HOTARARE Nr. 287 din 8 martie 2001
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 126 din 14 martie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea
Ministerului Sanatatii si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, se modifica si se completeaza dupa cum
urmeaza:
1. Punctele 31 si 36 ale articolului 3 vor avea urmatorul cuprins:
"31. aproba, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei,
metodologia privind angajarea, transferarea si detasarea medicilor,
farmacistilor, biochimistilor, biologilor si chimistilor, precum si a altui
personal cu studii superioare din unitatile sanitare publice;
........................................................................
36. stabileste strategiile si asigura desfasurarea programelor pentru
formarea si pregatirea profesionala a personalului medico-sanitar, in
colaborare cu institutii sau organizatii profesionale, guvernamentale sau
neguvernamentale, ale medicilor, farmacistilor si asistentilor medicali, prin
finantare din venituri extrabugetare. Din veniturile incasate pentru examene si
concursuri se acopera cheltuielile materiale ocazionate de realizarea
programelor pentru formarea si pregatirea profesionala a personalului
medico-sanitar, inclusiv plata drepturilor personalului incadrat cu conventie
civila, stabilite conform reglementarilor legale in vigoare. Veniturile si
cheltuielile aferente acestor activitati vor fi evidentiate si contabilizate in
mod distinct, potrivit prevederilor legale. Disponibilitatile aflate in cont la
finele anului, dupa scaderea obligatiilor de plata si a incasarilor anticipate,
se fac venit la bugetul de stat."
2. Dupa punctul 44 al articolului 3 se introduce punctul 44^1 cu urmatorul
cuprins:
"44^1. indeplineste activitati de audit intern in conformitate cu
prevederile Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind auditul intern si
controlul financiar preventiv."
3. Punctele 34 si 45 ale articolului 3 se abroga.
4. Articolul 3 se completeaza cu alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative
in domeniul sau de activitate."
5. Dupa articolul 3 se introduce articolul 3^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 3^1
Personalul didactic din invatamantul superior medical si farmaceutic de
stat si privat poate desfasura activitate integrata, pe perioada determinata,
de acordare de servicii medicale si prescriere de medicamente, de cercetare
stiintifica medicala si farmaceutica si de invatamant, in spitalele clinice,
institutele si centrele medicale. Conditiile de desfasurare a activitatii
integrate, precum si plata acestei activitati se stabilesc prin contractul-cadru
incheiat intre Ministerul Sanatatii si Familiei si Ministerul Educatiei si
Cercetarii, in conditiile art. 79 din Legea invatamantului nr. 84/1995,
republicata."
6. Articolul 4 se completeaza cu alineatul (6) cu urmatorul cuprins:
"(6) In exercitarea atributiilor sale ministrul sanatatii si familiei
emite ordine, norme si instructiuni."
7. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) In cadrul structurii organizatorice prevazute in anexa nr. 1, prin
ordin al ministrului sanatatii si familiei se pot organiza servicii, birouri
sau colective temporare, stabilindu-se numarul posturilor de conducere."
8. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin Secretariatul de
Stat pentru Persoanele cu Handicap colaboreaza cu autoritatile publice romane
si straine, cu organizatiile neguvernamentale romane si internationale, precum
si cu alte persoane juridice care desfasoara activitati autorizate in domeniul
protectiei speciale a persoanelor cu handicap, in orice problema de interes
reciproc."
9. Articolul 12 se completeaza cu alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
"(4) Unitatile din subordinea Secretariatului de Stat pentru
Persoanele cu Handicap, finantate de la bugetul de stat, sunt prevazute in
anexa nr. 4."
10. Alineatul (2) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap este condus
de un secretar de stat care functioneaza in structura Ministerului Sanatatii si
Familiei. Ministrul sanatatii si familiei poate delega secretarului de stat
competente privind emiterea de ordine, norme si instructiuni specifice
activitatii privind protectia speciala a persoanelor cu handicap."
11. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta hotarare."
12. Articolul 17 se completeaza cu alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Bunurile mobile si imobile aflate in dotarea unitatilor
desfiintate prin reorganizarea Ministerului Sanatatii, precum si drepturile si
obligatiile acestor unitati se preiau de Ministerul Sanatatii si Familiei pe
baza de protocol si pe baza darii de seama contabile, incheiate la data de 31
decembrie 2000."
13. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga: Hotararea
Guvernului nr. 740/1997 cu privire la organizarea invatamantului
postuniversitar medical si farmaceutic uman, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 321 din 20 noiembrie 1997; Hotararea Guvernului nr.
939/1997 privind reorganizarea si functionarea Secretariatului de Stat pentru
Handicapati, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 5 din 9
ianuarie 1998; Hotararea Guvernului nr. 1.147/2000 privind infiintarea
Institutului Clinic de Urologie "Prof. dr. Th. Burghele" Bucuresti,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 21 noiembrie
2000; Hotararea Guvernului nr. 1.296/2000 privind infiintarea Institutului
Clinic "Octavian Fodor" Cluj-Napoca, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 678 din 19 decembrie 2000; Hotararea Guvernului nr.
1.332/2000 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 698 din 27 decembrie
2000; Hotararea Guvernului nr. 1.376/2000 privind infiintarea Institutului
Clinic Medical Targu Mures, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 696 din 27 decembrie 2000; Hotararea Guvernului nr. 1.377/2000 privind
infiintarea Institutului Clinic de Psihiatrie si Sanatate Mintala Bucuresti,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 696 din 27 decembrie
2000, precum si orice alte dispozitii contrare.
14. Anexa nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Sanatatii si
Familiei" si anexa nr. 2 "Lista cuprinzand unitatile aflate in
subordinea, sub autoritatea si in coordonarea Ministerului Sanatatii si
Familiei" se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta
hotarare.
15. Dupa anexa nr. 3 se introduce anexa nr. 4 "Unitati in subordinea
Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, finantate de la bugetul
de stat", al carei cuprins este redat in anexa nr. 3 la prezenta hotarare.
Art. 2
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 3
Hotararea Guvernului nr. 22/2001, cu modificarile si completarile aduse
prin prezenta hotarare, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Oana,
secretar de stat
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 175
(exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului)
ORGANIGRAMA
Ministerului Sanatatii si Familiei
________________ ______________ .......................
->|SECRETAR GENERAL|_______________| MINISTRU |____: CABINET
MINISTRU :
| |________________| | |______________| | :.....................:
| ________________ | _________________ | | | _____________________
| |DIRECTIA RELATII| | |DIRECTIA GENERALA| | | |__|COLEGIUL MINISTERULUI|
|__| PUBLICE, | | |DE PERFECTIONARE | | | |_____________________|
| | ADMINISTRATIV | | |POSTUNIVERSITARA | | | _____________________
| | SI INFORMATICA | | | A MEDICILOR, | | |_______| CONSILIER DIPLOMATIC|
| |________________| |__| FARMACISTILOR SI| | | |_____________________|
| | | ASISTENTILOR | | | _____________________
| | | MEDICALI | | | | CORPUL DE CONTROL SI|
| | |_________________| | |_______| AUDIT INTERN AL |
| | _________________ | | | MINISTRULUI*) |
| ________________ | |DIRECTIA GENERALA| | | |_____________________|
| | DIRECTIA | | | MANAGEMENT, | | | _____________________
|__| LEGISLATIE | |__|RESURSE UMANE SI | | | |PURTATORUL DE CUVANT |
| SI CONTENCIOS | | CONCURSURI | | |_______|SI RELATII MASS-MEDIA|
|________________| |_________________| | |_____________________|
|
________________________________|__________________________
| | | |
________v_______ ________v_______ ________v_______ |
|SECRETAR DE STAT||SECRETAR DE STAT| |SECRETAR DE STAT| |
| PENTRU RELATIA || INTEGRARE | | ASISTENTA | |
->| CU PARLAMENT || EUROPEANA SI |<- | MEDICALA |<-
|
| | || RELATII EXTERNE| | | | | |
| |________________||________________| | |________________| | |
| ____________ ____________ | ____________ | |
| | RELATII CU | | DIRECTIA | | | DIRECTIA | | ______v______
|______| PARLAMENT| | INTEGRARE | | | ASISTENTA | | | SECRETAR DE |
| |____________| |EUROPEANA SI|__| |FAMILIALA SI|__| | STAT PENTRU
|
| ____________ | ARMONIZARE | | | SOCIALA | | |PERSOANELE
CU|
| | SERVICIUL | | LEGISLATIVA| | |____________| | | HANDICAP
|
| | RELATII CU | |____________| | ____________ |
|_____________|
|______|SINDICATE SI| ____________ | | DIRECTIA | | :
| PATRONAT | | DIRECTIA | | | GENERALA DE| | :
|____________| | PENTRU | | | ASISTENTA |__| :
| PRIVATIZARE| | | MEDICALA SI| | :
| SI RELATII | | |FARMACEUTICA| | :
| CU |__| |____________| | :
|INVESTITORII| | ____________ | :
| STRAINI SI | | | DIRECTIA | | :
| AUTOHTONI | | | GENERALA A |__| :
|____________| | | BUGETULUI | | :
____________ | |____________| | :
| DIRECTIA | | ____________ | :
| RELATII |__| | DIRECTIA | | ______:______
| EXTERNE | | GENERALA DE| |
|SECRETARIATUL|
|____________| | SANATATE |__| | DE STAT
|
| PUBLICA | | | PENTRU
|
|____________| | |PERSOANELE
CU|
____________ | | HANDICAP
|
| INSPECTIA | |
|_____________|
| SANITARA |__|
| DE STAT | |
|____________| |
____________ |
| DIRECTIA | |
| PENTRU | |
| PROBLEME |__|
| SPECIALE |
| SI NATO |
|____________|
------------
*) Se organizeaza ca directie
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Sanatatii si Familiei
A. Unitati aflate in subordinea Ministerului Sanatatii si Familiei
_____________________________________________________________________________
Nr.
crt. Denumirea unitatii
_____________________________________________________________________________
I. Unitati finantate de la bugetul de stat si din Fondul special de
solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap:
- Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, in subordinea
caruia functioneaza inspectoratele de stat teritoriale pentru
persoanele cu handicap
- Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat = 184
- Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul Fondului special de
solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap = 194
II. Unitati finantate integral de la bugetul de stat sau, dupa caz, din Fondul
special pentru sanatate publica:
1. Directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti
2. Institutul de Sanatate Publica Bucuresti
3. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Iuliu Moldovan"
Cluj-Napoca
4. Institutul de Sanatate Publica Iasi
5. Institutul de Sanatate Publica "Prof. dr. Leonida Georgescu"
Timisoara
6. Centrul de Sanatate Publica Targu Mures
7. Centrul de Sanatate Publica Sibiu
8. Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate Bucuresti
9. Institutul de Medicina Legala "Prof. dr. Mina Minovici"
Bucuresti
10. Institutul de Medicina Legala Iasi
11. Institutul de Medicina Legala Cluj-Napoca
12. Institutul de Medicina Legala Timisoara
13. Institutul de Medicina Legala Craiova
14. Institutul de Medicina Legala Targu Mures
15. Institutul National de Medicina Sportiva Bucuresti
16. Institutul National de Hematologie Transfuzionala
"Prof. dr. C.T. Nicolau" Bucuresti
17. Centrul de Calcul, Statistica Sanitara si Documentare Medicala Bucuresti
18. Academia de Stiinte Medicale Bucuresti
19. Oficiul Central de Stocare Bucuresti
20. Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie
21. Centrul-pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie
- Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la
nr. crt. 1 - 18 = 8.782
- Numarul maxim de posturi la unitatea prevazuta la nr. crt. 19 = 136
- Numarul maxim de posturi la unitatile prevazute la
nr. crt. 20 si 21 = 15
- Incadrarea in numarul maxim de posturi se realizeaza in termen de 45 de
zile de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
III. Unitati finantate din venituri extrabugetare prin sistemul de asigurari
sociale de sanatate si din transferuri de la bugetul de stat:
1. Institutul Oncologic "Prof. dr. Alexandru Trestioreanu"
Bucuresti
2. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
3. Institutul National de Gerontologie si Geriatrie "Ana Aslan"
Bucuresti
4. Institutul de Pneumoftiziologie "Prof. dr. Marius Nasta"
Bucuresti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului
"Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucuresti
6. Institutul National de Recuperare, Medicina Fizica si
Balneoclimatologie Bucuresti
7. Institutul de Fiziologie Normala si Patologica
"D. Danielopolu" Bucuresti
8. Institutul de Endocrinologie "C. I. Parhon" Bucuresti
9. Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
"Prof. dr. N. Paulescu" Bucuresti
10. Institutul de Boli Cerebrovasculare Bucuresti
11. Institutul de Boli Cardiovasculare "Prof. dr. C. C. Iliescu"
Bucuresti
12. Institutul Inimii "Prof. dr. Nicolae Stancioiu" Cluj-Napoca
13. Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals" Bucuresti
14. Institutul de Fonoaudiologie si Chirurgie Functionala O.R.L.
"Prof. dr. Sorin Hociota" Bucuresti
15. Institutul de Boli Cardiovasculare Timisoara
16. Institutul Clinic Fundeni Bucuresti
17. Institutul Clinic de Urologie si Transplant Renal Cluj-Napoca
18. Centrul de Cardiologie Iasi
19. Centrul de Boli Cardiovasculare Targu Mures
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul National de Acupunctura si Homeopatie Bucuresti
22. Statia Centrala de Salvare Bucuresti
IV. Unitati finantate din venituri extrabugetare si din alocatii de la
bugetul de stat:
- Agentia Nationala a Medicamentului Bucuresti
V. Unitati finantate din venituri extrabugetare*):
1. Statia de Verificare si Intretinere a Aparaturii Medicale Bucuresti
2. Institutul "Cantacuzino" Bucuresti
B. Unitati aflate sub autoritatea Ministerului Sanatatii si Familiei:
- Compania Nationala "Unifarm" - S.A. Bucuresti
C. Unitati aflate in coordonarea Ministerului Sanatatii si Familiei:
- Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Domeniul Patologiei
si Stiintelor Biomedicale "Victor Babes" Bucuresti
_____________________________________________________________________________
*) Pot primi sume de la bugetul de stat, pe baza de programe de sanatate.
ANEXA 3
UNITATILE
aflate in subordinea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap,
finantate de la bugetul de stat
Institutul National de Studii si Strategii privind Problemele Persoanelor
cu Handicap, cu un numar maxim de posturi de 40.