HOTARARE Nr. 97 din 23 ianuarie 2003
pentru aprobarea Criteriilor de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau
a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu
ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, precum si a modului de finantare a
acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 127 din 27 februarie 2003

In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 din Ordonanta Guvernului
nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de
asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si
programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de
organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea
nr. 423/2002,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Criteriile de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a
altor persoane juridice care pot participa la realizarea, in comun cu
ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a
acestora, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul apararii nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Tudor Florescu,
secretar de stat
p. Ministrul justitiei,
Alexe Ivanov Costache,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
CRITERIILE DE SELECTARE
a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot
participa la realizarea, in comun cu ministerele si institutiile publice, a
unor activitati sau programe in domeniul sanatatii publice si protectiei
familiei, precum si modul de finantare a acestora
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
In intelesul prezentei hotarari, termenii de mai jos se definesc astfel:
a) organizatii neguvernamentale - persoane juridice de drept privat fara
scop patrimonial care desfasoara activitati in interes general sau in interesul
unor colectivitati locale, constituite de catre persoane fizice sau juridice,
in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la
asociatii si fundatii;
b) alte persoane juridice - persoane juridice care au in obiectul lor de
activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei;
c) activitate - interventie care se realizeaza pentru atingerea unui
obiectiv specific, bine definit, in care se utilizeaza resurse bine precizate
pe o anumita durata;
d) program - set coerent de activitati care utilizeaza resurse existente
reunite pentru oferirea catre o populatie definita a unor servicii organizate
intr-o maniera coerenta, in timpul si in locul necesar pentru atingerea
obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;
e) institutie finantatoare - Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele
cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei
publice locale si alte institutii publice cu atributii in domeniul finantarii
sanatatii si unitatile subordonate acestora.
Art. 2
(1) Organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au in
obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si
protectia familiei pot participa in comun cu ministerele si institutiile
publice prevazute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sanatate
publica si protectia familiei.
(2) Finantarea programelor de sanatate publica si protectia familiei se
asigura, in conditiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului national
unic de asigurari sociale de sanatate si bugetele locale, in sistem de
parteneriat financiar.
Art. 3
(1) Finantarea organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane
juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de
sanatate publica si protectia familiei se face in urma unei proceduri de
selectie, pe baza criteriilor de selectare si in limita fondurilor aprobate
anual cu aceasta destinatie.
(2) Parteneriatul financiar se stabileste prin conventie de finantare
incheiata intre partile care trebuie sa realizeze programele in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei.
CAP. 2
Procedura de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor
persoane juridice
SECTIUNEA 1
Criteriile de admitere la selectie
Art. 4
Pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale,
filialele organizatiilor neguvernamentale avand cont bancar propriu sau alte
persoane juridice care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au mai desfasurat programe anterioare in domeniul sanatatii publice si
protectiei familiei;
b) nu au scop lucrativ si sunt legal constituite.
Art. 5
Nu pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale
sau alte persoane juridice care au in obiectul lor de activitate furnizarea
unor servicii de sanatate publica si protectia familiei, aflate in urmatoarele
situatii:
a) organizatiile interne ale partidelor politice;
b) filialele organizatiilor neguvernamentale straine care nu sunt
constituite ca persoane juridice romane, potrivit legii;
c) autoritatile administratiei publice centrale sau locale si institutiile
publice si serviciile publice descentralizate ale acestora;
d) agentii economici;
e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotarari judecatoresti;
f) nu au respectat o conventie de finantare anterioara sau au prezentat
declaratii inexacte la o participare anterioara la procedura de selectare.
SECTIUNEA a 2-a
Anuntul public al organizarii selectiei de programe
Art. 6
(1) Selectia programelor propuse de organizatiile neguvernamentale sau de
alte persoane juridice care indeplinesc conditiile de participare la selectie,
prevazute la art. 4, se organizeaza, in limita fondurilor disponibile, in
termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul in curs.
(2) Selectia de programe se face publica cu 30 de zile inainte de
implinirea termenului de depunere a documentatiei de prezentare.
(3) Anuntul public privind data, ora si locul de desfasurare a selectiei de
programe se face prin intermediul unui ziar central, precum si al paginii de
Internet a institutiei finantatoare si, suplimentar, dupa caz, la dorinta
institutiei finantatoare, intr-un cotidian local.
(4) Continutul minim al anuntului publicitar trebuie sa cuprinda:
a) denumirea si sediul institutiei finantatoare;
b) denumirea programelor de sanatate publica si protectia familiei,
promovate de institutia finantatoare, in domeniul carora se vor desfasura
activitatile sau programele finantate;
c) locul de unde se pot obtine informatiile necesare referitoare la
conditiile de participare la selectie;
d) locul si data limita de depunere a documentatiei;
e) locul si data de anuntare a rezultatelor selectiei.
(5) Domeniul programelor finantate, anuntat conform alin. (4), va fi
acelasi cu cel anuntat in mod obligatoriu in mass-media cu cel putin 6 luni
inainte de aprobarea bugetului pe anul in curs.
SECTIUNEA a 3-a
Continutul documentatiei de prezentare
Art. 7
(1) Cererea de participare la selectia de programe, intocmita conform
modelului prevazut in anexa nr. 1, precum si celelalte modele de formulare
prevazute in anexele nr. 1a), 1b) si 2 se obtin, la cerere, de la sediul
institutiei finantatoare.
(2) La cererea de participare se anexeaza in mod obligatoriu urmatoarele
documente, in plic sigilat, care se deschide in ziua selectiei:
a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), in maximum o
pagina;
b) programul descris in detaliu, in maximum 10 pagini, cuprinzand
justificarea programului si obiectivele, indicatorii de performanta, perioada
de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de
finalizare a unor actiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot
acorda transele de finantare, descrierea subprogramelor din structura
programului, in cazul programelor complexe si etapizate, resursele necesare si
planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, precum si posibilitatile de
continuare a programului dupa incetarea finantarii, conform anexei nr. 1b);
c) documentele de constituire a organizatiei neguvernamentale sau a altei
persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul
si actele aditionale, hotararea judecatoreasca definitiva, in copii legalizate;
d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intentie a partenerului, respectiv
partenerilor declarati in program, prin care acestia confirma participarea la
program, in cazul celor de cooperare; scrisoarea de intentie se redacteaza pe
hartie cu antetul organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice
prevazute la art. 2 alin. (1), cu o data de cel mult 30 de zile in urma, si
contine numele, adresa si functia persoanei responsabile, legal autorizata sa
reprezinte organizatia partenera, numele persoanei de contact, denumirea
organizatiei, confirmarea participarii la program, locul si perioada de
desfasurare, conform anexei nr. 2;
e) raportul de activitate al organizatiei neguvernamentale sau al altei
persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei;
f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum si curriculum
vitae al conducatorului organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane
juridice prevazute la art. 2 alin. (1);
g) ultimul extras de cont;
h) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent,
inregistrate la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv
la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
i) date privind situatia juridica a sediului, autorizatia sanitara, de
acreditare si alte avize sau aprobari prevazute de lege, care sa ateste posibilitatea
acordarii serviciilor de sanatate publica, conform obiectului de activitate al
solicitantului.
Art. 8
Cererile de solicitare a participarii la selectie se arhiveaza la sediul
institutiei finantatoare.
CAP. 3
Evaluarea si finantarea programelor in domeniul sanatatii publice si
protectiei familiei
SECTIUNEA 1
Evaluarea cererilor
Art. 9
Criteriile de evaluare pe baza carora se acorda finantarea sunt
urmatoarele:
a) incadrarea programului in contextul programelor din domeniul sanatatii
publice si protectiei familiei, promovate de Ministerul Sanatatii si Familiei,
ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate,
Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale
si Autoritatii Judecatoresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei
publice locale si de alte institutii publice cu atributii in domeniul
finantarii sanatatii;
b) inscrierea programului in cadrul prioritatilor de sanatate publica si
protectia familiei ale comunitatii locale;
c) conceptia programului:
- obiective clar definite;
- concordanta intre scop - obiective - mod de realizare;
d) buget realist, in concordanta cu capacitatea organizatiei
neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura desfasurarea
activitatilor sau programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei
familiei, pe perioada finantarii, la standardele propuse;
e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de
adresabilitate al programului, grupul-tinta bine definit si marimea acestuia,
capacitatea informativa si educativa a programului, marimea coeficientului de
multiplicare a rezultatelor programului, modalitatile de mediatizare;
f) capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a
asigura contributia financiara, resursele umane ori materiale ale acestora,
posibilitatea de atragere in program a altor surse de finantare, precum
sponsorizari, donatii, necesare desfasurarii activitatilor sau programelor
conform obiectivelor programului;
g) realizarea programelor in parteneriat cu structuri guvernamentale sau
neguvernamentale;
h) experienta organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice in
domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
Art. 10
(1) Pe baza criteriilor de evaluare se acorda urmatorul punctaj:
a) pentru inscrierea programului in prioritatile de sanatate publica si
protectia familiei ale comunitatii locale - maximum 5 puncte;
b) pentru obiective clar definite, masurabile si capacitatea programului de
a asigura atingerea lor - maximum 10 puncte;
c) pentru concordanta intre scop - obiective - mod de realizare - maximum
10 puncte;
d) pentru realizarea programului in parteneriat cu alte structuri
guvernamentale sau neguvernamentale interne - maximum 15 puncte sau
internationale - maximum 20 de puncte;
e) pentru contributia programului la integrarea europeana - maximum 20 de
puncte;
f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului - maximum 10 puncte;
g) pentru capacitatea de continuare a programului dupa incetarea finantarii
- maximum 20 de puncte;
h) pentru raportul cost/eficienta prognozat - maximum 10 puncte;
i) pentru nivelul implicarii materiale a organizatiei - maximum 10 puncte;
j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane si activitatile
propuse - maximum 10 puncte;
k) pentru capacitatea organizatiei de a atrage si alte surse de finantare,
precum sponsorizari, donatii si altele - maximum 10 puncte;
l) pentru caracterul inovator al programului - maximum 15 puncte;
m) pentru complexitatea programului - maximum 10 puncte;
n) pentru promovarea imaginii institutiei finantatoare - maximum 10 puncte.
(2) Pot primi finantare doar programele care realizeaza minimum 90 de
puncte.
(3) Selectia pentru finantare a programelor care realizeaza 90 de puncte se
va face in limita bugetului existent, in ordinea descrescatoare a punctajului
obtinut.
Art. 11
Criteriile de respingere a dosarelor continand programul propus sunt
urmatoarele:
a) propunerea de alte activitati decat cele din domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei;
b) depunerea incompleta a documentatiei;
c) solicitarea remunerarii personalului propriu care nu este implicat in
desfasurarea programului respectiv;
d) propunerea de activitati care nu concorda cu scopurile si obiectivele
declarate in statutul organizatiei neguvernamentale;
e) solicitarea achizitionarii de echipamente de birotica si informatizare,
precum si alte bunuri care nu sunt legate de activitatile programului;
f) propunerea de calatorii individuale, schimburi in cadrul formarii
profesionale;
g) propunerea de activitati generatoare de profit;
h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de catre comisia de
evaluare si selectie;
i) solicitarea finantarii unor activitati care au fost demarate inainte de
depunerea cererii de finantare.
Art. 12
(1) Evaluarea cererilor de finantare pentru programele depuse de
organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati in domeniul sanatatii
publice si protectiei familiei se face de o comisie de evaluare si selectie,
avand urmatoarea componenta:
a) directorul/directorul adjunct al institutiei cu atributii in domeniul
finantarii sanatatii;
b) reprezentantul Ministerului Sanatatii si Familiei, al ministerului cu
retea sanitara proprie, al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, al Casei
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, al organelor administratiei
publice locale sau al altor institutii publice cu atributii in domeniul
finantarii sanatatii, dupa caz, in functie de institutia care organizeaza
selectia de programe;
c) un medic avand specialitatea in sanatate publica si management sau
competenta in managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiei
finantatoare;
d) un medic avand specialitatea in sanatate publica si management sau
competenta in managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiilor
subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei, in cazul in care in institutia
finantatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesionala;
e) un reprezentant al unei organizatii neguvernamentale care nu se
regaseste in lista de solicitanti, selectat in mod aleatoriu, cu statut de
observator.
(2) Comunicarea rezultatului selectiei programelor se face in scris, prin
intocmirea unui proces-verbal in 3 exemplare, in termen de cel mult 7 zile de
la data intrunirii comisiei.
(3) Procesul-verbal de evaluare prin care se valideaza rezultatele comisiei
se semneaza in mod obligatoriu de reprezentantul institutiei prevazute la alin.
(1) lit. b).
(4) Rezultatul selectiei programelor este informatie publica si apare pe
pagina de Internet a institutiei finantatoare, precum si in ziarul central care
a publicat anuntul referitor la selectia de programe, in maximum 3 zile de la
selectie.
(5) Cererea de finantare se poate aproba si conditionat, organizatia
neguvernamentala solicitanta avand obligatia ca in termen de 7 zile de la
comunicarea rezultatului sa confirme in scris acceptarea sau neacceptarea
conventiei de finantare, termen dupa care se considera ca aceasta nu a fost
acceptata, iar programele se elimina de la finantare, locurile lor fiind
preluate de programele eliminate, in ordinea descrescatoare a punctajului.
Art. 13
Contestatiile la rezultatul final al selectiei se depun la institutia
finantatoare, in termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului
selectiei.
Art. 14
Institutia finantatoare are obligatia de a reanaliza programele
organizatiilor neguvernamentale contestatare, in termen de 3 zile de la
expirarea termenului de depunere a contestatiei, in cadrul comisiei de evaluare
si selectie, cu conditia ca reprezentantul institutiei finantatoare prevazut la
art. 12 alin. (1) lit. b) sa fie inlocuit de o alta persoana cu competente
similare.
Art. 15
Comunicarea raspunsului la contestatie se efectueaza in scris la
organizatia neguvernamentala contestatara, in termen de 3 zile de la intrunirea
comisiei.
SECTIUNEA a 2-a
Acordarea finantarii
Art. 16
Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica incheie conventie de
finantare, in forma scrisa, cu institutia finantatoare, conform modelului
prezentat in anexa nr. 4, cu maximum 14 zile inainte de demararea programului.
Art. 17
(1) Contributia minima a organizatiei neguvernamentale sau a persoanei
juridice la realizarea programului este de 20% din bugetul total al
programului.
(2) Contributia minima a organizatiei poate fi partial sau integral reprezentata
de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor,
munca personalului implicat in program, dar neremunerat din suma solicitata de
la institutia finantatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispozitie
pentru realizarea programului.
Art. 18
In cazul existentei si a altor surse de finantare decat cele ale
organizatiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau institutiei
finantatoare, acestea au obligatia de a mentiona explicit existenta surselor de
finantare, destinatia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum si cotele
de contributie ale fiecarei parti la finantarea programului dupa acoperirea
unei parti a costului programului din celelalte surse.
Art. 19
(1) Institutiile finantatoare, dupa caz, analizeaza lunar nivelul sumelor
solicitate de organizatia neguvernamentala sau de persoana juridica si
stabilesc creditele bugetare necesare, conform documentelor justificative.
(2) Plata catre beneficiar a sumei aprobate se face in transe, dupa cum
urmeaza:
a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobata, in termen de 7 zile de
la incheierea conventiei de finantare;
b) diferenta pana la totalul sumei acordate se plateste fie prin decontari
partiale, pana la incheierea actiunilor circumscrise programului, fie integral,
la sfarsitul acestora.
(3) Cu exceptia primei transe, celelalte transe de finantare se acorda
numai dupa prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa
precedenta.
(4) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa
transmita institutiei finantatoare, la termenele si in conditiile stabilite
prin dispozitiile legale in vigoare, contul de executie privind modul de
utilizare a sumelor primite drept finantare.
(5) Din sumele ce urmeaza a se acorda nu se pot efectua cheltuieli de
personal, pentru personalul care nu este implicat in desfasurarea programului
respectiv, iar cheltuielile materiale si de servicii de natura cheltuielilor cu
intretinerea si reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau
cheltuieli de capital de natura investitiilor se pot efectua in limita a 10%
din bugetul programului, calculat pe categorii de cheltuieli.
(6) Disponibilitatile provenite din alocatiile bugetare destinate
finantarii programelor, ramase la finele exercitiului bugetar in conturile
structurilor de implementare, se reporteaza in anul urmator pentru a fi
folosite pentru finantarea in continuare a programelor.
Art. 20
Programele se monitorizeaza si se evalueaza de catre reprezentantul
institutiei finantatoare, inclusiv prin participarea directa la actiunile
programului.
CAP. 4
Decontarea cheltuielilor
Art. 21
(1) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica va evidentia si va
raporta separat cheltuielile legate de suma primita drept finantare, conform
modelului prezentat in anexa nr. 3, si va pastra in arhiva proprie originalele
chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii
contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
(2) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa
prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare si conturi de executie
pentru sumele primite, la termenele stabilite in conventia de finantare, precum
si raportul final intocmit potrivit modelului prezentat in anexa nr. 5.
Art. 22
Persoanele abilitate, prin imputernicire scrisa semnata de conducatorul
organizatiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea
cheltuielilor, in termen de 30 de zile de la terminarea actiunii.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 23
Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de
organizatia neguvernamentala in vederea sustinerii programului aprobat pentru
finantare contin, alaturi de sigla organizatiei sau a partenerilor care sunt
implicati in desfasurarea programelor, si sigla institutiei finantatoare.
Art. 24
Controlul asupra activitatilor desfasurate de organizatiile
neguvernamentale sau de persoanele juridice care au beneficiat de finantare din
bugetul de stat, din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de
sanatate sau din bugetele locale se exercita, dupa caz, de serviciile
specializate ale autoritatilor si institutiilor prevazute la art. 1 din
Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din
bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor
activitati si programe in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei,
desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 423/2002, precum si de alte institutii de control
abilitate de lege.
Art. 25
Unitatea subordonata care acorda finantarea din bugetul de stat, din
bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetele
locale, dupa caz, prezinta anual, pana la sfarsitul trimestrului I, un raport
de activitate institutiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale
intocmite de comisia de evaluare si selectie si de comunicare a rezultatului
selectarii.
Art. 26
Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 si 5 fac parte integranta din prezentele
criterii de selectare.
ANEXA 1
la criteriile de selectare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Localitatea ....................., str. ..................... nr. ........,
judetul .....................................
Telefon ....................., fax .....................
Numarul si data inscrierii legale: Dosar nr. .....................
Sentinta civila nr. ..................... din data de ....................,
pronuntata de ...............................
Institutia care a acordat avizul in vederea obtinerii personalitatii
juridice ..................................................................
Codul fiscal ............................................
Numarul contului bancar .................................
Banca ...................................................
(denumirea si sediul)
Numele si prenumele presedintelui si al directorului economic
(sau al contabilului-sef) ...................................
CERERE
In numele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................,
in deplina cunostinta a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind
finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de
sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii
neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002,
va rog sa aprobati participarea organizatiei neguvernamentale/persoanei
juridice
...............................................................................
prin programul
.................................................................
...............................................................................,
la selectia de programe care se va organiza in data de .......................
.
Declar ca subsemnatul si organizatia pe care o reprezint vom respecta
prevederile legale in vigoare si vom coopera cu institutia finantatoare.
Declar, de asemenea, pe propria raspundere ca datele, informatiile si
documentele prezentate corespund realitatii.
Presedintele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice,
..............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ..................... Localitatea .......................
Stampila .................
ANEXA 1a)
la criteriile de selectare
REZUMATUL PROGRAMULUI
(maximum 1 pagina)
1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
5. Grupurile-tinta
...............................................................................
...............................................................................
6. Activitatile principale
...............................................................................
...............................................................................
7. Rezultate asteptate
...............................................................................
...............................................................................
ANEXA 1b)
la criteriile de selectare
DESCRIERE A PROGRAMULUI
(maximum 10 pagini)
1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Introducere
...............................................................................
...............................................................................
5. Justificarea programului
...............................................................................
(contextul national/international al problematicii de sanatate publica abordate
in cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea locala, pentru
grupurile-tinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele
alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor etc.)
6. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
7. Obiective
...............................................................................
...............................................................................
8. Metodologie
...............................................................................
(tip de studiu, tipul programului, grupuri-tinta)
9. Abilitati si competente ale personalului implicat
...............................................................................
...............................................................................
10. Activitati
...............................................................................
(enuntarea fiecarei activitati, specificarea responsabilului activitatii
respective, specificarea resurselor - personal, echipament, timp etc. -,
precum si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, desfasurarea
activitatilor in timp si modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama
Gant, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot
face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare,
descrierea subprogramelor din structura programului in cazul programelor
complexe si etapizate)
Diagrama Gant
________________________________________________________________________
| Activitati |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|
| | I | II | III| IV | V | VI | VII|VIII| IX | X | XI |XII |
|____________|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
11. Asigurarea continuitatii programului
...................................
a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finantate activitatile dupa
incetarea finantarii de la Guvern), daca este cazul;
b) din punct de vedere institutional (posibilitatea de functionare a
structurilor care sustin implementarea activitatilor la sfarsitul prezentului
program), daca este cazul;
c) din punct de vedere al continuitatii la nivelul politicilor (impactul
structural al programului, daca va conduce la imbunatatirea legislatiei, a
codurilor de conduita, a metodelor etc.), daca este cazul.
12. Indicatorii de performanta/evaluare
....................................
................................................................................
13. Buget
..................................................................
(explicitarea bugetului pe activitati)
14. Rezultate asteptate
................................................................................
(cum va imbunatati programul situatia grupurilor-tinta; cum va imbunatati
programul capacitatile manageriale si tehnice ale grupurilor-tinta si/sau
ale partenerilor, daca este cazul; impactul la nivelul comunitatii;
descrierea posibilitatilor de replicare si extindere a rezultatelor
programului)
ANEXA 2
la criteriile de selectare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .....................
Localitatea ......................, str. ....................... nr.
......,
judetul .......................,
telefon .................., fax .....................
SCRISOARE DE INTENTIE
Titlul programului:
.................. "..............................................."
.......
................................................................................
................................................................................
care se va desfasura ...........................................................
(locul si perioada)
................................................................................
Subsemnatul,
...............................................................
...............................................................................,
(numele, prenumele si adresa)
in calitate de
.................................................................
...............................................................................,
(functia si organizatia)
declar ca voi participa activ la implementarea programului mai sus mentionat,
in situatia in care acesta va fi aprobat pentru finantare din bugetul
................................................................................
in urma selectiei de programe din data de
......................................
Data ..........................
Semnatura .....................
Stampila ......................
ANEXA 3
la criteriile de selectare
ADRESA DE INAINTARE
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
............................................................................
localitatea .............................., str. ................. nr.
....,
judetul .....................................
telefon .........................., fax ..........................,
numar (de inregistrare de la organizatie) .........................
Catre
.....................................................
(denumirea institutiei finantatoare)
Va inaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii
....................
care a avut loc in ............................., in perioada
.................,
(localitatea) (data)
in valoare de ...................................... lei, conform documentelor
justificative anexate:
____________________________________________________________________________
| Nr. | Felul, numarul si data | Emitent | Denumirea | Valoarea |
| crt. | documentului justificativ | | cheltuielilor | cheltuielilor |
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
Decontul mai cuprinde urmatoarele documente:
a) lista de participanti;
b) bonul de consum pentru materialele consumabile - copie si nota de
intrare-receptie - copie (daca este cazul);
c) tabel nominal referitor la transport (daca este cazul);
d) contract de colaborare, ordin de plata (daca este cazul);
e) nota de evaluare.
Semnatura presedintelui Semnatura contabilului (director economic)
........................... ............................................
Stampila organizatiei
ANEXA 4
la criteriile de selectare
Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .........................
Reprezentant legal ........................
...........................................
...........................................
(numele, prenumele, adresa,
B.I./C.I., seria, nr.)
In baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea
din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si
din bugetele locale a unor activitati si programe in domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, se incheie astazi
............................ prezenta
CONVENTIE DE FINANTARE
Intre
institutia finantatoare ..................................., cu sediul in
........................., telefon ..............., cod fiscal
................, cont de virament nr. ...................................,
deschis la
.........................., reprezentata de
...................................,
(se precizeaza functia)
si
organizatia neguvernamentala/persoana juridica
............................, cu sediul in ........................................,
telefon ................, cod fiscal ......................, cont de virament
nr. ......................., deschis la ..................................,
reprezentata de
....................................................., presedintele/directorul
(numele si prenumele)
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice.
CAP. 1
Obiectul conventiei
Art. 1
Institutia finantatoare asigura in anul .............. o finantare in
limita sumei de ........................ lei, de la bugetul
.........................., organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
............................... pentru desfasurarea programelor in domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei.
CAP. 2
Obligatiile organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
Art. 2
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica, in calitate de beneficiar
al finantarii, are urmatoarele obligatii:
a) sa foloseasca finantarea in mod exclusiv pentru activitatile sau
programele in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei pentru care a
depus documentatia de prezentare;
b) in momentul solicitarii decontarilor partiale din transele de finantare,
sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare de activitate si
financiare;
c) sa prezinte institutiei finantatoare, in termen de 15 zile de la data
incetarii conventiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul si verificarile structurii de control a institutiei
finantatoare si ale altor institutii de control abilitate de lege in legatura
cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita;
e) in cazul nerespectarii prevederilor legale in vigoare, sa ramburseze, in
termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei din partea structurii de
control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate
potrivit dispozitiilor legale in vigoare care se aplica impozitelor si taxelor
datorate bugetului de stat.
CAP. 3
Obligatiile institutiei finantatoare
Art. 3
Institutia finantatoare are, in raport cu obiectul conventiei, urmatoarele
obligatii:
a) sa asigure fondurile reprezentand finantarea stabilita;
b) sa acorde asistenta de specialitate in desfasurarea activitatilor si
programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
Art. 4
Plata fondurilor se realizeaza prin virament in contul nr.
............................., deschis de organizatia neguvernamentala/persoana
juridica .............................. la Banca ..............................,
cu sediul in ................................... .
Art. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli al programului este redat in anexa nr.
4a) la prezenta conventie, care constituie parte integranta a acesteia.
Art. 6
Eliberarea sumelor catre primitor se va face in .............. transe, pe
baza documentelor justificative. Prima transa este considerata avans.
Art. 7
Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe este stabilit dupa cum
urmeaza:
a) transa I (avans) ................;
b) transa a II-a ...................;
c) transa a III-a ..................;
d) transa a IV-a .................. .
Art. 8
(1) La solicitarea urmatoarei transe primitorul trebuie sa prezinte
finantatorului un raport privind stadiul implementarii programului din punct de
vedere fizic, financiar si al contributiei organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice si documentele adecvate, justificand
utilizarea a cel putin 75% din transa anterioara. Restul de cel mult 25% se
justifica cu ocazia formularii solicitarii pentru urmatoarea transa.
(2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupa caz, in functie de
nevoile reale identificate, in vederea finalizarii programului. Justificarea
utilizarii ultimei transe se va efectua inainte de momentul inchiderii
programului.
(3) Sumele alocate, ramase necheltuite dupa finalizarea programului, vor fi
returnate institutiei finantatoare, in termen de maximum 30 de zile.
CAP. 4
Proceduri de incetare a conventiei
Art. 9
Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia
notificarii deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile
de la data notificarii.
Art. 10
(1) In cazul in care organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu
respecta conditiile prezentei conventii, prin neutilizarea finantarii in scopul
activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor
intermediare si finale la termenul stabilit sau impiedicarea structurii de
control sa verifice actele financiar-contabile, institutia finantatoare are
dreptul de a decide oricand incetarea aplicarii conventiei, notificand
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea platilor si
solicitand restituirea sumelor acordate cu titlu de finantare.
(2) Daca organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu este de acord cu
restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.
CAP. 5
Clauze speciale
Art. 11
(1) Daca o cauza de forta majora provoaca imposibilitatea totala sau
partiala, temporara ori definitiva de executare a conventiei, partea afectata
de cauza de forta majora va fi exonerata de raspundere privind indeplinirea
obligatiilor sale pentru perioada in care aceasta indeplinire este impiedicata sau
intarziata de cauza de forta majora.
(2) Partea care invoca forta majora este obligata sa comunice celeilalte
parti, in termen de 30 de zile de la aparitia cauzei de forta majora, existenta
acesteia, prin notificare scrisa insotita de acte doveditoare.
Art. 12
Nerespectarea obligatiilor asumate de catre organizatia
neguvernamentala/persoana juridica da dreptul celeilalte parti sa dispuna
suspendarea platii fondurilor care constituie finantarea pana la reglementarea
situatiei.
Art. 13
In cazul in care organizatia neguvernamentala/persoana juridica inceteaza
activitatea sau programul in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei,
bunurile dobandite prin finantare se pun la dispozitie institutiei finantatoare
pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil
similar sau pentru a fi valorificate in conditiile legii.
Art. 14
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica va evidentia si va raporta
separat sumele primite drept finantare si cheltuielile efectuate din acestea.
Art. 15
(1) Modificarea prezentei conventii se poate face numai cu acordul
partilor, prin act aditional.
(2) Partea care are initiativa modificarii va notifica in scris celeilalte
parti propria propunere. Partea care primeste notificarea respectiva se obliga
sa raspunda in termen de 15 zile lucratoare de la primirea acesteia.
(3) In cazul in care partile convin modificarea prezentei conventii,
aceasta se va realiza prin incheierea unui act aditional.
Art. 16
(1) Orice neintelegere care decurge din interpretarea si aplicarea
prezentei conventii va fi solutionata de parti, pe cale amiabila, in termen de
30 de zile calendaristice de la notificarea acesteia.
(2) In cazul in care partile nu ajung la un consens pe cale amiabila,
neintelegerile vor fi solutionate potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 17
(1) In masura in care nu vin in contradictie cu prevederile acestei
conventii, la executarea si interpretarea ei se vor aplica prevederile Codului
civil si alte reglementari in vigoare.
(2) Prezenta conventie, inclusiv anexa la aceasta, a fost incheiata in doua
exemplare, ambele avand valoare de original si constituind impreuna un singur
act juridic.
Art. 18
(1) Prezenta conventie intra in vigoare la data semnarii ei de catre ambele
parti si este valabila pana la inchiderea programului.
(2) Perioada de implementare a programului este de ........... luni.
(3) Utilizarea alocatiilor bugetare in alte scopuri decat cele prevazute in
prezenta conventie este interzisa si atrage desfiintarea ei, fara interventia
instantei judecatoresti sau a celei de arbitraj, dupa caz.
(4) In cazul in care primitorului i s-a notificat desfiintarea prezentei
conventii din vina sa, acesta este obligat ca in termen de 30 de zile de la
data primirii notificarii sa restituie finantatorului toate sumele primite.
(5) In cazul restituirii sumelor primite, primitorul datoreaza penalitati
calculate la nivelul si potrivit prevederilor legale referitoare la penalitatile
datorate pentru neplata la termen a creantelor bugetare.
Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .....................
Semnatura Semnatura
L.S. L.S.
ANEXA 4a)
la conventia de finantare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .......................
Programul ............................................................
BUGETUL
de venituri si cheltuieli al programului
- mii lei -
VENITURI - TOTAL,
din care:
1. Contributia organizatiilor
neguvernamentale/persoane juridice (a+b+..........),
constand din:
a) contributie proprie
....................
b) donatii (daca este cazul) ....................
c) sponsorizari (daca este cazul)
....................
d) alte surse (se vor nominaliza)
....................
2. Sume primite de la buget (a+b+c) ....................
a) de la bugetul de stat
....................
b) de la bugetul local
....................
c) de la bugetul Fondului national unic de asigurari
sociale de sanatate ....................
3. CHELTUIELI - TOTAL,
din care:
a) cheltuieli de personal
.......................................
....................
b) cheltuieli materiale si servicii
.......................................
....................
c) cheltuieli de capital
.......................................
....................
ANEXA 5
la conventia de finantare
RAPORT FINAL
Conventia nr. ...........................................
Data incheierii conventiei ..............................
Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .......................................
Adresa ..................................................
Telefon/fax .............................................
Data inaintarii raportului ..............................
Institutia, numele, prenumele si functia persoanei care a primit raportul
......................................
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor desfasurate pana la data intocmirii
raportului:
(Descrierea va cuprinde: grupul-tinta, activitatile desfasurate, bugetul,
resursele umane, colaborarea cu alte organizatii.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
Au putut fi desfasurate aceste activitati in timpul planificat? DA/NU
(Daca NU, explicati si propuneti masurile ce pot fi luate pentru realizarea
activitatilor prevazute in conventie.)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate in raport
cu fiecare activitate desfasurata, in concepte masurabile, indicatori de
eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor si
programelor in domeniul sanatatii publice si protectiei familiei:
(Explicati de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea
activitatilor ori programelor.)
5. Alte comentarii (dupa caz):
II. Raport financiar
1. Date despre organizatia neguvernamentala/persoana juridica finantata:
- cont bancar nr. .................., deschis la Banca
.....................
(denumirea si
sediul)
- persoana cu drept de semnatura ................................... .
(numele si prenumele)
2. Date despre finantare:
- valoarea finantarii de la bugetul de stat, bugetul Fondului national unic
de asigurari sociale de sanatate sau de la bugetul local, in conformitate cu
conventia ........................;
- valoarea finantarii la data intocmirii raportului ......................;
- dobanzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva)
.................;
- soldul in lei la sfarsitul perioadei de raportare, conform extrasului de
cont .......................... .
3. Se anexeaza actele justificative, in copie, in conformitate cu
prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
4. Se anexeaza contul de executie, in copie.
5. Executia bugetului de venituri si cheltuieli al programului
..................... este prezentata in anexa la prezentul raport final
[conform modelului din anexa nr. 5a)].
Presedintele/directorul organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)
Responsabilul de program/activitati,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)
Responsabilul financiar al organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
.......................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ....................
Stampila
ANEXA 5a)
la raportul final
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Programul .................................................................
EXECUTIA
bugetului de venituri si cheltuieli
______________________________________________________________________________
| | Buget |Executie| %
|
| Categorii de venituri si cheltuieli |aprobat| |col.
2|
| | |
|------|
| | | |col.
1|
|______________________________________________________|_______|________|______|
| A | 1 | 2 | 3
|
|______________________________________________________|_______|________|______|
| VENITURI - TOTAL | | |
|
| 1. contributie proprie | | |
|
| 2. donatii | | |
|
| 3. sponsorizari | | |
|
| 4. alte surse | | |
|
| a) ............................................ | | |
|
| b) ............................................ | | |
|
| 5. sume primite de la bugetul de stat | | |
|
| 6. sume primite de la bugetul local | | |
|
| 7. sume primite de la bugetul Fondului national unic | | |
|
| de asigurari sociale de sanatate | | |
|
| CHELTUIELI - TOTAL .............................., | | |
|
| din care: de la bugetul .......................... | | |
|
| 1. Cheltuieli de personal (inclusiv deplasari in | | |
|
| tara), | | |
|
| din care: | | |
|
| de la bugetul .................................... | | |
|
| 2. Cheltuieli materiale si servicii, din care: | | |
|
| de la bugetul .................................... | | |
|
| din acestea: | | |
|
| 2.1. Medicamente si materiale sanitare | | |
|
| 2.2. Intretinere si gospodarire (posta, telefon etc.;| | |
|
| furnituri de birou etc.) | | |
|
| 2.3. Materiale si prestari de servicii cu caracter | | |
|
| functional | | |
|
| 2.4. Obiecte de inventar de mica valoare | | |
|
| 2.5. Carti si publicatii | | |
|
| 2.6. Alte cheltuieli | | |
|
| 3. Cheltuieli de capital, din care: | | |
|
| de la bugetul .................................. | | |
|
|______________________________________________________|_______|________|______|
Presedinte (director),
..............................
Responsabil de program, Responsabil financiar,
........................... ..........................