HOTARARE Nr.
31 din 16 noiembrie 2007
privind operatiunile ce se
vor realiza pentru centralizarea datelor referitoare la alegerile membrilor din
Romania in Parlamentul European din 25 noiembrie 2007
ACT EMIS DE:
BIROUL ELECTORAL CENTRAL
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 792 din 21 noiembrie 2007
In temeiul art. 23 alin. (4)
din Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru
Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare,
Biroul Electoral Central hotărăşte:
Art. 1. - (1) Activitatea de verificare şi centralizare
automată a proceselor-verbale întocmite de birourile electorale ale secţiilor
de votare şi de prezentare a rezultatelor alegerilor membrilor din România în
Parlamentul European din data de 25 noiembrie 2007 se desfăşoară la nivelul
judeţelor, în cadrul staţiilor de prelucrare de pe lângă birourile electorale
judeţene, respectiv birourile electorale ale sectoarelor municipiului
Bucureşti.
(2) Procesele-verbale întocmite de birourile electorale
ale secţiilor de votare organizate în străinătate se vor prelucra în staţia de
prelucrare de pe lângă Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti.
Art. 2. - (1) Institutul Naţional de Statistică
asigură, în conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărârea Guvernului nr.
127/2007 privind stabilirea măsurilor pentru organizarea şi desfăşurarea
alegerilor membrilor din România în Parlamentul European din anul 2007, dotarea
staţiilor de prelucrare cu echipamente, tehnică de calcul, aplicaţii
informatice, precum şi cu personal de specialitate necesar operaţiunilor
tehnice pentru stabilirea rezultatului alegerilor.
(2) Sistemul de comunicaţii date şi voce între staţiile
de prelucrare organizate pe lângă birourile electorale judeţene, Biroul
Electoral al Municipiului Bucureşti, respectiv birourile electorale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, şi pe lângă Biroul Electoral Central este asigurat de Serviciul de
Telecomunicaţii Speciale.
Art. 3. - (1) Intreaga activitate a staţiilor de prelucrare
se desfăşoară sub directa coordonare a preşedinţilor birourilor electorale
judeţene, al municipiului Bucureşti, ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi,
respectiv, a preşedintelui Biroului Electoral Central.
(2) Responsabilitatea organizării activităţii de
verificare şi centralizare a proceselor-verbale în cadrul staţiei de prelucrare
revine directorului direcţiei teritoriale de statistică.
(3) Accesul în incinta staţiilor de prelucrare este
permis numai cu acordul preşedinţilor birourilor electorale în cauză.
(4) La nivelul fiecărei staţii de prelucrare,
reprezentanţii Institutului Naţional de Statistică vor organiza un sistem
unitar de înregistrare a intrărilor şi ieşirilor de documente în cadrul
desfăşurării operaţiunilor tehnice de constatare a rezultatului alegerilor
membrilor din România în Parlamentul European.
Art. 4. - (1) Biroul Electoral
Central stabileşte următorul program de monitorizare şi de informare a opiniei
publice şi a reprezentanţilor mass-media asupra prezenţei la vot în data de 25
noiembrie 2007:
|
Ore
|
Ora de referinţă a datelor
|
10,00
|
13,00
|
16,00
|
19,00
|
21,00
|
Ora până la care secţiile de votare cuprinse în eşantion vor
transmite informaţii la birourile electorale judeţene, respectiv la Biroul
Electoral al Municipiului Bucureşti
|
11,00
|
14,00
|
17,00
|
20,00
|
22,00
|
Ora la care informaţiile vor fi disponibile şi date publicităţii
|
11,30
|
14,30
|
17,30
|
20,30
|
22,30
|
(2) Informaţiile sunt obţinute dintr-un eşantion de
secţii de votare reprezentativ atât la nivel naţional, cât şi judeţean.
(3) Birourile electorale judeţene vor asigura,
împreună cu reprezentanţii autorităţilor publice locale, dotarea secţiilor
cuprinse în eşantion cu mijloace de transmitere a informaţiilor în ziua
desfăşurării alegerilor membrilor din România în Parlamentul European.
(4) Birourile electorale ale secţiilor de votare
cuprinse în eşantion au obligaţia să transmită informaţii privind prezenţa
populaţiei la urne, conform calendarului de termene menţionat la alin.'(1).
Art. 5. - Pentru consemnarea corectă şi în concordanţă
cu prevederile legale a stabilirii rezultatului alegerilor europarlamentare din
data de 25 noiembrie 2007, Biroul Electoral Central aprobă, conform
atribuţiilor prevăzute în Legea nr. 33/2007 privind alegerea membrilor din
România în Parlamentul European, cu modificările şi completările ulterioare,
următoarea procedură de verificare a proceselor-verbale întocmite de birourile
electorale ale secţiilor de votare:
a) Birourile electorale ale secţiilor de votare vor
constitui, în termen de 24 de ore de la terminarea votării:
1. un dosar care va cuprinde:
- procesul-verbal în care sunt consemnate rezultatele numărării voturilor şi o copie a procesului-verbal
certificată de preşedintele biroului secţiei de votare;
- contestaţiile privitoare la operaţiunile electorale
din cadrul secţiei de votare;
- buletinele de vot nule;
- buletinele de vot contestate;
2. un dosar sigilat şi ştampilat cuprinzând:
- listele electorale suplimentare completate în cadrul
secţiei de votare;
- declaraţiile pe propria răspundere ale alegătorilor
care au votat pe listele electorale suplimentare.
Cele două dosare se predau biroului electoral judeţean
sau birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti de către
preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, pe bază de proces-verbal.
Preşedintele va fi însoţit de cel puţin 2 membri ai biroului electoral,
stabiliţi prin tragere la sorţi, şi de pază militară.
b) Datele înscrise în procesele-verbale vor fi
verificate de către membrii biroului electoral judeţean sau, după caz, de către membrii birourilor electorale ale
sectoarelor municipiului Bucureşti, în prezenţa reprezentanţilor biroului
electoral al secţiei de votare, pe baza documentelor cuprinse în dosarul
constituit conform lit. a) pct. 1.
c) Reprezentanţii Institutului Naţional de Statistică
asigură, la cererea membrilor birourilor electorale judeţene, Biroului
Electoral al Municipiului Bucureşti, respectiv ai birourilor electorale de sector,
asistenţa tehnică pentru verificarea proceselor-verbale.
Art. 6. - (1) In ziua desfăşurării alegerilor
europarlamentare este interzisă efectuarea de modificări pe copiile de pe
listele electorale permanente.
(2) In secţiile de votare unde se votează numai pe baza
listelor suplimentare, valoarea indicatorului prevăzut la art. 211 alin. (1) pct. (iv) din Legea nr. 33/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, va fi egală cu zero.
Art. 7. - (1) Procesul-verbal este corect completat
dacă sunt respectate cheile de verificare logică şi aritmetică înscrise pe
formular.
(2) Cauzele care au determinat
diferenţe semnificative între numărul de alegători prezenţi la urne şi numărul
voturilor găsite în urne vor fi menţionate conform art. 211 alin. (3) din Legea nr. 33/2007, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Dacă se constată neconcordanţe între datele
conţinute de procesele-verbale primite de la secţiile de votare, biroul
electoral judeţean solicită preşedintelui biroului electoral al secţiei de
votare respective şi membrilor acestuia, care l-au însoţit, să verifice datele
înscrise în procesele-verbale cu documentele existente în dosarul întocmit
conform prevederilor art. 5 lit. a) pct. 1 şi să facă corecturile ce rezultă
din verificările efectuate, pe care să le ateste sub semnătură şi să aplice
ştampila de control a secţiei de votare.
(4) Toate datele înscrise în
procesele-verbale se vor trece obligatoriu cu pastă de culoare neagră sau
albastră.
Art. 8. - (1) Procesele-verbale validate vor fi înaintate
reprezentanţilor Institutului
Naţional de Statistică, sub semnătură,
de către preşedintele ori un membru al birourilor electorale judeţene, al
municipiului Bucureşti sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti, desemnat de
acesta, în vederea prelucrării electronice.
(2) Copia certificată a procesului-verbal primit de la
secţia de votare, validată de către membrii biroului electoral judeţean, va
rămâne în staţia de prelucrare până la terminarea operaţiunilor de constatare a
rezultatului alegerilor europarlamentare la nivel naţional, iar ulterior va fi
arhivată, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1995,
cu modificările şi completările ulterioare, de către Institutul Naţional de
Statistică.
(3) O copie de pe procesul-verbal al secţiei de votare
validată de biroul electoral judeţean, al municipiului Bucureşti sau al
sectoarelor municipiului Bucureşti poate fi pusă la dispoziţia observatorilor
acreditaţi, precum şi a membrilor biroului electoral judeţean, de către
preşedintele biroului electoral judeţean, la cerere.
Art. 9. - (1) Biroul Electoral Central aprobă ca pe
parcursul primirii, verificării şi centralizării proceselor-verbale întocmite
de birourile electorale ale secţiilor de votare să fie date publicităţii de
către birourile electorale judeţene, al municipiului Bucureşti sau ale
sectoarelor municipiului Bucureşti informaţii parţiale rezultate din
procesele-verbale validate şi centralizate până la ora de referinţă.
(2) Structura informaţiilor parţiale date publicităţii
va urmări întocmai formatul procesului-verbal întocmit de biroul electoral al
secţiei de votare.
(3) Biroul Electoral al Municipiului Bucureşti va
include în informaţiile parţiale şi rezultatele obţinute de la secţiile de
votare organizate în străinătate.
(4) Birourile electorale judeţene, al municipiului
Bucureşti sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti vor furniza rezultate
parţiale, începând cu ora 9,00 din data de 26 noiembrie, conform următorului
grafic:
|
Ore
|
Ora de referinţă a datelor
|
7,00
|
9,00
|
15,00
|
18,00
|
21,00
|
Ora la care informaţiile vor fi disponibile şi date publicităţii
|
9,00
|
11,00
|
17,00
|
20,00
|
23,00
|
(5) Informaţii privind desfăşurarea activităţilor în
staţiile de prelucrare, participarea populaţiei la vot, precum şi cele legate
de rezultatele alegerilor europarlamentare se vor comunica de către preşedinţii
sau, după caz, de purtătorii de cuvânt ai birourilor
electorale.
Art. 10. - (1) După predarea şi verificarea
proceselor-verbale, preşedintele secţiei de votare va preda pe bază de
proces-verbal buletinele de vot folosite, cele neîntrebuinţate şi cele anulate,
ştampilele de la secţia de votare, copiile de pe listele electorale permanente
şi listele electorale speciale, folosite în secţia de votare, preşedinţilor birourilor
electorale judeţene ori ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau, după caz,
persoanelor desemnate de către aceştia. Aceştia vor preda centralizat, cu sprijinul instituţiei prefectului,
materialele preluate de la secţiile de votare la judecătoria teritorială
competentă, pe bază de proces-verbal.
(2) In cazul secţiilor de votare din străinătate,
buletinele de vot, ştampilele şi celelalte materiale necesare votării se predau
misiunii diplomatice din ţara respectivă, care le va transmite Judecătoriei Sectorului
1 Bucureşti.
(3) In cazul secţiilor de votare organizate în
unităţile militare ale Ministerului Apărării - teatre de operaţii -, buletinele
de vot, ştampilele şi celelalte materiale necesare votării se predau
comandantului unităţii, care le va transmite Judecătoriei Sectorului 1
Bucureşti.
Preşedintele Biroului Electoral Central,
judecător Gheorghe Florea