Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 79 din 26 ianuarie 1991

privind infiintarea Societatii comerciale "Solaris" - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 22 din 29 ianuarie 1991


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se infiinteaza Societatea comerciala "Solaris" - S.A., persoana juridica, cu sediul in Bucuresti, b-dul Dinicu Golescu nr. 27, sector 1, cu un capital social in valoare de 6.713 mii lei stabilit pe baza bilantului la data de 30.06.1990 prin preluarea activului si pasivului de la Intreprinderea de turism, alimentatie publica si servicii - Solaris.
    Capitalul social are urmatoarea structura:
    - fonduri fixe la valoarea de 6.621 mii lei;
    - fonduri circulante la valoarea de 92 mii lei.
    Valoarea capitalului societatii va fi corectata dupa finalizarea actiunii de reevaluare a patrimoniului dar nu mai tirziu de 15.02.1991.
    Art. 2
    Societatea comerciala "Solaris" - S.A. are ca obiect de activitate, alimentatia publica, turism, comercializarea de produse, prestarea de servicii si operatiuni de comert exterior.
    Art. 3
    Societatea comerciala "Solaris" - S.A. isi desfasoara activitatea si in spatiile aferente statiilor de cale ferata, autogari, porturi, pe navele fluviale si maritime, in conformitate cu legislatia romana si cu statutul societatii din anexa.
    Art. 4
    Se desfiinteaza Intreprinderea de turism, alimentatie publica si servicii - Solaris. Personalul acesteia este preluat de Societatea comerciala "Solaris" - S.A., este considerat transferat in interesul serviciului si beneficiaza timp de trei luni de salariul tarifar avut, precum si de sporul de vechime, dupa caz, daca este incadrat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.
    Art. 5
    Anexa face parte integranta din prezenta hotarire.
    Art. 6
    Pe data prezentei hotariri orice dispozitie contrara se abroga.


                       PRIM-MINISTRU
                        PETRE ROMAN

    ANEXA 1

                         STATUTUL
         Societatii comerciale "Solaris" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, forma juridica, sediul, durata

    Art. 1
    Denumirea societatii
    Denumirea societatii este Societatea comerciala "Solaris" - S.A.
    In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile emanind de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele "societate pe actiuni" sau initiale "S.A.", de capitalul social, numarul de inregistrare si sediul societatii.
    Art. 2
    Forma juridica a societatii
    Societatea comerciala "Solaris" - S.A. este persoana juridica, avind forma juridica de societate pe actiuni.
    Aceasta isi desfasoara activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
    Art. 3
    Sediul societatii
    Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, strada Dinicu Golescu nr. 27, sectorul 1, cod 7713, oficiul postal 12.
    Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, in conditiile legii.
    Societatea poate avea sucursale, birouri, filiale, agentii, reprezentante in orice alta localitate de pe teritoriul Romaniei sau in alte tari in conformitate cu legile romane si prevederile prezentului statut.
    Art. 4
    Durata societatii
    Durata societatii este nelimitata, cu incepere de la data inregistrarii actului sau de inregistrare in Registrul comertului.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate al societatii

    Art. 5
    Scopul societatii este organizarea, coordonarea activitatii de turism, alimentatie publica, prestari servicii, agrement, comercializarea de produse alimentare si nealimentare si realizarea de beneficii.
    Art. 6
    Obiectul de activitate al societatii este:
    - prestarea de servicii turistice catre cetatenii romani si straini prin organizarea de excursii interne si externe cu prioritate pentru salariatii CFR;
    - prestatii hoteliere, cu prioritate pentru salariatii CFR;
    - alimentatie publica;
    - efectuarea de schimb valutar;
    - vinzari de marfuri pe valuta prin receptia hotelului si in spatii special amenajate;
    - prestari de servicii pe valuta;
    - import de marfuri si utilaje;
    - transport turistic si de marfa;
    - productie industriala anexa activitatilor mentionate anterior (laboratoare patiserie, carmangerie etc.);
    - efectuarea de alte activitati legale profitabile societatii.

    CAP. 3
    Capitalul social, actiunile

    Art. 7
    Capitalul social
    Capitalul social initial al Societatii comerciale "Solaris" - S.A. este in valoare de 6713 mii lei impartit in 1343 actiuni nominative cu valoare nominala de 5000 lei fiecare, subscrise in intregime de actionari.
    Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative cu valoare nominala de 5000 lei fiecare, este in intregime subscris de statul roman in calitate de actionar unic si varsat in intregime la data constituirii societatii.
    Art. 8
    Actiunile
    Actiunile societatii vor cuprinde toate elementele prevazute de lege.
    Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi administratori.
    Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie; registrul se pastreaza la sediul societatii sub ingrijirea consiliului de administratie.
    Art. 9
    Reducerea sau marirea capitalului social
    Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 10
    Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
    Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea dividendelor potrivit legii.
    Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statutul societatii.
    Drepturile si obligatiile decurgind din detinerea de actiuni urmeaza de drept actiunile in cazul trecerii lor in proprietatea altor persoane.
    Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia iar actionarii raspund in limita valorii actiunilor ce le detin.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti venite acestuia la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 11
    Cesiunea actiunilor
    Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste pentru fiecare actiune decit un singur proprietar.
    Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se poate face in conditiile si cu procedura prevazuta de lege.
    Art. 12
    Pierderea actiunilor
    In cazul pierderii uneia sau mai multor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul de administratie al societatii si sa faca publica pierderea prin presa. Dupa scurgerea unui termen de 6 luni de la publicarea pierderii va putea obtine un duplicat al actiunii.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 13
    Atributii
    Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au urmatoarele atributii principale:
    a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi, precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de productie;
    b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca;
    c) aleg directorul (directorul general) si adjunctii acestuia, le stabilesc remunerarea, ii descarca de activitate si ii revoca; directorul (directorul general) si adjunctii acestuia pot fi numiti si dintre membrii consiliului de administratie;
    d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si comisiei de cenzori;
    e) stabilesc nivelul de salarizare al personalului angajat la societate, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege;
    f) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
    g) hotarasc cu privire la contractele de imprumuturi bancare si la acordarea de garantii;
    h) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de beneficii si pierderi dupa analizarea rapoartelor consiliului de administratie al comisiei de cenzori sau ale expertului de gestiune, dupa caz, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
    i) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale, birouri, agentii, reprezentante;
    j) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si la cesiunea actiunilor;
    k) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si la transformarea formei juridice a societatii;
    l) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea si lichidarea societatii;
    m) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de investitii noi;
    n) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de administratie, directorului, adjunctilor acestora si a cenzorilor, pentru paguba pricinuita societatii;
    o) hotarasc in orice alte probleme privind societatea.
    Hotaririle in problemele prevazute la lit. k) si l) vor putea fi aduse la indeplinire numai dupa aprobarea lor de catre organul care a aprobat constituirea societatii in perioada in care statul este actionar unic.
    Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor se diferentiaza potrivit legii.
    Art. 14
    Convocarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de administratie sau de unul dintre vicepresedinti desemnat de presedinte. Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la incheierea exercitiului economic financiar pentru examinarea bilantului si a contului de beneficii si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de activitate si bugetului pe anul in curs.
    Adunarile generale extraordinare se convoaca, la cererea actionarilor, reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor doi ani de la infiintarea societatii.
    Convocarea adunarii generale a actionarilor va fi facuta cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de larga circulatie din Bucuresti.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor fi obiectul dezbaterilor adunarilor.
    Cind, in ordinea de zi, figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Adunarea generala a actionarilor se intruneste in sediul societatii sau in alt loc, din aceeasi localitate.
    Art. 15
    Organizarea adunarii generale a actionarilor
    Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din capitalul social.
    Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua hotariri daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare daca detin cel putin jumatate din capitalul social.
    Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului de administratie, iar in lipsa acestuia de catre unul din vicepresedinti desemnat de presedinte.
    Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii adunarii generale doi secretari care sa verifice lista de prezenta a actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
    Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de secretarul care l-a intocmit. La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatelor existente in societate.
    Art. 16
    Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
    Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
    Actionarii voteaza, de regula prin ridicarea de miini.
    La propunerea persoanei care prezideaza, sau a unui grup de actionari prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret.
    Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotaririlor referitoare la raspunderea administratorilor.
    Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii absenti sau nereprezentati.
    Art. 17
    In perioada in care statul este actionar unic atributiile adunarii generale a actionarilor, vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor statului alcatuit si numit potrivit legii.
    Consiliul imputernicitilor statului isi desfasoara activitatea in conformitate cu statutul societatii. Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta de drept la data la care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.

    CAP. 5
    Consiliul de administratie

    Art. 18
    Organizare
    Societatea pe actiuni este administrata de un consiliu de administratie format din 11 persoane alese de adunarea generala a actionarilor pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea de a fi alesi pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de actionari. Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
    Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea generala a actionarilor, alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o persoana indicata de acelasi actionar care a desemnat pe predecesorul sau. Durata pe care este ales administratorul pentru a ocupa locul vacant, va fi egala cu perioada cu care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
    Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului cu acordul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Amenajarii Teritoriului. Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
    La prima sedinta consiliul de administratie va alege dintre membrii sai un presedinte si doi vicepresedinti.
    Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite ori este necesar la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul din vicepresedinti desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti. Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi stabilita pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei care se inscrie intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta si de secretar. Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai unele imputerniciri in probleme limitate si poate recurge la experti pentru studierea anumitor probleme. In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele consiliului de administratie pe baza si in limitele imputernicirilor date de adunarea generala a actionarilor sau in lipsa lui, de catre unul din administratori desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza actele care o angajeaza fata de terti. Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societatii in interesul acesteia in limita drepturilor care li se confera.
    Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societatii.
    Presedintele, vicepresedintii si ceilalti membri ai consiliului de administratie si directorii raspund individual sau solidar, dupa caz, fata de societate pentru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in administrarea societatii. In astfel de situatii ei vor putea fi revocati prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    Art. 19
    Atributiile consiliului de administratie
    Consiliul de administratie are in principal urmatoarele atributii:
    a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si obligatiile acestuia;
    b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe compartimente;
    e) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor acordate;
    d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri (cu exceptia mijloacelor fixe) potrivit competentelor acordate;
    e) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competentelor acordate;
    f) stabileste tactica si strategia de marketing, de cercetare si dezvoltare, de asigurare a calitatii, de protectia mediului;
    g) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului economic-financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilantul si contul de profit si pierderi, pe anul precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget al societatii, pe anul in curs;
    h) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor sau care privesc conducerea curenta a activitatii societatii.

    CAP. 6

    Art. 20
    Comitetul de directie
    Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui comitet de directie, compus din membri alesi de consiliul de administratie, fixindu-le in acelasi timp si salariile potrivit legii.
    Presedintele indeplineste si functia de director in care calitate conduce si comitetul de directie asigurind conducerea curenta a societatii, aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie in limitele activitatii societatii.
    Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritate absoluta a voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa comunice la fiecare sedinta a consiliului de administratie registrul sau de deliberari. In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.

    CAP. 7
    Gestiunea societatii

    Art. 21
    Comisia de cenzori
    Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori, alesi de adunarea generala a actionarilor formata din trei membri, care trebuie sa fie asociati cu exceptia expertilor contabili. In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint reprezentanti ai Ministerului Finantelor.
    Adunarea generala alege de asemenea, cenzori supleanti care vor inlocui in caz de nevoie pe cenzorii titulari.
    Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia patrimoniului, a beneficiilor si pierderilor.
    Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
    - in cursul exercitiului financiar, verifica gospodarirea fondurilor fixe si a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor constatate;
    - in incheierea exercitiului financiar, controleaza exactitatea inventarului, a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi, prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
    - la lichidarea societatii, controleaza operatiunile de lichidare;
    - prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si obiectului societatii.
    Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se inainteaza adunarii generale.
    Comisia de cenzori poate cere convocarea adunarii generale extraordinara a actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de doi ani consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii) sau ori de cite ori considera necesar pentru alte situatii.
    Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale. Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusa din 5 membri.

    CAP. 8
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul economic-financiar
    Exercitiul economic-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Personalul societatii
    Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de administratie sau de directorul societatii. Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare si functii, se stabileste si poate fi modificat de catre adunarea generala a actionarilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege.
    Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se va face potrivit legii.
    Art. 24
    Amortizarea fondurilor
    La amortizarea fondurilor fixe se vor avea in vedere urmatoarele:
    - amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si alte nevoi ale societatii;
    - prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in functiune a fiecarui fond fix;
    - amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor fixe.
    Art. 25
    Reparatii capitale si investitii noi
    Lucrarile de reparatii capitale si de investitii noi se vor executa pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei, al prestarilor de servicii, sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au fost executate sau esalonat pe mai multi ani.
    Art. 26
    Evidenta contabila si bilantul contabil
    Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul si contul de profit si pierderi, avind in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    Bilantul contabil anual si contul de profit si pierderi se publica in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
    Art. 27
    Calculul si repartizarea beneficiilor
    Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru realizarea acestor venituri.
    Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual fondul de rezerva care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului obtinut din bilantul anual (constituirea lui efectuindu-se pina se va atinge minimum a 5-a parte din capitalul social), precum si alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.
    Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultind beneficiul cuvenit actionarilor care se repartizeaza intre acestia proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale societatii.
    Plata beneficiului cuvenita actionarilor se face de societate in conditiile legii in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor.
    In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele si sa ia masuri de recuperare.
    Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu aportul la capital si in limita capitalului subscris.
    Art. 28
    Registrele societatii
    Societatea tine registrele prevazute de lege.

    CAP. 9
    Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii

    Art. 29
    Modificarea formei juridice
    Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin hotarirea adunarii generale a actionarilor.
    In perioada in care statul este unic actionar transformarea formei juridice a societatii se va putea face prin hotarirea guvernului. Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si publicitate cerute la infiintarea societatilor.
    Art. 30
    Dizolvarea societatii
    Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
    - imposibilitatea realizarii obiectului social;
    - hotarirea adunarii generale;
    - faliment;
    - pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul de rezerva daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
    - numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
    - la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si consecintele lor dureaza mai mult de 8 luni, iar adunarea generala a actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
    - in orice alte situatii pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor luata in unanimitate.
    Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial.
    Art. 31
    Lichidarea societatii
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege.
    Art. 32
    Litigii
    Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de competenta instantelor judecatoresti din Romania.
    Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societate si persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj potrivit legii.
    Art. 33
    Societatea comerciala "Solaris" - S.A. se va asocia cu Societatea Nationala Cailor Ferate Romane conform prevederilor art. 1 alin. 3 si urm. din Legea nr. 15/1990, pentru realizarea in comun a unor activitati de comercializare, iar salariatii cailor ferate vor beneficia de urmatoarele facilitati:
    - in toate restaurantele din garile din tara vor fi scutiti de remiza la nota de plata.
    Totodata, Societatea comerciala "Solaris" - S.A. va colabora permanent cu Societatea nationala a cailor ferate, care are statut de regie autonoma, privind spatiile comerciale existente in gari.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 34
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale referitoare la societatile comerciale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 79/1991

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 79 din 1991
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu