ORDONANTA DE URGENTA Nr. 50 din 12 iunie 2003
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucuresti la 14 mai 2003 si la
Paris la 22 mai 2003
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 440 din 20 iunie 2003
In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei, in valoare de 2,5 milioane EUR, destinat finantarii
Proiectului privind reabilitarea, consolidarea, restaurarea si modernizarea
salii mari de concerte a Ateneului Roman si a cupolei care acopera scena,
inclusiv a acoperisului acesteia, si protectia tavanului curb, semnat la
Bucuresti la 14 mai 2003 si la Paris la 22 mai 2003.
Art. 2
(1) Aplicarea prevederilor Acordului-cadru de imprumut va fi realizata de
Ministerul Culturii si Cultelor, desemnat ca agentie de implementare, cu
participarea Filarmonicii "George Enescu".
(2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Culturii si
Cultelor si cu Filarmonica "George Enescu" un acord de imprumut
subsidiar, prin care se vor stabili drepturile si obligatiile partilor in
aplicarea prevederilor Acordului-cadru de imprumut.
Art. 3
Fondurile in lei necesare pentru rambursarea imprumutului, achitarea
dobanzilor si a comisioanelor aferente imprumutului, precum si cele necesare
pentru acoperirea contributiei partii romane la finantarea proiectului,
inclusiv valoarea taxelor si impozitelor datorate si platibile pe teritoriul
Romaniei, se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului
Culturii si Cultelor.
Art. 4
(1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor
Publice, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa
introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile
concrete de derulare a Acordului-cadru de imprumut, amendamente la continutul
acestuia, care privesc modificari in structura imprumutului pe componente,
modificari de termene, precum si orice alte modificari si detalieri care nu
sunt de natura sa majoreze obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice
fata de cele convenite initial intre parti.
(2) Amendamentele la Acordul-cadru de imprumut, convenite cu Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei conform alin. (1), se vor aproba prin hotarare
a Guvernului.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul culturii si cultelor,
Razvan Theodorescu
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
F/P 1438 (2002)
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
intre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)
*) Traducere.
Romania, prin Ministerul Finantelor Publice, Bucuresti, Romania, denumita
in continuare Imprumutat, pe de o parte, si Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, organizatie internationala, Paris, denumita in continuare BDCE, pe de
alta parte,
avand in vedere cererea transmisa de un membru al Guvernului Romaniei, din
data de 18 noiembrie 2002,
avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al BDCE 1424 (1997),
a 4-a editie revizuita,
avand in vedere cel de-al Treilea protocol la Acordul general pentru
privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale BDCE din 6 octombrie
1970,
au convenit urmatoarele:
Art. 1
Conditii generale
Acest imprumut este acordat in cadrul conditiilor generale ale actualelor
Norme de imprumut ale BDCE si in cadrul conditiilor speciale stabilite prin
acest acord-cadru de imprumut, denumit in continuare acord, si anexele nr. 1 -
4 la acesta.
Art. 2
Proiectul
BDCE acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a F/P 1438 (2002), aprobat de Consiliul de administratie al BDCE in
data de 15 ianuarie 2003, referitor la lucrarile de reabilitare, consolidare,
restaurare si modernizare a salii mari de concerte a Ateneului Roman si a
principalei cupole care acopera scena, inclusiv a acoperisului acesteia, si
protectia tavanului curb.
Acest imprumut este acordat de BDCE luand in considerare angajamentul ca
Imprumutatul il utilizeaza numai pentru finantarea proiectului descris in anexa
nr. 1, denumit in continuare Proiect, si ca realizeaza acest Proiect prin
Ministerul Culturii si Cultelor, denumit in continuare MCC, in cadrul
conditiilor care sunt detaliate in anexa mentionata.
Orice schimbare a modului in care imprumutul este aplicat, care nu a primit
aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata
a imprumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de imprumut.
Art. 3
Imprumutul
3.1. Conditii financiare
Valoarea imprumutului acordat este 2.500.000 EUR (doua milioane cinci sute
de mii euro).
Acesta va fi disponibilizat in transe. Fiecare transa a imprumutului va fi
pentru o perioada care nu va depasi 15 ani, incluzand o perioada de gratie de 5
ani.
Pentru fiecare transa, valoarea, rata dobanzii, valuta, data de
disponibilizare, perioada de rambursare si conturile de remitenta ale fiecarei
parti vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de catre Imprumutat si BDCE.
O scrisoare suplimentara la acest acord, care precizeaza conditiile pentru
fiecare transa, va fi intocmita la momentul tragerii in mod corespunzator, in
formatul stabilit in anexa nr. 2.
3.2. Trageri si comisionul de neefectuare a tragerilor
Tragerea sumelor imprumutului in mai multe transe se va efectua in
conformitate cu stadiul implementarii Proiectului.
Prima tragere trebuie sa aiba loc in cel mult 18 luni de la data aprobarii
Proiectului.
Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declaratiilor Imprumutatului,
prin MCC, referitoare la stadiul (si previziunile privind stadiul lucrarilor in
anul curent).
BDCE va percepe de la Imprumutat un comision de neefectuare a tragerilor de
0,50% (pe an, platibil in rate trimestriale), aplicat la diferenta dintre
sumele care trebuiau sa fie trase (conform pragurilor valorice minime stabilite
mai jos) si sumele disponibilizate efectiv. Pragurile valorice mentionate sunt
urmatoarele:
(i) daca tragerile efectuate in termen de 18 luni de la data aprobarii
Proiectului reprezinta mai putin de 20% din totalul sumei aprobate a
imprumutului;
(ii) daca tragerile efectuate in termen de 24 de luni de la data aprobarii
Proiectului reprezinta mai putin de 30% din totalul sumei aprobate a
imprumutului;
(iii) daca tragerile efectuate in termen de 36 de luni de la data aprobarii
Proiectului reprezinta mai putin de 50% din totalul sumei aprobate a
imprumutului.
3.3. Mobilizare
In scopul mobilizarii transelor imprumutului, Imprumutatul va transmite la
BDCE pentru fiecare tragere, inaintea efectuarii fiecarei trageri, Angajamentul
de plata anexat (anexa nr. 3).
Angajamentul de plata este intocmit si platibil in valuta in care transa a
fost disponibilizata.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile BDCE in euro, in contul BDCE nr. 92 87 384, deschis la Deutsche Bank,
Frankfurt, prin notificare telex, care va fi trimisa BDCE de banca insarcinata
de catre Imprumutat cu efectuarea platii, cu cel putin 5 zile lucratoare
inaintea fiecarei date de plata.
3.5. Date
Prevederile prezentului articol fac obiectul Conventiei "Modificarea
urmatoarei zile lucratoare". Conventia "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare" este o conventie prin care, daca data specificata va cadea
intr-o zi care nu este o zi lucratoare (zi lucratoare inseamna o zi in care
Sistemul TARGET - Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire
la decontarile brute in timp real - functioneaza), acea data va fi prima zi
care urmeaza acelei zile, care este zi lucratoare, cu conditia ca acea zi sa nu
cada in urmatoarea luna calendaristica, caz in care acea data va fi prima zi care
preceda acea zi, care este zi lucratoare.
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si Proiectului
4.1. Proiectul
4.1.1. Implementarea Proiectului
Pentru implementarea Proiectului Imprumutatul desemneaza MCC ca agentie de
implementare. Imprumutatul, prin MCC, va depune toate eforturile si diligentele
si va exercita toate metodele folosite in mod curent, in special metodele
financiare, tehnice, sociale si manageriale, precum si cele referitoare la
protectia mediului inconjurator, care vor fi necesare pentru implementarea
corespunzatoare a Proiectului.
In special, se va asigura - inaintea implementarii Proiectului - ca toata
finantarea, drepturile de proprietate asupra pamantului si imobiliare, care
sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile si ca toate activele si
instalatiile sunt permanent asigurate si intretinute.
In cazul in care costurile Proiectului, dupa cum sunt descrise in anexa nr.
1, se majoreaza sau vor fi revizuite din orice motive, Imprumutatul se va
asigura ca sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea
Proiectului.
In plus, Imprumutatul, prin MCC, se va asigura ca:
- Proiectul corespunde prevederilor conventiilor in materie ale Consiliului
Europei;
- Proiectul respecta mediul inconjurator, potrivit conventiilor
internationale in materie;
- finantarea partiala acordata de BDCE nu depaseste 50% din costul total al
Proiectului, excluzand taxele, dobanda si comisioanele financiare, asa cum este
definit in anexa nr. 1.
4.1.2. Achizitii
Avand in vedere ca responsabilitatea pentru implementarea Proiectului si,
ca urmare, responsabilitatea adjudecarii si administrarii contractelor din
cadrul acestuia raman Imprumutatului, prin MCC, Proiectul va respecta
procedurile de licitatie conform ultimei legislatii nationale privind
achizitiile.
Pentru toate contractele semnate dupa data acestui acord, Imprumutatul va
transmite la BDCE un exemplar/exemplare tradus/traduse din forma/formele finale
a/ale contractelor semnate, imediat ce acesta/acestea este/sunt
disponibil/disponibile si in orice caz anterior solicitarii primei trageri si a
celor ulterioare.
Totodata Imprumutatul va transmite BDCE raportul de evaluare al licitatiei
si procesul-verbal de adjudecare si dupa aceea orice alta propunere de
extindere, modificare a contractului initial si cauzele acestora.
4.2. Raportarile Imprumutatului
4.2.1. Raportarile privind stadiul Proiectului
Cel putin o data pe an de la tragerea imprumutului pana la finalizarea
intregului Proiect, Imprumutatul, prin MCC, va transmite BDCE un raport
cuprinzator in forma stabilita in anexa nr. 4, care detaliaza:
- situatia utilizarii imprumutului;
- stadiul planului financiar al Proiectului;
- stadiul Proiectului;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.2.2. Raportul privind finalizarea Proiectului
La finalizarea intregului Proiect Imprumutatul va prezenta un raport final
continand evaluarea efectelor economice, financiare, sociale si privind mediul
inconjurator.
4.3. Furnizarea de informatii BDCE
Imprumutatul, prin MCC, va tine evidente contabile privind Proiectul, care
vor fi in conformitate cu standardele internationale, care vor arata, in orice
moment, evolutia Proiectului si care vor inregistra toate operatiunile
efectuate si vor identifica activele si serviciile finantate cu ajutorul
prezentului imprumut.
Imprumutatul, prin MCC, se angajeaza sa primeasca orice misiune de
informare, efectuata de salariatii BDCE sau de consultanti externi angajati de
BDCE, si sa asigure cooperarea necesara pentru aceasta misiune de informare,
prin facilitarea oricarei vizite posibile la amplasamentul Proiectului. In
special, BDCE poate efectua la fata locului un audit al contabilitatii
Proiectului, realizat de unul sau de mai multi consultanti la alegerea
acesteia, pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul neonorarii la scadenta de
catre Imprumutat a oricarei obligatii asumate in cadrul prezentului imprumut.
Imprumutatul se angajeaza sa raspunda intr-o perioada rezonabila oricarei
informatii solicitate de BDCE si sa furnizeze orice documentatie pe care BDCE o
poate considera necesara si o poate solicita rezonabil, pentru implementarea
corespunzatoare a prezentului acord, in special in ceea ce priveste
monitorizarea Proiectului si utilizarea imprumutului.
Imprumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislatiei
sau a normelor in sectorul economic relevant pentru Proiect si, in sens
general, despre orice eveniment care poate influenta indeplinirea obligatiilor
sale asumate in cadrul prezentului acord.
Orice schimbare a legislatiei sau a normelor in sectorul economic relevant
pentru Proiect va constitui unul dintre evenimentele precizate in art. 13-h al
cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE si poate conduce la suspendarea,
anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in Angajamentul de plata, elibereaza
Imprumutatul de orice obligatie, dupa cum este definita in clauza 3.1.
Dupa ce intreaga suma a acestui imprumut si toate dobanzile si alte costuri
care rezulta din acesta, in special sumele prevazute in art. 6 si 7, au fost
platite corespunzator, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligatiile
sale fata de BDCE, cu exceptia celor stipulate in art. 4.
Art. 6
Dobanda pentru intarziere
Fara a contraveni oricarui alt posibil recurs al BDCE in cadrul prezentului
acord si Normelor de imprumut sau, dupa caz, daca Imprumutatul nu plateste
intreaga dobanda sau orice alta suma platibila, conform prezentului acord, cel
mai tarziu la data scadentei specificata, Imprumutatul trebuie sa plateasca o
dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita integral, egala cu dobanda
EURIBOR la o luna, pentru depozitele in valuta platii intarziate, la data
scadenta (daca nu este zi lucratoare TARGET, urmatoarea zi lucratoare), la ora
11,00 a.m. (ora locala la Bruxelles), plus o cota de 2,5% pe an calculata de la
data scadenta a acestei sume pana la data efectuarii platii. Rata EURIBOR la o
luna, aplicabila, va fi actualizata la fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costuri asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, ori fie din garantarea
sau refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din
actiuni juridice si extrajuridice care decurg din acest imprumut, vor fi
suportate de catre Imprumutat.
Totusi se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de imprumut
al BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in acest capitol
4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nici un alt angajament nu a fost facut si nu va fi
facut in viitor, care ar putea da unei terte parti un regim preferential, un
drept preferential de plata, un colateral sau o garantie de orice natura ar fi,
care ar putea conferi mai multe drepturi tertei parti (denumita in continuare garantie).
Daca o astfel de garantie a fost totusi acordata unei terte parti,
Imprumutatul este de acord sa intocmeasca ori sa furnizeze o garantie identica
in favoarea BDCE sau, cand este impiedicat sa o faca, sa ofere o garantie
echivalenta si sa stipuleze formarea unei astfel de garantii in favoarea BDCE.
Neindeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa cum
este specificat in art. 13-h din cap. 3 al Normelor de imprumut ale BDCE, si
poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 9
Reprezentari si certificari
Imprumutatul prezinta si certifica faptul ca:
- autoritatile sale competente l-au autorizat sa incheie prezentul acord si
au dat in acest sens semnatarilor autorizarea pentru aceasta, in conformitate
cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii si alte texte
aplicabile acestuia;
- intocmirea si semnarea prezentului acord nu contravin legilor,
decretelor, regulamentelor si altor texte aplicabile acestuia si ca toate
permisele, licentele si autorizatiile necesare acestuia au fost obtinute si vor
ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice schimbare referitoare la reprezentarile si certificarile de mai sus
trebuie, pe toata durata imprumutului, sa fie notificata imediat BDCE si
trebuie sa fie furnizate toate documentele justificative.
Art. 10
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu terte parti, in vederea evitarii
indeplinirii, totale sau partiale, a obligatiilor sale rezultate din acord.
BDCE nu poate fi implicata in disputele care ar putea sa apara intre Imprumutat
si terte parti, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de catre
BDCE datorita oricarei dispute, si, in special, toate costurile legale sau de
judecata vor fi pe cheltuiala Imprumutatului.
Art. 11
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de imprumut ale BDCE
si ca a primit o copie a acestora. Atunci cand exista o contradictie intre
orice prevedere din Normele de imprumut ale BDCE si orice prevedere a
acordului, vor prevala prevederile acordului. Titlurile paragrafelor,
sectiunilor si capitolelor acordului nu vor servi pentru interpretarea
acestuia. In nici un caz nu se va presupune ca BDCE a renuntat tacit la vreun
drept care i-a fost acordat prin acord.
Art. 12
Legea aplicabila
Acest acord si garantiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de
regulile BDCE, dupa cum este specificat in art. 1 paragraful 3 din cel de-al
Treilea protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii
si imunitati al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949, si, in al
doilea rand, daca este necesar, de legea franceza. Diferendele dintre parti
privind acordul vor face obiectul arbitrajului in conditiile specificate in
cap. 4 din Normele de imprumut ale BDCE.
Art. 13
Executarea unei hotarari de arbitraj
Partile contractante convin sa nu faca uz de nici un privilegiu, nici o
imunitate sau nici o legislatie in fata oricarei autoritati jurisdictionale ori
a altei autoritati, fie ea nationala sau internationala, in vederea
impiedicarii punerii in aplicare a unei decizii date in conditiile specificate
in cap. 4 din Normele de imprumut ale BDCE.
Art. 14
Notificari
Orice notificare sau alte comunicari care vor fi date ori efectuate in
cadrul acestui acord de BDCE sau de Imprumutat vor fi in scris si vor fi
considerate pe deplin date sau efectuate daca sunt inmanate personal, transmise
par avion prin sau fax de catre o parte celeilalte parti la acea adresa a
partii specificata mai jos.
Pentru Imprumutat:
Romania, prin Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti, Romania
In atentia ministrului finantelor publice si/sau directorului general al
Directiei generale a finantelor publice externe
Telefon: +4021 311 23 76
Fax: +4021 312 67 92
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
55 Avenue Kleber, 75 116 Paris
In atentia guvernatorului si/sau directorului Departamentului pentru
finantarea proiectelor
Telefon: +33 1 47 55 37 53
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicarile care vor fi date sau efectuate vor fi in limba engleza
sau franceza ori, daca sunt in alta limba, vor fi insotite de o traducere a
acestora in limba engleza sau franceza.
Art. 15
Intrarea in vigoare
Acest acord va intra in vigoare dupa semnarea de catre BDCE si Imprumutat
si ratificarea lui de catre Parlamentul Romaniei.
Art. 16
Exemplarele acordului
Prezentul acord este intocmit in doua exemplare originale, ambele exemplare
fiind egal autentice.
Cate un exemplar original este pastrat de fiecare dintre partile
contractante.
Bucuresti, 14 mai 2003.
Pentru Romania,
Mihai Nicolae Tanasescu,
ministrul finantelor publice
Paris, 22 mai 2003.
Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei,
K.J. Ners,
viceguvernator
ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
________________________________________________________________________
I. | F/P | 1438 (2002)
|
|______________________|_________________________________________________|
| Imprumutat | Romania
|
|______________________|_________________________________________________|
| Aprobarea Consiliului| 15/01/2003 EXCOM/PV65/2003, punct III
|
| de administratie | paragraf 6
|
|______________________|_________________________________________________|
| Suma aprobata | 2.500.000 EUR
|
|______________________|_________________________________________________|
________________________________________________________________________
II. | Domenii de | Scopul Proiectului este efectuarea lucrarilor
de|
| interventie | reabilitare, consolidare, restaurare si
|
| | modernizare a salii mari de concerte a
Ateneului|
| | Roman si a cupolei principale care acopera
|
| | scena, inclusiv a acoperisului acesteia, si
|
| | protectia tavanului curb.
|
|______________________|_________________________________________________|
| Lucrarile planificate| Lucrari de reabilitare, consolidare, restaurare
|
| | si modernizare a salii mari de concerte a
|
| | Ateneului Roman:
|
| | - consolidarea, restaurarea si modernizarea
|
| | salii mari de concerte
|
| | - restaurarea si modernizarea scenei
|
| | - repararea scarii circulare
|
| | Consolidarea si restaurarea cupolei care
acopera|
| | sala mare de concerte:
|
| | - consolidarea cupolei
|
| | - restaurarea cupolei si a acoperisului
acesteia|
| | - lucrari de reconditionare a elementelor
|
| | interioare ale acoperisului
|
|______________________|_________________________________________________|
| Localizare | Bucuresti, Romania
|
|______________________|_________________________________________________|
| Costul total al |
|
| Proiectului | 5.000.000 EUR
|
|______________________|_________________________________________________|
| Costul distribuit pe | Consolidarea si modernizarea salii mari de
|
| articole | concerte: 2.967.470 EUR
|
| | Consolidarea cupolei care acopera scena:
|
| | 2.032.530 EUR
|
|______________________|_________________________________________________|
| Planul de finantare | 2.500.000 EUR; BDCE 50%
|
| | 2.500.000 EUR; Romania 50%
|
|______________________|_________________________________________________|
| Stadiul lucrarilor la| Proiectul va fi implementat in 9 luni, din
|
| momentul prezentarii | ianuarie pana in septembrie 2003.
|
| cererii |
|
|______________________|_________________________________________________|
| Graficul lucrarilor | Inceputul lucrarilor: ianuarie 2003
|
| | Sfarsitul lucrarilor: septembrie 2003
|
|______________________|_________________________________________________|
| Procedurile aplicate | Anterior tragerii primei transe, Imprumutatul
|
| de catre Imprumutat | va prezenta un raport detaliat privind toate
|
| pentru tragerea | cheltuielile efectuate, inclusiv previziuni
pana|
| subimprumuturilor | la finalizarea Proiectului. In vederea |
| individuale | verificarii costului si a procedurilor de
|
| | achizitii utilizate, va avea loc o misiune
|
| | tehnica.
|
| | Dupa finalizarea implementarii va fi intocmit
un|
| | raport final financiar si tehnic privind
|
| | finalizarea Proiectului.
|
|______________________|_________________________________________________|
________________________________________________________________________
III. | Criterii de | Proiectul intra sub incidenta protectiei si
|
| eligibilitate | reabilitarii patrimoniului istoric, un domeniu
|
| (pe domenii de | de actiune eligibil conform Rezolutiei 1424
|
| interventie) | (1997), a 4-a editie revizuita
|
|______________________|_________________________________________________|
________________________________________________________________________
IV. | Efecte sociale | Primul efect al Proiectului va fi conservarea
si|
| (pe domenii de | restaurarea patrimoniului cultural al salii de
|
| interventii) | concerte a Ateneului Roman. Acesta este sediul
|
| | Orchestrei Filarmonice "George
Enescu", o |
| | institutie muzicala cu 300 de salariati
|
| | permanenti si 40 - 50 de colaboratori.
Proiectul|
| | va contribui la mentinerea acestor salariati si
|
| | va asigura facilitati corespunzatoare pentru ca
|
| | orchestra sa isi desfasoare activitatea. Pentru
|
| | consolidarea, restaurarea si modernizarea
|
| | acestei cladiri se va crea un numar de 420 de
|
| | locuri de munca temporare pentru muncitori,
|
| | specialisti in constructii civile, restauratori
|
| | de monumente istorice si arhitectura si
|
| | specialisti in conservare si restaurare
|
| | de pictura monumentala si mobilier.
|
|______________________|_________________________________________________|
ANEXA 2
F/P 1438 (2002) - [nr. transa]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
la Acordul-cadru din data [data] dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei (denumita in continuare BDE) si [numele Imprumutatului] (denumit in
continuare Imprumutat)
Prezenta scrisoare suplimentara si Acordul-cadru de imprumut stabilesc
termenii si conditiile convenite pentru [numar] transa, asa cum este specificat
in articolul [numar] din acordul-cadru mentionat.
Suma imprumutului: EUR [suma]
Perioada de acordare: perioada totala de acordare: 15 ani, cu 5 ani
perioada de gratie
Rata variabila a dobanzii: EURIBOR la 6 luni plus sau minus [numar] puncte
de baza [net] pe an
Plata dobanzii: in rate semestriale
Numitorul fractiei: 30/360 zile neajustabil, Conventia
"Modificarea
urmatoarei zile lucratoare"
Zi lucratoare: inseamna o zi in care Sistemul de transfer rapid
automat transeuropean cu privire la decontarile
brute in timp real (TARGET) functioneaza
Data de disponibilizare: [data]
Instructiuni de plata: numarul contului [numar] al [numele Bancii si
orasului], CODUL SWIFT [cifrul], prin [numele
bancii corespondente si orasului], CODUL SWIFT
[cifrul]
Rata dobanzii va fi calculata pentru fiecare perioada de [numar] luni,
incepand de la data de disponibilizare. Dobanda va fi fixata cu doua zile
lucratoare inaintea fiecarei noi perioade de dobanda. BDCE va informa
Imprumutatul despre dobanda platibila la fiecare 6 luni. Plata dobanzii va avea
loc in [ziua, luna] fiecarui an si pentru prima data la [data].
[Se listeaza datele de plata si ratele de capital datorate pentru fiecare
data.]
Toate platile vor fi efectuate in contul BDCE, conform instructiunilor de
plata descrise mai sus.
Aceste prevederi fac obiectul Conventiei "Modificarea urmatoarei zile
lucratoare", a carei definitie se gaseste in art. 3.5 din Acordul-cadru de
imprumut, semnat intre Imprumutat si BDCE la [data].
In vederea mobilizarii transei imprumutului, Imprumutatul va trimite, in
timp util, BDCE un angajament de plata corespunzator acestei transe [anexa nr.
3].
Bucuresti, [data] Paris, [data]
Pentru Romania, Pentru Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei,
.................. ..........................
ANEXA 3
F/P 1438 - [numar] transa
ANGAJAMENT DE PLATA
[valuta] [suma] [data]
Pentru valoarea primita, subsemnatul:
prin acest Angajament de plata promite sa plateasca Bancii de Dezvoltare a
Consiliului Europei sau altcuiva suma imprumutata de:
[suma in litere] [valuta in litere]
in ratele si la o dobanda astfel cum este specificat mai jos:
Rate de capital Dobanda
[data]: [valuta] [suma] [se insereaza dobanda specificata
[data]: [valuta] [suma] in Scrisoarea suplimentara]
[data]: [valuta] [suma]
..//..
Platile de mai sus vor fi facute la:
[banca corespondenta a BDCE si contul de referinta]
in favoarea Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fara deducerea sau
fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite sau a altor costuri,
prezente sau viitoare, datorate si percepute, pentru acest angajament sau
pentru sumele acestuia de catre sau in cadrul [se insereaza numele tarii] ori
al oricarei alte subdiviziuni politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de imprumutul acordat de Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului la data [data
disponibilizarii].
In cazul neefectuarii platii, prompt si in totalitate, a oricarei sume
datorate prin acest angajament, intregul imprumut si dobanda aferenta la data
platii vor deveni imediat scadente si vor fi platite la optiunea si la cererea
detinatorului acestuia.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la nici unul
dintre drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.
Pentru Imprumutat
[Pentru garantarea platii tuturor sumelor datorate in cadrul acestui
angajament de plata (fie rate de capital, fie dobanda)]
ANEXA 4*)
*) Tabelele din anexa nr. 4 sunt reproduse in facsimil.
RAPOARTE PRIVIND STADIUL
ANEXA 4a
CHELTUIELI EFECTUATE
in moneda nationala
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
Data: ..............
- exclusiv TVA
______________________________________________________________________________
| Pozitie |Luna |Luna |Luna |Luna |Luna|Luna|Total | %
|Modificari/|
| bugetara | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |cheltuit|lucrarilor|comentarii
|
| privind | | | | | | | |finalizate|
|
| lucrarile | | | | | | | | |
|
|____________|_____|_____|_____|_____|____|____|________|__________|___________|
|Expertize | | | | | | | | | |
|supervizare,| | | | | | | | |
|
|asistenta | | | | | | | | |
|
|tehnica | | | | | | | | |
|
|____________|_____|_____|_____|_____|____|____|________|__________|___________|
|Lucrari | | | | | | | | |
|
|____________|_____|_____|_____|_____|____|____|________|__________|___________|
|Diverse si | | | | | | | | |
|
|neprevazute | | | | | | | | |
|
|____________|_____|_____|_____|_____|____|____|________|__________|___________|
|TOTAL | | | | | | | | |
|
|____________|_____|_____|_____|_____|____|____|________|__________|___________|
ANEXA 4b
COSTURI
Cheltuieli estimate
(in moneda nationala)
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
Data: ..............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
L - Luna
T - Total cheltuit din costul total (%)
- exclusiv TVA
______________________________________________________________________________
| Pozitie |L|L|L|L|L |L |L |Total |Total |Costul | T
|Modificari/|
| bugetara |6|7|8|9|10|11|12|cheltuieli|cheltuit|total al | |comentarii
|
| privind | | | | | | | |viitoare | (B) |proiectului| |
|
| lucrarile | | | | | | | | (A) | | (A) + (B) | |
|
|____________|_|_|_|_|__|__|__|__________|________|___________|____|___________|
|Expertize, | | | | | | | | | | | |
|
|supervizare,| | | | | | | | | | | |
|
|asistenta | | | | | | | | | | | |
|
|tehnica | | | | | | | | | | | |
|
|____________|_|_|_|_|__|__|__|__________|________|___________|____|___________|
|Lucrari | | | | | | | | | | | |
|
|____________|_|_|_|_|__|__|__|__________|________|___________|____|___________|
|Diverse si | | | | | | | | | | | |
|
|neprevazute | | | | | | | | | | | |
|
|____________|_|_|_|_|__|__|__|__________|________|___________|____|___________|
|Total | | | | | | | | | | | |
|
|cheltuieli | | | | | | | | | | | |
|
|estimate | | | | | | | | | | | |
|
|____________|_|_|_|_|__|__|__|__________|________|___________|____|___________|
ANEXA 4c
IMPRUMUTURI ACORDATE DE BDCE
Imprumutul Aprobat: 2.500.000 EUR
Procentul finantat de catre Banca: 50%
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
V - Valoarea transei disponibilizate (valuta disponibilizarii)
C - Contravaloarea transei disponibilizate (in moneda locala)
D - Data transferului catre beneficiar
U - Utilizarea imprumutului %
M - Modificari/comentarii
______________________________________________________________________________
|Nr. |Data | V|Curs de | C|Numele | D|Suma |Curs de schimb| U|
M|
|crt.|platii | |schimb | |beneficiarului| |transferata|(la data | |
|
| | | |(la | | | |catre |transferului) | |
|
| | | |data | | | |beneficiar | | |
|
| | | |platii) | | | |(moneda | | |
|
| | | | | | | |locala) | | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
| | | | |XX| | |XXXXXXXXXXX| | |
|
|____|_______|__|________|__|______________|__|___________|______________|__|__|
__
|XX|
|__| - sectiune pentru uzul intern al BDCE
__
| |
|__| - sectiune care va fi completata de beneficiar
ANEXA 4d
SURSE DE FINANTARE
Defalcarea fondurilor
(in moneda nationala)
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
Data: ..............
Semnificatia coloanei D din tabelul de mai jos este urmatoarea:
D - De plata
______________________________________________________________________________
| Pozitie | Finantare BDCE | Alte surse de | TOTAL
|Modificari/|
| bugetara | | finantare | |comentarii
|
| privind
|_________________|__________________|________________|___________|
| lucrarile | Platit| D |Total| Platit | D |Total| Platit| D|Total|
|
|____________|_______|___|_____|________|___|_____|_______|__|_____|___________|
|Expertize, | | | | | | | | | |
|
|supervizare,| | | | | | | | | |
|
|asistenta | | | | | | | | | |
|
|tehnica | | | | | | | | | |
|
|____________|_______|___|_____|________|___|_____|_______|__|_____|___________|
|Lucrari | | | | | | | | | |
|
|____________|_______|___|_____|________|___|_____|_______|__|_____|___________|
|Diverse si | | | | | | | | | |
|
|neprevazute | | | | | | | | | |
|
|____________|_______|___|_____|________|___|_____|_______|__|_____|___________|
|Total | | | | | | | | | |
|
|____________|_______|___|_____|________|___|_____|_______|__|_____|___________|
ANEXA 4e
GRAFICUL LUCRARILOR
Graficul lucrarilor si progresul inregistrat
Diagrama
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
______________________________________________________________________________
| Pozitie bugetara | 2003 | %
|Modificari/|
| privind lucrarile | |lucrarilor|comentarii
|
| | |finalizate|
|
| |___________________________________|__________|___________|
| | 1| 2| 3| 4| 5| 6| 7| 8| 9|10|11|12| |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Faza I: |..|..|..|..|..|..|..|..|..| | | | |
|
|Consolidarea si | | | | | | | | | | | | | |
|
|modernizarea salii | | | | | | | | | | | | | |
|
|mari de concerte | | | | | | | | | | | | | |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Asistenta tehnica, |..|..|..| | | | | | | | | | |
|
|proiectare si | | | | | | | | | | | | | |
|
|supervizare | | | | | | | | | | | | | |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Executarea | | |..|..|..|..|..|..|..| | | | |
|
|lucrarilor | | | | | | | | | | | | | |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Faza II: |..|..|..|..|..|..|..| | | | | | |
|
|Consolidarea | | | | | | | | | | | | | |
|
|cupolei care | | | | | | | | | | | | | |
|
|acopera sala mare | | | | | | | | | | | | | |
|
|de concerte | | | | | | | | | | | | | | |
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Asistenta tehnica, |..|..|..|..| | | | | | | | | |
|
|proiectare si | | | | | | | | | | | | | |
|
|supervizare | | | | | | | | | | | | | |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
|Executarea |..|..|..|..|..|..| | | | | | | |
|
|lucrarilor | | | | | | | | | | | | | |
|
|___________________|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__________|___________|
.. graficul initial al lucrarilor proiectului
-- graficul revizuit al lucrarilor
__ lucrari finalizate
ANEXA 4f
OBIECTIVE FIZICE SI SOCIALE
Tara: Romania
Proiect: 1438 (2002) - Reabilitarea salii mari de concerte a Ateneului
Roman
Data: ..............
______________________________________________________________________________
|Descrierea lucrarilor| Indicatori fizici si
|Obiective|Obiective|Modificari/|
|de infrastructura | sociali pe tip de |avute in |realizate|comentarii
|
|avute in vedere | infrastructura |vedere | |
|
|_____________________|________________________|_________|_________|___________|
|_____________________|________________________|_________|_________|___________|
|Consolidarea, |Sala mare de concerte: | | | |
|
|restaurarea si
|________________________|___|_____|_________|___________|
|modernizarea salii |Total suprafata |mp | 1721| |
|
|mari de concerte a |restaurata | | | |
|
|Ateneului Roman
|________________________|___|_____|_________|___________|
| |Cupola care acopera Sala| | | |
|
| |mare de concerte | | | |
|
|
|________________________|___|_____|_________|___________|
| |Suprafata totala |mp | 1300| |
|
| |restaurata | | | |
|
|
|________________________|___|_____|_________|___________|
|
|________________________|___|_____|_________|___________|
| |Locuri de munca |nr.| 300| |
|
| |permanente mentinute | | | |
|
|_____________________|________________________|___|_____|_________|___________|
Coloanele: Descrierea lucrarilor de infrastructura avute in vedere,
Indicatori fizici si sociali pe tip de infrastructura si Obiective avute in
vedere reprezinta sectiuni pentru uzul intern al BDCE.
Coloanele: Obiective realizate si Modificari/comentarii reprezinta sectiuni
care vor fi completate de beneficiar.