HOTARARE Nr. 900 din 13 septembrie 2001
pentru organizarea si stabilirea atributiilor Secretariatului General al
Guvernului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 592 din 20 septembrie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, ale art. 4 alin.
(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor
masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al
Guvernului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 255/2001, precum si ale art.
22 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea
Guvernului Romaniei si a ministerelor,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului functioneaza ca structura in
aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridica, avand rolul de a
asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actelor de guvernare si
rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale
activitatii Guvernului, precum si reprezentarea Guvernului in fata instantelor
judecatoresti.
(2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este in municipiul
Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 2
Secretariatul General al Guvernului indeplineste functiile prevazute la
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea
unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al
Guvernului si constituie elementul de legatura si de stabilitate a guvernarii.
Art. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmatoarele atributii
principale:
a) asigurarea armonizarii proiectelor de acte normative inaintate de
ministere;
b) urmarirea modului de realizare a Programului de guvernare;
c) asigurarea in domeniul sau de activitate a relatiei cu Parlamentul si cu
ministerele;
d) organizarea si pregatirea sedintelor Guvernului;
e) asigurarea respectarii procedurilor pentru supunerea proiectelor de acte
normative spre adoptare Guvernului, potrivit reglementarilor in vigoare;
f) asigurarea reprezentarii Guvernului in fata instantelor judecatoresti,
impreuna cu ministerele care au obligatia de a pune in executare hotararile
Guvernului impotriva carora s-au formulat actiuni in justitie;
g) urmarirea indeplinirii de catre organele de specialitate ale
administratiei publice centrale a masurilor si a sarcinilor rezultate din
actele normative;
h) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al
Guvernului;
i) elaborarea si urmarirea realizarii planului de investitii, in domeniul
sau de activitate;
j) executarea operatiunilor financiare privind fondurile prevazute in
bugetul propriu si destinate realizarii actiunilor initiate de structurile din
aparatul de lucru al Guvernului si de alte structuri stabilite prin acte
normative;
k) organizarea unor evenimente, manifestari si alte asemenea actiuni,
stabilite si desfasurate la nivelul Guvernului;
l) gestionarea Fondului Romania, in conformitate cu dispozitiile Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 95/2001 privind constituirea si utilizarea Fondului
Romania;
m) gestionarea relatiilor cu Republica Moldova;
n) asigurarea rezolvarii in mod operativ si potrivit reglementarilor legale
a problemelor privind veteranii de razboi, precum si invalizii si vaduvele de
razboi;
o) asigurarea intaririi capacitatii administrative a Guvernului prin
crearea conditiilor necesare pentru desfasurarea activitatii grupurilor de
consultanti pe probleme juridice constituite la nivelul Executivului, precum si
prin efectuarea de analize, studii, sinteze si altele asemenea pe marginea
documentelor pregatite la nivelul institutiilor guvernamentale;
p) coordonarea activitatii unitatilor care functioneaza sub autoritatea sa;
q) elaborarea sau avizarea, dupa caz, a proiectelor de acte normative in
domeniul sau de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste orice alte atributii
specifice, prevazute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a
primului-ministru.
Art. 4
In exercitarea atributiilor sale Secretariatul General al Guvernului
colaboreaza cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale,
cu alte institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si
juridice.
Art. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit in continuare
ministru, ajutat de unul sau de mai multi secretari de stat numiti prin decizie
a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezinta Secretariatul General al Guvernului in relatiile
cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru
aparatul de lucru al Guvernului.
(4) In exercitarea atributiilor care ii revin ministrul emite ordine si
instructiuni, in conditiile legii.
(5) Atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al
ministrului.
Art. 6
Ministrul si secretarii de stat sunt salarizati potrivit anexei nr. II/2 la
Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in
sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de
demnitate publica, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7
(1) Ministrul asigura directa coordonare a activitatii organelor de
specialitate ale administratiei publice centrale prevazute in anexa nr. 1.
(2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile prevazute
de lege pentru ministerul de resort fata de regiile autonome prevazute in anexa
nr. 2.
(3) In coordonarea ministrului, precum si sub autoritatea Secretariatului
General al Guvernului pot fi date sau trecute, dupa caz, si alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale ori regii autonome decat cele
prevazute la alin. (1) si (2).
Art. 8
(1) Structura organizatorica a Secretariatului General al Guvernului se
aproba prin decizie a primului-ministru.
(2) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza
directii generale, directii, servicii, sectoare si birouri, dupa caz.
(3) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul
pentru gestionarea relatiilor cu Republica Moldova si Oficiul pentru problemele
veteranilor de razboi, coordonate de secretari de stat si organizate la nivel
de directie sau de directie generala.
(4) Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile
si sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba
prin ordin al ministrului.
Art. 9
(1) Statul de personal si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Numarul maxim de posturi al Secretariatului General al Guvernului se
stabileste prin decizie a primului-ministru, cu incadrarea in numarul maxim de
posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat la
Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fisa postului, elaborata
in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare.
Art. 10
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este
salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II/B) si anexei nr. VI/2 (cap. A) la
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a
salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu
modificarile ulterioare.
(2) In functie de necesitati pot fi utilizate si functii dintre cele
prevazute in anexa nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, cu
modificarile ulterioare.
Art. 11
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 12
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 26/2001 privind stabilirea atributiilor Secretariatului General
al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 28 din
16 ianuarie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
ORGANELE DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
a caror activitate este coordonata in mod direct de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului
1. Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie
2. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
ANEXA 2
REGIILE AUTONOME
fata de care Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile
prevazute de lege pentru ministerul de resort
1. Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat"
2. Regia Autonoma "Locato".