ORDONANTA Nr. 14 din 30 ianuarie 2003
privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru
Persoanele cu Handicap
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 63 din 1 februarie 2003
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutie si ale art. 1 pct. VI.5
din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
Art. 1
(1) Se infiinteaza Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap,
denumita in continuare Autoritatea, ca organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, sub
directa coordonare a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al
Guvernului, prin reorganizarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu
Handicap, organ de specialitate al administratiei publice centrale aflat in
subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei, care se desfiinteaza.
(2) Autoritatea are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr.
194, sectorul 1.
(3) Autoritatea coordoneaza la nivel central activitatile de protectie
speciala si promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaboreaza
politicile, strategiile si standardele in domeniul promovarii drepturilor
persoanelor cu handicap, asigura urmarirea aplicarii reglementarilor din
domeniul propriu si controlul activitatilor de protectie speciala a persoanelor
cu handicap.
Art. 2
Atributiile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu
handicap privind acordarea si plata de la bugetul de stat a drepturilor
cuvenite, potrivit legii, persoanelor cu handicap se preiau, in termen de 60 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, de catre consiliile
judetene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti,
care le vor exercita prin serviciile publice de asistenta sociala infiintate
potrivit legii.
Art. 3
(1) Pentru realizarea obiectivelor in domeniul protectiei speciale a
persoanelor cu handicap, Autoritatea indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie - prin care asigura fundamentarea, elaborarea, supunerea
spre aprobare Guvernului, precum si aplicarea strategiei nationale in domeniu si
a programelor de reforma in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu
handicap, cu respectarea tratatelor internationale la care Romania este parte;
b) de reglementare - prin care asigura elaborarea cadrului normativ necesar
in vederea realizarii obiectivelor Strategiei nationale privind protectia
speciala si integrarea sociala a persoanelor cu handicap si armonizarii
legislatiei interne cu principiile si normele tratatelor internationale la care
Romania este parte;
c) de administrare - prin care asigura gestionarea bunurilor din domeniul
public si privat al statului, pe care le are in administrare sau in folosinta,
dupa caz;
d) de autoritate de stat - prin care exercita controlul asupra modului in
care sunt respectate si promovate de catre institutiile publice si celelalte
persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap in conformitate cu
legislatia in vigoare;
e) de reprezentare - prin care asigura, in domeniul sau de activitate,
reprezentarea pe plan intern si extern a statului roman.
(2) In indeplinirea atributiilor de control ce ii revin Autoritatea are
dreptul sa solicite informatii si documente, in conditiile legii, de la orice
persoana juridica publica sau privata ori persoane fizice implicate in sfera sa
de competenta, acestea avand obligatia de a le pune la dispozitie in termen de
15 zile calendaristice de la data solicitarii.
Art. 4
(1) In realizarea obiectivelor sale Autoritatea indeplineste urmatoarele
atributii principale:
a) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Secretariatului
General al Guvernului, Strategia nationala in domeniul protectiei speciale a
persoanelor cu handicap, in conformitate cu principiile si normele
internationale;
b) organizeaza, coordoneaza si controleaza, prin inspectiile regionale,
realizarea masurilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap si a
strategiei nationale in domeniul respectiv;
c) initiaza, elaboreaza si avizeaza actele normative din domeniul
protectiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) actioneaza pentru promovarea alternativelor de tip familial la protectia
institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea si
diversificarea serviciilor de recuperare si reintegrare ambulatorii;
e) analizeaza factorii carentiali, generatori ai handicapului, si
stabileste masurile adecvate de prevenire a aparitiei acestora;
f) monitorizeaza respectarea drepturilor persoanelor cu handicap,
realizarea accesibilitatilor, intocmeste analize si studii in domeniu si
elaboreaza metodologii de aplicare a masurilor ce se impun pentru ameliorarea
situatiei in aceasta materie;
g) intocmeste studii in vederea propunerii unor masuri de diversificare a
resurselor economico-financiare, destinate sustinerii actiunilor de protectie
speciala a persoanelor cu handicap si cresterii eficientei in gestionarea
acestor resurse;
h) realizeaza indrumarea si controlul in aplicarea si respectarea
legislatiei in domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, cu
privire la aplicarea politicilor si standardelor in activitatea institutiilor
de protectie speciala a persoanelor cu handicap, aflate in coordonarea sa;
i) organizeaza activitatea de selectionare a personalului pentru aparatul
propriu si pentru structurile subordonate, de evaluare periodica, precum si de
perfectionare a pregatirii profesionale a acestuia;
j) organizeaza activitatea de instruire a personalului din cadrul
institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap, aflate in
coordonarea acesteia, in colaborare cu autoritatile administratiei publice
locale;
k) initiaza, cu avizul Secretariatului General al Guvernului, implementeaza
si evalueaza proiectele cu finantare externa in domeniul protectiei speciale a
persoanelor cu handicap;
l) finanteaza si cofinanteaza programe si proiecte in domeniul protectiei
speciale a persoanelor cu handicap;
m) colaboreaza cu ministerele si celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor,
cu autoritatile administratiei publice locale, precum si cu organizatiile
neguvernamentale, in actiuni sociale comune de educatie si protectie speciala a
persoanelor cu handicap, in vederea atenuarii, limitarii sau eliminarii
consecintelor handicapului, precum si a reabilitarii profesionale si integrarii
lor in societate;
n) initiaza, negociaza si incheie, prin imputernicirea Guvernului,
documente de cooperare internationala in domeniul protectiei persoanelor cu
handicap;
o) dezvolta un sistem de informatie si consultanta accesibil persoanelor cu
handicap si familiilor acestora;
p) sprijina crearea unei retele nationale de unitati protejate, ca parte a
unei strategii globale de angajare in munca a persoanelor cu handicap;
r) elaboreaza, coordoneaza si monitorizeaza planurile de actiune privind
implementarea strategiilor in domeniu;
s) urmareste implementarea planului national de actiune in acest domeniu;
s) asigura crearea si dezvoltarea unei baze de date referitoare la
persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului national de asistenta
sociala;
t) elaboreaza standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor
cu handicap;
t) evalueaza necesarul si calitatea serviciilor, stabileste planuri noi de
dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;
u) coordoneaza si evalueaza activitatea comisiilor de expertiza medicala a
persoanelor cu handicap pentru adulti, informand despre aceasta autoritatile
administratiei publice locale;
v) autorizeaza persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul
Secretariatului General al Guvernului, sa desfasoare activitati in domeniul
protectiei speciale a persoanelor cu handicap;
x) realizeaza inspectii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap in
cadrul institutiilor de protectie speciala a persoanelor cu handicap;
y) controleaza modul de respectare a reglementarilor legale in vigoare in
domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap.
(2) Autoritatea indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte
normative in domeniul sau de activitate.
Art. 5
(1) Autoritatea este condusa de un presedinte, ajutat de un vicepresedinte,
numiti prin decizie a primului-ministru, si asimilati, din punct de vedere al
salarizarii si al celorlalte drepturi, cu functiile de secretar de stat,
respectiv de subsecretar de stat.
(2) Presedintele Autoritatii este ordonator principal de credite.
(3) Presedintele conduce intreaga activitate a Autoritatii si o reprezinta
in raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu
ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii
publice, precum si cu persoanele juridice si fizice, romane sau straine.
(4) In exercitarea atributiilor sale presedintele emite ordine si
instructiuni.
Art. 6
(1) Autoritatea are un secretar general, functionar public, numit si
salarizat in conditiile legii.
(2) Secretarul general indeplineste atributiile si responsabilitatile
prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si
functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor.
(3) Secretarul general indeplineste si alte atributii stabilite de
presedinte sau prevazute in regulamentul de organizare si functionare a
Autoritatii.
Art. 7
(1) Autoritatea este incadrata cu functionari publici si personal
contractual, potrivit legii.
(2) Salarizarea personalului Autoritatii si a personalului din cadrul
unitatilor subordonate se face in conditiile legii.
Art. 8
(1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul central al Autoritatii este de
75, exclusiv presedintele si vicepresedintele, iar pentru unitatile subordonate
este de 135.
(2) Incadrarea pe posturile aprobate se va realiza in termen de maximum 60
de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, in conditiile legii.
(3) Pe aceasta perioada personalul angajat al Secretariatului de Stat
pentru Persoanele cu Handicap, al inspectoratelor de stat teritoriale pentru
persoanele cu handicap si al Institutului National de Studii si Strategii
privind Problemele Persoanelor cu Handicap, care se reorganizeaza potrivit
prevederilor prezentei ordonante, va continua sa fie salarizat conform legii.
(4) Structura organizatorica a Autoritatii se aproba prin ordin al
ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(5) Cheltuielile curente si de capital ale Autoritatii si unitatilor
subordonate sunt finantate de la bugetul de stat.
(6) Statul de functii, precum si regulamentul de organizare si functionare
se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii, cu avizul Secretariatului
General al Guvernului.
Art. 9
(1) In structura Autoritatii functioneaza Comisia superioara de expertiza
medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita in continuare
Comisia superioara, cu activitate decizionala in solutionarea contestatiilor la
certificatele de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap, emise de
comisiile judetene sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
(2) Comisia superioara se numeste prin ordin al presedintelui Autoritatii
si are urmatoarea componenta:
- presedinte, medic de expertiza medicala si de recuperare a capacitatii de
munca;
- doi medici specialisti, in functie de afectiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizatiile neguvernamentale, care
desfasoara activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
(3) Presedintele Comisiei superioare se angajeaza prin concurs, in
conditiile legii.
(4) Ceilalti membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indemnizatie de
sedinta. Cuantumul lunar brut al indemnizatiilor de sedinta, pentru fiecare
membru al Comisiei superioare, nu poate depasi cuantumul salariului mediu net
pe economie, comunicat de Institutul National de Statistica, corespunzator
lunii ianuarie a fiecarui an, si se acorda proportional cu numarul de sedinte
la care a participat.
(5) Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei superioare se
aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii, cu avizul Secretariatului
General al Guvernului.
Art. 10
In subordinea Autoritatii functioneaza 8 inspectii regionale, denumite in
continuare Inspectii, si Institutul National pentru Prevenirea si Combaterea
Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, potrivit anexei care face parte
integranta din prezenta ordonanta.
Art. 11
(1) Inspectiile se infiinteaza, se organizeaza si functioneaza ca
institutii publice, cu personalitate juridica, in subordinea Autoritatii.
(2) Inspectiile vor indeplini urmatoarele atributii principale:
a) controleaza modul de respectare a reglementarilor legale in vigoare in
domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap si aplica sanctiunile
prevazute de lege;
b) monitorizeaza modul de aplicare a politicilor de protectie speciala a
persoanelor cu handicap;
c) verifica realizarea accesibilitatilor de catre autoritatile sau
institutiile care au aceasta obligatie, potrivit legii, si aplica sanctiunile
prevazute de lege;
d) orice alte atributii stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii.
(3) Inspectiile vor functiona in actualele sedii ale inspectoratelor de
stat teritoriale pentru persoanele cu handicap din judetele corespunzatoare
resedintei de regiune si vor avea in patrimoniu toate bunurile mobile si
imobile ale acestora.
(4) In domeniul de activitate al Autoritatii, pentru problemele referitoare
la copiii cu handicap, Inspectiile colaboreaza cu Autoritatea Nationala pentru
Protectia Copilului si Adoptie.
(5) Inspectiile sunt conduse de un inspector-sef, numit pe baza de concurs
de presedintele Autoritatii. Inspectorul-sef are calitatea de ordonator tertiar
de credite.
(6) Statul de functii, precum si regulamentul de organizare si functionare
ale Inspectiilor se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii, cu avizul
Secretariatului General al Guvernului.
Art. 12
(1) In subordinea Autoritatii functioneaza Institutul National pentru
Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap,
institutie publica cu personalitate juridica, infiintata prin reorganizarea
Institutului National de Studii si Strategii privind Problemele Persoanelor cu
Handicap, care se desfiinteaza.
(2) Institutul National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale
a Persoanelor cu Handicap, denumit in continuare Institutul, are sediul in
Bucuresti, str. Cezar Bolliac nr. 42, sectorul 3.
(3) Institutul este condus de un director, numit pe baza de concurs de
catre presedintele Autoritatii, cu avizul Secretariatului General al
Guvernului.
(4) Statul de functii, precum si regulamentul de organizare si functionare
ale Institutului se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii, cu avizul Secretariatului
General al Guvernului.
Art. 13
(1) In subordinea consiliilor judetene si a consiliilor locale ale
sectoarelor municipiului Bucuresti se infiinteaza comisii de expertiza medicala
a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumite in continuare Comisii, cu
avizul pentru conformitate al Autoritatii.
(2) Comisiile se organizeaza in subordinea consiliilor judetene, respectiv
a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu activitate
decizionala in materia incadrarii persoanelor in grad de handicap. Activitatea
Comisiilor este coordonata metodologic de Comisia superioara.
(3) Incadrarea sau respingerea incadrarii intr-o categorie de persoane cu
handicap care necesita protectie speciala in raport cu gradul de handicap se
atesta prin certificat emis de Comisii. Eliberarea certificatului este scutita
de taxa de timbru.
(4) Certificatele emise potrivit alin. (3) pot fi contestate, in termen de
30 de zile calendaristice de la comunicare, la Comisia superioara. Contestatia
va fi solutionata prin decizie, in termen de 45 de zile lucratoare de la data
inregistrarii.
(5) Deciziile emise de Comisia superioara pot fi atacate potrivit Legii
contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare, cererile
adresate instantei fiind scutite de taxa judiciara de timbru.
(6) In exercitarea atributiilor ce le revin Comisiile reprezinta consiliul
judetean, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
(7) Comisiile se infiinteaza prin hotarare a consiliilor judetene,
respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, si au
urmatoarea componenta:
- un presedinte, medic specialist in expertiza capacitatii de munca;
- doi medici specialisti, in functie de afectiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizatiile neguvernamentale care
desfasoara activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
(8) Presedintele Comisiei este functionar public, face parte din structura
de personal a serviciului public de asistenta sociala si se supune prevederilor
Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si
completarile ulterioare, fiind salarizat conform legii.
(9) Ceilalti membri ai Comisiilor au dreptul la o indemnizatie de sedinta.
Cuantumul lunar brut al indemnizatiilor de sedinta, pentru fiecare membru al
Comisiilor, nu poate depasi salariul mediu net pe economie, comunicat de
Institutul National de Statistica, corespunzator lunii ianuarie a fiecarui an,
si se acorda proportional cu numarul de sedinte la care a participat.
(10) Cheltuielile curente si de capital necesare functionarii Comisiilor se
asigura din bugetele consiliilor judetene, respectiv ale consiliilor locale ale
sectoarelor municipiului Bucuresti.
Art. 14
(1) Patrimoniul format din totalitatea bunurilor mobile si imobile,
stabilit pe baza bilantului contabil incheiat la 31 decembrie 2002, detinut de
inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap care se
desfiinteaza, cu exceptia celor prevazute la art. 11 alin. (3), se preia pe
baza de protocol de predare-preluare incheiat intre inspectoratele de stat
teritoriale pentru persoanele cu handicap si consiliile judetene, in termen de
60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
(2) Baza de date, informatiile si fondul documentaristic vor fi predate pe
baza de proces-verbal incheiat intre inspectoratele de stat teritoriale pentru
persoanele cu handicap care se desfiinteaza si presedintii consiliilor
judetene, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, in termen de
60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
(3) Patrimoniul format din totalitatea bunurilor mobile si imobile, care a
apartinut inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap din
judetele corespondente resedintei de regiune, va fi predat pe baza de protocol
de predare-preluare incheiat intre inspectoratul care se desfiinteaza si
inspectia regionala corespunzatoare, in termen de 60 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
Art. 15
Autoritatea, consiliile judetene si, respectiv, consiliile locale ale
sectoarelor municipiului Bucuresti au obligatia de a asigura conditii
corespunzatoare de functionare a Comisiilor, astfel incat sa se evite
aglomeratiile, tratamentul nedemn si intarzierea rezolvarii cererilor
cetatenilor.
Art. 16
Autoritatea utilizeaza un parc propriu de mijloace de transport, format din
3 autoturisme pentru aparatul propriu si 10 autoturisme repartizate unitatilor
subordonate. Consumul lunar normat de carburanti se stabileste potrivit
dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 17
Asociatia Nevazatorilor din Romania, Asociatia Surzilor din Romania,
Asociatia Invalizilor de Razboi Nevazatori din Romania si Liga Nationala a
Organizatiilor cu Personal Handicapat din Cooperatia Mestesugareasca pot primi,
potrivit legilor bugetare anuale, subventii de la bugetul de stat prin bugetul
Autoritatii.
Art. 18
(1) Drepturile acordate persoanelor cu handicap potrivit legii, de la
bugetul de stat, se vor plati prin bugetele proprii ale consiliilor judetene si
consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti din transferurile de
la bugetul de stat catre bugetele locale, prevazute cu aceasta destinatie in
bugetul Autoritatii.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificari in
structura bugetului de stat pe anul 2003, respectiv in bugetul Ministerului
Sanatatii si Familiei, si sa aprobe structura bugetului Autoritatii, pe baza
propunerilor ordonatorilor principali de credite.
(3) Se autorizeaza Ministerul Sanatatii si Familiei si Autoritatea sa
efectueze pe baza datelor de executie la 31 martie 2003 regularizarea
creditelor bugetare deschise si platile de casa efectuate.
(4) Ministerul Sanatatii si Familiei va actualiza, in termen de 15 zile de
la intrarea in vigoare a prezentei ordonante, structura posturilor si a
cheltuielilor cu salariile pe anul 2003, ca urmare a aplicarii prevederilor
prezentei ordonante.
(5) Autoritatea va elabora, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare
a prezentei ordonante, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, anexele
privind structura posturilor si a cheltuielilor cu salariile.
Art. 19
In cuprinsul actelor normative in vigoare denumirea "Secretariatul de
Stat pentru Persoanele cu Handicap" se inlocuieste cu denumirea
"Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap".
Art. 20
Anexa nr. 1 "Organele de specialitate ale administratiei publice
centrale a caror activitate este coordonata in mod direct de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului" la Hotararea Guvernului
nr. 900/2001 pentru organizarea si stabilirea atributiilor Secretariatului
General al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 592 din 20 septembrie 2001, se completeaza cu un nou punct, punctul 3, care
va avea urmatorul cuprins:
"3. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap".
Art. 21
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga:
a) Hotararea Guvernului nr. 1.100/1990 pentru infiintarea Secretariatului
de Stat pentru Handicapati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 295 din 21 noiembrie 1992;
b) art. 1 alin. (2), art. 9 - 14 si pct. I al lit. A din anexa nr. 2 la
Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile
ulterioare;
c) art. 22, 24 - 29 si 51^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu
handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 30
iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu
modificarile ulterioare;
d) Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 436/2002 privind aprobarea
structurii organizatorice a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu
Handicap, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 521 din 18
iulie 2002.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Marian Sarbu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu
Handicap
1. Institutul National pentru Prevenirea si Combaterea Excluziunii Sociale
a Persoanelor cu Handicap, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Cezar
Bolliac nr. 42, sectorul 3.
2. Inspectia Regionala Bucuresti, cu sediul in municipiul Bucuresti, str.
Cauzasi nr. 26, sectorul 3, care cuprinde:
- municipiul Bucuresti;
- judetul Ilfov.
3. Inspectia Regionala Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, str. Mihail
Kogalniceanu nr. 25, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Bacau;
- judetul Botosani;
- judetul Iasi;
- judetul Neamt;
- judetul Suceava;
- judetul Vaslui.
4. Inspectia Regionala Satu Mare, cu sediul in municipiul Satu Mare, str.
Aurora bl. E13, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Bihor;
- judetul Bistrita-Nasaud;
- judetul Cluj;
- judetul Maramures;
- judetul Satu Mare;
- judetul Salaj.
5. Inspectia Regionala Arad, cu sediul in municipiul Arad, str. Baritiu nr.
16, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Arad;
- judetul Caras-Severin;
- judetul Hunedoara;
- judetul Timis.
6. Inspectia Regionala Valcea, cu sediul in municipiul Ramnicu Valcea, str.
Carol nr. 23, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Dolj;
- judetul Gorj;
- judetul Mehedinti;
- judetul Olt;
- judetul Valcea.
7. Inspectia Regionala Arges, cu sediul in municipiul Pitesti, Str.
Frasinului nr. 10, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Arges;
- judetul Calarasi;
- judetul Dambovita;
- judetul Giurgiu;
- judetul Ialomita;
- judetul Prahova;
- judetul Teleorman.
8. Inspectia Regionala Mures, cu sediul in municipiul Targu Mures, str.
Victor Babes nr. 12, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Alba;
- judetul Brasov;
- judetul Covasna;
- judetul Harghita;
- judetul Mures;
- judetul Sibiu.
9. Inspectia Regionala Vrancea, cu sediul in municipiul Focsani, str. Cuza
Voda nr. 56, care are arondate urmatoarele judete:
- judetul Braila;
- judetul Buzau;
- judetul Constanta;
- judetul Galati;
judetul Tulcea;
judetul Vrancea.