă, dar
nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în
care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statistică,
şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.
(2) Venitul de completare se acordă lunar, pe perioade
stabilite diferenţiat, în funcţie de vechimea în muncă a persoanelor concediate
în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, după cum urmează:
a) 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă de până la 15 ani;
b) 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în
muncă cuprinsă între 15 şi 25 de ani;
c) 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în
muncă de peste 25 de ani.
(3) După expirarea perioadei de acordare a
indemnizaţiei de şomaj, persoanele concediate în condiţiile prezentei ordonanţe
de urgenţă beneficiază, până la încheierea perioadei prevăzute la alin. (2), de
un venit lunar de completare egal cu salariul individual mediu net pe ultimele
3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul
individual de muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din
luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de
Institutul Naţional de Statistică.
Art. 9. - Nu beneficiază de
venit lunar de completare persoanele care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute
de lege pentru stabilirea indemnizaţiei de şomaj.
Art. 10. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 pot
beneficia de venit lunar de completare acordat în condiţiile prezentei
ordonanţe de urgenţă, în mai multe etape, dar nu mai mult decât duratele maxime
cuvenite potrivit art. 8 alin. (2).
(2) Venitul lunar de completare prevăzut la art. 8
alin. (1) se modifică odată cu recalcularea indemnizaţiei de şomaj, ca urmare a
modificării salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.
(3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile şi în
cazurile în care dreptul persoanei la indemnizaţie de şomaj încetează sau se
suspendă, şi aceasta beneficiază exclusiv de venitul
lunar de completare.
Art. 11. - (1) Dacă în perioada acordării venitului de
completare prevăzut la art. 8 alin. (2) persoanele beneficiare se încadrează în
muncă în conformitate cu prevederile legale în vigoare, venitul lunar de
completare se acordă până la expirarea perioadei prevăzute la art. 8 alin. (2)
şi este egal cu diferenţa dintre venitul lunar de completare, stabilit potrivit
prevederilor art. 8 alin. (3), şi salariul de bază lunar net calculat pe baza
elementelor din contractul individual de muncă, dar nu mai mult de jumătate din valoarea venitului lunar de
completare stabilit potrivit art. 8 alin. (3).
(2) Dacă încadrarea în muncă este pe perioadă
determinată, venitul lunar de completare se acordă în condiţiile alin. (1) pe
perioada lucrată şi se reia în plată, după caz, în condiţiile prevăzute la art.
8 alin. (1) sau la art. 8 alin. (3), până la expirarea perioadei prevăzute la
art. 8 alin. (2).
(3) Dacă în perioada acordării venitului de
completare, prevăzută la art. 8 alin. (2), persoanele beneficiare solicită
înscrierea la una dintre categoriile de pensii prevăzute de Legea nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare, plata venitului lunar de completare
încetează.
(4) Persoanele concediate colectiv, în baza
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea
procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a unor societăţi
naţionale, companii naţionale şi societăţi comerciale cu capital majoritar de
stat, precum şi a societăţilor comerciale şi regiilor autonome subordonate
autorităţilor administraţiei publice locale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 569/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
după data de 1 decembrie 2006, de la societăţile naţionale, companiile
naţionale şi societăţile comerciale cuprinse în anexa nr. 1, dacă se
reîncadrează în muncă, la una dintre aceste societăţi, înainte de expirarea
perioadei prevăzute la art. 2 alin. (3) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă,
pentru activităţi de conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare
postînchidere a minelor, beneficiază pe perioada lucrată de un venit lunar de
completare, până la expirarea perioadei prevăzute la art. 2 alin. (3) din
aceeaşi ordonanţă de urgenţă, egal cu jumătate din venitul lunar de completare
stabilit potrivit prevederilor art. 2 alin. (4) din aceeaşi ordonanţă de
urgenţă.
(5) Persoanele concediate colectiv de la societăţile
naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cuprinse în anexa nr.
2, dacă se reîncadrează în muncă, la una dintre aceste societăţi, înainte de
expirarea perioadei prevăzute la art. 8 alin. (2), pentru activităţi de
conservare, închidere, ecologizare şi monitorizare postînchidere a minelor,
beneficiază pe perioada lucrată de un venit lunar de completare, până la
expirarea perioadei prevăzute la art. 8 alin. (2), egal cu jumătate din venitul
lunar de completare, stabilit la art. 8 alin. (3).
Art. 12. - Venitul lunar de completare este un drept cu caracter personal şi încetează la data decesului
beneficiarului.
Art. 13. - (1) In perioada prevăzută la art. 8 alin.
(2), persoanele beneficiare rămân în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei
de muncă în a căror rază teritorială îşi au domiciliul sau, după caz,
reşedinţa, până la încetarea plăţii venitului lunar de completare.
(2) In perioada prevăzută la art. 8 alin. (2),
persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare au următoarele
obligaţii:
a) să se prezinte lunar, pe baza programării, sau ori
de câte ori sunt solicitate, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care
sunt înregistrate, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă;
b) să comunice în termen de 3 zile agenţiei pentru
ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate orice modificare a
condiţiilor care au condus la acordarea drepturilor;
c) să caute activ un loc de muncă, să participe la
serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare profesională oferite de agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la
care sunt înregistrate.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplică pe perioada în
care persoanele beneficiare ale venitului lunar de completare se încadrează în
muncă potrivit legii.
Art. 14. - (1) Plata venitului
lunar de completare prevăzut la art. 8 alin. (1) şi (3) se suspendă la data
neîndeplinirii de către persoanele beneficiare a obligaţiei prevăzute la art.
13 alin. (2) lit. a).
(2) Perioada de suspendare prevăzută la alin. (1)
face parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevăzută
la art. 8 alin. (2).
(3) In situaţia în care persoanele beneficiare de
venit lunar de completare nu îndeplinesc obligaţiile prevăzute la art. 13 alin.
(2) lit. a) din cauza arestării preventive sau din cauza îmbolnăvirii, dovedită
cu certificat medical, perioada de suspendare prevăzută la alin. (1) nu face
parte din perioada de acordare a venitului lunar de completare, prevăzută la
art. 8 alin. (2).
(4) Repunerea în plată a venitului lunar de
completare prevăzut la art. 8 alin. (1) şi (3), după suspendarea în condiţiile
alin. (1), se face de la data de întâi a lunii următoare depunerii cererii
beneficiarului.
Art. 15. - (1) In situaţia persoanelor care în perioada
în care beneficiază de indemnizaţie de şomaj doresc să caute un loc de muncă pe
teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene şi au primit aprobare
pentru menţinerea plăţii indemnizaţiei de şomaj din partea agenţiilor pentru
ocuparea forţei de muncă la care sunt înregistrate, plata venitului lunar de
completare prevăzut la art. 8 alin. (1) se suspendă pe o perioadă de cel mult 3
luni de la data obţinerii aprobării.
(2) Prevederile art. 13 alin. (2) lit. a) şi c) nu se
aplică pe perioada prevăzută la alin. (1).
(3) Perioada de suspendare
prevăzută la alin. (1) nu face parte din perioada de acordare a venitului lunar
de completare, prevăzută la art. 8 alin. (2), în situaţia în care în această
perioadă plata indemnizaţiei de şomaj s-a realizat de instituţia competentă în
materie de şomaj a statului membru al Uniunii Europene, în numele agenţiei
pentru ocuparea forţei de muncă şi pe cheltuiala acesteia.
(4) Repunerea în plată a venitului lunar de
completare prevăzut la art. 8 alin. (1) după suspendarea în condiţiile alin.
(1) se face de la data depunerii cererii beneficiarului, dar nu mai târziu de 3
luni de la data suspendării.
(5) Plata venitului lunar de completare prevăzut la
art. 8 alin. (1) pentru perioada de suspendare prevăzută la alin. (3) se face
odată cu plata drepturilor beneficiarilor reprezentând venituri de completare
pentru luna următoare depunerii cererii prevăzute la alin. (4), respectiv expirării
termenului de 3 luni de la data suspendării.
Art. 16. - (1) Plata venitului lunar de completare
prevăzut la art. 8 alin. (1) şi (3) încetează la data refuzului nejustificat de
a accepta locul de muncă oferit potrivit pregătirii profesionale, refuzului de
a participa la serviciile pentru stimularea ocupării şi de formare
profesională, la serviciile de consiliere şi mediere oferite de agenţia pentru
ocuparea forţei de muncă la care persoanele sunt înregistrate, în condiţiile
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea
ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Nu se consideră refuz nejustificat, în sensul alin.
(1), starea de sănătate necorespunzătoare pentru prestarea unei munci,
justificată în baza unui certificat medical prezentat de persoanele în cauză în
termen de 30 de zile de la intervenirea acesteia.
Art. 17. - Măsura suspendării, a revocării suspendării
şi a încetării plăţii venitului lunar de completare se stabileşte prin decizii
ale directorilor executivi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă.
Art. 18. - (1) Sumele necesare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 7 şi 11 se suportă din bugetul
asigurărilor pentru şomaj, de la capitolul „Asigurări şi asistenţă
socială", titlul „Asistenţă socială", articolul „Asigurări
sociale".
(2) Din resursele financiare prevăzute la alin. (1)
societăţile pot solicita aplicarea măsurilor de protecţie pentru salariaţii
disponibilizaţi colectiv în baza unui singur program de restructurare şi
reorganizare sau numai de restructurare ori de reorganizare, întocmit în baza
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, prezentat în cursul aceluiaşi an.
Art. 19. - (1) Sumele prevăzute la art. 7 lit. a) şi c)
sunt exceptate de la plata contribuţiilor către bugetul asigurărilor sociale de
stat.
(2) Perioada prevăzută la art. 8 alin. (2) constituie
stagiu de cotizare în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări
sociale şi către Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
(3) Venitul asigurat, utilizat la stabilirea
drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, este egal cu salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni
înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de
muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a
anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de
Statistică.
(4) Prevederile alin. (3) nu se aplică în situaţia în
care persoanele care beneficiază de venit lunar de completare realizează şi
venituri de natură salarială care, conform dispoziţiilor Legii nr. 19/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, se au în vedere la stabilirea
pensiilor.
(5) Perioada prevăzută la art. 8 alin. (2), în care
persoanele din sectorul minier, care dovedesc un stagiu de cotizare de cel
puţin 17 ani în condiţii speciale, 13,5 ani în condiţii speciale în zona I de radiaţii sau 15 ani în condiţii
speciale în zona II de
radiaţii, beneficiază de venit lunar de completare, constituie stagiu de
cotizare realizat în condiţii speciale de muncă, inclusiv în situaţiile
prevăzute la art'. 11 alin. (4) şi (5).
(6) In vederea certificării de către casele
teritoriale de pensii a stagiului de cotizare realizat în condiţiile alin. (2)
şi (5), începând cu data încetării plăţii venitului lunar de completare,
agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă vor elibera persoanelor solicitante
adeverinţe care să ateste perioadele în care au beneficiat de acest drept, precum
şi cuantumul venitului asigurat, prevăzut la alin. (3).
Art. 20. - (1) Prin derogare de la prevederile art. 213 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, pe perioada prevăzută la
art. 8 alin. (3) persoanele concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de
urgenţă sunt asigurate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, cu plata
contribuţiei din alte surse.
(2) Contribuţia pentru asigurările sociale de sănătate
prevăzută la alin. (1) se datorează şi se plăteşte din bugetul asigurărilor
pentru şomaj, pe perioada prevăzută la art. 8 alin. (3), la nivelul
indemnizaţiei de şomaj.
Art. 21. - Venitul lunar de completare are acelaşi
regim de impozitare ca şi indemnizaţia de şomaj.
Art. 22. - (1) Debitele create la bugetul asigurărilor
pentru şomaj de persoanele care au beneficiat în mod necuvenit de drepturile
prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă se recuperează în termenul legal de prescripţie, pe baza
deciziilor emise de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, ce constituie
titluri executorii.
(2) Sumele rămase nerecuperate de la beneficiarii
decedaţi nu se mai urmăresc.
Art. 23. - (1) Angajatorii care au încadrat în muncă,
conform legii, persoane din rândul beneficiarilor venitului lunar de
completare, prevăzut la art. 8 alin. (2), au obligaţia de a anunţa în termen de
3 zile agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în evidenţa cărora s-au aflat
aceste persoane.
(2) Societăţile prevăzute la art. 1 au obligaţia de a
transmite agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă programele prevăzute la
art. 3, precum şi tabelele nominale cu persoanele concediate
colectiv.
Art. 24. - Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) necomunicarea datelor si informaţiilor prevăzute la
art. 23 alin. (2);
b) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 23 alin.
(1).
Art. 25. - Contravenţiile prevăzute la art. 24 se sancţionează după cum
urmează:
a) cea prevăzută la lit. a), cu amendă de la 1.500 lei
la 2.500 lei;
b) cea prevăzută la lit. b), cu amendă de la 2.500 lei
la 5.000 lei.
Art. 26. - Constatarea contravenţiilor prevăzute la
art. 24 şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 25 se realizează de
organele de control ale agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă.
Art. 27. - Dispoziţiile prevăzute la art. 24 şi 25
referitoare la stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor se completează cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 28. - Sumele încasate din amenzile
contravenţionale aplicate conform prezentei ordonanţe de urgenţă se fac venit
la bugetul asigurărilor pentru şomaj.
Art. 29. - Litigiile determinate de modul de aplicare a
prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă se soluţionează de către instanţele
judecătoreşti competente, potrivit legii.
Art. 30. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din
prezenta ordonanţă de urgenţă.
Art. 31. - Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare
la data de 1 februarie 2007 şi se aplică până la data de 31 decembrie 2008 şi,
respectiv, până la data de 31 decembrie 2010, pentru persoanele disponibilizate
prin concedieri colective de la societăţile prevăzute în anexa nr. 3.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul economiei şi
comerţului,
Varujan Vosganian
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mircea Nicu Toader,
secretar de stat
Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor
Statului,
Teodor Atanasiu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor
Gheorghe Vlădescu
*) Anexele nr. 1 -3 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
Lista
Societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi
societăţilor comerciale din sectorul minier, ai căror salariaţi au fost disponibilizaţi conform
O.U.G. nr.8/2003
după data de 1 decembrie 2006 şi pot participa la activităţile de conservare, închidere, ecologizare
şi monitorizare postinchidere a minelor
1. Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului
„MINVEST" S.A. Deva, cu filialele sale
2. Compania Naţională a Huilei S.A. Petroşani
3. Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi
Neferoase „REMIN" S.A. Baia Mare, cu filialele sale
4. Compania Naţională a Uraniului S.A, Bucureşti
5. Societatea Naţională a Cărbunelui S.A. Ploieşti,
cu filialele sale
6. Societatea Naţională a
Lignitului „ OLTENIA" S.A. Târgu Jiu
7. Societatea Comercială Miniera „BANAT" S.A.
Anina
8. Societatea Comercială „MINBUCOVINA" S.A.
Vatra Dornei
9. Societatea Comercială „MOLDOMIN" S.A. Moldova
Nouă 10.Societatea Comercială „CUPRU MIN" S.A.
Abrud
11.Societatea Comercială „BĂIŢA" S.A. Stei
12.Societatea Comercială „COMPLEXUL ENERGETIC
ROVINARI" S.A.
13.Societatea Comercială „COMPLEXUL ENERGETIC
CRAIOVA" S.A.
14.Societatea Comercială „COMPLEXUL ENERGETIC
TURCENI" S.A.
ANEXA Nr. 2
Lista
Societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi
societăţilor comerciale care pot angaja salariaţi concediaţi colectiv la activităţi de conservare,
închidere, ecologizare
şi monitorizare postînchidere a minelor
1. Compania Naţională a Cuprului, Aurului şi Fierului
„MINVEST" S.A. Deva, cu filialele sale
2. Compania Naţională a Huilei S.A. Petroşani
3. Compania Naţională a Metalelor Preţioase şi
Neferoase „REMIN" S.A. Baia Mare, cu filialele sale
4. Compania Naţională a Uraniului S.A. Bucureşti
5. Societatea Naţională a Cărbunelui S.A. Ploieşti,
cu filialele sale
6. Societatea Naţională a Lignitului „ OLTENIA"
S.A. Târgu Jiu
7. Societatea Naţională a Sării S.A. Bucureşti
8. Societatea Comercială Miniera „BANAT" S.A.
Anina
9. Societatea Comercială
„MINBUCOVINA" S.A. Vatra Dornei l0.Societatea Comercială „MOLDOMIN"
S.A. Moldova Nouă
11.Societatea Comercială „CUPRU MIN" S.A. Abrud
12.Societatea Comercială „BĂIŢA" S.A. Stei
13.Societatea Comercială „COMPLEXUL ENERGETIC
ROVINARI" S.A.
14.Societatea Comercială
„COMPLEXUL ENERGETIC CRAIOVA" S.A.
15.Societatea Comercială „COMPLEXUL ENERGETIC
TURCENI" S.A.
ANEXA Nr. 3
Lista societăţilor care au subvenţii şi programe de
restructurare aprobate
până în anul 2010
1. Compania Naţională a
Huilei S.A. Petroşani;
2. Compania Naţională a Uraniului S.A. Bucureşti