HOTARARE Nr.
702 din 31 mai 2006
privind organizarea editiei
a XVIII-a a Festivalului International „George Enescu"
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 514 din 14 iunie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 7 alin. (11) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind
stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei
publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările
ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă organizarea de către
Ministerul Culturii şi
Cultelor a Festivalului Internaţional „George Enescu", denumit în continuare festivalul, care
include şi Concursul Internaţional „George Enescu", denumit în
continuare concursul.
Art. 2. - Ediţia a XVIII-a a festivalului, care include şi concursul, se va desfăşura în luna septembrie 2007 în municipiul Bucureşti şi în alte localităţi
din România, sub înaltul patronaj al Preşedintelui României.
Art. 3. - (1) In vederea realizării demersurilor şi
luării măsurilor necesare pentru buna organizare şi desfăşurare a festivalului şi concursului se constituie o comisie de coordonare cu caracter
permanent.
(2) Comisia este condusă de ministrul culturii şi cultelor şi este
formată din câte un
reprezentant al:
a) Ministerului Culturii şi Cultelor;
b) Ministerului Finanţelor Publice;
c) Ministerului Administraţiei şi Internelor;
d) Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
e) Ministerului Afacerilor Externe;
f) Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
g) ARTEXIM - instituţie publică
subordonată Ministerului
Culturii şi Cultelor;
h) Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România; i) Primăriei Generale a Municipiului Bucureşti; j) Societăţii
Române de Televiziune; k) Societăţii Române de Radiodifuziune; I) Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de
Stat".
(3) In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri ministrul finanţelor publice, ministrul administraţiei şi internelor, ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, ministrul afacerilor externe, ministrul educaţiei şi cercetării, preşedintele Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România, primarul
general al municipiului Bucureşti, preşedinţii -directori generali ai Societăţii Române de Radiodifuziune şi Societăţii Române de Televiziune, precum şi ministrul delegat pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului desemnează şi transmit Ministerului Culturii şi Cultelor persoanele nominalizate să facă parte din comisia prevăzută la alin. (2).
(4) Comisia se reuneşte periodic sau ori de câte ori este necesar, la convocarea
ministrului culturii şi
cultelor. La lucrările
comisiei poate participa, în calitate de invitat, şi un reprezentant al Administraţiei Prezidenţiale.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare, atribuţiile
şi competenţele comisiei prevăzute la alin. (1) sunt stabilite prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
Art. 4. - Pentru organizarea şi desfăşurarea
festivalului şi concursului se
stabilesc următoarele atribuţii şi responsabilităţi
principale:
A. Ministerul Culturii şi Cultelor. în calitate de organizator al festivalului şi concursului:
a) asigură şi răspunde de buna desfăşurare a festivalului şi concursului;
b) coordonează comisia de organizare;
c) aprobă componenţa
comisiilor de licitaţie şi încheierea contractelor de către ARTEXIM;
d) încheie contractul de producţie/finanţare a festivalului şi concursului cu ARTEXIM;
e) asigură participarea colectivelor artistice ale instituţiilor publice de cultură din subordine la realizarea festivalului şi concursului;
f) asigură sălile şi celelalte spaţii necesare ale instituţiilor publice din subordine, care vor fi utilizate pentru pregătirea şi desfăşurarea
festivalului şi concursului.
B. Ministerul Finanţelor Publice acordă sprijinul necesar desfăşurării în bune condiţii
a operaţiunilor vamale legate
de importul temporar al instrumentelor şi al bagajului artistic pentru festival şi concurs.
C. Ministerul Administraţiei şi Internelor:
a) asigură desfăşurarea în
bune condiţii a traficului în
care sunt implicate vehiculele care transportă artiştii
participanţi şi bagajul artistic al acestora;
b) asigură paza şi
securitatea în perimetrul sălilor
de concerte şi al locurilor de
cazare ale participanţilor la
festival şi concurs;
c) acordă sprijinul necesar desfăşurării în bune
condiţii a operaţiunilor legate de intrarea/ieşirea din ţară a participanţilor străini;
d) asigură, pe perioada desfăşurării manifestărilor, condiţiile optime de trafic în zona unde au loc festivalul şi concursul.
D. Ministerul Transporturilor. Construcţiilor şi Turismului:
a) acordă asistenţă de
specialitate în rezolvarea problemelor de transport internaţional (aerian) al participanţilor la festival/concurs;
b) acordă asistenţă de
specialitate în rezolvarea problemelor de transport intern al participanţilor la festival/concurs;
c) acordă asistenţa necesară desfăşurării operative a
măsurilor în aeroporturile de
intrare/ieşire din ţară a participanţilor şi celuilalt personal implicat în desfăşurarea festivalului/concursului;
d) asigură condiţiile
necesare desfăşurării în bune condiţii a transportului la Bucureşti al ansamblurilor artistice din Cluj, laşi şi Timişoara, conform unui program stabilit cu
instituţiile implicate;
e) asigură, prin departamentele/personalul de specialitate, iniţierea şi derularea unor programe cultural-turistice pentru mediatizarea
evenimentului şi atragerea
unui număr important de turişti în sălile de desfăşurare
a concertelor.
E. Ministerul Afacerilor Externe:
a) asigură mediatizarea eficientă a evenimentului în mediul diplomatic, la nivelul misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare şi centrelor culturale ale României în străinătate;
b) acordă sprijinul necesar pentru obţinerea documentelor de intrare şi şedere în România
ale invitaţilor la
festival/concurs.
F. Ministerul Educaţiei şi
Cercetării:
a) asigură condiţiile de desfăşurare a concursului - secţiunea pian - la Universitatea Naţională de Muzică din
Bucureşti: sala „George
Enescu", săli de repetiţie, personalul tehnic şi de specialitate;
b) asigură participarea elevilor şcolilor şi liceelor
de specialitate din România la concertele organizate în „Piaţa festivalului".
G. ARTEXIM:
a) urmăreşte, împreună cu directorul general al festivalului, îndeplinirea
formalităţilor preliminare
necesare contactării şi confirmării prezenţei artiştilor, formaţiilor şi
orchestrelor pentru participarea la festival şi concurs;
b) răspunde,
din punct de vedere managerial, de organizarea festivalului şi a concursului;
c) răspunde
pentru executarea obligaţiilor
asumate prin contractele semnate cu participanţii la festival;
d) contractează sau, după caz,
realizează materialele
necesare desfăşurării spectacolelor din cadrul festivalului şi concursului;
e) răspunde
de organizarea transportului internaţional şi intern, a
cazării şi de asigurarea serviciilor necesare bunei
organizări şi desfăşurări a
festivalului şi concursului,
în baza contractelor încheiate;
f) realizează materialele publicitare necesare prezentării corespunzătoare
a evenimentului;
g) realizează un program promoţional
şi de imagine pentru punerea
în valoare a spiritualităţii
româneşti şi afirmarea imaginii pozitive a României
în lume, în contextul eforturilor de integrare în structurile europene, prin
valorificarea drepturilor de înregistrare, difuzare şi redifuzare a manifestărilor din cadrul festivalului;
h) asigură legătura cu asociaţiile şi federaţiile la
care festivalul şi concursul
sunt afiliate.
H. Uniunea Compozitorilor şi Muzicologilor din România:
a) asigură, prin programe speciale, participarea şi prezentarea compozitorilor români contemporani şi a creaţiilor acestora în cadrul festivalului;
b) asigură buna desfăşurare a
Simpozionului Internaţional de
Muzicologie.
I. Primăria Generală a Municipiului Bucureşti:
a) sprijină prin mijloace specifice mediatizarea eficientă a evenimentului;
b) asigură condiţiile
necesare desfăşurării corespunzătoare a manifestărilor
din cadrul „Pieţei
festivalului";
c) asigură amenajările
corespunzătoare pentru
primirea oaspeţilor străini, cu respectarea planului general de
desfăşurare a manifestărilor organizate în cadrul
festivalului/concursului;
d) asigură, direct sau prin unităţile din subordine, mijloacele şi condiţiile
necesare participării
publicului la concertele şi
spectacolele organizate;
e) acordă sprijinul necesar pentru asigurarea utilităţilor, inclusiv a energiei electrice, pentru funcţionarea în bune condiţii a echipamentelor utilizate în „Piaţa festivalului" şi în sălile de concerte.
J. Societatea Română de Televiziune, în calitate de coproducător al festivalului şi concursului:
a) asigură prin mijloace specifice - emisiuni speciale, interviuri, agende ale
festivalului, alte materiale - mediatizarea, transmisia şi înregistrarea festivalului/concursului,
în baza unui program stabilit de comun acord;
b) oferă material informativ canalelor media interesate;
c) asigură realizarea filmului Festivalul Internaţional „George Enescu" - ediţia a XVIII-a - 2007 şi prezintă programe
speciale în cadrul manifestărilor
organizate în „Piaţa
festivalului";
d) în baza contractelor încheiate, asigură un spaţiu publicitar ce va fi utilizat pentru promovarea festivalului şi prezentarea sponsorilor.
K. Societatea Română de Radiodifuziune. în calitate de
coproducător al festivalului şi concursului;
a) asigură prin mijloace specifice - emisiuni speciale, interviuri, agende ale
festivalului, alte materiale - mediatizarea, transmisia şi înregistrarea festivalului/concursului,
în baza unui program stabilit de comun acord;
b) oferă material informativ canalelor media interesate;
c) prezintă programe speciale în cadrul manifestărilor organizate în „Piaţa festivalului;
d) în baza contractelor încheiate, asigură un spaţiu publicitar ce va fi utilizat pentru promovarea festivalului şi prezentarea sponsorilor;
e) asigură participarea în programul festivalului a formaţiilor proprii: Orchestra Naţională Radio, Corul Radio şi Orchestra de Cameră Radio;
f) asigură sălile de concerte
şi de repetiţii necesare pregătirii şi desfăşurării festivalului şi
concursului.
L. Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat":
a) asigură condiţiile de desfăşurare a concertelor la Sala Mare a
Palatului: sală, culise,
anexe, personal tehnic etc;
b) prin personalul şi dotările proprii
asigură sprijinul logistic
necesar cateringului la sălile
de spectacol, valoarea produselor care se vor consuma urmând a fi prevăzută în bugetul festivalului.
Art. 5. - (1) Pentru buna organizare şi desfăşurare a festivalului şi concursului se constituie, pe lângă Ministerul Culturii şi Cultelor, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, o comisie de organizare cu
caracter permanent, fără personalitate juridică, formată din 7 membri: reprezentanţi ai compartimentelor din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor şi ai unităţilor din
subordinea acestuia.
(2) Comisia este condusă de un secretar de stat din Ministerul Culturii şi Cultelor.
(3) Comisia se reuneşte, la convocarea secretarului de stat, ori de câte ori este necesar
pentru pregătirea festivalului
şi a concursului.
Art. 6. - (1) In vederea elaborării programului festivalului, care include şi concursul, precum şi a regulamentului concursului se constituie, prin ordin al
ministrului culturii şi
cultelor, un comitet artistic format din 7 membri: muzicologi, critici
muzicali, compozitori, interpreţi recunoscuţi la
nivel internaţional, alte
personalităţi din domeniul
culturii.
(2) Coordonarea corespunzătoare dintre comitetul artistic şi comisia de organizare este asigurată prin intermediul directorului general al festivalului, care are şi atribuţia de a aviza programul artistic al festivalului. Directorul general
se implică în desfăşurarea corespunzătoare a activităţii
comitetului artistic şi a
comisiei de organizare, precum şi în evitarea adoptării de către
acestea a unor hotărâri
divergente.
(3) Directorul general al festivalului şi componenţa comitetului artistic se stabilesc prin ordin al ministrului
culturii şi cultelor.
Art. 7. - (1) Incheierea contractelor pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea festivalului şi concursului se realizează de ARTEXIM, cu aprobarea comisiei de organizare din cadrul
Ministerului Culturii şi
Cultelor, în condiţiile legii.
(2) Fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor
se alocă de către Ministerul Culturii şi Cultelor, prin contract încheiat cu
ARTEXIM, în limita bugetului aprobat.
(3) Fondurile alocate vor acoperi toate categoriile de
cheltuieli legate de pregătirea,
organizarea şi desfăşurarea în bune condiţii a festivalului şi concursului, îndeplinirea obligaţiilor asumate prin contractele interne şi internaţionale încheiate, inclusiv finanţarea transportului internaţional.
Art. 8. - (1) Pentru desfăşurarea în mod corespunzător a festivalului şi concursului, Secretariatul General al Guvernului demarează din anul 2006 lucrările de amenajare acustică a Sălii Mari a Palatului.
(2) Atribuirea contractului/contractelor privind
amenajarea acustică a Sălii Mari a Palatului se realizează numai cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor, de către Secretariatul General al Guvernului, prin Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", cu respectarea
prevederilor legale în vigoare.
Art. 9. - In vederea pregătirii organizării şi desfăşurării festivalului
şi concursului nivelul
cheltuielilor privind convorbirile telefonice pentru Ministerul Culturii şi Cultelor, stabilit potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autorităţile
administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările ulterioare, se majorează cu 100% în semestrul al ll-lea al anului 2006, precum şi în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie
2007.
Art. 10 - Fondurile necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea festivalului şi concursului se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor.
Art. 11. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 628/2004 privind
declararea anului 2005 „Anul George Enescu" şi pentru stabilirea unor măsuri referitoare la organizarea ediţiei a XVII-a a Festivalului Internaţional „George Enescu", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 383 din 30 aprilie
2004, cu modificările
ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 214/2005 privind
stabilirea unor măsuri în
vederea organizării
Festivalului Internaţional
„George Enescu", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 256 din 28
martie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul culturii şi cultelor,
Adrian lorgulescu
p. Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Attila-Zoltan Cseke
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul educaţiei şi cercetării,
Mihail Hărdău
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu