HOTARARE Nr.
1164 din 17 noiembrie 2010
pentru modificarea si
completarea Hotarârii Guvernului nr. 838/2010 privind aprobarea normelor
metodologice de acordare a ajutoarelor de stat pentru realizarea angajamentelor
asumate voluntar în favoarea bunastarii pasarilor, precum si a Hotarârii
Guvernului nr. 839/2010 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a
ajutoarelor de stat pentru realizarea angajamentelor asumate în favoarea
bunastarii si protectiei porcinelor
ACT EMIS DE: GUVERNUL
ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 790 din 25 noiembrie 2010
In temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 838/2010 privind aprobarea normelor
metodologice de acordare a ajutoarelor de stat pentru realizarea angajamentelor
asumate voluntar în favoarea bunăstării păsărilor, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 25 august 2010, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 3,
partea introductivă a alineatului (2) şi alineatul (3) se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„(2) Ajutorul de stat se acordă anual producătorilor
agricoli, aşa cum sunt definiţi la art. 2 alin. (1), dacă în perioada
angajamentului asumat în cadrul tehnologiei de creştere a păsărilor aplică una
sau mai multe dintre următoarele 6 măsuri, prin care se asigură depăşirea
standardelor minime obligatorii, în funcţie de numărul de măsuri aplicate în
anul solicitării:
........................................................................................................
(3) Suma maximă anuală/unitate
vită mare, denumită în continuare UVM, aferentă perioadei 2010-2013, pe tip de pasăre şi pe fiecare măsură
de bunăstare, este prevăzută în anexa nr. 1."
2. După articolul 4
se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:
„Art. 41. -In cazul
exploataţiilorîn care s-au utilizat deja una sau mai multe dintre măsurile
privind bunăstarea păsărilor prevăzute la art. 3 alin. (2), altele decât
măsurile tehnologice obligatorii, pentru depăşirea standardelor minime
obligatorii prevăzute în legislaţia în vigoare, nu se acordă ajutoare de stat
pentru măsura sau măsurile deja aplicate înainte de angajamentele asumate pe
bază voluntară pentru o perioadă de 5 ani, conform schemei de ajutor de
stat."
3. Titlul capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL V
Modul de acordare şi documentele necesare
solicitării ajutorului de stat"
4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Pentru a beneficia de ajutoarele de stat prevăzute la art. 3 alin. (1), solicitanţii trebuie să completeze o
cerere iniţială anuală aferentă perioadei 16 octombrie- 15 octombrie a anului
următor, prevăzută la art. 4 lit. a), şi să o depună individual sau prin
reprezentant legal/împuternicit/ delegat, în perioada 1-15 octombrie a fiecărui
an, înainte de începerea desfăşurării activităţii pentru măsurile prevăzute la
art. 3 alin. (2), la centrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, al
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură pe raza căruia îşi
desfăşoară activitatea de creştere a păsărilor. (2) Prin excepţie, pentru
primul an de aplicare a schemei de ajutor de stat, respectiv 2010-2011, cererea
iniţială anuală se depune în termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei
Comisiei Europene de autorizare a acordării ajutorului de stat.
(3) Pentru a beneficia de
ajutoarele de stat prevăzute la art. 3 alin. (1) sunt eligibili numai
solicitanţii care au primit aviz favorabil pentru cererea iniţială anuală
aferentă perioadei 16 octombrie-15 octombrie a anului următor, depusă în
termenul legal prin centrele judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ale
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi numai pentru
activităţile desfăşurate după avizarea acesteia.
(4) Pentru a beneficia de ajutoarele
de stat prevăzute la art. 3 alin. (1), solicitanţii care au cererea iniţială
anuală avizată favorabil trebuie să completeze şi să depună trimestrial cererea
pentru solicitarea ajutorului de stat, al cărei model este prevăzut în anexa
nr. 3, precum şi tabelele prevăzute în anexele nr. 3.1-3.6 şi să le depună
individual sau prin reprezentant legal/împuternicit/delegat, până în data de 25
inclusiv a lunii următoare trimestrului în care s-au făcut livrările către
abator sau transferul de la ferme de tineret la ferme de găini adulte în cazul
găinilor ouătoare şi găinilor de reproducţie din rase grele, la centrul judeţean,
respectiv al municipiului Bucureşti, al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea de creştere a păsărilor.
(5) Cererea iniţială anuală,
prevăzută la art. 4 lit. a), este însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe certificatul de
înregistrare la registrul comerţului/certificatul de înregistrare fiscală, după
caz;
b) copie de pe angajamentul
scris prin care se angajează că pentru o perioadă de 5 ani utilizează toate
cele 6 măsuri, una sau combinaţii din cele 6 măsuri tehnologice care asigură
bunăstarea păsărilor specificate la art. 3 alin. (2), cu declaraţiile aferente
acestuia;
c) documentul care atestă
calitatea de membru al unei forme asociative legal constituite, al unui grup de
producători recunoscut, al unei asociaţii economice sau cooperative de
producţie şi valorificare ori de membru al altor organizaţii profesionale;
d) copie de pe documentul din
care rezultă codul de exploataţie din Registrul naţional al exploataţiilor al
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, după
caz;
e) copie de pe autorizaţia
sanitară veterinară pentru exploataţie;
f) adeverinţă eliberată de
consiliul local, în care se menţionează numărul de păsări înscris în Registrul
agricol şi deţinut de solicitant, pe tipuri de păsări, după caz;
g) declaraţie pe propria
răspundere că solicitantul nu are datorii restante la bugetul de stat şi la
bugetul local la data depunerii cererii;
h) declaraţie pe propria răspundere că solicitantul nu
are emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat;
i) copia contractului de asistenţă încheiat conform
legii cu un medic veterinar de liberă practică, pentru măsurile prevăzute la
art. 3 alin. (2) lit. c), d) şi f);
j) dovadă cont trezorerie;
k) copie de pe BI/CI al/a
administratorului/reprezentantului legal/împuternicitului/delegatului.
(6) Cererea pentru solicitarea ajutorului de stat
prevăzută la alin. (4) este însoţită, pe lângă documentele stabilite pentru
fiecare măsură pentru care se solicită ajutor de stat, şi de următoarele
documente:
a) copie de pe factura fiscală de vânzare a păsărilor
de carne la abator/alte ferme, dacă este cazul;
b) copie de pe documentul de
însoţire a păsărilor de la fermă la abator/alte ferme şi copie de pe raportul
de tăiere a păsărilor abatorizate, în cazul tăierii în abator propriu, dacă
este cazul;
c) copie de pe documentul de însoţire a păsărilor de la
fermă la abator şi copie de pe factura fiscală de abatorizare a păsărilor, în
cazul tăierii în regim de prestări de servicii, dacă este cazul;
d) fişa urmăririi activităţii,
pe categorii de păsări, al cărei model este prevăzut în anexele nr. 4-9,
înregistrată la unitatea de creştere şi semnată de conducătorul unităţii şi de
directorul economic al unităţii."
5. La articolul 6, alineatul
(2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea prevăzută în anexa
nr. 3 este însoţită şi de certificatele lunare de analiză din trimestrul pentru
care se face solicitarea ajutorului de stat, eliberate de un laborator
acreditat, în care se specifică nivelul deoxinivalenolului."
6. La articolul 7,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea prevăzută în anexa
nr. 3 este însoţită şi de certificatele lunare de analiză din trimestrul pentru
care se face solicitarea ajutorului de stat, eliberate de un laborator
acreditat, în care se confirmă că furajele nu conţin făinuri proteice de
origine animală, inclusiv făină de peşte."
7. La articolul 8,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea prevăzută în anexa
nr. 3 este însoţită şi de un document sanitar veterinar, eliberat de un medic
veterinar de liberă practică care are contract cu exploataţia în cauză, în care
se specifică procentul de păsări cu leziuni pe fiecare ciclu de producţie din
trimestrul pentru care se face solicitarea ajutorului de stat."
8. La articolul 9,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea prevăzută în anexa
nr. 3 este însoţită şi de documentele sanitare veterinare, eliberate de medicul
veterinar oficial din abator sau de medicul veterinar de liberă practică,
pentru transferul din fermele de tineret la ferme de găini adulte în cazul
găinilor ouătoare şi al găinilor de reproducţie din rase grele, în care se
specifică procentul de păsări vătămate pe timpul transporturilor din trimestrul
pentru care se face solicitarea ajutorului de
stat."
9. La articolul 10,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea prevăzută în anexa
nr. 3 este însoţită şi de buletinele lunare de analiză din trimestrul pentru
care se face solicitarea ajutorului de stat, eliberate de un laborator
acreditat, care să ateste că apa de băut îndeplineşte standardele minime de
calitate pentru apa potabilă."
10. La articolul 11,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură,
cererea prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită de un document întocmit de un
medic veterinar de liberă practică care are contract cu exploataţia în cauză,
care să cuprindă valorile medii ale parametrilor de microclimat - temperatură,
umiditate, viteza aerului -, înregistrate la unitatea avicolă pe fiecare ciclu
de producţie din trimestrul pentru care se face solicitarea ajutorului de stat,
şi care atestă că aceştia se încadrează în limita prevăzută la alin. (1)."
11. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Centrele judeţene, respectiv al
municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, după primirea şi înregistrarea cererilor iniţiale anuale, verifică
încadrarea sumelor solicitate în plafonul anual total pentru schema de ajutor
de stat şi acordă un aviz favorabil sau nefavorabil, după caz, conform
procedurii elaborate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură."
12. La articolul 15, alineatul (2) se abrogă.
13. Articolul 16 se modificaşi va avea următorul
cuprins:
„Art. 16. -Avizul cererilor iniţiale va fi acordat în
ordine cronologică, după data
şi ora depunerii/înregistrării cererii iniţiale la registratura centrelor
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, în limita plafonului alocat pentru schema de
ajutor de stat."
14. Articolul 17 se
modificaşi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) După aprobarea cererii pentru
deschiderea creditelor
bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului
Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, care alimentează conturile centrelor sale
judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, care, pe baza cererilor
aprobate, virează sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de
ajutor de stat, potrivit legislaţiei în vigoare.
(2) Plăţile pentru ajutorul de stat prevăzut la art. 1
alin. (1) se efectuează începând cu data de 16 noiembrie, după încheierea
anului în care s-au aplicat măsurile prevăzute la art. 3 alin. (2) şi pentru
care se solicită ajutor de stat."
15. Articolul 22 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. -In baza prevederilor prezentei hotărâri, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură elaborează proceduri
detaliate de verificare a cererilor de ajutor de stat şi a condiţiilor de
eligibilitate, aprobate prin decizie a directorului general al Agenţiei de
Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi avizate de direcţia de specialitate
din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, proceduri aduse la
cunoştinţa beneficiarilor prin afişare la sediile Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură şi pe site-ul oficial al instituţiei."
16. La anexa nr. 3 „Cerere pentru solicitarea ajutorului
de stat pentru realizarea angajamentelor asumate în favoarea bunăstării păsărilor pentru
perioada.....................", la
paragraful „Persoană juridică:", sintagma „aferent semestrului
.................. anul ...........:" se înlocuieşte cu sintagma „aferent trimestrului...................anul..................:".
Art. II. - Hotărârea
Guvernului nr. 839/2010 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a
ajutoarelor de stat pentru realizarea angajamentelor asumate în favoarea
bunăstării şi protecţiei porcinelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 600 din 25 august
2010, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 3,
partea introductivă a alineatului (2) şi alineatul (3) se modifică şi vor avea
următorul cuprins:
„(2) Ajutorul de stat se acordă anual producătorilor
agricoli, aşa cum sunt definiţi la art. 2 alin. (1), dacă în perioada
angajamentului asumat în cadrul tehnologiei de creştere a porcinelor aplică una
sau mai multe dintre următoarele 7 măsuri, prin care se asigură depăşirea
standardelor minime obligatorii, în funcţie de numărul de măsuri aplicate în
anul solicitării:
.....................................................................................................
(3) Suma maximă anuală/unitate vită mare, denumită în
continuare UVM, aferentă
perioadei 2010-2013, pe tip de porc şi pe fiecare măsură de bunăstare, este
prevăzută în anexa nr. 1."
2. După articolul 4
se introduce un nou articol, articolul 41, cu următorul cuprins:
„Art. 41. -In cazul
exploataţiilorîn care s-au utilizat deja una sau mai multe dintre măsurile
privind bunăstarea şi protecţia porcinelor prevăzute la art. 3 alin. (2),
altele decât măsurile tehnologice obligatorii, pentru depăşirea standardelor
minime obligatorii prevăzute în legislaţia în vigoare, nu se acordă ajutoare de
stat pentru măsura sau măsurile deja aplicate înainte de angajamentele asumate
pe bază voluntară pentru o perioadă de 5 ani, conform schemei de ajutor de
stat."
3. Titlul capitolului V se modifică şi va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL V
Modul de acordare şi documentele necesare
solicitării ajutorului de stat"
4. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 5. - (1) Pentru a beneficia de ajutoarele de stat prevăzute la art. 3 alin. (1), solicitanţii trebuie să completeze o
cerere iniţială anuală aferentă perioadei 16 octombrie-
15 octombrie a anului următor, prevăzută la art. 4
lit. a), şi să o depună individual sau prin reprezentant legal/împuternicit/
delegat, în perioada 1-15 octombrie a fiecărui an, înainte de începerea
desfăşurării activităţii pentru măsurile prevăzute la art. 3 alin. (2), la
centrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, al Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură, pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea de
creştere a porcilor.
(2) Prin excepţie, pentru primul an de aplicare a
schemei de ajutor de stat, respectiv 2010-2011, cererea iniţială anuală se
depune în termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei Comisiei Europene
de autorizare a acordării ajutorului de stat.
(3) Pentru a beneficia de ajutoarele de stat prevăzute la art. 3 alin. (1) sunt eligibili numai solicitanţii care au
primit aviz favorabil pentru cererea iniţială anuală aferentă perioadei 16 octombrie-15 octombrie a anului
următor, depusă în termenul legal prin centrele judeţene, respectiv al
municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, şi numai pentru activităţile desfăşurate după avizarea acesteia.
(4) Pentru a beneficia de
ajutoarele de stat prevăzute la art. 3 alin. (1), solicitanţii care au cererea
iniţială avizată favorabil trebuie să completeze şi cererea pentru încasarea
ajutorului de stat, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3, precum şi tabelele
prevăzute în anexele nr. 3.1-3.7.
(5) Cererea pentru încasarea ajutorului de stat se
depune individual sau prin reprezentant
legal/împuternicit/delegat, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare
trimestrului în care s-au făcut livrările către abator pentru porcii graşi
şi/sau vânzarea scrofiţelor/scroafelor, la centrul judeţean, respectiv al
municipiului Bucureşti, al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
pe raza căruia solicitantul îşi desfăşoară activitatea de creştere a porcilor.
(6) Cererea iniţială anuală,
prevăzută la art. 4 lit. a), este însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe certificatul de
înregistrare la registrul comerţului/certificatul de înregistrare fiscală, după
caz;
b) copie de pe BI/CI al/a administratorului/reprezentantului
legal/împuternicitului/delegatului;
c) copie de pe angajamentul scris prin care se
angajează că pentru o perioadă de 5 ani utilizează toate cele 7 măsuri, una sau
nişte combinaţii între cele 7 măsuri tehnologice care asigură bunăstarea porcinelor
specificate la art. 3 alin. (2), cu declaraţiile aferente acestuia;
d) documentul care atestă calitatea de membru al unei
forme asociative legal constituite, al unui grup de producători recunoscut, al
unei asociaţii economice sau cooperative de producţie şi valorificare ori de
membru al altor organizaţii profesionale;
e) copie de pe documentul din care rezultă codul de exploataţie din Registrul naţional al exploataţiilor al
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, după
caz;
f) copie de pe autorizaţia
sanitară veterinară pentru exploataţie;
g) adeverinţă eliberată de
consiliul local, în care se menţionează numărul de porci înscris în Registrul
agricol şi deţinut de solicitant, după caz;
h) declaraţie pe propria răspundere că solicitantul nu
are datorii restante la bugetul de stat şi la bugetul local la data depunerii
cererii;
i) declaraţie pe propria
răspundere că solicitantul nu are emisă o decizie de recuperare a unui ajutor
de stat;
j) copia contractului de asistenţă încheiat conform
legii cu un medic veterinar de liberă practică, pentru măsurile prevăzute la
art. 3 alin. (2);
k) dovadă cont trezorerie.
(7) Cererea pentru încasarea ajutorului de stat
prevăzută la alin. (4) este însoţită, pe lângă documentele stabilite pentru
fiecare măsură pentru care se solicită ajutor de stat, şi de următoarele
documente:
a) copie de pe factura fiscală
de vânzare a scroafelor şi scrofiţelor;
b) în cazul porcilor
abatorizaţi proveniţi din tranzacţiile comerciale, copie de pe documentul de
însoţire a porcilor de la fermă la abator, copie de pe factura fiscală pentru
porcii abatorizaţi şi clasificaţi, întocmită pe baza preţului rezultat/kg
carcasă ca urmare a aplicării grilei de preţuri, folosind preţul negociat
pentru nivelul de referinţă, copie de pe raportul de clasificare a carcaselor;
c) în cazul porcilor abatorizaţi proveniţi din ferme
proprii şi prestări de servicii, copie de pe documentul de însoţire a porcilor
de la fermă la abator şi copie de pe raportul de clasificare a carcaselor;
d) mişcarea lunară şi cumulată
a efectivelor de porcine, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5;
e) fişa urmăririi activităţii
la porcine, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6, înregistrată la
unitatea de creştere şi semnată de conducătorul unităţii şi de directorul
economic al unităţii."
5. La articolul 7,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea pentru încasarea
ajutorului de stat prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită şi de un document
sanitar veterinar, eliberat de un medic veterinar de liberă practică ce are
contract cu exploataţia în cauză conform legii, care atestă că au fost îndeplinite condiţiile prevăzute la
alin. (1) în trimestrul pentru care se face solicitarea ajutorului de stat."
6. La articolul 8,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea pentru încasarea
ajutorului de stat prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită şi de un document
sanitar veterinar, eliberat de un medic veterinar de liberă practică ce are
contract cu exploataţia în cauză conform legii, care atestă că au fost
îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1) în trimestrul pentru care se face
solicitarea ajutorului de stat."
7. La articolul 9,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, pe lângă documentele
prevăzute la art. 5 alin. (7), cererea pentru încasarea ajutorului de stat
prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită şi de buletinele lunare de analiză din
trimestrul pentru care se face solicitarea ajutorului de stat, eliberate de un
laborator acreditat, sau de copia documentului eliberat de autoritatea
judeţeană de sănătate publică, respectiv a municipiului Bucureşti, care să
ateste că apa de băut îndeplineşte standardele minime de calitate pentru apa
potabilă prevăzute în Legea nr. 458/2002, cu modificările şi completările
ulterioare."
8. La articolul 10,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea pentru încasare
prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită şi de un document sanitar veterinar,
eliberat de un medic veterinar de liberă practică ce are contract cu
exploataţia în cauză conform legii, care atestă că au fost îndeplinite
condiţiile prevăzute la alin. (1) în trimestrul pentru care se face solicitarea
ajutorului de stat."
9. La articolul 11,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Pentru această măsură, cererea pentru încasarea
ajutorului de stat prevăzută în anexa nr. 3 este însoţită şi de un document sanitar
veterinar, eliberat de un medic veterinar de liberă practică ce are contract cu
exploataţia în cauză conform legii, care atestă că au fost îndeplinite
condiţiile prevăzute la alin. (1) în trimestrul pentru care se face solicitarea
ajutorului de stat."
10. La articolul 12
alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,b) adeverinţă eliberată trimestrial de medicul
veterinar de liberă practică şi de medicul de medicină umană, care dovedeşte că
au fost efectuate controalele prevăzute în contracte, animalele şi personalul
angajat având un status de sănătate corespunzător;".
11. La articolul 14, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Centrele judeţene, respectiv al
municipiului Bucureşti, ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură, după primirea şi înregistrarea cererilor iniţiale, verifică
încadrarea sumelor solicitate în plafonul alocat pentru ajutorul de stat şi
acordă un aviz favorabil sau nefavorabil, după caz, conform procedurii elaborate
de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură."
12. La articolul 15,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Pentru activităţile desfăşurate după
avizarea favorabilă a cererilor iniţiale, solicitanţii depun trimestrial
cererea pentru încasarea ajutorului de stat, prevăzută la art. 5 alin. (4), la
centrul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti, al Agenţiei de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură."
13. La articolul 16,
alineatul (2) se abrogă.
14. Articolul 17 se modificaşi va avea următorul
cuprins:
„Art. 17. - (1) După aprobarea cererii pentru
deschiderea creditelor bugetare
de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii
şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie
pentru Agricultură, care alimentează conturile centrelor sale judeţene,
respectiv al municipiului Bucureşti, care, pe baza cererilor aprobate, virează
sumele cuvenite în conturile beneficiarilor formelor de ajutor de stat, potrivit
legislaţiei în vigoare.
(2) Plăţile pentru ajutorul de stat prevăzut la art. 1
alin. (1) se efectuează începând cu data de 16 noiembrie, după încheierea
anului în care s-au aplicat măsurile prevăzute la art. 3 alin. (2) şi pentru
care se solicită ajutor de stat."
15. La articolul 22,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) In baza prevederilor prezentei hotărâri, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru
Agricultură elaborează proceduri detaliate de verificare a cererilor de ajutor
de stat şi a condiţiilor de eligibilitate, aprobate prin decizie a directorului
general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi avizate de
direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, proceduri aduse la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare la sediile
Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi pe site-ul oficial al
instituţiei."
16. La anexele nr.
3.1-3.7, titlul coloanei a doua se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Efectiv livrat (nr. de capete)".
17. La anexele nr.
3.1-3.7, titlul ultimei coloane se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Sumă (lei)".
18. La anexa nr. 6,
în primul tabel „Fişa urmăririi activităţii la porcine în luna
......", sintagma „Realizat semestru"
se înlocuieşte cu sintagma „Realizat trimestru".
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Valeriu Tabără
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu