Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 535 din  7 aprilie 2004

pentru aprobarea numarului de posturi, a organizarii si functionarii si a atributiilor directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 344 din 20 aprilie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2004 privind infiintarea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, ca autoritate publica centrala care raspunde de silvicultura, functioneaza 8 directii teritoriale de regim silvic si de vanatoare, institutii cu personalitate juridica, finantate integral de la bugetul de stat, cu un numar total de 144 de posturi, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    (2) Din numarul total de 144 de posturi, 102 posturi se preiau de la Garda Nationala de Mediu, personalul incadrat pe aceste posturi fiind considerat transferat in interesul serviciului.
    Art. 2
    Denumirea, sediul si judetele arondate celor 8 directii teritoriale de regim silvic si de vanatoare sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare sunt coordonate tehnic de directiile de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si colaboreaza cu institutiile publice locale si cu persoanele fizice si juridice din raza teritoriala a acestora in vederea realizarii atributiilor specifice.

    CAP. 2
    Atributiile, structura organizatorica si conducerea directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare

    Art. 4
    (1) Conducerea directiei teritoriale de regim silvic si de vanatoare este asigurata de un director executiv, numit, in conditiile legii, prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (2) Directorul executiv al directiei teritoriale de regim silvic si de vanatoare emite decizii, in conditiile legii.
    (3) Directorul executiv al directiei teritoriale de regim silvic si de vanatoare reprezinta directia in raporturile cu institutiile publice locale, cu persoanele fizice si juridice din raza teritoriala a directiei.
    (4) Pentru cazurile in care, din diverse motive, directorul executiv este in imposibilitatea de a-si indeplini atributiile legale, acesta poate delega, prin decizie, un consilier superior din cadrul directiei sa indeplineasca atributiile sale pe perioada in care se gaseste in imposibilitate.
    (5) Directorul executiv al directiei teritoriale de regim silvic si de vanatoare indeplineste atributiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in calitate de ordonator de credite.
    Art. 5
    In vederea indeplinirii atributiilor stabilite prin prezenta hotarare, directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare sunt incadrate cu personal tehnic silvic, precum si cu personal cu pregatire economica, juridica si cu personal administrativ, potrivit structurii organizatorice.
    Art. 6
    (1) In structura organizatorica a fiecarei directii teritoriale de regim silvic si de vanatoare functioneaza servicii, birouri sau compartimente, dupa caz, dupa cum urmeaza:
    a) de implementare pentru activitatea de silvicultura;
    b) de implementare pentru activitatea de vanatoare;
    c) de monitorizare a lucrarilor tehnico-economice in fondul forestier national la nivel regional;
    d) de implementare a masurilor din domeniul silviculturii si vanatorii din Programul SAPARD;
    e) de consultanta si asistenta de specialitate;
    f) de statistica;
    g) pentru relatii cu publicul;
    h) economico-financiar;
    i) juridic;
    j) de audit.
    (2) Structura organizatorica, statele de functii si repartizarea numarului de personal pentru directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura.
    (3) Salarizarea personalului incadrat la directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare se face potrivit prevederilor legale.
    Art. 7
    Dotarile directiilor teritoriale de regim silvic si de vanatoare se stabilesc prin Hotararea Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.
    Art. 8
    Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare au urmatoarele atributii:
    A. In domeniul silviculturii
    I. Asigurarea integritatii fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national:
    a) propun directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, pe baza prevederilor amenajamentelor sau studiilor de amenajare a padurilor, volumul de masa lemnoasa, resursele si destinatia masei lemnoase de recoltat anual, pe natura produselor si pe categorii de detinatori;
    b) repartizeaza in teritoriu cotele de taiere, in cadrul volumului de masa lemnoasa aprobat prin hotarare a Guvernului, pe categorii de detinatori de paduri, altii decat statul, si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier national;
    c) stabilesc si comunica trimestrial celor interesati preturile pe specii si sortimente, in conditiile legii, pentru materialele lemnoase fara provenienta legala, care nu pot fi identificate faptic si a caror contravaloare se calculeaza pentru aplicarea prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare;
    d) tin evidenta, pe ocoale silvice si localitati, a suprafetelor puse in posesie din fondul forestier national si a titlurilor emise pentru acestea;
    e) aproba actele de punere in valoare pentru specia cires;
    f) propun executarea de lucrari de prevenire si combatere a bolilor si daunatorilor padurii, in vegetatia forestiera situata in afara fondului forestier;
    g) efectueaza controlul de fond si controlul tehnic anual al regenerarii in fondul forestier proprietate privata a persoanelor fizice, care nu este administrat prin structuri silvice proprii.
    II. Cadastrul forestier, circulatia juridica a terenurilor forestiere si amenajarea padurilor:
    a) tin evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, pe categorii de folosinta, indiferent de natura proprietatii, si urmaresc furnizarea de catre administratorii terenurilor respective a datelor necesare in vederea realizarii sistemului de cadastru general;
    b) analizeaza si aproba, dupa caz, solicitarile de ocupare definitiva sau folosire temporara din fondul forestier national a terenurilor cu suprafete de pana la 1,0 ha, precum si de defrisare a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
    c) analizeaza si avizeaza, dupa caz, solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din fondul forestier national a terenurilor cu suprafete de peste 1,0 ha;
    d) analizeaza, avizeaza si, dupa caz, aproba, conform competentelor legale, reprimirea in fondul forestier national a suprafetelor scoase temporar, la expirarea termenului contractual, precum si restituirea garantiilor in conditiile prevazute de art. 93 alin. (3) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
    e) analizeaza si avizeaza documentatiile intocmite in legatura cu stabilirea contravalorii despagubirilor ce trebuie acordate proprietarilor de paduri cu functii speciale de protectie, ca urmare a restrictiilor prevazute in amenajamente, si propun aprobarea documentatiilor respective;
    f) propun spre aprobare incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national;
    g) urmaresc respectarea exercitarii dreptului de preemtiune al statului la toate vanzarile de bunavoie sau silite pentru enclavele din fondul forestier proprietate publica a statului si terenurile limitrofe acestuia si propun masurile necesare, dupa caz;
    h) organizeaza activitatile tehnice silvice, finantate de la bugetul de stat, pentru padurile proprietate privata a persoanelor fizice, conform competentelor legale;
    i) realizeaza receptia finala pentru lucrarile de amenajare a padurilor - faza de proiectare tehnologica teren - pentru fondul forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale, proprietate privata a unitatilor de cult, a institutiilor de invatamant sau a altor persoane juridice, proprietate privata indiviza, proprietate privata a persoanelor fizice, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
    j) avizeaza in comisia tehnico-economica proprie amenajamente silvice pentru terenuri forestiere cu suprafata de pana la 30 ha;
    k) asigura participarea reprezentantilor la conferintele I si a II-a de amenajare a padurilor pentru suprafetele de fond forestier, la nivel de proprietate, de pana la 1.000 ha inclusiv;
    l) analizeaza, avizeaza sau aproba, dupa caz, solicitarile privind exceptarea de la prevederile amenajamentelor sau ale studiilor sumare de amenajare, indiferent de forma de proprietate;
    m) analizeaza, avizeaza sau aproba, dupa caz, solicitarile de schimbare a categoriei de folosinta silvica pentru fondul forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale, proprietate privata a unitatilor de cult, a institutiilor de invatamant sau a altor persoane juridice, proprietate privata indiviza, proprietate privata a persoanelor fizice.
    III. Regenerarea padurilor, infiintarea perdelelor forestiere de protectie, reconstructia ecologica, amenajarea bazinelor hidrografice torentiale si accesibilizarea fondului forestier:
    a) analizeaza si aproba, dupa caz, proiectele de regenerare a padurilor, ajutorarea regenerarii naturale si reconstructia ecologica pentru fondul forestier national si pentru vegetatia forestiera situata in afara acestuia;
    b) avizeaza, in vederea autorizarii, unitatile specializate in executarea lucrarilor de impadurire, intretinere si ingrijire a culturilor forestiere si a arboretelor;
    c) analizeaza documentatiile tehnico-economice pentru reinstalarea si intretinerea vegetatiei forestiere pana la realizarea starii de masiv si le transmit spre aprobare directiei de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    d) analizeaza si aproba, dupa caz, proiectele de reimpadurire a suprafetelor scoase temporar din fondul forestier privat, urmarind executarea lucrarilor prevazute;
    e) analizeaza si avizeaza, dupa caz, documentatia agentilor economici care au ca obiect de activitate executarea de lucrari silvice, cum ar fi impaduririle, lucrarile de intretinere si ingrijire si altele asemenea, sau producerea de material genetic forestier, cum ar fi semintele, puietii, butasii si altele asemenea;
    f) analizeaza si avizeaza documentatiile pentru obtinerea de catre proprietarii de paduri a finantarii de la bugetul de stat, in vederea executarii lucrarilor silvice, inclusiv a lucrarilor de amenajare in cazul persoanelor fizice;
    g) analizeaza documentatiile pentru proiectele de investitii efectuate din surse bugetare si extrabugetare la care ordonator de credite este autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, monitorizeaza punerea lor in executie si avizeaza receptiile partiale si finale ale acestora;
    h) analizeaza modul in care s-au realizat proiectele de investitii in silvicultura, finantate de la bugetul de stat, in baza unor legi speciale;
    i) asigura participarea in comandamentele judetene de analiza a realizarii programului anual de infiintare a perdelelor forestiere de protectie;
    j) asigura conform competentelor legale respectarea reglementarilor privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
    k) certifica provenienta din surse aprobate si calitatea materialelor forestiere de reproducere utilizate in lucrarile de impadurire;
    l) organizeaza, in calitate de autoritati contractante, proiectarea si executia lucrarilor de amenajare, ameliorare si punere in valoare prin impadurire a terenurilor degradate cuprinse in perimetre de ameliorare si de infiintare a perdelelor forestiere de protectie, pe terenurile din domeniul public care nu sunt in administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pe terenurile din domeniul privat al statului si pe terenurile proprietate privata;
    m) inainteaza, pentru domeniul lor de competenta, propuneri la directia de specialitate din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, in vederea intocmirii listei obiectivelor de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, elaborate in concordanta cu documentatiile tehnico-economice, inventarele de lucrari la finele anului precedent si rezultatele controlului anual al regenerarilor, efectuat conform instructiunilor pentru desfasurarea controlului anual al regenerarilor;
    n) avizeaza situatiile de lucrari intocmite de directiile silvice ale Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, pentru lucrarile executate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, situate in fondul forestier proprietate publica a statului;
    o) participa la receptia lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, situate in fondul forestier proprietate publica a statului;
    p) numesc comisiile pentru receptia lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, din domeniul lor de competenta;
    q) organizeaza receptia lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, din domeniul lor de competenta, si participa la aceasta receptie;
    r) asigura, pentru domeniul lor de competenta, verificarea, aprobarea si decontarea lucrarilor de amenajare, ameliorare si punere in valoare prin impadurire a terenurilor degradate si de infiintare a perdelelor forestiere de protectie din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, pe baza situatiilor de lucrari;
    s) elaboreaza, pentru domeniul lor de competenta, procesul-verbal de predare-primire intre executant si detinatorul terenului a lucrarilor realizate la obiectivele de investitii care se finanteaza din Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica;
    t) comunica oficiilor judetene de cadastru, geodezie si cartografie modificarile survenite, dupa caz, cu privire la incadrarea in categoria de folosinta paduri si alte terenuri cu vegetatie forestiera a terenurilor care fac obiectul ameliorarii prin impadurire.
    IV. Indrumarea structurilor de administrare a padurilor, relatiile cu proprietarii si detinatorii de paduri si de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, relatiile cu agentii economici:
    a) monitorizeaza implementarea proiectelor specifice silviculturii din Programul SAPARD;
    b) analizeaza documentatiile privind infiintarea structurilor de administratie silvica si le avizeaza, dupa caz, in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 116/2002 pentru aprobarea Instructiunilor privind autorizarea personalului silvic, avizarea constituirii si autorizarea functionarii structurilor silvice pentru gospodarirea padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) avizeaza angajarea personalului silvic de toate gradele, altul decat cel pentru structurile Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva, necesar pentru paza si gospodarirea padurilor, pe baza sustinerii unui test scris si a unui interviu pe teme profesionale;
    d) coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic de catre proprietari;
    e) executa consultanta de specialitate silvica la solicitarea detinatorilor sau a proprietarilor de paduri si terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier;
    f) asigura aducerea la cunostinta populatiei a obligatiilor privind prevenirea si stingerea incendiilor;
    g) elibereaza autorizatii pentru confectionarea dispozitivelor de marcat dreptunghiulare si tine evidenta acestora, asigurand inclusiv depozitarea, pentru agentii care si-au intrerupt activitatea;
    h) asigura, in cazul padurilor care nu sunt administrate de structuri de administratie de specialitate, reprimirea parchetelor de exploatare.
    B. In domeniul cinegetic
    I. Atribuirea gestiunii fondurilor de vanatoare:
    a) incheie contractele de gestionare a fondurilor de vanatoare si actele aditionale la acestea;
    b) verifica modul in care gestionarii fondurilor de vanatoare isi indeplinesc obligatiile contractuale;
    c) incaseaza sumele care reprezinta cota-parte cuvenita bugetului statului din tariful de gestionare a fondurilor de vanatoare, pe care le vireaza la bugetul de stat;
    d) iau masurile care se impun ca urmare a prevederilor contractelor de gestionare a fondurilor de vanatoare.
    II. Gospodarirea fondurilor de vanatoare:
    a) monitorizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor de evaluare anuala a efectivelor de vanat si fac propuneri privind marimea cotelor de recolta, incheind in acest sens documentele specifice;
    b) fac observatii asupra starii efectivelor de vanat pe fondurile de vanatoare, iar in situatii justificate fac propuneri pentru modificarea cotelor de recolta, precum si pentru modificarea perioadei legale de vanatoare la unele specii de vanat existente pe aceste fonduri;
    c) analizeaza si supun aprobarii solicitarile gestionarilor fondurilor de vanatoare referitoare la reasezari, suplimentari de cota, recoltarea in afara perioadei legale;
    d) analizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura studiile referitoare la popularea fondurilor de vanatoare cu specii noi de vanat;
    e) analizeaza si propun spre aprobare autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura documentatiile privind propunerile de infiintare a crescatoriilor pentru specii valoroase de vanat destinat popularilor, a crescatoriilor de vanat destinat consumului si a complexurilor de vanatoare;
    f) monitorizeaza modul in care detinatorii de terenuri si gestionarii fondurilor de vanatoare aplica masurile necesare mentinerii echilibrului agro-silvo-cinegetic si prevenirii pagubelor cauzate de vanat si prin vanatoare culturilor agricole, animalelor domestice si fondului forestier si aplica masurile prevazute de legislatia in domeniu;
    g) tin evidenta evolutiei efectivelor de vanat, a dinamicii recoltelor si statistica trofeelor de vanat medaliabile;
    h) constata pagubele produse de vanatul din categoria speciilor strict protejate si propun modul de solutionare a litigiilor;
    i) avizeaza studiile de specialitate pentru gestionarea durabila a vanatului;
    j) organizeaza si desfasoara actiuni de prevenire si combatere a braconajului la vanatoare.
    III. Aplicarea reglementarilor specifice:
    a) utilizeaza sistemul informational in domeniul cinegetic si fac propuneri de imbunatatire a acestuia;
    b) autorizeaza, in conditiile legii, tinerea in captivitate a animalelor salbatice;
    c) asigura participarea in comisiile de examinare, la examenele organizate pentru dobandirea permisului de vanatoare, atunci cand sunt imputernicite;
    d) atesta, in conditiile legii, inspectorii voluntari de vanatoare si fac propuneri pentru recompensarea acestora in conditiile stabilite prin reglementari emise de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura;
    e) atesta, in conditiile legii, persoanele fizice si juridice care pot intocmi studii de specialitate pentru gestionarea durabila a fondurilor de vanatoare.
    C. Alte atributii:
    a) intocmesc evidentele statistice conform competentelor stabilite;
    b) asigura participarea reprezentantilor autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura in actiunea de aplicare a prevederilor legilor de retrocedare a fondului funciar, privitoare la validarea si eliberarea titlurilor de proprietate;
    c) prezinta periodic rapoarte, informari si sinteze asupra activitatii desfasurate;
    d) aproba sau anuleaza, in conditiile legii, actele de punere in valoare pentru masa lemnoasa provenita din fondul forestier, altul decat cel proprietate publica a statului;
    e) asigura participarea propriilor reprezentanti in comisiile de evaluare si de cumparare a terenurilor pe care le achizitioneaza Regia Nationala a Padurilor - Romsilva in numele statului;
    f) raspund oricaror alte solicitari ale autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;
    g) primesc si furnizeaza de la, respectiv catre, inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic date si informatii privind activitatile specifice domeniului de activitate.
    Art. 9
    Atributiile prevazute in prezenta hotarare se completeaza cu atributiile specifice de implementare din domeniul silviculturii si al vanatorii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                              Contrasemneaza:
                              Ministrul agriculturii, padurilor
                              si dezvoltarii rurale,
                              Ilie Sarbu

                              Ministrul delegat pentru coordonarea
                              autoritatilor de control,
                              Ionel Blanculescu

                              Ministrul muncii, solidaritatii
                              sociale si familiei,
                              Elena Dumitru

                              p. Ministrul finantelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                                 LISTA
cuprinzand directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare

________________________________________________________________________________
Nr.         Denumirea              Sediul                 Judetele arondate
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Directia teritoriala     Municipiul Brasov       Brasov, Covasna, Harghita,
     de regim silvic si                               Sibiu
     de vanatoare Brasov
  2. Directia teritoriala     Municipiul Bucuresti    Arges, Calarasi,
     de regim silvic si                               Dambovita, Giurgiu,
     de vanatoare Bucuresti                           Ialomita, Ilfov, Prahova,
                                                      Teleorman, municipiul
                                                      Bucuresti
  3. Directia teritoriala     Municipiul Focsani      Braila, Buzau, Constanta,
     de regim silvic si                               Galati, Tulcea, Vrancea
     de vanatoare Focsani
  4. Directia teritoriala     Municipiul Cluj-Napoca  Alba, Bistrita-Nasaud,
     de regim silvic si                               Cluj, Mures
     de vanatoare Cluj
  5. Directia teritoriala     Municipiul Suceava      Bacau, Botosani, Iasi,
     de regim silvic si                               Neamt, Suceava, Vaslui
     de vanatoare Suceava
  6. Directia teritoriala     Municipiul Satu Mare    Bihor, Maramures, Salaj,
     de regim silvic si                               Satu Mare
     de vanatoare Satu Mare
  7. Directia teritoriala     Municipiul Timisoara    Arad, Caras-Severin,
     de regim silvic si                               Hunedoara, Timis
     de vanatoare Timisoara
  8. Directia teritoriala     Municipiul              Dolj, Gorj, Mehedinti,
     de regim silvic si       Ramnicu Valcea          Olt, Valcea
     de vanatoare Ramnicu
     Valcea
________________________________________________________________________________



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 535/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 535 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu