HOTARARE Nr. 26 din 4 ianuarie 2001
privind stabilirea atributiilor Secretariatului General al Guvernului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 28 din 16 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 4
alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea
unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al
Guvernului,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului functioneaza ca structura in
aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridica, avand rolul de a
asigura derularea operatiunilor tehnice aferente actelor de guvernare si
rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice si tehnice ale
activitatii Guvernului, precum si reprezentarea Guvernului in fata instantelor
judecatoresti.
(2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este in municipiul Bucuresti,
Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 2
Secretariatul General al Guvernului indeplineste functiile prevazute la
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea
unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al
Guvernului si constituie elementul de legatura si de stabilitate a guvernarii.
Art. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmatoarele atributii
principale:
a) asigurarea armonizarii proiectelor de acte normative inaintate de
ministere;
b) urmarirea modului de realizare a Programului de guvernare;
c) asigurarea in domeniul sau de activitate a relatiilor cu Parlamentul si
cu ministerele;
d) organizarea si pregatirea sedintelor Guvernului;
e) asigurarea respectarii procedurilor privind pregatirea, elaborarea,
avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative care se inainteaza
Guvernului, precum si a procedurilor de supunere spre adoptare a acestora,
potrivit reglementarilor in vigoare;
f) asigurarea reprezentarii Guvernului in fata instantelor judecatoresti,
impreuna cu ministerele care au obligatia de a pune in executare hotararile
Guvernului impotriva carora s-au formulat actiuni in justitie;
g) urmarirea indeplinirii de catre organele de specialitate ale
administratiei publice centrale a masurilor si a sarcinilor stabilite in cadrul
sedintelor Guvernului;
h) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al
Guvernului;
i) elaborarea si urmarirea realizarii planului de investitii, in domeniul
sau de activitate;
j) executarea operatiunilor financiare privind fondurile aprobate in
bugetul acestuia, destinate realizarii actiunilor initiate de structurile din
aparatul de lucru al Guvernului;
k) organizarea si desfasurarea actiunilor de relatii externe si de protocol
la nivelul Guvernului, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe;
l) coordonarea activitatii unitatilor care functioneaza sub autoritatea sa;
m) elaborarea sau avizarea, dupa caz, a proiectelor de acte normative in
domeniul sau de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste orice alte atributii
specifice, stabilite prin decizie a primului-ministru sau prevazute de alte
acte normative.
Art. 4
In exercitarea atributiilor sale Secretariatul General al Guvernului
colaboreaza cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale,
cu alte institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si
juridice.
Art. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit in continuare
ministru, ajutat de unul sau de mai multi secretari de stat numiti prin decizie
a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezinta Secretariatul General al Guvernului in relatiile
cu ministerele si cu celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte
institutii si autoritati publice, precum si cu persoanele fizice si juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru
aparatul de lucru al Guvernului.
(4) In exercitarea atributiilor care ii revin ministrul emite ordine si
instructiuni, in conditiile legii.
(5) Atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al
ministrului.
Art. 6
Ministrul si secretarii de stat sunt salarizati potrivit anexei nr. II/2 la
Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in
sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de
demnitate publica, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7
(1) Ministrul asigura directa coordonare a activitatii organelor de
specialitate ale administratiei publice centrale prevazute in anexa nr. 1.
(2) Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile prevazute
de lege pentru ministerul de resort fata de regiile autonome prevazute in anexa
nr. 2.
(3) In coordonarea ministrului, precum si sub autoritatea Secretariatului
General al Guvernului pot fi date sau trecute, dupa caz, si alte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale ori regii autonome decat cele
prevazute la alin. (1) si (2).
Art. 8
(1) Structura organizatorica a Secretariatului General al Guvernului se
aproba prin decizie a primului-ministru.
(2) In structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza
directii generale, directii, servicii, sectoare si birouri.
(3) Oficiul pentru gestionarea relatiilor cu Republica Moldova se
organizeaza si functioneaza la nivel de directie.
(4) Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atributiile
si sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba
prin ordin al ministrului.
Art. 9
(1) Statul de functii si structura posturilor pe compartimente, incadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu
ori, dupa caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Numarul maxim de posturi al Secretariatului General al Guvernului se
stabileste prin decizie a primului-ministru, cu incadrarea in numarul maxim de
posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului incadrat in
Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fisa postului, elaborata
in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare.
Art. 10
(1) Incadrarea, in noua structura organizatorica, a personalului existent
la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se face in limita numarului
maxim de posturi aprobat pentru Secretariatul General al Guvernului, potrivit
art. 9 alin. (2), pe criterii de competenta profesionala si de nivel de
pregatire.
(2) Incadrarea in limita numarului de posturi aprobat se realizeaza in
maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 11
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este
salarizat potrivit anexei nr. I (cap. II/B) si anexei nr. VI/2 (cap. A) la
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a
salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.
(2) In functie de necesitati pot fi utilizate si functii dintre cele
prevazute in anexa nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000.
Art. 12
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 13
In cuprinsul Regulamentului privind procedurile pentru pregatirea,
elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de acte normative care se
inainteaza Guvernului, precum si procedurile de supunere spre adoptare a
acestora, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 400/2000, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 14 iunie 2000, precum si
in cuprinsul altor hotarari ale Guvernului in vigoare la data publicarii
prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sintagmele
"secretar general al Guvernului" si "secretar general adjunct al
Guvernului" se inlocuiesc cu sintagmele "ministru pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului", respectiv "secretar de stat
la Secretariatul General al Guvernului".
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
ORGANELE DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRATIEI PUBLICE CENTRALE
a caror activitate este coordonata in mod direct de ministrul pentru
coordonarea Secretariatului General al Guvernului
1. Oficiul pentru Recuperarea Creantelor Bancare
2. Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptii
3. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
ANEXA 2
REGIILE AUTONOME
fata de care Secretariatul General al Guvernului indeplineste atributiile
prevazute de lege pentru ministerul de resort
1. Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de
Stat"
2. Regia Autonoma "Locato".