Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 2159 din 11 iulie 2008

pentru aprobarea schemei de ajutor de minimis „Ajutor pentru sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii prin acordarea de servicii de consultanta si instruire specializata pentru implementarea proiectelor de investitii in domeniul e-economiei", aferenta operatiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate si alte aplicatii electronice pentru afaceri" si 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii on-line pentru afaceri", domeniul major de interventie 3.3 „Sustinerea e-economiei", axa prioritara 3 „Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele privat si public" din cadrul Programului operational sectorial „Cresterea competitivitatii economice"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 562 din 25 iulie 2008



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă schema de ajutor de minimis „Ajutor pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea de servicii de consultanţă şi instruire specializată pentru implementarea proiectelor de investiţii în domeniul e-economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line   pentru   afaceri",   domeniul   major  de   intervenţie   3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Eugen Teodorovici,

secretar de stat

ANEXĂ

AJUTOR

pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea de servicii de consultanţă şi instruire specializată pentru implementarea proiectelor de investiţii în domeniul e-economiei

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta procedură instituite o schemă transparentă de ajutor de minimis, denumită „Ajutor pentru sprijinirea întreprinderilor mici şi mijlocii prin acordarea de servicii de consultanţă şi instruire specializată pentru implementarea proiectelor de investiţii în domeniul e-economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

Art. 2. - (1) Acordarea ajutoarelor de minimis în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea dispoziţiilor art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

(2) Prezenta schemă nu intră sub incidenţa obligaţiei de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006.

Art. 3. - Prezenta schemă se aplică pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAPITOLUL II

Scopul şi obiectivele schemei

Art. 4. - Scopul prezentei scheme este sprijinirea creşterii competitivităţii economice prin îmbunătăţirea şi exploatarea pe deplin a potenţialului TIC şi al aplicaţiilor sale.

Art. 5. - In cadrul prezentei scheme se va acorda sprijin financiar nerambursabil activităţilor privind formarea profesională, consultanţa, auditarea, informarea şi publicitatea direct legate de elaborarea şi implementarea proiectelor de investiţii de către IMM-urile finanţate în cadrul schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

CAPITOLUL III

Baza legală

Art. 6. - Prezenta schemă este elaborată în conformitate cu:

a) Regulamentul CE nr. 1.998/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 379/5 din 28 decembrie 2006;

b) Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

CAPITOLUL IV

Domeniul de aplicare

Art. 7. - (1) Sunt eligibile pentru acordarea facilităţilor în cadrul prezentei scheme întreprinderile mici şi mijlocii situate pe teritoriul României.

(2) Prezenta schemă nu se aplică pentru:

a)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele pescuitului şi acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comună a pieţelor în sectorul produselor pescăreşti şi de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;

b)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în producţia primară de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE;

c)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în transformarea (procesarea) şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în următoarele cazuri:

-  atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza preţului sau a cantităţii produselor în cauză achiziţionate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;

- atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integrală către producătorii primari;

d)  ajutoarele destinate activităţilor de export către ţări terţe sau către statele membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;

e) ajutoarele subordonate folosirii mărfurilor naţionale în locul celor importate;

f)  ajutoarele acordate întreprinderilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cărbunelui, în sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria cărbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 205 din 2 august 2002;

g) ajutoarele pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri, acordate întreprinderilor care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor;

h) ajutoarele acordate întreprinderilor în dificultate, aşa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;

i) sectorul construcţiei navale;

j) industria oţelului;

k) sectorul fibrelor sintetice;

l) procesarea şi comercializarea produselor care imită sau înlocuiesc laptele şi produsele lactate, menţionate la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 1.898/1987;

m) firmele cu activitate înregistrată conform codului CAEN Rev. 2 ca „Industria prelucrătoare"- producerea de arme şi muniţii, tutun, băuturi alcoolice, „Activităţi bancare, financiare şi de asigurări" şi „Activităţi de jocuri de noroc şi pariuri".

CAPITOLUL V

Definiţii

Art. 8. -In sensul prezentei proceduri, următorii termeni se definesc astfel:

a) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) (conform Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE 2003/361 din data de 6 mai 2003,' publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care fie au o cifră de afaceri anuală netă care nu depăşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;

• In cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.

•  In cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mică este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro.

•  In cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are până la 9 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 2 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 2 milioane euro.

• Incadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în Legea nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003.

b) întreprinderi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004);

c) rata de actualizare - rata de referinţă stabilită de Comisia Europeană pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;

d) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, prin Organismul intermediar pentru promovarea societăţii informaţionale;

e)  furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice";

f)  e-learning - sistem de formare virtuală ce constă într-o experienţă planificată de predare-învăţare, organizată de o instituţie ce furnizează mediat materiale într-o ordine secvenţială şi logică pentru a fi asimilate de cursanţi într-o manieră proprie, fără a-i constrânge la coprezentă sau sincronicitate. Sistemele informatice de e-learning finanţate prin fonduri structurale trebuie să asigure inclusiv medierea prin tehnologii de transmitere/accesare a conţinuturilor prin internet;

g) CRM- Customer Relationship Management - se referă la metodele şi tehnologiile TIC folosite de companii pentru administrarea relaţiilor cu clienţii;

h) ERP - Enterprise Resource Planning - sistem ce integrează toate datele şi procesele unei organizaţii într-un singur sistem unificat. Un ERP tipic foloseşte mai multe tehnologii TIC pentru a obţine integrarea. Un element de bază îl constituie existenţa unei baze de date unificate pentru mai multe module ale sistemului;

i) e-economie - economie bazată pe cunoaştere, în care competiţia este creată prin intermediul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor;

j) comerţ electronic - ansamblul tranzacţiilor comerciale efectuate prin mijloace electronice, fără a fi necesară prezenţa simultană în acelaşi loc a ofertantului şi a destinatarului. Sistemele informatice de comerţ electronic finanţate prin intermediul fondurilor structurale trebuie să poată fi accesate şi prin intermediul internetului şi să asigure inclusiv posibilitatea de plată electronică a bunului şi/sau serviciului achiziţionat;

k) transformarea (procesarea) produselor agricole - o operaţiune asupra produsului agricol în urma căreia rezultă de asemenea un produs agricol, cu excepţia activităţilor agricole necesare preparării unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;

l) comercializarea produselor agricole - deţinerea sau expunerea în vederea vânzării, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piaţă, cu excepţia primei vânzări de către un producător primar către revânzători sau operatori şi a oricărei activităţi constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzări; o vânzare de către un producător primar către consumatorii finali este considerată comercializare în cazul în care se desfăşoară în localuri distincte, rezervate acestei activităţi.

CAPITOLUL VI

Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

Art. 9. - Pot beneficia de măsurile de ajutor de stat prevăzute în prezenta schemă întreprinderile, indiferent de forma juridică de organizare, care beneficiază de sprijin financiar acordat prin schema „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

CAPITOLUL VII

Cheltuieli eligibile

Art. 10. - (1) In cadrul prezentei scheme pot fi finanţate cheltuielile eligibile pentru activităţi de formare profesională, consultanţă, auditare, informare şi publicitate direct legate de proiectele de investiţii finanţate în cadrul schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice".

(2)   Sunt considerate eligibile următoarele categorii de cheltuieli:

a)   cheltuieli pentru servicii de consultanţă în vederea elaborării planului de afaceri, proiectului tehnic, studiilor de piaţă, altor studii necesare pentru pregătirea proiectului;

b)   cheltuieli pentru servicii de consultanţă în domeniul managementului de proiect şi cheltuieli necesare în procesul de achiziţii;

c) cheltuieli pentru formarea profesională a personalului care va utiliza produsele software implementate, precum şi pentru formarea profesională a personalului care va asigura mentenanţa aplicaţiei software;

d) cheltuieli cu servicii de auditare finală a proiectului;

e) cheltuieli de informare şi publicitate pentru proiect.

(3)  Sunt eligibile în cadrul prezentei scheme cheltuielile prevăzute la alin. (2) lit. a), efectuate începând cu data intrării în vigoare a prezentei scheme.

(4)  Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (2) lit. a) se decontează, după începerea implementării proiectului de investiţii, în cadrul primei cereri de rambursare aferente proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă.

(5) Cheltuielile eligibile prevăzute la alin. (3) lit. b), c), d) şi e) sunt eligibile de la data semnării contractului de finanţare a proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă.

CAPITOLUL VIII

Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis

Art. 11. - (1) Măsurile de sprijin destinate întreprinderilor mici şi mijlocii se acordă în baza cererii de finanţare aferente schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei" , însoţită de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.

(2) Măsurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme constau în alocări financiare nerambursabile din fonduri comunitare si naţionale.

(3) Administratorul prezentei scheme va informa în scris operatorii economici beneficiari cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme şi caracterul de minimis al acestuia1).

Art. 12. - (1) Ajutorul acordat unui beneficiar nu poate depăşi 70% din valoarea cheltuielilor eligibile prevăzute de prezenta schemă.

(2) Valoarea finanţării nerambursabile acordate în cadrul prezentei scheme este de:

a) maximum 25% din valoarea financiară nerambursabilă a proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă, fără a depăşi echivalentul în lei a 75.000 euro pentru operaţiunea 3.3.1;

b) maximum 25% din valoarea financiară nerambursabilă a proiectului de investiţii cu care se află în legătură directă, fără a depăşi echivalentul în lei a 125.000 euro pentru operaţiunea 3.3.2.'

Art. 13. - Beneficiarul de ajutor de minimis trebuie să facă dovada unei contribuţii de cel puţin 30% din cheltuielile eligibile în cadrul prezentei scheme, contribuţie asigurată de solicitant fie din resurse proprii, fie prin finanţare externă (de exemplu, credit bancar), într-o formă liberă de ajutor de stat.

Art. 14. - Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordării lor, după caz. Actualizarea se face în conformitate cu dispoziţiile Regulamentului CE nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis, cu privire la aplicarea ratei de actualizare.

Art. 15. - (1) Pentru a beneficia de finanţare nerambursabilă în cadrul prezentei scheme, beneficiarul va da o declaraţie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal şi alte ajutoare de minimis primite în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau autorităţilor locale, fie din surse comunitare).

(2) Administratorul prezentei scheme va acorda un ajutor de minimis după ce va verifica, pe baza declaraţiei pe propria răspundere, faptul că suma totală a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de 3 ani fiscali, inclusiv anul fiscal în curs, fie din surse ale statului sau ale autorităţilor locale, fie din surse comunitare, nu depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, în cazul beneficiarilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transporturilor), echivalent în lei.

(3) In cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unui operator economic pe o perioadă de 3 ani consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte pragul de 200.000 euro (100.000 euro, în cazul beneficiarilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul transporturilor), solicitantul nu poate beneficia de prevederile prezentei scheme nici măcar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte acest plafon.

Art. 16. -Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat, în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, acordate în raport cu aceleaşi costuri eligibile, dacă un astfel de cumul generează o intensitate a ajutorului de stat care depăşeşte intensitatea maximă stabilită, în fiecare caz în parte, printr-un regulament privind exceptările în bloc sau printr-o decizie adoptată de Comisia Europeană.

CAPITOLUL IX

Durata de aplicare a schemei

Art. 17. - Prezenta schemă intră în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplică până la 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

CAPITOLUL X

Bugetul schemei

Art. 18. - (1) Bugetul total estimat al prezentei scheme, pe întreaga durată de aplicare a acesteia, este de maximum 38 milioane euro.

(2) Defalcarea estimativă pe ani a sumelor acordate se prezintă astfel:

                        - milioane euro -

Anul

FEDR

2008

7

2009

10

2010

6

2011

6

2012

5

2013

4

Art. 19. - Numărul estimat al operatorilor economici care beneficiază de sprijin prin prezenta schemă este de 2.000.

CAPITOLUL XI

Modalitatea de derulare a schemei

Art. 20. - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în calitate de Organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", este administratorul prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management şi furnizor de ajutor de stat, urmând să asigure derularea acesteia şi fiind răspunzător pentru buna ei desfăşurare.

Art. 21. - Pentru a beneficia de facilităţile prevăzute de prezenta schemă, operatorii economici trebuie să completeze corespunzător cererea de finanţare aferentă schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei", în care să precizeze dacă doresc să beneficieze de facilităţile prevăzute de prezenta schemă.

Art. 22. - Verificarea eligibilităţii solicitanţilor pentru acordarea ajutorului de minimis prevăzut de prezenta schemă se va face cu respectarea atât a condiţiilor de eligibilitate prevăzute în cadrul schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei", cât şi a condiţiilor de eligibilitate ale prezentei scheme.

Art. 23. - (1) Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la cheltuielile finanţate prin prezenta schemă.

(2) Inainte de primirea ajutorului, întreprinderea beneficiară trebuie să transmită administratorului prezentei scheme o declaraţie pe propria răspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleaşi cheltuieli eligibile, precum şi cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent şi al celor 2 ani fiscali anteriori.

(3)  Cererea de finanţare aferentă schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei" va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere prin care beneficiarul certifică faptul că nu desfăşoară şi nici nu va desfăşura pe perioada implementării proiectului activităţi în unul dintre domeniile/sectoarele excluse.

1) Aşa cum este prevăzut la art. 3 din Regulamentul CE 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE ajutoarelor de minimis.

(4)  Verificarea condiţiilor de eligibilitate ale activităţilor, proiectelor şi cheltuielilor se realizează de administratorul prezentei scheme înainte de acordarea facilităţii. Administratorul asigură, sub orice formă, publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate şi a altor condiţii specifice.

(5) In cazul în care proiectul este eligibil pentru a primi o finanţare în cadrul prezentei scheme şi este selectat pentru finanţare în urma procesului de evaluare, administratorul prezentei scheme comunică în scris întreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat şi caracterul acestuia de ajutor de minimis, făcând referire expresă la Regulamentul CE nr. 1.998/2006, prin menţionarea titlului acestuia şi a numărului în care a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

(6)  In cazul în care întreprinderea nu este eligibilă să primească o alocare specifică în cadrul prezentei scheme, administratorul schemei îi comunică în scris acest lucru.

Art. 24. - Detalierea modalităţii de derulare a prezentei scheme se regăseşte în Ghidul solicitantului ce corespunde schemei „Ajutor pentru investiţii realizate de IMM-uri în vederea dezvoltării e-economiei", aferentă operaţiunilor 3.3.1 „Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 „Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 „Susţinerea e-economiei", axa prioritară 3 „Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice", cu care se află în legătură directă, ghid publicat pe site-ul www.mcti.ro - secţiunea Fonduri structurale şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro/

CAPITOLUL XII

Procedura de raportare şi monitorizare

Art. 25. - Prezenta schemă va fi publicată integral pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei - secţiunea Fonduri structurale, la adresa http://www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor http://amposcce.minind.ro/

Art. 26. - Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitară şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007.

Art. 27. - Furnizorul de ajutor de stat păstrează evidenţa detaliată a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o durată de 10 ani de la data la care ultima alocare specifică a fost acordată în baza schemei. Această evidenţă trebuie să conţină toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitară în domeniul ajutorului de stat.

Art. 28. - (1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune măsurile care se impun în cazul încălcării condiţiilor impuse prin prezenta schemă sau prin legislaţia naţională ori europeană aplicabilă la momentul respectiv.

(2)   Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.

(3) In cazul în care există îndoieli serioase cu privire la datele transmise de către furnizor, Consiliul Concurenţei poate să solicite date şi informaţii suplimentare şi, după caz, să facă verificări la faţa locului.

(4) In cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.

(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulări, recalculări, recuperări, rambursări, se raportează până la data de 31 martie a anului următor anului de raportare.

(6)   Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurenţei prezenta schemă în termen de 15 zile de la data adoptării acesteia, conform art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

Art. 29. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor prezentei scheme.

Art. 30. -Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitat de către acesta, toate datele şi informaţiile necesare, în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 26-29.

2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2159/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2159 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2159/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu