HOTARARE Nr. 100 din 29 ianuarie 2004
privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 126 din 12 februarie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit in continuare M.A.E., este organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
in subordinea Guvernului, avand sediul in municipiul Bucuresti, aleea Modrogan
nr. 14, sectorul 1.
(2) M.A.E. asigura realizarea politicii externe a statului roman, inclusiv
participarea la procesul de integrare europeana si euroatlantica a Romaniei, si
colaboreaza la elaborarea, fundamentarea si realizarea politicii economice a
Romaniei, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare si cu Programul
de guvernare.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, M.A.E.
exercita urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul sau de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si
institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de
activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul
aplicarii si respectarii reglementarilor legale din domeniul sau de activitate
si a celor privind organizarea si functionarea institutiilor care isi
desfasoara activitatea in subordinea sau sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau,
potrivit dispozitiilor legale.
Art. 2
In realizarea politicii externe a Romaniei, M.A.E. are urmatoarele
atributii principale:
1. apara si promoveaza pe plan extern interesele nationale ale Romaniei;
2. initiaza activitati internationale menite sa duca la dezvoltarea de
relatii pasnice si de cooperare cu toate statele, intemeiate pe principiile si
pe normele general admise ale dreptului international;
3. asigura promovarea intereselor Romaniei in organizatii internationale cu
caracter universal, european, euroatlantic, regional si subregional;
4. asigura conectarea tarii la institutiile europene si euroatlantice cu
caracter politic, strategic si economic;
5. asigura, prin actiuni de politica externa, consolidarea statului de
drept si a structurilor democratice din societatea romaneasca, precum si
proiectarea unei imagini reale a Romaniei in lume;
6. urmareste evolutia vietii internationale si semnaleaza tendintele care
apar in contextul international;
7. contribuie la asigurarea prezentei active si demne a Romaniei si a
cetatenilor sai in plan international;
8. promoveaza in plan international valorile democratiei, respectarea
drepturilor omului, colaborarea pasnica si solidaritatea umana;
9. apara in strainatate drepturile si interesele statului roman, ale
cetatenilor si ale persoanelor juridice romane, in baza legislatiei romane si
in conformitate cu practica internationala si cu acordurile bilaterale si
multilaterale la care Romania este parte;
10. actioneaza pentru intarirea legaturilor cu romanii din afara
frontierelor Romaniei si pentru pastrarea, dezvoltarea si exprimarea
identitatii lor etnice, culturale, lingvistice si religioase, cu respectarea
legislatiei statului ai carui rezidenti sunt;
11. initiaza sau participa la negocierea tratatelor si a altor intelegeri
internationale pentru Romania;
12. prezinta Guvernului, singur sau, dupa caz, impreuna cu celelalte
ministere, propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea
intelegerilor internationale, aderarea la acestea ori denuntarea lor,
efectueaza schimbul instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de
ratificare sau de aderare, notifica aprobarea ori acceptarea intelegerilor
internationale si denuntarea lor, elibereaza documente certificand deplinele
puteri;
13. urmareste, direct sau in conlucrare cu ministerele si cu celelalte
autoritati publice centrale de specialitate, aplicarea prevederilor tratatelor
si ale altor intelegeri internationale la care Romania este parte si prezinta
propuneri pentru indeplinirea intocmai si cu buna-credinta a obligatiilor
asumate;
14. exercita, in numele Guvernului Romaniei, prerogativele de Agent
guvernamental in procedurile in fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a
Comitetului Ministrilor ale Consiliului Europei, il informeaza constant pe
primul-ministru cu privire la activitatea Agentului guvernamental si formuleaza
propuneri de actiune;
15. elaboreaza sau coopereaza cu ministerele si cu celelalte autoritati
publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative
care au legatura cu relatiile externe si cu politica de comert exterior ale
Romaniei;
16. asigura asistenta permanenta si coordonare in domeniul relatiilor
internationale tuturor ministerelor. In acest scop, in cadrul M.A.E.
functioneaza o structura de coordonare a consilierilor diplomatici, care isi
desfasoara activitatea pe langa membrii Guvernului;
17. formuleaza norme si asigura sprijin institutiilor centrale de stat in
materie de protocol si curtoazie internationala. In acest scop, in cadrul
M.A.E. functioneaza Protocolul national, care indeplineste atributiile ce ii
revin conform legislatiei in vigoare si uzantelor internationale;
18. asigura, sprijina sau coordoneaza, dupa caz, indeplinirea obligatiilor
care decurg din dispozitiile Acordului european instituind o asociere intre
Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale
acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat
prin Legea nr. 20/1993, denumit in continuare Acordul european, precum si
activitatile desfasurate de partea romana in cadrul institutiilor create prin
acest acord;
19. participa, alaturi de Ministerul Integrarii Europene si de celelalte
ministere, la coordonarea procesului de pregatire a aderarii Romaniei la
Uniunea Europeana, cu urmatoarele atributii specifice:
a) asigura presedintia partii romane la lucrarile Consiliului de asociere;
b) participa la subcomitetele de asociere prevazute de Acordul european;
c) coopereaza cu ministerele interesate la organizarea reuniunilor
informale ale ministrilor, in functie de tematica si calendarul stabilite de
Consiliul Afacerilor Generale;
d) coopereaza cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea si
promovarea in tarile membre ale Uniunii Europene si in tarile candidate a unei
strategii de informare, comunicare si de imagine privind evolutia procesului de
pregatire a Romaniei pentru aderare;
20. este reprezentat sau participa, dupa caz, impreuna cu Ministerul
Integrarii Europene la etape desemnate ale procesului de negociere pentru
aderarea la Uniunea Europeana;
21. colaboreaza la elaborarea politicii Romaniei in domeniul relatiilor
economice internationale, in conformitate cu Programul de guvernare si cu
Programul de dezvoltare a Romaniei pe termen mediu, cu luarea in considerare a
tendintelor si proceselor din economia mondiala;
22. promoveaza interesele economice ale Romaniei in relatiile cu alte
state, precum si cu organizatiile economice cu vocatie universala, cu caracter
regional, si cu alte grupari economice;
23. participa sau colaboreaza, dupa caz, la negocierea si la incheierea de
tratate, acorduri si alte intelegeri internationale cu caracter economic sau
pentru stabilirea cadrului juridic necesar, in vederea desfasurarii relatiilor
comerciale externe ale Romaniei, potrivit legii;
24. pastreaza originalele tuturor intelegerilor internationale bilaterale
si copiile certificate de pe intelegerile internationale, originalele
intelegerilor internationale al caror depozitar este Romania si indeplineste
obligatiile ce decurg din aceasta calitate;
25. pastreaza sigiliul de stat al Romaniei;
26. supune spre aprobare scrisorile de acreditare, cererile de agrement si
de exequatur;
27. tine legatura cu misiunile diplomatice si cu oficiile consulare din
Romania in conformitate cu regulile si cu practica internationala;
28. organizeaza, indruma si controleaza activitatea misiunilor diplomatice
si a oficiilor consulare ale Romaniei;
29. organizeaza curierul diplomatic.
Art. 3
(1) M.A.E. avizeaza, in mod obligatoriu, actiunile pe care le initiaza
celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice centrale si locale
in probleme care tin de activitatea lor specifica, dar care au legatura cu
relatiile internationale ale Romaniei, inainte de incheierea documentelor
aferente acestor actiuni.
(2) M.A.E. avizeaza in prealabil, in mod obligatoriu, proiectele de
acorduri, conventii si alte intelegeri internationale pe care le incheie
ministerele si autoritatile administratiei publice centrale, precum si
proiectele de documente de cooperare internationala pe care le incheie
autoritatile administratiei publice locale cu autoritati similare din alte
state.
Art. 4
(1) Ministrul afacerilor externe conduce intreaga activitate a M.A.E. si il
reprezinta in raporturile cu celelalte autoritati publice, cu persoanele
juridice si fizice din tara si din strainatate, precum si in justitie.
(2) Ministrul afacerilor externe indeplineste, in domeniul de activitate al
M.A.E., atributiile generale prevazute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(3) Ministrul afacerilor externe raspunde de intreaga activitate a M.A.E.
in fata Guvernului, precum si, in calitate de membru al Guvernului, in fata
Parlamentului.
(4) Ministrul afacerilor externe are calitatea de ordonator principal de
credite.
(5) In exercitarea atributiilor sale, ministrul afacerilor externe emite
ordine si instructiuni in conditiile legii.
Art. 5
(1) Ministrul afacerilor externe este ajutat in activitatea sa de 4
secretari de stat si de 3 subsecretari de stat.
(2) Atributiile secretarilor de stat si ale subsecretarilor de stat se
stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Secretarul de stat pentru diplomatie publica are in atributii si
coordonarea activitatii Comisiei Fulbright.
Art. 6
(1) In cadrul M.A.E. functioneaza Agentul guvernamental pentru Curtea
Europeana a Drepturilor Omului, cu rang de subsecretar de stat, subordonat
ministrului afacerilor externe.
(2) Prerogativele, organizarea si functionarea Agentului guvernamental sunt
reglementate prin Ordonanta Guvernului nr. 94/1999 privind participarea
Romaniei la procedurile in fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a
Comitetului Ministrilor ale Consiliului Europei si exercitarea dreptului de
regres al statului in urma hotararilor si conventiilor de rezolvare pe cale
amiabila, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2001, cu modificarile
ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 868/2003 privind organizarea si
functionarea Agentului guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor
Omului.
Art. 7
(1) Pana la data de 31 decembrie 2005, in cadrul M.A.E. functioneaza
Autoritatea de Management a Proiectului de participare a Romaniei la Expozitia
Mondiala EXPO 2005 "Intelepciunea Naturii" Aichi, Japonia, denumita
in continuare autoritatea.
(2) Autoritatea este condusa de comisarul general al Sectiunii romane, cu
rang de secretar de stat, care isi desfasoara activitatea sub coordonarea
directa a ministrului afacerilor externe, ajutat de comisarul general adjunct
al Sectiunii romane, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a
primului-ministru.
(3) Organizarea si functionarea autoritatii sunt reglementate prin
Hotararea Guvernului nr. 1.149/2003 privind participarea Romaniei la Expozitia Mondiala
EXPO 2005 "Intelepciunea Naturii" Aichi, Japonia.
Art. 8
(1) M.A.E. are un secretar general si un secretar general adjunct, numiti
potrivit legii.
(2) Secretarul general exercita, in principal, atributiile stabilite prin
Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare. Secretarul
general poate indeplini si alte insarcinari prevazute de Regulamentul de
organizare si functionare a M.A.E. sau incredintate de ministru.
Art. 9
(1) Structura organizatorica a M.A.E. este prevazuta in anexa nr. 1. In
cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe, se pot organiza
servicii si birouri, in conditiile legii.
(2) Atributiile compartimentelor din aparatul central de lucru al M.A.E. se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului,
aprobat prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Numarul maxim de posturi in M.A.E. este de 1.958, exclusiv demnitarii,
din care 597 in centrala M.A.E., exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului.
Art. 10
(1) Pe langa ministrul afacerilor externe functioneaza, ca organ
consultativ, Colegiul M.A.E.
(2) Componenta si regulamentul de functionare ale Colegiului M.A.E. se
aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Colegiul M.A.E. se intruneste, de regula, trimestrial sau ori de cate
ori este nevoie, la cererea si sub presedintia ministrului afacerilor externe,
pentru dezbaterea unor probleme importante privind activitatea M.A.E.
Art. 11
(1) M.A.E. este incadrat cu personal diplomatic si consular, cu functionari
publici, precum si cu personal contractual.
(2) Personalul diplomatic si consular are drepturile si obligatiile
stabilite prin Statutul corpului diplomatic si consular.
(3) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului
afacerilor externe.
Art. 12
(1) Serviciul exterior al M.A.E. cuprinde misiunile diplomatice, oficiile
consulare si institutele culturale.
(2) Numarul maxim de posturi prevazut pentru serviciul exterior al M.A.E.
este de 1.345.
(3) Infiintarea, desfiintarea si schimbarea rangului misiunilor diplomatice
si oficiilor consulare se fac potrivit legii. Infiintarea si desfiintarea
institutelor culturale romanesti din strainatate se aproba prin hotarare a
Guvernului, la propunerea M.A.E., a Ministerului Culturii si Cultelor si a
Institutului Cultural Roman.
(4) Structura de personal si regulamentul de functionare ale misiunilor
diplomatice si oficiilor consulare se aproba prin ordin al ministrului
afacerilor externe. Structura de personal si regulamentul de organizare si
functionare ale institutelor culturale romanesti se stabilesc, la propunerea
Institutului Cultural Roman, prin ordin comun al ministrului afacerilor
externe, ministrului culturii si cultelor si presedintelui Institutului
Cultural Roman.
(5) Numirea directorilor si a directorilor adjuncti ai institutelor
culturale romanesti din strainatate se face, la propunerea presedintelui
Institutului Cultural Roman, prin ordin comun al ministrului afacerilor
externe, ministrului culturii si cultelor si al presedintelui Institutului
Cultural Roman, potrivit legii. Directorul Academia di Romania din Roma si cel
al Institutului Cultural Roman si Cercetare Umanistica de la Venetia sunt
numiti la propunerea presedintelui Academiei Romane, prin ordin comun al
ministrului afacerilor externe, ministrului culturii si cultelor si
presedintelui Institutului Cultural Roman.
(6) Numirea diplomatilor cu atributii in domeniul relatiilor economice si
comerciale se face de catre Departamentul de Comert Exterior din cadrul
Ministerului Economiei si Comertului, cu avizul M.A.E.
(7) Numirea diplomatilor cu atributii in domeniul relatiilor
cultural-stiintifice si educationale se face de catre M.A.E., cu consultarea
Ministerului Culturii si Cultelor, Institutului Cultural Roman si a celorlalte
autoritati ale administratiei publice centrale interesate.
(8) Numirea atasatilor apararii si a personalului care este incadrat in
birourile atasatilor apararii se face de ministrul apararii nationale.
(9) Numirea atasatilor de afaceri interne si a personalului care este
incadrat in birourile atasatilor de afaceri interne se face de ministrul
administratiei si internelor.
(10) Numirea specialistilor in probleme financiar-bancare se face de
ministrul finantelor publice.
Art. 13
(1) Institutele culturale romanesti din strainatate functioneaza in
subordonare administrativa fata de M.A.E.
(2) M.A.E. asigura cuprinderea in bugetul propriu a fondurilor necesare
bunei functionari a institutelor culturale romanesti din strainatate, derularea
programelor si proiectelor stabilite de consiliul de conducere al Institutului
Cultural Roman, potrivit legii, precum si transportul, in regim de curier
diplomatic, al materialelor documentare necesare activitatii acestor institute.
Art. 14
(1) Seful misiunii diplomatice este reprezentant unic al Romaniei in statul
in care este acreditat.
(2) Functionarii desemnati sa isi desfasoare activitatea in serviciul
exterior al M.A.E. actioneaza sub indrumarea sefului misiunii diplomatice.
(3) Personalul cu atributii in domeniul relatiilor economice si comerciale,
al relatiilor cultural-stiintifice si educationale, atasatii apararii si
personalul incadrat in birourile atasatilor apararii, atasatii de afaceri
interne si personalul incadrat in birourile atasatilor de afaceri interne,
precum si specialistii in probleme financiar-bancare sunt supusi autoritatii
sefului misiunii diplomatice in care isi desfasoara activitatea si actioneaza
sub indrumarea acestuia, fiind investiti atat cu atributii de consiliere a
acestuia, cat si cu atributii specifice in domeniul lor de specialitate.
Art. 15
(1) Ministerul Integrarii Europene, precum si alte ministere si institutii
desemneaza, cu avizul M.A.E., in limita posturilor alocate prin hotarari ale
Guvernului, specialisti care isi desfasoara activitatea in cadrul Misiunii
Permanente a Romaniei pe langa Uniunea Europeana, la ambasada Romaniei din
statul ce detine presedintia Consiliului Uniunii Europene si la ambasadele
Romaniei din alte state membre sau candidate la Uniunea Europeana, pentru
indeplinirea atributiilor specifice ale acestora privind negocierea aderarii
Romaniei la Uniunea Europeana, pregatirea pentru aderare si armonizarea
legislatiei romane cu reglementarile comunitare.
(2) Pe durata misiunii lor specialistii desemnati sa isi desfasoare
activitatea conform alin. (1) sunt detasati la M.A.E.
Art. 16
(1) In subordinea M.A.E. functioneaza Academia Diplomatica, institutie
publica cu personalitate juridica, avand ca scop principal specializarea,
extinderea si perfectionarea pregatirii in domeniul diplomatiei si relatiilor
internationale a personalului M.A.E., in cadrul programului de pregatire si
perfectionare a acestuia.
(2) Academia Diplomatica poate sa organizeze, in cooperare cu Ministerul
Educatiei, Cercetarii si Tineretului si cu alte ministere interesate, cursuri
de scurta sau de lunga durata, in vederea formarii si perfectionarii in
domeniile relatiilor internationale si diplomatiei a altor functionari sau a
altor categorii de persoane.
(3) Organizarea si functionarea Academiei Diplomatice sunt reglementate
prin Hotararea Guvernului nr. 99/2002, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 118 din 13 februarie 2002.
Art. 17
(1) In subordinea M.A.E. si in coordonarea ministrului delegat pentru
coordonarea autoritatilor de control functioneaza Agentia Nationala de Control
al Exporturilor, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale,
cu personalitate juridica, condusa de un presedinte cu rang de secretar de
stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Structura organizatorica a Agentiei Nationale de Control al
Exporturilor se stabileste prin ordin al ministrului afacerilor externe.
Art. 18
(1) In coordonarea M.A.E. functioneaza Institutul Roman de Studii
Internationale "Nicolae Titulescu".
(2) Institutul Roman de Studii Internationale "Nicolae Titulescu"
are ca scop principal elaborarea de studii si cercetari, precum si organizarea
de seminarii, simpozioane si alte manifestari stiintifice, interne si
internationale, de natura sa sprijine promovarea obiectivelor de politica
externa ale Romaniei.
(3) Structura de personal, organizarea si functionarea Institutului Roman
de Studii Internationale "Nicolae Titulescu" sunt reglementate prin
Hotararea Guvernului nr. 1.073/2001, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001.
Art. 19
In coordonarea M.A.E. isi desfasoara activitatea Comisia Fulbright, care
administreaza schimburile educationale si stiintifice dintre Guvernul Romaniei
si Guvernul Statelor Unite ale Americii.
Art. 20
Prin bugetul M.A.E. se finanteaza de la bugetul de stat cheltuielile
functionale si de intretinere aferente personalului din serviciul exterior, cu
atributii in domeniul economic si comercial.
Art. 21
(1) Prin bugetul M.A.E. se finanteaza de la bugetul de stat, potrivit
legii, functionarea institutiilor prevazute la pct. I din anexa nr. 2.
(2) Din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat se
finanteaza institutiile prevazute la pct. II din anexa nr. 2.
(3) M.A.E. asigura din bugetul propriu aprobat si cheltuielile de
intretinere si de functionare a cladirilor in care functioneaza secretariatele
unor institutii cu preocupari in domeniul relatiilor internationale, prevazute
la pct. III din anexa nr. 2.
Art. 22
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 23
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 733/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Afacerilor Externe, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
479 din 4 iulie 2003, cu modificarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi in Centrala MAE este de 597,
exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE
_________________________ ___________________________
| | | |
| Cabinetul Ministrului |__ __| Corpul*1) de Control |
|_________________________| | | |___________________________|
_________________________ | ____________ | ___________________________
| Oficiul*2) | | | | | | |
| purtatorului de cuvant, |__|_| |_|__| |
| relatia cu mass-media | | | MINISTRU | | | Corpul*1) de Audit Intern |
| si relatii cu publicul | | | | | | |
|_________________________| | | | | |___________________________|
_________________________ | |____________| | ___________________________
| Directia Cancelarie si | | | | | Oficiul*2) Legislatie si |
| Protectia Informatiilor |__| | |__| Contencios |
| Clasificate | | | |
|_________________________| | |___________________________|
|
|
...............
_______________________________|__________________________:______
:
____|_____ | | ____|___ ____|_____ : _____|_____
:
| SECRETAR | | ||SECRETAR| |SECRETAR | :| SECRETAR
|:
| DE STAT | | ||DE STAT | |DE STAT | :|DE STAT*4)
|:
| pentru | | ||pentru | |pentru | :|
|:
| probleme | | ||probleme| |diplomatie| :|
|:
| europene | | ||globale | |publica | :|
|:
|__________| _____________________| ||________| |__________|
:|___________|:
| | _______| | | | : |
:
| | ____|______ | _|_________ | : _____|_____
:
| | |Subsecretar| | |Subsecretar| |
:|Subsecretar|:
| | |de stat | | |de stat*3) | | :|de stat*4)
|:
| | |___________| | |___________| |
:|___________|:
| ____|___ | | | | | : |
:
| |SECRETAR| | | | | |____ : |
:
| |GENERAL | | | | |______________ |: |
:
| |________| | | |_________________ | |: |
:
| ____|____________|____|__________________ || |: |
:
| ____|___ | | | | | | || |: |
:
| |Secretar| | | | | | | || |: | :
| |general | | | | | | | || |: |
:
| |adjunct | | | | | | | || |: |
:
| |________| | | | | | | || |: |
:
| | ___|____ __|__|__ | ___|_____ _____|_____ || |: |
:
| | |Directia||Directia| | |Directia ||Directia | || |: |
:
| | |Generala||Generala| | |Generala ||Generala | || |: |
:
| | |Resurse ||Afaceri | | |Afaceri ||Afaceri | || |: |
:
| | |Umane ||Juridice| | |Consulare||Politice si| || |: |
:
| | | || | | | ||Economice | || |: |
:
| | |________||________| | |_________||___________| || |: |
:
| | | | | | | _______|| |: |
:
| | | | | | | | ______| |: |
:
| | | | | |_______ | | | __|: |
:
___|_ __|__ __|_______ | ___|_________ | | _|_|_ __|__ : _____|_____
:
|MODUL| |MODUL||Directia | | |Directia | | |
|MODUL||MODUL|:|AUTORITATEA|:
| 1 | | 2 ||Organizare| | |Agent | | | | 3 || 4 |:| *4)
|:
| | | ||Resurse | | |Guvernamental| | | | || |:|
|:
| | | ||Umane | | | | | | | || |:|
|:
|_____| |_____||__________| | |_____________| | | |_____||_____|:|___________|:
| | |____________ :
:
_____________| _______| |
:.............:
______|______ _____|_____ ______|_______
______|______ _____|____ ____|____ _____|____ ____|______ ______|_______
|Directia ||Oficiul*2)||Directia ||Centrul*2)||Directia ||Directia |
|Drept ||Drept ||Relatii ||National ||Analiza si ||Organizatii |
|International||Comunitar ||Consulare||de Vize ||Planificare||Economice |
|si Tratate || || || ||Politica ||Internationale|
|_____________||__________||_________||__________||___________||______________|
____________|_______
|Oficiul*2) Asistenta|
| pentru Dezvoltare |
|____________________|
MODUL 1
_____________
| SECRETAR |
| DE STAT |
| pentru |
| probleme |
| europene |
|_____________|
________________|________________________________________
_________|_________ ________|__________ |
| Directia Generala | | Directia Generala | |
| Uniunea Europeana | | Europa Extinsa | |
|___________________| |___________________| |
____________|____________ __________|____________ |
_______|______ ____|______ ____|___ _____|____ ____|_____ _____|_____ |
|Directia ||Directia ||Directia| |Directia ||Directia ||Directia | |
|Afaceri ||Europa ||State | |Europa ||Balcanii ||OSCE, CE si| |
|Institutionale||Occidentala||Membre | |Largita si||de Vest si||Drepturile | |
|si Politici UE||- Europa || | |Republica ||Cooperare ||Omului | |
| ||Centrala || | |Moldova ||Regionala || | |
|______________||___________||________| |__________||__________||___________| |
_______|
_________|_______
|Oficiul*2) pentru|
|Relatia cu |
|Parlamentul |
|_________________|
MODUL 2
________________
|Secretar general|
|adjunct |
|________________|
_____________________________|________________
_______|__________ | ________|________
|Directia Generala | | |Directia Generala|
|Management | | |Protocol National|
|Financiar Logistic| | | |
|__________________| | |_________________|
_______|__________________ | |
_____|_______ ____|____ ______|______ | ____|_____
|Directia ||Directia ||Directia | | | Directia |
|Finante, ||Asigurare||Investitii si| | | protocol |
|Salarizare si||Logistica||Aprovizionare| | | |
|Contabilitate|| || | | | |
|_____________||_________||_____________| | |__________|
____________|_____________
______|______ _____|_____ _____|_____
|Directia ||Directia ||Directia |
|Protectia ||Comunicatii||Tehnologia |
|Misiunilor si||Speciale ||Informatiei|
|Curieri || || |
|Diplomatici || || |
|_____________||___________||___________|
MODUL 3
_____________
| SECRETAR |
| DE STAT |
| pentru |
| probleme |
| globale |
|_____________|
| |
| _____|_______
| | Subsecretar |
| | de stat*3) |
| |_____________|
| |
______________________|________|______________________
_______|___________ | __________|___________
|Directia Generala | | |Directia Generala |
|Politici Strategice| | |ONU si Afaceri Globale|
|___________________| | |______________________|
__________|___________ | __________________|_______
____|___ ____|___ _____|_______ _|___|__ ______|_______ ____|____
|Directia| |Directia| |Oficiul*2) | |Directia| |Oficiul*2) | |Directia |
|NATO | |America | |pentru | |ONU | |Institutii | |Orientul |
| | | | |neproliferare| | | |Specializate | |Apropiat,|
| | | | | | | | |si alte | |Asia, |
| | | | | | | | |Organizatii | |Africa |
| | | | | | | | |Internationale| | |
|________| |________| |_____________| |________| |______________| |_________|
MODUL 4
_____________
| SECRETAR |
| DE STAT |
| pentru |
| diplomatie |
| publica |
|_____________|
|
______|______
| Directia |
| Generala |
| Politici |
| Publice |
|_____________|
________________________|___________________________
________|__________ _________|_________ _____________|_____________
|Directia Comunicare| |Directia Comunitati| |Directia Relatii Culturale |
|si Diplomatie | |Romanesti | |Stiintifice si Tehnologice,|
|Publica | | | |Patrimoniu Diplomatic |
|___________________| |___________________| |___________________________|
NOTA:
Numarul maxim de posturi prevazut pentru Serviciul exterior este de 1.345.
------------
*1) Se organizeaza la nivel de birou.
*2) Se organizeaza la nivel de serviciu.
*3) Pe perioada detinerii postului de membru al Consiliului de Securitate
*4) Se va ocupa de organizarea participarii Romaniei la Expozitia Mondiala
EXPO 2005 "Intelepciunea Naturii" Aichi, Japonia - pana la 31
decembrie 2005.
ANEXA 2
INSTITUTIILE
a caror finantare este asigurata si prin bugetul Ministerului Afacerilor
Externe
I. Institutii finantate de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor
Externe:
1. Agentia Nationala de Control al Exporturilor - ANCEX (45 de posturi)
2. Comisia Fulbright
II. Institutii finantate din venituri proprii si din subventii de la
bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe:
1. Institutul Roman de Studii Internationale "Nicolae Titulescu"
(30 de posturi)
2. Academia Diplomatica (30 de posturi)
III. Secretariate ale institutiilor finantate din fondurile Ministerului
Afacerilor Externe, in cadrul numarului total de posturi aprobat acestuia:
1. Asociatia de Drept International si Relatii Internationale
2. Asociatia Internationala de Studii Sud Est Europene
3. Casa Americii Latine.