HOTARARE Nr. 743 din 3 iulie 2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 490 din 8 iulie 2003
Avand in vedere prevederile art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al
cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei si ale Hotararii
Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei
Guvernului,
in temeiul prevederilor art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) din
Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor si al art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea,
reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al
Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Ministerul Sanatatii este organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, cu sediul in
municipiul Bucuresti, str. Cristian Popisteanu nr. 1 - 3, sectorul 1, infiintat
prin reorganizarea Ministerului Sanatatii si Familiei.
Art. 2
(1) Ministerul Sanatatii aplica strategia si politica Guvernului in
domeniul asigurarii sanatatii populatiei si raspunde de realizarea reformei in
sectorul sanitar.
(2) Ministerul Sanatatii organizeaza, coordoneaza, indruma activitatile
pentru asigurarea sanatatii populatiei si actioneaza pentru prevenirea si
combaterea practicilor care dauneaza sanatatii.
(3) In exercitarea atributiilor sale Ministerul Sanatatii colaboreaza cu
celelalte ministere, organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului,
precum si cu alte autoritati ale administratiei publice centrale si locale si
organisme interesate.
Art. 3
(1) In realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Sanatatii
indeplineste urmatoarele atributii:
1. organizeaza, coordoneaza si controleaza, dupa caz, activitati de:
asistenta de sanatate publica, promovarea sanatatii si medicinei preventive,
asistenta de urgenta, curativa, de recuperare medicala, asistenta medicala la
domiciliu, care se acorda prin unitatile sanitare publice sau private, precum
si asistenta de medicina legala si de medicina sportiva;
2. stabileste principalele obiective pe termen scurt, mediu si lung in
domeniul sanatatii populatiei si al reformei in sectorul sanitar;
3. asigura supravegherea si controlul aplicarii legislatiei de catre
institutiile si organismele care au responsabilitati in domeniul sanatatii
publice, al asigurarilor sociale de sanatate si de catre unitatile sanitare din
sectorul privat de asistenta medicala, colaborand in acest scop cu Casa
Nationala de Asigurari de Sanatate, Colegiul Medicilor din Romania, Colegiul
Farmacistilor din Romania, Ordinul Asistentilor Medicali din Romania,
autoritatile publice locale si cu alte institutii abilitate;
4. asigura realizarea programelor nationale de sanatate publica; aproba si
stabileste modul de finantare a acestora;
5. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, normele tehnice in domeniul
asistentei de sanatate publica;
6. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, normele tehnice de
organizare si functionare a unitatilor care asigura asistenta de sanatate
publica;
7. elaboreaza norme privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare
de stat si imputerniceste personalul sanitar care efectueaza inspectia sanitara
de stat;
8. organizeaza acreditarea unitatilor sanitare din sistemul public si
privat, care presteaza servicii medicale pentru autoritatile din domeniul
asistentei de sanatate publica; avizeaza Regulamentul de organizare si
functionare a Comisiei nationale de acreditare a spitalelor din sistemul public
si privat;
9. organizeaza sistemul informational din domeniul asistentei de sanatate
publica si modul de raportare a datelor de catre unitatile sanitare, pentru
evaluarea starii de sanatate a populatiei; analizeaza si evalueaza periodic indicatorii
starii de sanatate a populatiei si criteriile de performanta a unitatilor
sanitare;
10. organizeaza sistemul informatic al activitatii de ocrotire a sanatatii
populatiei;
11. prezinta rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea
de sanatate a populatiei;
12. fundamenteaza necesarul de resurse financiare pentru asigurarea
asistentei de sanatate a populatiei;
13. indruma si controleaza modul de aplicare a normelor de igiena si
sanitar-antiepidemice in mediul de viata al populatiei si la locul de munca;
14. stabileste si urmareste, impreuna cu organele competente, folosirea
energiei nucleare in scopuri medicale;
15. organizeaza, coordoneaza si controleaza, dupa caz, activitatea
unitatilor de ocrotire si asistenta medicala a mamei si copilului, asistenta
medicala de urgenta si asistenta medicala la locul de munca;
16. colaboreaza cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu
Ministerul Administratiei si Internelor si cu consiliile judetene sau locale,
dupa caz, in domeniul coordonarii metodologice a activitatii institutiilor
specializate care asigura servicii de asistenta medico-sociala;
17. coordoneaza si controleaza activitatea de asistenta medicala in
statiunile balneare, climatice si balneoclimatice; elibereaza autorizatia de
functionare din punct de vedere medico-balnear si al valorificarii terapeutice
a factorilor sanogeni, naturali, pentru unitatile medico-balneare si de
recuperare;
18. avizeaza sau, dupa caz, elaboreaza si propune spre aprobare Guvernului
Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul
sistemului asigurarilor sociale de sanatate, elaborat de Casa Nationala de
Asigurari de Sanatate cu consultarea asociatiilor profesionale din domeniu si a
ministerelor si institutiilor centrale cu retea sanitara proprie;
19. elaboreaza anual impreuna cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
cu consultarea Colegiului Farmacistilor din Romania, lista medicamentelor de
care beneficiaza asiguratii cu sau fara contributie personala;
20. emite avize si autorizatii sanitare de functionare, abilitari si
acorduri scrise pentru importul deseurilor si reziduurilor de orice natura,
precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si mediul inconjurator,
in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
21. aproba tarife pentru actele pe care este abilitat sa le elibereze in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
22. emite reglementari privind regimul substantelor stupefiante si toxice,
precum si autorizatii pentru culturile de mac;
23. emite autorizatii de functionare si norme tehnice pentru organizarea si
functionarea unitatilor farmaceutice publice si private, indruma si controleaza
activitatea in reteaua farmaceutica;
24. aproba pretul produselor medicamentoase din tara si din import; emite
reglementari privind termenii, conditiile, modul de calculare si de avizare a
preturilor produselor medicamentoase si limitele de profit;
25. autorizeaza furnizorii de dispozitive medicale si asigura certificarea
si inspectia aparaturii si echipamentelor medicale;
26. stabileste, creeaza si pastreaza capacitati si rezerve de mobilizare in
domeniul ocrotirii sanatatii;
27. constituie, pentru situatii speciale cu implicatii asupra sanatatii
publice, rezerva de medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide
si alte materiale specifice si aproba, prin ordin al ministrului sanatatii,
normele metodologice de constituire, pastrare si utilizare a rezervei;
28. elaboreaza si organizeaza impreuna cu Academia de Stiinte Medicale
Bucuresti strategia activitatii de cercetare stiintifica medicala si asigura
resursele materiale si financiare pentru buna functionare a acestei activitati;
29. elaboreaza sau, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative din
domeniul sau de activitate, armonizate cu reglementarile Uniunii Europene;
urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european
instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si
statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1
februarie 1993, si din Strategia nationala de pregatire pentru aderarea
Romaniei la Uniunea Europeana;
30. initiaza, negociaza si incheie, prin imputernicirea Guvernului,
documente de cooperare internationala in domeniul ocrotirii sanatatii si
reprezinta statul roman in relatiile cu organismele internationale din domeniul
sanatatii publice;
31. sprijina informarea si documentarea personalului sanitar in probleme de
specialitate, precum si organizarea manifestarilor stiintifice;
32. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, metodologia privind
angajarea, transferarea si detasarea medicilor, farmacistilor, biochimistilor,
biologilor si chimistilor, precum si a altui personal cu studii superioare din
unitatile sanitare publice;
33. asigura, potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea,
eliberarea si evidenta personalului propriu si emite norme privind personalul
din unitatile subordonate;
34. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii, Nomenclatorul de
specialitati medicale si farmaceutice si Normele cu privire la specialitatile
medico-sanitare si paramedicale, supraspecializarile si competentele pentru
reteaua de asistenta medicala;
35. stabileste criteriile pentru angajarea si promovarea personalului de
specialitate medico-sanitar din unitatile sanitare;
36. organizeaza, in conditiile legii, concursuri si examene pentru
obtinerea specialitatii si promovarea in grade profesionale pentru medici,
farmacisti, biologi, chimisti si biochimisti si pentru asistentii medicali din
reteaua Ministerului Sanatatii si a ministerelor cu retea sanitara proprie;
37. organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici,
farmacisti, chimisti, biologi si biochimisti din unitatile aflate in reteaua
Ministerului Sanatatii;
38. stabileste anual numarul optim pe tara de medici rezidenti si
specialisti;
39. elaboreaza strategiile si organizeaza activitatea privind formarea, pregatirea
si perfectionarea profesionala a personalului medico-sanitar, instruirea,
evaluarea profesionala si certificarea programelor de educatie medicala
continua; elaboreaza criterii pentru desfasurarea activitatii de invatamant;
40. elaboreaza metodologia de colaborare intre spitale si institutii de
invatamant superior medical;
41. aproba cuantumul taxelor pentru organizarea si realizarea activitatilor
prevazute la pct. 36 si 37, in conditiile legii;
42. aproba structura organizatorica, normele de organizare si functionare,
precum si procedurile de incadrare a personalului unitatilor publice din
subordinea sa, in conditiile legii;
43. avizeaza structura organizatorica a unitatilor sanitare din subordinea
ministerelor si institutiilor cu retea sanitara proprie;
44. avizeaza infiintarea sau desfiintarea unitatilor sanitare private,
reorganizarea, modificarea structurii, sediului, precum si denumirea pentru
acestea;
45. avizeaza functionarea si supravegheaza activitatea tuturor formelor de
prestare a serviciilor medicale private pe intreg teritoriul tarii, conform
dispozitiilor legale;
46. initiaza hotarari ale Guvernului pentru infiintarea sau desfiintarea
spitalelor publice;
47. aproba reorganizarea, schimbarea sediului si denumirii unitatilor
sanitare publice;
48. elaboreaza norme pentru asigurarea conditiilor de cazare, igiena,
alimentatie si de prevenire a infectiilor nozocomiale pentru unitatile
sanitare;
49. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului planul national de
paturi;
50. elaboreaza normativele de personal care se aproba prin ordin al
ministrului sanatatii, in conditiile legii;
51. infiinteaza sau desfiinteaza, in conditiile legii, filiale ale
institutelor din domeniul asistentei de sanatate publica de interes national
sau local;
52. avizeaza si aproba, dupa caz, proiectarea si realizarea investitiilor
in domeniul sanitar in unitatile din subordinea sa;
53. avizeaza activitatile bazate pe libera initiativa in domeniul sanitar
si farmaceutic si vegheaza asupra climatului de concurenta loiala;
54. negociaza, contracteaza in sistem direct si asigura plata din bugetul
de stat pentru efectuarea de studii, activitati si lucrari aferente
programelor/subprogramelor de sanatate de catre institutii de
cercetare-dezvoltare din coordonarea sa;
55. indeplineste activitati de audit public intern in conformitate cu
prevederile legale in vigoare;
56. controleaza aplicarea de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
a politicilor si programelor in domeniul sanitar, elaborate de Ministerul
Sanatatii;
57. aplica masurile corespunzatoare in unitatile sanitare in situatiile in
care se constata de catre organele abilitate nerespectarea prevederilor legale;
58. elaboreaza norme metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri
si cheltuieli de catre unitatile sanitare publice;
59. avizeaza bugetele de venituri si cheltuieli ale unitatilor de interes
national finantate integral din venituri proprii;
60. exercita drepturile si obligatiile statului, ca actionar la societatile
comerciale si companiile nationale din portofoliul sau, pana la finalizarea
procesului de privatizare;
61. asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului
de restructurare si privatizare a societatilor comerciale si/sau companiilor
nationale;
62. realizeaza controlul postprivatizare al indeplinirii clauzelor din
contractele de vanzare-cumparare de actiuni;
63. colaboreaza cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor
Statului la fundamentarea politicilor si la elaborarea proiectelor de acte
normative in domeniul privatizarii si restructurarii;
64. elaboreaza si promoveaza, cu respectarea cadrului specific, proceduri
de vanzare de actiuni, de vanzare de active si alte proceduri ori instructiuni
privind domeniul sau de activitate;
65. elaboreaza elementele contractului de mandat ce se incheie cu agentii
de privatizare in vederea vanzarii participatiilor statului la societatile
comerciale si/sau companiile nationale din portofoliul sau;
66. aproba modelul contractului de administrare a unitatilor sanitare, pe
baza de indicatori de performanta;
67. indeplineste orice alte atributii care decurg din dispozitiile legale
aplicabile institutiilor publice implicate in procesul de privatizare sau in
legatura cu exercitarea calitatii de actionar a statului la societatile si/sau
companiile nationale aflate in portofoliul sau;
68. editeaza publicatii de specialitate si de informare specifice.
(2) Ministerul Sanatatii indeplineste orice alte atributii stabilite prin
acte normative in domeniul sau de activitate.
Art. 4
(1) Ministerul Sanatatii este condus de un ministru ajutat de 4 secretari
de stat.
(2) Ministrul sanatatii conduce intreaga activitate a ministerului si il
reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati si
organizatii, precum si cu persoane fizice sau juridice din tara ori din
strainatate.
(3) In absenta ministrului sanatatii, conducerea Ministerului Sanatatii se
exercita de catre unul dintre secretarii de stat, desemnat prin ordin al
ministrului.
(4) Atributiile si sarcinile secretarilor de stat, ale secretarului general
si ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului
sanatatii. Secretarul general si secretarul general adjunct sunt inalti
functionari publici si sunt numiti in functie potrivit legii. Secretarul
general asigura legatura operativa dintre ministere si conducatorii tuturor
compartimentelor din minister si unitatile subordonate.
(5) Atributiile si sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului, care
se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
(6) Structura organizatorica a Ministerului Sanatatii este prevazuta in
anexa nr. 1.
(7) In exercitarea atributiilor sale ministrul sanatatii emite ordine,
norme si instructiuni.
Art. 5
(1) In cadrul structurii organizatorice prevazute in anexa nr. 1, prin
ordin al ministrului sanatatii se pot organiza servicii, birouri sau colective
temporare, stabilindu-se numarul posturilor de conducere, in conditiile legii.
(2) Numarul maxim de posturi este de 225, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
Art. 6
(1) Unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Sanatatii sunt prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica a unitatilor subordonate Ministerului
Sanatatii se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
(3) Criteriile de constituire a compartimentelor si de elaborare a statelor
de functii pentru unitatile publice subordonate, precum si atributiile si
regulamentul de organizare si functionare ale acestora se aproba de ministrul
sanatatii.
Art. 7
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sanatatii poate
constitui, de asemenea, comisii de specialitate prin ordin al ministrului.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sanatatii poate
constitui un consiliu de experti sau comisii de specialitate in domeniul
sanitar, precum si colective de lucru formate din specialisti, pe perioade
determinate, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
Art. 8
(1) Ministerul Sanatatii are in dotare, pentru transportul persoanelor din
aparatul propriu, un numar de autoturisme cu un consum lunar de carburanti,
stabilite potrivit normelor legale in vigoare.
(2) Pentru indeplinirea unor activitati specifice Ministerul Sanatatii are
in dotare un parc de autoturisme potrivit anexei nr. 3.
Art. 9
(1) Ministerul Sanatatii va prelua centrele de medicina preventiva din
subordinea fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si
Locuintei, prin organizarea in subordine a Directiei de sanatate publica pentru
transporturi.
(2) Incadrarea personalului preluat de la centrele de medicina preventiva
in structura organizatorica si pe numarul de posturi al Directiei de sanatate
publica pentru transporturi se va realiza in termen de 60 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 10
(1) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, sunt servicii publice descentralizate, cu personalitate juridica,
ale Ministerului Sanatatii, in subordinea carora functioneaza alte unitati cu sau
fara personalitate juridica, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare si functionare, precum si organigrama
directiilor de sanatate publica se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
Art. 11
Activitatea de inspectie sanitara din cadrul Ministerului Sanatatii este
coordonata de ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.
Art. 12
Personalul rezultat in urma reorganizarii Ministerului Sanatatii si
Familiei se preia si se numeste pe functii la Ministerul Sanatatii, cu
respectarea conditiilor de pregatire in specialitate.
Art. 13
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 14
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Sanatatii si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, precum
si orice alte dispozitii contrare, cu exceptia prevederilor art. II din
Hotararea Guvernului nr. 537/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 387 din 6 iunie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii,
Mircea Beuran
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI SANATATII
Numarul maxim de posturi: 225, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului
____________
| |
| MINISTRU | _____________________
|____________| |DIRECTIA GENERALA
|
| |FARMACEUTICA,
|
| ___|INSPECTIA DE
FARMACIE|
| | |SI APARATURA
MEDICALA|
______________________ |___________|
|_____________________|
|CABINETUL MINISTRULUI | | | _____________________
|Consilieri |_______________| | |DIRECTIA RESURSE
|
|Consilier Diplomatic | | | |UMANE, FORMARE
|
|______________________| | |___|PROFESIONALA,
|
| | |CONCURSURI SI
|
| | |EXAMENE
|
| | |_____________________|
| | _____________________
| |___|AUDIT INTERN
|
|
|_____________________|
________________________________|_____________________________
_______|________ _________|_________ | ________|_______ ________|_______
|SECRETAR DE STAT| | SECRETAR DE STAT | | |SECRETAR DE STAT| |SECRETAR DE
STAT|
| | | | | | | |SI PRESEDINTE
|
|________________| |___________________| | |________________|
|________________|
| | ___________|____________ | :
| | | SECRETAR GENERAL | | :
| | | ---------------------- | | :
| | |Secretar General Adjunct| | :
| | |________________________| | :
| | | | ______| :
| .................|......<---v..|...>....|................... :
____|_:__ __|_:____ _:__|___ .......:.:......
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | :CASA NATIONALA:
|_________| |_________| |_________| :DE ASIGURARI :
:DE SANATATE :
:..............:
MODUL 1
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________________|_______________________
________|_________ __________________ __________|_________
|DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA STRATEGIE| |DIRECTIA GENERALA |
|ASISTENTA MEDICALA| |SI STRUCTURI | |SANATATE PUBLICA SI |
| |---|SANITARE | |INSPECTIA SANITARA |
| | | | |DE STAT |
|__________________| |__________________| |____________________|
MODUL 2
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________|_____________
____________|____________ ____________|____________
|DIRECTIA GENERALA PENTRU | |DIRECTIA GENERALA BUGET |
|INTEGRARE EUROPEANA SI | |SI ACHIZITII |
|RELATII INTERNATIONALE | | |
|_________________________| |_________________________|
MODUL 3
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________|_____________
____________|____________ ____________|____________
|DIRECTIA RELATII CU | |DIRECTIA RELATII CU |
|PUBLICUL, MASS-MEDIA SI | |PARLAMENT, LEGISLATIE |
|ADMINISTRATIV | |SI CONTENCIOS |
|_________________________| |_________________________|
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Sanatatii
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii
I. Unitati finantate integral de la bugetul de stat:
1. Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, servicii publice descentralizate*)
2. Institutul de Sanatate Publica Bucuresti
3. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan"
Cluj-Napoca
4. Institutul de Sanatate Publica Iasi
5. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu"
Timisoara
6. Centrul de Sanatate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sanatate Publica Sibiu
8. Institutul National de Medicina Sportiva Bucuresti
9. Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T.
Nicolau" Bucuresti
10. Centrul de Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti
11. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
12. Oficiul Central de Stocare si Rezerva pentru Situatii Speciale
Bucuresti
13. Directia de sanatate publica pentru transporturi
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 este de 5.983,
din care:
- inspectia sanitara de stat 656
- supravegherea starii de sanatate, programe de medicina preventiva
si laboratoare 3.198
- structuri functionale (strategie, management audit, resurse umane,
normare, salarizare, legislatie, contencios, statistica,
financiar-contabilitate, avize si autorizatii sanitare etc.) 2.072
- Sanatoriul de Boli Profesionale Avrig 29
- Spitalul Tichilesti (leprozerie) 28
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 2 - 11 este de
2.034.
Numarul maxim de posturi la unitatea prevazuta la pct. 12 este de 136.
Numarul maxim de posturi la unitatea prevazuta la pct. 13 este de 264.
NOTA:
Incadrarea in numarul maxim de posturi se realizeaza in termen de 45 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, cu exceptia Directiei
de sanatate publica pentru transporturi, careia i se aplica prevederile art. 9
din hotarare. Din numarul de posturi care se reduce ca urmare a aplicarii
prezentei hotarari, 8 posturi se preiau de catre Ministerul Comunicatiilor si
Tehnologiei Informatiei si 3 posturi, de catre Ministerul Muncii, Solidaritatii
Sociale si Familiei.
------------
*) In subordinea directiilor de sanatate publica functioneaza unitati
sanitare cu paturi, finantate prin sistemul de asigurari sociale de sanatate,
cu un numar maxim de posturi de 145.278, precum si servicii de ambulanta,
centre de diagnostic si tratament, centre medicale si ambulatorii de
specialitate ale spitalelor, finantate din venituri proprii, cu un numar maxim
de posturi de 25.065.
II. Unitati finantate integral din venituri proprii prin sistemul de
asigurari sociale de sanatate:
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu"
Bucuresti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "Ana Aslan"
Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta"
Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred
Rusescu" Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie
Bucuresti
7. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucuresti
8. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N.
Paulescu" Bucuresti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare "Prof. Dr. Vlad
Voiculescu" Bucuresti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu"
Bucuresti
11. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals"
Bucuresti
13. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionala O.R.L.
"Prof. dr. Dorin Hociota" Bucuresti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
16. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant Targu Mures
18. Institutul de Gastroenterologie si Hepatologie Iasi
19. Centrul de Cardiologie Iasi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul National de Acupunctura si Homeopatie Bucuresti
22. Centrul de Patologie Neuromusculara "Dr. Radu Horia" Valcele
23. Centrul de Evaluare si Recuperare pentru Copii si Adolescenti
"Cristian Serban" Buzias
24. Statia Centrala de Salvare Bucuresti
25. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
26. Spitalul de Recuperare Borsa
27. Spitalul Clinic de Recuperare Medicala Baile Felix
28. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Stei
29. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Sapoca
30. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Poiana Mare
31. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Zam
32. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Padureni-Grajduri
33. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Gataia
34. Spitalul de Psihiatrie si pentru Masuri de Siguranta Jebel
35. Spitalul Clinic de Psihiatrie "Socola" Iasi
36. Spitalul de Cardiologie Covasna
37. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicina Fizica si Balneologie
Eforie-Nord
38. Sanatoriul Balnear Techirghiol
39. Sanatoriul Balnear Mangalia
40. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Busteni
41. Sanatoriul de Nevroze Predeal
42. Sanatoriul Balnear Slanic Moldova
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 - 42 este de
14.938.
NOTA:
In structura unitatilor subordonate Ministerului Sanatatii functioneaza
ambulatorii de specialitate cu un numar maxim de posturi de 744.
Unitatile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat sau de la bugetele
locale, in conditiile legii.
III. Unitati finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de
stat:
1. Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici"
Bucuresti
2. Institutul de Medicina Legala Iasi
3. Institutul de Medicina Legala Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicina Legala Timisoara
5. Institutul de Medicina Legala Craiova
6. Institutul de Medicina Legala Targu Mures
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 - 6 este de 380.
IV. Unitati finantate integral din venituri proprii:
1. Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti
2. Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti
3. Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali
Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pct. 1 - 3 este de 840.
B. Unitati aflate sub autoritatea Ministerului Sanatatii:
1. Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucuresti
2. Societatea Comerciala "Antibiotice" - S.A. Iasi
3. Societatea Comerciala "Sanevit" - S.A. Arad
C. Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii:
1. Casa Nationala de Asigurari de Sanatate
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Domeniul Patologiei si
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucuresti
3. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si
Imunologie "Cantacuzino" Bucuresti
4. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Sanatate Bucuresti.
ANEXA 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sanatatii pentru activitati specifice
______________________________________________________________________________
|Nr. | Activitatea specifica |Numarul de |Consumul
maxim|
|crt.| |autoturisme| de carburant
|
| | | | pe luna
|
| | | | (litri)
|
|____|______________________________________________|___________|______________|
| 1.| Programul comunitar de sanatate publica | 1 | 300
|
|____|______________________________________________|___________|______________|
| 2.| Programul de prevenire si control al bolilor | |
|
| | netransmisibile | 1 | 300
|
|____|______________________________________________|___________|______________|
| 3.| Programul de sanatate a mamei si copilului | 1 | 300
|
|____|______________________________________________|___________|______________|
| 4.| Programul de reforma, politici de sanatate si| |
|
| | administratie sanitara | 1 | 300
|
|____|______________________________________________|___________|______________|
| 5.| Activitatea de inspectie sanitara de stat | 1 | 300
|
|____|______________________________________________|___________|______________|