În baza Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 9 din Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu“, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin. Articolul IOrdinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.839/2004 privind criteriile specifice şi metodologia de acordare a sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 916 din 7 octombrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează: 1. După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 71 , cu următorul cuprins: Articolul 71
(1) În situaţia în care există elevi care, pe parcursul anului şcolar, îşi pierd dreptul de a beneficia de sprijinul financiar «Bani de liceu», comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti responsabilă cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», constituită la nivelul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, poate realoca acest sprijin altor elevi.
(2) Realocarea sprijinului financiar se poate face pentru elevii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», cu modificările şi completările ulterioare, şi care au fost omişi din lista iniţială a beneficiarilor din diferite motive, care nu au depus contestaţia în timpul destinat acestei proceduri sau care, din motive obiective, au completat dosarul cu întârziere.
(3) Înainte de realocarea acestui sprijin, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti responsabilă cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu» are obligaţia de a transmite Comisiei naţionale responsabile cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», constituită la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, lista elevilor propuşi pentru realocarea sprijinului financiar. Lista întocmită la nivel judeţean se transmite în formatul prevăzut în anexa nr. 21.
(4) Comisia naţională responsabilă cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», constituită la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, analizează lista propusă de comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti responsabilă cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», în conformitate cu prevederile legale în vigoare ale acestui program, şi validează sau nu elevii nou-introduşi în listă.
(5) Comisia naţională responsabilă cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu», constituită la nivelul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, va transmite comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti responsabile cu gestionarea Programului naţional de protecţie socială «Bani de liceu» lista cu elevii validaţi.
(6) Sprijinul financiar «Bani de liceu» se realocă din luna imediat următoare pierderii acestui drept de către elevul beneficiar iniţial, după validarea noilor elevi beneficiari. 2. După anexa nr. 2 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 21 , având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IIPrezentul ordin intră în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul IIIDirecţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală economic, finanţe, resurse umane, Direcţia modernizarea patrimoniului, informatizare şi investiţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, Daniel Petru Funeriu ANEXĂ(Anexa nr. 21 la Ordinul nr. 4.839/2004)
Nr. crt. |
Codul judeţului în care s-a făcut înscrierea elevului beneficiar iniţial |
Poziţia elevului beneficiar iniţial în lista aprobată prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului |
Numele elevului beneficiar iniţial |
Unitatea de învăţământ a elevului beneficiar iniţial |
Motivul pierderii sprijinului financiar „Bani de liceu“ |
Numele elevului propus pentru realocarea sprijinului financiar |
Unitatea de învăţământ a elevului propus pentru realocarea sprijinului financiar |
Motivul pentru care elevul propus pentru realocarea sprijinului nu a fost inclus în lista iniţială a beneficiarilor sprijinului financiar „Bani de liceu“ |
Venitul elevului propus pentru realocarea sprijinului financiar |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|