Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 503 din  1 septembrie 1992

pentru aprobarea fuziunii Societatilor Comerciale cu capital integral de stat "Combinatul pentru producerea, industrializarea si comercializarea carnii de porc Ialomita" - S.A. si "Carial" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 230 din 17 septembrie 1992


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba fuziunea Societatilor Comerciale cu capital integral de stat "Combinatul pentru producerea, industrializarea si comercializarea carnii de porc Ialomita" - S.A. si "Carial" - S.A.
    In urma fuziunii, ia fiinta Societatea Comerciala cu capital integral de stat "Combil-Carial" - S.A., prin preluarea activului si pasivului societatilor comerciale prevazute la alin. 1, care inceteaza sa existe.
    Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A. este persoana juridica romana si are sediul principal in municipiul Slobozia, str. Matei Basarab nr. 175, judetul Ialomita.
    Art. 2
    Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A. are un capital social in valoare de 2.603.895 mii lei, stabilit pe baza bilantului intocmit la 31 martie 1992 de societatile comerciale care fuzioneaza.
    Valoarea capitalului social se va definitiva dupa finalizarea actiunii de reevaluare a patrimoniului, potrivit Hotaririi Guvernului nr. 26/1992.
    Art. 3
    Obiectul de activitate al Societatii Comerciale "Combil-Carial" - S.A. consta in:
    a) productie zootehnica - cresterea, ingrasarea, reproductia si selectia porcinelor, ovinelor, bovinelor si pasarilor;
    b) productie industriala - carne si preparate din carne, conserve si semiconserve, nutreturi combinate, fainuri proteice, prelucrarea pieilor, panificatie si cofetarie, sucuri si bauturi racoritoare, vaccinuri;
    c) comercializarea produselor - desfacerea en gross sau cu amanuntul prin reteaua proprie de magazine sau prin terte persoane juridice, catre populatie si agenti economici romani sau straini, a produselor rezultate din activitatea societatii, ori a altor produse achizitionate din productia interna si din import, precum si organizarea unor unitati de alimentatie publica;
    d) contractarea si achizitionarea materiilor prime, produselor animale, animalelor vii si produselor vegetale de la producatori interni si din import;
    e) executarea de lucrari de constructii civile, industriale, confectii metalice, utilaje, timplarie, mobilier si altele asemenea;
    f) efectuarea de expedieri, in trafic intern si international, cu mijloace auto si vagoane de cale ferata proprii sau inchiriate;
    g) efectuarea, in ateliere proprii, de operatiuni service, intretineri, reparatii, reconditionari si modificari pentru mijloace auto proprii si cele apartinind agentilor economici ori unor persoane fizice;
    h) activitati de prestari servicii, comision si consignatie;
    i) operatiuni de comert exterior;
    j) productie vegetala - producerea, achizitionarea si desfacerea cerealelor si plantelor tehnice;
    k) operatiuni de schimb valutar, prin case de schimb proprii, cu autorizarea Bancii Nationale a Romaniei;
    l) efectuarea de analize fizico-chimice, bacteriologice, toxicologice pentru produse agroalimentare;
    m) activitati de turism intern si international si de consulting;
    n) organizarea de tirguri.
    Art. 4
    Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A. isi desfasoara activitatea in conformitate cu legea si statutul prevazut in anexa la prezenta hotarire.
    Art. 5
    Personalul care trece de la societatile comerciale care fuzioneaza la Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A. se considera transferat.
    Art. 6
    Orice prevederi contrare prezentei hotariri se abroga.

              PRIM-MINISTRU
             THEODOR STOLOJAN

                     Contrasemneaza:
                     Ministrul agriculturii si alimentatiei,
                     Petru Marculescu

                     Ministrul economiei si finantelor,
                     George Danielescu


    ANEXA 1

                              STATUTUL
               Societatii Comerciale "Combil-Carial" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "Societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de sediul societatii, capitalul social si numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea Comerciala "Combil-Carial" - S.A. este persoana juridica romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, localitatea Slobozia, str. Matei Basarab nr. 175, judetul Ialomita. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
    Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, agentii situate si in alte localitati din tara si strainatate.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Obiectul de activitate
    Obiectul de activitate al societatii este:
    a) productie zootehnica - cresterea, ingrasarea, reproductia si selectia porcinelor, ovinelor, bovinelor si pasarilor;
    b) productie industriala - carne si preparate din carne, conserve si semiconserve, nutreturi combinate, fainuri proteice, prelucrarea pieilor, panificatie si cofetarie, sucuri si bauturi racoritoare, vaccinuri;
    c) comercializarea produselor - desfacerea en gross sau cu amanuntul prin reteaua proprie de magazine sau prin terte persoane juridice, catre populatie si agenti economici romani sau straini a produselor rezultate din activitatea societatii, ori a altor produse achizitionate din productia interna si din import, precum si organizarea unor unitati de alimentatie publica;
    d) contractarea si achizitionarea materiilor prime, produselor animale, animalelor vii si produselor vegetale de la producatori interni si din import;
    e) executarea de lucrari de constructii civile, industriale, confectii metalice, utilaje, timplarie, mobilier si altele asemenea;
    f) efectuarea de expedieri in trafic intern si international, cu mijloace auto si vagoane de cale ferata proprii sau inchiriate;
    g) efectuarea, in ateliere proprii, de operatiuni service, intretineri, reparatii, reconditionari si modificari pentru mijloace auto proprii si cele apartinind agentilor economici ori unor persoane fizice;
    h) activitati de prestari servicii, comision si consignatie;
    i) operatiuni de comert exterior;
    j) productie vegetala - producerea, achizitionarea si desfacerea cerealelor si plantelor tehnice;
    k) operatiuni de schimb valutar, prin case de schimb proprii, cu autorizarea Bancii Nationale a Romaniei;
    l) efectuarea de analize fizico-chimice, bacteriologice, toxicologice pentru produse agroalimentare;
    m) activitati de turism intern si international si de consulting;
    n) organizarea de tirguri.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 6
    Capitalul social
    Capitalul social initial al societatii comerciale este in valoare de 2.603.895 mii lei si se compune din: mijloace fixe in valoare de 2.220.997 mii lei si mijloace circulante in valoare de 3.822.898 mii lei.
    Capitalul social initial este impartit in 2.603.895 actiuni nominative in valoare de 1.000 lei fiecare, subscris in intregime de statul roman in calitate de actionar unic si varsat integral la data constituirii societatii comerciale.
    Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
    Art. 7
    Actiunile
    Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.
    Art. 8
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 9
    Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si a fi alesi in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si dispozitiilor legale, precum si de a exercita orice alte drepturi prevazute in statut si lege.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
    Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la lichidarea societatii efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 10
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste decit un proprietar pentru fiecare actiune.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari, sau terti se face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
    Cesiunea actiunilor se inregistreaza in registrul de evidenta a actiunilor si se mentioneaza pe titlu.
    Art. 11
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni, va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 12
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remuneratia, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorul, il descarca de activitate si il revoca; directorul este si presedintele consiliului de administratie;
    d) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administratie, directorului, membrilor comitetului de directie si ai comisiei de cenzori, in conformitate cu prevederile legii;
    e) stabilesc bugetul de venituri si cheltuieli si, dupa caz, programul de activitate pe exercitiul economico-financiar urmator;
    f) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de profit si pierderi, dupa analizarea raportului consiliului de administratie si al comisiei de cenzori si aproba repartizarea profitului;
    g) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele si nivelul de contractare al imprumuturilor bancare curente, al creditelor comerciale si al garantiilor; aproba orice fel de credit financiar acordat de societate;
    h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale si agentii;
    i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea societatii;
    l) analizeaza rapoartele consiliului de administratie privind stadiul si perspectivele societatii cu referire la profit si dividende, pozitia pe piata interna si internationala, nivelul tehnic, calitatea, forta de munca, protectia mediului, relatiile cu clientii;
    m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului si a cenzorilor pentru pagube pricinuite societatii;
    n) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 13
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de presedinte.
    Adunarile generale ordinare au loc cel putin o data pe an, la cel mult 3 luni de la incheierea exercitiului economico-financiar, pentru examinarea bilantului si a contului de profit si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si a bugetului pe anul urmator.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca la cererea actionarilor, reprezentind cel putin 1/10 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea societatii.
    Adunarea generala va fi convocata de cite ori va fi nevoie, de catre administratori, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei si intr-unul din ziarele de larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul adunarii.
    Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in alt loc din aceeasi localitate.
    Art. 14
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 1/2 din capitalul social iar, la a doua convocare, oricare ar fi partea de capital reprezentata de actionarii prezenti, cu majoritate de voturi.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social iar, la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza, dintre membrii adunarii generale, doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoanele care au prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit.
    La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii salariatilor.
    Art. 15
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotaririle adunarilor generale se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula, prin ridicarea miinii.
    La propunerea persoanei care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati, ori care au votat contra.
    Art. 16
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii generale a actionarilor vor fi exercitate de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, numiti, potrivit legii, pina la crearea conditiilor de constituire a adunarii generale si a actionarilor.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat isi pastreaza calitatea de angajati la unitatea sau institutia de la care provin, precum si toate drepturile si obligatiile care deriva din aceasta calitate.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat nu pot face parte din consiliul de administratie si nu pot fi directori ai societatii.
    Periodic, imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat prezinta Ministerului Agriculturii si Alimentatiei un raport asupra activitatii desfasurate de societatea comerciala si un program de activitate pentru perioada urmatoare, iar la incheierea activitatii prezinta raportul asupra intregii activitati desfasurate.
    Pentru luarea unor decizii complexe, imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat pot atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare.
    Imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat indeplinesc orice alte atributii care deriva din lege, precum si din statutul societatii.
    Atributiile imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor inceta la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 17
    Organizare
    Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de administratie ales de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de patru ani, ai carui membri pot fi realesi pe noi perioade de patru ani si care pot avea calitatea de actionari.
    Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari.
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant.
    Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Sint incompatibile cu calitatea de membru al consiliului de administratie, comisiei de cenzori si director, persoanele care, potrivit legii, sint incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, precum si alte infractiuni prevazute de lege referitor la societatile comerciale.
    Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
    Componenta consiliului de administratie si desemnarea membrilor acestuia se stabilesc de adunarea generala a actionarilor.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a 1/3 din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul dintre vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
    Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din numarul membrilor consiliului de administratie, iar deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Dezbaterile consiliului de administratie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte, cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar.
    Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme.
    In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul dintre vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti.
    Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie, directorul si adjunctii acestuia raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 18
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    c) aproba operatiunile de incasari si plati, potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri, potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu chirie);
    f) stabileste tactica si strategia de marketing;
    g) aproba incheierea sau rezilierea contractelor, potrivit competentelor acordate;
    h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii pe anul in curs;
    i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor.

    CAP. 6
    Gestiunea societatii

    Art. 19
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori formata din 3 membri, care trebuie sa fie actionari, cu exceptia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generala a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti ai Ministerului Economiei si Finantelor.
    Adunarea generala alege, de asemenea, acelasi numar de cenzori supleanti care vor inlocui, in conditiile legii, pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul de control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a profitului si a pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    a) in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    b) la incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de profit si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    c) la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
    d) prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului de activitate al societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul impreuna cu divergentele se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie, in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii), sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii privind incalcarea dispozitiilor legale si statutare.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in acest domeniu.
    Cenzorii si cenzorii supleanti se aleg pe o perioada de maximum 3 ani si pot fi realesi.
    Sint incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta art. 17 alin. 5, precum si cei care sint rude sau afini pina la al patrulea grad inclusiv, sau sotii administratorilor, cei care primesc sub orice forma, pentru alte functii decit aceea de cenzor, un salariu sau o remuneratie de la administratori sau de la societate.

    CAP. 7
    Activitatea societatii

    Art. 20
    Exercitiul economico-financiar
    Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu economico-financiar incepe la data constituirii societatii.
    Art. 21
    Personalul societatii
    Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala a actionarilor. In perioada cit statul este actionar unic, personalul de conducere va fi numit de imputernicitii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat, potrivit legii.
    Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de catre directorii societatii comerciale, in conditiile legii. Salariile se stabilesc prin negocieri, potrivit legii.
    Plata salariilor, a impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Drepturile si obligatiile personalului societatii sint stabilite de catre consiliul de administratie sau de catre directorul societatii comerciale.
    Art. 22
    Amortizarea fondurilor fixe
    Consiliul de administratie stabileste, in conditiile legii, modul de amortizare a fondurilor fixe.
    Art. 23
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei, va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
    Bilantul si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 24
    Calculul si repartizarea beneficiilor
    Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste in conditiile legii.
    Din beneficiul societatii se pot constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii si dezvoltarii de produse noi, investitiilor, reparatiilor, precum si pentru alte activitati stabilite de adunarea generala a actionarilor, in conditiile prevazute de lege.
    Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultind beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia, proportional cu aportul la capitalul social.
    Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face de societate, in conditiile legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 25
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 26
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este actionar unic, transformarea formei juridice a societatii se va face numai cu aprobarea imputernicitilor mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    Art. 27
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    a) imposibilitatea realizarii obiectului social;
    b) hotarirea adunarii generale;
    c) falimentul;
    d) pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    e) numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    f) in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale extraordinare a actionarilor.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in Registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 28
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartizarea patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 29
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.

    CAP. 9
    Dispozitii finale

    Art. 30
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 503/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 503 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 503/1992
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu