HOTARARE Nr.
495 din 23 mai 2007
privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 382 din 6 iunie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 29/2007
privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Ministerului Economiei si
Finanţelor,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi
atribuţii
Art. 1. - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se
organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei
publice centrale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei şi
Finanţelor, finanţată de la bugetul de stat.
Art. 2. - In subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Garda Financiară,
Autoritatea Naţională a Vămilor, direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili.
Art. 3. - Sediul central al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.
Art. 4. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
are următoarele obiective principale:
a) colectarea veniturilor bugetului
de stat, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat,
conform competenţelor, precum şi a veniturilor bugetului asigurărilor sociale
de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic
de asigurări sociale de sănătate, reprezentând contribuţia de asigurări
sociale, contribuţia de asigurări pentru şomaj, contribuţia pentru asigurări
sociale de sănătate, contribuţia de asigurări pentru accidente de muncă şi boli
profesionale, datorate de plătitori, persoane juridice şi persoane fizice, care
au calitatea de angajator sau asimilaţi ai acestora şi alte persoane care au
obligaţii faţă de bugetul de stat;
b) aplicarea unitară a
prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi
alte venituri bugetare în domeniul său de activitate;
c) exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin
aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor;
d) aplicarea în domeniul vamal
a măsurilor specifice rezultate din Programul de guvernare şi din legislaţia în
domeniul vamal;
e) dezvoltarea asistenţei
contribuabililor în vederea îmbunătăţirii nivelului de informare al acestora şi
aplicării unitare a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele,
contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare.
(2) In realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1)
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are, în principal, următoarele
atribuţii:
1. asigură aplicarea corectă,
unitară şi nediscriminatorie a legislaţiei fiscale;
2. elaborează şi avizează
proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la administrarea
veniturilor bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor,
contribuţiilor sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este
competentă;
3. participă împreună cu
direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor la
elaborarea proiectelor de acte normative privind
stabilirea veniturilor bugetare;
4. exercită controlul operativ
şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi
fapte din domeniul economic, financiar şi vamal care au ca efect evaziunea
fiscală;
5. exercită activitatea de
inspecţie vamală, activitatea de control vamal ulterior şi orice altă formă de
control specific în legătură cu aplicarea şi respectarea reglementărilor în
vigoare în domeniul vamal;
6. are reprezentanţi permanenţi
la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organisme
internaţionale, care asigură legătură operativă pe probleme vamale;
7. aplică în domeniul vamal
măsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi din
reglementările vamale şi alte dispoziţii aplicabile mărfurilor aflate sub
supraveghere vamală sau supuse controlului vamal;
8. aplică prevederile Legii nr.
86/2006 privind Codul vamal al României şi ale altor acte normative referitoare
la acesta;
9. aplică prevederile legale
prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea
preferenţială şi nepreferenţială a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru
aplicarea regulilor de origine preferenţiale cuprinse
în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană;
10. asigură aplicarea
prevederilor cu caracter vamal şi fiscal din acordurile, convenţiile şi
tratatele internaţionale la care România este parte;
11. urmăreşte aplicarea corectă
a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare
în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la
taxele vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi alte drepturi vamale;
12. exercită controlul
financiar privind respectarea disciplinei economico-financiare şi a modului de
administrare şi gestionare a mijloacelor materiale şi a fondurilor financiare
de către operatorii economici la care statul, direct sau printr-o instituţie
ori autoritate publică, are calitatea de acţionar;
13. administrează depunerea de
către plătitori a declaraţiilor de impunere la impozite, taxe, contribuţii
sociale şi alte venituri bugetare potrivit legii, precum şi evidenţa plăţilor
efectuate;
14. iniţiază şi desfăşoară
acţiuni legale în cazul neconformării contribuabililor în îndeplinirea
obligaţiilor declarative şi de plată;
15. elaborează şi aplică
procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice,
conform dispoziţiilor legale;
16. elaborează şi aplică
procedurile referitoare la circulaţia produselor accizabile în regim suspensiv;
17. elaborează şi aplică
procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a
cazierului fiscal;
18. elaborează şi pune la
dispoziţie personalului său materiale informative referitoare la aplicarea
legislaţiei specifice fiecărui domeniu propriu de activitate;
19. urmăreşte încurajarea
conformării voluntare a contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor oferite
acestora, menite să le faciliteze îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
20. elaborează proceduri
privind activitatea de asistenţă şi informare a contribuabililor şi asigură
implementarea unitară a acestora la nivelul tuturor unităţilor fiscale
teritoriale;
21. îndrumă contribuabilii în
aplicarea legislaţiei fiscale şi a prevederilor convenţiilor de evitare a
dublei impuneri prin intermediul structurilor de
administrare teritoriale;
22. asigură informarea
contribuabililor privind drepturile şi obligaţiile fiscale prin elaborarea de
materiale informative;
23. elaborează, cu avizul
direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor,
conţinutul şi modelele formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate pentru
administrarea veniturilor, precum şi instrucţiunile de completare a acestora;
24. asigură, potrivit legii,
tipărirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul său de
activitate;
25. elaborează şi aplică
procedurile privind plata voluntară şi stabilirea mijloacelor de plată,
împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor;
26. elaborează şi aplică, prin
organele abilitate, proceduri privind alte modalităţi de stingere a
obligaţiilor bugetare pentru care este competentă;
27. elaborează şi aplică
metodologii de gestiune a arieratelor bugetare şi monitorizează recuperarea
acestora;
28. coordonează, îndrumă şi
verifică modul de respectare a procedurilor de administrare, a legislaţiei
fiscale şi a legislaţiei contribuţiilor sociale de către structurile de
administrare, prin efectuarea de acţiuni de monitorizare şi revizie a
activităţii desfăşurate de acestea;
29. participă la estimarea veniturilor bugetare pe
care le administrează şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi
colectate de la contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor
macroeconomici, a politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind
impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;
30. furnizează Ministerului
Economiei şi Finanţelor informaţii necesare fundamentării estimării veniturilor
ce pot fi colectate de la contribuabili;
31. repartizează la nivel
teritorial programul de încasări ale veniturilor bugetului general consolidat;
analizează permanent modul de realizare a veniturilor bugetare pentru care este
competentă, stabilind măsurile necesare pentru încadrarea acestora în nivelurile stabilite potrivit legii;
32. furnizează structurilor
specializate ale Ministerului Economiei şi Finanţelor informaţiile necesare
fundamentării calculului contribuţiei României la bugetul Uniunii Europene;
33. soluţionează contestaţiile
împotriva actelor administrative fiscale, în condiţiile legii;
34. propune şi elaborează
strategii de dezvoltare, precum şi soluţii de reformă în domeniul administrării
veniturilor bugetare pentru care este competentă potrivit legii;
35. introduce şi promovează
metode moderne de înregistrare fiscală, declarare şi plată a impozitelor,
taxelor şi contribuţiilor, bazate pe utilizarea mijloacelor de comunicare
electronice;
36. urmăreşte realizarea unui
management eficient şi coerent al administrării fiscale, având ca scop
menţinerea unei administrări fiscale unitare, stabile şi armonizate;
37. asigură aplicarea
prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la
care România este parte;
38. încheie şi derulează
convenţii şi proiecte de colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale
în domeniul său de activitate, conform mandatului acordat;
39. iniţiază măsuri pentru
dezvoltarea cooperării internaţionale în domeniul său de activitate;
40. colaborează cu direcţiile
de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor pe linia
integrării europene;
41. asigură desfăşurarea în
bune condiţii a activităţii de cooperare internaţională în domeniul său de
activitate;
42. asigură un dialog
constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc şi în
conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurării
eficienţei activităţii, stabilităţii şi solidarităţii sociale;
43. elaborează, monitorizează
şi implementează sistemul de comunicare internă şi externă şi cadrul
comunicaţional în scopul susţinerii activităţii sale;
44. reprezintă statul în faţa
instanţelor şi a organelor de urmărire penală, ca subiect de drepturi şi
obligaţii privind raporturile juridice fiscale şi alte activităţi ale agenţiei,
direct sau prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, în baza mandatelor transmise; renunţarea la drepturile
statului în litigiile care au legătură cu raporturile juridice fiscale poate fi
formulată de organele fiscale numai cu acordul Guvernului; renunţarea la calea
de atac se va face conform procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
45. exercită funcţia de audit
public intern în condiţiile legii;
46. aplică legislaţia în
domeniul resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, promovare,
mobilitate, sancţionare şi încetare a raporturilor de muncă/serviciu, respectiv
salarizare a personalului din autoritatea sa;
47. elaborează şi derulează
programe de perfecţionare profesională a personalului din cadrul agenţiei la
nivel central şi la nivelul structurilor de administrare prin Şcoala de Finanţe
Publice şi Vamă şi alte organisme specializate în acest domeniu;
48. asigură prin sistemul de
management al performanţei şi dezvoltare profesională formarea unui corp al
funcţionarilor publici profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul
creării unei organizaţii moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în
condiţiile legii;
49. exercită controlul
financiar preventiv propriu în scopul constituirii şi utilizării legale şi
eficiente a fondurilor publice;
50. elaborează şi fundamentează
proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei - aparat propriu şi direcţiile
generale ale finanţelor publice judeţene, a municipiului Bucureşti şi Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili, precum şi programul de
investiţii şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Economiei şi
Finanţelor în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia;
51. deschide creditele necesare
pentru cheltuielile fiecărui ordonator terţiar de credite în cadrul fiecărui
exerciţiu bugetar;
52. coordonează şi îndrumă
metodologic, prin structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care au corespondent în cadrul
tuturor unităţilor subordonate, întreaga lor activitate;
53. asigură, potrivit legii,
tipărirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în activitatea
fiscală;
54. elaborează şi implementează strategia de
dezvoltare informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în
colaborare cu Direcţia generală a tehnologiei informaţiei din cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor;
55. elaborează, implementează,
menţine şi dezvoltă sistemul informatic în domeniul său de activitate;
56. elaborează strategia de
comunicare, coordonează şi monitorizează sistemul de comunicare internă şi
externă şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurării principiului unităţii de
imagine a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate;
57. asigură asistenţa pentru
recuperarea în România de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor
bugetare stabilite într-un stat membru al Uniunii Europene, precum şi
recuperarea de către alt stat membru al Uniunii Europene de la persoane fizice
şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite în România, potrivit
atribuţiilor stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de
procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
58. iniţiază şi participă la
negocierile pentru elaborarea unor convenţii bilaterale în materie de
recuperare a creanţelor bugetare;
59. organizează activitatea de
monitorizare a recuperării creanţelor bugetare prin aplicarea măsurilor
prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
60. organizează activitatea privind
publicarea pe pagina de internet a Ministerului Economiei şi Finanţelor -
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în condiţiile legii, a
contribuabililor care înregistrează obligaţii bugetare restante;
61. organizează activitatea de
înscriere în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare a creanţelor
fiscale ale contribuabililor pentru care s-au emis titluri executorii;
62. elaborează cadrul legal,
aplică şi monitorizează administrarea contribuabililor;
63. organizează activitatea de
valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în
proprietatea privată a statului, precum şi a bunurilor sechestrate în cadrul
procedurii de executare silită, potrivit legii;
64. asigură extinderea şi
diversificarea schimbului de informaţii cu alte instituţii din ţară şi din alte
state;
65. analizează şi evaluează
informaţiile fiscale pe care le deţine şi acţionează pentru obţinerea de
informaţii noi din diverse surse, în vederea identificării atât a unor
potenţiale riscuri fiscale, cât şi a contribuabililor care prezintă risc
ridicat din punctul de vedere al administrării fiscale;
66. asigură cooperarea
administrativă şi efectuarea schimbului de informaţii fiscale dintre
administraţia fiscală română şi administraţiile fiscale ale celorlalte state membre
ale Uniunii Europene şi ale statelor cu care România are încheiate convenţii de
evitare a dublei impuneri, cu privire la impozitele directe şi indirecte;
67. emite acte administrative
în vederea soluţionării cererilor contribuabililor referitoare la reglementarea
unor situaţii fiscale de fapt viitoare sau la stabilirea condiţiilor şi
modalităţilor în care urmează să fie determinate, pe parcursul unei perioade
fixe, preţurile de transfer, în cazul tranzacţiilor efectuate între persoane
afiliate;
68. acţionează pentru
anticiparea căilor, metodelor şi mijloacelor utilizate de contribuabili în
scopul sustragerii de la plata sumelor datorate bugetelor administrate de
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi pentru prevenirea, descoperirea şi
combaterea evaziunii fiscale;
69. efectuează acţiuni de
control financiar la operatorii economici la care statul, direct sau printr-o
autoritate publică, are calitatea de acţionar;
70. verifică bazele de
impunere, legalitatea şi conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi
exactitatea îndeplinirii obligaţiilor de către contribuabili, precum şi modul
în care aceştia respectă prevederile legislaţiei fiscale şi contabile,
stabileşte diferenţe privind obligaţiile de plată, cât şi accesoriile aferente
acestora;
71. aplică, în calitate de
furnizor, împreună cu organele sale subordonate, legislaţia în domeniul
ajutorului de stat;
72. efectuează inspecţii
privind respectarea legalităţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la
nivelul unităţilor subordonate, în domeniul său de activitate;
73. propune strategii de
dezvoltare pe termen mediu şi lung şi soluţii de reformă în domeniul
administrării fiscale.
*) Anexa nu se publică, fiind
clasificată potrivit legii.
(3) Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate
competenţele cu privire la activitatea de administrare a veniturilor bugetare,
cu excepţia cazurilor în care legea prevede altfel.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale Agenţia Naţională
de Administrare Fiscală colaborează cu ministerele şi autorităţile
administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei publice locale, cu
alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice şi alte
entităţi.
Art. 5. - (1) In îndeplinirea atribuţiilor sale Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală este autorizată:
1. să exercite nemijlocit şi
neîngrădit inspecţia fiscală, controlul financiar, controlul operativ şi
inopinat şi controlul vamal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
2. să dea operatorilor economici,
ca urmare a controlului, dispoziţii pentru luarea măsurilor de respectare a
legii;
3. să aplice sancţiuni potrivit
prevederilor legale;
4. să urmărească şi să ia măsuri
de recuperare a ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv, prin organele
abilitate, conform competenţelor;
5. să aplice, prin organele
abilitate, modalităţile de executare silită şi măsurile asigurătorii, în
condiţiile legii, pentru a căror realizare este competentă potrivit legii;
6. să încheie protocoale de
schimb de informaţii şi colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu
alte organizaţii;
7. să soluţioneze plângerile
prealabile şi petiţiile şi să pună la dispoziţie solicitanţilor informaţiile
publice, în condiţiile legii;
8. să stabilească orice alte
măsuri în condiţiile prevăzute de lege.
(2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are
dreptul să solicite de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice,
instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la
alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea
realizării atribuţiilor, cu păstrarea confidenţialităţii acestora.
Art. 6. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
are structura organizatorică, formată din direcţii generale, direcţii şi alte
structuri, prevăzută în anexa nr. 1. In cadrul acesteia, inclusiv în directa
subordine a preşedintelui, se pot organiza, prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, direcţii în cadrul unor direcţii
generale, precum şi servicii, birouri, compartimente şi colective temporare şi
se pot stabili numărul posturilor pe fiecare structură în parte, numărul
posturilor de conducere şi numărul posturilor de execuţie, în condiţiile legii.
(2) Personalul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală este compus din preşedinte, vicepreşedinţi, funcţionari publici şi
personal contractual.
(3) Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de 705, inclusiv preşedintele
şi vicepreşedinţii. Numărul de posturi al aparatului propriu al Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate fi modificat prin redistribuirea de
posturi de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti şi de la Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
(4) Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor nu este
inclus în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3) pentru aparatul
propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 7. - (1) In cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Autoritatea Naţională a
Vămilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale,
instituţie publică cu personalitate juridică, cu buget propriu în cadrul
Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(2) Structura organizatorică
a Autorităţii Naţionale a Vămilor include:
a) aparatul central al
Autorităţii Naţionale a Vămilor;
b) unităţi subordonate
Autorităţii Naţionale a Vămilor, respectiv direcţii regionale pentru accize şi
operaţiuni vamale, direcţii judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale,
birouri vamale de frontieră şi de interior şi puncte vamale.
(3) Organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(4) Numărul maxim de posturi
pentru Autoritatea Naţională a Vămilor şi pentru unităţile subordonate acesteia
este de 4.589, inclusiv postul de demnitar. Repartizarea numărului maxim de
posturi pe aparatul central şi pe unităţile subordonate Autorităţii Naţionale a
Vămilor se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea
Naţională a Vămilor.
(5) Structura organizatorică a
direcţiilor, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale
organizate în directa subordine a vicepreşedintelui, şi numărul posturilor de
conducere din cadrul aparatului central al Autorităţii Naţionale a Vămilor,
precum şi structura organizatorică a direcţiilor regionale pentru accize şi
operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi
a birourilor vamale, unităţi subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor, se
aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu repectarea reglementărilor legale
în vigoare.
(6) Statul de funcţii pentru
aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi statele de
funcţii pentru direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale,
direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi pentru birourile
vamale se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(7) Atribuţiile şi sarcinile
structurilor funcţionale din aparatul central, precum şi din unităţile
subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin regulamentul de
organizare şi funcţionare aprobat de preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(8) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între aparatul
central, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile
judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale, birourile vamale şi punctele
vamale posturile repartizate, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor,
cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru aceste unităţi conform alin.
(4).
Art. 8. - (1) In cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Garda Financiară, ca organ
de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie publică cu
personalitate juridică, cu buget propriu în cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor.
(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare
include:
a) Comisariatul general;
b) secţiile judeţene şi secţia
municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare.
(3) Organizarea şi
funcţionarea Gărzii Financiare se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(4) In cadrul structurii
organizatorice a Comisariatului general al Gărzii Financiare şi, respectiv, al
secţiilor judeţene şi secţiei municipiului Bucureşti, se pot constitui
servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, şi se aprobă numărul
posturilor de conducere, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general, cu respectarea
reglementărilor legale în vigoare.
(5) Numărul maxim de posturi
pentru Garda Financiară este de 1.805, din care 200 de posturi pentru
Comisariatul general. Repartizarea numărului de posturi pe secţiile judeţene şi
secţia municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare se face prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea
comisarului general.
(6) Structura organizatorică a
Gărzii Financiare, numărul de posturi, normele generale şi speciale de dotare,
însemnele distinctive şi modelele de uniformă se stabilesc prin hotărâre a
Guvernului.
(7) Regulamentul de organizare
şi funcţionare al Gărzii Financiare stabileşte competenţele şi atribuţiile
personalului care ocupă funcţii publice de conducere şi de execuţie, precum şi
ale personalului contractual şi se aprobă prin ordin al ministrului economiei
şi finanţelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
(8) Persoanele cu funcţii de
conducere din cadrul Comisariatului general, cu excepţia comisarului general,
al prim-adjunctului comisarului general şi al comisarilor generali adjuncţi
care se numesc de către ministrul economiei şi finanţelor, precum şi persoanele
cu funcţii de conducere din cadrul secţiilor judeţene şi secţiei municipiului
Bucureşti, cu excepţia comisarilor şefi secţie care se numesc de către
ministrul economiei şi finanţelor, sunt numiţi, potrivit legii, de comisarul
general, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(9) Statul de funcţii pentru
Comisariatul general al Gărzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru
secţiile judeţene şi secţia municipiului Bucureşti se aprobă de către
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea
comisarului general.
(10) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între
Comisariatul general şi secţiile judeţene şi secţia municipiului Bucureşti, la
propunerea comisarului general, posturile repartizate, cu încadrarea în numărul
de posturi aprobat pentru aceste unităţi teritoriale conform alin. (5).
Art. 9. - Ministerul Economiei şi Finanţelor, în nume
propriu, înscrie prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi prin
structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi
al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu
atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, denumite structuri de administrare, în calitate
de agenţi împuterniciţi, creanţele bugetare administrate de aceasta, la
registrele de publicitate mobiliară şi imobiliară, în condiţiile legii.
Art. 10. - (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa
nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene, ale Direcţiei Generale a Finanţelor
Publice a Municipiului Bucureşti şi ale Direcţiei generale de administrare a
marilor contribuabili se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare care se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, pe baza propunerilor vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală şi ale conducerii direcţiilor de specialitate din
cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu avizul secretarului de stat
coordonator, după caz.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale
ale personalului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi al Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin fişa postului, pe baza
regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute la alin. (1) şi (2), care
se semnează de salariat şi se aprobă în condiţiile legii.
(4) Directorii generali, directorii generali
adjuncţi, directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de
birouri, personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(5) Directorii executivi adjuncţi din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi ai Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu excepţia persoanelor cu funcţii
publice de conducere specifice de trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi de trezorier-şef
adjunct din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi ai
administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, precum şi
şefii de administraţie şi şefii de administraţie adjuncţi, cu excepţia şefilor
de administraţie adjuncţi - trezorerie şi contabilitate publică, din cadrul administraţiilor
finanţelor publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti
se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(6) Directorul executiv şi directorii executivi
adjuncţi ai Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili se
numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 11. - (1) Unităţile aflate în subordinea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Repartizarea numărului maxim de posturi prevăzut
la pct. 3 din anexa nr. 2, pe direcţiile generale ale finanţelor publice
judeţene, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi
Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, se aprobă prin ordin
al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile
legii.
(3) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, Direcţia Generală a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili posturile repartizate conform alin. (2) cu
încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aceste unităţi
teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.
(4) Structura organizatorică a
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, a Direcţiei Generale a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a Direcţiei generale de
administrare a marilor contribuabili se aprobă prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(5) Statul de funcţii pentru
aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se aprobă prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(6) Statele de funcţii pentru
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti, precum şi pentru Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
SECŢIUNEA a 2-a
Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală
Art. 12. - (1) Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin
decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală răspunde în faţa ministrului economiei şi
finanţelor pentru întreaga sa activitate.
(3) In exercitarea atribuţiilor
sale preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite ordine, în
condiţiile legii.
(4) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală are calitatea de ordonator secundar de
credite, exclusiv pentru Autoritatea Naţională a Vămilor şi Garda Financiară,
şi exercită atribuţiile legale în această calitate pentru Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală - aparatul propriu, direcţiile generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi pentru Direcţia
generală de administrare a marilor contribuabili.
(5) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală este ajutat în activitatea sa de 3
vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, dintre care unul conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(6) Răspunderile şi atribuţiile
vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală.
(7) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală reprezintă Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală în relaţia cu terţii.
(8) Prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală unele atribuţii pot fi delegate
vicepreşedinţilor, secretarului general şi persoanelor cu funcţii de conducere
din compartimentele de specialitate. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală se vor preciza limitele şi condiţiile
delegării.
(9) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală îndeplineşte şi alte atribuţii specifice,
stabilite prin alte acte normative, precum şi alte atribuţii stabilite prin
ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(10) In cazul în care
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din motive întemeiate,
nu îşi poate exercita atribuţiile prevăzute în actele normative în vigoare, îl
deleagă prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepreşedinţi să exercite aceste
atribuţii, cu informarea ministrului economiei şi finanţelor.
(11) In cazul în care unul dintre vicepreşedinţii
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia vicepreşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a
Vămilor, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita atribuţiile curente,
acestea vor fi delegate către celălalt vicepreşedinte prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 13. - (1) Secretarul general al Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală este înalt funcţionar public, numit în condiţiile
legii. Acesta asigură stabilitatea funcţionării agenţiei, continuitatea
conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile agenţiei.
(2) Secretarul general
îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001
privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Secretarul general al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate îndeplini şi alte atribuţii
prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală ori încredinţate de preşedinte.
(4) Pe parcursul activităţii
sale, secretarul general al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
colaborează cu secretarul general al Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 14. - Personalului din cadrul cabinetelor
preşedintelui şi vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Dispoziţii finale
Art. 15. - (1) Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală are în dotare un parc auto, potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare, iar pentru activităţi specifice numărul de
mijloace de transport şi consumul de carburanţi sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Persoanele care prin lege
au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, precum şi persoanele care desfăşoară activităţi
specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală în baza permisului de conducere pe care îl
posedă, cu aprobarea prealabilă a ordonatorului secundar sau terţiar de
credite.
Art. 16. - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
are o siglă ale cărei caracteristici se aprobă prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 17. - (1) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, care are calitatea de funcţionar public, beneficiază
de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute în Legea nr. 188/1999,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în art. 195 din
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate aproba, în cazuri temeinic justificate,
redistribuirea unor fonduri de stimulare între unităţile subordonate, precum şi
între agenţie şi acestea.
(3) Salarizarea personalului
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se face potrivit reglementărilor în
vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natură salarială pentru funcţionarii
publici şi pentru personalul contractual.
(4) Salarizarea personalului propriu al Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală se face similar cu salarizarea personalului
propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor.
Art. 18. - (1) In exercitarea atribuţiilor, personalul
Gărzii Financiare, al Autorităţii Naţionale a Vămilor şi al structurilor cu
atribuţii de control operativ şi inopinat din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală - aparat propriu şi unităţi subordonate - efectuează în mod
permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau
tematic, după caz.
(2) Programul de lucru al personalului prevăzut la
alin. (1) se stabileşte, în condiţiile legii, de conducătorul structurii
respective, cu avizul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală coordonator sau al comisarului general, după caz.
Art. 19. - Bunurile care se află în proprietatea,
administrarea sau folosinţa direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene, a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi
a Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili îşi păstrează
acelaşi regim juridic.
Art. 20. - (1) Actele normative emise în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, continuă să îşi producă
efectele în măsura în care nu contravin prevederilor prezentei hotărâri.
(2) Trimiterile făcute prin alte acte normative la
Hotărârea Guvernului nr. 208/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
se consideră a fi făcute la prezenta hotărâre a Guvernului.
Art. 21. - (1) In termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Garda
Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor vor supune Guvernului, spre
adoptare, proiectele de acte normative pentru reglementarea măsurilor privind
organizarea si funcţionarea lor.
(2) Incadrarea în numărul de
posturi şi în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în termen de 15 zile
de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 22. - Anexele nr. 1 -3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 23. - Formularele şi imprimatele cu regim special
emise sub antetul Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală pot fi utilizate în continuare până la epuizarea
stocurilor existente, dar nu mai târziu de data de 31
decembrie 2007.
Art. 24. - (1) Art. 7 intră în vigoare la data intrării
în vigoare a hotărârii Guvernului de organizare şi funcţionare a Autorităţii
Naţionale a Vămilor.
(2) Art. 8 intră în vigoare la data intrării în vigoare
a hotărârii Guvernului de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare.
Art. 25. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 269 din 31 martie 2005, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii
contrare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN-POPESCU TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA Nr. 11)
Număr de posturi = 705, inclusiv preşedintele, doi
vicepreşedinţi, exclusiv posturile ANV si posturile GF
STRUCTURA ORGANIZATORICA A
AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
*) funcţionează la
nivel de direcţie generala
**) funcţionează la
nivel de serviciu
***)se organizează si
Funcţionează pe baza de hotărâre a Guvernului
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢILE
aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală
Unităţi subordonate finanţate de la
bugetul de stat
|
Numărul maxim de posturi
|
1. Garda Financiară - total, din care:
|
1.805
|
a) Comisariatul general
|
200
|
b) secţiile judeţene şi secţia
municipiului Bucureşti
|
1.605
|
2. Autoritatea Naţională a Vămilor, inclusiv vicepreşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea
Naţională a Vămilor
|
4.589
|
3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, în
subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor publice municipale,
administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii,
administraţiile finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor
publice comunale;
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti, în subordinea căreia funcţionează administraţiile
finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti; Direcţia generală
de administrare a marilor contribuabili
|
26.798
|
ANEXA Nr. 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT
Şl CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activităţi specifice Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală
Nr. crt.
|
Unitatea
|
Tipul mijlocului de transport
|
Numărul maxim aprobat (bucăţi)
|
Consumul maxim de
carburant pentru un
autovehicul
(litri/lună)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Aparatul propriu*)
- parc auto
|
- autoturism**)
|
20
|
500
|
- autovehicul pentru transport de marfă şi de persoane***)
|
1
|
450
|
2.
|
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene; Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti; Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili
|
- autoturism
|
- câte 10 pentru fiecare DGFP judeţeană, DGFP a Municipiului
Bucureşti, DGAMC****)
|
500
|
- autoturism
|
- câte 5 pentru fiecare DGFP
|
450
|
- autoturism
|
- 3 pentru DGAMC
|
450
|
- autoturism
|
- câte unul pentru fiecare DGFP judeţeană şi două pentru DGFP a Municipiului Bucureşti
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- câte unul pentru fiecare DGFP judeţeană şi două pentru DGFP a
Municipiului Bucureşti
|
600
|
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- câte două pentru fiecare DGFP Arad, Bihor, Constanţa, Timiş,
respectiv a Municipiului Bucureşti, şi câte unul pentru celelalte DGFP
|
450
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
3.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele
municipiului Bucureşti
|
- autoturism
|
- câte două pentru fiecare unitate
|
300
|
- autoturism
|
- câte unul pentru fiecare administraţie a finanţelor
publice de sector
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- câte unul pentru fiecare unitate care are în structură
activitate de trezorerie
|
600
|
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- câte unul pentru fiecare unitate
|
400
|
4.
|
Administraţiile finanţelor publice pentru
contribuabili mijlocii
|
- autoturism
|
- câte două pentru fiecare unitate
|
400
|
5.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipii şi oraşe, altele decât cele prevăzute la pct. 3
|
- autoturism
|
- câte unul pentru fiecare unitate care
are în structură activitate de trezorerie
|
450
|
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- câte unul pentru fiecare unitate care are în structură
activitate de trezorerie
|
600
|
6.
|
Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor*****)
|
|
|
|
*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin
Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autorităţile şi instituţiile publice, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările
ulterioare (8 autoturisme).
**) Cele 20 de autoturisme sunt destinate pentru
activitatea Direcţiei antifraudă fiscală şi vor fi conduse de inspectorii
nominalizaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală.
***) Pentru celelalte activităţi de la nivelul
centralei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
****) Cele câte 10 autoturisme sunt destinate
activităţii de inspecţie fiscală la nivelul fiecărei direcţii generale şi vor
fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin decizie a directorului executiv.
*****) Se stabilesc prin hotărârile Guvernului privind
organizarea şi funcţionarea acestor instituţii.
NOTĂ:
Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu pot
fi conduse şi de demnitari şi de alte categorii de
salariaţi cu funcţii de răspundere, nominalizaţi prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
DGFP - direcţia generală a finanţelor publice; DGAMC -
Direcţia generală de administrare a marilor
contribuabili.