HOTARARE Nr. 1402 din 10 noiembrie 2005
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Institutului
National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si Materie Condensata -
INCEMC Timisoara
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1060 din 26 noiembrie 2005
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 19
alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica
si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
324/2003, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Institutului National
de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si Materie Condensata - INCEMC
Timisoara, persoana juridica romana cu sediul in municipiul Timisoara, str. dr.
Aurel Paunescu Podeanu nr. 144, judetul Timis, aflat in coordonarea Autoritatii
Nationale pentru Cercetare Stiintifica, prevazut in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Electrochimie si Materie Condensata - INCEMC Timisoara se aproba, prin
ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica, la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 3
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga art. 2, 4 si 9,
precum si anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.315/1996 privind
infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie
si Materie Condensata - INCEMC Timisoara, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 338 din 11 decembrie 1996.
Art. 4
Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
p. Ministrul educatiei si cercetarii,
Jozsef Koto,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
ANEXA 1
REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE
a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si Materie
Condensata - INCEMC Timisoara
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si
Materie Condensata - INCEMC Timisoara, cu sediul in municipiul Timisoara, str.
dr. Aurel Paunescu Podeanu nr. 144, judetul Timis, denumit in continuare
institut national, este persoana juridica romana in coordonarea Autoritatii
Nationale pentru Cercetare Stiintifica, denumita in continuare organ
coordonator.
(2) Institutul national functioneaza pe baza de gestiune economica si
autonomie financiara, calculeaza amortismente si conduce evidenta contabila in
regim economic si isi desfasoara activitatea in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea
tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu
modificarile ulterioare, precum si ale prezentului regulament.
Art. 2
Institutul national are ca scop desfasurarea activitatii de cercetare
stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul electrochimiei si materiei
condensate.
CAP. 2
Obiectul de activitate
Art. 3
Obiectul de activitate al institutului national este alcatuit, in
principal, din activitati de cercetare-dezvoltare si cuprinde activitati de
cercetare fundamentala si aplicativa privind: elaborarea de instalatii,
procese, metode si tehnologii avansate in domeniul electrochimiei si materiei
condensate, obtinerea de noi materiale, precum dezvoltarea de studii,
expertize, prognoze, reglementari tehnice si planuri de afaceri, perfectionarea
specialistilor, activitati productive si de comercializare in electrochimie,
chimie, fizica si tehnologia materiei condensate, precum si in domenii
interdisciplinare si adiacente, precum si activitati de valorificare si
transfer tehnologic, dupa cum urmeaza:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare:
A.1. In cadrul Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare:
A.1.1. Cercetari fundamentale si aplicative de baza si orientate spre
dezvoltarea stiintei in domeniul electrochimiei si chimiei (cod CAEN 7310):
a) aspecte fundamentale ale proceselor de electrod si reactoarelor
electrochimice;
b) sinteze chimice si electrochimice in chimia organica si anorganica;
c) recuperarea materialelor utile din deseuri solide si/sau lichide;
d) tehnici chimice si electrochimice in protectia mediului inconjurator;
e) tehnici analitice chimice si electrochimice;
f) conversia si stocarea electrochimica a energiei;
g) hidroelectrometalurgia;
h) coroziunea electrochimica a metalelor si aliajelor;
i) galvanotehnica.
A.1.2. Cercetari fundamentale si aplicative de baza si orientate spre
dezvoltarea stiintei in domeniul fizicii si tehnologiei materiei condensate
(cod CAEN 7310):
a) fizica corpului solid;
b) fizica tehnologica;
c) nanomateriale si nanotehnologii;
d) materiale noi, cristaline sau amorfe;
e) procese si tehnologii la presiuni si temperaturi mari;
f) procese si tehnologii la presiuni mici si temperaturi inalte;
g) procese si tehnologii in plasme de rf, microunde etc.;
h) procese coloidale si solvotermale;
i) fizica straturilor subtiri, a suprafetelor si interfetelor;
j) analize fizico-chimice de material;
k) proiectarea si realizarea de componente, dispozitive si echipamente de
cercetare.
A.1.3. Dezvoltarea de tehnici experimentale, metodologii si masuratori in
domeniul electrochimiei si materiei condensate, pentru activitati proprii si
pentru terti (cod CAEN 7430)
A.1.4. Activitati de valorificare a cercetarii prin transferul tehnologic
al rezultatelor spre operatori economici cu capital de stat sau privat (cod
CAEN 7420)
A.1.5. Participare la activitati de standardizare in domeniile de
competenta (cod CAEN 7430).
A.2. In cadrul altor activitati de cercetare stiintifica si dezvoltare
tehnologica:
a) cercetare aplicativa si/sau dezvoltare tehnologica pentru solutionarea
unor probleme concrete din domeniul de activitate si din domenii conexe (cod
CAEN 7310);
b) asistenta tehnica, transfer de tehnologie, elaborare de studii de
specialitate si consultanta, certificare de conformitate pentru beneficiari din
tara si din strainatate (cod CAEN 7420);
c) efectuarea de teste, probe si masuratori in vederea autorizarii tehnice
si omologarii tehnologiilor, aparaturii, instalatiilor, sistemelor si
serviciilor din domeniile de activitate si conexe (cod CAEN 7430);
d) expertiza, analiza si servicii specifice domeniului de activitate (cod
CAEN 7420);
e) elaborarea programelor de cercetare-dezvoltare (cod CAEN 7420);
A.3. Pentru realizarea programelor-nucleu si a planurilor sectoriale (cod
CAEN 7310)
A.3.1. Cercetari aplicative si fundamentale de baza in cadrul
programului-nucleu "Tehnologii si metode moderne in electrochimie si
materie condensata", avand urmatoarele obiective:
a) metode neconventionale de reducere a consumurilor energetice in
tehnologii electrochimice;
b) tehnologii electrochimice si neconventionale de protectie a mediului;
c) procese fizico-chimice la scara nanometrica;
d) obtinerea si caracterizarea materialelor nanostructurate.
A.3.2. Cercetari aplicative si fundamentale de baza in cadrul planurilor
sectoriale, avand urmatoarele obiective:
a) dezvoltarea strategiei de cercetare-dezvoltare in domeniul de
activitate;
b) dezvoltarea de platforme de cercetare-dezvoltare prin parteneriat
national;
c) elaborarea de studii, strategii si programe privind dezvoltarea
domeniilor de activitate.
A.4. Participare la programele internationale de cercetare-dezvoltare si
inovare (cod CEN 7310)
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare, desfasurate in
domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale, constand in:
a) participare la elaborarea strategiei domeniului electrochimic si
materiei condensate, cu toate activitatile specifice (cod CAEN 7310);
b) formare si specializare profesionala: desfasurarea unor activitati de
specializare si perfectionare in vederea formarii de specialisti in domeniile
specifice institutului national; formarea de cadre de cercetare si tehnicieni
de inalta calificare, necesare activitatilor specifice acestuia; activitati de
pregatire a personalului propriu si a operatorilor economici in domeniile de
activitate specifice si in domenii conexe; activitati de coordonare a
lucrarilor de doctorat, licenta si masterat, in conditiile legii (cod CAEN
8042);
c) consultanta si asistenta de specialitate (cod CAEN 7420);
d) activitati de microproductie, fabricatie de unicate si serii mici,
aparatura, echipamente, instalatii si dispozitive, precum si elaborarea de
softuri in domeniile de activitate specifice institutului national si conexe
(cod CAEN 7430);
e) efectuarea de teste, probe si masurari in vederea autorizarii tehnice si
omologarii aparaturii, instalatiilor, sistemelor si serviciilor din domeniile
de activitate;
f) prestari de servicii aferente obiectului sau de activitate (cod CAEN
7430), in conditiile legii;
g) valorificarea cercetarii prin transferul tehnologic al rezultatelor la
operatori economici cu capital de stat sau privat (cod CAEN 7430).
Art. 4
In cadrul obiectului sau de activitate, institutul national poate colabora
si la activitati de cercetare-dezvoltare privind apararea nationala si alte
tematici care tin de securitatea nationala sau poate desfasura si alte
activitati conexe, cu aprobarea organului coordonator.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 5
Patrimoniul institutului national, reactualizat, stabilit pe baza
bilantului contabil incheiat la 30 iunie 2005, este de 9.937.460 mii lei, din
care imobilizari corporale si necorporale 7.394.783 mii lei si active
circulante 2.542.677 mii lei.
Art. 6
(1) Institutul national administreaza cu diligenta unui bun proprietar
bunuri proprietate publica si privata a statului, precum si bunurile proprii
dobandite in conditiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile
proprietate publica si privata a statului administrate de institutul national,
precum si bunurile proprii dobandite in conditiile legii sau realizate din
venituri proprii, dupa caz, se inregistreaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) In exercitarea drepturilor sale, institutul national poseda si
foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea
in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
Art. 7
(1) Rezultatele cercetarilor obtinute in baza derularii unui contract
finantat din fonduri publice apartin institutului national, in calitate de
persoana juridica executanta, si ordonatorului principal de credite, in egala
masura, daca prin contract nu s-a prevazut altfel. Administrarea, inregistrarea
in evidenta contabila a institutului national, precum si instrainarea,
inchirierea sau concesionarea si casarea rezultatelor cercetarilor obtinute in
baza derularii unui contract finantat din fonduri publice se fac potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 230/2003, cu modificarile ulterioare.
(2) Institutul national poate realiza servicii sau activitati de
microproductie prin asociere in participatiune, in scopul stimularii
valorificarii rezultatelor cercetarii, cu aprobarea organului coordonator.
Art. 8
Patrimoniul institutului national poate fi modificat conform prevederilor
legale.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
Art. 9
Institutul national are in cadrul structurii sale organizatorice 3
subunitati fara personalitate juridica, dupa cum urmeaza:
a) Departamentul electrochimie, cu sediul in municipiul Timisoara, str. dr.
Aurel Paunescu Podeanu nr. 144;
b) Departamentul cercetare a materiei condensate, cu sediul in municipiul
Timisoara, str. Plautius Andronescu nr. 1;
c) Laboratorul de electrochimie, cu sediul in municipiul Bucuresti, str.
Splaiul Independentei nr. 202.
Art. 10
(1) Institutul national poate avea, de asemenea, in structura sa si alte
subunitati, departamente, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice
necesare realizarii obiectului sau de activitate. Sediul subunitatilor se
stabileste prin hotararea de infiintare a institutului national, infiintarea
sau desfiintarea acestora fiind aprobata prin hotarare a Guvernului.
(2) Structura organizatorica a institutului national se aproba prin ordin
al conducatorului organului coordonator, in conditiile legii, si cuprinde, pe
langa structura organizatorica prevazuta la alin. (1), urmatoarele
compartimente: compartimentul juridic, compartimentul de marketing,
compartimentul financiar-contabil, compartimentul de audit si control
financiar, compartimentul de diseminare a informatiilor, relatii publice si
mass-media.
Art. 11
In functie de specificul activitatii, prin decizie a directorului general,
cu aprobarea consiliului de administratie, se pot organiza colective
specializate sau colective interdisciplinare proprii ori in colaborare cu alte
unitati din tara ori din strainatate.
CAP. 5
Organele de conducere
Art. 12
Conducerea institutului national este asigurata de:
a) consiliul de administratie;
b) comitetul de directie;
c) directorul general.
Art. 13
Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institutul
national sunt asigurate de consiliul stiintific.
Art. 14
(1) Relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului national
sunt stabilite de directorul general, care va acorda imputerniciri de
reprezentare in numele institutului national, cu avizul consiliului de
administratie.
(2) Conducatorii subunitatilor din structura institutului national raspund
in fata consiliului de administratie si a directorului general de indeplinirea
tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de
catre acesta sau aferente domeniilor proprii de activitate.
Consiliul de administratie
Art. 15
(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, cetateni romani,
numiti prin ordin al conducatorului organului coordonator, la propunerea
conducerii autoritatii de la care acestia provin, pentru un mandat de 4 ani,
care poate fi reinnoit din 4 in 4 ani.
(2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului national, care este presedintele
consiliului de administratie;
b) presedintele consiliului stiintific al institutului national;
c) un reprezentant al organului coordonator;
d) un reprezentant al Ministerului Finantelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei;
f) 2 specialisti din domeniu, propusi de organul coordonator.
(3) Revocarea membrilor consiliului de administratie se face de acelasi
organ care a facut numirea, in caz de abateri sau de nerespectare a
indatoririlor ce le revin.
Art. 16
(1) Membrii consiliului de administratie isi pastreaza calitatea de angajat
la institutia sau la unitatea de la care provin, precum si toate drepturile si
obligatiile care deriva din aceasta calitate.
(2) Pentru activitatea desfasurata in calitatea de membru al consiliului de
administratie, acestia beneficiaza de o indemnizatie lunara stabilita de
Consiliul de administratie, dar nu mai mult de 20% din salariul de baza al
directorului general al institutului national.
(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administratie nu pot face
parte din mai mult de doua consilii de administratie ale institutelor nationale
si nu pot participa in aceeasi calitate la alte unitati cu care institutul
national are relatii contractuale sau interese concurente.
(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de
administratie cei care, personal, sotul/sotia ori rudele pana la gradul al
doilea inclusiv, sunt in acelasi timp patroni sau asociati la alte unitati cu
acelasi profit sau cu care institutul national se afla in relatii comerciale
directe.
Art. 17
(1) Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele
concrete de dezvoltare a institutului national, de introducere a unor
tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu
strategia generala a domeniului propriu de activitate;
b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului national, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din
structura acestuia;
c) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli,
care se depune la organul coordonator in vederea aprobarii conform
reglementarilor legale;
d) analizeaza si avizeaza situatiile financiare anuale, pe care le supune
spre aprobare organului coordonator, si aproba raportul de gestiune asupra
activitatii desfasurate de institutul national in anul precedent;
e) analizeaza realizarea criteriilor de performanta si raportarea
trimestriala privind activitatea realizata de institutul national si aproba
masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de
venituri si cheltuieli;
f) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor
legale, investitiile care urmeaza sa fie realizate de institutul national;
g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum si
concesionarea sau inchirierea unor bunuri din patrimoniul institutului
national, in conditiile legii;
h) aproba valorificarea bunurilor proprii dobandite, cu respectarea
prevederilor legale;
i) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 38 si stabileste
modul de rambursare a acestora;
j) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta, altele decat cele
realizate prin contracte si comenzi economice;
k) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
l) aproba criteriile si comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor
vacante din cadrul institutului national.
(2) Consiliul de administratie exercita orice alte atributii stabilite
potrivit prevederilor legale.
Art. 18
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea pe baza
regulamentului de organizare si functionare propriu, avizat de organul
coordonator. Acesta hotaraste in problemele privind activitatea institutului
national, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor
organe.
Art. 19
(1) Consiliul de administratie se intruneste de regula o data pe luna sau
ori de cate ori interesele institutului o cer, la convocarea presedintelui sau,
dupa caz, a vicepresedintelui, precum si la solicitarea a cel putin 3 membri.
(2) Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de presedintele
consiliului, iar in lipsa acestuia, de catre vicepresedintele ales de membrii
consiliului.
Art. 20
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel
putin 5 dintre membrii sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta
consiliului de administratie se va tine intr-un termen de cel mult 15 zile,
avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de 4 membri.
Art. 21
La sedintele consiliului de administratie participa, in calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institut sau al
salariatilor, in cazul in care acestia nu sunt constituiti in sindicat.
Art. 22
Pentru luarea unor decizii vizand probleme complexe, consiliul de
administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti
din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerata
conform prevederilor legale.
Art. 23
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile
legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin si raspund solidar pentru
gestionarea patrimoniului institutului national.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au abtinut ori s-au impotrivit
luarii unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institutul national nu
raspund daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte
al consiliului de administratie si daca au anuntat in scris despre aceasta
organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu respecta prevederile art.
16 alin. (3) si (4) raspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate
institutului national ca urmare a acestui fapt.
Art. 24
In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta
organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul
precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
Art. 25
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institutul
national, atributiile acestuia fiind prevazute in regulamentul de organizare si
functionare a consiliului de administratie.
Comitetul de directie
Art. 26
(1) Conducerea operativa a institutului national este asigurata de un
comitet de directie, compus din directorul general, directorul adjunct
stiintific, contabilul-sef, directorii subunitatilor si conducatorii
principalelor compartimente din structura organizatorica a institutului.
(2) La sedintele comitetului de directie participa, in calitate de invitat
permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul
national.
Art. 27
(1) Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor propuse de directorul general si aprobate de consiliul de
administratie.
(2) Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare pentru
realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului national;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri si cheltuieli;
d) programul de investitii;
e) sistemul de asigurare a calitatii;
f) alte obligatii.
Art. 28
Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele
institutului national o impun.
Art. 29
(1) La nivelul subunitatilor se organizeaza si functioneaza comitetul de
conducere, care isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul
regulament de organizare si functionare aprobat de consiliul de administratie
al institutului national si este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetele de conducere exercita atributii si au raspunderi in limita
competentelor stabilite de directorul general al institutului national si
aprobate de consiliul de administratie.
Directorul general
Art. 30
(1) Activitatea curenta a institutului national este condusa de directorul
general, numit pentru o perioada de 4 ani, pe baza rezultatelor concursului
organizat conform prevederilor legale. La expirarea acestui termen, in functie
de performantele realizate, numirea directorului general poate fi prelungita
pentru o perioada de cel mult 4 ani.
(2) Numirea si eliberarea din functie a directorului general se fac prin
ordin al conducatorului organului coordonator.
Art. 31
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si
responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului national
in relatiile cu celelalte organe, organizatii si operatori economici, precum si
cu persoane fizice din tara si din strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile la nivelul
departamentelor institutului national, precum si relatiile acestora cu tertii,
cu avizul consiliului de administratie;
c) propune consiliului de administratie modificarea structurii
organizatorice si functionale a institutului national;
d) numeste directorii si conducatorii compartimentelor din structura
organizatorica a institutului national, in urma concursului organizat pe baza
criteriilor propuse de comitetul de directie, si ii revoca, dupa caz, cu avizul
consiliului de administratie;
e) angajeaza si concediaza personalul institutului national, conform
prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca;
f) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul
institutului national si a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de
directie; aproba salariile rezultate din negociere;
g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert interior
si de import-export, prin compartimentele proprii specializate;
i) analizeaza lunar stadiul valorificarii rezultatelor cercetarii, inclusiv
activitatea compartimentului de marketing;
j) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru
sumele alocate institutului national de la bugetul de stat, in conditiile
legii;
k) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale celorlalte
persoane din conducerea institutului national;
l) exercita orice alte atributii ce ii sunt delegate de consiliul de
administratie.
Consiliul stiintific
Art. 32
(1) Consiliul stiintific este format din 7 membri, reprezentand principalele
compartimente din cadrul institutului national care desfasoara activitati de
cercetare-dezvoltare.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari
deosebite in domeniu, salariati ai institutului national, alesi pe 4 ani prin
vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institutul national.
(3) Din consiliul stiintific fac parte de drept directorul general si
directorul stiintific al institutului national.
(4) Consiliul stiintific este condus de un presedinte sau, in lipsa
acestuia, de vicepresedinte, alesi prin vot secret de catre membrii consiliului
stiintific.
(5) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administratie.
Art. 33
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de
cercetare-dezvoltare a domeniului si la elaborarea planurilor proprii de
cercetare-dezvoltare;
b) analizeaza, avizeaza si urmareste realizarea lucrarilor de cercetare
stiintifica;
c) propune spre aprobare consiliului de administratie programul anual de
cercetare-dezvoltare si inovare al institutului national;
d) avizeaza hotararile consiliului de administratie care implica politica
de cercetare a institutului national si a ramurii;
e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea
personalului de cercetare in grade profesionale;
f) organizeaza si coordoneaza desfasurarea manifestarilor cu caracter
stiintific;
g) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop
stiintific, in care este implicat institutul national;
h) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara
si in strainatate personalului institutului national.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si executia acestuia. Relatii financiare
Art. 34
(1) Institutul national intocmeste anual buget de venituri si cheltuieli si
situatii financiare anuale, potrivit normelor metodologice elaborate de
Ministerul Finantelor Publice.
(2) Bilantul contabil anual se aproba de organul coordonator, in conditiile
legii.
Art. 35
(1) Veniturile si cheltuielile institutului national se stabilesc prin
buget, pentru fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste pe baza indicatorilor
de performanta stabiliti de organul coordonator si se aproba prin ordin al
acestuia, cu avizul Ministerului Finantelor Publice si al Ministerului Muncii,
Solidaritatii Sociale si Familiei.
Art. 36
Institutul national determina anual volumul de venituri de realizat si de
cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele incheiate pentru
activitatea programata.
Art. 37
(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere,
conform reglementarilor legale si prevederilor contractului colectiv de munca,
in limita fondului total destinat platii salariilor, prevazut in bugetul de
venituri si cheltuieli stabilit potrivit legii.
(2) Salariul de baza al directorului general se stabileste prin ordin al
conducatorului organului coordonator, potrivit reglementarilor legale.
Art. 38
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul
unui an, resursele financiare ale institutului national nu sunt suficiente,
acesta poate contracta credite bancare in valoare de cel mult 20% din
veniturile brute realizate in anul precedent.
(2) Contractarea de credite bancare peste plafonul stabilit se efectueaza cu
aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului
Finantelor Publice.
Art. 39
(1) Institutul national hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza sa
fie realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se
din surse proprii si din credite bancare, precum si din surse bugetare, prin
organul coordonator, potrivit legii.
(2) Organul coordonator va cuprinde in bugetul sau de venituri si
cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari,
achizitionarii de aparatura, echipamente si instalatii pentru institutul
national.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca
potrivit legii.
Art. 40
(1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului national se
efectueaza prin conturi deschise la banci comerciale si unitati de trezorerie
cu sediul in Romania.
(2) Institutul national poate efectua operatiuni de incasari si plati in
lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de
casa si a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele
normative in vigoare.
(3) Institutul national poate efectua operatiuni de comert exterior,
aferente obiectului sau de activitate, potrivit legii. Operatiunile de incasari
si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la
unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
Art. 41
Institutul national isi va organiza controlul financiar preventiv propriu
si auditul financiar, potrivit legii.
CAP. 7
Dispozitii finale
Art. 42
Litigiile institutului national, respectiv ale subunitatilor, cu persoane
fizice sau persoane juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre
rezolvare instantelor judecatoresti romane de drept comun.
Art. 43
Modificarile si completarile Regulamentului de organizare si functionare a
institutului national se fac prin hotarare a Guvernului, la propunerea
consiliului de administratie, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 44
Statutul de institut national se reinnoieste periodic prin reacreditare,
care are loc intr un interval de maximum 5 ani sau la modificarea obiectului de
activitate al institutului national.