HOTARARE Nr.
1881 din 21 decembrie 2006
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 460/2005 privind continutul, etapele,
conditiile de finantare, publicare si distribuire a Buletinului procedurilor de
reorganizare judiciara si faliment
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 17 din 10 ianuarie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 460/2005 privind conţinutul, etapele,
condiţiile de finanţare, publicare şi distribuire a Buletinului procedurilor de
reorganizare judiciară şi faliment, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 474 din 3 iunie
2005, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Titlul va avea următorul
cuprins:
„HOTĂRÂRE
privind conţinutul, etapele, condiţiile de
finanţare, publicare şi distribuire a Buletinului procedurilor de insolvenţă"
2. Titlul capitolului I va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL I
Conţinutul Buletinului procedurilor de
insolvenţă"
3. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - (1) Buletinul procedurilor de insolvenţă,
denumit în continuare Buletin, se înfiinţează în conformitate cu prevederile art. II alin. (1) din
Legea nr. 149/2004 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 64/1995 privind
procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, precum şi a altor acte
normative cu incidenţă asupra acestei proceduri, cu modificările ulterioare, şi
cu prevederile art. 7 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu
modificările ulterioare, în scopul publicării următoarelor tipuri de acte de
procedură:
a) citaţii, însoţite, după caz, de opoziţii,
recursuri, contestaţii, alte cereri;
b) comunicări şi hotărâri judecătoreşti pronunţate în
cadrul procedurii de insolvenţă;
c) convocări;
d) notificări;
e) alte acte de procedură
prevăzute de lege.
(2) Buletinul este structurat pe judeţe, debitori
supuşi procedurii de insolvenţă, organe care aplică procedura de insolvenţă şi
pe categorii de acte, astfel cum sunt prevăzute la alin. (1).
(3) In cadrul structurii
Buletinului, cu privire la debitor se menţionează denumirea acestuia şi codul
de identificare fiscală, iar cu privire la organele care aplică procedura de
insolvenţă se menţionează instanţa judecătorească, respectiv administratorul
judiciar/lichidatorul.
(4) Pentru toate actele prevăzute la alin. (1)
publicitatea prin Buletin se efectuează numai după deschiderea procedurii
prevăzute de Legea nr. 85/2006, cu modificările ulterioare.
(5) Prin convocări se înţelege şi anunţurile pe care administratorul judiciar are
obligaţia să le întocmească, iar în Buletin nu se publică şi documentele depuse
în susţinerea actelor de procedura prevăzute la alin. (1).
(6) Formatul Buletinului şi conţinutul-cadru al
actelor care se publică în acesta şi al dovezii privind îndeplinirea procedurii
de citare, comunicare, convocare, notificare se stabilesc prin ordin al ministrului
justiţiei, la propunerea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului."
4. Articolul 2 va avea
următorul cuprins:
„Art. 2. - Citaţia cuprinde următoarele menţiuni:
a) instanţa şi sediul acesteia;
b) numărul dosarului şi termenul de judecată;
c) data emiterii citaţiei;
d) numele şi prenumele sau, după caz, denumirea,
domiciliul, respectiv sediul social, codul de identificare fiscală şi calitatea celui citat;
e) anul, luna, ziua şi ora de înfăţişare;
f) obiectul cauzei;
g) denumirea, sediul social, codul de identificare
fiscală ale debitorului şi numărul de ordine în registrul în care este
înregistrat;
h) menţiuni privind: comunicarea cererii şi a
documentelor care o însoţesc, dacă este cazul; depunerea taxei judiciare de
timbru şi a timbrului judiciar, sub sancţiunea anulării cererii; depunerea
întâmpinării cu cel puţin 5 zile înainte de termenul de judecată, sub
sancţiunea decăderii din dreptul de a mai propune probe şi de a invoca
excepţii, în afara celor de ordine publică;
i) alte menţiuni;
j) parafa preşedintelui instanţei judecătoreşti şi
semnătura grefierului."
5. Articolul 3 va avea
următorul cuprins:
„Art. 3. - Convocarea cuprinde următoarele menţiuni:
a) numărul şi data emiterii convocării;
b) numărul dosarului, instanţa judecătorească şi
sediul acesteia;
c) după caz, numele şi prenumele/denumirea, codul de
identificare fiscală, domiciliul/sediul social, numărul de telefon, de fax,
adresa de e-mail ale destinatarilor convocării şi numărul de ordine în
registrul în care sunt înregistraţi;
d) numele şi prenumele/denumirea, codul de
identificare fiscală, domiciliul/sediul social, numărul de telefon, de fax,
adresa de e-mail ale debitorului şi numărul de ordine în registrul în care
acesta este înregistrat;
e) numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/sediul
social, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, de fax, adresa de
e-mail ale administratorului special şi numărul de
ordine în registrul în care acesta este înregistrat;
f) numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/sediul
social, codul de identificare fiscală, numărul de telefon, de fax, adresa de
e-mail ale administratorului judiciar/lichidatorului şi numărul de înscriere în
Tabloul practicienilor în insolvenţă;
g) temeiul juridic al convocării;
h) data, locul şi ora ţinerii adunării;
i) ordinea de zi a adunării;
j) posibilitatea reprezentării participanţilor în
adunare, potrivit legii;
k) posibilitatea votării prin corespondenţă, după caz,
în condiţiile legii;
l) alte menţiuni;
m) semnătura administratorului judiciar/lichidatorului
sau a reprezentantului administratorului judiciar/lichidatorului persoană
juridică şi ştampila."
6. Articolul 4 va avea
următorul cuprins:
„Art. 4. - Notificarea cuprinde următoarele menţiuni:
a) numărul şi data emiterii notificării;
b) numărul dosarului şi instanţa judecătorească;
c) numele şi prenumele sau, după caz, denumirea,
codul de identificare fiscală, domiciliul, respectiv sediul social, numărul de
telefon, de fax, adresa de e-mail ale debitorului şi numărul de ordine în
registrul în care acesta este înregistrat;
d) numele şi prenumele sau, după caz, denumirea,
domiciliul, respectiv sediul social, codul de identificare fiscală, numărul de
telefon, de fax, adresa de e-mail ale administratorului special şi numărul de
ordine în registrul în care acesta este înregistrat;
e) numele şi prenumele sau, după caz, denumirea,
codul de identificare fiscală, domiciliul, respectiv sediul social, numărul de
telefon, de fax, adresa de e-mail ale destinatarilor notificării şi numărul de
ordine în registrul în care sunt înregistraţi;
f) numele şi prenumele sau, după caz, denumirea,
domiciliul, respectiv sediul social, codul de identificare fiscală, numărul de
telefon, de fax, adresa de e-mail ale administratorului judiciar sau, după caz,
ale lichidatorului şi numărul de înscriere în Tabloul practicienilor în
insolvenţa;
g) temeiul juridic al notificării;
h) obiectul notificării;
i) menţiuni specifice;
j) semnătura administratorului judiciar sau, după caz,
a lichidatorului ori a reprezentantului administratorului judiciar sau a
lichidatorului persoană juridică şi ştampila."
7. Articolul 5 va avea
următorul cuprins:
„Art. 5. - Comunicarea hotărârilor
pronunţate de instanţele judecătoreşti care aplică procedura de insolvenţă şi a
altor acte de procedură prevăzute de lege cuprinde următoarele menţiuni:
a) instanţa şi sediul acesteia;
b) numărul dosarului;
c) obiectul comunicării;
d) numărul şi data emiterii comunicării;
e) numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/sediul
social, codul de identificare fiscală ale destinatarului comunicării;
f) numele şi prenumele/denumirea, domiciliul/sediul
social, codul de identificare fiscală ale debitorului şi numărul de ordine în
registrul în care acesta este înregistrat;
g) alte menţiuni;
h) parafa preşedintelui instanţei judecătoreşti şi
semnătura grefierului."
8. După articolul 5 se
introduc două noi articole, articolele 51 şi 52, cu următorul cuprins:
„Art. 51. -
Menţiunile pe care trebuie să le cuprindă hotărârile judecătoreşti şi restul
actelor de procedură care se publică în Buletin, precum şi cele cuprinse în
dovada de îndeplinire a procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare
vor fi stabilite în condiţiile prevăzute la art. 1 alin. (6).
Art. 52. - (1)
Pentru a fi publicate în Buletin, actele de procedură trebuie redactate cu
respectarea regulilor de ortografie, ortoepie şi de punctuaţie.
(2) In situaţia în care actele de procedură, cu
excepţia hotărârilor judecătoreşti, conţin erori materiale, publicarea în
Buletin se realizează numai după îndreptarea erorilor materiale
existente."
9. Articolul 6 va avea
următorul cuprins:
„Art. 6. - (1) Instanţele judecătoreşti,
judecătorii-sindici, administratorii judiciari şi lichidatorii, desemnaţi
potrivit legii, transmit la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în mod
direct sau prin oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, un
exemplar de pe actele de procedură prevăzute la art. 1 alin. (1), în format
hârtie şi pe suport electronic, în vederea publicării acestora în Buletin, sub sancţiunea nepublicării acestora în
situaţia în care nu se transmit în ambele formate.
(2) In situaţia în care actele de procedură sunt
destinate mai multor persoane, se va transmite şi o anexă în care vor fi menţionate
cel puţin: denumirea/numele şi prenumele, sediul social/domiciliul şi codul de
identificare fiscală ale tuturor destinatarilor.
(3) Dovada îndeplinirii procedurii de citare, comunicare, convocare, notificare a actelor de procedură, prin
publicarea acestora în Buletin, se emite de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului.
(4) Dovada prevăzută la alin. (3) se întocmeşte în
două exemplare, un exemplar pentru instanţa judecătorească sau, după caz,
administratorul judiciar ori lichidatorul desemnat, iar al doilea exemplar, pe
care este menţionată confirmarea de primire, se arhivează împreună cu actul în
cauză.
(5) Dovada îndeplinirii procedurii pentru actele emise
de instanţele judecătoreşti se eliberează şi se transmite acestora de oficiile
registrului comerţului de pe lângă tribunale, iar dovada îndeplinirii
procedurii pentru actele emise de administratorii judiciari şi lichidatorii,
desemnaţi potrivit legii, se ridică direct de la oficiile registrului
comerţului de pe lângă tribunale, de către aceştia, sau se transmite cu
achitarea tarifelor poştale aferente."
10. Titlul capitolului II va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL II
Etapele premergătoare înfiinţării Buletinului procedurilor de
insolvenţă"
11. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) In vederea înfiinţării Buletinului şi a
editării acestuia, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, sub coordonarea
Ministerului Justiţiei, colaborează cu instanţele judecătoreşti,
judecătorii-sindici, Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din
România.
(2) Procedura de comunicare a actelor de procedură
care se publică în Buletin se stabileşte în urma consultării organelor care
aplică procedura de insolvenţă, prin ordin al ministrului justiţiei.
(3) Periodicitatea şi tirajul publicaţiei se
stabilesc de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu respectarea
dispoziţiilor legale privind citarea, comunicarea, convocarea şi notificarea
actelor de procedură.
(4) Activităţile de procesare a documentelor,
editare, tipărire şi de difuzare a Buletinului se efectuează de Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului, care îşi modifică în mod corespunzător
structura organizatorică şi regulamentul de organizare şi funcţionare, prin
înfiinţarea structurilor de specialitate aferente."
12. Articolele 8 şi
9 se abrogă.
13. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - Sistemul informatic
necesar publicării Buletinului, precum si formarea profesională a personalului
implicat în această activitate se realizează de Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului, cu consultarea organelor care aplică procedura de insolvenţă."
14. Articolul 11 va
avea următorul cuprins:
„Art. 11. - Promovarea Buletinului prin mass-media se
realizează de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului."
15. Articolul 12 va
avea următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) Buletinul se publică în format hârtie
şi în format electronic de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
(2) Comercializarea Buletinului se face prin sistemul
abonamentelor, contra cost, iar la cererea persoanelor interesate se furnizează
şi punctual, în format hârtie. Prin excepţie, dacă actele de procedură sunt
însoţite de liste-anexe privind creditorii, reprezentări grafice, alte anexe,
care datorită volumului nu pot fi redate în cuprinsul Buletinului în format
hârtie, comercializarea şi difuzarea acestora se vor realiza pe suport CD,
împreună cu numărul Buletinului în care este publicat actul principal.
(3) Tipărirea şi difuzarea Buletinului se realizează
în regie proprie, precum şi de către Regia Autonomă „Monitorul Oficial",
pe bâză de contract, cu achitarea costurilor aferente.
(4) Persoanele interesate pot
solicita Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului
comerţului de pe lângă tribunale eliberarea de copii de pe Buletin, după
epuizarea stocului disponibil, cu achitarea tarifelor legale stabilite prin
ordin al ministrului justiţiei.
(5) Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
publică săptămânal pe pagina sa de internet, cu titlu gratuit, lista
persoanelor supuse procedurii de insolvenţă, care va cuprinde următoarele
informaţii: denumirea debitorului, codul de identificare fiscală, numărul de
ordine în registrul în care este înregistrat, numărul dosarului de insolvenţă
şi instanţa pe rolul căreia este înregistrat dosarul, primul termen de judecată
stabilit de instanţa judecătorească după deschiderea procedurii, tipul
procedurii şi numerele Buletinului în care sunt publicate actele de procedură referitoare
la debitor.
(6) Persoanele interesate pot accesa informaţiile
menţionate la alin. (4) şi la sediul Oficiului Naţional al Registrului
Comerţului, respectiv la sediile oficiilor registrului comerţului de pe lângă
tribunale."
16. Articolul 13 va
avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Buletinul este numerotat începând cu
numărul 1, pentru fiecare an, şi se arhivează de Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului pe ani, luni şi numere.
(2) Actele de procedura transmise de instanţele
judecătoreşti, administratori judiciari şi lichidatori, desemnaţi potrivit
legii, pentru a fi publicate în Buletin şi dovezile privind îndeplinirea
procedurilor de citare, comunicare, convocare, notificare se arhivează de
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, pentru fiecare debitor, cu
respectarea dispoziţiilor legale în materie."
17. Titlul
capitolului III va avea următorul cuprins:
„CAPITOLUL III
Modalităţi de finanţare a publicării
Buletinuluiprocedurilor de insolvenţă"
18. Articolul 14 va avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Publicarea actelor de procedură în
Buletin se efectuează contra cost, pe bază de tarife aprobate prin ordin al
ministrului justiţiei, actualizate anual în funcţie de rata inflaţiei, sub
sancţiunea nepublicării acestora în cazul neachitârii tarifelor legale.
(2) Se exceptează de la plata tarifelor prevăzute la
alin. (1) publicarea în Buletin a actelor de procedură pentru care legea
prevede în mod expres transmiterea şi îndeplinirea acestora de către instanţele
judecătoreşti care aplică procedura de insolvenţă.
(3) In situaţia în care nu există disponibilităţi
băneşti în contul debitorului şi instanţele de judecată dispun publicarea în
Buletin a unor acte de procedură întocmite de administratori judiciari şi de
lichidatori, tarifele aferente publicării acestora se reţin de Oficiul Naţional
al Registrului Comerţului direct din fondul de lichidare prevăzut la art. 4 din
Legea nr. 85/2006, cu modificările ulterioare."
19. Articolul 15 va avea
următorul cuprins:
„Art. 15. - Oficiul Naţional al Registrului Comerţului
furnizează informaţii din Buletin şi eliberează copii certificate de pe actele de procedură
publicate în Buletin, la cerere, contra cost, pe bază de tarife stabilite prin
ordin al ministrului justiţiei, actualizate anual în funcţie de rata
inflaţiei."
20. Articolul 18 va avea
următorul cuprins:
„Art. 18. - Instanţele judecătoreşti,
judecătorii-sindici, administratorii judiciari şi lichidatorii, desemnaţi
potrivit legii, au obligaţia de a întreprinde, în conformitate cu prevederile
legale în materie, măsurile ce se impun în vederea transmiterii actelor de
procedură şi a informaţiilor cuprinse în acestea către Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului prin mijloace electronice, direct sau prin intermediul
oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale, în vederea publicării
acestora în Buletin."
21. Articolul 19 va avea
următorul cuprins:
„Art. 19. - Publicitatea actelor
de procedură se efectuează conform dreptului comun, în cazul soluţionării de
către instanţele judecătoreşti a acţiunilor privind situaţia juridică a unor
acte ale debitorului şi a acţiunilor privind atragerea răspunderii patrimoniale
a administratorului debitorului, introduse de administratorul judiciar sau,
după caz, de lichidator."
Art. II. - (1) Buletinul
procedurilor de insolvenţă funcţionează începând cu data intrării în vigoare a
Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
359 din 21 aprilie 2006, cu modificările ulterioare. Primul număr al
Buletinului va fi publicat ca urmare a primelor acte de procedură transmise de
instanţele judecătoreşti şi de administratorii judiciari/lichidatorii,
desemnaţi potrivit legii.
(2) Publicarea actelor de procedură în Buletinul
procedurilor de insolvenţă se realizează cu titlu gratuit pe o perioadă de 6
luni de la data intrării în vigoare a Legii nr. 85/2006, cu modificările
ulterioare.
(3) In perioada prevăzută la
alin. (2), Buletinul procedurilor de insolvenţă se publică numai în format electronic,
iar accesul la acesta se va face cu titlu gratuit numai prin serviciul on-line
sau prin consultare la sediul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului,
precum şi la sediile oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale.
(4) După expirarea perioadei prevăzute la alin. (2),
publicarea actelor de procedură în Buletinul procedurilor de insolvenţă se va
realiza cu achitarea tarifelor legale, sub sancţiunea nepublicării acestora,
iar difuzarea acestuia se va realiza cu achitarea tarifelor legale, iar
procedura de citare, comunicare, convocare, notificare se va realiza numai prin
Buletinul procedurilor de insolvenţă.
(5) Stabilirea preţului de vânzare al Buletinului
procedurilor de insolvenţă, în format electronic şi pe hârtie, precum şi a tarifelor
de publicare în acesta se va realiza după o perioadă de cel puţin 4 luni de la
publicarea primului număr.
Art. III. - Hotărârea
Guvernului nr. 460/2005 privind conţinutul, etapele, condiţiile de finanţare,
publicare şi distribuire a Buletinului procedurilor de reorganizare judiciară
şi faliment, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 3 iunie 2005, cu
modificările şi completările aduse prin prezenta hotărâre, va fi republicata,
dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul justiţiei,
Monica Luisa Macovei
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu