Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 370 din  4 iulie 1994    * Republicata

privind introducerea experimentala a unui nou sistem de acordare a asistentei medicale si de alocare a resurselor in acest domeniu

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 361 din 27 decembrie 1994


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 841 din 25 noiembrie 1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 343 din 12 decembrie 1994.
    Hotararea Guvernului nr. 370 din 4 iulie 1994 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 185 din 20 iulie 1994.

    Art. 1
    (1) Asistenta medicala in judetele cuprinse in experimentare se asigura de catre medici si alt personal de specialitate, acreditati in acest scop de catre o comisie formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si reprezentanti propusi de societatile profesional-stiintifice medicale, aprobata prin ordin al ministerului sanatatii.
    (2) Asistenta medicala se asigura prin cabinetele medicale organizate in acest scop de catre medicii acreditati potrivit prevederilor alin. (1) si prin spitale sau alte unitati sanitare cu paturi, autorizate sa functioneze in judetele cuprinse in experimentare, de catre inspectoratele de politie sanitara si medicina preventiva.
    (3) Cabinetele medicale prevazute la alin. (2) vor functiona in cadrul actualelor imobile ale dispensarelor, centrelor de sanatate, policlinicilor sau in alte spatii ce vor fi puse la dispozitie de catre organele administratiei publice locale.
    Art. 2
    (1) Serviciile medicale care se asigura populatiei de catre medici si alt personal de specialitate prin cabinete de medicina primara, de specialitate, precum si prin spitale, in conditiile legii, se stabilesc prin norme elaborate de Ministerul Sanatatii.
    (2) Serviciile de asistenta medicala primara se aduc la cunostinta populatiei prin grija medicilor si a autoritatilor publice locale pe raza carora functioneaza cabinetele respective.
    (3) In cazul in care unele servicii medicale nu pot fi asigurate in cadrul unor cabinete cuprinse in experimentare, acestea vor fi asigurate de alte unitati sanitare stabilite prin norme elaborate de Ministerul Sanatatii.
    (4) Serviciile medicale se asigura in mod obligatoriu, in caz de urgenta, si pentru cetatenii care in mod temporar se afla in localitatile din judetele aflate in experimentare.
    Art. 3
    (1) Asistenta medicala primara se asigura fiecarui pacient de catre medicul de medicina primara, ales de acesta in mod liber. In acest scop, fiecare persoana care beneficiaza de asistenta medicala, potrivit legii, are obligatia de a opta pentru un medic care sa ii acorde asistenta medicala primara.
    (2) Lista cuprinzand pacientii inscrisi la fiecare medic de medicina primara se depune la directia sanitara judeteana de catre medic dupa avizarea acesteia, sub aspectul cuprinderii pacientilor in lista, de catre autoritatea publica locala pe raza careia functioneaza cabinetul medical.
    (3) Pacientii pot schimba medicul care le acorda asistenta medicala primara, pentru care au optat initial, dupa o perioada de cel putin 3 luni. Cererea de modificare a optiunii se face cu acordul medicului pe lista caruia urmeaza sa se faca inscrierea si se depune, potrivit prevederilor alin. (2), la directia sanitara judeteana.
    (4) Actualizarea listelor se face lunar de catre fiecare medic, ori de cate ori apar modificari in listele respective, altele decat cele prevazute la alin. (3), in conditiile prevazute la alin. (2).
    (5) Medicii acreditati pentru acordarea asistentei medicale, care solicita trecerea in alte localitati rurale neacoperite din punct de vedere al asistentei medicale primare, beneficiaza de drepturile prevazute la art. 22 si 23 ale Hotararii Guvernului nr. 281/1993 pentru personalul mutat in alta localitate. Cheltuielile corespunzatoare se suporta de directia sanitara judeteana.
    Art. 4
    (1) Medicul care urmeaza sa acorde asistenta medicala primara va contracta cu directia sanitara judeteana serviciile pe care le asigura potrivit art. 2 pentru pacientii inscrisi pe listele proprii, serviciile profilactice si alte obiective sanitare, cu precizarea conditiilor pentru realizarea acestora. Contractul de acordare a asistentei medicale primare devine anexa la contractul individual de munca ce va fi preluat de catre directia sanitara judeteana.
    (2) Plata cuvenita medicului pentru serviciile contractate si realizate se stabileste in raport cu numarul si structura, pe varste, a pacientilor inscrisi pe lista proprie, cu gradul de realizare a activitatilor profilactice si a obiectivelor sanitare stabilite, pe baza numarului de puncte calculat potrivit Normelor pentru plata serviciilor de asistenta medicala primara, cuprinse in anexa nr. 1 si a valorii unui punct, diferentiat si in raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea.
    Art. 5
    (1) Drepturile si obligatiile medicilor cu care s-au incheiat contracte de acordare a asistentei medicale primare potrivit art. 4 alin. (1) se determina in perioada de experimentare in raport cu salariul de baza si cu celelalte drepturi salariale prevazute in contractul individual de munca.
    (2) Contributia de asigurari sociale, ajutorul de somaj si alte obligatii salariale calculate conform reglementarilor in vigoare asupra fondului total de salarii, pentru personalul cuprins in experimentare, se suporta de catre directiile sanitare judetene. Impozitul pe salarii, contributia de 3% pentru pensia suplimentara si de 1% pentru ajutorul de somaj, calculate potrivit legii, se platesc de catre personalul medical cuprins in experimentare din veniturile individuale.
    Art. 6
    (1) Pentru realizarea serviciilor medicale primare, medicul este ajutat de personal mediu sanitar si auxiliar, asigurat pe baza de contract de catre directia sanitara judeteana. Plata acestui personal se face de catre directia sanitara judeteana direct sau de alta unitate cu personalitate juridica stabilita de directia sanitara judeteana.
    (2) Numarul de personal mediu si auxiliar sanitar prevazut la alin. 1 se stabileste pe baza normelor elaborate de catre Ministerul Sanatatii. In cazul in care, temporar, nu se poate asigura personalul mediu sanitar necesar, iar medicul preia si sarcinile ce revin acestuia, punctajul stabilit initial pentru plata serviciilor acestuia se majoreaza cu 25%.
    Art. 7
    (1) Pentru functionarea cabinetelor medicale si acordarea serviciilor medicale primare contractate, fiecare medic sau grup de medici care se pot asocia in acest scop are dreptul la un buget de cheltuieli pentru practica medicala, care face parte din contract.
    (2) Procurarea materialelor sanitare, a medicamentelor sau a altor bunuri, prevazute in bugetul pentru practica medicala, se face de catre medic cu carnet de C.E.C. cu limita de suma pus la dispozitie sau prin directia sanitara, in mod direct, ori prin cea mai apropiata unitate sanitara stabilita cu directia sanitara si mentionata in contract, in conditiile legii.
    (3) Cheltuielile materiale si de intretinere ale cabinetului medical se finanteaza, conform legii, de la bugetul local. Autoritatile publice locale vor sprijini desfasurarea experimentului, atat prin masuri organizatorice, cat si prin alocarea la timp a fondurilor necesare.
    (4) Sumele neconsumate pe parcursul anului la nivelul prevazut in bugetul pentru practica medicala, altele decat cheltuielile de capital, se pot utiliza, in conditiile legii, pentru dotari ale cabinetului medical, potrivit art. 8 din Legea nr. 36/1994, daca in urma evaluarii efectuate de directia sanitara judeteana a rezultat ca activitatea medicala a respectat criteriile de calitate si eficienta stabilite in contract.
    Art. 8
    (1) Accesul la asistenta medicala de specialitate ambulatorie se face pe baza recomandarii medicului pe a carui lista este inscrisa persoana respectiva, cu exceptia urgentelor medicale care nu necesita recomandare.
    (2) Plata medicilor care acorda asistenta medicala de specialitate ambulatorie se face, in cadrul judetelor cuprinse in experimentare, prin sistemul de plata pe serviciu medical.
    (3) Serviciile medicale ambulatorii de specialitate se codifica si se cuantifica pe baza de punctaj de catre Ministerul Sanatatii in termen de 6 luni de la aprobarea prezentei hotarari. Valoarea unui punct se stabileste in raport cu sumele destinate acestei activitati.
    (4) Prevederile art. 4, 5, 6 si 7 ale prezentei hotarari se vor aplica in mod corespunzator si la experimentarea noului sistem de alocare a resurselor in asistenta medicala de specialitate ambulatorie.
    Art. 9
    (1) Asistenta medicala in spitale si in alte unitati sanitare cu paturi se asigura, in conditiile legii, intr-un sistem mixt de plata pe zi de spitalizare si pe caz, tinandu-se seama de complexitatea actului medical.
    (2) Trecerea la experimentarea sistemului prevazut la alin. (1) se va face intr-o perioada de 6 luni de la aprobarea prezentei hotarari. In aceasta perioada Ministerul Sanatatii va codifica si va evalua activitatile medicale din spitale si alte unitati sanitare cu paturi si va elabora reglementarile necesare pentru experimentarea noului sistem. Sumele globale pe zi si pe caz se stabilesc in cadrul fondurilor destinate acestei activitati.
    Art. 10
    Celelalte unitati sanitare ca: leagane de copii, crese, centre de recoltare si conservare a singelui, inspectorate de politie sanitara si medicina preventiva, institute medicale, stabilite de Ministerul Sanatatii, vor functiona in continuare ca unitati independente cu buget propriu, conform legii.
    Art. 11
    Controlul calitatii serviciilor medicale acordate pacientilor in unitatile sanitare cuprinse in experimentare se asigura de catre directiile sanitare judetene, potrivit normelor elaborate de Ministerul Sanatatii.
    Art. 12
    Experimentarea incepe in judetele prevazute in anexa nr. 2, urmand ca Ministerul Sanatatii, pe baza rezultatelor obtinute, sa extinda experimentul si in alte judete, informand, in prealabil, Guvernul.
    Art. 13
    In perioada de experimentare se imputerniceste Ministerul Sanatatii sa introduca sau sa corecteze elementele de diferentiere a veniturilor medicilor si ale altui personal de specialitate, prevazute in prezenta hotarare, in functie de serviciile medicale acordate pacientilor, cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Finantelor.
    Art. 14
    Ministerul Sanatatii impreuna cu Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor vor emite norme in aplicarea prevederilor prezentei hotarari.
    Art. 15
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

    ANEXA 1

                NORME
pentru plata serviciilor de asistenta medicala primara

    Art. 1
    Suma cuvenita medicului care acorda asistenta medicala primara se stabileste prin inmultirea numarului de puncte rezultat in raport cu numarul si structura pe varste a pacientilor inscrisi pe lista medicului, cu serviciile profilactice si obiectivele realizate, cu valoarea stabilita pe un punct.
    Art. 2
    (1) Numarul de puncte acordat in raport cu numarul si structura pe varste a pacientilor se stabileste astfel:
    - numar de puncte, acordat pe o persoana inscrisa pe lista, in raport cu varsta pacientului:
     Varsta pacientului         Nr. puncte/persoana
     ------------------         -------------------
          0 -  1 an                       14,5
          1 -  4 ani                      10,5
          5 - 18 ani                       8,5
         19 - 44 ani                       4,0
         45 - 59 ani                       8,5
        peste 60 ani                      12,5
    - in situatia in care numarul total de puncte rezultat in raport cu numarul de pacienti si structura acestora pe varste este mai mare de 10.500, punctele ce depasesc acest nivel se reduc cu 50 %, daca numarul de pacienti este mai mare de 1.500, si cu 70%, daca numarul de pacienti este mai mare de 2.000.
    (2) La calculul numarului lunar de puncte se iau in considerare persoanele inscrise pe lista medicului, existente la data de 1 a lunii respective.
    (3) In primele 6 luni de experimentare, la calculul numarului de puncte cuvenite medicului in raport cu numarul si cu structura pe varste a pacientilor se iau in considerare persoanele inscrise pe lista medicului din ultima zi a fiecarei luni.
    (4) In acelasi mod prevazut la alin. (3) se va proceda si in cazul medicilor care isi incep activitatea la cabinetul medical respectiv. Pacientii preluati de la alti medici vor fi luati in considerare numai in cazul in care au fost radiati de pe listele medicilor pe care au fost inscrisi.
    Art. 3
    Numarul de puncte acordat pentru serviciile medicale realizate se stabileste astfel:
  a) Examen de bilant (copil, adolescent si adult):
  - varsta la care se face examenul de bilant:      numar de puncte/persoana:
     . pana la 1 an, din 3 in 3 luni                            10
     . 3 ani si 6 ani                                            8
     . 14 ani si 17 ani                                          3
     . 30 ani si 45 ani                                          3
  b) Luarea in evidenta si supravegherea gravidei si a lehuzei  10
  c) Depistarea si urmarirea bolnavului T.B.C.                  10
  d) Urmarirea bolnavilor de hepatita                            3
  e) Urmarirea bolnavilor cu diabet                              5
  f) Urmarirea bolnavilor cu boli venerice si a contactilor      4
  g) Urmarirea bolnavilor cu boli infectioase si a contactilor 2/1
  h) Ingrijirea bolnavilor hipertensivi cu valvulopatii,
      boli coronariene                                           3
  i) Depistarea oncologica:                       numar de puncte, pe caz
                                                   -----------------------
   - clinica a cancerului cutanat                              1
   - clinica a cancerului de prostata                          3
   - clinica a cancerului de sin                               2
   - clinica a cancerului colului uterin                       3
  j) vaccinari:                           numar de puncte/persoana vaccinata
                                          ----------------------------------
  - poliomelita  - de baza                                      2
                 - revaccinari                                  3
  - trivaccin    - de baza                                      6
                 - rapel R 1                                    2
                 - rapel R 2                                    6
  - rujeola      - de baza                                      3
                 - revaccinari                                  6
  - BCG          - de baza                                      3
                 - revaccinari                                  6
  - ATP          - de baza                                      4
                 - revaccinare 1                                1
                 - revaccinare 2                                3
    Art. 4
    (1) Numarul de puncte acordat pentru activitatile sanitare realizate se stabileste dupa cum urmeaza:
  a) control privind igiena alimentara               5 puncte/actiune
  b) control privind igiena mediului si comunala     5 puncte/actiune
  c) control privind igiena colectivitatilor de copii
     si tineri si alte colectivitati                10 puncte/actiune
  d) supravegherea apei potabile                     5 puncte/proba
  e) educatie sanitara organizata pe grupe          20 puncte/curs complet.
    (2) Activitatile sanitare ce se realizeaza lunar se stabilesc de directia sanitara judeteana.
    Art. 5
    (1) Numarul total de puncte, rezultat potrivit art. 2, se majoreaza in raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea, dupa cum urmeaza:
  - zone izolate                        20 %
  - conditii grele                      40 %
  - conditii foarte grele               60 % .
    (2) Cabinetele medicale de medicina primara la care se aplica majorarile prevazute la alin. (1) se stabilesc de directia sanitara judeteana cu acordul Ministerului Sanatatii.
    Art. 6
    Numarul total de puncte rezultat potrivit art. 2 se majoreaza, in raport cu gradul profesional obtinut de medicul de medicina generala, cu 10%, daca a obtinut gradul de medic specialist si cu 20%, daca a obtinut gradul de medic primar.
    Art. 7
    Fondul total alocat pentru asistenta medicala primara in cele opt judete cuprinse in experimentare se stabileste de catre Ministerul Sanatatii cu avizul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si al Ministerului Finantelor, si se utilizeaza pentru calculul valorii unui punct pentru judetele respective, respectiv pentru plata drepturilor cuvenite medicilor cuprinsi in experimentare, pe baza statelor de functii aprobate acestor judete, potrivit legii. La elaborarea statelor de functii se va avea in vedere ca numarul de pacienti ce revin unui medic sa fie cel putin 1.500, iar numarul de medici sa se incadreze in numarul mediu total de posturi finantate de la bugetul de stat.
    Art. 8
    Suma cuvenita lunar fiecarui medic cuprins in experimentare se determina pe baza numarului de puncte rezultat in raport cu numarul si cu structura pe varste a pacientilor, corectata in functie de conditiile in care se desfasoara activitatea si, respectiv, gradul profesional al medicului, precum si a numarului de puncte cuvenit lunar pentru serviciile medicale realizate. La sfarsitul trimestrului se va face regularizarea drepturilor cuvenite, luandu-se in considerare si activitatile sanitare realizate.
    Art. 9
    Medicii carora li s-a redus numarul de puncte, ca urmare a depasirii limitelor prevazute la art. 2 alin. (1), pot beneficia de anularea cu 25% a reducerii, daca se angajeaza sa asigure conditii pentru desfasurarea practicii medicale tinerilor medici, pe perioada cat functioneaza ca medici debutanti, la pacientii inscrisi pe listele lor. Tinerii absolventi vor fi platiti in perioada respectiva de catre directiile sanitare judetene cu salariul de baza prevazut in Hotararea Guvernului nr. 281/1993, cu modificarile ulterioare, pentru medic debutant.
    Art. 10
    (1) In localitatile in care pacientii posibil de inscris pe lista unui medic se situeaza in medie sub 1.000, o parte dintre medici vor fi redistribuiti la alte cabinete medicale pe baza metodologiei stabilite de Ministerul Sanatatii.
    (2) In mod exceptional, pe o perioada de 3 luni de la data inceperii experimentului, perioada in care se va realiza, in mod efectiv, redistribuirea de catre Ministerul Sanatatii, medicii care se incadreaza in prevederile alin. (1) si care vor realiza pana la data redistribuirii un venit mai mic de 75% din salariul calculat in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 281/1993 si ale Ordonantei Guvernului nr. 39/1994, vor primi si diferenta pana la 75% din salariul respectiv.
    (3) Sumele acordate, potrivit prevederilor alin. (2), ca diferenta se vor deduce din fondul total de salarii determinat potrivit art. 7, ce se va lua in calcul la sfarsitul trimestrului pentru stabilirea finala a valorii unui punct pe baza careia se va face regularizarea drepturilor cuvenite medicilor pentru trimestrul expirat.
    Art. 11



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 370/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 370 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu