HOTARARE Nr. 125 din 1 martie 1999
privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de
stabilire a salariilor de baza intre limite pentru institutiile publice de
cultura
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 100 din 10 martie 1999
In temeiul prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 154/1998 privind
sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a
indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a
performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de
stabilire a salariilor de baza intre limite pentru institutiile publice de
cultura, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul culturii,
Ion Caramitru
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
METODOLOGIE
pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale
individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza
intre limite pentru institutiile publice de cultura
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor
profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor
de baza intre limite pentru institutiile publice de cultura, denumita in
continuare metodologie, se aplica personalului incadrat cu contract individual
de munca in institutiile publice de cultura.
Art. 2
(1) Metodologia creeaza cadrul pentru realizarea urmatoarelor obiective:
a) asigurarea concordantei intre exigentele (cerintele) postului si
calitatile angajatului (profesionale, aptitudinale si atitudinale);
b) furnizarea elementelor necesare pentru stabilirea salariului de baza
individual intre limite, in functie de performantele profesionale ale
angajatului;
c) asigurarea unui sistem motivational, care sa determine cresterea
performantelor profesionale individuale.
(2) Pentru atingerea acestor obiective prezenta metodologie prevede:
a) evaluarea posturilor in functie de caracteristicile descriptive privind
exigentele si performantele pe care acestea le impun angajatilor;
b) evaluarea performantelor profesionale ale angajatilor in raport cu cerintele
posturilor;
c) stabilirea si reevaluarea salariului de baza intre limite, in functie de
performantele profesionale ale fiecarui angajat.
CAP. 2
Evaluarea posturilor in functie de caracteristicile descriptive privind
exigentele si performantele pe care acestea le impun angajatilor
Art. 3
Postul reprezinta un ansamblu de operatiuni sau de activitati prin care se
realizeaza, total sau partial, o anumita procedura specifica atributiilor
institutiei publice. Postul se caracterizeaza, in principal, prin functia
ocupantului postului. Evaluarea posturilor se face pe baza unor criterii care
reprezinta cerintele de ocupare a acestora, cuprinse exemplificativ in anexa
nr. 1.
Art. 4
(1) Criteriile de evaluare a postului se inscriu in fisa postului, prin
care ordonatorii de credite bugetare vor asigura si descrierea principalelor
atributii si raspunderi care revin angajatilor.
(2) Conducerile institutiilor publice pot completa fisa postului si cu alte
elemente specifice activitatii si, de asemenea, pot detalia sau diversifica
criteriile de evaluare prezentate in anexa nr. 1. Ponderile asociate
criteriilor se vor modifica in mod corespunzator, astfel incat suma ponderilor
asociate criteriilor sa reprezinte 100% .
Art. 5
Pentru fiecare criteriu de evaluare a posturilor se acorda un calificativ,
notat de la 1 la 5, in raport cu importanta si cu relevanta acestuia.
Art. 6
(1) Corespunzator fiecarui post, seful ierarhic al ocupantului acestui post
stabileste standardele de performanta ale postului, cu aprobarea conducerii
institutiei respective.
(2) Standardele de performanta se exprima prin urmatorii indicatori,
cuantificati in conformitate cu specificul activitatilor si al operatiunilor
specifice fiecarui post:
a) cantitate;
b) calitate;
c) cost;
d) timp;
e) utilizarea resurselor;
f) mod de realizare.
Continutul indicatorilor pentru standardele de performanta asociate
posturilor este prezentat in anexa nr. 2.
(3) Conducerile institutiilor publice vor institui procedurile si regulile
de masurare adecvata a fiecarui indicator, care determina standardele de
performanta.
(4) La stabilirea procedurilor si a regulilor de masurare a indicatorilor
de performanta conducerile institutiilor vor consulta sindicatele sau
reprezentantii salariatilor, dupa caz.
(5) Standardele de performanta stabilite pentru fiecare post trebuie sa
reflecte repartizarea echitabila a sarcinilor intre posturi si sa fie defalcate
din obiectivele cuantificate ale institutiei.
Art. 7
In modelul prezentat in anexa nr. 3 sunt cuprinse principalele elemente
avute in vedere la elaborarea fisei postului.
Art. 8
(1) Evaluarea se aplica fiecarui post utilizat in fiecare institutie
publica.
(2) La nivelul ordonatorilor de credite bugetare, care au in structura
compartimente de gestiune a resurselor umane, evaluarea posturilor se va
asigura de catre aceste compartimente, impreuna cu conducatorii
compartimentelor in care se regasesc posturile supuse evaluarii. Pentru
institutiile publice care nu dispun de asemenea compartimente, evaluarea
posturilor va fi asigurata de catre persoane desemnate de conducatorul
institutiei.
(3) Documentatia aferenta activitatilor de evaluare se gestioneaza de catre
persoanele sau compartimentele desemnate potrivit alin. (2).
Art. 9
(1) Modul de calcul al punctajelor minime, maxime si medii, pe baza
rezultatelor evaluarii posturilor, este prezentat in anexa nr. 4.
(2) Punctajul mediu va servi drept criteriu de ierarhizare a posturilor pe
intreaga structura organizatorica a institutiei publice si va permite estimarea
costului mediu pentru ansamblul posturilor existente.
CAP. 3
Evaluarea performantelor profesionale ale angajatilor in raport cu
cerintele postului
Art. 10
Principalele etape in activitatea de evaluare a performantelor profesionale
individuale sunt:
a) descrierea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale
individuale;
b) procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale
individuale;
c) urmarirea si controlul rezultatelor evaluarii si determinarea evolutiei
performantelor profesionale individuale in timp.
Sectiunea 1
Descrierea criteriilor de evaluare a performantelor profesionale
individuale
Art. 11
Criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale sunt:
gradul de indeplinire a standardelor de performanta, asumarea
responsabilitatii, adaptarea la complexitatea muncii, initiativa si
creativitatea.
Art. 12
(1) Gradul de indeplinire a standardelor de performanta reprezinta
rezultatele masurate ale muncii la nivelurile descrise in fisa postului. Pentru
masurarea muncii pot fi avute in vedere si modul de utilizare a resurselor (ce
echipamente/materiale vor fi utilizate), precum si modul de realizare a
activitatii.
(2) In procesul de evaluare a performantei profesionale individuale,
standardele de performanta constituie baza de referinta pentru aprecierea
rezultatelor obtinute de fiecare salariat.
(3) Pentru definirea standardelor de performanta se utilizeaza indicatorii
prevazuti la art. 6 alin. (2) lit. a) - d), precum si, dupa caz, indicatorii
prevazuti la art. 6 alin. (2) lit. e) si f), in raport cu conditiile concrete
de desfasurare a activitatii.
(4) Standardele de performanta se stabilesc de catre conducatorul unui
program/proiect sau al unei activitati, inainte de inceperea acestora, astfel
incat toti cei implicati sa cunoasca cerintele realizarii obiectivelor propuse.
Standardele de performanta, stabilite potrivit art. 6 alin. (1), se aproba de
catre conducatorul institutiei publice respective.
Art. 13
(1) Asumarea responsabilitatii pentru activitatea de conducere implica
evaluarea:
a) nivelului, precum si a riscului decizional;
b) modului de comunicare;
c) lucrului in echipa;
d) comportamentului managerial.
(2) Asumarea responsabilitatii pentru activitatea de executie implica
evaluarea:
a) gradului de implicare in executarea atributiilor de serviciu;
b) rapiditatii interventiilor;
c) comportamentului la presiuni exterioare si interioare.
Art. 14
(1) Adaptarea la complexitatea muncii se exprima prin nivelul activitatii
de conceptie, activitatii de analiza, activitatii de sinteza si activitatii de
rutina.
(2) Activitatea de conceptie se caracterizeaza prin:
a) interpretarea unui volum mare de informatii;
b) construirea de alternative/optiuni;
c) integrarea optiunilor;
d) evaluarea efectelor si consecintelor.
(3) Activitatea de analiza se caracterizeaza prin:
a) identificarea influentelor si a determinarilor;
b) identificarea formulelor de descriere a proceselor, fenomenelor si a
starilor analizate.
(4) Activitatea de sinteza se caracterizeaza prin:
a) construirea modelelor fenomenelor si/sau a proceselor studiate;
b) identificarea fluxurilor informationale;
c) proiectarea instrumentelor de monitorizare.
(5) Activitatea de rutina se caracterizeaza prin:
a) gradul ridicat de repetitivitate a operatiunilor;
b) executarea de operatiuni strict reglementate.
Art. 15
(1) Initiativa si creativitatea urmaresc evaluarea performantei
profesionale, in cazul in care angajatul propune sau are initiativa unor
solutii noi, precum si in cazul in care acesta propune schimbarea unor
reglementari, a unor tehnologii, a unor procese in domeniul sau de activitate.
(2) Continutul acestui criteriu de evaluare implica:
a) in cazul propunerii de solutii noi:
- motivarea ideilor;
- evaluarea consecintelor;
- efectuarea de studii cu aplicabilitate in context reglementat;
b) in cazul propunerii unor schimbari:
- dimensionarea schimbarilor;
- evaluarea consecintelor schimbarilor;
- efectuarea de studii cu aplicabilitate in context reglementat.
Sectiunea a 2-a
Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale
individuale
Art. 16
Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale
individuale se realizeaza pe baza unor norme de evaluare, care reprezinta un
cumul de tehnici de masurare a performantelor profesionale individuale, pe baza
carora sa poata fi stabilit, ori de cate ori este necesar, nivelul salariilor
de baza individuale intre limite, potrivit legii.
Art. 17
Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale
individuale se aplica fiecarui angajat in raport cu cerintele postului ocupat.
Art. 18
Evaluarea performantelor profesionale individuale se bazeaza pe aprecierea
in mod sistematic si obiectiv a randamentului, calitatii muncii,
comportamentului, initiativei, eficientei si a creativitatii pentru fiecare
salariat.
Art. 19
(1) Procedura de masurare si de evaluare a performantelor profesionale
individuale este un proces continuu, coordonat de catre compartimentul de
gestiune a resurselor umane sau de catre persoana desemnata de conducatorul
institutiei.
(2) Angajatorul va stabili, dupa primul an de aplicare a legii, momentul
pentru masurarea anuala a rezultatelor evaluarii performantelor profesionale individuale.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplica:
a) persoanelor angajate ca debutanti, pentru care evaluarea se face dupa
expirarea perioadei corespunzatoare stagiului de debutant;
b) angajatilor care se reangajeaza in institutie dupa o perioada mai mare
de un an, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an de la reintrarea
in sistem;
c) angajatilor din institutie, al caror contract individual de munca este
suspendat, potrivit legii, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an
de la reluarea activitatii;
d) angajatilor promovati intr-o alta functie de executie sau intr-o functie
de conducere, precum si celor angajati din afara unitatii, pentru care momentul
de evaluare se stabileste de conducerea fiecarei institutii publice;
e) angajatilor aflati in concediu platit pentru ingrijirea copiilor in
varsta de pana la 2 ani, pentru care evaluarea se face la expirarea unui an de
la data reluarii activitatii;
f) angajatilor care nu au prestat activitate in ultimele 12 luni, fiind in
concediu medical sau in concediu fara plata, acordat potrivit legii, pentru
care momentul evaluarii se stabileste de conducerea fiecarei institutii
publice.
Art. 20
Procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale va avea ca
elemente de referinta:
a) fisa cuprinzand descrierea postului, intocmita potrivit prevederilor
art. 4;
b) criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale,
prezentate la art. 11 - 15.
Art. 21
(1) Pe baza elementelor mentionate la art. 20 persoanele care vor realiza
procedurile de evaluare parcurg urmatoarele etape:
a) acorda calificative, notate de la 1 la 5, pentru fiecare criteriu
prevazut in fisa de evaluare a fiecarui angajat;
b) notele acordate vor avea urmatoarea semnificatie:
1 = nesatisfacator;
2 = satisfacator;
3 = la nivelul standardului de performanta stabilit pentru postul
respectiv;
4 = bine;
5 = foarte bine;
c) pentru fiecare criteriu nota acordata angajatului se pondereaza in raport
cu importanta si relevanta criteriului respectiv pentru procesul de evaluare a
performantelor profesionale individuale; pentru primul an de aplicare
criteriile de evaluare au urmatoarele ponderi:
- gradul de indeplinire a standardelor de performanta = 50%
- asumarea responsabilitatii = 25%
- adaptarea la complexitatea muncii = 15%
- initiativa si creativitatea = 10% .
(2) Pentru procesele de evaluare a performantelor profesionale individuale,
care se vor desfasura dupa primul an de aplicare, ordonatorii de credite pot
stabili alte ponderi pentru criteriile de evaluare a performantelor
profesionale individuale, in raport cu obiectivele institutiei publice
respective.
(3) Pentru evaluarea performantelor profesionale individuale se vor utiliza
fisa de evaluare si formula de calcul, prevazute in anexa nr. 5.
(4) Calificativele vor fi acordate de catre:
- conducatorul compartimentului;
- angajatul (autoevaluare);
- persoanele cu atributii de evaluare din compartimentul de gestiune a
resurselor umane sau persoanele desemnate de conducatorul institutiei publice.
(5) Seful ierarhic al conducatorului compartimentului in care angajatul isi
desfasoara activitatea decide asupra calificativelor finale, tinand seama de
cele trei evaluari prevazute la alin. (4) si de rezultatele de ansamblu ale
compartimentului, eliminand valorile extreme dintre calificativele acordate
pentru fiecare criteriu.
(6) Pe baza calificativului final, stabilit potrivit alin. (5), se
determina punctajul total care se comunica angajatului de catre compartimentul
de gestiune a resurselor umane in termen de 5 zile.
Art. 22
(1) Fiecare angajat are dreptul sa conteste evaluarea si, respectiv,
punctajul total rezultat.
(2) Contestatia se depune la compartimentul de gestiune a resurselor umane
in termen de 5 zile de la comunicare si se solutioneaza in prezenta partilor de
catre conducatorul imediat superior persoanei care a decis asupra evaluarii
finale contestate, in termen de 10 zile.
Sectiunea a 3-a
Urmarirea si controlul rezultatelor evaluarii si determinarea evolutiei in
timp a performantelor profesionale individuale
Art. 23
Evaluarea performantelor profesionale individuale la perioadele stabilite
de catre ordonatorul de credite bugetare se face sub indrumarea
compartimentului de gestiune a resurselor umane, care are si sarcina de a
urmari si de a controla rezultatele obtinute, in conditiile prevazute la art. 19.
Art. 24
Compartimentul de gestiune a resurselor umane propune conducerii
institutiei publice utilizarea rezultatelor obtinute din evaluari, in scopul:
a) pregatirii si perfectionarii personalului pentru:
- definirea profilului viitor al competentelor si abilitatilor,
corespunzator fiecarui post;
- monitorizarea raportului rezultate/cost, obtinut in urma activitatii de
pregatire/perfectionare;
- elaborarea programelor (strategiei de pregatire continua a personalului)
prin stabilirea unui plan de pregatire continua pentru fiecare angajat si prin
evaluarea resurselor financiare necesare acestui scop;
b) recrutarii/selectionarii personalului la elaborarea sau la realizarea
unor programe/proiecte;
c) determinarii evolutiei in timp a performantelor profesionale
individuale;
d) distribuirii fondului de salarii, identificat ca sursa pentru
diferentieri salariale, si stabilirea salariilor de baza individuale intre
limite.
Sectiunea a 4-a
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale angajatilor
Art. 25
(1) Punctajul total calculat potrivit art. 21 pentru fiecare angajat se
compara cu intervalul delimitat de punctajul minim, respectiv maxim, al
postului ocupat de acesta, calculat potrivit art. 9. In functie de rezultat, se
disting urmatoarele situatii:
a) punctajul realizat de angajat se inscrie intre limita minima si maxima a
punctajului postului, ceea ce inseamna ca angajatul corespunde cerintelor
postului;
b) punctajul realizat de angajat se situeaza sub limita minima a
punctajului postului, deci angajatul nu corespunde postului si poate fi trecut
in alt post vacant pentru care indeplineste punctajul sau poate fi
disponibilizat, daca institutia nu are posturi vacante de natura celui ocupat
de angajat;
c) punctajul realizat de angajat se situeaza peste limita maxima a
punctajului postului, deci angajatul este promovabil pe o functie superioara.
Promovarea poate deveni efectiva, daca angajatul in cauza realizeaza cel putin
punctajul minim corespunzator acestui post, in limita posturilor vacante de
grad sau treapta profesionala de nivel superior, prin sustinerea unui examen
sau concurs.
(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale la promovarea in
grade profesionale, trepte profesionale sau functii se face, in cadrul
examenului sau al concursului, de catre comisia de examinare desemnata de
ordonatorul de credite.
CAP. 4
Stabilirea salariilor de baza intre limite, in functie de performantele
profesionale individuale
Art. 26
(1) Ordonatorii de credite bugetare, potrivit dispozitiilor legale in
vigoare, asigura ca stabilirea salariilor de baza intre limite sa se realizeze
cu incadrarea in resursele financiare alocate anual si in numarul de posturi
stabilit prin legile privind bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de
stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale.
(2) Stabilirea salariilor de baza individuale intre limite se face pe baza
rezultatelor evaluarii performantelor profesionale ale angajatului, in raport
cu cerintele postului.
Art. 27
(1) Calculul salariului de baza individual, potential, pentru perioadele
urmatoare, se face dupa cum urmeaza:
a) coeficientul de multiplicare corespunzator performantelor profesionale
individuale realizate de salariatul "y" (Cy ) pentru ocuparea
postului "x" se stabileste, dupa caz, prin una dintre formulele:
x x
x (py - pm ) (CM - Cm)
Cy = Cm + ----------------------;
x x
(pM - pm )
x x
x (pM - py ) (CM - Cm )
Cy = CM - ---------------------,
x x
(pM - pm )
in care:
- Cm = limita inferioara a intervalului pentru functia ocupantului
postului;
- CM = limita superioara a intervalului pentru functia ocupantului
postului;
x x
- pm = punctajul minim al postului "x", diferit de pM ;
x x
- pM = punctajul maxim al postului "x", diferit de pm ;
x
- py = performanta profesionala individuala a salariatului "y" pe
postul "x";
b) salariul de baza intre limite, potential, pentru salariatul
"y" pe postul
x
"x" se calculeaza multiplicand cu Cy valoarea de referinta
sectoriala corespunzatoare.
(2) Salariul de baza calculat potrivit alin. (1) poate fi mai mare, egal
sau mai mic decat salariul de baza avut in luna anterioara incheierii
procedurilor de evaluare; modalitatile concrete de majorare sau de diminuare a
salariilor de baza se stabilesc de ordonatorul de credite bugetare, in limitele
resurselor financiare disponibile pentru cheltuieli de personal si avand in vedere
si obiectivele preconizate ale institutiei respective.
Art. 28
(1) Salariul de baza al unui angajat se reevalueaza anual de catre
angajator, cu respectarea limitelor prevazute pentru gradul profesional sau
treapta profesionala respectiva.
(2) Reevaluarea salariului de baza al fiecarui angajat se face si in primul
an de aplicare a prevederilor Legii nr. 154/1998.
(3) Reevaluarea prevazuta la alin. (1) si (2) se face pe baza acelorasi
criterii, potrivit prezentei metodologii.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 29
Ca urmare a evaluarii posturilor si performantelor profesionale
individuale, potrivit prezentei metodologii, se pot face modificari ale
salariilor de baza numai in limita cheltuielilor cu salariile alocate fiecarui
ordonator de credite bugetare.
Art. 30
(1) La angajare, salariile de baza individuale pot fi stabilite intre
limitele prevazute de lege, pe baza criteriilor de selectie, a performantelor
profesionale ale angajatului, in raport cu cerintele postului, in conditiile
prezentei metodologii.
(2) Aplicarea criteriilor de selectie si evaluarea performantelor
profesionale la angajare se materializeaza in calificative notate de la 1 la 5.
(3) Evaluarea performantelor profesionale individuale potentiale la angajare
se face in cadrul concursului, de catre comisia de examinare desemnata prin
dispozitia ordonatorului de credite bugetare.
Art. 31
In masura in care sunt indeplinite integral dispozitiile prezentei
metodologii, aceasta se poate aplica atat la nivelul intregii institutii
publice, cat si la nivelul unor activitati din cadrul acesteia, in limita
cheltuielilor cu salariile alocate fiecarui ordonator de credite.
Art. 32
(1) Anexele nr. 1 - 20 fac parte integranta din prezenta metodologie.
(2) Anexele nr. 6 - 20 reprezinta exemple orientative de completare a
fiselor de post si a fiselor de evaluare.
ANEXA Nr. 1
la metodologie
CRITERII
de evaluare a posturilor
- Exemple -
_____________________________________________________________________________
Criterii Continut
_____________________________________________________________________________
1. Pregatirea profesionala 1.1. Pregatirea de baza (corespunzatoare
impusa ocupantului studiilor absolvite, potrivit prevederilor
postului legale):
1.1.1. scoala generala
1.1.2. medie - liceala
1.1.3. medie - postliceala
1.1.4. superioara de scurta durata
1.1.5. superioara de lunga durata
1.2. Pregatire de specialitate:
1.2.1. calificare tehnica, economica sau de
alta specialitate, necesara postului (medie,
superioara)
1.2.2. perfectionari (specializari) periodice,
necesare mentinerii competentei pe post
2. Experienta necesara 2.1. Experienta in munca
pentru executarea 2.2. Experienta in specialitate
operatiunilor specifice 2.3. Perioada necesara initierii, in vederea
postului executarii operatiunilor specifice postului
3. Dificultatea 3.1. Complexitatea activitatii, exprimata in
operatiunilor specifice implicatiile psihosociologice, estetice
postului ale rolului
3.2. Capacitatea de adaptare la activitati in
conditii speciale (turnee, festivaluri,
inregistrari)
3.3. Necesitatea unor aptitudini deosebite:
imaginatie, putere de expresivitate,
comunicare, dictie, aptitudini muzicale
3.4. Efortul intelectual depus: rapiditatea
memorizarii textului, stapanirea materialelor
propuse de strategia repertoriala a
institutiei etc.
3.5. Maleabilitatea in relatiile cu partenerul
de scena
3.6. Concizie si acuratete in redactare
3.7. Necesitatea cunoasterii metodelor si
tehnicilor actuale si de perspectiva in
muzeologie sau in biblioteconomie
4. Responsabilitatea 4.1. Responsabilitatea in conducerea
implicata de post colectivelor, formatiilor
4.2. Responsabilitatea pentru desfasurarea
spectacolelor sau a altor manifestari
cultural-artistice conform programarilor si
pentru reusita acestora
4.3. Responsabilitatea in luarea deciziilor
5. Sfera de relatii 5.1. Disponibilitatea de a raspunde
presiunilor externe in cazul unor solicitari
intempestive
5.2. Gradul de solicitare din partea
structurilor externe ale institutiei publice
5.3. Gradul de solicitare din partea
cetatenilor si/sau subiectilor serviciilor
oferite de institutia publica
_____________________________________________________________________________
ANEXA Nr. 2
la metodologie
CONTINUTUL
indicatorilor pentru standardele de performanta asociate posturilor
- Exemple -
a) Cantitatea
Se masoara volumul lucrarilor exprimate in unitati de masura specifice
operatiunilor sau activitatilor executate intr-un anumit post:
- numar de aparitii in spectacole;
- numar de premiere;
- numar de prime auditii;
- numar de fise si de referinte bibliografice;
- numar de expozitii sau de alte manifestari muzeale organizate;
- numar de cataloage, de albume sau de afise realizate.
b) Calitatea
Se masoara nivelul completitudinii si al corectitudinii solutiilor
prezentate in lucrarile specifice postului:
- numar de premii sau de distinctii obtinute ori de participari la
manifestari nationale sau internationale;
- aprecieri elogioase ale criticii de specialitate;
- solicitari de turnee, imprimari discografice, colaborari cu institutii
din tara si din strainatate.
c) Costurile
Se masoara interesul angajatului de a limita costurile de functionare a
institutiei. Prezinta interes raportul dintre volumul de activitate si
costurile implicate, avandu-se in vedere:
- idei originale, initiative personale privind reducerea cheltuielilor de
realizare a costumelor, decorurilor;
- utilizarea eficienta a spatiului de expozitii si a exponatelor;
- solutii originale si eficiente privind restaurarea si conservarea
patrimoniului;
- efectuarea unor lucrari de reparare si modernizare a aparaturii din
dotare.
d) Timpul
Se masoara timpii de executie a lucrarilor, mai ales pentru acele lucrari
pentru care nu se pot stabili norme de timp, urmarindu-se:
- scurtarea timpilor de repetitie sau de pregatire a unei expozitii;
- reducerea timpului de executie a decorurilor, a costumelor;
- incadrarea in termenele stabilite pentru premiere, vernisaje;
- realizarea unor timpi optimi de redactare a fiselor.
e) Utilizarea resurselor
Se apreciaza capacitatea angajatului de a utiliza eficient resursele puse
la dispozitie postului (echipamente de birotica, programe de calculator si
altele asemenea).
f) Modul de realizare
Se apreciaza capacitatea angajatului de a se integra in efortul colectiv
depus de echipa din care face parte, modul in care pune la dispozitie
colectivului cunostintele si experienta pe care le detine si altele
asemanatoare.
ANEXA Nr. 3
la metodologie
MODEL
de completare a unei fise a postului
__________________________________________________________________________
| |
| Denumirea institutiei publice: |
| |
| Compartimentul: |
| |
| Denumirea postului: |
| |
| Gradul profesional al ocupantului postului: |
| |
| Nivelul postului: de executie |
| |
| Punctajul postului: a) minim = |
| (calculat potrivit b) maxim = |
| anexei nr. 4) c) mediu = |
| |
| Standardul de performanta asociat (exprimat prin indicatori): |
|__________________________________________________________________________|
__________________________________________________________________________
| |
| Descrierea postului: x) |
| x): se vor avea in vedere criteriile de evaluare a postului prevazute |
| in anexa nr. 1 si alte criterii si elemente stabilite de conducatorul |
| compartimentului. |
|__________________________________________________________________________|
__________________________________________________________________________
| |
| Descrierea activitatilor corespunzatoare postului: |
| . |
| . |
| . |
| . |
| . |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 4
la metodologie
MODEL
de calcul al punctajului fisei postului
______________________________________________________________________________
Ponderea Calificativul Punctajul rezultat
Criterii de evaluare (%) (de la 1 la 5) --------------------
a postului -------------- minim maxim
minim maxim
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 = 2 x 3 6 = 2 x 4
______________________________________________________________________________
1. Pregatirea profesionala 10 4 5 0,4 0,5
impusa ocupantului postului
2. Experienta necesara pentru 10 4 5 0,4 0,5
executarea operatiunilor
specifice postului
3. Dificultatea operatiunilor 30 3 4 0,9 1,2
specifice postului
4. Responsabilitatea implicata 40 3 4 1,2 1,6
de post
5. Sfera de relatii 10 2 3 0,2 0,3
______________________________________________________________________________
Punctajul total = 3,1 4,1
mediu = 3,6
______________________________________________________________________________
Punctajul minim si, respectiv, maxim pentru fiecare post se calculeaza prin
inmultirea calificativului minim, respectiv maxim, acordat cu ponderea asociata
fiecarui criteriu si prin insumarea acestor produse, astfel:
Ptm = (pm1 x C1) + (pm2 x C2) + (pm3 x C3) + (pm4 x C4) + ... + (pmn x Cn),
in care:
- pm1 ... pmn = nota minima acordata fiecarui calificativ notat de la 1 la
5;
- C1 ... Cn = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
postului, exprimata in %;
- Ptm = punctajul total minim.
PtM = (pM1 x C1) + (pM2 x C2) + (pM3 x C3) + (pM4 x C4) + ... + (pMn x Cn),
in care:
- pM1 ... pMn = nota maxima acordata fiecarui calificativ notat de la 1 la
5;
- C1 ... Cn = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
postului, exprimata in %;
- PtM = punctajul total maxim.
Punctajul mediu se determina ca medie aritmetica a punctajului minim si
maxim.
ANEXA Nr. 5
la metodologie
MODEL
de completare a unei fise de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
FISA DE EVALUARE
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. ........ |
| Numele si prenumele titularului: ................................ |
| Rezultatul evaluarii: |
| |
| Perioada de evaluare: ........................................... |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
| |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: |
| Comentarii: |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
Punctajul total (Pt) se calculeaza dupa urmatoarea formula:
Pt = (p1 x C1) + (p2 x C2) + (p3 x C3) + (p4 x C4),
in care:
- p1 ... p4 = punctajul acordat fiecarui calificativ notat de la 1 la 5.
- C1 ... C4 = ponderea stabilita pentru fiecare criteriu de evaluare a
postului, exprimata in % .
ANEXA Nr. 6
la metodologie
MODEL
de completare a fisei postului nr. 15
Denumirea institutiei publice:
Compartimentul: Scena - regie artistica
Denumirea postului: Regizor artistic
Gradul profesional al ocupantului postului: II
Nivelul postului: de executie
Punctajul postului: a) minim = 3,1
(calculat potrivit b) maxim = 4,5
anexei nr. 4) c) mediu = 3,8
DESCRIEREA POSTULUI
I. Criterii de evaluare
1. Pregatirea profesionala - studii superioare de specialitate sau de
impusa ocupantului specialitati inrudite
postului - perfectionare permanenta
2. Experienta necesara pentru - experienta in domeniul regiei
executarea operatiunilor
specifice postului
3. Dificultatea operatiunilor - implicatii psihosociologice, estetice
specifice postului - imaginatie, ingeniozitate
- cunoasterea unor forme noi de literatura
dramaturgica
- cunoasterea unor noi stiluri regizorale
- adaptarea si contributia la strategia
repertoriala
- adaptarea spectacolelor la spatii
neconventionale de desfasurare
4. Responsabilitatea - conducerea si raspunderea pentru
implicata de post intreaga montare a spectacolului
- propuneri privind componenta colectivului
de actori si ceilalti colaboratori pentru
realizarea spectacolului
5. Sfera de relatii - colaboreaza cu scenografii, compozitorii,
dirijorii, maestrii de opera
- colaboreaza cu responsabilii vietii
artistice nationale si internationale
II. Standardul de performanta
a) Cantitatea:
- numar (x) de montari anuale;
- numar (y) de refaceri anuale.
b) Calitatea:
- participarea la cel putin un festival national sau international;
- atragerea unui numar cat mai mare de spectatori;
- propuneri de strategii, ateliere de lucru, coproductii, care sa
contribuie la ridicarea prestigiului institutiei.
c) Costuri:
- utilizarea eficienta a resurselor umane sau materiale, in vederea
obtinerii unor costuri minimale.
d) Timp:
- scurtarea timpilor de repetitie;
- incadrarea in termenele stabilite pentru premiere si refaceri.
e) Utilizarea resurselor:
- se apreciaza capacitatea angajatului de a utiliza eficient resursele puse
la dispozitie postului (echipamente de birotica, programe de calculator etc.).
III. Descrierea activitatilor corespunzatoare postului:
- conceperea spectacolului si raspunderea privind calitatea artistica a
acestuia;
- propunerea componentei colectivului de actori, scenografi si colaboratori
pentru montarea spectacolului, acord cu conducerea institutiei;
- indrumarea si supravegherea tuturor celorlalti membri ai colectivului,
care contribuie la realizarea spectacolului;
- intocmirea caietului de regie pentru spectacolul regizat;
- intocmirea graficului de repetitii pentru respectarea termenului
premierelor sau refacerilor;
- urmarirea executiei costumelor si decorurilor in atelierele de productie
si semnalarea oricaror defectiuni care ar influenta calitatea artistica sau ar
determina nerealizarea la timp a spectacolelor;
- avizarea in scris a schitelor artistice si tehnice intocmite de pictorul
scenograf;
- asistarea la probele de costume pentru a se evita modificari dupa
terminarea reperului respectiv;
- stabilirea de comun acord cu pictorul scenograf si inginerul-sef a datei
prezentarii pe scena a tuturor elementelor de decor, a costumelor si
recuzitelor.
ANEXA Nr. 7
la metodologie
MODEL
de calcul al punctajului postului de regizor artistic gradul profesional II
______________________________________________________________________________
Ponderea Calificativul Punctajul rezultat
Criterii de evaluare (%) (de la 1 la 5) --------------------
a postului -------------- minim maxim
minim maxim
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 = 2 x 3 6 = 2 x 4
______________________________________________________________________________
1. Pregatirea profesionala 10 4 5 0,4 0,5
impusa ocupantului
postului
2. Experienta necesara pentru 10 4 5 0,4 0,5
executarea operatiunilor
specifice postului
3. Dificultatea operatiunilor 30 3 5 0,9 1,5
specifice postului
4. Responsabilitatea implicata 40 3 4 1,2 1,6
de post
5. Sfera de relatii 10 2 4 0,2 0,4
______________________________________________________________________________
Punctajul total = 3,1 4,5
mediu = 3,8
______________________________________________________________________________
ANEXA Nr. 8
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 15 |
| Numele si prenumele titularului: DUMITRESCU VALENTIN |
| Rezultatul evaluarii: 4,05 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 5 4 4 4 2 = 4 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 4 3 4 1 = 4 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 5 5 4 5 0,75 = 5 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 3 3 3 0,3 = 3 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 4,05 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 4,05 |
| Comentarii: Punctajul realizat se inscrie intre limitele postului (minim |
| 3,1 - maxim 4,5), ceea ce inseamna ca angajatul corespunde cerintelor |
| postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 9
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 15 |
| Numele si prenumele titularului: ISTRATE SEVASTIAN |
| Rezultatul evaluarii: 2,85 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 3 3 3 1,5 = 3 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 4 3 3 3 0,75 = 3 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 3 2 2 2 0,3 = 2 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 2 3 3 0,3 = 3 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 2,85 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 2,85 |
| Comentarii: Punctajul realizat de angajat se situeaza sub limita minima a |
| postului (3,1), deci angajatul nu corespunde postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 10
la metodologie
FISA DE EVALUARE
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 15 |
| Numele si prenumele titularului: BADEA CRISTIAN |
| Rezultatul evaluarii: 4,65 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 5 5 4 5 2,5 = 5 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 4 3 4 1 = 4 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 5 5 4 5 0,75 = 5 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 4 3 4 0,4 = 4 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 4,65 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 4,65 |
| Comentarii: Punctajul realizat de angajat se situeaza peste limita maxima a |
| punctajului postului (4,5), deci angajatul este promovabil pe o functie |
| superioara. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 11
la metodologie
MODEL
de completare a fisei postului nr. 20
Denumirea institutiei publice:
Compartimentul: Carte internationala
Denumirea postului: Bibliotecar
Gradul profesional al ocupantului postului: I
Nivelul postului: de executie
Punctajul postului: a) minim = 2,95
(calculat potrivit b) maxim = 3,95
anexei nr. 4) c) mediu = 3,45
DESCRIEREA POSTULUI
I. Criterii de evaluare
1. Pregatirea profesionala - studii superioare de specialitate sau
impusa ocupantului postului de specialitati inrudite
- perfectionare permanenta
2. Experienta necesara pentru - experienta in domeniul biblioteconomiei
executarea operatiunilor
specifice postului
3. Dificultatea operatiunilor - capacitate de sinteza in redactare
specifice postului - concizie si acuratete in redactare
- capacitate de sesizare si selectare a
valorilor autentice
- cunostinte privind stadiul si tendintele
in domeniile artei, stiintei si culturii
din anumite arii geografice sau
lingvistice
- cunoasterea a cel putin doua limbi straine
4. Responsabilitatea implicata - raspundere privind gestiunea publicatiilor
de post intrate prin schimb international de la
primirea pana la predarea lor in
prelucrare, precum si integritatea actelor
insotitoare
- efectuarea unor selectii ale publicatiilor
(carti, periodice) cat mai apropiate de
necesitati
5. Sfera de relatii - colaboreaza cu bibliotecarii din celelalte
compartimente
- colaboreaza cu specialisti din reteaua de
biblioteci din tara si din strainatate
II. Standardul de performanta
a) Cantitatea:
- numar (x) carti preluate;
- numar (y) fise redactate.
b) Calitatea:
- acuratetea fiselor intocmite.
c) Costuri:
- utilizarea eficienta a resurselor umane sau materiale, in vederea
obtinerii unor costuri minimale.
d) Timp:
- realizarea unor timpi optimi de redactare a fiselor.
e) Utilizarea resurselor:
- se apreciaza capacitatea angajatului de a utiliza eficient resursele puse
la dispozitie postului (echipamente de birotica, programe de calculator etc.).
III. Descrierea activitatilor corespunzatoare postului:
- preluarea zilnica a cartilor intrate prin schimb international;
- preocuparea ca titlurile sa fie adecvate optiunilor cititorilor
(lingvistica, domenii etc.);
- cunoasterea partenerilor de schimb, a profilului, optiunilor si modului
de lucru cu acestia;
- determinarea publicatiilor (carti, periodice, unicate sau dublete) prin
cercetarea fisierelor de serviciu;
- stabilirea valorii fiecarui volum pe baza criteriilor de evaluare
corelate cu preturile practicate pe piata interna de carte straina;
- redactarea fiselor de insotire;
- intocmirea, pe parteneri, a borderourilor cartilor ce vor fi date in
prelucrare.
ANEXA NR. 12
la metodologie
MODEL
de calcul al punctajului postului de bibliotecar gradul profesional I
_____________________________________________________________________________
| Ponderea Calificativul Punctajul rezultat |
| Criterii de evaluare (%) (de la 1 la 5) ------------------- |
| a postului -------------- minim maxim |
| minim maxim |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 = 2 x 3 6 = 2 x 4|
|_____________________________________________________________________________|
|1. Pregatirea profesionala 10 4 5 0,4 0,5 |
| impusa ocupantului |
| postului |
|2. Experienta necesara pentru 10 3 4 0,3 0,4 |
| executarea operatiunilor |
| specifice postului |
|3. Dificultatea operatiunilor 30 3 4 0,9 1,2 |
| specifice postului |
|4. Responsabilitatea implicata 35 3 4 1,05 1,4 |
| de post |
|5. Sfera de relatii 15 2 3 0,3 0,45 |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total = 2,95 3,95 |
| mediu = 3,45 |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 13
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 17 |
| Numele si prenumele titularului: IONESCU MARIANA |
| Rezultatul evaluarii: 3,9 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 5 4 3 4 2 = 4 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 4 3 4 1 = 4 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 4 4 4 4 0,6 = 4 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 3 3 3 0,3 = 3 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 3,9 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 3,9 |
| Comentarii: Punctajul realizat se inscrie intre limitele postului (minim |
| 2,95 - maxim 3,95), ceea ce inseamna ca angajatul corespunde cerintelor |
| postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 14
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 18 |
| Numele si prenumele titularului: LUCA GABRIELA |
| Rezultatul evaluarii: 2,75 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 3 3 3 1,5 = 3 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 2 2 2 0,5 = 2 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 4 3 2 3 0,45 = 3 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 3 3 3 0,3 = 3 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 2,75 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 2,75 |
| Comentarii: Punctajul realizat se situeaza sub limita minima a postului |
| (2,95), deci angajatul nu corespunde postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 15
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 19 |
| Numele si prenumele titularului: BADEA CRISTIAN |
| Rezultatul evaluarii: 4,15 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 4 4 4 2 = 4 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 4 5 5 1,25 = 5 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 4 4 4 4 0,6 = 4 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 4 3 3 3 0,3 = 3 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 4,15 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 4,15 |
| Comentarii: Punctajul realizat se situeaza peste limita maxima a punctajului|
| postului (3,95), deci angajatul este promovabil pe o functie superioara. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 16
la metodologie
MODEL
de completare a fisei postului nr. 13
Denumirea institutiei publice:
Compartimentul: Arta moderna
Denumirea postului: Muzeograf
Gradul profesional al ocupantului postului: II
Nivelul postului: de executie
Punctajul postului: a) minim = 2,05
(calculat potrivit b) maxim = 3,275
anexei nr. 4) c) mediu = 2,662
DESCRIEREA POSTULUI
I. Criterii de evaluare
1. Pregatirea profesionala - studii superioare de specialitate sau
impusa ocupantului postului de specialitati inrudite
- perfectionare permanenta
2. Experienta necesara pentru - experienta in domeniul muzeologiei
executarea operatiunilor
specifice postului
3. Dificultatea operatiunilor - cunoasterea in detaliu a patrimoniului
specifice postului institutiei
- insusirea metodelor si tehnicilor actuale
si in perspectiva in muzeologie
- cunostinte de utilizare a PC
- cunoasterea unei limbi de circulatie
internationala
4. Responsabilitatea implicata - valorificarea activitatii, prin redactarea
de post de studii si articole
- participare la sesiuni si comunicari
stiintifice
- organizarea de diverse manifestari
stiintifice si culturale sau colaborarea
la acestea
5. Sfera de relatii - colaboreaza cu conservatorii si
restauratorii la conservarea patrimoniului
- colaboreaza cu specialisti din acelasi
domeniu din tara si din strainatate
II. Standardul de performanta
a) Cantitatea:
- numar (x) de proiecte sau programe culturale sau de cercetare derulate;
- numar (y) de obiecte sau colectii achizitionate pentru imbunatatirea
patrimoniului, in limita fondurilor cu aceasta destinatie;
- numar (z) de articole, studii si carti publicate sau de comunicari la
diverse manifestari stiintifice ori culturale.
b) Calitatea:
- participarea la proiecte sau programe internationale;
- atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori.
c) Costuri:
- utilizarea eficienta a resurselor umane sau materiale, in vederea
obtinerii unor costuri minimale.
d) Timp:
- scurtarea perioadei de pregatire a unei expozitii;
- prelungirea duratei expozitiilor cu mare succes la public.
e) Utilizarea resurselor:
- se apreciaza capacitatea angajatului de a utiliza eficient resursele puse
la dispozitie postului (echipamente de birotica, programe de calculator etc.).
III. Descrierea activitatilor corespunzatoare postului:
- preocupari legate de evidenta, cercetarea, valorificarea si imbogatirea
patrimoniului muzeal;
- redactarea fiselor de evidenta, de catalog, de clisare si clasarea lor;
- redactarea de repertorii, cataloage stiintifice, cataloage de expozitii
si publicatii de popularizare (ghiduri, pliante etc.);
- contributia la imbogatirea fondului documentar, prin adunarea de date
referitoare la patrimoniul muzeal;
- organizarea sau colaborarea la realizarea unor expozitii permanente sau a
unor expozitii temporare si participarea la intretinerea si actualizarea lor;
- asigurarea, la cererea publicului sau a unor specialisti, a asistentei in
salile de expunere, in sala de studiu si in depozit;
- participarea la sesiuni de comunicari, conferinte, colocvii si intruniri
de specialitate, organizate in muzeu sau in alte institutii similare din tara
sau din strainatate;
- participarea in comisiile de receptie, evaluare si inventariere a
patrimoniului;
- colaborarea cu conservatorii si restauratorii la toate operatiunile de
conservare si selectionarea lucrarilor cu prioritati, in vederea restaurarii.
ANEXA Nr. 17
la metodologie
MODEL
de calcul al punctajului postului de muzeograf gradul profesional II
_____________________________________________________________________________
| Ponderea Calificativul Punctajul rezultat |
| Criterii de evaluare (%) (de la 1 la 5) ------------------- |
| a postului -------------- minim maxim |
| minim maxim |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 = 2 x 3 6 = 2 x 4|
|_____________________________________________________________________________|
|1. Pregatirea profesionala 10 3 4 0,3 0,4 |
| impusa ocupantului |
| postului |
|2. Experienta necesara pentru 10 1,5 3 0,15 0,3 |
| executarea operatiunilor |
| specifice postului |
|3. Dificultatea operatiunilor 30 2 3 0,6 0,9 |
| specifice postului |
|4. Responsabilitatea implicata 35 2 3,5 0,7 1,225 |
| de post |
|5. Sfera de relatii 15 2 3 0,3 0,45 |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total = 2,05 3,275 |
| mediu = 2,662 |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 18
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 20 |
| Numele si prenumele titularului: PETREANU ANCA |
| Rezultatul evaluarii: 2,75 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 3 3 3 1,5 = 3 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 4 3 3 3 0,75 = 3 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 2 2 2 2 0,3 = 2 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 2 2 2 2 0,2 = 2 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 2,75 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 2,75 |
| Comentarii: Punctajul realizat de angajat se inscrie intre limitele postului|
| (minim 2,05 - maxim 3,275), ceea ce inseamna ca angajatul corespunde |
| cerintelor postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 19
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 21 |
| Numele si prenumele titularului: DAMASCHIN RADU |
| Rezultatul evaluarii: 1,65 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 2 2 2 1 = 2 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 3 1 1 1 0,25 = 1 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 2 1 2 2 0,3 = 2 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 2 1 1 1 0,1 = 1 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 1,65 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 1,65 |
| Comentarii: Punctajul realizat de angajat se situeaza sub limita minima a |
| postului (2,05), deci angajatul nu corespunde postului. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|
ANEXA Nr. 20
la metodologie
MODEL
de fisa de evaluare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Criterii de evaluare
B - Autoevaluarea
C - Evaluarea conducatorului de compartiment
D - Evaluarea persoanei desemnate de institutie
E - Evaluarea finala: decizia sefului ierarhic al conducatorului de
compartiment
F - Punctajul criteriului (punctajul de evaluare finala inmultit cu
ponderea criteriului)
_____________________________________________________________________________
| Fisa postului nr. 22 |
| Numele si prenumele titularului: BADEA CRISTIAN |
| Rezultatul evaluarii: 3,75 |
| |
| Perioada de evaluare: 1 ianuarie 1998 - 30 noiembrie 1998 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| |
| A B C D E F |
|_____________________________________________________________________________|
| 1 2 3 4 5 6 |
|_____________________________________________________________________________|
| 1. Gradul de indeplinire 4 4 4 4 2 = 4 x 0,5 |
| a standardelor de |
| performanta |
| - pondere = 50% |
| 2. Asumarea responsabilitatii 5 4 5 5 1,25 = 5 x 0,25 |
| - pondere = 25% |
| 3. Adaptarea la complexitatea 2 2 2 2 0,3 = 2 x 0,15 |
| muncii |
| - pondere = 15% |
| 4. Initiativa si creativitate 2 2 2 2 0,2 = 2 x 0,1 |
| - pondere = 10% |
|_____________________________________________________________________________|
| Punctajul total: 3,75 |
|_____________________________________________________________________________|
_____________________________________________________________________________
| Punctajul total: 3,75 |
| Comentarii: Punctajul realizat de angajat se situeaza peste limita maxima a |
| punctajului postului (3,275), deci angajatul este promovabil pe o functie |
| superioara. |
| |
| Sef de compartiment: Salariat: |
|_____________________________________________________________________________|