HOTARARE Nr.
564 din 19 iunie 2008
pentru modificarea si
completarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 515 din 9 iulie 2008
In temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 38 alin. (1) din
Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior
al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al
Magistraturii nr. 326/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 867 din 27 septembrie 2005, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. La articolul 9, după
alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Stabilirea atribuţiilor şi responsabilităţilor
individuale se face astfel încât să se asigure echilibrul funcţional al
Consiliului, analizându-se şi opţiunea exprimată de fiecare membru
permanent."
2. La articolul 15,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Verificarea aspectelor semnalate se efectuează
prin intermediul Inspecţiei judiciare."
3. La articolul 15, după
alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (4) - (7), cu
următorul cuprins:
„(4) In urma efectuării verificărilor, Inspecţia
judiciară întocmeşte un raport, care, înainte de a fi prezentat Plenului, se
comunică judecătorului sau procurorului vizat, pentru a lua cunoştinţă de
material şi, eventual, pentru a formula obiecţii.
(5) Judecătorul sau procurorul în legătură cu care se
efectuează verificările este invitat să participe la şedinţa Plenului în cadrul
căreia se discută raportul întocmit de Inspecţia judiciară.
(6) In funcţie de cele constatate, precum şi de
susţinerile judecătorului sau procurorului, în cazul în care acesta participă
la şedinţă, Plenul dispune măsurile care se impun şi asigură publicarea
acestora pe site-ul Consiliului.
(7) In situaţia în care se constată că anumite aspecte
reţinute de Inspecţia judiciară excedează atribuţiilor Consiliului, Plenul
dispune sesizarea organelor competente să ia măsurile corespunzătoare."
4. Articolul 191 se abrogă.
5. La articolul 21, după punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu următorul cuprins:
„21. revocă din
funcţia de conducere judecătorii şi procurorii, pentru motivele prevăzute de
art. 51 alin. (2) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;".
6. După articolul 21 se
introduce un nou articol, articolul 211, cu următorul cuprins:
„Art. 211 - (1)
Revocarea din funcţia de conducere a judecătorilor şi procurorilor pentru
motivul prevăzut la art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 303/2004,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se face în baza
verificărilor efectuate de Inspecţia judiciară.
(2) In urma verificărilor efectuate la instanţă sau
parchet, Inspecţia judiciară întocmeşte un raport pe care îl prezintă secţiei
corespunzătoare.
(3) După primirea raportului, preşedintele secţiei
corespunzătoare fixează un termen pentru dezbaterea acestuia, dispunând citarea
judecătorului sau, după caz, a procurorului cu funcţie de conducere şi
comunicarea raportului, în vederea luării la cunoştinţă şi, eventual, pentru a
formula obiecţii.
(4) Judecătorul sau procurorul prezent la şedinţa
secţiei are dreptul să solicite administrarea de probe în apărare.
(5) La termenul fixat, secţia corespunzătoare dezbate
raportul şi eventualele obiecţii formulate de judecătorul sau procurorul cu
funcţie de conducere.
(6) In situaţia în care se constată exercitarea
necorespunzătoare a atribuţiilor manageriale privind organizarea eficientă,
comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilităţilor şi aptitudinile
manageriale, secţia corespunzătoare dispune revocarea judecătorului sau
procurorului din funcţia de conducere.
(7) Hotărârea se redactează în termen de 20 de zile de
la pronunţare şi se comunică de îndată judecătorului sau procurorului revocat
din funcţia de conducere.
(8) Hotărârea secţiei Consiliului poate fi atacată cu
contestaţie la Plen, în termen de 5 zile de la comunicare.
(9) Hotărârea Plenului poate fi atacată cu recurs la
Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Inaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie. Dispoziţiile art. 20 se aplică în mod corespunzător."
7. Articolul 25 se abrogă.
8. La articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 34. - (1) Hotărârea secţiei Consiliului prin care
s-a soluţionat acţiunea disciplinară se motivează şi se redactează, în mod
obligatoriu, în termen de cel mult 20 de zile de la pronunţare şi se comunică
de îndată, în scris, judecătorului sau procurorului. Comunicarea hotărârii este
asigurată de grefa secţiilor în materie disciplinară."
9. La articolul 34, după
alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) In cazul în care s-a dispus excluderea din
magistratură a unui judecător sau a unui procuror, hotărârea irevocabilă se
transmite Preşedintelui României, în vederea emiterii decretului de eliberare
din funcţie."
10. Articolul 35 se abrogă.
11. După articolul 36 se introduc două noi
articole, articolele 361 şi 362, cu următorul cuprins:
„Art. 361. - (1) In
situaţia prevăzută la art. 30 alin. (6), dacă există indicii privind încălcarea
normelor de conduită reglementate de Codul deontologic al judecătorilor şi
procurorilor, aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr.
328/2005, comisia de disciplină sesizează de îndată, din oficiu, prin aceeaşi
rezoluţie, secţia corespunzătoare a Consiliului.
(2) De asemenea, Inspecţia judiciară sesizează de
îndată secţia corespunzătoare a Consiliului, dacă, din verificarea prealabilă
efectuată potrivit art. 21 pct. 6, rezultă indicii privind încălcarea normelor
de conduită reglernentate de Codul deontologic al judecătorilor şi procurorilor.
In cursul verificării prealabile, judecătorul sau procurorul în cauză are
dreptul de a fi ascultat şi de a formula apărările pe care le consideră
necesare.
(3) După primirea sesizării, preşedintele secţiei
Consiliului fixează de îndată termenul pentru soluţionarea sesizării şi dispune
încunoştinţarea judecătorului sau, după caz, a procurorului, căruia i se
comunică, în copie, actul de sesizare.
(4) Incunoştinţarea judecătorului sau a procurorului
este obligatorie şi se face cu cel puţin 15 zile înaintea termenului stabilit
conform alin. (3).
(5) Judecătorul sau procurorul poate fi asistat sau
reprezentat de un avocat.
(6) Judecătorul sau procurorul ori, după caz,
avocatul acestuia, au dreptul să ia cunoştinţă de toate actele dosarului şi pot
solicita administrarea de probe în apărare.
(7) Secţia Consiliului poate dispune, din oficiu,
administrarea oricăror probe necesare soluţionării sesizării.
Art. 362. - (1) La
soluţionarea sesizării nu pot participa membrii comisiei de disciplină. Membrii
secţiei Consiliului deliberează în secret asupra sesizării.
(2) Dacă sesizarea comisiei de disciplină este
întemeiată, secţia constată, prin hotărâre, încălcarea normelor de conduită
reglementate de Codul deontologic al judecătorilor şi procurorilor.
(3) Dacă sesizarea nu este întemeiată, secţia
Consiliului o respinge prin hotărâre.
(4) Constatarea încălcării normelor de conduită
reglementate de Codul deontologic al judecătorilor şi procurorilor poate fi
făcută numai dacă secţia Consiliului a fost sesizată în termen de cel mult un
an de la data săvârşirii acesteia.
(5) Hotărârea se redactează în termen de 20 de zile de
la pronunţare şi se comunică de îndată judecătorului sau procurorului.
(6) Hotărârea secţiei Consiliului poate fi atacată cu
contestaţie la Plen, în termen de 5 zile de la comunicare.
(7) Hotărârea Plenului poate fi atacată cu recurs la
Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Inaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie. Dispoziţiile art. 20 se aplică în mod corespunzător.
(8) După ce hotărârea secţiei a rămas irevocabilă,
persoanei care a formulat sesizarea cu privire la conduita judecătorului sau procurorului i se comunică, în scris,
modul în care a fost soluţionată sesizarea.
(9) Hotărârea secţiei Consiliului prin care se constată
încălcarea normelor de conduită reglementate de Codul deontologic al
judecătorilor şi procurorilor, rămasă irevocabilă, se depune la dosarul
profesional al judecătorul sau procurorului."
12. După capitolul VI se introduce un nou capitol, capitolul VI1, conţinând cincisprezece noi articole, articolele 411-4115, cu următorul cuprins:
„CAPITOLUL VI1
Comisiile şi colectivele de lucru ale Consiliului
Art. 411. - (1) In
cadrul Consiliului se înfiinţează comisii pe domenii de activitate.
(2) Comisiile au rol consultativ pentru Plenul şi
secţiile Consiliului.
(3) Numărul, denumirea, componenţa nominală, domeniul
de activitate şi atribuţiile comisiilor se stabilesc prin hotărâre a Plenului
Consiliului.
Art. 412. - (1)
Comisiile sunt formate din cel puţin 3 membri ai Consiliului.
(2) Un membru al Consiliului poate face parte din cel
mult 3 comisii.
(3) La stabilirea componenţei nominale a comisiilor se
ţine cont de statutul membrilor Consiliului şi de atribuţiile pe care le
exercită, în scopul asigurării echilibrului funcţional.
(4) Preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului pot
face parte din comisii şi pot participa la lucrările oricărei comisii.
Art. 413. - (1) La
lucrările comisiilor participă, cu caracter permanent, reprezentanţi ai Inspecţiei
judiciare şi ai compartimentelor de specialitate din aparatul propriu al
Consiliului, ale căror atribuţii sunt în conexiune cu specificul activităţii
fiecărei comisii.
(2) Reprezentanţii Inspecţiei judiciare sunt desemnaţi
prin hotărâre a Plenului, iar reprezentanţii compartimentelor de specialitate
sunt desemnaţi prin dispoziţie a secretarului general.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct
pot participa la lucrările oricărei comisii.
Art. 414. - La
lucrările comisiilor pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai
instanţelor şi parchetelor, ai Institutului Naţional al Magistraturii, ai
Şcolii Naţionale de Grefieri şi ai Ministerului Justiţiei, judecători şi
procurori, alţi membri ai personalului instanţelor şi parchetelor,
reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale ale judecătorilor şi procurorilor,
ai sindicatelor personalului din justiţie sau orice altă persoană a cărei
prezenţă este utilă.
Art. 415. - (1)
Fiecare comisie îşi întocmeşte proiectul planului anual de activitate, pe care
îl supune spre aprobare Plenului Consiliului.
(2) Trimestrial sau ori de câte ori este nevoie,
comisiile informează Plenul Consiliului în legătură cu stadiul realizării
planului de activitate.
Art. 416. - (1)
Plenul Consiliului stabileşte anual coordonatorul fiecărei comisii, la
propunerea membrilor acesteia.
(2) Un membru al Consiliului poate coordona o singură
comisie.
(3) Coordonatorul comisiei îndeplineşte următoarele
atribuţii:
a) convoacă şedinţele comisiei;
b) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor;
c) conduce şedinţele comisiei;
d) verifică şi semnează minutele întocmite de către
secretarul comisiei;
e) dispune transmiterea minutelor către secretarul
general şi publicarea lor pe pagina de internet a Consiliului.
(4) Coordonatorul îndeplineşte orice alte atribuţii
necesare pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii comisiei.
(5) In absenţa coordonatorului, lucrările comisiei sunt
conduse de unul dintre membrii acesteia, desemnat de membrii prezenţi.
Art. 417. - Membrii
comisiei îndeplinesc următoarele atribuţii:
a) propun comisiei planul de măsuri pentru domeniul de
care răspund, stabilit prin hotărâre a Plenului Consiliului;
b) organizează, în condiţii optime, desfăşurarea
activităţilor în domeniul respectiv;
c) participă activ la activităţile derulate şi
supraveghează ducerea la îndeplinire a măsurilor luate;
d) informează periodic comisia în legătură cu stadiul
implementării programelor.
Art. 418. -
Lucrările de secretariat ale comisiilor sunt realizate de persoane desemnate de
către secretarul general din cadrul compartimentelor de specialitate ale
Consiliului, în raport de specificul fiecărei comisii.
Art. 419. - (1) In
cadrul comisiilor se pot constitui, prin hotărâre a membrilor acestora, grupuri
de lucru pentru realizarea unor obiective.
(2) Atribuţiile şi responsabilităţile stabilite
potrivit art. 9 alin. (3) şi (4) se exercită în cadrul comisiilor.
(3) Comisia este informată periodic în legătură cu
activităţile desfăşurate, potrivit alin. (1) şi (2), formulând propuneri către
Plenul Consiliului.
Art. 4110. - (1)
Comisiile sunt sesizate, de regulă, de către conducerea
Consiliului sau secretarul general. De asemenea, ele se pot sesiza din oficiu.
(2) Comisiile se întrunesc, de regulă, săptămânal sau
ori de câte ori este nevoie.
(3) Participarea la lucrările comisiilor a membrilor
şi a celorlalte persoane desemnate este obligatorie.
Art. 4111. - (1)
Şedinţele comisiilor sunt, de regulă, nepublice. Membrii comisiei pot decide
cazurile în care şedinţa este publică.
(2) Lucrările comisiilor se pot înregistra, iar
rezultatul deliberării se consemnează într-o minută.
Art. 4112. - (1)
Comisiile examinează documentele primare, notele întocmite de către
compartimentele de specialitate, studiile de drept comparat realizate la
solicitarea lor, precum şi orice alte documente relevante.
(2) Comisiile exprimă puncte de vedere adoptate cu
votul majorităţii membrilor lor.
(3) Membri aflaţi în imposibilitate de a participa la
lucrările comisiei transmit opiniile lor asupra problemelor supuse dezbaterii,
în termen util, coordonatorului comisiei.
(4) Reprezentanţii Inspecţiei judiciare şi ai
celorlalte compartimente din aparatul propriu al Consiliului participă la
dezbateri şi au vot consultativ.
(5) Persoanele invitate la lucrările comisiilor pot
să îşi exprime, în orice modalitate, opinia asupra problemelor supuse
dezbaterii.
Art. 4113. - (1) In
scopul menţinerii unui contact permanent şi informării cu privire la
activitatea instanţelor şi a parchetelor se constituie colective de lucru
formate din membri ai Consiliului.
(2) Colectivele de lucru sunt formate, de regulă, din
3 membri, din care 2 judecători şi un procuror.
(3) Din colectivele de lucru pot face parte şi membrii
aleşi ai Consiliului - reprezentanţi ai societăţii civile.
(4) Numărul colectivelor de lucru, componenţa nominală
a acestora şi repartizarea pe instanţe şi parchete se stabilesc prin hotărâre a
Plenului Consiliului.
Art. 4114. - (1) Un membru al Consiliului
poate face parte dintr-un singur colectiv de lucru.
(2) La stabilirea componenţei nominale a colectivelor
de lucru şi repartizarea pe instanţe şi parchete se ţine cont de statutul
membrilor Consiliului şi de atribuţiile pe care le exercită, în scopul
asigurării echilibrului funcţional.
Art. 4115. - (1)
Colectivele de lucru efectuează deplasări la sediile instanţelor şi parchetelor
şi organizează întâlniri cu judecătorii, procurorii şi reprezentanţii
societăţii civile.
(2) Membrii Consiliului pot organiza şi individual
întâlniri cu judecătorii şi procurorii.
(3) Rezultatul întâlnirilor se consemnează într-un
raport, care este transmis Consiliului."
13. După articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 421, cu următorul cuprins:
„Art. 421. - (1)
Verificările şi controalele în domeniile specifice de activitate se fac din
dispoziţia Plenului, secţiilor, preşedintelui sau a vicepreşedintelui
Consiliului.
(2) Verificările privind
aspectele prevăzute la art. 97 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, se pot face la sesizarea oricărei
persoane."
14. Articolul 43 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 43. - (1) Inspectorii din
cadrul Serviciului de inspecţie judiciară pentru judecători exercită, în
principal, următoarele atribuţii:
a) efectuează verificări la instanţele de judecată în
legătură cu respectarea normelor procedurale privind primirea cererilor,
repartizarea aleatorie a dosarelor, stabilirea termenelor, continuitatea
completului de judecată, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotărârilor,
înaintarea dosarelor la instanţele competente, punerea în executare a
hotărârilor penale şi civile şi informează Secţia pentru judecători, formulând
propuneri adecvate;
b) verifică eficienţa managerială şi modul de
îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente, pentru asigurarea
bunei funcţionări a instanţei, a calităţii corespunzătoare a serviciului,
semnalează deficienţele constatate şi formulează propuneri corespunzătoare
pentru înlăturarea acestora;
c) verifică sesizările adresate Consiliului în
legătură cu activitatea sau conduita necorespunzătoare a judecătorilor şi a
magistraţilor-asistenţi de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi încălcarea
obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii şi cu celelalte persoane
implicate în realizarea actului de justiţie;
d) efectuează verificări în vederea încuviinţării de
către Secţia pentru judecători a percheziţiei, reţinerii sau arestării
preventive a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e) în materie disciplinară, asigură componenţa comisiei
de disciplină pentru judecători, în condiţiile şi pe durata prevăzute de lege;
efectuează cercetarea prealabilă în vederea exercitării acţiunii disciplinare
faţă de judecători, inclusiv faţă de judecătorii aleşi în Consiliu, precum şi
faţă de magistraţii-asistenţi de la Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
asigură secretariatul comisiei de disciplină pentru judecători;
f) efectuează verificări în vederea rezolvării
contestaţiilor referitoare la legalitatea procedurilor de alegere a
judecătorilor ca membri în Consiliu;
g) efectuează verificările pentru soluţionarea
cererilor privind apărarea reputaţiei profesionale şi a independenţei
judecătorilor, prezintă raportul cuprinzând rezultatul verificărilor Plenului;
o copie a acestuia se comunică titularului cererii.
(2) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie
judiciară pentru judecători îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Plen,
preşedinte ori de Secţia pentru judecători."
15. Articolul 44 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 44. - (1) Inspectorii din cadrul Serviciului de
inspecţie judiciară pentru
procurori exercită, în principal, următoarele atribuţii:
a) efectuează verificări la parchete în legătură cu
respectarea normelor procedurale privind primirea şi înregistrarea lucrărilor,
repartizarea dosarelor pe criterii obiective, continuitatea în lucrările repartizate şi independenţa
procurorilor, respectarea termenelor, redactarea şi comunicarea actelor
procedurale şi informează Secţia pentru procurori, formulând propuneri
adecvate;
b) verifică eficienţa managerială şi modul de
îndeplinire a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente, pentru asigurarea
bunei funcţionări a parchetelor, a calităţii corespunzătoare a serviciului,
semnalează deficienţele constatate şi formulează propuneri corespunzătoare
pentru înlăturarea acestora;
c) verifică sesizările adresate Consiliului în
legătură cu activitatea sau conduita necorespunzătoare a procurorilor,
încălcarea obligaţiilor profesionale în raporturile cu justiţiabilii şi cu
celelalte persoane implicate în cursul urmăririi penale;
d) efectuează verificări în vederea încuviinţării de
către Secţia pentru procurori a percheziţiei, reţinerii sau arestării
preventive a procurorilor;
e) în materie disciplinară, asigură componenţa comisiei
de disciplină pentru procurori, în condiţiile şi pe durata prevăzute de lege,
efectuează cercetarea prealabilă în vederea exercitării acţiunii disciplinare
faţă de procurori, inclusiv faţă de procurorii aleşi în Consiliu, asigură secretariatul
comisiei de disciplină pentru procurori;
f) efectuează verificări în vederea rezolvării
contestaţiilor referitoare la legalitatea procedurilor
de alegere a procurorilor în Consiliu;
g) efectuează verificările pentru soluţionarea
cererilor privind apărarea reputaţiei profesionale şi a independenţei
procurorilor, prezintă raportul cuprinzând rezultatul verificărilor Plenului; o
copie a acestuia se comunică titularului cererii.
(2) Inspectorii din cadrul Serviciului de inspecţie
judiciară pentru procurori îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de Plen,
preşedinte ori de Secţia pentru procurori a Consiliului."
16. Articolul 451 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 451. - (1)
Rapoartele Inspecţiei judiciare, întocmite în urma verificărilor efectuate
potrivit art. 43 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 44 alin. (1) lit. a) şi b), se
prezintă secţiei corespunzătoare care a dispus efectuarea acestora.
(2) Inainte de a fi prezentate secţiei, rapoartele se
prezintă instanţelor sau, după caz, parchetelor, în vederea luării la
cunoştinţă şi, eventual, pentru a formula obiecţii.
(3) La termenul stabilit, secţia corespunzătoare
dezbate raportul şi eventualele obiecţii, stabilind măsurile care se impun
pentru remedierea deficienţelor constatate."
17. După articolul 451 se introduce un nou articol,
articolul 452, cu următorul cuprins:
„Art. 452. - (1) In coordonarea directă a inspectorului şef al Inspecţiei judiciare
funcţionează grefa secţiilor în materie disciplinară, care exercită următoarele
atribuţii:
a) asigură activitatea de secretariat a şedinţelor
secţiilor Consiliului în materie disciplinară;
b) redactează hotărârile
secţiilor Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea disciplinară, în termen
de cel mult 20 de zile de la pronunţare;
c) comunică de îndată, în scris, judecătorului sau
procurorului hotărârile secţiilor Consiliului prin care s-a soluţionat acţiunea
disciplinară.
(2) Grefa secţiilor în materie disciplinară
îndeplineşte orice alte atribuţii în materie disciplinară stabilite de secţii
sau de inspectorul şef al Inspecţiei judiciare."
18. La articolul 48 alineatul (1), litera b) se
modifica şi va avea următorul cuprins:
,,b) asigură comunicarea hotărârilor Plenului şi
secţiilor Consiliului, cu excepţia celor pronunţate în materie
disciplinară;".
19. La articolul 63, după litera c) se introduce o
nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:
,,c1) efectuează
verificări privind îndeplinirea condiţiei de bună reputaţie de către candidaţii
declaraţi admişi la concursul de admitere la Institutul Naţional al
Magistraturii şi la concursul de admitere în magistratură;".
20. La articolul 64, după
litera j) se introduce o nouă literă, litera j1), cu următorul cuprins:
,,j1) efectuează
lucrările în vederea soluţionării contestaţiilor privind calificativele
acordate judecătorilor, procurorilor şi magistraţilor-asistenţi de către
comisiile de evaluare a activităţii profesionale;".
Art. II. - Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător
Lidia Bărbulescu