DECIZIE Nr. 20
din 31 august 2007
privind aprobarea
Regulamentului electoral al Colegiului Medicilor din Romania
ACT EMIS DE:
COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMANIA
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 642 din 20 septembrie 2007
In temeiul art. 418 şi 424 din Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare,
Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din Romania decide:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul electoral al
Colegiului Medicilor din Romania,
prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 2. - Dispoziţiile art. 441
alin. (3) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, referitoare la numărul de mandate se
vor aplica începand cu mandatul 2007-2011.
Art. 3. - (1) Verificarea şi soluţionarea situaţiilor
de incompatibilitate prevăzute la art. 441 din Legea nr. 95/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, se vor face numai dacă candidatul a fost ales pentru funcţia ori
mandatul la care a candidat.
(2) In termen de 15 zile de la data alegerii, medicul aflat în situaţie de incompatibilitate va renunţa la
funcţia care îl face incompatibil sau va fi suspendat conform art. 441 alin.
(2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. - Pentru alegerile din mandatul 2007-2011, datele în care urmează să se exprime votul se vor stabili
de consiliile colegiilor teritoriale în perioada 1 noiembrie 2007- 15 decembrie
2007, astfel încat alegerile,
inclusiv eventualul tur 2, să se încadreze în acest interval.
Preşedintele Colegiului
Medicilor din Romania,
Mircea Cinteză
ANEXĂ
REGULAMENT ELECTORAL
al Colegiului Medicilor din Romania
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Membrii consiliului judeţean, respectiv
al municipiului Bucureşti, reprezentanţii în Adunarea generală naţională a
Colegiului Medicilor din Romania,
precum şi membrii comisiei de cenzori se aleg prin vot direct, secret şi liber
exprimat de către membrii colegiului judeţean, respectiv al municipiului
Bucureşti.
(2) Reprezentanţii în Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din Romania se aleg prin vot secret
din randurile membrilor consiliului local şi ale
reprezentanţilor locali în Adunarea generală naţională a Colegiului Medicilor
din Romania de către aceştia,
reuniţi într-o şedinţă comună de alegeri.
Art. 2. - Dreptul de vot, precum şi dreptul de a fi
ales în organele de conducere le au numai medicii membri ai Colegiul Medicilor
din Romania.
Art. 3. - Dreptul de a alege şi de a fi ales se poate
exercita numai în cadrul colegiului al cărui membru
este medicul respectiv.
Art. 4. - (1) O persoană poate candida atat pe lista membrilor consiliului local, cat
şi pe aceea a reprezentanţilor în Adunarea generală naţională a Colegiului
Medicilor din Romania.
(2) Nu se va putea candida concomitent pentru mandatele prevăzute la alin. (1) şi pentru mandatul de membru în
comisia de cenzori.
Art. 5. - In vederea organizării şi desfăşurării
alegerilor, se vor organiza comisii electorale locale de consiliile judeţene şi
de Consiliul Colegiului Medicilor al Municipiului Bucureşti, respectiv o
Comisie electorală centrală organizată de Biroul executiv al Consiliului
naţional al Colegiului Medicilor din Romania şi aprobată de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din
Romania.
Art. 6. - (1) Membrii comisiilor electorale nu pot
candida la posturile elective din cadrul Colegiului Medicilor din Romania în legislatura pentru care se organizează alegerile.
(2) Inaintea alegerii în această funcţie ei se vor
angaja în scris să nu candideze la o funcţie electivă în legislatura pentru
care se organizează respectivele alegeri.
CAPITOLUL II
Comisiile electorale
SECŢIUNEA 1
Comisia electorală de la nivelul colegiului teritorial
Art. 7. - (1) Comisia electorală de la nivelul
colegiului teritorial este formată din 5-15 membri, în funcţie de numărul
membrilor colegiului respectiv, aprobaţi în mod individual de consiliul local
la propunerea biroului.
(2) In şedinţa de numire a comisiei electorale se va
fixa şi data primei întruniri a comisiei, dată care trebuie să fie cu cel puţin
20 de zile calendaristice înaintea datei alegerilor.
Art. 8. - (1) Comisiile electorale nu sunt subordonate
consiliilor judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti sau birourilor
acestor consilii.
(2) Ele îşi vor desfăşura activitatea sub supravegherea
şi controlul Comisiei electorale centrale, respectand Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, Statutul Colegiului Medicilor din Romania şi prezentul regulament.
Art. 9. - Comisia electorală va funcţiona la sediul
consiliului local. Acesta va pune la dispoziţie comisiei, pe toată durata
funcţionării sale, un spaţiu corespunzător desfăşurării activităţilor, asigurand totodată condiţiile materiale necesare
funcţionării comisiei şi organizării alegerilor.
Art. 10. - (1) La prima întrunire comisia electorală
îşi va alege dintre membrii săi un preşedinte şi un secretar.
(2) Preşedintele conduce şedinţele şi activitatea
comisiei electorale şi este singurul abilitat să facă publice datele şi
informaţiile ce decurg din activitatea comisiilor
electorale.
Art. 11. - In termen de 3 zile de la data constituirii
sale, comisia electorală, prin preşedinte, va comunica Comisiei electorale
centrale componenţa comisiei, funcţiile deţinute în cadrul comisiei de fiecare
membru, adresa sediului unde îşi desfăşoară activitatea, numerele de telefoane
şi de fax.
Art. 12. - (1) Deciziile comisiei electorale se iau cu
majoritate de voturi, în prezenţa a minimum jumătate plus unu dintre membrii
săi.
(2) In cazul egalităţii de voturi la luarea unei
decizii, votul preşedintelui este decisiv.
(3) Prezenţa preşedintelui sau a secretarului este
obligatorie.
Art. 13. - Şedinţele comisiei electorale vor fi
consemnate de către
secretarul comisiei în procese-verbale de şedinţă, care vor fi semnate de către
preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai comisiei electorale.
Art. 14. - Deciziile emise de comisia electorală sau
orice alt act emanand de la
aceasta va fi semnat de către preşedinte şi secretar.
Art. 15. - Pe timpul funcţionării
sale comisia electorală va avea o ştampilă proprie, care va fi ţinută de către
preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către secretar.
Art. 16. - Comisia electorală va informa imediat
Comisia electorală centrală despre problemele apărute în legătură cu
interpretarea şi aplicarea prezentului regulament electoral şi se va conforma
deciziilor de îndrumare ale Comisiei electorale centrale.
Art. 17. - Atribuţiile comisiei electorale locale sunt
următoarele:
a) organizează desfăşurarea alegerilor la nivel local;
b) preia listele cu membrii colegiului local;
c) aduce la zi listele cu alegători, dacă e cazul;
d) primeşte candidaturile depuse;
e) face publice, prin afişare la sediul comisiei,
candidaturile depuse;
f) comunică Comisiei electorale centrale numărul de
alegători şi candidaţii la funcţiile de conducere;
g) urmăreşte procesul de tipărire a buletinelor de
vot, cu sprijinul tehnic şi financiar al colegiului local;
h) păstrează sub sigiliu buletinele de vot, comanda de
tipărire a buletinelor de vot, copia de pe documentul de plată a tipăririi
buletinelor de vot şi procesul-verbal de primire a buletinelor de vot;
i) conduce operaţiunile de votare, luand toate măsurile de ordine în localul în
care are loc votarea;
j) numără voturile, stabileşte valabilitatea voturilor
exprimate, totalizează voturile exprimate şi stabileşte rezultatele alegerilor;
k) redactează, în două exemplare, procesele-verbale de
desfăşurare a alegerilor şi procesul-verbal al rezultatelor finale;
l) înaintează Comisiei
electorale centrale un exemplar al procesului-verbal de desfăşurare a
alegerilor, al procesului-verbal al rezultatelor finale, însoţit de listele cu
candidaţi;
m) organizează, dacă este cazul, noi alegeri;
n) acreditează, la cerere, observatori ai societăţii
civile, inclusiv din presă, care vor să urmărească desfăşurarea alegerilor;
o) emite mandatele celor aleşi;
p) orice altă activitate privind alegerile dispusă de
Comisia electorală centrală sau stabilită prin prezentul regulament.
Art. 18. - După validarea alegerilor locale de Comisia
electorală centrală, comisia electorală locală emite mandatele, convoacă în
termen de maximum 10 zile consiliul judeţean şi înregistrează candidaturile
pentru biroul local.
Art. 19. - (1) Prima şedinţă a consiliului local, de
alegere a biroului, este condusă de comisia electorală locală.
(2) După alegerea biroului consiliului local comisia
electorală locală îşi încetează de drept activitatea, fiind considerată
dizolvată.
SECŢIUNEA a 2-a
Comisia electorală centrală
Art. 20. - Comisia electorală
centrală este formată din 7 membri propuşi de Biroul executiv al Consiliului
naţional al Colegiului Medicilor din Romania şi aprobaţi în mod individual de Consiliul naţional al Colegiul
Medicilor din Romania, care,
în şedinţa de aprobare a comisiei, va stabili şi prima dată de întrunire a
acesteia.
Art. 21. - (1) Comisia electorală centrală va funcţiona
la sediul central al Colegiului Medicilor din Romania.
(2) Biroul executiv al Consiliului naţional al
Colegiului Medicilor din Romania
va pune la dispoziţie comisiei, pe toată durata funcţionării sale, un spaţiu
corespunzător desfăşurării activităţilor, asigurand totodată condiţiile materiale necesare funcţionării comisiei.
Art. 22. - Prin grija Biroului executiv, Comisia
electorală centrală va avea la dispoziţia sa un secretariat tehnic condus de
către secretarul acesteia.
Art. 23. - (1) La prima întrunire, Comisia electorală
centrală îşi va alege dintre membrii săi un preşedinte şi un secretar.
(2) Preşedintele conduce şedinţele comisiei electorale
şi este singurul abilitat să facă publice datele şi informaţiile decurgand din activitatea comisiilor electorale.
Art. 24. - (1) Deciziile Comisie centrale electorale se
iau cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum 5 dintre membrii săi;
prezenţa preşedintelui sau/şi a secretarului este obligatorie.
(2) In cazul egalităţii de voturi la luarea unei
decizii votul preşedintelui este decisiv.
Art. 25. - Şedinţele Comisie electorale centrale vor fi
consemnate de către secretarul comisiei în procesele-verbale de şedinţă, care
vor fi semnate de către preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai
Comisiei electorale centrale.
Art. 26. - Deciziile emise de Comisia electorală
centrală sau orice alt act emanand de la aceasta vor fi
semnate de către preşedinte şi secretar.
Art. 27. - Pe timpul funcţionării sale, Comisia
electorală centrală va avea o ştampilă proprie, care va fi ţinută de către
preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de către secretar.
Art. 28. - Atribuţiile Comisie electorale centrale sunt
următoarele:
a) urmăreşte şi asigură respectarea şi aplicarea
corectă a dispoziţiilor legale, statutare privitoare la alegeri şi ale
prezentului regulament electoral, pe întreg teritoriul ţării;
b) asigură şi răspunde de interpretarea uniformă a
acestor dispoziţii;
c) emite decizii de îndrumare cu privire la aplicarea
regulamentului de organizare a alegerilor;
d) rezolvă întampinările referitoare la propria activitate şi contestaţiile cu
privire la modul de constituire, componenţa şi activitatea
comisiilor electorale locale;
e) primeşte şi soluţionează contestaţiile declarate
împotriva deciziilor comisiilor electorale locale;
f) primeşte listele cu candidaţi trimise de comisiile
electorale locale;
g) primeşte procesele-verbale de desfăşurare a
alegerilor întocmite de comisiile electorale locale, precum şi
procesele-verbale conţinand rezultatele alegerilor;
h) validează alegerile desfăşurate la nivelul
colegiilor teritoriale;
i) convoacă, în termen de maximum 10 zile de la
validarea alegerilor, noul Consiliu naţional al Colegiului Medicilor din Romania şi conduce prima şedinţă a acestuia,
în care se va alege Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului
Medicilor din Romania.
Art. 29. - După alegerea Biroului executiv al
Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din Romania, Comisia electorală centrală îşi încetează activitatea, fiind
considerată dizolvată.
CAPITOLUL III
Candidaturile
Art. 30. - Declaraţiile de candidaturi se vor depune
personal la secretariatul consiliului local conform
calendarului electoral aprobat de consiliul local.
Art. 31. - Declaraţia de candidatură va fi
dactilografiată şi va cuprinde:
a) numele şi prenumele, domiciliul, specialitatea,
gradul profesional şi, acolo unde este cazul, titlul ştiinţific;
b) mandatul sau mandatele pentru care înţeleg să
candideze;
c) funcţiile pe care le deţine în alte organisme
statale, administrative, sindicale ori profesionale;
d) menţionarea obligatorie dacă a avut sancţiuni din
partea Colegiului Medicilor din Romania, sancţiuni care să nu fie radiate la data depunerii candidaturii;
e) data şi semnătura.
Art. 32. - (1) Candidaţii, în mod opţional, pot depune
odată cu candidatura şi un program electoral.
(2) Dacă programul electoral a fost depus şi în format
electronic, la cererea candidatului, colegiul unde acesta candidează va publica
pe site-ul colegiului programul electoral.
Art. 33. - După expirarea termenului de depunere a
candidaturilor, comisiile electorale locale încheie un proces-verbal prin care
constată rămanerea definitivă
a candidaturilor.
Art. 34. - (1) Comisia electorală locală va întocmi
listele finale cu candidaturi şi le va trimite împreună cu o copie a
procesului-verbal de constatare a rămanerii
definitive a candidaturilor Comisiei electorale centrale cel mai tarziu cu 10
zile înaintea datei alegerilor.
(2) Listele finale cu candidaturi, în ordinea
alfabetică, vor fi afişate, prin grija comisiei electorale locale, la sediul
acesteia, în spitalele judeţene, precum şi în alte locuri stabilite de biroul executiv al colegiului teritorial.
(3) Listele finale cu candidaturi vor menţiona data,
locul şi programul de desfăşurare a alegerilor.
CAPITOLUL IV
Buletinele de vot
Art. 35. - (1) Comisia electorală centrală aprobă şi
comunică comisiilor electorale locale modelul
buletinelor de vot.
(2) Numărul de foi al buletinelor de vot va fi stabilit
de comisia electorală locală în funcţie de numărul candidaţilor.
(3) Buletinele de vot se vor tipări de comisiile
electorale locale cu sprijinul material şi logistic al
colegiilor locale.
(4) Un model al buletinelor de vot se va afişa la
sediul comisiei electorale locale cu cel puţin 3 zile înaintea datei votării,
după ce a fost vizat şi anulat de către preşedintele comisiei electorale
locale.
Art. 36. - (1) Vor exista 3
modele de buletine de vot, în funcţie de mandatul pentru care se candidează.
(2) In buletinul de vot candidaţii vor fi trecuţi în
ordine alfabetică, menţionandu-se
numele, prenumele, specialitatea şi gradul.
Art. 37. - Buletinele de vot vor fi tipărite cu cel puţin 5 zile înaintea datei votării şi vor fi
primite pe bază de proces-verbal de comisia electorală locală, care, după
verificarea conformităţii şi a exactităţii conţinutului, le va păstra sub
sigiliu pană în ziua votării.
Art. 38. - (1) Pe buletinele de
vot se va menţiona numărul maxim al mandatelor pentru care se candidează,
potrivit Legii nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Numărul membrilor supleanţi va fi stabilit de
comisia electorală locală, potrivit următoarelor proporţii:
a) pană la 500 medici cu drept
de vot.............................3;
b) între 501 şi 1.000 medici cu drept de vot
...................6;
c) între 1.001 şi 2.000 medici cu drept de vot
................9;
d) peste 2.000 medici cu drept de vot
..........................11.
(3) Potrivit aceloraşi proporţii se va stabili şi
numărul supleanţilor pentru Adunarea generală naţională a Colegiului Medicilor
din Romania.
Art. 39. - (1) Buletinele de vot se vor asigura în
număr suficient, conform listelor cu alegători, cu un plus de 5% faţă de
numărul alegătorilor.
(2) Buletinele de vot vor fi autentificate de comisia
electorală locală prin aplicarea ştampilei proprii, pe faţa buletinului de vot,
în momentul înmanării
buletinului de vot către alegător.
Art. 40. - Buletinele neconforme, inexacte, deteriorate
sau cele completate greşit de către alegători în timpul votării vor fi anulate
prin menţiunea şi semnătura preşedintelui, aplicandu-se totodată şi ştampila comisiei electorale locale.
CAPITOLUL V
Desfăşurarea votării
Art. 41. - (1) Votarea se va desfăşura la sediul
comisiei electorale şi în cel mult alte două secţii de votare aprobate în
prealabil de consiliul colegiului teritorial şi precizate în listele cu
candidaturile rămase definitive.
(2) Dacă s-au aprobat şi alte
locaţii în care urmează să aibă loc votarea este interzis ca în aceeaşi zi să
funcţioneze mai multe secţii de votare.
(3) Data, locul şi programul de desfăşurare a votării
vor fi comunicate, cu cel puţin 5 zile înaintea votării, şi într-un ziar local.
Art. 42. -Votarea, la nivelul oricărei secţii de
votare, va avea loc numai în prezenţa a minimum 1/2 din membri comisiei
electorale locale şi a preşedintelui comisiei sau în lipsa temporară a
acestuia, a secretarului comisiei electorale.
Art. 43. - (1) Alegerile se vor desfăşura pe o perioadă
de 2-4 zile consecutive, perioadă stabilită de consiliul colegiului teritorial,
între orele 8,00 şi 20,00.
(2) Cu o oră înaintea începerii votării, preşedintele
comisiei electorale locale, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele şi
existenţa listelor electorale şi a buletinelor de vot, iar după închiderea
urnelor, le sigilează aplicand
ştampila secţiei comisiei electorale locale peste semnătura sa, a secretarului
şi a încă unui membru al comisiei.
(3) Preşedintele este obligat să ia măsurile necesare
pentru exprimarea secretă a votului şi pentru ca alegerile să decurgă în bune
condiţii, luand, cu
consultarea comisiei electorale, toate măsurile de natură a asigura
desfăşurarea votării.
Art. 44. - (1) Consiliul colegiului, atunci cand stabileşte perioada în care urmează să aibă loc votarea, aprobă
şi unităţile sanitare în care urmează să poată fi exprimat.
(2) Pentru fiecare unitate sanitară unde s-a aprobat
organizarea votării se va stabili şi data în care urmează să aibă loc votarea
în acea unitate sanitară.
(3) Desemnarea unităţilor sanitare respective se va
putea face numai dacă în prealabil a fost obţinut acordul scris al conducerii
unităţii sanitare respective.
Art. 45. - (1) La sfarşitul
orelor de votare preşedintele comisiei împreună cu secretarul şi cu încă un alt
membru al comisiei, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei, vor sigila
urnele şi vor întocmi un proces-verbal cu privire la desfăşurarea votării din
ziua respectivă, arătand
numărul persoanelor care au votat, numărul buletinelor de vot folosite şi al
celor anulate.
(2) Listele cu alegători, buletinele de vot rămase şi
cele anulate, precum şi ştampila secţiei de votare vor fi depozitate în
condiţii de maximă securitate, de regulă într-un fişet metalic, care va fi
închis şi sigilat în prezenţa persoanelor menţionate la alin. (1). In aceleaşi
condiţii se va închide şi încăperea în care se găseşte urna de votare.
(3) Despre toate aceste operaţiuni se va face menţiune
în procesul-verbal întocmit la sfarşitul zilei de votare.
(4) In limita posibilităţilor, se poate apela la paza
militarizată a locurilor de votare.
Art. 46. - La desfăşurarea alegerilor pot participa
observatori locali, naţionali sau străini acreditaţi, cu cel puţin 3 zile
înaintea datei alegerilor, de comisia electorală locală sau centrală. Numărul
maxim de observatori va fi stabilit de consiliul local astfel încat buna desfăşurare a alegerilor să nu fie
perturbată.
Art. 47. - (1) Comisia electorală centrală poate
desemna un membru al său să controleze desfăşurarea alegerilor.
(2) Acesta nu va avea competenţa de a lua măsuri cu
privire la desfăşurarea votării, ci doar de a supraveghea şi de a controla
desfăşurarea alegerilor şi va întocmi la sfarşitul activităţii sale un proces-verbal în
care va consemna cele constatate.
Art. 48. -In afara membrilor comisiei electorale
locale, a reprezentantului Comisiei electorale centrale şi a observatorilor acreditaţi, nicio altă persoană nu poate
staţiona în încăperea în care are loc votarea mai mult
decat timpul necesar votării.
Art. 49. - (1) Fiecare medic cu drept de vot, după ce
se legitimează şi semnează în lista de votare, primeşte de la membrii comisiei
electorale locale un buletin de vot, pe care se va aplica ştampila comisiei
electorale de către preşedinte sau de către secretar.
(2) Medicii membri ai colegiului respectiv care nu se
regăsesc pe listele de votare vor fi înscrişi de către preşedintele comisiei
sau de către secretarul acesteia în listele de votare, menţionandu-se toate datele de identificare din
cartea de identitate/buletin sau din paşaport, precum şi locul de muncă rezultat
din prezentarea legitimaţiei de serviciu sau a oricărui alt act doveditor.
Art. 50. - (1) Alegătorii vor vota separat astfel încat să se asigure exprimarea secretă a
votului.
(2) Votarea se va face prin aplicarea ştampilei
„Votat" în dreptul numelui candidatului pentru care se doreşte exprimarea
votului.
CAPITOLUL VI
Stabilirea şi constatarea rezultatelor alegerilor
Art. 51. - (1) După închiderea votării, în prezenţa
celorlalţi membrii ai comisiei electorale şi, după caz, a celorlalte persoane
care au dreptul să asiste la votare, preşedintele comisiei procedează la
anularea buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate şi numai după aceea la deschiderea urnelor.
(2) Preşedintele sau secretarul comisiei va citi cu
voce tare, la deschiderea fiecărui buletin de vot, numele şi prenumele
candidatului pentru care s-a exprimat votul, mandatul pentru care s-a candidat
şi va arăta buletinul de vot celorlalţi membri ai comisiei.
Art. 52. - (1) Sunt nule buletinele de vot care:
a) nu poartă pe prima faţă ştampila comisiei electorale
locale;
b) au altă formă sau alt model decat cele aprobate;
c) nu sunt complete;
d) sunt albe (pe care nu s-a exprimat votul);
e) dacă s-a depăşit numărul maxim al mandatelor pentru
care se poate candida.
(2) Voturile care au una sau mai multe exprimări
pozitive, dar pentru celelalte nume de candidaţi sau o parte din ele nu s-a
menţionat nimic vor fi considerate valabile doar pentru candidaţii pentru care
s-a exprimat votul.
Art. 53. - Rezultatul se va consemna în 3 tabele
separate, pentru consiliul local, pentru Adunarea generală naţională a
Colegiului Medicilor din Romania
şi pentru comisia de cenzori.
Art. 54. - (1) După deschiderea urnelor şi numărarea
voturilor, preşedintele comisiei electorale locale încheie cate un proces-verbal, în două exemplare,
pentru fiecare dintre cele 3 liste.
(2) Procesul-verbal va cuprinde:
a) numărul alegătorilor, potrivit listelor de
alegători;
b) numărul alegătorilor care
s-au prezentat la votare;
c) numărul total al voturilor valabil exprimate;
d) numărul voturilor nule;
e) numărul voturilor valabil exprimate, obţinute de
către fiecare candidat;
f) expunerea pe scurt a întampinărilor,
contestaţiilor şi a modului de soluţionare a lor;
g) starea sigiliilor de pe urne la închiderea votării;
h) numărul buletinelor de vot primite;
i) numărul buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate
sau anulate.
(3) Procesele-verbale se vor semna de către preşedinte,
de către secretar şi de către ceilalţi membri prezenţi ai comisiei şi vor purta
ştampila acesteia.
Art. 55. - (1) Dacă în urma numărării voturilor şi a
verificării listelor de votare se constată că alegerile nu sunt valabile
datorită neîntrunirii condiţiei de participare a 2/3 din numărul membrilor cu
drept de vot, se va face menţiune despre acest lucru în procesele-verbale.
(2) Noile alegeri se vor organiza la maximum două
săptămani, dar nu mai puţin de
o săptămană, de la data
alegerilor precedente, în aceleaşi condiţii, folosindu-se aceleaşi liste de
candidaţi şi alegători.
(3) Aceste noi alegeri se consideră valabile indiferent
de numărul alegătorilor care au participat la vot.
(4) Decizia de organizare a unor noi alegeri va fi
menţionată în procesul-verbal.
(5) Pentru al doilea tur, pe buletinele de vot,
inclusiv pe cele nefolosite rămase de la turul I, se va înscrie, prin ştampilare, menţiunea „turul II".
Art. 56. - (1) Dacă alegerile au fost valabil
organizate prin întrunirea numărului de votanţi, se vor
stabili rezultatele în vederea atribuirii mandatelor.
(2) Atribuirea mandatelor se va face în ordinea
descrescătoare a numărului de voturi şi pană la ocuparea numărului legal de mandate.
(3) In caz de voturi egale departajarea se va face prin
tragere la sorţi, la care pot participa şi cei în
cauză.
(4) Ultimul candidat neales ca membru devine membru
supleant. Ceilalţi membrii supleanţi vor fi stabiliţi în ordinea descrescătoare
numărului de voturi.
Art. 57. -In cazul în care unul dintre mandatele titularilor devine vacant, supleanţii vor lua locul titularilor, în
ordinea numărului de voturi obţinute.
Art. 58. - Comisia electorală locală va întocmi, în
două exemplare, cele 3 procese-verbale de stabilire a rezultatelor finale, din care cate un exemplar va fi
înaintat în termen de maximum 3 zile Comisiei electorale centrale în vederea
validării alegerilor.
Art. 59. - Atribuirea mandatelor se va face de comisia
electorală locală după validarea alegerilor de Comisia electorală centrală.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 60. - (1) Cheltuielile pentru organizarea şi
desfăşurarea alegerilor se suportă de consiliile locale, iar cele pentru
funcţionarea Comisiei centrale electorale din bugetul Consiliului naţional al
Colegiului Medicilor din Romania.
(2) Membrilor comisiilor
electorale locale şi ai Comisiei centrale electorale li se acordă o indemnizaţie
stabilită de consiliile locale, respectiv Consiliul naţional al Colegiului
Medicilor din Romania, la propunerea birourilor.
(3) Birourile locale, respectiv
central, vor asigura comisiilor electorale locale şi centrale personalul tehnic
auxiliar necesar pe perioada cat acestea funcţionează, stabilind şi suportand indemnizaţia acestora.
Art. 61. - Termenele pe zile prevăzute în prezentul
regulament electoral se calculează din ziua următoare celei în care încep să
curgă şi se împlinesc la sfarşitul
zilei limită. Zilele nelucrătoare nu se iau în calcul.
Art. 62. - Prin sintagma consiliul local, folosită în prezentul regulament electoral, se înţelege consiliul
colegiului judeţean, respectiv Colegiul Medicilor din Bucureşti.
Art. 63. - Prevederile prezentului regulament electoral
se completează cu dispoziţiile Legii nr. 95/2006, cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Statutului Colegiului Medicilor din Romania.
Art. 64. - Contestaţiile împotriva rezultatului
alegerilor se fac şi se depun la comisiile electorale locale în termen de 48 de
ore de la afişarea rezultatelor votării.