ORDIN Nr. 64
din 8 martie 2007
pentru aprobarea Normei
sanitare veterinare privind organizarea si desfasurarea activitatii de control
oficial sanitar-veterinar efectuat de catre personalul de specialitate in
unitatile care produc alimente de origine animala
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA SANITARA VETERINARA SI PENTRU SIGURANTA ALIMENTE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 202 din 26 martie 2007
Văzând Referatul de aprobare nr. 65.940 din 7 martie
2007, întocmit de Direcţia de igienă şi sănătate publică veterinară din cadrul
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
în temeiul Regulamentului Parlamentului European şi al
Consiliului nr. 882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele
oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea conformităţii cu legislaţia
privind hrana pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de
sănătate şi de protecţie a animalelor,
având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din
Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
în baza Hotărârii Guvernului nr. 130/2006 privind
organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările
şi completările ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Norma sanitară veterinară privind
organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial sanitar-veterinar
efectuat de către personalul de specialitate în unităţile care produc alimente
de origine animală, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Norma sanitară veterinară
menţionată la art. 1 a fost elaborată în vederea stabilirii cadrului
organizatoric în care îşi desfăşoară activitatea personalul de specialitate
care efectuează controalele oficiale în unităţile care produc alimente de
origine animală şi în vederea stabilirii procedurii de tarifare a controalelor
oficiale în unităţile care produc alimente de origine animală, în conformitate
cu prevederile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr.
882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate
pentru a se asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana
pentru animale şi cea privind alimentele şi cu regulile de sănătate şi de
protecţie a animalelor.
Art. 3. - Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4. - Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi
pentru Siguranţa Alimentelor va controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin.
Art. 5. - La data intrării în vigoare a prevederilor
prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 11/2007 pentru
aprobarea Normei sanitare veterinare privind organizarea şi desfăşurarea
activităţii de control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul
sanitar veterinar în unităţile care produc alimente de origine animală,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 95 din 7 februarie 2007.
Art. 6. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi se aplică până la 31
decembrie 2007.
Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Marian Avram
ANEXĂ
NORMĂ SANITARĂ
VETERINARĂ
privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de
control oficial sanitar-veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unităţile care
produc alimente de origine animală
Art. 1. - Prezenta normă sanitară veterinară stabileşte
cadrul organizatoric în care îşi desfăşoară activitatea personalul de
specialitate care efectuează controalele oficiale în unităţile care produc
alimente de origine animală, precum şi procedura de tarifare a controalelor
oficiale în unităţile care produc alimente de origine animală, în conformitate
cu prevederile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului nr.
882/2004/CE pentru aprobarea Regulilor privind controalele oficiale efectuate pentru a se asigura verificarea
conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi cea privind
alimentele şi cu regulile de sănătate şi de protecţie a animalelor.
Art. 2. - (1) In aplicarea prezentei norme sanitare
veterinare se aplică definiţiile prevăzute la art. 2 din Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 882/2004/CE.
(2) In sensul prezentei norme sanitare veterinare,
următorii termeni se definesc astfel:
a) control oficial sanitar-veterinar - orice formă de control pe care îl efectuează personalul de
specialitate pentru verificarea conformităţii cu legislaţia în domeniul
alimentelor, precum şi cu regulile de sănătate şi bunăstare a animalelor;
b) personalul de specialitate - medicii veterinari sau personalul veterinar auxiliar care
efectuează controlul oficial sanitar-veterinar în unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1;
c) document justificativ - actul oficial întocmit de medicul veterinar de circumscripţie, în
baza căruia direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de
plată pe care le transmite la unitate.
Art. 3. - Unităţile în care personalul de specialitate
îşi desfăşoară activitatea de control oficial sanitar-veterinar sunt prevăzute
la pct. I din anexa nr. 1 şi
sunt definite la pct. I din
anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinară privind procedura de autorizare
sanitară veterinară a unităţilor care produc alimente de origine animală,
aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 276/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, şi în cap. I din
anexa nr. 1 la Norma sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor
privind procedurile de înregistrare a activităţilor de vânzare directă de
produse primare, a activităţilor de vânzare cu amănuntul şi a activităţilor de
fabricare a alimentelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 301/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 4. - Tarifele pentru activitatea de control
oficial sanitar-veterinar al activităţilor din unităţile care produc alimente
de origine animală sunt prevăzute la pct. II din anexa
nr. 1.
Art. 5. - Unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 pot funcţiona numai dacă
sunt supuse controalelor oficiale sanitar-veterinare.
Art. 6. - In vederea asigurării controlului oficial
sanitar-veterinar, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi unităţile prevăzute
la pct. I din anexa nr. 1
încheie contracte conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 7. - (1) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru
siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, stabilesc
numărul de personal de specialitate necesar fiecărei unităţi menţionate la pct.
I din anexa nr. 1, în funcţie
de specificul activităţii acesteia, de capacitatea de producţie, fluxul
tehnologic şi de sistemul de organizare.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, desemnează
circumscripţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor în a cărei
subordine se desfăşoară activitatea de control oficial sanitar-veterinar a
personalului de specialitate şi numesc medicul veterinar de circumscripţie.
(3) Medicul veterinar de circumscripţie
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor întocmeşte prezenţa
personalului de specialitate din subordine, vizează documentul justificativ
prevăzut în anexa nr. 3 şi îl depune la direcţia sanitar-veterinară şi pentru
siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. 8. - (1) Sumele virate de către unităţi în contul
direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, ca urmare a efectuării controalelor
oficiale sanitare veterinare, sunt gestionate separat în contabilitate şi se
constituie ca fonduri extrabugetare, care se utilizează conform legii.
(2) In limita sumelor încasate potrivit prevederilor prezentului ordin, direcţiile sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
angajează personalul de specialitate necesar pentru efectuarea controlului
oficial sanitar-veterinar, în unităţile menţionate la pct. I din anexa nr. 1, în condiţiile legii, în
baza unui contract individual de muncă pe perioadă determinată.
Art. 9. - Direcţia sanitar-veterinară şi pentru
siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, în primele
5 zile lucrătoare ale lunii curente, înaintează unităţilor documentele de plată
pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar efectuat în luna
precedentă, care conţin sumele stabilite pe baza documentului justificativ
întocmit şi semnat de personalul de specialitate din unitate şi de
reprezentantul legal al unităţii şi vizat de medicul veterinar al
circumscripţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui
subordine îşi desfăşoară activitatea.
Art. 10. - In vederea asigurării personalului de specialitate
pentru desfăşurarea corespunzătoare a controlului oficial sanitar-veterinar în
unităţile prevăzute la pct. I din
anexa nr. 1, care desfăşoară activităţi discontinue, unităţile comunică
săptămânal direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, programul de activitate.
Art. 11. - Pentru buna desfăşurare a controlului
oficial sanitar-veterinar, în conformitate cu prevederile legale, unităţile pun
la dispoziţia personalului de specialitate documentele şi înregistrările
privind siguranţa alimentelor, prevăzute de legislaţia sanitară veterinară.
Art. 12. - In prima zi lucrătoare a lunii, personalul
de specialitate din unitate întocmeşte şi înaintează medicului veterinar de
circumscripţie, spre avizare, documentul justificativ care cuprinde sumele
calculate conform tarifului legal prevăzut la pct. II din anexa nr. 1 pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar desfăşurată de personalul de specialitate în unitate, pentru
luna precedentă, şi care constituie actul oficial în baza căruia direcţia
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti, întocmeşte formalităţile de plată pe care le transmite
la unitate.
Art. 13. - Unităţile virează în contul direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, sumele calculate pentru activitatea de control oficial
sanitar-veterinar desfăşurată de personalul de specialitate în luna precedentă,
în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data primirii documentelor de
plată.
Art. 14. - Personalul de specialitate care realizează
controlul oficial sanitar-veterinar în unităţile prevăzute la pct. I din anexa nr. 1 este subordonat tehnic şi
administrativ direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar de
circumscripţie sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, şi are, în
principal, următoarele obligaţii:
a) îşi desfăşoară activitatea conform prevederilor
actelor normative din domeniul sanitar-veterinar, precum şi altor prevederi
legale în vigoare;
b) îşi desfăşoară activitatea cu respectarea
prevederilor contractului semnat de unitate cu direcţia sanitar-veterinară şi
pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti;
c) verifică implementarea procedurilor bazate pe
principiile privind analiza riscurilor şi punctele critice de control (H.A.C.C.P.) şi a trasabilităţii
şi are responsabilitatea de a urmări remedierea deficienţelor constatate;
d) întocmeşte şi înaintează la direcţia
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti, prin medicul veterinar de circumscripţie
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor, la termenele şi în
condiţiile stabilite de aceasta, situaţiile şi documentele solicitate, precum
şi pe cele prevăzute de reglementările în vigoare;
e) întocmeşte şi înaintează reprezentantului legal al
unităţii rapoarte săptămânale cu privire la deficienţele constatate;
f) păstrează confidenţialitatea activităţii
desfăşurate în unitate, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
Art. 15. - Personalul de specialitate poartă întreaga
răspundere pentru activitatea prestată, pentru deciziile luate, precum şi
pentru documentele şi situaţiile întocmite.
Art. 16. - Refuzul unităţii de a semna cu direcţia
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană, respectiv a
municipiului Bucureşti, contractul pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar sau refuzul de
plată al acestuia timp de 30 de zile calendaristice conduce la retragerea
personalului de specialitate din unitate şi la pierderea dreptului de
funcţionare a acesteia până la intrarea în legalitate.
Art. 17. - Nu este permisă rambursarea directă sau
indirectă către medicii veterinari a sumelor ce reprezintă cuantumul tarifelor
pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar.
Art. 18. - In cazul în care unitatea nu virează, în
termen de 60 de zile, direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa
alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sumele ce reprezintă
cuantumul tarifelor pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar,
direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor acţionează unitatea
în instanţă pentru obligarea acesteia la plata sumelor datorate, precum şi a
penalităţilor aferente acestora.
Art. 19. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta normă sanitară veterinară.
ANEXA Nr. 1 la norma
sanitară veterinară
I. Categoriile de unităţi care produc alimente de origine animală
pentru care se percep tarife pentru acţiunile de control oficial
sanitar-veterinar
A. Carne de ungulate domestice (cabaline, bovine,
suine, ovine şi caprine):
1. abator;
2. unitate de tranşare.
B. Carne de pasăre şi de lagomorfe:
1. abator;
2. unitate de tranşare.
C. Carne de vânat de crescătorie:
1. abator;
2. unitate de tranşare.
D. Carne de vânat sălbatic:
1. unitate care manipulează carne de vânat sălbatic;
2. unitate de tranşare.
E. Carne tocată, preparată şi carne separată mecanic:
1. unitate carne tocată;
2. unitate carne preparată;
3. unitate carne separată mecanic.
F. Produse din carne:
1. unitate de procesare;
2. carmangerie;
3. măcelărie.
G. Peşte şi produse din pescuit comercial şi de
acvacultura:
1. unitate produse proaspete din pescuit (cherhana);
2. unitate procesare produse din pescuit;
3. piaţa de desfacere a produselor de pescuit
comercial şi de acvacultura;
4. centru de colectare peşte;
5. punctele de debarcare.
H. Lapte crud şi produse din lapte:
1. unitate de procesare a laptelui materie primă;
2. unitate de procesare a produselor din lapte.
I. Unităţi cu activităţi
generale:
1. depozit frigorific
independent/depozite produse de origine animală;
2. piaţa angro;
3. unitate de reambalare.
II. Tarife percepute
pentru activitatea de control oficial sanitar-veterinar al activităţilor din
unităţile care produc alimente de origine animală
Activitate
|
Specificaţie
|
Tariful
|
1. Abatorizare
|
a) carne de vită de la:
|
|
- bovine adulte
|
- 5 euro/animal
|
- tineret bovin
|
- 2 euro/animal
|
b) solipede şi ecvidee
|
- 3 euro/animal
|
c) carne de porc: animale cu greutatea carcasei:
|
|
- mai mică de 25 kg
|
- 0,5 euro/animal
|
- egală sau mai mare de 25 kg
|
- 1 euro/animal
|
d) carne de oaie şi carne de capră, animale cu greutatea
carcasei:
|
|
- mai mică de 12 kg
|
- 0,15 euro/animal
|
- egală sau mai mare de 12 kg
|
- 0,25 euro/animal
|
e) carne de pasăre:
|
|
- pui broiler
|
- 0,01 euro/animal
|
- găini şi bibilici
|
- 0,005 euro/animal
|
Activitate
|
Specificaţie
|
Tariful
|
|
- rate si gâşte
|
- 0,01 euro/animal
|
- curci
|
- 0,025 euro/animal
|
- carne de iepure de fermă
|
- 0,005 euro/animal
|
2. Tranşare
|
a) carne de vită, carne de viţel, carne de porc, carne de solipede/ecvidee, carne de oaie şi
carne de capră (carcasă, semicarcasă si sferturi)
|
- 2 euro/tonă
|
b) carne de pasăre si carne de iepure de fermă
|
- 1,5 euro/tonă
|
c) carne de vânat de fermă si carne de vânat sălbatic:
|
|
- păsări vânat mic si vânat terestru
|
- 1,5 euro/tonă
|
- carne de ratite (struţ, emu, nandu)
|
- 3 euro/tonă
|
- carne de mistreţ şi de rumegătoare
|
- 2 euro/tonă
|
3. Procesarea cărnii
|
- produse din carne, carne tocată şi carne preparată
|
- 1 euro/tonă materie primă recepţionată
|
4. Procesarea cărnii de vânat
|
a) păsări vânat mic
|
- 0,005 euro/animal
|
b) vânat mic terestru
|
- 0,01 euro/animal
|
c) ratite (struţ)
|
- 0,5 euro/animal
|
d) mamifere terestre: - mistreţ
|
- 1,5 euro/animal
|
- rumegătoare
|
- 0,5 euro/animal
|
5. Procesarea laptelui
|
- lapte materie primă intrat la procesare
|
- 1 euro/tonă până la 30 de tone
|
- 0,5 euro/tonă peste limita de 30 de tone
|
6. Producerea şi punerea pe piaţă a produselor de pescuit comercial si acvacultura
|
a) prima punere pe piaţă a produselor de pescuit comercial şi de
acvacultura
|
- 1 euro/tonă pentru primele 50 de tone valorificate lunar
|
- 0,5 euro/tonă peste limita de 50 de tone
|
b) prima vânzare pe piaţa de peşte a produselor de pescuit
comercial şi acvacultura
|
- 0,5 euro/tonă pentru primele 50 de tone recepţionate
lunar
|
- 0,25 euro/tonă peste limita de 50 de tone
|
c) prima vânzare în cazul lipsei gradării sau al gradării
insuficiente pentru prospeţime şi/sau dimensiune, în
conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei nr. 103/76 si ale
Regulamentului Comisiei nr. 104/76
|
- 1 euro/tonă pentru primele 50 de tone valorificate lunar
|
- 0,5 euro/tonă peste limita de 50 de tone
|
d) procesarea produselor de pescuit
comercial şi de acvacultura
|
- 0,5 euro/tonă peşte intrat la procesare
|
7. Activităţi generale
|
- produse de origine animală recepţionate
|
- 0,5 euro/tonă produse de origine animală recepţionate
|
NOTĂ:
a) In cazul unităţilor de procesare a cărnii cu sală
de tranşare, pentru carnea intrată la tranşare (carcase, semicarcase şi
sferturi de bovine, porcine, ovine şi caprine) se aplică numai tariful prevăzut
la pct. 2.
b) Pentru unităţile de procesare a cărnii independente
fără abatorizare şi tranşare, carmangerii şi măcelării, se aplică numai tariful
de la pct. 3.
c) In cazul în care în aceeaşi unitate se desfăşoară
activităţi de abatorizare, tranşare şi procesare a cărnii,se aplică numai
tarifele prevăzute la pct. 1 şi 2.
d) Pentru unităţile de tranşare, restul materiei prime
se tarifează ca la pct. 3.
e) Tariful pentru unităţile prevăzute la pct. I nu poate fi mai mic de 50 euro/lună şi
mai mare de 5.000 euro/lună, cu excepţia unităţilor de procesare a cărnii, unde
tariful nu poate fi mai mare de 2.000 euro/lună.
f) Produsele de origine animală depozitate în
depozite integrate în unităţile producătoare, precum şi în alte depozite
autorizate sanitar-veterinar aparţinând aceleiaşi unităţi, aflate în aceeaşi
localitate şi în alte localităţi, precum şi produsele de origine animală
livrate de unitatea producătoare altei unităţi in baza unui contract de
franciza nu se tarifează.
g) In cazul în care fermele piscicole aparţin
aceleiaşi unităţi de procesare, se percepe numai tariful prevăzut la pct. 6 lit. d).
ANEXA Nr. 2 la norma sanitară veterinară
CONTRACT
nr.............., încheiat la data de..............,
pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar
I. Baza legală
Prezentul contract se încheie, în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/2004 privind
organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările
şi completările ulterioare, Hotărârii Guvernului nr. 130/2006 privind
organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru
Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările
şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.......................... din data de.....................
II. Părţile
contractante
Intre Direcţia Sanitar-veterinară şi pentru Siguranţa
Alimentelor ....................., cu sediul în ........................, cod fiscal
nr........................................, având contul
nr................................, deschis la
....................................., reprezentată
prin director executiv ..........................., denumit în continuare prestator,
şi Societatea Comercială ............................................ - S.R.L., cu sediul în ..................................................,
înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr...........................................,
C.U.I......................................., cont IBAN
nr..........................., deschis la ...................,
reprezentată de .................................., în
calitate de ................, cu obiect de activitate ......................,
cod CAEN ..............., denumită în continuare beneficiar, se încheie prezentul contract pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar,
pentru activitatea de producţie desfăşurată de beneficiar, cu respectarea
următoarelor clauze:
III. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului
constă în asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar de către prestator,
pentru activitatea de producţie pe care o desfăşoară beneficiarul, în unitatea
de procesare, conform prevederilor legale menţionate.
IV. Durata contractului
Art. 2. - Prezentul contract se încheie pentru o
perioadă determinată, respectiv până la data de 31 decembrie 2007.
V. Preţul
contractului
Art. 3. - (1) Tariful este cel prevăzut la pct. II din anexa nr. 1 la Norma sanitară
veterinară privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial
sanitar-veterinar efectuat de către personalul de specialitate în unităţile
care produc alimente de origine animală, aprobată prin Ordinul preşedintelui
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.
64/2007. Plata acestui tarif se va face în lei, la cursul oficial al Băncii
Naţionale a României din ziua plăţii.
(2) Tariful se va plăti prin ordin de plată, în termen
de maximum 10 zile de la data primirii documentelor de plată, pentru asigurarea
controlului sanitar-veterinar pentru marfa controlată în luna precedentă de
personalul de specialitate, angajat de către prestator pentru activitatea de
control oficial sanitar-veterinar, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(3) Nu este permisă rambursarea directă sau indirectă
de către beneficiar a tarifelor pentru asigurarea controlului oficial
sanitar-veterinar în alt mod decât cel stabilit prin prezentul contract.
(4) Sumele aferente activităţii productive din luna
precedentă se stabilesc pe baza documentului justificativ (decont) întocmit şi
semnat de personalul de specialitate şi de reprezentantul legal al unităţii
(beneficiarul) şi vizat de către medicul veterinar al circumscripţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în a cărui subordine directă
îşi desfăşoară activitatea.
(5) Nerespectarea termenelor de plată stabilite dă
dreptul prestatorului de a calcula şi solicita penalităţi de întârziere, în
conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
(6) Nu se vor percepe tarife pentru perioada în care
beneficiarul, din motive obiective, nu desfăşoară activitate.
VI. Drepturile şi
obligaţiile părţilor
Art. 4. - Prestatorul are următoarele drepturi şi
obligaţii:
a) să asigure personalul de specialitate necesar
beneficiarului în funcţie de specificul activităţii acestuia, de capacitatea de
producţie, de fluxul tehnologic şi de sistemul de organizare.
In unităţile de procesare a cărnii sau a laptelui
controlul oficial sanitar-veterinar este asigurat de către un medic veterinar
sau, în funcţie de specificul activităţii, de mai mulţi, cu acordul
beneficiarului;
b) să urmărească achitarea sumelor reprezentând
contravaloarea activităţii productive desfăşurate, calculată conform tarifelor
prevăzute în anexa nr. 1 pct. II la Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 64/2007, virate de către beneficiar, ce
trebuie gestionate separat în contabilitate şi se constituie ca fonduri
extrabugetare, care se utilizează conform legii;
c) în cazul în care unitatea nu virează direcţiei
sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, sumele ca urmare a efectuării controlului oficial
sanitar-veterinar, direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor
judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, acţionează unitatea în instanţă
pentru obligarea la plata sumelor datorate;
d) în situaţia în care beneficiarul nu este de acord
cu suma pretinsă de prestator, acesta înştiinţează prestatorul în termen de 5
zile de la data primirii facturii;
e) să păstreze confidenţialitatea activităţii
desfăşurate în unitate, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, în caz
contrar răspunderea revenind angajatorului, potrivit legii.
Art. 5. - Beneficiarul are următoarele obligaţii:
a) notifică imediat în scris prestatorul cu privire la
perioada în care unitatea nu desfăşoară activitatea;
b) pentru buna desfăşurare a controlului oficial
sanitar-veterinar, în conformitate cu prevederile legale, unităţile asigură
condiţii corespunzătoare. Unităţile pun la dispoziţia personalului de
specialitate documentele şi înregistrările privind siguranţa alimentelor
prevăzute de legislaţia sanitară veterinară;
c) virează în contul direcţiei sanitar-veterinare şi
pentru siguranţa alimentelor sumele calculate de aceasta pentru activitatea de
control oficial sanitar-veterinar desfăşurată de personalul de specialitate în
luna precedentă, în termen de 10 zile de la data primirii documentelor de
plată, dacă situaţia justificativă pe baza căreia au fost întocmite este
semnată şi de beneficiar.
VII. Incetarea contractului
Art. 6. - (1) Prezentul contract îşi încetează efectele
de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia instanţei judecătoreşti
competente, în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
a) beneficiarul este declarat în stare de
incapacitate de plată sau a fost declanşată procedura de lichidare (faliment),
iar procesul de producţie încetează;
b) acordul de voinţă al părţilor semnatare;
c) retragerea autorizaţiei de funcţionare.
(2) Partea care invocă o cauză de încetare a
prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte părţi, cu cel puţin
30 de zile înainte de data la care încetarea urmează să-şi producă efectele.
(3) Incetarea prezentului contract nu va avea niciun
efect asupra obligaţiilor deja scadente între părţile contractante.
VIII. Forţa majoră
Art. 7. - (1) Niciuna dintre părţile contractante nu
răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător
total sau parţial a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului
contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei
respective a fost cauzată de forţa majoră astfel cum este definită de lege.
(2) Partea care invocă forţa
majoră este obligată să notifice celeilalte părţi, în termen de 72 de ore,
producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării
consecinţelor lui.
(3) Dacă în termen de 30 de zile de la producere
evenimentul respectiv nu încetează, părţile au dreptul să-şi notifice, în
scris, încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreuna dintre ele
să pretindă daune-interese.
IX. Notificări
Art. 8. - In accepţiunea părţilor contractante, orice
notificare adresată de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinită
dacă va fi transmisă la adresa/sediul prevăzută/prevăzut în partea introductivă
a prezentului contract.
X. Litigii
Art. 9. - (1) Părţile au convenit ca toate
neînţelegerile privind valabilitatea prezentului contract sau rezultate din
interpretarea, executarea ori încetarea acestuia să fie rezolvate pe cale
amiabilă, de reprezentanţii lor, în termen de 10 zile de la apariţia lor.
(2) In cazul în care nu este posibilă rezolvarea
litigiilor pe cale amiabilă, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti
competente.
XI. Clauze finale
Art. 10. - Modificarea prezentului contract se face
numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante. Prezentul
contract a fost încheiat în două exemplare originale,
câte unul pentru fiecare parte.
Prestator,
Direcţia Sanitar-veterinară şi pentru Siguranţa
Alimentelor
..............................................................................................
Beneficiar,
Societatea Comercială
....................................
Director executiv,
..............................
Reprezentant,
..............................
Consilier juridic,
..............................
ANEXA Nr. 3 la norma sanitară veterinară
Unitatea
.....................................................
Nr..................... data
.................................
I
.................................................................
Cont bancar ...............................................
Nr. de înregistrare la registrul comerţului
...................................................................
Vizat
Medic veterinar circumscripţie
sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor
......................................................................................................
DOCUMENT JUSTIFICATIV
cuprinzând sumele stabilite conform tarifelor legale
pentru asigurarea controlului oficial sanitar-veterinar pentru luna..................anul........
1. Unitatea este autorizată/înregistrată
sanitar-veterinar pentru activitatea de:
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
2. Personal sanitar-veterinar existent în unitate:
- medici veterinari
.............................................
3. Unitatea a desfăşurat în luna
............................. anul ........... activitatea de:
I. Abatorizare
Specia
|
Nr. capete
|
Tarif/animal
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Tranşare
Specia
|
Cantitate/tone materie primă intrată la tranşare
|
Tarif/tonă materie primă intrată la
tranşare
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. Procesarea cărnii (produse din carne, carne
tocată, carne preparată, carne separată mecanic)
Cantitate/tone materie primă
recepţionată
|
Tarif/tonă materie primă
recepţionată
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
IV. Procesare carne vânat
Specia
|
Nr. capete
|
Tarif/animal
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V. Prelucrare lapte
Cantitate/tone lapte materie primă
intrată la procesare
|
Tarif/tonă lapte materie primă
intrată la procesare
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Producţie de peşte
(categorii: unitate procesare, cherhana, piaţă desfacere, centru de colectare
peşte, punct de debarcare)
Categorie
|
Cantitate/tone peşte intrat la
procesare
|
Tarif/tonă
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VII. Activităţi generale (categorii: depozit frigorific
independent/depozite pentru produse de origine animală, piaţă angro, unitate de
reambalare)
Categorie
|
Cantitate/tone produse de origine
animală recepţionate
|
Tarif/tone produse de origine animală recepţionate
|
Tarif total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Număr de ore de activitate desfăşurată de către
personalul sanitar-veterinar de stat existent: - medici veterinari
Intocmit
Medic veterinar oficial
.......................................
Reprezentant legal al
unităţii,
.................................................
Prezentul document constituie actul oficial în baza
căruia Direcţia Sanitar-veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor
.......................... întocmeşte formalităţile de plată către unitate.