HOTARARE Nr. 22 din 4 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 10 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale privind organizarea si functionarea Ministerului
Sanatatii si Familiei
Art. 1
(1) Ministerul Sanatatii si Familiei se organizeaza si functioneaza ca
organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate
juridica, in subordinea Guvernului, cu sediul in municipiul Bucuresti, Str.
Ministerului, nr. 1 - 3, sectorul 1, prin reorganizarea Ministerului Sanatatii.
(2) Ministerul Sanatatii si Familiei preia in subordine Secretariatul de
Stat pentru Persoanele cu Handicap.
Art. 2
(1) Ministerul Sanatatii si Familiei aplica strategia si politica
Guvernului in domeniul asigurarii sanatatii populatiei si raspunde de
realizarea procesului de reforma in sectorul sanitar si al politicilor
familiale.
(2) Ministerul Sanatatii si Familiei organizeaza, coordoneaza si urmareste
activitatile de asistenta sociala pentru asigurarea sanatatii populatiei,
sprijinirea sanatatii familiilor si categoriilor de populatie defavorizate,
realizeaza coordonarea, indrumarea si controlul activitatii de protectie a
persoanelor cu handicap; coordoneaza si actioneaza pentru prevenirea si
combaterea practicilor care dauneaza sanatatii.
(3) In exercitarea atributiilor sale Ministerul Sanatatii si Familiei
colaboreaza cu celelalte ministere si organe centrale de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile publice locale si cu alte organisme
interesate.
Art. 3
In realizarea obiectului sau de activitate Ministerul Sanatatii si Familiei
indeplineste urmatoarele atributii:
1. asigura, raspunde, coordoneaza si controleaza, dupa caz, organizarea
activitatii de: asistenta de sanatate publica, promovarea sanatatii si
medicinei preventive, asistenta de urgenta, curativa, de recuperare medicala,
asistenta medicala la domiciliu, care se acorda prin unitatile sanitare publice
sau private, precum si asistenta de medicina legala;
2. stabileste principalele obiective de etapa si pe termen mediu si lung in
domeniul sanatatii populatiei si al reformei in sectorul sanitar;
3. are obligatia sa asigure supravegherea si controlul aplicarii
legislatiei de catre institutiile si organismele care au responsabilitati in
domeniul sanatatii publice, inclusiv de catre sistemele de asigurari de
sanatate si de unitatile sanitare din sectorul privat de asistenta medicala,
colaborand in acest scop cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Colegiul
Medicilor din Romania, Colegiul Farmacistilor din Romania, autoritatile publice
locale si cu alte institutii abilitate;
4. elaboreaza, organizeaza, coordoneaza si implementeaza programele
nationale de sanatate publica, aproba si stabileste modul de finantare a
acestora;
5. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, normele tehnice
in domeniul asistentei de sanatate publica;
6. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, normele tehnice
de organizare si functionare a unitatilor care asigura asistenta de sanatate
publica;
7. elaboreaza norme privind organizarea si functionarea inspectiei sanitare
de stat si imputerniceste personalul sanitar care efectueaza inspectia sanitara
de stat;
8. participa la acreditarea unitatilor sanitare care presteaza servicii
medicale pentru autoritatile din domeniul asistentei de sanatate publica;
9. organizeaza sistemul informational din domeniul asistentei de sanatate
publica si modul de raportare a datelor de catre unitatile sanitare, pentru
stabilirea starii de sanatate a populatiei; analizeaza si evalueaza periodic
indicatorii starii de sanatate a populatiei si criteriile de performanta a
unitatilor sanitare;
10. prezinta rapoarte periodice pentru informarea Guvernului privind starea
de sanatate a populatiei;
11. fundamenteaza necesarul de resurse financiare pentru asigurarea
asistentei de sanatate a populatiei;
12. indruma si controleaza modul de aplicare a normelor de igiena si
sanitar-antiepidemice in mediul de viata al populatiei si la locul de munca;
13. stabileste si urmareste, impreuna cu organele competente, folosirea
energiei nucleare in scopuri medicale;
14. organizeaza, coordoneaza si controleaza, dupa caz, activitatea
unitatilor de ocrotire si asistenta medicala a mamei si copilului, asistenta
medicala de urgenta si asistenta medicala la locul de munca;
15. elaboreaza, coordoneaza si indruma elaborarea politicilor de sanatate
familiala;
16. colaboreaza cu Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale in domeniul
coordonarii metodologice a activitatii institutiilor specializate care asigura
servicii de asistenta sociala;
17. colaboreaza la utilizarea rationala a factorilor naturali de mediu;
coordoneaza si controleaza activitatea de asistenta medicala in statiunile
balneoclimaterice, activitatea de medicina a culturii fizice si de medicina
sportiva;
18. aproba Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei
medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate, elaborat de
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si de Colegiul Medicilor din Romania;
19. elaboreaza anual impreuna cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
cu avizul Colegiul Medicilor din Romania si al Colegiului Farmacistilor din
Romania, in baza contractului-cadru mentionat la pct. 18, lista cu
medicamentele din Nomenclatorul de produse medicamentoase de uz uman de care
beneficiaza asiguratii pe baza de prescriptie medicala, cu sau fara contributie
personala;
20. emite avize si autorizatii sanitare de functionare, abilitari si
acorduri scrise pentru importul deseurilor si reziduurilor de orice natura,
precum si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si a
mediului inconjurator, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
21. percepe tarife pentru actele pe care este abilitat sa le elibereze in
conformitate cu prevederile legale in vigoare;
22. emite reglementari privind regimul substantelor stupefiante si toxice,
precum si autorizatii pentru culturile de mac;
23. emite autorizatii de functionare si norme tehnice pentru organizarea si
functionarea unitatilor farmaceutice publice si private, indruma si controleaza
activitatea in reteaua farmaceutica;
24. aproba pretul produselor medicamentoase din tara si din import; emite
reglementari privind termenii, conditiile, modul de calculare si de avizare a
preturilor produselor medicamentoase si limitele de profit;
25. autorizeaza furnizorii de dispozitive medicale si asigura certificarea
si inspectia aparaturii si echipamentelor medicale;
26. organizeaza in situatii deosebite asistenta medicala, asigurand rezerva
de mobilizare cu medicamente, aparatura medicala, dispozitive medicale si
materiale sanitare;
27. elaboreaza si organizeaza impreuna cu Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
strategia activitatii de cercetare stiintifica medicala si asigura resursele
materiale si financiare pentru buna functionare a acestei activitati;
28. elaboreaza sau, dupa caz, avizeaza proiecte de acte normative din
domeniul sau de activitate, armonizate cu reglementarile Uniunii Europene;
urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european
de asociere si din Strategia nationala de pregatire pentru aderarea Romaniei la
Uniunea Europeana;
29. initiaza, negociaza si incheie, prin imputernicirea Guvernului,
documente de cooperare internationala in domeniul ocrotirii sanatatii si
asistentei sociale si reprezinta statul roman in relatiile cu organismele
internationale din domeniul sanatatii publice;
30. sprijina informarea si documentarea personalului sanitar in probleme de
specialitate, precum si organizarea manifestarilor stiintifice;
31. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, metodologia
privind angajarea, transferarea si detasarea medicilor, farmacistilor,
biochimistilor si chimistilor, precum si a altui personal cu studii superioare
din unitatile sanitare publice;
32. asigura, potrivit legii, numirea, transferarea, detasarea, promovarea,
eliberarea si evidenta personalului propriu si emite norme privind personalul
din unitatile subordonate;
33. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, Nomenclatorul
de specialitati medicale si farmaceutice si normele cu privire la
specialitatile medico-sanitare si paramedicale, supraspecializarile si
competentele pentru reteaua de asistenta medicala; organizeaza, potrivit legii,
concursuri si examene pentru obtinerea specialitatii medicale sau farmaceutice,
precum si ocuparea posturilor vacante pentru unitatile subordonate;
34. pentru activitatea desfasurata de cadrele didactice din invatamantul
superior de stat si privat in spitalele clinice spitalele pot incheia contracte
individuale de munca pe perioada determinata cu cadrele didactice, cu
respectarea unui contract-cadru incheiat intre Ministerul Sanatatii si Familiei
si Ministerul Educatiei si Cercetarii;
35. stabileste anual numarul optim pe tara de medici rezidenti si
specialisti;
36. stabileste strategiile si asigura desfasurarea programelor pentru
formarea si pregatirea profesionala a personalului medico-sanitar, in
colaborare cu institutii sau organizatii profesionale, guvernamentale sau
neguvernamentale, ale medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali;
37. stabileste structura organizatorica, normele de organizare si
functionare, precum si procedurile de incadrare a personalului unitatilor
sanitare din subordinea sa;
38. avizeaza infiintarea, reorganizarea sau desfiintarea spitalelor si
aproba schimbarea sediului, a profilului sau a structurii spitalelor; intocmeste
planul national de paturi si elaboreaza norme privind incadrarea spitalelor
publice si private cu personal;
39. avizeaza functionarea si supravegheaza activitatea tuturor formelor de
prestare a serviciilor medicale private pe intreg teritoriul tarii conform
dispozitiilor legale;
40. aproba infiintarea, reorganizarea si desfiintarea unitatilor din
subordinea sa sau a directiilor de sanatate publica ca unitati cu personalitate
juridica;
41. infiinteaza sau desfiinteaza, in conditiile legii, filiale ale
institutelor din domeniul asistentei de sanatate publica de interes national
sau local;
42. avizeaza si aproba, dupa caz, proiectarea si realizarea investitiilor
in domeniul sanitar, in unitatile din subordinea sa;
43. avizeaza activitatile bazate pe libera initiativa in domeniul sanitar
si farmaceutic si vegheaza asupra climatului de concurenta loiala;
44. editeaza publicatii de specialitate si de informare specifice;
45. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative in
domeniul sau de activitate.
Art. 4
(1) Ministerul Sanatatii si Familiei este condus de un ministru ajutat de 4
secretari de stat. Pe langa ministru functioneaza Colegiul ministerului, ca
organ consultativ. Componenta Colegiului ministerului se stabileste prin ordin
al ministrului sanatatii si familiei.
(2) Ministrul sanatatii si familiei conduce intreaga activitate a
ministerului si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte
autoritati si organizatii, precum si cu persoane fizice sau juridice din tara
sau din strainatate. In cazul in care ministrul sanatatii si familiei, din
diferite motive, nu isi poate exercita atributiile acesta deleaga unui secretar
de stat exercitarea acestor atributii.
(3) Atributiile si sarcinile secretarilor de stat si ale secretarului
general se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
Secretarul general este functionar public si este numit in functie de ministrul
sanatatii si familiei, potrivit legii.
(4) Atributiile si sarcinile compartimentelor din aparatul propriu se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului si se
aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
(5) Structura organizatorica a Ministerului Sanatatii si Familiei este
prezentata in anexa nr. 1.
Art. 5
(1) In structura organizatorica a Ministerului Sanatatii si Familiei
functioneaza directii generale, directii, servicii si birouri.
(2) Numarul maxim de posturi este de 175, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
(3) Incadrarea in posturile aprobate se va realiza in termen de maximum 45
de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
(4) In structurile administrative ale Ministerului Sanatatii si Familiei, cat
si in structurile sale subordonate nu pot fi angajati si nu pot functiona
medici rezidenti.
Art. 6
(1) Unitatile din subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei sunt
prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica a unitatilor si compartimentelor din cadrul
Ministerului Sanatatii si Familiei se aproba prin ordin al ministrului
sanatatii si familiei.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor
si statelor de functii pentru institutiile publice subordonate, precum si
atributiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii si
familiei.
(4) Pentru unitatile sanitare cu paturi modificarea profilului si a
numarului de paturi se va face la propunerea directiilor de sanatate publica
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu avizul Ministerului Sanatatii
si Familiei.
Art. 7
(1) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sanatatii si Familiei
poate constitui, de asemenea, comisii de specialitate prin ordin al
ministrului.
(2) Pentru realizarea obiectivelor sale Ministerul Sanatatii si Familiei
poate constitui un consiliu de experti sau comisii de specialitate in domeniul
sanitar, precum si colective de lucru formate din specialisti, pe perioade
determinate, pentru elaborarea unor proiecte specifice.
Art. 8
Ministerul Sanatatii si Familiei are in dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit
normelor legale in vigoare.
Art. 9
(1) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este organul de
specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Ministerului
Sanatatii si Familiei, care realizeaza coordonarea, indrumarea si controlul
activitatii de protectie a persoanelor cu handicap, precum si integrarea
sociala a acestora.
(2) Sediul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap este in
Bucuresti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.
(3) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este organ de
specialitate in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu personalitate
juridica.
Art. 10
(1) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap are in structura sa
organizatorica directii generale si directii; in cadrul directiilor generale si
al directiilor se pot organiza servicii si birouri.
(2) Atributiile compartimentelor Secretariatului de Stat pentru Persoanele
cu Handicap se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
acestuia, aprobat prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
(3) Structura organizatorica, statul de functii si atributiile personalului
din institutiile subordonate Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu
Handicap se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
Art. 11
(1) In indeplinirea rolului sau Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu
Handicap are urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza si supune aprobarii ministrului sanatatii si familiei
strategia guvernamentala in domeniul protectiei persoanelor cu handicap, adulti
si minori, in conformitate cu principiile si normele internationale;
b) organizeaza, coordoneaza si controleaza realizarea masurilor de
protectie speciala a persoanelor cu handicap si a programelor privind strategia
guvernamentala in domeniul respectiv;
c) initiaza, elaboreaza si avizeaza actele normative din domeniul
protectiei persoanelor cu handicap;
d) evalueaza, prin propriile comisii de expertiza medicala, persoanele cu
handicap, stabilind programe individuale de protectie speciala, recuperare si
integrare in munca;
e) actioneaza, pentru promovarea alternativelor de tip familial, la
protectia institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea si
diversificarea serviciilor de recuperare si reintegrare ambulatorii;
f) analizeaza factorii carentiali, generatori ai handicapului, si
stabileste masurile adecvate de prevenire a aparitiei acestora; realizeaza
studii medico-psihosociale privind evolutia fenomenelor sociale; analizeaza
factorii generatori de handicap, in vederea diversificarii si actualizarii
directiilor de actiune pentru protectia sociala a persoanelor cu handicap;
g) autorizeaza organizatiile private romane si straine, precum si
specialistii independenti sa desfasoare activitati in domeniul protectiei
speciale a persoanelor cu handicap; indruma si controleaza activitatea acestor
organizatii;
h) monitorizeaza respectarea drepturilor persoanelor cu handicap,
intocmeste analize si studii referitoare la acest aspect, in vederea stabilirii
masurilor ce se impun pentru ameliorarea situatiei in domeniu;
i) intocmeste studii in vederea propunerii unor masuri de diversificare a
resurselor economico-financiare, destinate sustinerii actiunilor de protectie a
persoanelor cu handicap si cresterii eficientei in gestionarea acestor resurse;
j) colecteaza si administreaza bugetul Fondului special de solidaritate
sociala pentru persoanele cu handicap, controleaza si dispune aplicarea
prevederilor legale privind plata sumelor datorate fondului de catre persoanele
juridice;
k) realizeaza indrumarea si controlul in aplicarea si respectarea
legislatiei in domeniul protectiei speciale si in desfasurarea activitatii
economico-financiare a institutiilor ce asigura protectia sociala;
l) organizeaza activitatea de selectionare a personalului pentru aparatul
propriu si pentru unitatile subordonate, de evaluare periodica, precum si de
perfectionare a pregatirii profesionale a acestuia;
m) propune proiecte de programe de colaborare cu organismele guvernamentale
si nonguvernamentale din tara si din strainatate si urmareste realizarea
programelor aprobate; finanteaza sau cofinanteaza proiecte care pun in practica
strategia guvernamentala in domeniul protectiei persoanelor cu handicap;
n) colaboreaza cu organele administratiei publice centrale, locale si cu
organizatiile nonguvernamentale interesate, in actiuni sociale comune de
educatie si protectie speciala a persoanelor cu handicap, in vederea atenuarii,
limitarii sau eliminarii consecintelor handicapului, precum si pentru
abilitarea si reabilitarea profesionala si integrarea lor in societate.
(2) In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin Secretariatul de Stat
pentru Persoanele cu Handicap colaboreaza cu autoritatile publice romane si
straine sau cu organizatiile nonguvernamentale romane si internationale, precum
si cu alte persoane juridice care desfasoara activitati autorizate in domeniul
protectiei speciale a persoanelor cu handicap, in orice problema de interes
reciproc.
Art. 12
(1) In subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap
functioneaza inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap
si Institutul National de Studii si Strategii privind Problemele Persoanelor cu
Handicap.
(2) Comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap infiintate la
nivel judetean si la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti functioneaza in
structura inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
(3) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap coordoneaza
unitatile prevazute in anexa nr. 3.
Art. 13
(1) Numarul de posturi pentru aparatul propriu al Secretariatului de Stat
pentru Persoanele cu Handicap este de 50, din care: 34 de posturi sunt
finantate de la bugetul de stat si 16 posturi sunt finantate din bugetul
Fondului special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap.
(2) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, care functioneaza
in structura Ministerului Sanatatii si Familiei, este condus de un secretar de
stat.
(3) Numarul de posturi din inspectoratele de stat teritoriale pentru
persoanele cu handicap este de 328, din care: 150 de posturi sunt finantate de
la bugetul de stat si 178 de posturi sunt finantate de la bugetul Fondului
special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap.
(4) Asociatia Nevazatorilor din Romania si Asociatia Surzilor din Romania
pot primi, potrivit legilor bugetare anuale, subventii de la bugetul de stat
prin Ministerul Sanatatii si Familiei.
Art. 14
Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap utilizeaza un parc
propriu de mijloace de transport, format din: 2 autoturisme pentru aparatul
propriu si 43 de autoturisme repartizate institutiilor subordonate.
CAP. 2
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 15
(1) Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, sunt servicii publice descentralizate cu personalitate juridica ale
Ministerului Sanatatii si Familiei, in subordinea carora functioneaza alte unitati
cu sau fara personalitate juridica, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare si functionare, precum si organigrama
directiilor de sanatate publica si a inspectoratelor de stat teritoriale pentru
persoanele cu handicap se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si
familiei.
Art. 16
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 17
Personalul rezultat in urma reorganizarii Ministerului Sanatatii va fi
preluat de Ministerul Sanatatii si Familiei in limita posturilor disponibile,
cu respectarea conditiilor de pregatire in specialitate.
Art. 18
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga: Hotararea
Guvernului nr. 1.332/2000 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 698 din 27 decembrie
2000; Hotararea Guvernului nr. 740/1997 cu privire la organizarea
invatamantului postuniversitar medical si farmaceutic uman, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 321 din 20 noiembrie 1997;
Hotararea Guvernului nr. 1.377/2000 privind infiintarea Institutului Clinic de
Psihiatrie si Sanatate Mintala Bucuresti, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie 2000; Hotararea Guvernului nr.
1.376/2000 privind infiintarea Institutului Clinic Medical Targu Mures,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie
2000; Hotararea Guvernului nr. 1.147/2000 privind infiintarea Institutului
Clinic de Urologie "Prof. dr. Th. Burghele" Bucuresti, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 21 noiembrie 2000;
Hotararea Guvernului nr. 939/1997 privind reorganizarea si functionarea
Secretariatului de Stat pentru Handicapati, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 5 din 9 ianuarie 1998, precum si orice alte dispozitii
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi = 175,
exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului
ORGANIGRAMA
MINISTERULUI SANATATII SI FAMILIEI
_____________________
____________________ |PURTATOR DE CUVANT
SI|
| |___| RELATII MASS-MEDIA
|
____________________ | |
|_____________________|
| SECRETAR GENERAL |______| | _____________________
|____________________| | MINISTRU |___|CONSILIER DIPLOMATIC
|
_____|__ | | ______|______ | |
|_____________________|
|DIRECTIA|| || DIRECTIA || | _____________________
|RELATII || ||LEGISLATIE SI|| |___| CORPUL DE CONTROL
|
|PUBLICE || || CONTENCIOS ||____________________| | AL MINISTRULUI
|
|________|| ||_____________| ________________ | |_____________________|
_________|_ __|_____________ |CABINET MINISTRU| |
| DIRECTIA || DIRECTIA | |________________| | _____________________
| GENERALA || GENERALA | | |_____|COLEGIUL
MINISTERULUI|
|MANAGEMENT,|| PERFECTIONARE | |
|_____________________|
| RESURSE ||POSTUNIVERSITARA| |
| UMANE SI || A MEDICILOR, | |
|CONCURSURI ||FARMACISTILOR SI| |
|___________|| CADRELOR MEDII | |
|________________| |
_____________________________|______________________________
_______|________ _________|_________ ________|_______ ________|________
|SECRETAR DE STAT| | SECRETAR DE STAT | |SECRETAR DE STAT| |SECRETAR DE STAT |
| PENTRU RELATIA | |INTEGRARE EUROPEANA| | ASISTENTA | |PENTRU PERSOANELE|
| CU PARLAMENT | |SI RELATII EXTERNE | | MEDICALA | | CU HANDICAP |
|________________| |___________________| |________________| |_________________|
____|____ ____|____ ____|___ ______:______
| MODUL 1 | | MODUL 2 | | MODUL 3 | |SECRETARIATUL|
|_________| |_________| |_________| | DE STAT |
| PENTRU |
| PERSOANELE |
| CU HANDICAP |
|_____________|
_________
| MODUL 1 |
|_________|
_____________________|______________________
________|_________ _________|_________ __________|____________
| DIRECTIA RELATII | | DIRECTIA PENTRU | | DIRECTIA RELATII CU |
| CU PARLAMENT | | PROBLEME SPECIALE | | SINDICATE SI PATRONAT |
|__________________| |___________________| |_______________________|
_________
| MODUL 2 |
|_________|
____________________________|____________________________
_________|______________ ___________|_________________ ________|________
| DIRECTIA INTEGRARE | | DIRECTIA PENTRU PRIVATIZARE | | DIRECTIA |
| EUROPEANA SI | | SI RELATII CU INVESTITORI | | RELATII EXTERNE |
| ARMONIZARE LEGISLATIVA | | STRAINI SI AUTOHTONI | | |
|________________________| |_____________________________| |_________________|
_________
| MODUL 3 |
|_________|
_______________________________|______________________________
______|_____ ______|_______ ______|______ ______|______ _____|_____
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | INSPECTIA |
| ASISTENTA | | GENERALA DE | | GENERALA A | | GENERALA DE | | SANITARA |
| FAMILIALA | | ASISTENTA | | BUGETULUI | | PROMOVARE A | | DE STAT |
| SI SOCIALA | | MEDICALA SI | | SANATATII | | SANATATII | | |
| | | FARMACEUTICA | | | | SI SANATATE | | |
| | | | | | | PUBLICA | | |
|____________| |______________| |_____________| |_____________| |___________|
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Sanatatii si Familiei
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
I. Unitati finantate de la bugetul de stat si din Fondul special de
solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap
- Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, in subordinea
caruia
functioneaza inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu
handicap
- Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat - 184
- Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul Fondului special de
solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap - 194
II. Unitati finantate integral de la bugetul de stat sau, dupa caz, din Fondul
special pentru sanatate publica
1. Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti
2. Institutul de Sanatate Publica Bucuresti
3. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan"
Cluj-Napoca
4. Institutul de Sanatate Publica Iasi
5. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu"
Timisoara
6. Centrul de Sanatate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sanatate Publica Sibiu
8. Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti
9. Institutul de Medicina Legala "Prof. dr. Mina Minovici"
Bucuresti
10. Institutul de Medicina Legala Iasi
11. Institutul de Medicina Legala Cluj-Napoca
12. Institutul de Medicina Legala Timisoara
13. Institutul de Medicina Legala Craiova
14. Institutul de Medicina Legala Targu Mures
15. Institutul National de Medicina Sportiva Bucuresti
16. Institutul National de Hematologie Transfuzionala "Prof. dr. C. T.
Nicolau"
Bucuresti
17. Centrul de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti
18. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
19. Oficiul Central de Stocare Bucuresti
20. Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie
21. Centrul-Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie
- Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la pozitiile 1 - 19 este
de 8.797.
- Incadrarea in numarul maxim de posturi se realizeaza in termen de 45 de
zile de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
III. Unitati finantate din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurari
sociale de sanatate si din transferuri de la bugetul de stat
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu"
Bucuresti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "Ana Aslan"
Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta"
Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului "Prof. dr. Alfred
Rusescu"
Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si Balneoclimatologie
Bucuresti
7. Institutul de Fiziologie Normala si Patologica "D. Danielopolu"
Bucuresti
8. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucuresti
9. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Prof. dr. N.
Paulescu"
Bucuresti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
11. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu"
Bucuresti
12. Institutul Inimii "Prof. dr. Niculae Stancioiu" Cluj-Napoca
13. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucuresti
14. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionala O.R.L.
"Prof. dr. Dorin Hociota" Bucuresti
15. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
16. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
17. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
18. Institutul Clinic de Gastroenterologie "Octavian Fodor"
Cluj-Napoca
19. Centrul de Cardiologie Iasi
20. Centrul de Boli Cardiovasculare Targu Mures
21. Centrul National de Acupunctura si Homeopatie Bucuresti
22. Statia Centrala de Salvare Bucuresti
23. Institutul "Cantacuzino" Bucuresti
IV. Unitati finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la bugetul
de stat
1. Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti
2. Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti
B. Unitatile sub autoritatea Ministerului Sanatatii si Familiei
1. Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucuresti
C. Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei
1. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Domeniul Patologiei si
Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucuresti
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea metodologica a Secretariatului de Stat pentru
Persoanele cu Handicap
1. Asociatia Nevazatorilor din Romania
2. Asociatia Surzilor din Romania
3. Unitatile prevazute in anexa la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu
handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 30
iunie 1999.