Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 250 din 15 iunie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 728 din 12 august 2004


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Nicoleta Grigorescu   - procuror
    Florentina Geangu     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Catalin Vasiliu in Dosarul nr. 1.070/2003 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.
    La apelul nominal lipseste autorul exceptiei, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Avand cuvantul pe fond, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, apreciind ca dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor constitutionale, respectiv celor din actele internationale, invocate de autorul exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 5 februarie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.070/2003, Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala. Exceptia a fost ridicata de Catalin Vasiliu, recurent revizuient in dosarul mentionat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala sunt contrare prevederilor constitutionale cuprinse in art. 1 alin. (5), art. 11, art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (2), art. 21, art. 54 [devenit art. 57 dupa revizuirea si republicarea Constitutiei] si, respectiv, in art. 128 [devenit art. 129]. De asemenea, prevederile legale criticate sunt considerate contrare si dispozitiilor cuprinse in art. 6 pct. 1, in art. 13 si in art. 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Se motiveaza ca textul criticat este neconstitutional, deoarece cazurile de revizuire pe care le prevede sunt limitative si nu sunt de natura a pune in discutie fondul cauzei deduse judecatii, existand "pericolul neindreptarii erorilor judiciare", consecinta fiind - in opinia autorului exceptiei - ingradirea accesului la justitie si "suprimarea" recursului efectiv.
    Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala considera ca dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala nu contravin prevederilor constitutionale si nici dispozitiilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, exceptia de neconstitutionalitate fiind neintemeiata. Se mentioneaza ca prin enumerarea limitativa a cazurilor de revizuire in art. 394 din Codul de procedura penala legiuitorul nu a intentionat sa ingradeasca accesul liber la justitie si nici dreptul la un recurs efectiv, mai ales ca revizuientul a avut posibilitatea sa isi faca apararile atat cu ocazia judecatii in prima instanta, cat si in caile ordinare de atac, ceea ce de altfel a si facut, astfel ca nu se poate vorbi de o suprimare a dreptului la un recurs efectiv.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate, iar in conformitate cu prevederile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, a fost solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca exceptia este neintemeiata. Arata in acest sens ca principiul liberului acces la justitie nu presupune si accesul la toate mijloacele de infaptuire a justitiei, iar instituirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti, deci si reglementarea cailor de atac, este de competenta legiuitorului care poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura, cum este si cazul reglementarii limitative si exprese a cazurilor in care hotararile judecatoresti definitive pot face obiectul revizuirii. Revizuirea fiind o cale extraordinara de atac, este firesc sa fie caracterizata de un anumit grad de selectivitate sub aspectul cazurilor in care poate fi folosita, ratiunea fiind aceea de a asigura remedierea erorilor ce s-ar produce in activitatea instantelor judecatoresti.
    In ceea ce priveste incalcarea principiului egalitatii, inscris in art. 16 din Constitutie, republicata, Guvernul considera ca aceasta s-ar putea pune in discutie numai daca regulile speciale de procedura ar crea discriminari intre cetateni, potrivit criteriilor stabilite in art. 4 alin. (2). Or, nici reglementarea expresa si limitativa a cazurilor de revizuire, nici limitarea accesului la calea de atac a recursului in anulare nu instituie privilegii sau discriminari.
    Se mai arata ca dispozitiile legale criticate nu inlatura posibilitatea de a beneficia de toate drepturile si garantiile procesuale instituite prin lege, in cadrul unui proces echitabil, si nu inlatura, de asemenea, dreptul la un recurs efectiv. In ceea ce priveste invocarea dispozitiilor art. 57 din Constitutie, republicata, se apreciaza ca acestea nu sunt concludente in solutionarea exceptiei.
    In concluzie, Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Avocatul Poporului considera ca, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala in raport cu prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, republicata, aceasta este neintemeiata, intrucat instituirea unor reguli speciale, inclusiv in ceea ce priveste exercitarea cailor extraordinare de atac, cum este si revizuirea, nu incalca principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, atata timp cat se asigura egalitatea cetatenilor in utilizarea acestora.
    Dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala nu contravin - in opinia Avocatului Poporului - nici prevederilor art. 21 din Constitutie, republicata, prin dispozitiile criticate asigurandu-se tocmai accesul liber la justitie, in scopul apararii drepturilor si intereselor legitime ale partilor interesate, si nici prevederilor art. 129 din Constitutie, instituirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti, deci si reglementarea cailor extraordinare de atac, fiind de competenta exclusiva a legiuitorului.
    In ceea ce priveste critica dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala fata de prevederile art. 11 si ale art. 20 alin. (2) din Constitutie, republicata, raportate la cele ale art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, aceasta este considerata neintemeiata, deoarece conceptul de proces echitabil nu implica imperios existenta mai multor grade de jurisdictie, a mai multor cai de atac impotriva hotararilor judecatoresti si nici, pe cale de consecinta, posibilitatea exercitarii acestor cai de atac de catre toate partile din proces.
    Referitor la dispozitiile art. 1 alin. (5) si ale art. 57 din Constitutie, republicata, precum si la dispozitiile art. 13 si 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, acestea sunt considerate nerelevante pentru solutionarea exceptiei.
    In concluzie, Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, cu modificarile si completarile ulterioare, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala, avand urmatorul continut: "Revizuirea poate fi ceruta cand:
    a) s-au descoperit fapte sau imprejurari ce nu au fost cunoscute de instanta la solutionarea cauzei;
    b) un martor, un expert sau un interpret a savarsit infractiunea de marturie mincinoasa in cauza a carei revizuire se cere;
    c) un inscris care a servit ca temei al hotararii a carei revizuire se cere a fost declarat fals;
    d) un membru al completului de judecata, procurorul ori persoana care a efectuat acte de cercetare penala a comis o infractiune in legatura cu cauza a carei revizuire se cere;
    e) cand doua sau mai multe hotarari judecatoresti definitive nu se pot concilia.
    Cazul de la lit. a) constituie motiv de revizuire, daca pe baza faptelor sau imprejurarilor noi se poate dovedi netemeinicia hotararii de achitare, de incetare a procesului penal ori de condamnare.
    Cazurile de la lit. b), c) si d) constituie motive de revizuire, daca au dus la darea unei hotarari nelegale sau netemeinice.
    In cazul prevazut de lit. e), toate hotararile care nu se pot concilia sunt supuse revizuirii."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor constitutionale cuprinse in art. 1 alin. (5), art. 11, art. 16 alin. (1), art. 20 alin. (2), art. 21, art. 54 si, respectiv, in art. 128. Potrivit Constitutiei republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, cu reactualizarea denumirilor si renumerotarea textelor, art. 54 a devenit art. 57 si art. 128 a devenit art. 129. Prevederile constitutionale mentionate au urmatorul continut:
    - Art. 1 alin. (5): "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    - Art. 11: "(1) Statul roman se obliga sa indeplineasca intocmai si cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
    (2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.
    (3) In cazul in care un tratat la care Romania urmeaza sa devina parte cuprinde dispozitii contrare Constitutiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupa revizuirea Constitutiei.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 20 alin. (2): "Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    (4) Jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite.";
    - Art. 57: "Cetatenii romani, cetatenii straini si apatrizii trebuie sa-si exercite drepturile si libertatile constitutionale cu buna-credinta, fara sa incalce drepturile si libertatile celorlalti.";
    - Art. 129: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    De asemenea, dispozitiile de lege criticate sunt considerate contrare prevederilor din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale cuprinse in art. 6 pct. 1, referitoare la dreptul la un proces echitabil, in art. 13, referitoare la dreptul la un recurs efectiv, si in art. 17, referitoare la interzicerea abuzului de drept.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine ca revizuirea constituie o cale extraordinara de atac, reglementata de legiuitor in temeiul prerogativelor acordate acestuia de prevederile art. 126 alin. (2) din Constitutie, republicata, potrivit carora "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege". Aceste dispozitii constitutionale confera legiuitorului competenta exclusiva de a stabili procedura de judecata si il indrituiesc pe acesta ca, in considerarea unor situatii deosebite, sa stabileasca reguli speciale de procedura, precum si modalitati de exercitare a drepturilor procesuale, asa cum este si cazul reglementarii exprese si limitative a cazurilor in care poate fi promovata revizuirea, realizata prin dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala.
    Curtea constata ca prin aceste dispozitii de lege, criticate de autorul exceptiei de neconstitutionalitate, nu se aduce atingere principiului constitutional al egalitatii in drepturi, intrucat acestea nu consacra privilegii sau discriminari, asigurand egalitatea juridica a cetatenilor in utilizarea caii de atac a revizuirii, in deplina concordanta cu dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, republicata. De altfel, prevederile constitutionale ale art. 16 alin. (1) vizeaza egalitatea in drepturi intre cetateni in ceea ce priveste recunoasterea in favoarea acestora a unor drepturi si libertati fundamentale, iar nu si identitatea de tratament juridic asupra aplicarii acestor masuri, indiferent de natura lor.
    Nu poate fi retinuta nici critica de neconstitutionalitate potrivit careia dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala ar ingradi liberul acces la justitie, intrucat, asa cum a statuat in mod constant Curtea in jurisprudenta sa, liberul acces la justitie semnifica faptul ca orice persoana poate sesiza instantele judecatoresti in cazul in care considera ca drepturile, libertatile sau interesele sale legitime au fost incalcate, iar nu faptul ca acest acces nu poate fi supus nici unei conditionari, competenta de a stabili regulile de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti (in speta a cazurilor in care poate fi promovata revizuirea) revenindu-i, asa cum s-a aratat, legiuitorului. Prevederile legale criticate, reglementand o cale de atac extraordinara impotriva hotararilor judecatoresti, nu ingradesc, ci permit liberul acces la justitie, in concordanta si cu dispozitiile art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un recurs efectiv.
    Dispozitiile art. 394 din Codul de procedura penala sunt in acord si cu prevederile care reglementeaza dreptul la un proces echitabil, cuprinse in art. 21 alin. (3) din Constitutie, republicata, respectiv in art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si, implicit, cu prevederile art. 11 si ale art. 20 alin. (2) din Constitutie, republicata. Astfel, faptul ca revizuirea se poate exercita numai in anumite cazuri, strict si limitativ prevazute de legiuitor, este determinat de caracterul acesteia de cale extraordinara de atac si nu impiedica partile interesate de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparate, de a promova caile de atac ordinare prevazute de lege si de a se prevala de garantiile procesuale care conditioneaza un proces echitabil. Contrar celor sustinute de autorul exceptiei, posibilitatea exercitarii caii de atac extraordinare a revizuirii reprezinta o garantie in plus a eliminarii "pericolul neindreptarii erorilor judiciare", in concordanta cu imperativele dreptului la un proces echitabil, iar nu o incalcare a acestui drept.
    In sfarsit, Curtea mai retine ca normele criticate nu incalca prevederile art. 129 din Constitutie, republicata, potrivit carora exercitarea cailor de atac se realizeaza in "conditiile legii", ci constituie o aplicare a acestora.
    In ceea ce priveste dispozitiile constitutionale ale art. 1 alin. (5), referitoare la suprematia Constitutiei si a legilor, cele ale art. 57, referitoare la exercitarea drepturilor si libertatilor, respectiv cele ale art. 17 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la interzicerea abuzului de drept, invocate, de asemenea, de autorul exceptiei de neconstitutionalitate in motivarea acesteia, Curtea constata ca acestea nu sunt relevante, neavand nici o concludenta pentru solutionarea cauzei.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.d) si alin. (3) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 394 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Catalin Vasiliu in Dosarul nr. 1.070/2003 al Inaltei Curti de Casatie si Justitie - Sectia penala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 iunie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 250/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 250 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 250/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu