Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 920 din 11 august 2005

privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Control al Exporturilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 759 din 19 august 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004, al art. 3 alin. (5) din Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse si tehnologii cu dubla utilizare, cu modificarile ulterioare, si al art. 5 alin. (4) din Legea nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Agentia Nationala de Control al Exporturilor, denumita in continuare Agentia, este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, si functioneaza in subordinea Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) Agentia are sediul in municipiul Bucuresti, Calea 13 Septembrie nr. 1 - 3, corp A1, et. 3, sectorul 5.
    Art. 2
    In sensul prezentei hotarari, sintagmele de mai jos au urmatoarele intelesuri:
    a) produse strategice inseamna, cumulativ sau separat, dupa caz:
    1. produse militare - armamente, munitii, rachete, bombe, torpile, mine, vehicule terestre, aeriene si maritime si alte produse, echipamente si sisteme proiectate si realizate pentru scopuri militare, componente, parti si accesorii ale acestora, precum si software si tehnologia aferenta;
    2. produse si tehnologii cu dubla utilizare - articole, software, tehnologii si servicii din domeniul industrial care au dubla utilizare, civila si militara, precum si articole, tehnologii si servicii, inclusiv cele purtatoare de tehnologii informatice si de comunicatii, referitoare la dispozitive nucleare explozive, arme nucleare, chimice, biologice si la rachete purtatoare de asemenea arme;
    b) operatiuni cu produse strategice - acele operatiuni, astfel cum sunt ele reglementate prin Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse si tehnologii cu dubla utilizare, cu modificarile ulterioare, si prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 595/2004, inclusiv, dar nu limitativ;
    c) sistemul national de control al operatiunilor cu produse strategice - ansamblul constituit din cadrul legislativ, listele nationale de control, autoritatea nationala in domeniu si alte institutii publice, principiile, procedurile, activitatile de autorizare, inregistrare, licentiere si control, cooperare si asistenta internationala, documentatia de control al exporturilor, regimul de sanctiuni, parteneriatul Guvern - industrie.
    Art. 3
    (1) Agentia coordoneaza sistemul national de control al operatiunilor cu produse strategice, precum si toate activitatile privind aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, denumita in continuare Conventia.
    (2) Agentia este autoritatea nationala si raspunde de aplicarea politicii Guvernului:
    a) in domeniul controlului operatiunilor cu produse strategice;
    b) in domeniul implementarii in Romania a prevederilor Conventiei.
    (3) Agentia asigura, in calitate de Punct national de contact, legatura cu celelalte state parti in domeniile care fac obiectul Protocolului Natiunilor Unite impotriva fabricarii si traficului ilegale de arme de foc, piese si componente ale acestora, precum si de munitii.
    Art. 4
    (1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul controlului operatiunilor cu produse strategice Agentia exercita urmatoarele atributii principale:
    a) propune elementele politicii si strategiei nationale in domeniul controlului operatiunilor cu produse strategice, avand in vedere armonizarea cadrului legislativ cu reglementarile Uniunii Europene si obligatiile internationale asumate de Romania, in conformitate cu legislatia in vigoare;
    b) coordoneaza sistemul national de control al operatiunilor cu produse strategice si desfasoara activitati semestriale de informare si pregatire a celorlalte institutii ale statului, cu competente in controlul operatiunilor cu produse strategice, precum si alte activitati dedicate cooperarii interagentii; incheie protocoale de cooperare si programe de actiune comuna cu alte institutii sau structuri competente;
    c) informeaza anual Guvernul si Consiliul Suprem de Aparare a Tarii in legatura cu dezvoltarile semnificative in materie;
    d) elaboreaza si promoveaza proiecte de acte normative in domeniile de responsabilitate, stabileste si aplica sanctiuni, elaboreaza norme metodologice, mecanisme, proceduri si instructiuni necesare aplicarii regimului de control al operatiunilor cu produse strategice;
    e) autorizeaza si inregistreaza, dupa caz, persoanele, inclusiv autoritatile publice, pentru a desfasura operatiuni cu produse strategice; licentiaza operatiunile de export, reexport, import si orice alte operatiuni de transfer, in regim vamal definitiv sau suspensiv in ori din afara teritoriului Romaniei, operatiunile de intermediere, asistenta tehnica, transferurile de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax ori telefon, operatiunile necomerciale de scoatere sau introducere, in regim definitiv ori temporar, in sau din afara teritoriului Romaniei, de tranzit international si transbordare de produse strategice; gestioneaza notificarile privind dezvoltarea si producerea in Romania a produselor si tehnologiilor cu dubla utilizare;
    f) elibereaza autorizatii, certificate de inregistrare, permise, licente, certificate internationale de import sau alte documente echivalente, precum si certificate de control al livrarii, la solicitarea persoanelor interesate;
    g) efectueaza actiuni de control, in toate fazele de autorizare, inregistrare, notificare, licentiere, livrare si postlivrare, precum si, dupa caz, in etapa de prelicentiere;
    h) dispune, in cazul incalcarii prevederilor legii, anularea, suspendarea, modificarea, retragerea, interdictia, revocarea actelor administrative eliberate de Agentie; dispune sanctionarea contraventionala sau sesizarea organelor de ancheta penala, dupa caz, in cazul incalcarii prevederilor legii;
    i) participa la activitatile regimurilor si mecanismelor internationale de neproliferare si de control al exporturilor, la reuniunile organizatiilor internationale care au in competente controlul diferitelor categorii de arme conventionale si de distrugere in masa, la actiuni si manifestari internationale din domeniile sale de responsabilitate, precum si la alte activitati ale comunitatii internationale de control al exporturilor;
    j) asigura aplicarea in Romania a liniilor directoare si a listelor de control ale regimurilor internationale de neproliferare si de control al exporturilor: Aranjamentul de la Wassenaar pentru controlul exporturilor de arme conventionale si de produse si tehnologii cu dubla utilizare, Grupul Australia, Grupul furnizorilor nucleari, Comitetul Zangger, Regimul de control al tehnologiilor pentru rachete, Codul de la Haga privind neproliferarea rachetelor balistice si altele;
    k) participa, in cadrul regimurilor internationale de neproliferare si de control al exporturilor la care Romania este stat participant, la schimbul de informatii generale si specifice privind transferurile, respectiv refuzurile de licente de export;
    l) asigura preluarea si implementarea acquis-ului comunitar in domeniul controlului operatiunilor cu produse strategice si respectarea principiilor si criteriilor Codului de conduita al Uniunii Europene privind exporturile de arme;
    m) contribuie la raportarile care deriva din calitatea Romaniei de stat membru ONU (Registrul ONU de arme conventionale, Programul de actiune al Natiunilor Unite pentru prevenirea, combaterea si eradicarea comertului ilicit cu arme de calibru mic si armament usor, sub toate aspectele sale etc.), semnatar al Documentului OSCE privind armele de calibru mic si armament usor, precum si, dupa caz, la solicitarile altor mecanisme internationale de raportare si transparenta, cum ar fi: SIPRI - Institutul International de la Stockholm pentru Studierea Pacii, Small Arms Survey etc.;
    n) asigura participarea, in colaborare cu celelalte institutii cu atributii in materie, la activitatea comitetelor si grupurilor de lucru ale Consiliului Uniunii Europene, in domeniile sale de competenta;
    o) presedintele Agentiei asigura presedintia Consiliului pentru avizarea licentierii operatiunilor cu produse si tehnologii cu dubla utilizare si a Consiliului interministerial pentru controlul exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare; directiile de specialitate din cadrul Agentiei asigura activitatea de secretariat a acestor consilii;
    p) colaboreaza, potrivit competentelor, la desfasurarea activitatilor de monitorizare si aplicare a embargourilor si regimurilor restrictive privind exporturile de produse strategice si a obligatiilor care decurg din aplicarea embargourilor privind transferurile de produse strategice instituite printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, pozitie comuna sau actiune comuna adoptata de Uniunea Europeana, decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa sau instituite de state membre NATO;
    q) elaboreaza si publica Raportul anual privind controlul exporturilor de arme, in versiunea romana si engleza, documentar si in versiune electronica;
    r) initiaza actiuni de promovare a intereselor specifice Romaniei in relatiile cu organizatiile si organismele internationale de neproliferare si de control al exporturilor de produse strategice;
    s) acorda consultanta de specialitate si organizeaza programe de informare si campanii de avertizare a persoanelor fizice si juridice, inclusiv a autoritatilor publice in legatura cu principiile, obiectivele, normele, procedurile si restrictiile regimului de control al operatiunilor cu produse strategice;
    t) initiaza actualizarea listelor de produse strategice supuse regimului de control, in conformitate cu obligatiile si angajamentele internationale asumate de Romania;
    u) acorda asistenta de specialitate in vederea crearii si modernizarii altor sisteme nationale de control, la solicitarile partenerilor externi;
    v) organizeaza Conferinta nationala anuala in beneficiul comunitatii romanesti de control al exporturilor, precum si alte seminarii si reuniuni, cu scopul intaririi cunoasterii riguroase a standardelor din domeniul controlului exporturilor, precum si al asigurarii premiselor si interpretarii unitare a aplicarii uniforme a legislatiei in materie;
    w) asigura presedintia si secretariatul Grupului roman de neproliferare;
    x) incheie, in conditiile legii, tratate la nivel departamental cu autoritati si structuri omologe din state cu politici similare de neproliferare;
    y) participa cu stand propriu la expozitia nationala bienala de tehnica militara si, dupa caz, la expozitii internationale specializate in tehnica militara si tehnologie de varf.
    (2) In exercitarea atributiilor sale Agentia poseda si foloseste bunuri aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate.
    Art. 5
    In domeniul controlului implementarii Conventiei, Agentia exercita urmatoarele atributii:
    a) propune elementele politicii si strategiei nationale in domeniul controlului implementarii prevederilor Conventiei;
    b) elaboreaza si promoveaza, in conformitate cu legislatia in vigoare, proiecte de acte normative, norme metodologice privind procedurile tehnice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 56/1997 pentru aplicarea prevederilor Conventiei privind interzicerea dezvoltarii, producerii, stocarii si folosirii armelor chimice si distrugerea acestora, republicata, precum si deciziile si recomandarile referitoare la aplicarea Conventiei, ce se adopta de Conferinta statelor parti;
    c) asigura controlul producerii, folosirii, importului si exportului de substante chimice toxice si precursorii acestora, dispune sanctionarea contraventionala sau sesizarea organelor de ancheta penala, dupa caz, in cazul incalcarii prevederilor legii;
    d) autorizeaza functionarea instalatiilor si/sau a laboratoarelor in care se produc substante chimice toxice si precursorii acestora inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997, republicata, folosite in scopuri neinterzise, si notifica Organizatia pentru Interzicerea Armelor Chimice, denumita in continuare OIAC, transferurile de substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997, republicata, cu cel putin 30 de zile inainte de efectuarea lor;
    e) verifica sistematic, prin inspectii la fata locului, substantele chimice toxice si precursorii acestora inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997, republicata, instalatiile si/sau laboratoarele in care se produc substante chimice inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997, republicata, folosite in scopuri neinterzise;
    f) verifica, pe baza de declaratii si prin inspectii la fata locului, platformele care produc, prelucreaza sau consuma, importa ori exporta substante chimice toxice si precursori ai acestora inscrise in listele nr. 2 si 3 din anexa nr. 1 la Legea nr. 56/1997, republicata, precum si platformele care produc prin sinteza substante organice definite, neinscrise in liste; corpul de control al Agentiei constata contraventiile si aplica amenzile prevazute de Legea nr. 56/1997, republicata, care se vireaza integral la bugetul de stat, in conditiile legii;
    g) elaboreaza si transmite la OIAC declaratiile nationale, initiale si anuale, privind substantele chimice toxice si precursori ai acestora inscrise in lista nr. 1 din anexa nr. 1 la Conventie si instalatiile de producere a acestora in scopuri neinterzise, substantele chimice toxice si precursori ai acestora inscrise in listele nr. 2 si 3 din anexa nr. 1 la Conventie, platformele care produc, prelucreaza, consuma, importa sau exporta aceste substante chimice, precum si platformele care produc prin sinteza substante organice definite, neinscrise in liste;
    h) colecteaza datele necesare intocmirii declaratiilor nationale si organizeaza banca nationala de date in domeniu;
    i) asigura, impreuna cu alte autoritati publice competente, desfasurarea inspectiilor internationale ale OIAC in Romania in conformitate cu prevederile Conventiei si ale Legii nr. 56/1997, republicata; constituie echipa de insotire din membri ai corpului de control, din reprezentanti ai obiectivului inspectat si, dupa caz, din reprezentanti ai autoritatilor publice competente;
    j) incheie acorduri si protocoale de colaborare cu alte institutii si organisme nationale in vederea asigurarii respectarii prevederilor Conventiei;
    k) participa, in cadrul delegatiei Romaniei, la reuniunile OIAC, la alte manifestari internationale din domeniul controlului interzicerii armelor chimice; coopereaza cu Secretariatul tehnic al OIAC si cu autoritatile nationale din alte state in vederea aplicarii eficiente a prevederilor Conventiei;
    l) acorda la cerere consultanta de specialitate si organizeaza programe de informare si campanii de avertizare a operatorilor economici in legatura cu principiile, obiectivele, normele si procedurile privind regimul de control al interzicerii armelor chimice.
    Art. 6
    (1) Finantarea cheltuielilor aferente activitatii Agentiei se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) Presedintele Agentiei indeplineste, conform legii, functia de ordonator tertiar de credite.
    (3) Agentia poate incheia, in conditiile legii, contracte cu persoane fizice sau juridice, avand ca obiect prestarea de servicii de consultanta necesare realizarii obiectivelor din domeniile sale de activitate.
    Art. 7
    (1) In cadrul Agentiei functioneaza Punctul national focal de consultanta pentru examinarea si solutionarea cu operativitate a cererilor de clasificare a produselor strategice si a altor cereri de consultanta din domeniile de competenta.
    (2) Agentia administreaza website-uri pe Internet destinate informarii operatorilor economici, altor autoritati interesate si societatii civile asupra legislatiei si procedurilor de licentiere in vigoare.
    (3) Agentia organizeaza periodic activitati de perfectionare si testare pentru persoanele cu responsabilitati in controlul operatiunilor cu produse strategice din cadrul companiilor ale caror activitati intra sub incidenta regimului de control al operatiunilor cu produse strategice si/sau regimului de control al implementarii Conventiei.
    Art. 8
    (1) Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) In structura directiilor pot fi organizate servicii si birouri, care se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei.
    (3) Atributiile si sarcinile compartimentelor se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei, in maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    (4) Regulamentul de organizare si functionare si statul de functii ale Agentiei se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei, cu avizul ministrului afacerilor externe.
    Art. 9
    Numarul maxim de posturi al Agentiei este de 45, inclusiv demnitarul si cabinetul acestuia.
    Art. 10
    (1) Agentia este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului afacerilor externe.
    (2) Presedintele conduce intreaga activitate a Agentiei si o reprezinta in relatiile cu institutiile internationale, cu ministerele, cu alte organe ale administratiei publice centrale, cu alte institutii publice si organizatii, precum si cu persoane fizice si juridice din tara si din strainatate.
    (3) In exercitarea atributiilor sale presedintele Agentiei emite ordine si instructiuni.
    (4) Ordinele si instructiunile cu caracter normativ emise de presedintele Agentiei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (5) Presedintele exercita orice atributii care ii revin potrivit prevederilor legale si regulamentului de organizare si functionare.
    Art. 11
    (1) Salarizarea personalului Agentiei se face potrivit prevederilor legale in vigoare.
    (2) Salarizarea presedintelui Agentiei si acordarea celorlalte drepturi se face potrivit prevederilor aplicabile persoanelor care ocupa functii asimilate cu functii de demnitate publica, conform anexei nr. III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin anexa nr. IX din Ordonanta Guvernului nr. 9/2005.
    (3) Personalul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual.
    Art. 12
    (1) In vederea realizarii atributiilor sale, pentru combaterea actelor si faptelor de incalcare a legislatiei in domeniul de competenta, Agentia isi constituie Corpul de control.
    (2) Organizarea, functionarea si atributiile Corpului de control se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei, in maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    (3) In exercitarea atributiilor sale de control Corpul de control al Agentiei are acces neingradit, in conditiile legii, la documente, date si informatii necesare, oricare ar fi detinatorii acestora.
    (4) Corpul de control al Agentiei constata contraventiile la regimul de control din domeniile de competenta si aplica amenzile contraventionale care se vireaza integral la bugetul de stat, in conditiile legii.
    (5) Agentia sesizeaza organele de urmarire penala in cazul in care faptele constatate de Corpul de control sunt considerate, potrivit legii, infractiuni.
    Art. 13
    Agentia are in dotare un parc auto, potrivit prevederilor legale in vigoare.
    Art. 14
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 327/2000 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 25 aprilie 2000, cu completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Lucian Leustean,
                       secretar de stat

                       Presedintele Agentiei Nationale
                       de Control al Exporturilor,
                       Liliana Ghervasuc

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul integrarii europene,
                       Ene Dinga

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

    Numarul maxim de posturi = 45
    (inclusiv demnitarul si cabinetul acestuia)

                            STRUCTURA ORGANIZATORICA
                a Agentiei Nationale de Control al Exporturilor

                                 ____________
                                | PRESEDINTE |
                                |____________|
                                      |
     _________________________        |         ___________________________
    |    Cabinet demnitar     |_______|________|   Compartiment juridic    |
    |_________________________|       |        |___________________________|
     _________________________        |         ___________________________
    | Structura de securitate |_______|________| Compartiment audit intern |
    |_________________________|       |        |___________________________|
                                      |
         _____________________________|____________________________
  ______|______     _______|________     _____|_______     ________|__________
 |Directia arme|   |Directia produse|   |Compartiment |   |Compartiment       |
 |conventionale|   |si tehnologii cu|   |resurse umane|   |economico-financiar|
 |             |   |dubla utilizare |   |             |   |                   |
 |_____________|   |________________|   |_____________|   |___________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 920/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 920 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu