HOTARARE Nr. 208 din 17 martie 2005
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 269 din 31 martie 2005
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin.
(1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, si al
art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 8/2005 privind stabilirea unor masuri de
preluare a Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor in subordinea
Ministerului Finantelor Publice, precum si a unor masuri de reorganizare a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice
SECTIUNEA 1
Dispozitii generale si principalele obiective si atributii
Art. 1
(1) Ministerul Finantelor Publice se organizeaza si functioneaza ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului,
care aplica Strategia si Programul de guvernare in domeniul finantelor publice.
(2) Ministerul Finantelor Publice este minister cu rol de sinteza,
institutie publica cu personalitate juridica.
(3) In subordinea Ministerului Finantelor Publice se organizeaza si
functioneaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate
juridica, finantata de la bugetul de stat.
(4) Sediul Ministerului Finantelor Publice si al Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala este in municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5.
Art. 2
(1) Ministerul Finantelor Publice contribuie la elaborarea si implementarea
Strategiei si a Programului de guvernare in domeniul finantelor publice, in
exercitarea administrarii generale a finantelor publice, asigurand utilizarea
parghiilor financiare si valutare in concordanta cu cerintele economiei de
piata si pentru stimularea initiativei agentilor economici.
(2) Prin atributiile incredintate si prin structura sa, Ministerul
Finantelor Publice indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in
aplicare a Programului de guvernare in domeniul finantelor publice;
b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului
normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice in
domeniul sau de activitate;
c) de elaborare si implementare a politicii bugetare si a politicii fiscale
a Guvernului;
d) de corelare a politicilor fiscale si bugetare cu celelalte politici
economico-sociale;
e) de administrare a veniturilor statului;
f) de contractare si administrare a datoriei publice;
g) de administrare a resurselor derulate prin Trezoreria Statului;
h) de exercitare a controlului financiar public intern;
i) de asigurare a evidentei centralizate a bunurilor ce constituie domeniul
public al statului;
j) de elaborare si supraveghere a cadrului legal in domeniul
contabilitatii;
k) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului roman si al
Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de
activitate;
l) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului
aplicarii unitare si respectarii reglementarilor legale in domeniul sau de
activitate, precum si al functionarii institutiilor care isi desfasoara
activitatea in subordinea sau sub autoritatea sa;
m) de autoritate a administratiei publice centrale de specialitate, prin
care se asigura elaborarea si implementarea politicii in domeniul sistemelor de
management financiar si control la institutiile publice.
(3) Ministerul Finantelor Publice urmareste indeplinirea masurilor necesare
in vederea realizarii cerintelor de aderare la Uniunea Europeana in domeniul
sau de activitate.
(4) Principiile care stau la baza activitatii Ministerului Finantelor
Publice sunt:
a) coerenta, stabilitatea si predictibilitatea finantelor publice pe termen
mediu;
b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementarile Uniunii Europene;
c) intarirea autoritatii institutiei;
d) perfectionarea managementului fondurilor publice;
e) transparenta activitatii in toate domeniile sale de activitate;
f) colaborarea cu partenerii sociali;
g) asigurarea unui mediu de afaceri concurential si predictibil.
Art. 3
(1) In realizarea functiilor sale Ministerul Finantelor Publice are, in
principal, urmatoarele atributii:
1. propune strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung si solutii de
reforma in domeniul finantelor publice;
2. elaboreaza proiectul bugetului de stat, al legii bugetului de stat si
raportul asupra proiectului bugetului de stat, precum si proiectul legii de
rectificare a bugetului de stat, operand rectificarile corespunzatoare;
3. stabileste echilibrul bugetar in faza de elaborare a proiectului
bugetului de stat si a rectificarii acestuia;
4. stabileste metodologii pentru elaborarea proiectelor bugetului de stat,
bugetului asigurarilor sociale de stat, a bugetelor fondurilor speciale si a
proiectelor bugetelor locale;
5. analizeaza periodic modul de realizare a prevederilor bugetare, in
corelare cu indicatorii macroeconomici, si prezinta informari Guvernului cu
propuneri de imbunatatire;
6. urmareste executia operativa a bugetului general consolidat; stabileste
masurile necesare pentru incasarea veniturilor si limitarea cheltuielilor in
vederea incadrarii in deficitul bugetar aprobat;
7. elaboreaza si aproba clasificatia indicatorilor privind finantele
publice;
8. elaboreaza proiectul bugetului asigurarilor sociale de stat, al legii
bugetului asigurarilor sociale de stat, precum si proiectul legii de
rectificare a acestuia;
9. deschide creditele necesare pentru cheltuielile fiecarui ordonator
principal de credite in cadrul fiecarui exercitiu bugetar;
10. analizeaza si avizeaza deschiderile de credite bugetare pentru
stimularea productiei de export si a exporturilor;
11. monitorizeaza, in conditiile legii, numarul de posturi si cheltuielile
de personal din institutiile publice;
12. aproba, prin delegare de competente, modificari in fisele de investitii
anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite bugetare;
13. aproba repartizarea pe trimestre a veniturilor si a cheltuielilor
prevazute in bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si in
bugetele fondurilor speciale;
14. avizeaza proiectele de acte normative care genereaza influente
financiare asupra bugetului general consolidat;
15. analizeaza, fundamenteaza, propune cadrul legislativ si stabileste
masuri privind imprumuturile necesare in vederea acoperirii deficitului bugetar
si refinantarii datoriei publice sau pentru actiuni si lucrari de interes
public; administreaza datoria publica, urmareste rambursarea acesteia si
achitarea dobanzilor aferente, in conditiile legii;
16. elaboreaza proiecte de acte normative privind datoria publica si
Trezoreria Statului;
17. administreaza si gestioneaza datoria publica guvernamentala;
18. elaboreaza raportul privind datoria publica interna si externa a
Romaniei, pe care il prezinta semestrial Guvernului si Parlamentului;
19. reintregeste, la propunerea ordonatorilor principali de credite, Fondul
de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat, cu
creditele bugetare anulate sau reduse;
20. elaboreaza si actualizeaza metodologia privind criteriile de evaluare
si selectie a obiectivelor de investitii publice;
21. analizeaza programul de investitii din punct de vedere al incadrarii in
limitele de cheltuieli stabilite, al respectarii criteriilor de selectie si
prioritizare si al esalonarii creditelor bugetare in functie de durata de
executie a obiectivelor;
22. coordoneaza monitorizarea intregului program de investitii publice;
23. elaboreaza strategia in domeniul investitiilor publice, pe baza
propunerilor de programe de investitii ale ordonatorilor principali de credite;
24. avizeaza programe de investitii publice anuale si multianuale,
elaborate de ordonatorii principali de credite;
25. elaboreaza proiecte de acte normative cu privire la achizitiile
publice;
26. coordoneaza cadrul general referitor la efectuarea achizitiilor publice
si asigura transpunerea acquisului comunitar si indrumarea metodologica unitara
in acest domeniu;
27. elaboreaza si actualizeaza metodologia de aplicare a procedurilor
pentru atribuirea contractelor de achizitie publica;
28. stabileste modul de organizare si functionare a sistemului de
monitorizare a atribuirii contractelor de achizitie publica, precum si sistemul
de raportare referitor la atribuirea acestor contracte;
29. administreaza contul general al Trezoreriei Statului, deschis la Banca
Nationala a Romaniei, scop in care incheie conventii cu aceasta;
30. stabileste sistemul de organizare si functionare a Trezoreriei
Statului, in vederea asigurarii efectuarii operatiunilor de incasari si plati
pentru sectorul public;
31. elaboreaza si administreaza bugetul de venituri si cheltuieli al
Trezoreriei Statului;
32. colaboreaza cu Banca Nationala a Romaniei la elaborarea balantei de
plati externe, a balantei creantelor si angajamentelor externe, a
reglementarilor din domeniul monetar si valutar si informeaza semestrial
Guvernul asupra modului de realizare a acestora, cu propuneri de solutii in
acoperirea deficitului sau utilizarii excedentului din contul curent al
balantei de plati externe;
33. contracteaza si garanteaza imprumuturi de stat de pe piata financiara
interna si externa, in scopul si in limitele competentelor stabilite de lege;
34. asigura punerea in circulatie prin Banca Nationala a Romaniei, pe baza
de conventie, a unor instrumente financiare specifice;
35. elaboreaza lucrarile privind contul general anual de executie a
bugetului de stat, contul general al datoriei publice a statului si, respectiv,
a bugetului asigurarilor sociale de stat, precum si conturile anuale de
executie a bugetelor fondurilor speciale si proiectele de legi referitoare la
aceste conturi de executie, pe care le prezinta spre insusire Guvernului, in
vederea transmiterii pentru adoptare Parlamentului;
36. elaboreaza sau avizeaza proiecte de acte normative pentru aprobarea
normelor si normativelor de cheltuieli si acordarea unor drepturi personalului
din institutiile publice;
37. colaboreaza cu alte autoritati publice in procesul elaborarii de acte
normative privind salarizarea personalului din sectorul bugetar;
38. elaboreaza proiecte de acte normative privind stabilirea impozitelor
directe si indirecte, urmareste perfectionarea asezarii acestora si armonizarea
legislativa in acest domeniu;
39. elaboreaza, pe baza modelului-cadru al Organizatiei pentru Cooperare si
Dezvoltare Economica (O.C.D.E.), proiectul romanesc de conventie pentru
evitarea dublei impuneri si urmareste actualizarea acestuia in concordanta cu
recomandarile adoptate de O.C.D.E.;
40. negociaza, pregateste parafarea, semnarea si ratificarea conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri negociate;
41. elaboreaza strategii, studii comparative, prioritati si proiecte de
acte normative privind politica fiscala a Romaniei in domeniul conventiilor
pentru evitarea dublei impuneri;
42. urmareste realizarea unui management eficient si coerent al sistemului
fiscal romanesc, avand ca scop elaborarea si mentinerea unui sistem fiscal
unitar, stabil si armonizat, in stransa concordanta cu indicatorii
macroeconomici din Strategia de modernizare a administratiei publice;
43. elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul contabilitatii
financiare si de gestiune si urmareste perfectionarea acestuia in corelatie cu
normele europene in domeniu;
44. exercita, prin organele sale de specialitate, controlul utilizarii
creditelor bugetare de catre institutiile publice;
45. deruleaza operatiuni de incasari si plati, ca participant direct al
Sistemului national de plati;
46. urmareste respectarea angajamentelor asumate prin acordurile incheiate
cu organismele financiare internationale in domeniul datoriei publice;
47. elaboreaza politica vamala in concordanta cu cadrul legislativ
existent, precum si actele normative in realizarea acesteia;
48. elaboreaza proiecte de acte normative privind valorificarea bunurilor
legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a
statului si asigura valorificarea acestora in conditiile legii;
49. asigura administrarea monopolului de stat, in conditiile legii;
50. reglementeaza controlul financiar preventiv si exercita controlul
financiar preventiv delegat, in scopul constituirii si utilizarii legale si
eficiente a fondurilor publice;
51. indruma metodologic si organizeaza activitatea de instruire si
pregatire profesionala in domeniul auditului intern si al sistemelor de
management financiar si control;
52. realizeaza activitati de control operativ la institutii publice si
solutioneaza contestatiile depuse de acestea;
53. exercita calitatea de reprezentant al Romaniei la organismele
internationale cu caracter financiar, in conditiile legii;
54. negociaza, pregateste parafarea, semnarea si ratificarea acordurilor
guvernamentale bilaterale privind promovarea si protejarea reciproca a
investitiilor;
55. coordoneaza, negociaza si incheie acorduri internationale in numele
statului, in domeniul relatiilor financiare si valutare, in colaborare cu
Ministerul Afacerilor Externe;
56. reprezinta statul, ca subiect de drepturi si obligatii, in fata
instantelor, precum si in orice alte situatii in care acesta participa
nemijlocit, in nume propriu, in raporturi juridice, daca legea nu stabileste in
acest scop un alt organ;
57. asigura relatia cu Parlamentul, Consiliul Economic si Social,
sindicatele, patronatele si alti exponenti ai societatii civile in problemele
specifice activitatii sale;
58. asigura un dialog constructiv cu partenerii de dialog social, in
spiritul respectului reciproc si in conformitate cu principiile si standardele
europene, in vederea asigurarii eficientei activitatii si stabilitatii sociale,
si sustine in Parlament proiectele de acte normative pe care le initiaza;
59. solutioneaza petitiile primite de la cetateni, care se inscriu in sfera
sa de competenta, in conformitate cu prevederile legale;
60. elaboreaza, implementeaza si dezvolta sistemul informatic in domeniul
finantelor publice;
61. asigura, potrivit legii, tiparirea hartiilor de valoare de natura
titlurilor de stat, bonurilor de tezaur, obligatiunilor necesare finantarii
datoriei publice, timbrelor fiscale, precum si a formularelor si imprimatelor
tipizate utilizate in activitatea fiscala si financiar-contabila;
62. elaboreaza, monitorizeaza si implementeaza sistemul de comunicare
interna si externa si cadrul comunicational in scopul sustinerii activitatii
sale;
63. aplica legislatia in domeniul resurselor umane - recrutare, angajare,
avansare, promovare, mobilitate, sanctionare si incetare a raporturilor de
munca/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
64. elaboreaza si deruleaza programe de perfectionare profesionala a
personalului din cadrul Ministerului Finantelor Publice prin Scoala de Finante
Publice si Vama si alte organisme specializate in acest domeniu;
65. asigura prin sistemul de management al performantei si dezvoltare
profesionala un corp al functionarilor publici profesionist, onest, stabil si
eficient, in scopul crearii unei organizatii moderne, flexibile, functionale si
eficiente, in conditiile legii;
66. initiaza masuri si participa, impreuna cu institutiile de profil, la
elaborarea programelor menite sa sprijine pregatirea profesionala a
functionarilor publici in domeniul managementului fondurilor Uniunii Europene;
67. editeaza materiale de specialitate necesare pentru mediatizarea
problematicii financiare, in vederea cunoasterii sale de catre personalul
propriu si de catre contribuabili;
68. asigura elaborarea, tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista
Finante Publice si Contabilitate", activitate finantata integral din
venituri proprii;
69. exercita atributiile ce ii revin, potrivit legii, asupra activitatii
companiilor nationale aflate sub autoritatea sa;
70. urmareste constituirea, administrarea si utilizarea Fondului de
contrapartida rezultat din contravaloarea in lei a ajutoarelor economice,
nerambursabile, acordate Romaniei de organisme internationale sau guvernele
altor tari;
71. asigura evidenta statistica a ajutoarelor externe nerambursabile;
72. gestioneaza asistenta financiara nerambursabila acordata Romaniei de
Uniunea Europeana potrivit prevederilor memorandumurilor de intelegere,
memorandumurilor si acordurilor de finantare semnate de Guvernul Romaniei si de
Comisia Europeana, precum si asistenta financiara rambursabila acordata de
institutii financiare internationale;
73. asigura fundamentarea, coordonarea si realizarea activitatilor
specifice procesului de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, pe
domeniile din competenta si responsabilitatea sa;
74. elaboreaza strategia si cadrul normativ general, coordoneaza si
evalueaza activitatea de audit public intern la nivel national, efectueaza
misiuni de audit public intern de interes national cu implicatii
multisectoriale si exercita activitati de audit public intern la nivelul
aparatului propriu;
75. efectueaza inspectii privind respectarea legalitatii, atat la nivelul
aparatului propriu, cat si la nivelul celorlalte institutii publice, in
domeniul sau de activitate;
76. aplica, in calitate de principal furnizor de ajutor de stat, legislatia
in domeniul ajutorului de stat;
77. aplica dispozitiile legale in domeniul preturilor, pentru care legea
abiliteaza Ministerul Finantelor Publice;
78. urmareste evolutia preturilor in economie;
79. aplica dispozitiile legale in domeniul concurentei neloiale si al
publicitatii, pentru care legea abiliteaza Ministerul Finantelor Publice;
80. participa la schimbul de informatii si experienta in relatiile cu
organizatiile si institutiile internationale, in domeniul sau de activitate;
81. programeaza, coordoneaza si monitorizeaza utilizarea asistentei
financiare nerambursabile acordate Romaniei de Uniunea Europeana si statele
membre ale acesteia si indeplineste rolul de coordonator national al asistentei
in relatia cu Uniunea Europeana;
82. asigura managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului
privind programul de cooperare economica pe 5 ani, incheiat intre Guvernul
Romaniei si Guvernul Republicii Elene;
83. coordoneaza programarea si monitorizarea Instrumentului pentru politici
structurale de preaderare (ISPA);
84. realizeaza activitatile aferente procesului de ratificare si/sau
amendare a memorandumurilor de finantare (PHARE si ISPA), precum si a
acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare
nerambursabile acordate de statele membre ale Uniunii Europene;
85. coordoneaza elaborarea Planului national de dezvoltare, document de
planificare strategica si programare financiara multianuala al Romaniei,
elaborat pe baza strategiilor sectoriale si a strategiei nationale de
dezvoltare regionala si care fundamenteaza fondurile de tip structural alocate
de Uniunea Europeana in perioada de preaderare si instrumentele structurale
dupa aderare;
86. coordoneaza pregatirea si implementarea cadrului legislativ,
institutional si procedural pentru gestionarea instrumentelor structurale;
87. stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, sistemul de date,
informatii si raportari periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe
care le supune analizei si, dupa caz, aprobarii Guvernului;
88. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de
utilizare a asistentei financiare nerambursabile;
89. coordoneaza participarea Romaniei si indeplineste functia de punct
national de contact la proiectele de infratire institutionala cu statele care
beneficiaza de finantari nerambursabile ale Uniunii Europene;
90. efectueaza verificarile pe baza de esantion prevazute de regulamentele
Comisiei Europene privind fondurile ISPA si instrumentele structurale;
91. centralizeaza si prelucreaza datele necesare estimarii nivelului
tranzactiilor financiare cu Uniunea Europeana si intocmirii rapoartelor
premergatoare estimarilor respective si a reflectarii lor in bugetul comunitar;
92. deschide si administreaza conturile necesare in vederea desfasurarii
tranzactiilor financiare cu Uniunea Europeana si comunica acesteia operatiunile
si inregistrarile efectuate in conturile respective;
93. centralizeaza lunar datele aferente resurselor proprii a caror
constatare se efectueaza in tara noastra (taxe vamale, contributii agricole,
taxa pe zahar etc.), intocmeste notele de raport in vederea determinarii
nivelului in lei al contributiilor aferente resursei V.N.B. si taxei pe
valoarea adaugata si emite dispozitii de plata catre Banca Nationala a Romaniei
in vederea virarii la timp a obligatiilor aferente resurselor si contributiei
statului roman la bugetul comunitar.
(2) Ministerul Finantelor Publice indeplineste toate atributiile si are
toate competentele conferite prin legi sau prin alte acte normative in vigoare.
Art. 4
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice colaboreaza
cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autoritatile publice locale, cu alte institutii publice si cu alte organisme.
Art. 5
In indeplinirea atributiilor sale Ministerul Finantelor Publice este
autorizat:
a) sa dea agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii
obligatorii pentru luarea masurilor de respectare a legii;
b) sa ia masuri pentru aplicarea sanctiunilor prevazute de lege in
competenta sa;
c) sa aprobe inlesniri, restituiri, compensari si amanari la plata
impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a altor varsaminte bugetare
obligatorii, in conditiile legii;
d) sa aplice, prin organele abilitate, modalitatile de executare silita si
masurile asiguratorii, in conditiile legii, pentru recuperarea creantelor
bugetare;
e) sa incheie protocoale de schimb de informatii, documente si de
colaborare cu ministere, institutii publice si cu alte organizatii, potrivit
competentelor atribuite;
f) sa refuze cererile de finantare de la bugetul de stat, de suplimentare
si de virare a creditelor bugetare in cazurile in care acestea nu indeplinesc
conditiile legale sau se abat de la reglementarile in vigoare;
g) sa revoce creditele bugetare deschise ordonatorilor de credite, in
cazurile in care se constata ca acestea se utilizeaza in alte scopuri decat
cele stabilite;
h) sa respinga situatii financiar-contabile ale ordonatorilor de credite
care nu indeplinesc conditiile stabilite de normele legale si sa stabileasca
noi termene pentru refacerea si prezentarea acestora, cu aplicarea sanctiunilor
prevazute de legislatia in vigoare;
i) sa emita, sa anuleze, sa revoce, sa suspende, dupa caz, pentru domeniile
pentru care este imputernicit, in conditiile legii, acte administrative sub
forma autorizatiilor, licentelor, atestatelor sau alte asemenea acte
administrative prin care li se permite solicitantilor organizarea si/sau desfasurarea
unei anumite activitati;
j) sa stabileasca orice alte masuri, in conditiile prevazute de lege.
Art. 6
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala
au dreptul sa solicite de la celelalte autoritati ale administratiei publice,
institutii publice si agenti economici, de la institutii de credit si de la
alte persoane, in conditiile legii, datele si informatiile necesare in vederea
realizarii atributiilor, cu pastrarea confidentialitatii acestora.
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Finantelor Publice
Art. 7
(1) Ministerul Finantelor Publice are structura organizatorica prevazuta in
anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finantelor publice,
se pot organiza servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili
numarul posturilor, in conditiile legii.
(2) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Finantelor Publice este de 1.573, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului. Numarul de posturi al aparatului propriu al
Ministerului Finantelor Publice poate fi modificat prin redistribuirea de
posturi de la directiile generale ale finantelor publice judetene si a
municipiului Bucuresti, cu exceptia structurilor de administrare, prin ordin al
ministrului finantelor publice.
(3) In numarul total de posturi prevazut la alin. (2) sunt cuprinse si cele
30 de posturi aferente cabinetelor secretarilor de stat.
Art. 8
(1) In cadrul Ministerului Finantelor Publice se organizeaza Autoritatea de
Plata, al carei nucleu este format din Directia generala a Fondului National de
Preaderare si o parte a activitatii Oficiului de Plati si Contractare PHARE.
Structura organizatorica si numarul de posturi vor fi definitivate la finalizarea
contractului de asistenta tehnica din cadrul programului PHARE.
(2) Autoritatea de Plata devine operationala in decembrie 2005.
(3) Numarul de posturi al Autoritatii de Plata se asigura prin
redistribuire din numarul total de posturi aprobat pentru Ministerul Finantelor
Publice.
(4) Prin ordin al ministrului finantelor publice se vor nominaliza, in
functie de necesitatile de pregatire profesionala sau de actiuni specifice
acestui domeniu, persoanele care vor fi implicate in activitatile premergatoare
functionarii Autoritatii de Plata.
Art. 9
(1) In structura Ministerului Finantelor Publice se organizeaza, la nivel
de directie generala, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin
Comunitar, avand pana la sfarsitul anului 2005 un numar maxim de 94 de posturi,
care se va asigura treptat prin redistribuire din numarul maxim de posturi
aprobat pentru Ministerul Finantelor Publice. In cadrul acesteia se
organizeaza, la nivel de directie, Autoritatea de Management pentru Programul
Operational Asistenta Tehnica.
(2) In structura Ministerului Finantelor Publice se organizeaza, la nivel
de directie generala, Autoritatea de Management pentru Infrastructura, avand
pana la sfarsitul anului 2005 un numar maxim de 66 de posturi, care se va asigura
treptat prin redistribuire din numarul maxim de posturi aprobat pentru
Ministerul Finantelor Publice. In cadrul acesteia se organizeaza, la nivel de
directie, Directia programare, evaluare si scheme de finantare.
Art. 10
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului din aparatul
propriu al Ministerului Finantelor Publice se stabilesc, in conformitate cu
structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul de
organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului
finantelor publice.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile unitatilor teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru Directia
generala de administrare a marilor contribuabili si pentru structurile din
cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei
Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, cu atributii de
administrare a veniturilor bugetare, denumite in continuare structuri de
administrare.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului din
aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice, precum si din unitatile
subordonate acestuia se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentelor de
organizare si functionare prevazute la alin. (1) si (2), care se semneaza de
salariat si se aproba in conditiile legii.
(4) Statul de functii pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor
Publice se aproba de ministrul finantelor publice.
SECTIUNEA a 3-a
Conducerea Ministerului Finantelor Publice
Art. 11
(1) Conducerea Ministerului Finantelor Publice se exercita de catre
ministrul finantelor publice.
(2) Ministrul finantelor publice reprezinta ministerul in raporturile cu
celelalte autoritati publice, cu persoanele juridice si fizice din tara si din
strainatate. Prin ordin al ministrului finantelor publice unele atributii pot
fi delegate si persoanelor cu functii de conducere din compartimentele de
specialitate.
(3) Ministrul finantelor publice indeplineste, in domeniul de activitate al
ministerului, atributiile generale prevazute la art. 53 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Ministrul finantelor publice indeplineste si alte atributii specifice,
stabilite prin alte acte normative.
(5) In exercitarea atributiilor sale ministrul finantelor publice emite
ordine si instructiuni, in conditiile legii.
(6) Ministrul finantelor publice indeplineste, conform legii, functia de
ordonator principal de credite.
(7) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de conducere a
ministerului de 5 secretari de stat si de presedintele Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, cu rang de secretar de stat, numiti prin decizie a
primului-ministru.
(8) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplica
prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 12
(1) Raspunderile si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului finantelor publice. Presedintele Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala exercita si alte atributii stabilite prin ordin al
ministrului finantelor publice.
(2) In cazul in care ministrul finantelor publice, din diferite motive, nu
isi poate exercita atributiile curente, il deleaga pe unul dintre secretarii de
stat sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre
aceasta.
Art. 13
(1) Secretarul general al ministerului este inalt functionar public, numit
prin concurs sau prin examen, pe criterii de profesionalism, in conditiile
legii.
(2) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin.
(2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Secretarul general al ministerului indeplineste si alte atributii
prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori
incredintate de ministru.
(4) In realizarea atributiilor ce ii revin secretarul general al
ministerului este ajutat de un secretar general adjunct care este inalt
functionar public, numit prin concurs sau prin examen, pe criterii de
profesionalism, in conditiile legii.
Art. 14
(1) Unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului
Finantelor Publice, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) La nivel de judet, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, numarul
maxim de posturi prevazut la pct. I.4 din anexa nr. 2, pentru unitatile
subordonate, se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in
conditiile legii.
(3) Structura organizatorica a directiilor generale ale finantelor publice
judetene, a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si
a Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se aproba prin
ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala pentru structurile de administrare si pentru
structura organizatorica a Directiei generale de administrare a marilor
contribuabili.
Art. 15
(1) Directorii executivi ai directiilor generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti, exclusiv directorul executiv al Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili, se numesc in functie de catre
ministrul finantelor publice, la propunerea prefectului, in conditiile legii.
(2) Prin ordin al ministrului finantelor publice se numeste comisarul
general al Garzii Financiare, in conditiile legii.
(3) Persoanele cu functii publice de conducere de trezorier-sef din cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, de trezorier-sef adjunct din cadrul Directiei Generale a Finantelor
Publice a Municipiului Bucuresti, precum si de sef administratie adjunct -
trezorerie si contabilitate publica din cadrul administratiilor finantelor
publice municipale se numesc prin ordin al ministrului finantelor publice, in
conditiile legii.
Art. 16
Ministerul Finantelor Publice are in dotare un parc auto potrivit
dispozitiilor legale in vigoare, iar pentru activitati specifice numarul de
mijloace de transport si consumul de carburanti sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 17
(1) Ministerul Finantelor Publice, Agentia Nationala de Administrare
Fiscala, Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor, directiile generale
ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia
generala de administrare a marilor contribuabili pot inchiria unor agenti
economici sau pot da in folosinta gratuita a altor institutii de utilitate
publica spatii situate in imobilele proprietate publica sau privata a statului,
in care isi desfasoara activitatea si pe care le administreaza, in conditiile
legii, in urmatoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incinta;
b) instalarea de automate pentru bauturi calde si reci;
c) instalarea de mijloace de comunicatii;
d) afisarea reclamelor de publicitate;
e) prestarea de servicii de copiere pentru contribuabili;
f) comercializarea timbrelor fiscale, a tipizatelor sau a presei;
g) pentru alte activitati care au legatura cu activitatea Ministerului
Finantelor Publice.
(2) Prin ordin al ministrului finantelor publice vor fi stabilite
conditiile si procedurile de inchiriere si de dare in folosinta gratuita a
spatiilor situate in imobilele proprietate publica sau privata a statului.
Inchirierea spatiilor situate in imobilele proprietate publica sau privata a
statului se realizeaza cu respectarea urmatoarelor principii:
a) libera concurenta;
b) transparenta;
c) tratamentul egal;
d) confidentialitatea.
(3) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Garda Financiara,
Autoritatea Nationala a Vamilor, directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a
marilor contribuabili pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului
Finantelor Publice, procedurile legale pentru inchirierea sau darea in
folosinta gratuita a spatiilor prevazute la alin. (1).
Art. 18
Chiriile stabilite si incasate ca urmare a inchirierii spatiilor prevazute
la art. 17 alin. (1) se vireaza integral la bugetul de stat.
Art. 19
(1) Spatiile prevazute la art. 17 alin. (1) se dau in folosinta prin
protocol incheiat intre institutiile abilitate care primesc spatiile in
folosinta gratuita si Ministerul Finantelor Publice, Agentia Nationala de
Administrare Fiscala, Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor,
directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti
si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.
(2) Utilitatile si cota-parte pentru cheltuielile de functionare aferente
spatiilor date in folosinta gratuita, in conditiile art. 17 alin. (1), se
suporta de catre institutiile publice beneficiare si se reglementeaza prin
protocol.
Art. 20
Ministerul Finantelor Publice este abilitat sa detina si sa administreze
prin unitatile subordonate spatii de cazare si pentru instruirea personalului
propriu ce urmeaza forme de pregatire-instruire organizate de Scoala de Finante
Publice si Vama.
Art. 21
Fondurile necesare procurarii bunurilor ce echipeaza spatiile de
cazare-instruire, precum mobilier, cazarmament, obiecte de inventar specifice
si altele asemenea, si pentru plata serviciilor necesare se prevad si se
suporta din bugetul Ministerului Finantelor Publice sau al unitatilor
subordonate.
Art. 22
Unitatile din subordinea ministerului, care administreaza spatii in care
functioneaza centre zonale ale Scolii de Finante Publice si Vama, pot angaja,
cu avizul prealabil al ministerului, in conditiile legii, servicii de tip
hotelier, respectiv de curatenie-intretinere spatii, spalat-calcat lenjerie,
servire masa si alte servicii necesare pentru cursanti cu agentii economici
specializati. Fondurile necesare se suporta din bugetul Ministerului Finantelor
Publice sau al unitatilor subordonate.
Art. 23
(1) Prefecturile impreuna cu consiliile judetene, Consiliul General al
Municipiului Bucuresti si consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor
corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii unitatilor din teritoriu
subordonate Ministerului Finantelor Publice.
(2) In localitatile in care unitatile teritoriale subordonate Ministerului
Finantelor Publice nu dispun de spatii corespunzatoare, consiliile locale vor
sprijini aceste unitati prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente
in vederea construirii de sedii proprii.
CAP. 2
Organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
SECTIUNEA 1
Principalele obiective si atributii ale Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala
Art. 24
(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala are ca obiective principale
urmatoarele:
a) colectarea veniturilor bugetului de stat, reprezentand impozite, taxe si
alte venituri ale bugetului de stat, conform competentelor, precum si a
veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor
pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de
sanatate, reprezentand contributia de asigurari sociale, contributia de
asigurari pentru somaj, contributia pentru asigurari sociale de sanatate,
contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale,
datorate de platitori, persoane juridice si persoane fizice, care au calitatea
de angajator sau asimilati ai acestora si alte persoane care au obligatii fata
de bugetul de stat;
b) aplicarea unitara a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele,
contributiile sociale si alte venituri bugetare in domeniul sau de activitate;
c) exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui
tratament echitabil tuturor contribuabililor;
d) aplicarea in domeniul vamal a masurilor specifice rezultate din
Programul de guvernare si din legislatia in domeniul vamal.
(2) In realizarea obiectivelor prevazute la alin. (1) Agentia Nationala de
Administrare Fiscala are, in principal, urmatoarele atributii:
1. asigura aplicarea corecta, unitara si nediscriminatorie a legislatiei
fiscale;
2. elaboreaza si/sau avizeaza proiectele de acte normative care contin
prevederi referitoare la administrarea veniturilor bugetare pentru care este
competenta;
3. participa, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor Publice, la elaborarea de proiecte de acte normative
privind stabilirea veniturilor bugetare;
4. actioneaza prin mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea
evaziunii fiscale, in conditiile legii;
5. exercita controlul operativ si inopinat privind prevenirea, descoperirea
si combaterea oricaror acte si fapte din domeniul economic, financiar si vamal
care au ca efect evaziunea fiscala;
6. exercita urmarirea, supravegherea si controlul fiscal, pe intreg
teritoriul national, al respectarii legislatiei in domeniul impozitelor,
taxelor, contributiilor sociale si al celorlalte venituri bugetare pentru a
caror administrare este competenta potrivit legii;
7. desfasoara activitati de investigare fiscala cu ocazia controlului;
8. exercita activitatea de inspectie vamala, activitatea de control vamal
ulterior si orice alta forma de control specific in legatura cu aplicarea si
respectarea reglementarilor in vigoare in domeniul vamal;
9. are reprezentanti permanenti la Misiunea Romaniei pe langa Uniunea
Europeana sau in cadrul altor organisme internationale, care asigura legatura
operativa pe probleme vamale;
10. elaboreaza proceduri de administrare a impozitelor, taxelor,
contributiilor sociale si a celorlalte venituri bugetare;
11. administreaza depunerea de catre platitori a declaratiilor de impunere
la impozite, taxe, contributii sociale si alte venituri bugetare potrivit
legii, precum si evidenta platilor efectuate;
12. initiaza si desfasoara actiuni legale in cazul neconformarii
contribuabililor in indeplinirea obligatiilor declarative si de plata;
13. elaboreaza si aplica procedurile de impunere pentru persoanele juridice
si persoanele fizice, conform dispozitiilor legale;
14. elaboreaza si aplica procedurile privind evidenta contribuabililor,
gestiunea dosarului fiscal si a cazierului fiscal;
15. elaboreaza si pune la dispozitie personalului sau materiale informative
referitoare la aplicarea legislatiei specifice fiecarui domeniu propriu de
activitate;
16. urmareste incurajarea conformarii voluntare a contribuabililor prin
dezvoltarea serviciilor oferite acestora, menite sa le faciliteze indeplinirea
obligatiilor fiscale;
17. elaboreaza si aplica procedurile privind plata voluntara si stabilirea
mijloacelor de plata, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor Publice;
18. elaboreaza proceduri privind activitatea de indrumare si informare a
contribuabililor si asigura implementarea unitara a acestora la nivelul tuturor
unitatilor fiscale teritoriale;
19. asigura, prin intermediul structurilor de administrare, indrumarea prin
mijloace specifice a contribuabililor in aplicarea legislatiei fiscale si a
prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri;
20. elaboreaza si editeaza materiale informative prin ghiduri, brosuri,
pliante, afise si altele asemenea, in vederea cunoasterii de catre
contribuabili a problematicii fiscale de interes pentru acestia;
21. elaboreaza, cu avizul directiilor de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor Publice, continutul si modelele formularelor si
imprimatelor tipizate utilizate pentru administrarea veniturilor, precum si
instructiunile de completare a acestora;
22. asigura, potrivit legii, tiparirea formularelor si imprimatelor
tipizate utilizate in domeniul sau de activitate;
23. elaboreaza si aplica proceduri privind alte modalitati de stingere a
obligatiilor bugetare pentru care este competenta;
24. elaboreaza si aplica proceduri interne privind executarea silita;
25. elaboreaza si aplica metodologii de gestiune a arieratelor bugetare;
26. coordoneaza, indruma si verifica modul de respectare a procedurilor de
administrare, a legislatiei fiscale si a legislatiei contributiilor sociale de
catre structurile de administrare;
27. participa la estimarea veniturilor bugetare pe care le administreaza si
face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la
contribuabili, pe baza datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a
politicii fiscale si a legislatiei in vigoare privind impozitele, taxele,
contributiile sociale si alte venituri bugetare;
28. furnizeaza Ministerului Finantelor Publice informatii necesare
fundamentarii estimarii veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili;
29. analizeaza periodic modul de realizare a veniturilor bugetare pentru
care este competenta, stabilind masurile necesare pentru incadrarea acestora in
nivelurile stabilite potrivit legii;
30. furnizeaza structurilor specializate ale Ministerului Finantelor
Publice informatiile necesare fundamentarii calculului contributiei Romaniei la
bugetul Comunitatii Europene;
31. solutioneaza contestatiile impotriva actelor administrative fiscale, in
conditiile legii;
32. propune si elaboreaza strategii de dezvoltare, precum si solutii de
reforma in domeniul administrarii veniturilor bugetare pentru care este
competenta potrivit legii;
33. urmareste realizarea unui management eficient si coerent al
administrarii fiscale, avand ca scop mentinerea unei administrari fiscale
unitare, stabile si armonizate;
34. asigura aplicarea prevederilor cu caracter fiscal din conventiile si
tratatele internationale la care Romania este parte;
35. incheie si deruleaza conventii si proiecte de colaborare cu organisme
si institutii internationale in domeniul sau de activitate, conform mandatului
acordat;
36. initiaza masuri pentru dezvoltarea cooperarii internationale in
domeniul sau de activitate;
37. gestioneaza si coordoneaza schimbul de informatii intern si
intracomunitar privind taxa pe valoarea adaugata si accize;
38. colaboreaza cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului
Finantelor Publice pe linia integrarii europene;
39. asigura desfasurarea in bune conditii a activitatii de cooperare
internationala in domeniul sau de activitate;
40. asigura un dialog constructiv cu partenerii sociali, in spiritul
respectului reciproc si in conformitate cu principiile si standardele europene,
in vederea asigurarii eficientei activitatii, stabilitatii si solidaritatii
sociale;
41. elaboreaza, monitorizeaza si implementeaza sistemul de comunicare
interna si externa si cadrul comunicational in scopul sustinerii activitatii
sale;
42. reprezinta statul in fata instantelor, ca subiect de drepturi si
obligatii privind raporturile juridice fiscale si alte activitati ale agentiei,
direct sau prin unitatile subordonate ale Ministerului Finantelor Publice, in
baza mandatelor transmise; renuntarea la drepturile statului in litigiile care
au legatura cu raporturile juridice fiscale poate fi formulata de organele
fiscale numai cu acordul Guvernului;
43. exercita functia de audit public intern in conditiile legii;
44. aplica legislatia in domeniul resurselor umane - recrutare, angajare,
avansare, promovare, mobilitate, sanctionare si incetare a raporturilor de
munca/serviciu, respectiv salarizare a personalului din autoritatea sa;
45. elaboreaza si deruleaza programe de perfectionare profesionala a
personalului din cadrul agentiei la nivel central si la nivelul structurilor de
administrare prin Scoala de Finante Publice si Vama si alte organisme
specializate in acest domeniu;
46. asigura prin sistemul de management al performantei si dezvoltare
profesionala un corp al functionarilor publici profesionist, onest, stabil si
eficient, in scopul crearii unei organizatii moderne, flexibile, functionale si
eficiente, in conditiile legii;
47. exercita controlul financiar preventiv propriu in scopul constituirii
si utilizarii legale si eficiente a fondurilor publice;
48. elaboreaza si fundamenteaza proiectul bugetului de cheltuieli al
agentiei, precum si programul de investitii si achizitii publice, pe care le
transmite Ministerului Finantelor Publice in vederea cuprinderii in bugetul
centralizat al acestuia.
(3) Agentia Nationala de Administrare Fiscala indeplineste orice alte
atributii si are toate competentele cu privire la activitatea de administrare a
veniturilor bugetare, cu exceptia cazurilor in care legea prevede altfel.
Art. 25
(1) In exercitarea atributiilor sale Agentia Nationala de Administrare
Fiscala colaboreaza cu ministerele si autoritatile administratiei publice
centrale, autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii
publice, precum si cu persoane juridice si fizice si alte entitati.
(2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala coordoneaza din punct de
vedere metodologic structurile de administrare din cadrul directiilor generale
ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti, precum si Directia generala de administrare a marilor
contribuabili.
Art. 26
In indeplinirea atributiilor sale Agentia Nationala de Administrare Fiscala
este autorizata:
1. sa exercite nemijlocit si neingradit inspectia fiscala, controlul
financiar si vamal, conform dispozitiilor legale in vigoare;
2. sa dea agentilor economici, ca urmare a controlului, dispozitii pentru
luarea masurilor de respectare a legii;
3. sa aplice sanctiunile prevazute de lege in competenta sa;
4. sa aprobe inlesniri, in conditiile legii, restituiri si compensari la
plata impozitelor, taxelor, contributiilor sociale si a altor venituri bugetare
pentru care este competenta;
5. sa urmareasca si sa ia masuri in aplicarea legislatiei in materie de
ajutor de stat, in domeniul sau de activitate, conform competentelor;
6. sa aplice, prin organele abilitate, modalitatile de executare silita si
masurile asiguratorii, in conditiile legii, pentru a caror realizare este
competenta potrivit legii;
7. sa incheie protocoale de schimb de informatii si colaborare cu
ministerele, institutiile publice si cu alte organizatii, potrivit
competentelor atribuite;
8. sa solutioneze plangerile prealabile si petitiile si sa puna la
dispozitie solicitantilor informatiile publice, in conditiile legii;
9. sa stabileasca orice alte masuri in conditiile prevazute de lege.
SECTIUNEA a 2-a
Organizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Art. 27
(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala are structura organizatorica
prevazuta in anexa nr. 4. In cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se pot organiza servicii, birouri si
alte compartimente si se poate stabili numarul posturilor, in conditiile legii.
(2) Numarul de posturi al aparatului propriu al Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala este de 447, exclusiv presedintele, vicepresedintii si
posturile aferente cabinetului demnitarului. Numarul de posturi al aparatului
propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate fi modificat prin
redistribuirea de posturi de la structurile de administrare din cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti si de la Directia generala de administrare a marilor contribuabili,
prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 28
(1) In cadrul Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de
Administrare Fiscala se organizeaza si functioneaza Autoritatea Nationala a
Vamilor, ca organ de specialitate al administratiei publice centrale,
institutie publica cu personalitate juridica, cu buget propriu.
(2) Organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor se
stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(3) Numarul maxim de posturi pentru Autoritatea Nationala a Vamilor si
pentru unitatile subordonate acesteia este de 4.589, inclusiv postul de
demnitar.
Art. 29
(1) In cadrul Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de
Administrare Fiscala se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu
personalitate juridica, cu buget propriu.
(2) Organizarea si functionarea Garzii Financiare se stabilesc prin
hotarare a Guvernului.
(3) Numarul maxim de posturi pentru Garda Financiara este de 1.005, din
care 120 de posturi pentru Comisariatul general.
(4) Prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
se numesc comisarii generali adjuncti ai Garzii Financiare.
(5) Structura organizatorica a Garzii Financiare, numarul de posturi,
normele generale si speciale de dotare, insemnele distinctive si modelele de
uniforma se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(6) Regulamentul de organizare si functionare a Garzii Financiare
stabileste competentele si atributiile personalului care ocupa functii publice
de conducere si de executie, precum si ale personalului contractual si se
aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Art. 30
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului din aparatul
propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se stabilesc, in
conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 4, prin
regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile structurilor de administrare din
cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei
Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, precum si ale Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili se stabilesc prin regulamentul
de organizare si functionare care se aproba prin ordin al ministrului
finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, al structurilor de
administrare si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili
se stabilesc prin fisa postului, pe baza regulamentelor de organizare si
functionare prevazute la alin. (1) si (2), care se semneaza de salariat si se
aproba in conditiile legii.
(4) Directorii generali, directorii generali adjuncti, directorii si
directorii adjuncti, sefii de servicii si sefii de birouri, personalul de
executie din aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se
numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala.
(5) Directorii executivi adjuncti din cadrul directiilor generale ale
finantelor publice judetene, al Directiei Generale a Finantelor Publice a
Municipiului Bucuresti, care coordoneaza structurile de administrare, sefii de
administratie si sefii de administratie adjuncti, cu exceptia celor prevazuti
la art. 15 alin. (3), ai administratiilor finantelor publice ale municipiilor,
precum si ale sectoarelor municipiului Bucuresti se numesc in functie, in
conditiile legii, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala.
(6) Directorul executiv si directorii executivi adjuncti ai Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili se numesc in functie prin
ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(7) In cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a
municipiului Bucuresti un director executiv adjunct are si calitatea de
administrator-sef care coordoneaza structurile de administrare, calitate
stabilita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala.
Art. 31
Ministerul Finantelor Publice, in nume propriu, inscrie prin Agentia
Nationala de Administrare Fiscala si structurile sale de administrare, in
calitate de agenti imputerniciti, creantele bugetare administrate de aceasta,
la registrele de publicitate mobiliara si imobiliara, in conditiile legii.
Art. 32
(1) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala poate
redistribui intre structurile de administrare posturile repartizate prin ordin
al ministrului finantelor publice, prevazute la art. 14 alin. (2).
(2) Structura organizatorica a structurilor de administrare din cadrul
directiilor generale ale finantelor publice judetene si al Directiei Generale a
Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, precum si a Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili se aproba prin ordin al ministrului
finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, conform art. 14 alin. (3).
(3) Statul de functii pentru aparatul propriu al Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala se aproba de presedintele Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, cu avizul ministrului finantelor publice.
(4) Statele de functii pentru structurile de administrare fiscala din
cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului
Bucuresti, precum si pentru Directia generala de administrare a marilor
contribuabili se aproba de presedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala.
SECTIUNEA a 3-a
Conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
Art. 33
(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala este condusa de un presedinte
cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala raspunde in
fata ministrului finantelor publice pentru intreaga sa activitate.
(3) In exercitarea atributiilor sale presedintele Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala emite ordine, in conditiile legii.
(4) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are calitatea
de ordonator secundar de credite, exclusiv pentru Autoritatea Nationala a
Vamilor si Garda Financiara, si exercita atributiile legale in aceasta calitate
pentru Agentia Nationala de Administrare Fiscala - aparatul propriu, directiile
generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti -, precum
si pentru Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
(5) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala este ajutat in
activitatea sa de 3 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin
decizie a primului-ministru.
(6) Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin
al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(7) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala reprezinta
Agentia Nationala de Administrare Fiscala in relatia cu tertii. Prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala unele atributii pot fi
delegate vicepresedintilor si persoanelor cu functii de conducere din
compartimentele de specialitate.
(8) Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala indeplineste si
alte atributii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(9) In cazul in care presedintele Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, din motive intemeiate, nu isi poate exercita atributiile prevazute la
actele normative in vigoare, il deleaga prin ordin pe unul dintre cei 3
vicepresedinti sa exercite aceste atributii, cu informarea ministrului
finantelor publice.
Art. 34
Agentia Nationala de Administrare Fiscala are in dotare un parc auto,
potrivit dispozitiilor legale in vigoare, iar pentru activitati specifice
numarul de mijloace de transport si consumul de carburanti sunt prevazute in
anexa nr. 5.
Art. 35
Agentia Nationala de Administrare Fiscala are o sigla ale carei
caracteristici se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 36
(1) Personalul din cadrul Ministerului Finantelor Publice si, respectiv,
din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care are calitatea de
functionar public, beneficiaza de toate drepturile si are obligatiile prevazute
in Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului Ministerului Finantelor Publice se face
potrivit reglementarilor in vigoare referitoare la acordarea drepturilor de
natura salariala pentru functionarii publici si pentru personalul contractual.
(3) Salarizarea personalului propriu al Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala se face similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului
Finantelor Publice.
Art. 37
Actele normative emise in temeiul Hotararii Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare, continua sa isi produca efectele in masura in care nu contravin
prevederilor prezentei hotarari.
Art. 38
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 39
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2004, cu
modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 159/2002
privind unele masuri pentru inchirierea unor spatii de catre Ministerul
Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
157 din 5 martie 2002, cu completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Finantelor Publice
Numarul maxim de posturi = 1.573
(exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului)
_______________________
| |
| MINISTRU |
|_______________________|
|
___________________ ___________|___________
| CORPUL DE CONTROL |__| COLEGIUL MINISTERULUI |
|___________________| |_______________________|
| ____________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA JURIDICA |
| | |____________________________|
| | ____________________________
| | | UNITATEA CENTRALA DE |
| |___| ARMONIZARE PENTRU AUDITUL |
|_______| | PUBLIC INTERN*1) |
| | |____________________________|
| | ____________________________
| | | DIRECTIA DE AUDIT PUBLIC |
| |___| INTERN |
| | |____________________________|
| | ____________________________
_______________________________ | | | DIRECTIA DE EVALUARE A |
| PURTATOR DE CUVANT SI RELATII | | | | VENITURILOR BUGETULUI |
| CU MASS-MEDIA*2) |__| |___| GENERAL CONSOLIDAT |
|_______________________________| | | |____________________________|
| | ____________________________
| | | DIRECTIA GENERALA A |
| |___| TEHNOLOGIEI INFORMATIEI |
| | |____________________________|
| | ____________________________
| |___| DIRECTIA DE AUTORIZARI |
.........................| |____________________________|
: |
_____:________________________|_______________________________...........
| : | | | | | | :
____|___ : ___|____ __|_____ | ______|_ ____|___ ______|_____ :
|SECRETAR| : |SECRETAR| |SECRETAR| | |SECRETAR| |SECRETAR| | PRESEDINTE | :
|DE STAT | : |DE STAT | |DE STAT | | |DE STAT | |DE STAT | | | :
|________| : |________| |________| | |________| |________| |____________| :
| : | | _____|____ | | | :
|_____:_____|_________|__| SECRETAR |____|________| | :
| : | | | GENERAL |.. | | | :
| : | | |__________| : | | ____|____ :
| : | | _____|____ : | | | MODUL 8 | :
| : | | | SECRETAR | : | | |_________| :
| : | | | GENERAL | : | | | :
| : | | | ADJUNCT | : | | | :
| : | | |__________| : | | | :
| : | | | : | | | :
| ....:.....|.........|......|........:..|........|............|.........:
| : : | : : | | : | : | : : | :
_|_:_ : | : : | | : | : | : : | :
__|__ __|_: _|_:_ _:_|_ _|_:_ __|_: __|_: : | :
|MODUL|MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| |MODUL| : | :
| 1 | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | : | :
|_____|_____| |_____| |_____| |_____| |_____| |_____| : | :
..........: | :
: __________| :
____________:|_____ ____________:
| AGENTIA NATIONALA | | AUTORITATEA
|
| DE ADMINISTRARE | | DE PLATA
|
| FISCALA | |
|
|___________________| |_____________|
MODUL 1, MODUL 2
______________________________________________________
_| DIRECTIA GENERALA DE SINTEZA A POLITICILOR BUGETARE
|
| |______________________________________________________|
__________________ | ____________________ _____________________________
| SECRETAR DE STAT |_| | DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA
|
|__________________| | | DE PROGRAMARE | _| SI POLITICI PUBLICE IN
|
|_| BUGETARA SI |_| | DOMENIILE ECONOMIC, PROT.
|
| | COORDONAREA | | | MEDIULUI SI LUCRARI PUBLICE
|
| | POLITICILOR | |
|_____________________________|
| | PUBLICE SECTORIALE | | _____________________________
| |____________________| | | DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA
|
| | | SI POLITICI PUBLICE IN
|
| |_| DOMENIILE EDUCATIE,
|
| | | SANATATE, CULTURA, SECURIT.
|
| | | SI PROT. SOCIALA
|
| |
|_____________________________|
| | _____________________________
| | | DIRECTIA DE PROGR. BUGETARA
|
| | | SI POLITICI PUBLICE IN
|
| |_| DOMENIILE APARARII SI
|
| MODUL 1 | SECURIT. NATIONALE,
JUSTITIE|
| | SI ADMINISTRATIE |
|
|_____________________________|
| ______________________________________________________
|_| UNITATEA DE COORDONARE A RELATIILOR BUGETARE CU
|
| | UNIUNEA EUROPEANA*4)
|
|
|______________________________________________________|
| ______________________________________________________
|_| DIRECTIA DE REGLEMENTARE SI MONITORIZARE A
|
| | ACHIZITIILOR PUBLICE
|
|
|______________________________________________________|
| ______________________________________________________
|_| DIRECTIA GENERALA A CONTABILITATII PUBLICE SI A
|
| | SISTEMULUI DE DECONTARI IN SECTORUL PUBLIC
|
| |______________________________________________________|
|
| MODUL 2
| ______________________________________________________
|_| UNITATEA CENTRALA DE ARMONIZARE A SISTEMELOR DE
|
| MANAGEMENT FINANCIAR SI CONTROL*3)
|
|______________________________________________________|
MODUL 3
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________________________|__________________
_____|________ _________|_________ _____________|____________
| UNITATEA DE | | DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA GENERALA |
| MANAGEMENT A | | A FINANTELOR | | PENTRU ACORDURI, |
| TREZORERIEI | | PUBLICE EXTERNE | | COOPERARE INTERNATIONALA |
| STATULUI*1) | | | | SI DECONTARI EXTERNE |
| | | | | |
|______________| |___________________| |__________________________|
MODUL 4
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_________________________|____________________________
_________|_______ _____|_____ _________|_________ _________|___________
|DIRECTIA GENERALA| |OFICIUL DE | |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA |
|A FONDULUI | |PLATI SI | |DE ARMONIZARE | |AJUTOR DE STAT, |
|NATIONAL DE | |CONTRACTARE| |LEGISLATIVA SI | |PRACTICI NELOIALE SI |
|PREADERARE | |PHARE*4) | |INTEGRARE EUROPEANA| |PRETURI REGLEMENTATE |
|_________________| |___________| |___________________| |_____________________|
MODUL 5
__________________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|__________________|
______________________|_____________________
________|__________ _________|_________ _________|_________
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA DE BUGET | | DIRECTIA GENERALA |
| A POLITICILOR SI | | SI CONTABILITATE | | A SERVICIILOR |
| RESURSELOR | | INTERNA | | ADMINISTRATIVE, |
| UMANE*6) | | | | PATRIMONIU SI |
| | | | | ARHIVARE |
|___________________| |___________________| |___________________|
MODUL 6
_______________________ ________________________
| AUTORITATEA DE | _| DIRECTIA DE ANALIZA
|
| MANAGEMENT PENTRU | | | SI PROGRAME
|
_| CADRUL DE |__|
|________________________|
| | SPRIJIN COMUNITAR*1) | | ________________________
| |_______________________| | | COMPARTIMENT
|
| |_| MONITORIZARE
|
| |
|________________________|
| | ________________________
| | | DIRECTIA ASISTENTA
|
| |_| TEHNICA*7)
|
| | |________________________|
| | ________________________
| | | COMPARTIMENT
COORDONARE|
| |_| DE SISTEM SI EVALUARE
|
__________________ |
|________________________|
| SECRETAR DE STAT |__| _______________________ ________________________
|__________________| | | AUTORITATEA DE | _| DIRECTIA PROGRAMARE,
|
|_| MANAGEMENT PENTRU |__| | EVALUARE SI SCHEME DE
|
| INFRASTRUCTURA*5)*8) | | | FINANTARE
|
|_______________________| |
|________________________|
| ________________________
| | COMPARTIMENT
MANAGEMENT|
|_| FINANCIAR SI CONTROL
|
|
|________________________|
| ________________________
| | COMPARTIMENT
|
| | COORDONARE,
|
|_| MONITORIZARE SI
|
| | RAPORTARE
|
| |________________________|
| ________________________
| | UNITATEA CENTRALA PT.
|
| | COORDONAREA
ACTIVITATII|
|_| DE TIP PARTENERIAT
|
| PUBLIC-PRIVAT
|
|________________________|
MODUL 7
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_______________________________|_______________________________
______|_____ ______|_____ ______|_______ ______|_______ ______|_______
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA DE | | DIRECTIA | | DIRECTIA
|
| GENERALA | | GENERALA | | REGLEMENTARI | | PENTRU | | GENERALA DE
|
| LEGISLATIE | | LEGISLATIE | | CONTABILE | | RELATIA CU | | REGLEMENTARE
|
| IMPOZITE | | IMPOZITE | | | | PARLAMENT, | | IN DOMENIUL |
| DIRECTE | | INDIRECTE | | | | SINDICATELE | | ACTIVELOR
|
| | | | | | | SI PATRONATUL| | STATULUI
|
|____________| |____________| |______________| |______________|
|______________|
MODUL 8
____________
| PRESEDINTE |
|____________|
___________________|___________________
________|_______ ________|_______ ________|_______
| Vicepresedinte | | Vicepresedinte | | Vicepresedinte |
|________________| |________________| |________________|
|_________________________________________|
------------
*1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala.
*2) Include si Serviciul de comunicare si relatii publice.
*3) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala,
cuprinzand Corpul controlorilor delegati, asa cum a fost reglementat prin
Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul
financiar preventiv, republicata.
*4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie.
*5) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala
coordonatoare a Programului ISPA.
*6) Include si Scoala de Finante Publice si Vama, care functioneaza la
nivel de directie.
*7) Indeplineste functia de Autoritate de Management pentru Programul
Operational Asistenta Tehnica.
*8) Indeplineste functia de Autoritate de Management pentru Fondul de
Coeziune, conform Hotararii Guvernului nr. 497/2004.
ANEXA 2
UNITATILE
aflate in subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice
Numarul
de
posturi
I. Institutii publice si unitati subordonate, finantate de la
bugetul de stat
1. Agentia Nationala de Administrare Fiscala, inclusiv
presedintele, vicepresedintii si posturile aferente
cabinetului demnitarului 456
2. Autoritatea Nationala a Vamilor, inclusiv postul de demnitar*) 4.589
3. Garda Financiara - total, din care*): 1.005
3.1. Comisariatul general 120
3.2. Comisariatele regionale 885
4. Directiile generale ale finantelor publice judetene in
subordinea carora functioneaza administratiile finantelor
publice municipale, administratiile finantelor publice
orasenesti si administratiile finantelor publice comunale;
Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului
Bucuresti, in subordinea careia functioneaza administratiile
finantelor publice ale sectoarelor municipiului
Bucuresti*); Directia generala de administrare a marilor
contribuabili*) 25.633
II. Activitati care functioneaza pe langa Ministerul Finantelor
Publice
1. Tiparirea si difuzarea publicatiei "Revista Finante Publice
si Contabilitate"*)
III. Companii nationale la care Ministerul Finantelor Publice
exercita calitatea de reprezentant al statului ca actionar
1. Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.
2. Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.
------------
*) Autoritatea Nationala a Vamilor functioneaza in subordinea Ministerului
Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform
Ordonantei Guvernului nr. 8/2005 privind stabilirea unor masuri de preluare a
Garzii Financiare si a Autoritatii Nationale a Vamilor in subordinea
Ministerului Finantelor Publice.
*) Garda Financiara functioneaza in subordinea Ministerului Finantelor
Publice, conform Ordonantei Guvernului nr. 8/2005.
*) Include si structurile de administrare din cadrul acestora.
*) Directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia Generala a
Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia generala de
administrare a marilor contribuabili au personalitate juridica.
*) Conform Hotararii Guvernului nr. 1.515/2002 privind infiintarea pe langa
Ministerul Finantelor Publice a unei activitati finantate integral din venituri
proprii.
ANEXA 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
pentru activitati specifice
________________________________________________________________________________
Nr. Unitatea Tipul Numarul maxim Consumul
crt. mijlocului aprobat maxim de
de transport (bucati) carburant
pentru un
autovehicul
(litri/luna)
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
________________________________________________________________________________
1. Aparatul propriu*):
a) pentru programe - autoturism 2 450
PHARE*1) - autoturism 1 450
de teren
b) pentru transport - autovehicule 7 500
marfa si persoane - microbuz 1 500
(delegatii)
2. Directiile generale - autoturism - cate 5 pentru fiecare 300
ale finantelor D.G.F.P.*)
publice judetene; - autoturism - 3 pentru D.G.A.M.C.*) 300
Directia Generala - autoturism - cate unul pentru 450
a Finantelor Publice fiecare D.G.F.P.
a Municipiului judeteana si doua
Bucuresti; pentru D.G.F.P. a
Directia generala de Municipiului Bucuresti
administrare a - autovehicul - cate unul pentru 600
marilor contribuabili pentru fiecare D.G.F.P.
transport judeteana si doua pentru
de valori D.G.F.P. a Municipiului
la trezorerie Bucuresti
- autovehicul - cate doua pentru 400
pentru fiecare D.G.F.P. Arad,
transport Bihor, Constanta, Timis,
de marfa respectiv a Municipiului
Bucuresti si cate unul
pentru celelalte
D.G.F.P.
3. Administratiile - autoturism - cate unul pentru 300
finantelor publice fiecare unitate
municipale si - autoturism - cate unul pentru 450
orasenesti din fiecare administratie
municipiile si a finantelor publice de
orasele cu peste sector
50.000 de locuitori - autovehicul - cate unul pentru 600
si din sectoarele pentru fiecare unitate care are
municipiului transport in structura activitate
Bucuresti de valori de trezorerie
la trezorerie
- autovehicul - cate unul pentru 400
pentru fiecare unitate
transport
de marfa
4. Administratiile - autoturism - cate unul pentru 450
finantelor publice fiecare unitate care are
municipale si in structura activitate
orasenesti din de trezorerie
municipii si orase, - autovehicul - cate unul pentru 600
altele decat cele pentru fiecare unitate care are
prevazute la pct. 3 transport de in structura activitate
valori la de trezorerie
trezorerie
5. Numarul de mijloace
de transport si
consumul de carburant
pentru Garda
Financiara si
Autoritatea Nationala
a Vamilor*)
________________________________________________________________________________
*1) Autoturismele si consumul de carburanti se finanteaza din fondurile
PHARE. Numarul de autoturisme se poate modifica prin ordin al ministrului
finantelor publice, in functie de dotarile rezultate din protocoalele si
memorandumurile incheiate cu organismele internationale.
*) Exclusiv numarul autoturismelor reglementat prin Ordonanta Guvernului
nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile
administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
*) D.G.F.P. - Directia generala a finantelor publice; D.G.A.M.C. - Directia
generala de administrare a marilor contribuabili.
*) Se stabilesc prin hotararile Guvernului privind organizarea si
functionarea acestor institutii.
NOTA:
1. Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Tulcea are in dotare
o salupa pentru control si activitate curenta.
2. Nu se considera depasiri la consumul de carburanti normat pe autovehicul
consumul care, la nivelul anului, se incadreaza in limita combustibilului
normat in raport cu numarul de autovehicule aprobat fiecarei unitati.
ANEXA 4 *1)
*1) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Numarul de posturi = 447, exclusiv presedintele,
vicepresedintii, posturile aferente cabinetului
demnitarului, posturile ANV si posturile GF
____________________________
|MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE|
|____________________________|
________________________ :
| | :
| PRESEDINTE |...................:
| |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|________________________|
|
| | |
__________________ | |
|
|CORPUL DE CONTROL |__| | _________________________
|
|AL PRESEDINTELUI*)| | __|DIRECTIA JURIDICA | |
|__________________| | | |_________________________|
|
___________________________ | | _________________________
|
|PURTATOR DE CUVANT, RELATII| | | |DIRECTIA DE ORGANIZARE |
|
|PUBLICE SI MASS-MEDIA*) |__ | |__|SI RESURSE UMANE | |
|___________________________| | | | |_________________________|
|
___________________________ | | | _________________________
|
|SECRETARIATUL PERMANENT PE | | | | |DIRECTIA ECONOMICA SI |
|
|LANGA COMITETUL |__| | |__|ADMINISTRATIVA |
|
|INTERMINISTERIAL | | |_| |_________________________|
|
|___________________________| |_| | _________________________
|
___________________________ | | | |DIRECTIA GENERALA PENTRU |
|
|AUDIT PUBLIC INTERN*) |__| | | |REFORMA PRIVIND | |
|___________________________| | | |__|ADMINISTRAREA VENITURILOR|
|
___________________________ | | |SI COOPERARE |
|
|INSPECTIE PENTRU | | | |INTERNATIONALA |
|
|ACTIVITATEA INTERNA*) |__| | |_________________________| |
|___________________________| |
|
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
|
________________________|__________________________________ |
|
_______|______ ______|_______ | ______|_______ |
|
|VICEPRESEDINTE| |VICEPRESEDINTE| | |VICEPRESEDINTE||
|
|______________| |______________| _____|____ |______________||
|
| ______|_______ |GARDA | ___|___ |
|
_______|______ ___|______ ______|__ |FINANCIARA| |MODUL 1| |
|
|AUTORITATEA ||DIRECTIA ||DIRECTIA | |*) | |_______| | |
|NATIONALA A ||DE CONTROL||GENERALA | |__________| |
|
|VAMILOR*) ||FINANCIAR ||DE | | | |
|______________||__________||INSPECTIE| _____|_____ |
|
_ _ | _ _ |FISCALA | |COMISARIATE| |
|
|DIRECTII | |_________| |REGIONALE _| _ _ _ |
|
|REGIONALE| _______|___ |_________|SECTII | |
|
|VAMALE | ___|____ _____|______ |JUDETENE| |
|
|_ _ _ _ _| |DIRECTIA||DIRECTIA DE | |_ _ _ _ | |
|
| |DE ||INVESTIGATII| |
|
| |CONTROL ||FISCALE | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
|
...|....... |FISCAL || | | _ _ _ _ _ _ _
|
..:........ : |________||____________| | |
..:........ : : | _ _ _|_ _ _ _ _ _ _
: BIROURI : :.: | _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ |
: VAMALE :.: | _ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | |
:.........: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|_ |Directiile generale | | |
|Directia Generala de | |ale finantelor | | |
|Administrare a | |publice judetene si a | |_|
|Marilor Contribuabili| |municipiului Bucuresti |_|
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
|
_ _ _|_ _ _ _ _ _ _
_ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ |
_ _|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | |
|Structurile municipale,| |_|
|orasenesti si comunale |_|
|_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _|
MODUL 1
______________
|VICEPRESEDINTE|
|______________|
_______________________________|_______________________________
___|_____________ _________|_________ ________|________ ________|_______
|DIRECTIA GENERALA||DIRECTIA GENERALA ||DIRECTIA GENERALA||DIRECTIA DE |
|DE GESTIUNE A ||DE COLECTARE A ||DE SOLUTIONARE A ||INDRUMARE SI |
|IMPOZITELOR SI ||CREANTELOR BUGETARE||CONTESTATIILOR ||ASISTENTA A |
|CONTRIBUTIILOR || || ||CONTRIBUABILILOR|
|_________________||___________________||_________________||________________|
------------
*) functioneaza la nivel de compartiment
*) include si Serviciul de comunicare si relatii publice
*) functioneaza la nivel de serviciu
*) se organizeaza si functioneaza pe baza de hotarare a Guvernului
ANEXA 5
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
pentru Centrala Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
________________________________________________________________________________
Unitatea Tipul mijlocului Numarul maxim Consumul
de transport aprobat maxim de
(bucati) carburant
pentru un
autovehicul
(litri/luna)
________________________________________________________________________________
Aparatul propriu*): - autoturism*) 10 500
- parc auto comun - autovehicul pentru
transport de marfa si
persoane*) 2 500
________________________________________________________________________________
*) Exclusiv numarul autoturismelor reglementat prin Ordonanta Guvernului
nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile
si institutiile publice.
*) Cele 10 autoturisme sunt destinate pentru activitatea de control si
investigatii fiscale si vor fi conduse de inspectorii nominalizati prin ordin
al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
*) Pentru celelalte activitati de la nivelul Centralei Agentiei Nationale
de Administrare Fiscala.