ORDIN Nr. 814
din 7 noiembrie 2008
privind aprobarea
regulamentelor de organizare si functionare ale comisiilor de experti de la
nivelul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pentru anumite boli cronice,
respectiv anumite DCI-uri prevazute de Hotararea Guvernului nr. 720/2008
ACT EMIS DE:
CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 817 din 5 decembrie 2008
Având în vedere:
- Referatul de aprobare al Serviciului medical nr. S.M.
1.238 din 2 octombrie 2008;
- art. 268 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr.
720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale
corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără
contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de
asigurări sociale de sănătate,
în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea
nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin.
(5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de
Sănătate emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă regulamentele de organizare şi
funcţionare ale comisiilor de experţi de la nivelul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate, denumită în continuare CNAS, pentru anumite boli cronice, respectiv anumite DCI-uri prevăzute de
Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile
comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază
asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală,
în sistemul de asigurări sociale de sănătate, cuprinse în anexele nr. 1-7 care
fac parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Regulamentele prevăzute la
alin. (1) pot fi modificate la propunerea justificată a membrilor comisiilor de
experţi, cu aprobarea preşedintelui CNAS.
Art. 2. - (1) Comisiile de experţi care funcţionează la
nivelul CNAS sunt în subordinea preşedintelui CNAS şi sunt coordonate
metodologic de medicul-şef - director general adjunct al CNAS.
(2) Numirea şi revocarea
persoanelor din componenţa comisiilor de experţi se fac prin ordin al
preşedintelui CNAS.
(3) Activitatea comisiilor de experţi este coordonată
de către preşedinţii acestora, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui CNAS.
(4) Comisiile de experţi îşi desfăşoară activitatea în
şedinţe organizate periodic, potrivit prevederilor regulamentelor de organizare
şi funcţionare ale acestora, şi ori de câte ori este necesar, la solicitarea
preşedintelui fiecărei comisii de experţi sau a preşedintelui CNAS.
(5) Comisiile de experţi întocmesc pentru fiecare
şedinţă câte un proces-verbal semnat de membrii prezenţi, în care se
consemnează deciziile luate şi care sunt aduse la cunoştinţa medicului-şef -
director general adjunct al CNAS. La nivelul fiecărei comisii de experţi se va
întocmi un registru de procese-verbale.
(6) Şedinţele se desfăşoară numai în prezenţa
preşedintelui comisiei de experţi şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul
membrilor săi.
(7) In situaţia în care, din motive obiective,
preşedintele nu poate participa la lucrările comisiei de experţi, deleagă
această competenţă unuia dintre membrii comisiei şi îl informează despre
aceasta pe medicul-şef - director general adjunct al CNAS.
(8) Comisia de experţi poate invita la lucrările sale
şi alţi specialişti din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în
funcţie de problematica abordată.
Art. 3. - (1) Comisiile de experţi se întrunesc la
sediul CNAS sau într-o altă locaţie, la propunerea membrilor acestora, cu
acordul preşedintelui CNAS.
(2) Persoanele din componenţa
comisiilor de experţi beneficiază de o indemnizaţie lunară de 10% din
indemnizaţia preşedintelui CNAS, care se acordă proporţional cu numărul de
participări efective la şedinţe.
(3) In situaţia în care un
membru se retrage în timpul şedinţei, acesta nu beneficiază de indemnizaţie.
(4) Cheltuielile reprezentând
plata indemnizaţiei lunare de 10% din indemnizaţia preşedintelui CNAS se
suportă din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, pe
baza situaţiei privind participarea nominală a membrilor comisiei de experţi la
şedinţele desfăşurate conform regulamentului de organizare şi funcţionare, în
fiecare lună. Membrii comisiilor de experţi vor depune la Direcţia
financiar-contabilitate şi salarizare, până la data de 5 a lunii următoare
numirii, codul IBAN al contului în care se va achita indemnizaţia, denumirea
băncii la care este deschis contul şi codul numeric
personal.
(5) Situaţia prezenţei
membrilor comisiei de experţi, certificată prin semnătura preşedintelui
acesteia şi cu avizul preşedintelui CNAS, este depusă la Direcţia
financiar-contabilitate şi salarizare din cadrul Direcţiei generale economice a
CNAS, lunar, până la data de 5 a lunii curente, pentru luna precedentă.
(6) Cheltuielile de deplasare
ale membrilor comisiilor de experţi din şi în alte localităţi, ocazionate de
participarea la şedinţele comisiilor de experţi, sunt suportate de CNAS, cu
respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.860/2006 privind drepturile
şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada
delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în
cadrul localităţii, în interesul serviciului, în baza unui referat aprobat de
preşedintele CNAS.
(7) Specialiştii invitaţi la
lucrările comisiilor de experţi nu beneficiază de indemnizaţie şi de decontarea
cheltuielilor de deplasare.
Art. 4. - Membrii comisiilor de experţi şi direcţiile
de specialitate din cadrul CNAS vor duce la îndeplinire prevederile prezentului
ordin.
Art. 5. - Incepând cu data prezentului ordin orice
dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Vasile Ciurchea
ANEXA Nr. 1
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune
supraselară si al tumorilor neuroendocrine
I. REGULAMENT DE
ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
a Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei
Naţionale de
Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune
supraselară
1. Subcomisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor
hipofizare cu expansiune supraselară, denumită în continuare SCNASA, îşi desfăşoară activitatea
specifică în conformitate cu Protocolul terapeutic privind facilitarea
accesului la tratament al pacienţilor cu tumori hipofizare cu expansiune
supraselară, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008
pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor
aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând
denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care
beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de
prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.
2. SCNASA emite decizii de
avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a
deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit
decizii cu valabilitate retroactivă.
3. SCNASA solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii
diagnosticaţi cu tumori hipofizare cu expansiune supraselară. Casele de
asigurări de sănătate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite
de o adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea
iniţierii şi continuării tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.
4. SCNASA îşi elaborează
criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii
în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. SCNASA va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. SCNASA avizează/nu avizează
schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu
protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul
aprobat).
7. SCNASA elaborează un raport
semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul
pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe
listele de prioritate.
8. SCNASA elaborează un raport
semestrial financiar care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum
sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul tumorilor hipofizare cu expansiune
supraselară, pe pacient şi pe judeţe.
9. SCNASA solicită trimestrial
caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în
tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada
următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. SCNASA întocmeşte
răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le
transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi:
includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele
neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a
documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).
11. SCNASA elaborează documentele în baza cărora se fac
iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare
sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe
care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în
vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. SCNASA are ştampilă proprie, iar actele sale
oficiale sunt semnate numai de preşedintele subcomisiei şi de membrii acesteia.
II. REGULAMENT DE
ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
a Subcomisiei de experţi de la nivelul Casei
Naţionale de
Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor neuroendocrine
1. Subcomisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul tumorilor
neuroendocrine, denumită în continuare SCNASTN, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu Protocolul
terapeutic privind facilitarea accesului la tratament al pacienţilor cu tumori
neuroendocrine, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al
preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008
pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor
aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând
denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care
beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de
prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.
2. SCNASTN emite decizii de avizare/neavizare a
terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se
termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu
valabilitate retroactivă.
3. SCNASTN solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii
diagnosticaţi cu tumori neuroendocrine. Casele de asigurări de sănătate vor
transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare
în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării
tratamentului cu Lanreotidum, Octreotidum sau Pegvisomantum.
4. SCNASTN îşi elaborează
criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii
în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. SCNASTN va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.
6. SCNASTN avizează/nu avizează
schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu
protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul
aprobat).
7. SCNASTN elaborează un raport
semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul
pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe
listele de prioritate.
8. SCNASTN elaborează un raport semestrial financiar
care conţine consumul lunar de Lanreotidum, Octreotidum
sau Pegvisomantum şi cheltuielile angajate pentru
tratamentul tumorilor neuroendocrine pe pacient şi pe judeţe.
9. SCNASTN solicită trimestrial
caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în
tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada
următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. SCNASTN întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei
luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de
sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în
tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea
dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu
valabilitate depăşită).
11. SCNASTN elaborează
documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului
(fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi
stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială
caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a
comisiei de experţi.
12. SCNASTN are ştampilă
proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele
subcomisiei şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific în psoriazisul cronic sever
1. Comisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific în
psoriazisul cronic sever, denumită în continuare CCNASP,
îşi desfăşoară activitatea specifică în
conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind tratamentul în
psoriazisul cronic sever (placard) - tratament cu biologice, aprobat prin
Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor
terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune
internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale
corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără
contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de
asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008,
cu modificările ulterioare.
2. CCNASP emite decizii de
avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a
deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit
decizii cu valabilitate retroactivă.
3. CCNASP solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii
diagnosticaţi cu psoriazis cronic sever. Casele de asigurări de sănătate vor
transmite dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă
de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii
şi continuării tratamentului cu Adalimumabum, Efalizumabum, Etanerceptşi
Infliximabum.
4. CCNASP îşi elaborează
criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii
în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASP va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. CCNASP avizează/nu avizează
schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele
terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).
7. CCNASP elaborează un raport
semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul
pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele
de prioritate.
8. CCNASP elaborează un raport
semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum, Efalizumabum,
Etanercept şi Infliximabum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul
psoriazisului cronic sever pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASP solicită trimestrial
caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în
tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada
următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASP întocmeşte
răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le
transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi:
includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele
neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a
documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).
11. CCNASP elaborează documentele în baza cărora se fac
iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare
sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe
care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în
vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASP are ştampilă proprie, iar actele sale
oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 3
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi
de la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul
tulburărilor de
nutriţie si metabolism
1. Comisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul
tulburărilor de nutriţie şi metabolism, denumită în continuare CCNASTNM, îşi desfăşoară activitatea
specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind
criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul specific şi
alegerea schemei terapeutice pentru pacienţii cu obezitate, aprobat prin
Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor
terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune
internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale
corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără
contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de
asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008,
cu modificările ulterioare.
2. CCNASTNM emite decizii de avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a
deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit
decizii cu valabilitate retroactivă.
3. CCNASTNM solicită fiecărei case de asigurări de sănătate
trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu tulburări de nutriţie
şi metabolism. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele
solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care
sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării
tratamentului cu Sibutraminum, Orlistatum şi Rim'onabantum.
4. CCNASTNM îşi elaborează criteriile proprii de
prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum
şi planul de monitorizare.
5. CCNASTNM va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. CCNASTNM avizează/nu avizează schemele terapeutice
pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi
în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).
7. CCNASTNM elaborează un raport semestrial care
conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în
tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASTNM elaborează un
raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Sibutraminum,
Orlistatum şi Rimonabantum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul
tulburărilor de nutriţie şi metabolism, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASTNM solicită
trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de
pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate
susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul
alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASTNM întocmeşte
răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le
transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi:
includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele
neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a
documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).
11. CCNASTNM elaborează documentele în baza cărora se
fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de
monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul
documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de
sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASTNM are ştampilă proprie, iar actele sale
oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 4
REGULAMENT DE ORGANIZARE
ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul
specific în boala Gaucher
1. Comisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific în
boala Gaucher, denumită în continuare CCNASG, îşi desfăşoară activitatea specifică în conformitate cu prevederile
Protocolului terapeutic pentru tratamentul specific în boala Gaucher, aprobat
prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor
terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune
internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale
corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără
contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de
asigurări sociale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008,
cu modificările ulterioare.
2. CCNASG emite decizii de
avizare/neavizare a terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a
deciziei şi se termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit
decizii cu valabilitate retroactivă.
3.CCNASG solicită fiecărei case de asigurări de
sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii diagnosticaţi cu boala
Gaucher. Casele de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate pe
care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de înaintare în care sunt
specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi continuării tratamentului cu Imiglucerasum şi
Miglustatum.
4. CCNASG îşi elaborează
criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii
în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASG va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. CCNASG avizează/nu avizează
schemele terapeutice pentru medicamentele specifice, în conformitate cu
protocoalele terapeutice şi în condiţii de eficienţă economică (bugetul
aprobat).
7. CCNASG elaborează un raport
semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul
pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe
listele de prioritate.
8. CCNASG elaborează un raport
semestrial financiar care conţine consumul lunar de Imiglucerasum şi
Miglustatum şi cheltuielile angajate pentru tratamentul bolii Gaucher, pe
pacient şi pe judeţe.
9. CCNASG solicită trimestrial caselor de asigurări de
sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în tratament şi numărul
estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în
curs.
10. CCNASG întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei
luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de
sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în
tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea
dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu
valabilitate depăşită).
11. CCNASG elaborează documentele în baza cărora se fac
iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de monitorizare
sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul documentelor, pe
care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de sănătate, în
vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASG are ştampilă
proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei
şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 5
REGULAMENT DE
ORGANIZARE ŞI
FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidă,
artropatia psoriazică, spondilita anchilozantă si artrita juvenilă
1. Comisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul cu
imunosupresoare în poliartrita reumatoidă, artropatia psoriazică, spondilita
anchilozantă şi artrita juvenilă, denumită în continuare CCNASPASA, îşi desfăşoară activitatea
specifică în conformitate cu prevederile protocoalelor terapeutice privind
tratamentul cu imunosupresoare în poliartrita reumatoidă, artropatia
psoriazică, spondilita anchilozantă şi artrita juvenilă, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări
de Sănătate nr. 1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice
privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale
prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare
medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie
personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de
sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările
ulterioare.
2. CCNASPASA emite decizii de avizare/neavizare a
terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se
termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu
valabilitate retroactivă.
3. CCNASPASA solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacienţii
diagnosticaţi cu poliartrita reumatoidă, artropatie psoriazică, spondilita
anchilozantă şi artrită juvenilă. Casele de asigurări de sănătate vor transmite
dosarele solicitate pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă de
înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii şi
continuării tratamentului cu Adalimumabum, Etanercept, Infliximabum şi
Rituximabum.
4. CCNASPASA îşi elaborează criteriile proprii de
prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum
şi planul de monitorizare.
5. CCNASPASA va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. CCNASPASA avizează/nu avizează schemele terapeutice
pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi
în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).
7. CCNASPASA elaborează un
raport semestrial care conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament,
numărul pacienţilor aflaţi în tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi
pe listele de prioritate.
8. CCNASPASA elaborează un
raport semestrial financiar care conţine consumul lunar de Adalimumabum,
Etanercept, Infliximabum şi Rituximabum şi cheltuielile angajate pentru
tratamentul poliartritei reumatoide, artropatiei psoriazice, spondilitei
anchilozante şi artritei juvenile, pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASPASA solicită
trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de
pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate
susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în
curs.
10. CCNASPASA întocmeşte
răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le
transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi:
includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele
neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a
documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).
11. CCNASPASA elaborează documentele în baza cărora se
fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de
monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul
documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de
sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASPASA are ştampilă proprie, iar actele sale
oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 6
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific hepatitelor cronice si cirozei hepatice de
etiologie virală, precum si pentru boala inflamatorie cronică intestinală
1. Comisia de experţi de la nivelul Casei Naţionale de
Asigurări de Sănătate pentru tratamentul specific hepatitelor cronice şi
cirozei hepatice de etiologie virală, precum şi pentru boala inflamatorie
cronică intestinală, denumită în continuare CCNASHCBI,
îşi desfăşoară activitatea specifică în
conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind criteriile de
eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral şi alegerea schemei
terapeutice la pacienţii adulţi cu hepatită cronică virală B, C şi D, precum şi
la pacienţii cu ciroză hepatică VHB, C şi D, ale Protocolului terapeutic
privind criteriile de eligibilitate pentru includerea în tratamentul antiviral
şi alegerea schemei terapeutice la pacienţii cu vârsta 0-18 ani cu hepatită
cronică virală şi ale
Protocolului terapeutic pentru tratamentul cu imunosupresoare a bolii
inflamatorii cronice intestinale, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii
publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea
medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista
cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de
care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de
prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.
2. CCNASHCBI emite decizii de avizare/neavizare a
terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se
termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu
valabilitate retroactivă.
3. CCNASHCBI solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea, în urma priorităţii, a dosarelor
depuse de pacienţii diagnosticaţi cu hepatită cronică şi ciroză hepatică de
etiologie virală, precum şi cu boală inflamatorie cronică intestinală. Casele
de asigurări de sănătate vor transmite dosarele solicitate, însoţite de o
adresă de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea
iniţierii şi continuării tratamentului specific pentru fiecare afecţiune în
parte.
4. CCNASHCBI îşi elaborează criteriile proprii de
prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii în tratament, precum
şi planul de monitorizare.
5. CCNASHCBI va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza
criteriilor proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul
alocat.
6. CCNASHCBI avizează/nu avizează schemele terapeutice
pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi
în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).
7. CCNASHCBI elaborează un raport semestrial care
conţine numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în
tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASHCBI elaborează un
raport semestrial financiar care conţine consumul lunar şi cheltuielile
angajate pentru tratamentul hepatitei cronice, cirozei hepatice de etiologie
virală, precum şi pentru tratamentul bolii inflamatorii cronice intestinale, pe
pacient şi pe judeţe.
9. CCNASHCBI solicită
trimestrial caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de
pacienţi aflaţi în tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate
susţine în perioada următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în
curs.
10. CCNASHCBI întocmeşte
răspunsurile potrivit deciziei luate individual pentru fiecare pacient şi le
transmite caselor de asigurări de sănătate teritoriale. Deciziile pot fi:
includere în tratament, neincludere în tratament (se specifică motivele
neincluderii în tratament), completarea dosarului (cu menţionarea datelor sau a
documentelor incomplete ori cu valabilitate depăşită).
11. CCNASHCBI elaborează documentele în baza cărora se
fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului (fişe de iniţiere/fişe de
monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi stabileşte circuitul
documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială caselor de asigurări de
sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a comisiei de experţi.
12. CCNASHCBI are ştampilă proprie, iar actele sale
oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei şi de membrii acesteia.
ANEXA Nr. 7
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comisiei de experţi de la nivelul Casei Naţionale
de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul infertilităţii de cauză hormonală
1. Comisia de experţi de la
nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate pentru tratamentul
infertilităţii de cauză hormonală, denumită în continuare CCNASIH, îşi desfăşoară activitatea
specifică în conformitate cu prevederile Protocolului terapeutic privind
infertilitatea de cauză hormonală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii
publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
1.301/500/2008 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor
aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând
denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care
beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de
prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, aprobată
prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările ulterioare.
2. CCNASIH emite decizii de avizare/neavizare a
terapiei, a căror valabilitate începe la data de emitere a deciziei şi se
termină la sfârşitul intervalului înscris pe decizie. Nu se emit decizii cu
valabilitate retroactivă.
3. CCNASIH solicită fiecărei
case de asigurări de sănătate trimiterea dosarelor depuse de pacientele
diagnosticate cu infertilitate de cauză hormonală. Casele de asigurări de
sănătate vor transmite dosarele pe care le au în evidenţă, însoţite de o adresă
de înaintare în care sunt specificate sumele disponibile în vederea iniţierii
şi continuării tratamentului specific cu Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta
şi Lutropina Alfa.
4. CCNASIH îşi elaborează
criteriile proprii de prioritate a pacienţilor eligibili în vederea includerii
în tratament, precum şi planul de monitorizare.
5. CCNASIH va proceda la
selecţia dosarelor primite de la casele de asigurări de sănătate pe baza criteriilor
proprii de prioritate elaborate, în vederea încadrării în bugetul alocat.
6. CCNASIH avizează/nu avizează schemele terapeutice
pentru medicamentele specifice, în conformitate cu protocoalele terapeutice şi
în condiţii de eficienţă economică (bugetul aprobat).
7 CCNASIH elaborează un raport semestrial care conţine
numărul de pacienţi intraţi în tratament, numărul pacienţilor aflaţi în
tratament, numărul estimat al pacienţilor aflaţi pe listele de prioritate.
8. CCNASIH elaborează un raport semestrial financiar
care conţine consumul lunar de Follitropinum Alfa, Follitropinum Beta şi
Lutropina Alfa şi cheltuielile angajate pe pacient şi pe judeţe.
9. CCNASIH solicită trimestrial
caselor de asigurări de sănătate rapoarte privind numărul de pacienţi aflaţi în
tratament şi numărul estimativ de iniţieri pe care le poate susţine în perioada
următoare, în funcţie de bugetul alocat de CNAS pe anul în curs.
10. CCNASIH întocmeşte răspunsurile potrivit deciziei
luate individual pentru fiecare pacient şi le transmite caselor de asigurări de
sănătate teritoriale. Deciziile pot fi: includere în tratament, neincludere în
tratament (se specifică motivele neincluderii în tratament), completarea
dosarului (cu menţionarea datelor sau a documentelor incomplete ori cu valabilitate
depăşită).
11. CCNASIH elaborează
documentele în baza cărora se fac iniţierea şi monitorizarea tratamentului
(fişe de iniţiere/fişe de monitorizare sau referate de justificare, decizii) şi
stabileşte circuitul documentelor, pe care îl transmite prin adresă oficială
caselor de asigurări de sănătate, în vederea asigurării funcţionării adecvate a
comisiei de experţi.
12. CCNASIH are ştampilă
proprie, iar actele sale oficiale sunt semnate numai de preşedintele comisiei
şi de membrii acesteia.