HOTARARE Nr.
109 din 18 februarie 2009
privind organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 126 din 2 martie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele obiective şi
atribuţii
Art. 1. - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală se
organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice
centrale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Finanţelor Publice, finanţată din bugetul de stat şi din venituri
proprii.
Art. 2. - In subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală funcţionează Garda Financiară, Autoritatea Naţională a
Vămilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, ca instituţii publice
cu personalitate juridică.
Art. 3. - Sediul principal al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală este în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală îşi desfăşoară
activitatea şi în alte sedii deţinute potrivit legii.
Art. 4. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
are următoarele obiective generale:
a) realizarea veniturilor bugetului general consolidat
din impozite, taxe, contribuţii sociale şi din orice
alte sume datorate bugetului de stat, prin îmbunătăţirea continuă a nivelului
conformării voluntare a contribuabililor;
b) aplicarea unitară a prevederilor legislaţiei
fiscale;
c) prestarea de servicii de informare şi asistenţă către contribuabili, în scopul înţelegerii şi
aplicării corecte a legislaţiei fiscale;
d) creşterea constantă a eficienţei colectării
veniturilor bugetare;
e) formarea de resurse umane competente şi motivate;
f) garantarea încrederii contribuabilului în integritatea şi imparţialitatea administraţiei fiscale;
g) prevenirea şi combaterea evaziunii şi fraudei
fiscale;
h) apărarea intereselor fiscale şi financiare ale
Uniunii Europene.
(2) In realizarea obiectivelor generale prevăzute la
alin. (1), Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are, în principal,
următoarele atribuţii:
1. elaborează şi aplică
procedurile privind plata voluntară şi stabilirea mijloacelor de plată,
împreună cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
2. elaborează şi aplică, prin
organele abilitate, proceduri privind alte modalităţi de stingere a
obligaţiilor bugetare pentru care este competentă;
3. participă la estimarea
veniturilor bugetare pe care le administrează şi face propuneri privind nivelul veniturilor ce pot fi colectate de la contribuabili, pe baza
datelor proprii, a indicatorilor macroeconomici, a
politicii fiscale şi a legislaţiei în vigoare privind impozitele, taxele,
contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare;
4. furnizează Ministerului
Finanţelor Publice informaţiile necesare fundamentării estimării veniturilor ce
pot fi colectate de la contribuabili;
5. repartizează la nivel
teritorial programul de încasări ale veniturilor bugetului general consolidat;
6. analizează permanent modul
de realizare a veniturilor bugetare pentru care este competentă;
7. furnizează structurilor
specializate ale Ministerului Finanţelor Publice informaţiile necesare
fundamentării calculului contribuţiei României la bugetul Uniunii Europene;
8. asigură aplicarea unitară,
corectă şi nediscriminatorie a prevederilor legislaţiei privind impozitele,
taxele, contribuţiile sociale şi celelalte venituri bugetare, colectarea
veniturilor bugetare, exercitarea prerogativelor stabilite prin lege, prin
aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, utilizarea
tehnologiilor noi în susţinerea managementului Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală şi îmbunătăţirea relaţiei cu contribuabilii;
9. participă la elaborarea proiectelor de norme
metodologice, a modificărilor şi completărilor aduse Codului fiscal şi Codului
de procedură fiscală, precum şi a altor legi, care conţin prevederi referioare
la impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general
consolidat, administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;
10. avizează proiecte de acte
normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor
bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor
sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentă;
11. participă, împreună cu direcţiile de specialitate
din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, la elaborarea proiectelor de acte
normative privind stabilirea veniturilor bugetare;
12. aplică, prin Autoritatea Naţională a Vămilor, în
domeniul vamal măsurile specifice rezultate din programele guvernamentale şi
din reglementările vamale, precum şi alte dispoziţii aplicabile mărfurilor
aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal;
13. aplică, prin Autoritatea
Naţională a Vămilor, prevederile Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al
României şi ale altor acte normative referitoare la acesta;
14. aplică, prin Autoritatea
Naţională a Vămilor, prevederile legale prin care se transpun directivele
Comisiei Europene privind originea preferenţială şi nepreferenţială a
mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine
preferenţială cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile
încheiate de Uniunea Europeană;
15. asigură aplicarea prevederilor cu caracter vamal şi
fiscal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România
este parte;
16. urmăreşte, prin Autoritatea Naţională a Vămilor,
aplicarea corectă a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului
armonizat şi de evaluare în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor
normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi
alte drepturi vamale;
17. elaborează şi pune la
dispoziţie personalului său materiale informative referitoare la aplicarea
legislaţiei specifice fiecărui domeniu propriu de activitate;
18. elaborează, cu avizul direcţiilor de specialitate
din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, conţinutul şi modelele formularelor
şi imprimatelor tipizate, utilizate pentru administrarea veniturilor, precum şi
instrucţiunile de completare a acestora;
19. asigură, potrivit legii, tipărirea formularelor şi
imprimatelor tipizate, care sunt utilizate în domeniul său de activitate;
20. coordonează şi îndrumă metodologic, prin
structurile de specialitate din cadrul aparatului propriu al Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, care au corespondent în cadrul tuturor unităţilor
subordonate şi al structurilor subordonate acestora, activitatea de management
al resurselor umane, financiare şi materiale, al celor specifice tehnologiei
informaţiei şi comunicaţiilor şi consultanţa juridică;
21. elaborează procedura şi emite actele administrative
fiscale referitoare la soluţia fiscală individuală anticipată, acordul de preţ
în avans şi preţurile de transfer în cazul tranzacţiilor efectuate între
persoane afiliate;
22. controlează şi monitorizează aplicarea unitară şi
respectarea reglementărilor legale în domeniul său de activitate, inclusiv la
nivelul instituţiilor care îşi desfăşoară activitatea în
subordinea sa;
23. stabileşte competenţa
teritorială pentru administrarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor
sume datorate bugetului general consolidat;
24. urmăreşte acquis-ul comunitar în legătură cu
administrarea fiscală şi elaborează propunerile de modificare a cadrului
normativ naţional şi metodologic naţional, conform evoluţiei acestuia;
25. urmăreşte încurajarea conformării voluntare a
contribuabililor prin dezvoltarea serviciilor oferite acestora, menite să le
faciliteze îndeplinirea obligaţiilor fiscale;
26. emite proceduri privind activitatea de asistenţă şi
informare a contribuabililor şi asigură implementarea unitară a acestora la
nivelul tuturor unităţilor fiscale teritoriale;
27. îndrumă contribuabilii în aplicarea legislaţiei
fiscale şi a prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri prin
intermediul unităţilor fiscale teritoriale;
28. asigură informarea contribuabililor privind
drepturile şi obligaţiile fiscale prin elaborarea de materiale informative;
29. elaborează cadrul legal, aplică şi monitorizează
administrarea fiscală a contribuabililor;
30. aplică legislaţia în domeniul resurselor umane -
recrutare, angajare, avansare, promovare, mobilitate, sancţionare şi încetare a
raporturilor de muncă/serviciu, respectiv salarizare a
personalului din autoritatea sa;
31. elaborează şi derulează programe de perfecţionare
profesională a personalului din cadrul agenţiei la nivel central şi la nivelul
unităţilor subordonate prin Şcoala de Finanţe Publice şi Vamă şi alte organisme
specializate în acest domeniu, cu consultarea Şcolii de Finanţe Publice şi
Vamă;
32. asigură prin sistemul de management al performanţei
şi dezvoltare profesională formarea unui corp al funcţionarilor publici
profesionist, onest, stabil şi eficient, în scopul creării unei organizaţii
moderne, flexibile, funcţionale şi eficiente, în condiţiile legii, din cadrul
agenţiei, la nivel central şi la nivelul unităţilor subordonate;
33. soluţionează contestaţiile împotriva actelor
administrative fiscale, în condiţiile legii;
34. exercită exclusiv, nemijlocit şi neîngrădit
inspecţia fiscală, în condiţiile stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
35. exercită controlul operativ şi inopinat privind
prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul
economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea fiscală;
36. exercită, prin Autoritatea Naţională a Vămilor,
activitatea de inspecţie vamală, activitatea de control vamal ulterior şi orice
altă formă de control specific în legătură cu aplicarea şi respectarea reglementărilor
în vigoare în domeniul vamal;
37. reprezintă statul în faţa
instanţelor şi a organelor de urmărire penală, ca subiect de drepturi şi
obligaţii privind raporturile juridice fiscale şi alte activităţi ale agenţiei,
direct sau prin direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, în baza mandatelor transmise; renunţarea la calea de
atac, în litigiile care au legătură cu raporturile juridice fiscale, se va face
conform procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală;
38. exercită controlul financiar şi, după caz inspecţia
fiscală, privind respectarea disciplinei economico-financiare şi a modului de
administrare şi gestionare a mijloacelor materiale şi a fondurilor financiare de
către instituţiile publice şi operatorii economici la care statul, direct sau
printr-o instituţie ori autoritate publică, are calitatea de acţionar;
39. asigură extinderea şi diversificarea schimbului de
informaţii cu alte instituţii din ţară şi din alte state;
40. deţine, administrează,
analizează şi evaluează informaţiile fiscale şi acţionează pentru obţinerea de
informaţii noi, relevante pentru administraţia fiscală, din diverse surse, în
vederea identificării atât a unor potenţiale riscuri fiscale, cât şi a
contribuabililor care prezintă risc ridicat din punctul de vedere al
administrării fiscale;
41. asigură cooperarea administrativă şi efectuarea
schimbului de informaţii fiscale dintre administraţia fiscală română şi
administraţiile fiscale ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene şi ale
statelor cu care România are încheiate convenţii de evitare a dublei impuneri,
cu privire la impozitele directe şi indirecte, în colaborare cu Ministerul
Finanţelor Publice, după caz;
42. acţionează pentru anticiparea
căilor, metodelor şi mijloacelor utilizate de contribuabili în scopul
sustragerii de la plata sumelor datorate bugetelor administrate de Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală şi pentru prevenirea, descoperirea şi
combaterea evaziunii fiscale;
43. verifică bazele de impunere, legalitatea şi
conformitatea declaraţiilor fiscale, corectitudinea şi exactitatea îndeplinirii
obligaţiilor de către contribuabili, precum şi modul în care aceştia respectă
prevederile legislaţiei fiscale şi contabile, stabileşte diferenţe privind
obligaţiile de plată, precum şi accesoriile aferente acestora;
44. stabileşte competenţa de
exercitare, condiţiile şi modalităţile de suspendare a inspecţiei fiscale, prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;
45. asigură asistenţa pentru
recuperarea în România de la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor
bugetare stabilite prin titlu de creanţe într-un alt stat membru al Uniunii
Europene, precum şi recuperarea de către alt stat membru al Uniunii Europene de
la persoane fizice şi persoane juridice a creanţelor bugetare stabilite în
România, potrivit atribuţiilor stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
46. elaborează proiecte de acte
normative care conţin prevederi referitoare la administrarea veniturilor
bugetare, proceduri de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor
sociale şi a celorlalte venituri bugetare pentru care este competentă, în
aplicarea legislaţiei în vigoare.
(3) In exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia Naţională
de Administrare Fiscală dezvoltă următoarele funcţii privind:
1. Gestiunea veniturilor
bugetare:
a) administrează fiscal
depunerea de către plătitori a declaraţiilor de impunere la impozite, taxe,
contribuţii sociale şi alte venituri bugetare, potrivit legii, precum şi
evidenţa plăţilor efectuate;
b) iniţiază şi desfăşoară acţiuni legale în cazul
neconformării contribuabililor în îndeplinirea obligaţiilor declarative şi de
plată;
c) elaborează şi aplică
procedurile de impunere pentru persoanele juridice şi persoanele fizice,
conform dispoziţiilor legale;
d) elaborează şi aplică procedurile referitoare la
producţia şi circulaţia produselor accizabile în regim suspensiv;
e) elaborează şi aplică
procedurile privind evidenţa contribuabililor, gestiunea dosarului fiscal şi a
cazierului fiscal;
f) elaborează şi aplică metodologii de gestiune a
arieratelor bugetare şi monitorizează recuperarea acestora;
g) introduce şi promovează metode moderne de înregistrare
fiscală, declarare şi plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor, bazate pe
utilizarea mijloacelor de comunicare electronice;
h) organizează activitatea de
monitorizare a recuperării creanţelor bugetare prin aplicarea măsurilor
prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
i) acordă, la cererea temeinic justificată a
contribuabililor, înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante, în
condiţiile legii;
j) organizează activitatea privind publicarea pe pagina
de internet a Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală -, în condiţiile legii, a contribuabililor care
înregistrează obligaţii bugetare restante;
k) organizează activitatea de înscriere în Arhiva Electronică
de Garanţii Reale Mobiliare a creanţelor fiscale ale contribuabililor pentru
care s-au emis titluri executorii;
l) organizează activitatea de
valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în
proprietatea privată a statului, precum şi a bunurilor sechestrate în cadrul
procedurii de executare silită, potrivit legii;
m) aplică împreună cu unităţile sale subordonate
legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
n) stabileşte impozitele, taxele, contribuţiile şi alte
sume datorate bugetului general consolidat, care se plătesc în contul unic, şi
metodologia de distribuire şi stingere a acestora;
o) stabileşte procedura privind cesiunea creanţelor
fiscale sau stingerea acestora prin alte modalităţi prevăzute de lege, numeşte
comisiile respective şi stabileşte atribuţiile acestora;
p) desemnează, în condiţiile legii, administratorul
judiciar/lichidatorul şi verifică activitatea acestuia, în situaţia în care
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau unităţile sale subordonate deţin cel puţin 50% din
valoarea totală a creanţelor debitorilor împotriva cărora s-a deschis procedura
insolvenţei.
2. Elaborarea strategiilor:
a) propune şi elaborează
strategii de dezvoltare pe termen mediu şi lung, precum şi soluţii de reformă
în domeniul administrării veniturilor bugetare pentru care este competentă
potrivit legii;
b) realizează un dialog
constructiv cu partenerii sociali, în spiritul respectului reciproc şi în
conformitate cu principiile şi standardele europene, în vederea asigurării
eficienţei activităţii, stabilităţii şi solidarităţii sociale;
c) urmăreşte realizarea unui management eficient şi
coerent al administrării fiscale, având ca scop menţinerea unei administrări
fiscale unitare, stabile şi armonizate;
d) elaborează şi implementează
strategia de dezvoltare informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală şi a unităţilor sale subordonate, în colaborare cu direcţia de
specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;
e) elaborează, implementează, menţine şi dezvoltă
sistemul informatic în domeniul său de activitate;
f) elaborează strategia de
comunicare, coordonează şi monitorizează sistemul de comunicare internă şi
externă şi cadrul comunicaţional, în scopul asigurării principiului unităţii de
imagine a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale
subordonate.
3. Cooperare internaţională:
a) asigură aplicarea
prevederilor cu caracter fiscal din convenţiile şi tratatele internaţionale la
care România este parte, din domeniul de activitate;
b) încheie şi derulează convenţii şi proiecte de
colaborare cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul său de
activitate;
c) iniţiază măsuri pentru dezvoltarea cooperării
internaţionale în domeniul său de activitate;
d) colaborează cu direcţiile de
specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, urmărind aplicarea
acquis-ului comunitar în legătură cu administrarea fiscală;
e) asigură desfăşurarea în bune
condiţii a activităţii de cooperare internaţională şi participă la reuniunile
cu organismele şi instituţiile internaţionale, în domeniul său de activitate;
f) iniţiază şi participă la
negocierile pentru elaborarea unor convenţii bilaterale în materie de
recuperare a creanţelor bugetare;
g) are reprezentanţi permanenţi
la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organisme
internaţionale, care asigură legătură operativă pe probleme vamale - fiscale.
4. Audit:
a) coordonează, îndrumă şi
verifică modul de respectare a procedurilor de administrare, a legislaţiei fiscale
şi a legislaţiei contribuţiilor sociale de către structurile de administrare,
prin efectuarea de acţiuni de monitorizare şi revizie a activităţii desfăşurate
de acestea;
b) exercită funcţia de audit public intern în
condiţiile legii;
c) efectuează inspecţii privind respectarea
legalităţii, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul unităţilor
subordonate, în domeniul său de activitate.
5. Activitate internă:
a) exercită controlul financiar
de gestiune şi controlul financiar preventiv propriu, în scopul constituirii şi
utilizării legale şi eficiente a fondurilor publice;
b) elaborează, fundamentează şi
avizează, după caz, proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei, pentru
aparatul propriu, Autoritatea
Naţională a Vămilor, Garda Financiară şi direcţiile generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi programul de investiţii
şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Finanţelor Publice în
vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia; c) deschide creditele
necesare pentru cheltuielile fiecărui ordonator terţiar de credite în cadrul
fiecărui exerciţiu bugetar.
(4) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
îndeplineşte orice alte atribuţii şi are toate competenţele cu privire la
activitatea de administrare a veniturilor bugetare, cu excepţia cazurilor în
care legea prevede altfel.
(5) In exercitarea atribuţiilor
sale, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală colaborează cu ministerele şi
autorităţile administraţiei publice centrale, autorităţile administraţiei
publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi
fizice şi cu alte entităţi.
Art. 5. - (1) In îndeplinirea atribuţiilor sale,
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală este autorizată:
a) să exercite nemijlocit şi
neîngrădit inspecţia fiscală, controlul financiar şi controlul operativ şi
inopinat, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
b) să exercite, prin Autoritatea Naţională a Vămilor,
controlul vamal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
c) să stabilească în sarcina
operatorilor economici, ca urmare a controlului, măsuri de conformare pentru
respectarea legii;
d) să aplice sancţiuni potrivit prevederilor legale;
e) să urmărească şi să ia
măsuri de recuperare a ajutorului de stat ilegal sau utilizat abuziv, prin
organele abilitate, conform competenţelor;
f) să aplice, prin organele abilitate, modalităţile de
executare silită şi măsurile asigurătorii, în condiţiile legii, pentru a căror
realizare este competentă potrivit legii;
g) să încheie protocoale de schimb
de informaţii şi colaborare cu ministerele, instituţiile publice şi cu alte
organizaţii;
h) să soluţioneze plângerile prealabile, contestaţiile
şi petiţiile şi să pună la dispoziţie solicitanţilor informaţiile publice, în
condiţiile legii;
i) să stabilească orice alte măsuri în condiţiile
prevăzute de lege.
(2) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are
dreptul să solicite de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice,
instituţii publice şi operatori economici, de la instituţii de credit şi de la
alte persoane, în condiţiile legii, datele şi informaţiile necesare în vederea
realizării atribuţiilor, cu păstrarea confidenţialităţii acestora.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală
Art. 6. - (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
are structura organizatorică, formată din direcţii generale, direcţii şi alte
structuri, prevăzută în anexa nr. 1. In cadrul acesteia, inclusiv în directa
subordine a preşedintelui, se pot organiza, prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, servicii, birouri, compartimente şi
colective temporare şi se pot stabili numărul posturilor pe fiecare structură,
numărul posturilor de conducere şi numărul posturilor de execuţie, în
condiţiile legii.
(2) Personalul Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală este compus din preşedinte, vicepreşedinţi, funcţionari publici şi
personal contractual.
(3) Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de 1.302, inclusiv
preşedintele, vicepreşedinţii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
(4) Vicepreşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor
nu este inclus în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3) pentru
aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 7. - (1) In subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Autoritatea Naţională a
Vămilor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale,
instituţie publică cu personalitate juridică.
(2) Structura organizatorică a Autorităţii Naţionale a
Vămilor include:
a) aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor;
b) unităţile subordonate
Autorităţii Naţionale a Vămilor, respectiv direcţiile regionale pentru accize
şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale,
birourile vamale de frontieră şi de interior şi punctele vamale.
(3) Organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Naţionale a Vămilor se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(4) Numărul maxim de posturi pentru Autoritatea
Naţională a Vămilor şi pentru unităţile subordonate acesteia este de 4.586,
inclusiv postul de demnitar şi cabinetul acestuia. Repartizarea numărului maxim
de posturi pe aparatul central şi pe unităţile subordonate Autorităţii
Naţionale a Vămilor se face prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(5) Structura organizatorică a
direcţiilor, inclusiv serviciile, birourile şi alte compartimente funcţionale,
organizate în directa subordine a vicepreşedintelui, şi numărul posturilor de
conducere din cadrul aparatului central al Autorităţii Naţionale a Vămilor,
precum şi structura organizatorică a direcţiilor regionale pentru accize şi
operaţiuni vamale, a direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi
a birourilor vamale, unităţi subordonate Autorităţii Naţionale a Vămilor se
aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,
la propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, cu respectarea reglementărilor legale
în vigoare.
(6) Statul de funcţii pentru
aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi statele de
funcţii pentru direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale,
direcţiile judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi pentru birourile vamale
se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la
propunerea vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor.
(7) Atribuţiile şi sarcinile structurilor funcţionale din
aparatul central, precum şi din unităţile subordonate Autorităţii Naţionale a
Vămilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat de
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor.
(8) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui prin ordin, între aparatul
central, direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile
judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale,
birourile vamale şi punctele vamale, posturile repartizate, la propunerea
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru aceste unităţi
conform alin. (4).
(9) Directorii şi directorii
adjuncţi din aparatul central al Autorităţii Naţionale a Vămilor, directorii
executivi ai direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi
directorii executivi ai direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale
şi al Direcţiei municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale din
cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor se numesc în funcţie, prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii,
cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.
(10) Directorii executivi adjuncţi ai direcţiilor
regionale pentru accize şi operaţiuni vamale şi directorii executivi adjuncţi
ai direcţiilor judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale şi ai Direcţiei
Municipiului Bucureşti pentru Accize şi Operaţiuni Vamale din cadrul
Autorităţii Naţionale a Vămilor se numesc în funcţie prin ordin al
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, în condiţiile legii, cu avizul conform al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(11) Persoanele cu funcţii de conducere din aparatul
central, precum şi cele din structura teritorială a Autorităţii Naţionale a
Vămilor, altele decât cele prevăzute la alin. (9) şi (10), se numesc în funcţie
de către vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care
conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, în condiţiile legii, cu avizul conform
al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 8. - (1) In subordinea
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se organizează şi funcţionează Garda
Financiară, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, instituţie
publică, de control, cu personalitate juridică.
(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare include:
a) Comisariatul General;
b) secţiile judeţene ale Gărzii Financiare şi secţia
municipiului Bucureşti.
(3) Organizarea şi funcţionarea
Gărzii Financiare, structura organizatorică a acesteia, numărul de posturi,
normele generale şi speciale de dotare, însemnele distinctive şi modelele de
uniformă se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(4) In cadrul structurii
organizatorice a Comisariatului General al Gărzii Financiare şi, respectiv, a
secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui servicii,
birouri, compartimente, respectiv divizii, iar numărul posturilor de conducere
se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală, la propunerea comisarului general, cu respectarea reglementărilor legale în vigoare.
(5) Numărul maxim de posturi pentru Garda Financiară
este de 1.805. Repartizarea numărului de posturi pe secţiile judeţene şi Secţia
Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare se face prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea
comisarului general.
(6) Regulamentul de organizare
şi funcţionare al Gărzii Financiare stabileşte competenţele şi atribuţiile personalului
care ocupă funcţii publice, precum şi ale personalului contractual şi se aprobă
în condiţiile legii, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
(7) Persoanele cu funcţii de
conducere din cadrul Comisariatului General, cu excepţia comisarului general
prim-adjunctşi comisarilor generali adjuncţi ai Gărzii Financiare, care se
numesc în funcţie prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului
finanţelor publice, sunt numiţi, potrivit legii, de
comisarul general, cu avizul conform al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(8) Persoanele cu funcţii de
conducere din cadrul secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, cu
excepţia comisarilor şefi secţie, care se numesc în funcţie prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii,
cu avizul conform al ministrului finanţelor publice, sunt numiţi, potrivit
legii, de comisarul general, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(9) Statul de funcţii pentru
Comisariatul General al Gărzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru
secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.
(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală poate redistribui prin ordin, între Comisariatul General şi secţiile
judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general,
posturile repartizate, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat pentru Garda
Financiară conform alin. (5).
Art. 9. -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
înscrie, prin direcţiile de specialitate din aparatul propriu şi prin
structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi
al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu
atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, creanţele bugetare administrate
de aceasta, la registrele de publicitate mobiliară şi imobiliară, în condiţiile legii.
Art. 10. - (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile
personalului din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa
nr. 1, prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, aprobat prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile direcţiilor
generale ale finanţelor publice judeţene, respectiva municipiului Bucureşti se
stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pe baza
propunerilor vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi
ale conducerii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice, cu avizul conform al secretarului de stat coordonator sau al
secretarului general, după caz.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi
răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, al direcţiilor generale ale finanţelor
publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare
şi funcţionare prevăzute la alin. (1) şi (2), fişă care se semnează de salariat
şi se aprobă în condiţiile legii.
(4) Directorii generali, directorii generali adjuncţi,
directorii şi directorii adjuncţi, şefii de servicii şi şefii de birouri,
personalul de execuţie din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se numesc în funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(5) Directorii executivi ai
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului
Bucureşti se numesc în funcţie de către preşedintele Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, în condiţiile legii, cu avizul conform al ministrului
finanţelor publice.
(6) Directorii executivi adjuncţi din cadrul
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, cu excepţia persoanelor cu funcţii publice de conducere specifice de
trezorier-şef din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti şi de trezorier-şef adjunct din cadrul Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, şefii de administraţie
şi şefii de administraţie adjuncţi ai administraţiilor finanţelor publice
pentru contribuabilii mijlocii, precum şi şefii de administraţie şi şefii de
administraţie adjuncţi, cu excepţia şefilor de administraţie adjuncţi -
trezorerie şi contabilitate publică -, din cadrul administraţiilor finanţelor
publice ale municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se numesc în
funcţie, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală.
Art. 11. - (1) Unităţile aflate în subordinea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Repartizarea numărului
maxim de posturi prevăzut la pct. 3 din anexa nr. 2 pe direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, în condiţiile legii.
(3) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între
direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti posturile repartizate
conform alin. (2), cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru
aceste unităţi teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.
(4) Structura organizatorică a
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, administraţiilor
finanţelor publice municipale, orăşeneşti şi comunale, precum şi a Direcţiei
Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti şi a administraţiilor
finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin
al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Structurile
organizatorice teritoriale aferente activităţii de trezorerie si contabilitate
publică şi ale celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului
Finanţelor Publice se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, cu avizul direcţiilor de specialitate din cadrul
Ministerului Finanţelor Publice.
(5) Statul de funcţii pentru
aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se aprobă de
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(6) Statele de funcţii pentru direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se aprobă de către
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală
Art. 12. - (1) Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală este condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin
decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală răspunde în faţa ministrului finanţelor
publice pentru întreaga sa activitate.
(3) In exercitarea atribuţiilor
sale, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală emite ordine, în
condiţiile legii, precum şi alte dispoziţii necesare îndeplinirii atribuţiilor
funcţiei.
(4) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală are calitatea de ordonator secundar de
credite şi poate delega această calitate, în condiţiile legii. Prin actul de
delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.
(5) Vicepreşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor şi comisarul
general al Gărzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite şi pot delega
această calitate în condiţiile legii. Prin actul de delegare se precizează
limitele şi condiţiile delegării.
(6) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală este ajutat în activitatea sa de 3
vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, dintre care unul conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(7) Răspunderile şi atribuţiile
vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală.
(8) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală reprezintă Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală în relaţia cu terţii.
(9) Prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală unele atribuţii pot fi delegate, în
condiţiile legii. Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală se vor preciza limitele şi condiţiile delegării.
(10) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte
normative, precum şi alte atribuţii stabilite prin ordin al ministrului
finanţelor publice.
(11) In cazul în care
preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, din motive întemeiate,
nu îşi poate exercita atribuţiile prevăzute în actele normative în vigoare, îl
deleagă prin ordin pe unul dintre cei 3 vicepreşedinţi să exercite aceste
atribuţii, cu informarea ministrului finanţelor publice.
(12) In cazul în care unul
dintre vicepreşedinţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, din motive întemeiate, nu îşi poate exercita
atribuţiile curente, acestea vor fi delegate către celălalt vicepreşedinte prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 13. - (1) Mobilitatea
funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi
al unităţilor sale subordonate, inclusiv din cadrul Gărzii Financiare şi al
Autorităţii Naţionale a Vămilor, se realizează în condiţiile Legii nr. 188/1999
privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, în cadrul aceleiaşi categorii, prin modificarea
raporturilor de serviciu, astfel:
a) pentru eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale
subordonate;
b) în interes public;
c) în interesul funcţionarului public, pentru
dezvoltarea carierei în funcţia publică.
(2) Mobilitatea funcţionarilor
publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor
sale subordonate se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Mobilitatea pentru
eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a
unităţilor sale subordonate se dispune:
a) prin ordin al preşedintelui
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru toate funcţiile publice din
cadrul aparatului propriu şi al unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, inclusiv din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor şi
Gărzii Financiare;
b) prin ordin al
vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce
Autoritatea Naţională a Vămilor, pentru funcţiile publice pentru care are
competenţa de numire în funcţie;
c) prin decizie a comisarului
general, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în
funcţie;
d) prin decizie a directorului executiv, pentru
funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie.
Art. 14. - (1) Secretarul general al Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală este înalt funcţionar public, numit în condiţiile
legii. Acesta asigură stabilitatea funcţionării Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor
funcţionale între structurile acesteia.
(2) Secretarul general
îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001
privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare.
(3) Secretarul general al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală poate îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală ori încredinţate de preşedinte.
Art. 15. - Personalului din cadrul cabinetelor
preşedintelui şi vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
CAPITOLUL II
Dispoziţii finale
Art. 16. - (1) Agenţia Naţională de Administrare
Fiscală are în dotare un parc auto, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare,
iar pentru activităţi specifice numărul de mijloace de transport şi consumul de
carburanţi sunt prevăzute în anexa nr. 3.
(2) Mijloacele de transport din
parcul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pot fi utilizate
atât de persoanele care au acest drept prin lege, cât şi de către persoanele
care desfăşoară activităţi specifice în cadrul agenţiei.
(3) Persoanele care desfăşoară activităţi specifice pot
folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală în baza permisului de conducere pe care îl posedă, cu
aprobarea prealabilă a ordonatorului secundar sau terţiar de credite.
Art. 17. -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală are
o siglă ale cărei caracteristici se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 18. - (1) Personalul din cadrul Agenţiei Naţionale
de Administrare Fiscală, care are calitatea de funcţionar public, beneficiază
de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute în Legea nr. 188/1999,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi în art. 227 din Ordonanţa
Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Personalul din cadrul
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care are calitatea de personal
contractual, beneficiază de toate drepturile şi are obligaţiile prevăzute în
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare,
şi în art. 227 din Ordonanţa Guverului nr. 92/2003, republicată, cu
modificările şi completările ulteriaoare.
(3) Preşedintele Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală poate aproba, în cazuri temeinic justificate,
redistribuirea unor fonduri
de stimulare între unităţile subordonate, precum şi între agenţie şi acestea.
(4) Salarizarea personalului
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se face potrivit reglementărilor în
vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natură salarială pentru
funcţionarii publici şi pentru personalul contractual.
(5) Salarizarea personalului
din aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se face
similar cu salarizarea personalului propriu al Ministerului Finanţelor Publice.
Art. 19. - (1) In exercitarea atribuţiilor, personalul
Gărzii Financiare, al Autorităţii Naţionale a Vămilor şi al structurilor cu
atribuţii de control operativ şi inopinat din cadrul Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală - aparat propriu şi unităţi subordonate - efectuează în
mod permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau
tematic, după caz.
(2) Programul de lucru al personalului prevăzut la
alin. (1) se stabileşte, în condiţiile legii, de conducătorul structurii
respective, cu avizul vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală coordonator sau al comisarului general, după caz.
Art. 20. - (1) Actele normative emise în temeiul
Hotărârii Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, cu modificările şi completările ulterioare,
continuă să îşi producă efectele în măsura în care nu contravin prevederilor
prezentei hotărâri.
(2) Trimiterile făcute prin alte acte normative la
Hotărârea Guvernului nr. 495/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
se consideră a fi făcute la prezenta hotărâre.
Art. 21. - Incadrarea în numărul de posturi şi în noua
structură organizatorică se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală în termen de 30 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 22. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 23. -Activitatea de administrare fiscală a contribuabililor
mijlocii organizată la nivelul administraţiilor finanţelor publice pentru
contribuabili mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene va fi preluată la nivelul aparatului propriu al direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene pentru judeţele care vor fi stabilite prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 24. - Formularele şi imprimatele cu regim special
emise sub antetul Ministerului Economiei si Finanţelor - Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală pot fi utilizate în continuare până la epuizarea
stocurilor existente, dar nu mai târziu de data de 31
decembrie 2009.
Art. 25. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, publicată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 382 din 6 iunie 2007, cu modificările şi completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
ANEXA Nr. 1*)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Număr de posturi = 1.302, inclusiv preşedintele, 2 vicepreşedinţi şi posturile aferente
cabinetelor demnitarilor, exclusiv posturile ANV şi posturile GF
*) Anexa nr. 1 este reprodusă
în facsimil.
ANEXA Nr. 2
UNITĂŢILE
aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală
|
Numărul maxim de posturi
|
1. Garda Financiară
|
1.805
|
2. Autoritatea Naţională a Vămilor, inclusiv vicepreşedintele
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională
a Vămilor şi cabinetul acestuia
|
4.586
|
3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene în
subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor pentru
contribuabili mijlocii, administraţiile finanţelor publice municipale,
administraţiile finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor
publice comunale; Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului
Bucureşti, în subordinea căreia funcţionează administraţiile finanţelor
publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti
|
26.334
|
ANEXA Nr. 3
MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activităţi
specifice Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Nr. crt.
|
Unitatea
|
Tipul mijlocului de transport
|
Numărul maxim aprobat (bucăţi)
|
Consumul maxim de carburant pentru
un autovehicul
(litri/lună)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Aparatul propriu*)
1.1.parc auto demnitari şi asimilaţi
1.2.parc comun ANAF
|
- autoturism
- autoturism
- autoturism**)
- autovehicul pentru transport de marfă şi de persoane***)
|
4
7
30
1
|
300
300
500
450
|
2.
|
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
|
- autoturism
- autoturism
- autoturism
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- câte 10 pentru fiecare DGFP
judeţeană, DGFP a Municipiului Bucureşti ****)
- câte 5 pentru fiecare DGFP
- câte unul pentru fiecare DGFP
judeţeană şi două pentru DGFP a Municipiului Bucureşti
- câte unul pentru fiecare DGFP
judeţeană şi două pentru DGFP a Municipiului Bucureşti
- câte două pentru fiecare DGFP Arad,
Bihor, Constanţa, Timiş, respectiv a Municipiului Bucureşti şi câte unul
pentru celelalte DGFP
|
500
450
450
600
450
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
3.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele
municipiului Bucureşti
|
- autoturism
- autoturism
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
- autovehicul pentru transport de marfă
|
- câte două pentru fiecare unitate
- câte unul pentru fiecare administraţie a finanţelor publice de
sector
- câte unul pentru fiecare unitate care
are în structură activitate de trezorerie
- câte unul pentru fiecare unitate
|
300
450
600
400
|
4.
|
Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii
|
- autoturism
|
- câte două pentru fiecare unitate
|
400
|
5.
|
Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din
municipii şi oraşe, altele decât cele prevăzute la pct. 3
|
- autoturism
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie
|
- câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie
- câte unul pentru fiecare unitate care are în structură
activitate de trezorerie
|
450
600
|
6.
|
Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor*****)
|
|
|
|
*) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin
Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările
şi completările ulterioare (8 autoturisme).
**) Cele 30 de autoturisme sunt
destinate pentru activitatea Corpului de control, Direcţiei generale de
coordonare a inspecţiei fiscale, Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili - activitatea de inspecţie fiscală şi Direcţia generală control
financiar şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin ordin al
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
***) Pentru celelalte activităţi de la nivelul
centralei Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
****) Cele câte 10 autoturisme sunt
destinate activităţii de inspecţie fiscală la nivelul fiecărei direcţii
generale şi vor fi conduse de inspectorii nominalizaţi prin decizie a
directorului executiv.
*****) Se stabilesc prin hotărârile Guvernului privind
organizarea şi funcţionarea acestor instituţii.
NOTĂ:
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului
Tulcea are în dotare o şalupă pentru control şi activitate curentă.
Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu pot
fi conduse şi de demnitari şi de alte categorii de salariaţi cu funcţii de
răspundere, persoane care au acest drept, potrivit legii, nominalizaţi prin
ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
DGFP- Direcţia generală
a finanţelor publice.