HOTARARE Nr. 260 din 17 aprilie 2000
privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei
drepturilor copilului aflat in dificultate
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 171 din 21 aprilie 2000
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
192/1999 privind infiintarea Agentiei Nationale pentru Protectia Drepturilor
Copilului si reorganizarea activitatilor de protectie a copilului,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba programele de interes national in domeniul protectiei drepturilor
copilului aflat in dificultate, prevazute in anexa nr. 1.
Art. 2
Agentia Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului cofinanteaza
programe de interes national din sumele prevazute cu aceasta destinatie in
bugetul propriu, impreuna cu consiliile judetene si consiliile locale ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, pe baza conventiilor incheiate conform
modelului prevazut in anexa nr. 2.
Art. 3
Sumele ramase neconsumate la finalizarea unor programe mentionate in anexa
nr. 1, precum si sumele nerepartizate pe programe vor fi utilizate de Agentia
Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului pentru suplimentarea
finantarii programelor de interes national aprobate prin prezenta hotarare.
Art. 4
Monitorizarea si controlul derularii programelor de interes national se
asigura de Agentia Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului.
Art. 5
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
p. Presedintele
Agentiei Nationale pentru
Protectia Drepturilor Copilului,
Teodora Bertzi
p. Ministrul finantelor,
Sebastian Vladescu,
secretar de stat
Ministrul functiei publice,
Vlad Rosca
ANEXA 1
PROGRAMUL DE INTERES NATIONAL
"Sustinerea functionarii serviciilor publice specializate"
Obiectiv general: asigurarea conditiilor de functionare a sistemului de
servicii si institutii in care sunt protejati copiii aflati in dificultate
Activitati:
- fundamentarea necesarului de functionare pentru asigurarea conditiilor
optime de ingrijire si de protectie a copiilor din sistemul de servicii si
institutii dezvoltat de servicii publice specializate pentru protectia
copilului;
- elaborarea si implementarea de norme si standarde minime de organizare si
functionare a sistemului de servicii si institutii, precum si de standarde
minime de ingrijire a copilului in sistemul rezidential;
- analizarea si definirea/redefinirea competentelor de personal din
sistemul de servicii si institutii, in vederea asigurarii unei ingrijiri optime
a copiilor aflati in dificultate;
- elaborarea metodologiei de transfer al resurselor financiare necesare in
vederea sustinerii functionarii serviciilor publice specializate pentru
protectia copilului;
- implementarea metodologiei de transfer al resurselor financiare necesare
in vederea sustinerii functionarii serviciilor publice specializate pentru
protectia copilului;
- monitorizarea, evaluarea si controlul utilizarii resurselor alocate
Indicatori de performanta:
- cresterea numarului de copii care beneficiaza de fondurile necesare
pentru asigurarea alocatiilor optime de hrana si intretinere, proportional cu
resursele alocate;
- imbunatatirea raportului adult/copil protejat, in sensul scaderii
numarului de copii aflati in ingrijirea unui adult (profesionist) in cadrul
centrelor de plasament;
- cresterea numarului de personal cu competente noi in domeniul ingrijirii
si protectiei copilului aflat in dificultate;
- scaderea numarului de copii din sistemul rezidential si cresterea
numarului de copii beneficiari ai altor tipuri de servicii;
- scaderea costului/copil protejat in sistemul rezidential;
- eficientizarea managementului financiar al sistemului de servicii si
institutii, in vederea reducerii cheltuielilor bugetare la nivel central.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes national este
de 329.427.040 mii lei, conform tabelului anexat, repartizat pe urmatoarele
tipuri de cheltuieli:
- drepturi cu caracter social (echipamente, transportul elevilor si
studentilor, tabere, concursuri si competitii, rechizite scolare, bani de
buzunar);
- hrana;
- medicamente si materiale sanitare;
- cheltuieli pentru intretinere si gospodarie (incalzit, iluminat,
apa-canal, salubritate, materiale pentru curatenie);
- obiecte de inventar de mica valoare sau scurta durata si echipament
(lenjerie si accesorii de pat, echipament, alte obiecte de inventar de mica
valoare sau scurta durata);
- reparatii curente;
- manuale, carti, publicatii.
TABEL
cuprinzand repartizarea bugetului aferent anului 2000 pentru finantarea
programului "Sustinerea functionarii serviciilor publice
specializate" pe judete si pe sectoarele municipiului Bucuresti
- mii lei -
___________________________________________________________________________
Judetul Numarul Suma Trimestrul Trimestrul Trimestrul
copiilor acordata II III IV
protejati _________________________________________________
Cheltuieli Cheltuieli Cheltuieli Cheltuieli
materiale materiale materiale materiale
___________________________________________________________________________
Alba 1.459 8.053.680 2.684.560 2.684.560 2.684.560
Arad 1.261 6.960.720 2.320.240 2.320.240 2.320.240
Arges 1.086 5.994.720 1.998.240 1.998.240 1.998.240
Bacau 1.737 9.588.240 3.196.080 3.196.080 3.196.080
Bihor 1.814 10.013.280 3.337.760 3.337.760 3.337.760
Bistrita 1.440 7.948.800 2.649.600 2.649.600 2.649.600
Botosani 1.666 9.196.320 3.065.440 3.065.440 3.065.440
Braila 1.363 7.523.760 2.507.920 2.507.920 2.507.920
Brasov 1.847 10.195.440 3.398.480 3.398.480 3.398.480
Buzau 1.286 7.098.720 2.366.240 2.366.240 2.366.240
Calarasi 794 4.382.880 1.460.960 1.460.960 1.460.960
Caras-Severin 872 4.813.440 1.604.480 1.604.480 1.604.480
Cluj 1.066 5.884.320 1.961.440 1.961.440 1.961.440
Constanta 1.809 9.985.680 3.328.560 3.328.560 3.328.560
Covasna 652 3.599.040 1.199.680 1.199.680 1.199.680
Dambovita 1.274 7.032.480 2.344.160 2.344.160 2.344.160
Dolj 1.413 7.799.760 2.599.920 2.599.920 2.599.920
Galati 1.710 9.439.200 3.146.400 3.146.400 3.146.400
Giurgiu 410 2.263.200 754.400 754.400 754.400
Gorj 889 4.907.280 1.635.760 1.635.760 1.635.760
Harghita 1.338 7.661.760 2.553.920 2.553.920 2.553.920
Hunedoara 1.528 8.434.560 2.811.520 2.811.520 2.811.520
Iasi 3.351 18.497.520 6.165.840 6.165.840 6.165.840
Ialomita 625 3.450.000 1.150.000 1.150.000 1.150.000
Ilfov 368 2.031.360 677.120 677.120 677.120
Maramures 1.793 9.897.360 3.299.120 3.299.120 3.299.120
Mehedinti 691 3.814.320 1.271.440 1.271.440 1.271.440
Mures 1.460 8.059.200 2.686.400 2.686.400 2.686.400
Neamt 2.298 12.684.960 4.228.320 4.228.320 4.228.320
Olt 1.328 7.330.560 2.443.520 2.443.520 2.443.520
Prahova 1.621 8.947.920 2.982.640 2.982.640 2.982.640
Salaj 702 3.875.040 1.291.680 1.291.680 1.291.680
Satu Mare 1.332 7.352.640 2.450.880 2.450.880 2.450.880
Sibiu 1.299 7.170.480 2.390.160 2.390.160 2.390.160
Suceava 1.736 9.582.720 3.194.240 3.194.240 3.194.240
Teleorman 872 4.813.440 1.604.480 1.604.480 1.604.480
Timis 2.892 15.963.840 5.321.280 5.321.280 5.321.280
Tulcea 698 3.852.960 1.284.320 1.284.320 1.284.320
Valcea 1.442 7.959.840 2.653.280 2.653.280 2.653.280
Vaslui 698 3.852.960 1.284.320 1.284.320 1.284.320
Vrancea 1.306 7.209.120 2.403.040 2.403.040 2.403.040
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 1 1.230 6.799.600 2.266.533 2.266.533 2.266.533
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 2 711 3.924.720 1.308.240 1.308.240 1.308.240
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 3 565 3.118.800 1.039.600 1.039.600 1.039.600
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 4 576 3.179.520 1.059.840 1.059.840 1.059.840
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 5 723 3.990.960 1.330.320 1.330.320 1.330.320
Municipiul
Bucuresti,
sectorul 6 596 3.289.920 1.096.640 1.096.640 1.096.640
___________________________________________________________________________
TOTAL: 59.627 329.427.040 109.809.013 109.809.013 109.809.013
___________________________________________________________________________
PROGRAMUL DE INTERES NATIONAL
"Promovarea protectiei in mediu familial a copilului aflat in
dificultate"
Obiectiv general: promovarea dreptului copilului de a fi ingrijit intr-o
familie
Activitati:
- identificarea, evaluarea, formarea si atestarea asistentilor maternali
profesionisti;
- organizarea retelei de asistenti maternali profesionisti la nivel
judetean;
- plasamentul/incredintarea copiilor aflati in dificultate la familii de
asistenti maternali profesionisti;
- monitorizarea evolutiei copiilor aflati in ingrijirea familiilor de
asistenti maternali profesionisti, in perspectiva identificarii unor solutii
permanente pentru acesti copii
Indicatori de performanta:
- reducerea numarului de copii care intra in institutii de tip rezidential;
- reducerea numarului de copii in institutii de tip rezidential;
- cresterea numarului de copii beneficiari ai modelului de ingrijire de tip
familial;
- eficientizarea managementului financiar al protectiei in mediu familial a
copilului aflat in dificultate, in vederea reducerii cheltuielilor bugetare la
nivel central.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes national este
de 72.840.372 mii lei, repartizat pe baza de conventii incheiate cu serviciile
publice specializate, si consta in:
- promovarea protectiei copiilor in familii de asistenti maternali
profesionisti:
2.478 asistenti maternali x 9 luni x 1.286.000 lei/luna = 28.680.372 mii
lei;
- alte ajutoare acordate copiilor in temeiul legii:
27.600 copii x 4 luni x 400.000 lei/copil/luna = 44.160.000 mii lei.
PROGRAMUL DE INTERES NATIONAL
"Restructurarea institutiilor de tip rezidential"
Obiectiv general: restructurarea institutiilor de tip rezidential care
asigura ingrijirea si protectia copiilor aflati in dificultate, concomitent cu
dezvoltarea de servicii alternative la institutiile de tip rezidential
Activitati:
- evaluarea tuturor resurselor disponibile la nivelul unei institutii;
- elaborarea planurilor pentru restructurarea acestor institutii, inclusiv
a propunerilor de reconversie a administrarii resurselor acestora, in sensul
utilizarii cu precadere a acestora pentru furnizarea de servicii adaptate
nevoilor locale si in vederea asigurarii conditiilor necesare pentru
respectarea tuturor drepturilor copilului;
- implementarea planurilor de restructurare in vederea reorganizarii institutiilor
de tip rezidential in centre de tip familial sau in alte tipuri de servicii
prevazute in Hotararea Guvernului nr. 117/1999;
- elaborarea si implementarea de norme si standarde minime, precum si de
ghiduri metodologice de buna practica (inclusiv, dupa caz, populatia-tinta
vizata, numar si competente de personal, echipament necesar etc.)
Indicatori de performanta:
- scaderea numarului de copii institutionalizati;
- mentinerea costului/copil protejat in servicii alternative la protectia
de tip rezidential la mai putin de 50% din costul/copil in institutie de tip
rezidential, pana la sfarsitul anului 2001;
- servicii comunitare efectiv operationale la sfarsitul anului 2003.
Bugetul aferent anului 2000 pentru acest program de interes national este
de 47.940.000 mii lei, repartizat, in functie de evaluarea nevoilor copiilor
protejati, de tipul de handicap, precum si de situatia unitatilor si
institutiilor preluate, pe baza de proiecte aprobate de consiliile judetene sau
de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si acceptate de
Agentia Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, constand in
restructurarea unui numar de 20 de institutii: 18.800 mp x 2.550.000 lei/mp =
47.940.000 mii lei.
ANEXA 2
CONVENTIE
pentru finantarea proiectului ............... in cadrul Programului de interes
national ..................... (se va completa titlul acestui program, conform
anexei nr. 1 la hotarare)
Art. 1
Partile conventiei
1.1. Prezenta conventie se incheie intre:
Agentia Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, denumita in
continuare A.N.P.D.C., cu sediul in Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul
1, cont 641180108 B.C.R. - S.M.B., reprezentata prin domnul ...................,
in calitate de presedinte, .................., in calitate de director
economic, si ................, in calitate de director al Directiei juridice;
- Consiliul Judetean ............../Local al Sectorului ...., cu sediul in
............., cont ............., reprezentat prin ..................., in
calitate de presedinte, si ..............., in calitate de secretar;
- Serviciul Public Specializat pentru Protectia Copilului - Directia pentru
protectia drepturilor copilului .................., denumita in continuare
D.P.D.C., cu sediul in ................., cont .............., reprezentata
prin .................. in calitate de director, si ................., in
calitate de director economic.
Art. 2
Obiectul conventiei
2.1. Obiectul conventiei il constituie aplicarea proiectului intitulat
............, realizat in cadrul Programului de interes national ............
(se va completa titlul acestui program, conform anexei nr. 1 la hotarare),
detaliat in anexa nr. 1 la hotarare.
2.2. Indicatorii de performanta ce urmeaza sa fie atinsi in realizarea
prezentului proiect sunt (se detaliaza in functie de prevederile programului de
interes national pentru care a fost depus proiectul) .........................
.
Art. 3
Obligatiile partilor
3.1. Obligatiile A.N.P.D.C.:
a) sa stabileasca un coordonator de proiect dintre expertii A.N.P.D.C.;
b) sa aloce proiectului intitulat .......... suma de ..... lei,
reprezentand contributia ce revine A.N.P.D.C. la finantarea acestuia.
Finantarea va urmari realizarea urmatoarelor activitati (se detaliaza in
functie de prevederile programului de interes national pentru care a fost depus
proiectul) .............................................;
c) sa colaboreze cu celelalte parti la conventie pentru a asigura buna
derulare a proiectului;
d) sa monitorizeze realizarea activitatilor propuse si respectarea
termenelor stabilite prin proiect;
e) sa controleze atingerea indicatorilor de performanta stabiliti prin
prezenta conventie.
3.2. Obligatiile Consiliului Judetean .........../Local al Sectorului ....
:
a) sa aloce D.P.D.C ..........., in termen de 3 (trei) zile lucratoare de
la data primirii lor, sumele transferate de A.N.P.D.C.;
b) sa urmareasca modul in care se realizeaza activitatile cuprinse in
proiect;
c) sa raspunda solidar cu D.P.D.C. de utilizarea fondurilor;
d) sa contribuie la finantarea proiectului cu suma de .............. lei.
3.3. Obligatiile D.P.D.C.:
a) sa numeasca un coordonator de proiect, care sa colaboreze cu A.N.P.D.C.
in aplicarea acestuia;
b) sa realizeze intocmai activitatile stabilite prin proiect;
c) sa prezinte A.N.P.D.C. situatia privind utilizarea fondurilor alocate
conform pct. 3.1 lit. b) si documentele justificative (facturi, chitante, alte
documente) semnate pentru conformitate si stampilate;
d) sa utilizeze fondurile alocate conform pct. 3.1 lit. b).
Art. 4
Finantarea proiectului
4.1. Finantarea activitatilor mentionate la pct. 3.1 lit. b) se va face din
bugetul propriu al A.N.P.D.C., precum si din contributiile consiliilor
judetene/locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti prevazute la pct. 3.2
lit. d).
4.2. Tipurile de cheltuieli care pot fi efectuate din sumele alocate de A.N.P.D.C.
sunt (se detaliaza in functie de programul de interes national pentru care a
fost depus proiectul) ................................................ .
Art. 5
Alte clauze
5.1. A.N.P.D.C. va suspenda unilateral finantarea proiectului in cazul in
care se va constata ca nu sunt respectate prevederile prezentei conventii, pana
la solutionarea problemelor care au determinat aceasta masura.
5.2. Sumele alocate conform prezentei conventii, care vor fi utilizate in
alte scopuri decat cele pentru care au fost destinate, precum si sumele ramase
neutilizate vor fi restituite A.N.P.D.C.
5.3. A.N.P.D.C. poate rezilia unilateral prezenta conventie, daca constata
ca nu au fost respectati indicatorii de performanta stabiliti.
5.4. Orice modificare a prezentei conventii se va face prin acordul
partilor, cu respectarea legislatiei in vigoare.
5.5. Solutionarea litigiilor generate de aplicarea prezentei conventii se
realizeaza pe cale amiabila, iar in cazul in care neintelegerea persista, competenta
apartine instantei judecatoresti.
Art. 6
Durata conventiei
6.1. Conventia este valabila pana la data de .................... .
Art. 7
Dispozitii finale
7.1. Prezenta conventie s-a incheiat astazi ............, in trei exemplare,
cate unul pentru fiecare parte contractanta.
Agentia Nationala pentru Consiliul Judetean ........./Local
Protectia Drepturilor Copilului al Sectorului ........
Presedinte, Presedinte,
.................. ..................
Director economic, Secretar,
....................... ..................
Director al Directiei juridice, Director al D.P.D.C.,
......................... ..................
Director economic al D.P.D.C.,
.........................