HOTARARE Nr. 537 din 30 mai 2002
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei si pentru
infiintarea Centrului National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 387 din 6 iunie 2002
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Punctul 33 al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"33. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei,
Nomenclatorul de specialitati medicale si farmaceutice si Normele cu privire la
specialitatile medico-sanitare si paramedicale, supraspecializarile si
competentele pentru reteaua de asistenta medicala;".
2. Punctul 33^1 al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"33^1. stabileste criteriile pentru angajarea si promovarea
personalului de specialitate medico-sanitar din unitatile sanitare;"
3. Dupa punctul 33^1 al articolului 3 se introduc punctele 33^2 si 33^3 cu
urmatorul cuprins:
"33^2. organizeaza, in conditiile legii, concursuri si examene pentru
obtinerea specialitatii si promovarea in grade profesionale pentru medici,
farmacisti, biologi, chimisti si biochimisti si pentru asistentii medicali din
reteaua Ministerului Sanatatii si Familiei si a ministerelor cu retea sanitara
proprie;
33^3. organizeaza concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de medici,
farmacisti, chimisti, biologi si biochimisti din unitatile aflate in reteaua
Ministerului Sanatatii si Familiei;".
4. Punctul 36 al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"36. stabileste strategiile si organizeaza activitatea privind
formarea, pregatirea si perfectionarea profesionala a personalului
medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesionala si certificarea programelor
de educatie medicala continua;".
5. Punctul 36^1 al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"36^1. aproba cuantumul taxelor pentru organizarea si realizarea
activitatilor prevazute la pct. 33^2, 33^3 si 36, in conditiile legii."
6. Articolul 3^2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3^2
Activitatile prevazute la pct. 33^1, 33^2, 33^3 si 36 ale art. 3 se
organizeaza si se realizeaza de catre Ministerul Sanatatii si Familiei si
unitatile subordonate."
Art. 2
(1) Se infiinteaza Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a
Medicilor, Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor
Medicali, ca unitate cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
extrabugetare, in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu sediul in
municipiul Bucuresti, Str. Regiei nr. 8, sectorul 6, si str. Bodesti nr. 1,
sectorul 2, prin reorganizarea Directiei generale de perfectionare
postuniversitara a medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali, care se
desfiinteaza.
(2) Veniturile extrabugetare provin din sumele incasate de la persoanele
fizice care se inscriu si participa la programele de formare, pregatire si
perfectionare profesionala a personalului medico-sanitar, instruire, evaluare
profesionala a programelor de educatie medicala continua, la concursuri si
examene si altele asemenea, precum si din fondurile banesti acordate de
persoanele juridice si fizice sub forma de donatii si sponsorizari.
(3) Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali are
in dotare bunuri mobile si imobile dobandite in conditiile legii.
(4) Bunurile mobile si imobile aflate in administrarea Ministerului
Sanatatii si Familiei si utilizate la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari de catre Directia generala de perfectionare postuniversitara a
medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali se transmit Centrului
National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor, Altui
Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali, pe baza de protocol
incheiat intre parti.
(5) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei
hotarari Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor, Farmacistilor,
Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali va prelua de la
Ministerul Sanatatii si Familiei veniturile si cheltuielile extrabugetare si
executia aferenta perioadei de functionare in anul 2002 a acestui centru ca
directie in cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
(6) Personalul Directiei generale de perfectionare postuniversitara a
medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali se preia prin transfer de
catre Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor Medicali.
Art. 3
Anexele nr. 1 si 2 la Hotararea Guvernului nr. 22/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la
prezenta hotarare.
Art. 4
Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
precum si cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Numar maxim de posturi = 185
(exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului)
ORGANIGRAMA
Ministerului Sanatatii si Familiei
__________ ______________
.................................| MINISTRU |...............| Colegiul |
: _________________________ |__________| | Ministerului |
:..| DIRECTIA GENERALA |__ | |______________|
: | FARMACEUTICA | | |
: |_________________________| | | ______________
: _________________________ | | | Cabinet |
: | DIRECTIA GENERALA |__| | ____| Ministru |
:..| A BUGETULUI | | | | |______________|
: |_________________________| | | |
: _________________________ | | |
: | Corpul de Control |__| | |
:..| al Ministrului | | | |
: |_________________________| | | | ______________
: _________________________ | | |____| Consilier |
: | Directia Audit |__|_______|_______________|____| Diplomatic |
:..| Intern | | | | |______________|
: |_________________________| | | | ________________
: _________________________ | | | | Purtatorul de
|
: | DIRECTIA GENERALA | | | | |Cuvant si
Relatii|
: |COOPERARE INTERNATIONALA,|__| | |____| cu Mass-Media
|
:..| INTEGRARE EUROPEANA, | |
|_________________|
: | POLITICI DE DEZVOLTARE | |
: |_________________________| |
: | |
: _______|_______ |
: _______|_________ ___|____________ |
:|DIRECTIA POLITICI| |DIRECTIA RELATII| |
:| DE DEZVOLTARE, | | EXTERNE, | |
:| PROGRAME BANCA | | INTEGRARE | |
:| MONDIALA SI | | EUROPEANA SI | |
:| PRIVATIZARE | | PROGRAME | |
:|_________________| |________________| |
:.......................................|....
:
__________________________________:____________________________
_______|____________ _____|__________ ______|____ _______|___
_| SECRETAR DE STAT | __|SECRETAR GENERAL| _|SECRETAR DE| |SECRETAR DE|
| | ASISTENTA MEDICALA | | |________________| | |STAT PENTRU| |STAT PENTRU|
| |____________________| | : | |RELATIA CU | |PERSOANELE |
| | : | |PARLAMENT| |CU HANDICAP|
| | _:_ | |___________| |___________|
|........................|..........( ).........|.....................|
| ____________________ | /(___)\ | |
|_| DIRECTIA GENERALA | | / \ | |
| | ASISTENTA MEDICALA | | / \ | |
| | SI PROGRAME | |/ ____________________ \| ___________ ______|______
| |____________________| | | DIRECTIA GENERALA | | | DIRECTIA
||SECRETARIATUL|
| ____________________ | | RESURSE UMANE, | |_| RELATII || DE STAT
|
|_|DIRECTIA GENERALA DE| |_| FORMARE | | | CU || PENTRU
|
| | SANATATE PUBLICA | | | PROFESIONALA, | | |PARLAMENT||PERSOANELE CU|
| |____________________| | | CONCURSURI SI | | |___________|| HANDICAP
|
| ____________________ | | EXAMENE | | ___________
|_____________|
|_| INSPECTIA SANITARA | | |____________________| | | DIRECTIA |
| | DE STAT | | ____________________ | |RELATII CU |
| |____________________| | |DIRECTIA MANAGEMENT,| |_| SINDICATE |
| ____________________ | | SALARIZARE SI | |SI PATRONAT|
| | DIRECTIA ASISTENTA | |_| STRUCTURI UNITATI | |___________|
|_|FAMILIALA SI SOCIALA| | | SANITARE |
| |____________________| | |____________________|
| ____________________ | ____________________
| | DIRECTIA APARATURA | | |DIRECTIA LEGISLATIE |
|_| MEDICALA, | | | SI CONTENCIOS |
| | CONTRACTARE SI | | |____________________|
| | DERULARE CREDITE | | ____________________
| | EXTERNE | | | DIRECTIA RELATII |
| |____________________| | | PUBLICE, |
| ____________________ |_| ADMINISTRATIV SI |
| | DIRECTIA PENTRU | | INFORMATICA |
| | PROBLEME SPECIALE | |____________________|
|_| SI NATO |
|____________________|
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea
Ministerului Sanatatii si Familiei
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei
I. Unitati finantate de la bugetul de stat:
- Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, in subordinea
caruia
functioneaza inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu
handicap
- Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat este de 378.
II. Unitati finantate de la bugetul de stat:
1. Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti
2. Institutul de Sanatate Publica Bucuresti
3. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan"
Cluj-Napoca
4. Institutul de Sanatate Publica Iasi
5. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu"
Timisoara
6. Centrul de Sanatate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sanatate Publica Sibiu
8. Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti
9. Institutul National de Medicina Sportiva Bucuresti
10. Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C.T.
Nicolau"
Bucuresti
11. Centrul de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti
12. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
13. Oficiul Central de Stocare Bucuresti
14. Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie
15. Centrul-Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie
- Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la nr. crt. 1 - 12 este
de 8.458.
- Numarul maxim de posturi la unitatea prevazuta la nr. crt. 13 este de
136.
- Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la nr. crt. 14 - 15 este
de 15.
- Incadrarea in numarul maxim de posturi se realizeaza in termen de 45 de
zile de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
III. Unitati finantate din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurari
sociale de sanatate si din transferuri de la bugetul de stat:
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu"
Bucuresti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "Ana Aslan"
Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta"
Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred
Rusescu"
Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie
Bucuresti
7. Institutul de Fiziologie Normala si Patologica "D. Danielopolu"
Bucuresti
8. Institutul de Endocrinologie "C.I. Parhon" Bucuresti
9. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N.
Paulescu"
Bucuresti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
11. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C.C. Iliescu"
Bucuresti
12. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
13. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucuresti
14. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionala O.R.L.
"Prof. dr. Dorin Hociota" Bucuresti
15. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
16. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
17. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
18. Centrul de Cardiologie Iasi
19. Centrul de Boli Cardiovasculare Targu Mures
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul National de Acupunctura si Homeopatie Bucuresti
22. Statia Centrala de Salvare Bucuresti
IV. Unitati finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul
de stat:
1. Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti
2. Institutul National de Medicina Legala "Mina Minovici" Bucuresti
3. Institutul de Medicina Legala Iasi
4. Institutul de Medicina Legala Cluj-Napoca
5. Institutul de Medicina Legala Timisoara
6. Institutul de Medicina Legala Craiova
7. Institutul de Medicina Legala Targu Mures
V. Unitati finantate din venituri extrabugetare:
1. Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti*)
2. Centrul National de Perfectionare Postuniversitara a Medicilor,
Farmacistilor, Altui Personal cu Studii Superioare si Asistentilor
Medicali
B. Unitati aflate sub autoritatea Ministerului Sanatatii si Familiei:
- Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucuresti
C. Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei:
1. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Domeniul Patologiei si
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie si
Imunologie "Cantacuzino"
________________________________________________________________________________
*) Aceste unitati pot primi sume de la bugetul de stat pe baza de programe
de sanatate.