HOTARARE Nr.
996 din 27 august 2008
pentru aprobarea Normelor
referitoare la provenienta, circulatia si comercializarea materialelor
lemnoase, la regimul spatiilor de depozitare a materialelor lemnoase si al
instalatiilor de prelucrat lemn rotund
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 643 din 9 septembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 73 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Normele referitoare la provenienţa,
circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de
depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn
rotund, denumite în continuare norme, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Incălcarea prevederilor prezentei hotărâri
atrage, după caz, răspunderea civilă, contravenţională sau penală a persoanei
vinovate, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 3. - Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) neutilizarea sistemului informaţional integrat de
urmărire a materialelor lemnoase, denumit în continuare SUMAL, de către persoanele prevăzute la
art. 20 alin. (2) din norme;
b) nerespectarea obligaţiilor referitoare la raportarea
de către utilizatori a datelor în SUMAL;
c) nerespectarea obligaţiilor
referitoare la modul de operare de către utilizatori a datelor SUMAL.
Art. 4. - (1) Faptele prevăzute la art. 3 se
sancţionează după cum urmează:
a) fapta prevăzută la lit. a), cu amendă de la 1.500
lei la 10.000 lei;
b) fapta prevăzută la lit. b), cu amendă de la 1.500
lei la 10.000 lei, retragerea acordului pentru eliberarea documentelor cu regim
special şi confiscarea materialului lemnos;
c) fapta prevăzută la lit. c), cu amendă de la 3.000
lei la 10.000 lei şi suspendarea acordului pentru eliberarea şi utilizarea
documentelor cu regim special pe o perioadă de la 1 la 6 luni.
(2) In cazul în care contravenţiile prevăzute la art. 3
sunt săvârşite de către persoane juridice, limitele minime şi maxime ale
amenzilor prevăzute la alin. (1) se majorează de 3 ori, iar în cazul în care
sunt săvârşite de către personalul silvic, limitele amenzilor prevăzute la
alin. (1) se majorează de 2 ori.
(3) In cazul în care organele de control constată că în
timpul transportului cu mijloace feroviare materialele lemnoase nu au avizul de
însoţire prevăzut la art. 4 din norme sau nu au provenienţă legală, confiscarea
materialelor lemnoase se realizează după sosirea lor în staţia de destinaţie,
la locul prevăzut pentru descărcare, cu anunţarea în scris a destinatarului
despre confiscare, de către personalul autorizat al operatorului de transport
feroviar, administratorului şi/sau al gestionarului infrastructurii, după caz.
(4) Materialele lemnoase confiscate, în condiţiile
legii, de organele silvice, organele de poliţie, de organele care exercită
controlul financiar-fiscal din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor,
precum şi ale Gărzii Financiare, împuternicite, vor fi date în custodie
ocolului silvic cu competenţe teritoriale, până la valorificare.
(5) In cazul în care la ocolul
silvic prevăzut la alin. (4) nu există spaţii adecvate şi/sau mijloace de
încărcare-descărcare, agentul constatator stabileşte de comun acord cu ocolul
silvic respectiv un alt spaţiu pentru deţinerea în custodie a materialului
lemnos confiscat sau reţinut în vederea confiscării, inclusiv în spaţiile
deţinătorului, cu acceptul acestuia.
(6) In situaţia în care materialele lemnoase confiscate
se află în mijloace de transport, transportatorul este obligat să le transporte
pe cheltuiala expeditorului la locul de predare în
custodie stabilit de agentul constatator.
(7) In cazul aplicării sancţiunii complementare a
confiscării, pentru materialele lemnoase care nu se găsesc sau care nu pot fi
identificate, contravenientul este obligat la plata contravalorii lor în lei,
potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001
privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
în termenul legal, în numerar sau prin virament, în
contul indicat în procesul-verbal.
(8) Calculul contravalorii materialelor lemnoase prevăzute
la alin. (7) se face la preţuri de referinţă, pe specii şi sortimente,
stabilite anual în raport cu valoarea de circulaţie a materialelor lemnoase,
prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură, pe baza preţului pieţei, rezultat prin calcularea mediei
ultimelor preţuri de vânzare, comunicate de administratorii fondului forestier
proprietate publică, care au vândut sortimentul respectiv în ultimele 6 luni.
Art. 5. - Următoarele categorii de personal au calitatea
de agent constatator şi au dreptul şi obligaţia să efectueze controlul
provenienţei, al circulaţiei materialelor lemnoase, precum şi controlul
instalaţiilor de transformat lemn rotund, să constate contravenţiile prevăzute
la art. 3, să aplice sancţiunile prevăzute la art. 4, precum şi să ia măsurile
stabilite la art. 13 din norme, conform competenţelor teritoriale:
a) personalul silvic din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură cu atribuţii de
control al regimului silvic, precum şi din cadrul structurilor teritoriale
subordonate acesteia;
b) personalul silvic din cadrul Regiei Naţionale a
Pădurilor - Romsilva, al unităţilor şi subunităţilor acesteia;
c) personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice
private;
d) ofiţerii şi agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei
Române şi Poliţiei de Frontieră Române, special abilitaţi;
e) personalul care exercită controlul financiar-fiscal
din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, precum şi cel al Gărzii
Financiare;
f) personalul silvic din cadrul structurilor de
administrare a parcurilor naţionale şi a parcurilor naturale.
Art. 6. - Contravenţiilor prevăzute la art. 3 le sunt
aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 7. -In termen de 60 de zile de la data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri, autoritatea publică centrală care răspunde de
silvicultură va încheia protocoale de colaborare cu Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Compania Naţională
„Imprimeria Naţională" - S.A. şi cu Autoritatea Naţională a Vămilor în
vederea aplicării în bune condiţii a prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 8. - (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la
data de 1 octombrie 2008.
(2) La data de 1 octombrie 2008 se abrogă Hotărârea
Guvernului nr. 427/2004 pentru aprobarea Normelor privind circulaţia
materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 328 din 16 aprilie şi al instalaţiilor de transformat
lemn rotund, publicată în 2004, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
p. Ministrul transporturilor,
Antonel Tănase,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
NORME
referitoare la provenienţa, circulaţia şi
comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al
instalaţiilor de prelucrat lemn rotund
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentele norme reglementează documentele de
provenienţă şi de însoţire a materialelor lemnoase, modul cum se completează şi
se eliberează aceste documente, circulaţia materialelor lemnoase, precum şi
controlul circulaţiei acestora, al depozitelor, al spaţiilor destinate
depozitării temporare şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund.
Art. 2. -In sensul prezentelor norme, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) materiale lemnoase -
lemnul rotund sau despicat de lucru, lemnul de foc, cheresteaua, precum şi
lemnul ecarisat ori cioplit şi lemnul brut, prelucrat sau semifabricat;
b) provenienţa materialelor
lemnoase - sursa localizată de unde au fost
obţinute materialele lemnoase, respectiv:
- fondul forestier naţional proprietate publică şi/sau
privată;
- vegetaţia forestieră situată pe terenuri din afara
fondului forestier naţional, astfel cum este definită la pct. 50 din anexa la
Legea nr. 46/2008 - Codul silvic;
- centre de sortare,
prelucrare, depozitare şi comercializare a materialelor lemnoase;
- state membre ale Uniunii Europene;
- state terţe;
c) document de provenienţă - document care certifică localizarea sursei de unde au fost
obţinute materialele lemnoase;
d) circulaţia materialelor lemnoase - acţiunea de
transport al materialelor lemnoase de la locul de unde au fost recoltate, obţinute
sau depozitate la un alt loc, folosindu-se în acest scop orice mijloc de
transport, şi/sau transmiterea proprietăţii asupra materialelor lemnoase în orice mod;
e) aviz de însoţire - document care însoţeşte materialul lemnos, cu scopul de a atesta
provenienţa legală a acestora, pe perioada transportului şi/sau pe perioada
depozitării;
f) controlul provenienţei,
al circulaţiei materialelor lemnoase, precum şi al instalaţiilor de
transformare a lemnului rotund - acţiunile
întreprinse pentru stabilirea provenienţei materialelor lemnoase recoltate, a
celor comercializate, precum şi a celor transportate pe orice fel de căi de
transport şi/sau care sunt supuse proceselor de prelucrare ori depozitare.
Acţiunile respective se exercită asupra tuturor mijloacelor care efectuează
transporturi de materiale lemnoase, în locurile şi spaţiile în care se află
materiale lemnoase, cum sunt: depozite aflate pe domeniul public sau privat,
incintele instalaţiilor de transformare a lemnului rotund, punctele de lucru
ale instalaţiilor de debitat lemn - fixe ori mobile, centrele de sortare sau de
comercializare şi altele asemenea, precum şi la sediul persoanelor juridice
unde se află documentele supuse verificării;
g) deţinător- proprietarul, administratorul, prestatorul de servicii silvice,
transportatorul, depozitarul, custodele, precum şi orice altă persoană fizică
sau juridică în temeiul unui titlu legal de fond forestier
sau de materiale lemnoase;
h) unitate silvică - ocol silvic, district silvic sau canton silvic;
i) infrastructura căilor
ferate - liniile de cale ferată curente dintre
staţii, liniile de cale ferată de primire-expediere din staţii, liniile de cale
ferată de evitare, liniile de cale ferată care asigură accesul la infrastructura
portuară sau terminale, aparatele de cale, trecerile la nivel cu liniile de
cale ferată, podurile, viaductele, tunelurile şi alte construcţii şi lucrări de
apărare şi protecţie aferente, lucrările geotehnice de protecţie şi de
consolidare, plantaţiile de protecţie a liniilor de cale ferată, instalaţiile
fixe de siguranţă şi conducere operativă a circulaţiei feroviare, aferente
liniilor de cale ferată, triajele de reţea ale căii ferate şi terenurile
afectate acestora, reţelele fixe de telecomunicaţii feroviare, precum şi
terenurile aferente acestora;
j) mijloc de transport-
partea autovehiculului rutier distinct înmatriculată, vagonul de cale ferată,
şlepul, nava, containerul pentru transportul terestru sau naval, mijlocul de
tractare hipo, în care se transportă materiale lemnoase, după caz; în sensul
prezentelor norme sunt considerate mijloace de transport şi vehiculele
neînmatriculate;
k) cherestea - piesă de
lemn obţinută prin tăierea longitudinală ori aşchierea buştenilor sau lemnului
brut şi, eventual, o retezare şi/sau prelucrări ulterioare pentru o anumită
exactitate. In categoria cherestelelor sunt cuprinse: scânduri, dulapi, şipci,
rigle, frize şi grinzi;
l) lemn ecarisat- lemn
obţinut prin cioplirea sau ferăstruirea pe cel puţin o faţă a lemnului rotund;
m) achizitor de materiale lemnoase - persoană juridică ce colectează materiale lemnoase de la
deţinători persoane fizice;
n) lemn prelucrat sau semifabricat - sortiment obţinut prin operaţii de retezare şi/sau spintecare a
lemnului rotund, a buştenilor, a lemnului ecarisat, a lemnului cioplit ori a
cherestelei;
o) documente intracomunitare - documente de provenienţă şi de însoţire a transportului
materialelor lemnoase specifice statelor membre ale
Uniunii Europene;
p) intermedierea comercializării
materialelor lemnoase - cumpărarea de către un
intermediar în vederea revânzării şi revânzarea materialelor lemnoase, fără ca
acesta să deţină depozit şi registru de evidenţă a intrărilor-iesirilor şi fără
ca acesta să aibă calitatea de emitent al avizelor de însoţire.
CAPITOLUL II
Documentele de provenienţă şi documentele de însoţire ale materialelor lemnoase
Art. 3. - (1) Documentele de provenienţă a materialelor
lemnoase sunt: actul de punere în valoare, avizul de însoţire, declaraţia
vamală de import, documentele intracomunitare, registrul de intrări-ieşiri
material lemnos.
(2) Actul de punere în valoare, denumit în continuare APV,
este documentul de provenienţă a materialelor
lemnoase rezultate din masa lemnoasă pe picior inventariată sau marcată şi
autorizată spre exploatare. APV-ul este un document tehnico-economic care
conţine rezultatele evaluării cantitative, calitative şi valorice, precum şi
localizarea, conform normelor tehnice silvice pentru amenajarea pădurilor, a
masei lemnoase destinate exploatării. APV-ul se întocmeşte conform normelor
tehnice silvice pentru evaluarea masei lemnoase destinate comercializării şi se
înregistrează în registrul APV de către ocolul silvic care
a efectuat punerea în valoare.
(3) Deţinătorii de pădure ori de vegetaţie forestieră
din afara fondului forestier, care exploatează masa lemnoasă pentru nevoi
proprii şi nu realizează acte de comerţ, fac dovada provenienţei materialului
lemnos prin înscrierea în documentul de însoţire pe timpul transportului a principalelor
elemente de identificare a APV-ului, şi anume: număr APV, anul înregistrării
acestuia, denumirea structurii silvice unde a fost înregistrat, astfel: nr.
APV/an înregistrare/denumire ocol.
(4) In situaţia vânzării-cumpărării materialelor
lemnoase de la locul de tăiere, provenienţa lor se dovedeşte prin înscrierea pe
documentele de provenienţă şi pe cele de însoţire a transportului a
principalelor elemente de identificare a APV prevăzute
la alin. (3).
(5) AVP-ul nu constituie document de provenienţă dacă
acesta nu a fost autorizat spre exploatare.
(6) In situaţia constatării unor calamităţi naturale
care nu permit transportul materialelor lemnoase aflate în platforma primară la
data reprimirii, acestea se constituie ca stoc şi se înscriu în procesul-verbal
de reprimire şi se introduc în SUMAL de către titularul ocolului silvic care
face reprimirea. Stocul constituie provenienţa pentru expedierea ulterioară,
iar rubrica „provenienţa" din APV se completează „stoc APV nr. ...".
(7) Avizul de însoţire este şi document de provenienţă
numai atunci când în baza lui se emite alt aviz de însoţire, şi anume:
a) la transbordarea materialelor lemnoase dintr-un
mijloc de transport în altul;
b) la achiziţionarea
materialelor lemnoase de către achizitori;
c) la expedierea materialelor lemnoase cumpărate din
pieţe, târguri, oboare, precum şi din centre de sortare şi prelucrare şi altele
asemenea.
(8) Documentele intracomunitare constituie document de
provenienţă pentru materialele lemnoase din statul
membru al Uniunii Europene respectiv.
(9) Declaraţia vamală de import este documentul de
provenienţă al materialelor lemnoase importate din state terţe.
(10) In situaţia depozitelor de materiale lemnoase, a
altor spaţii destinate depozitării temporare, precum şi a instalaţiilor de
transformat lemn rotund, documentul de provenienţă este registrul de
intrare-ieşire a materialului lemnos, identificat prin poziţia la care a fost
înregistrată intrarea/ieşirea.
Art. 4. - (1) Documentul de însoţire a materialelor
lemnoase, altele decât cherestelele, este avizul de însoţire primar.
(2) Documentul de însoţire pentru cherestele este
avizul de însoţire secundar.
(3) Conţinutul şi modelul formularelor de aviz de
însoţire prevăzute la alin. (1) şi (2) sunt reglementate în anexele nr. 1 şi 2.
(4) Originalul avizelor de însoţire prevăzute la alin.
(1) şi (2) - exemplarul 1 - însoţeşte obligatoriu transportul materialelor
lemnoase, respectiv al cherestelelor.
(5) Pe durata transportului,
termenul de valabilitate a avizelor de însoţire prevăzute la alin. (1) şi (2)
este de maximum 48 de ore de la data şi ora plecării, dată şi oră ce se
consemnează în mod obligatoriu în acest document.
(6) Se exceptează de la prevederile alin. (5) avizele
de însoţire eliberate pentru:
a) însoţirea transportului materialelor
lemnoase/cherestelelor cu mijloace de transport feroviare şi navale. In această
situaţie termenul de valabilitate a avizului de însoţire este până la predarea
acestora destinatarului;
b) însoţirea transportului de materiale lemnoase/cherestele
destinate exportului care nu se vămuiesc la un birou vamal de interior, până la
locul de transbordare în mijlocul de transport cu care urmează să fie expediate
în afara teritoriului vamal al României. In această situaţie, termenul de valabilitate
a avizului de însoţire este ora 24,00 a zilei care urmează datei depunerii
declaraţiei vamale de export.
(7) Avizele de însoţire prevăzute la alin. (1) şi (2)
se eliberează pentru fiecare mijloc de transport în
parte.
(8) Materialele lemnoase importate, care sunt
transportate succesiv cu mai multe mijloace de transport, timp de mai multe
zile, trebuie să fie însoţite de câte un aviz de însoţire pentru fiecare mijloc
de transport.
(9) Fac excepţie de la
prevederile alin. (1) şi (2):
a) materialele lemnoase importate, care până la locul
de destinaţie sunt sub supraveghere vamală, până la punerea în liberă
circulaţie, pentru care documentul echivalent avizului de însoţire este
declaraţia vamală de tranzit;
b) materialele lemnoase destinate exportului prin
intermediul operatorilor portuari, care se transportă la navă pentru a fi
expediate în afara teritoriului vamal al României; în această situaţie
documentul echivalent avizului de însoţire este ordinul
de îmbarcare (mate's receipt) pentru materialele
lemnoase necontainerizate, respectiv „Raportul de încărcare la
nave"/„Declaraţia de tranzit" pentru materialele lemnoase
containerizate;
c) materialele lemnoase provenite din statele membre ale Uniunii Europene însoţite de documente intracomunitare.
(10) Modul-cadru de completare a avizelor din anexele
nr. 1 şi 2 este prevăzut în anexele nr. 3 şi 4.
(11) Avizele de însoţire se completează după cum
urmează:
a) în cazul materialelor lemnoase
supuse transportului tehnologic intern sau destinate consumului propriu, care
nu se comercializează:
- expeditorul, ca deţinător iniţial al materialelor
lemnoase, este aceeaşi persoană cu destinatarul, ca deţinător final al
acestora, iar în rubricile nr. 1 şi nr. 4 se înscriu datele de identificare ale
aceleiaşi persoane juridice sau fizice. Diferă punctul de încărcare de punctul
de descărcare, corespunzătoare rubricilor nr. 2 şi, respectiv, nr. 5;
- în situaţia în care punctul de încărcare este situat
la locul de recoltare a masei lemnoase, în rubrica nr. 3 se consemnează
principalele elemente de identificare a APV-ului, ca document de provenienţă,
prevăzute la art. 3 alin. (3);
- în situaţia în care materialele lemnoase se
transportă între depozitele aceluiaşi deţinător, în rubrica nr. 3 se consemnează
poziţia din registrul de intrări-ieşiri material lemnos în care a fost
înregistrată ieşirea materialului lemnos;
b) în cazul vânzării materialelor lemnoase, expeditorul
este persoana vânzătoare, iar destinatarul este persoana cumpărătoare:
- în situaţia în care punctul de încărcare este situat
la locul de recoltare a masei lemnoase, în rubrica nr. 3 se consemnează, după
caz, elementele de identificare a APV-ului prevăzute la art. 3 alin. (2), în
situaţia în care titularul autorizaţiei de exploatare este şi expeditor, sau
avizul de însoţire al titularului autorizaţiei de exploatare pentru expeditor,
în situaţia în care titularul diferă de expeditor;
- vânzătorul emite avizul de însoţire indiferent de
punctul de încărcare, cu excepţia vânzării materialului lemnos de către
persoanele fizice, caz în care avizul este emis de ocolul silvic care asigură
serviciul public cu specific silvic;
- în cazul operatorilor economici care cumpără
materiale lemnoase de la persoane fizice, achiziţia materialelor lemnoase se face
numai în baza documentelor de provenienţă a materialelor lemnoase. Achizitorul
va opera de versoul documentului de provenienţă cantitatea achiziţionată, data
achiziţiei şi societatea achizitoare, va semna şi va întocmi borderoul de
achiziţie conform modelului prezentat în anexa nr. 5;
- poziţia din registrul de intrare-ieşire de material
lemnos în care a fost înregistrată ieşirea materialului lemnos, în cazul în
care expedierea se realizează dintr-un depozit;
- în cazul vânzării/expedierii materialelor lemnoase
provenite din import din state terţe, în rubrica nr. 3 se consemnează
declaraţia vamală de import sub forma „DVI nr....../data ....";
- în cazul vânzării/expedierii materialelor lemnoase
provenite din state membre ale Uniunii Europene, în rubrica nr. 3 se
consemnează documentul intracomunitar al statului emitent;
c) specificaţia, în rubrica nr. 8, se completează, pe
baza măsurătorilor efectuate în momentul încărcării în mijlocul de transport,
cu denumirea sortimentelor pe specii sau grupe de specii, dimensiunile şi
cantitatea, astfel:
- pentru lemnul rotund cu diametrul la capătul subţire
mai mare sau egal cu 20 cm, se înscriu, pe specii, numărul curent pentru
fiecare piesă, lungimea în metri, diametrul la mijloc în centimetri şi volumul
exprimat în m3, în
numere cu două zecimale;
- pentru lemnul rotund cu diametrul la capătul subţire
sub 20 cm, se înscrie numărul total de piese cu aceleaşi caracteristici
dimensionale - lungimea în metri, diametrul în centimetri şi volumul total al
pieselor respective exprimat în m3, în numere cu două zecimale;
- pentru lemnul fasonat în steri, lemnul de foc, crăci
şi fascine, se completează numai în coloana (5) în care se înscriu cantităţile
exprimate în unităţi convenţionale, în numere cu două zecimale, nu şi în
coloanele (1), (3) şi (4);
- pentru cherestelele transportate în vrac, se
completează cu denumirea sortimentului, pe specii sau grupe de specii, numărul
de bucăţi corespunzător fiecărui sortiment şi volumul
acestora exprimat în m3, în numere cu două
zecimale;
- pentru cherestelele transportate pachetizat, se
completează cu denumirea sortimentului, pe specii sau grupe de specii, cu
numărul de pachete şi volumul acestora exprimat în m3, în numere cu două zecimale;
d) pe versoul avizului de însoţire se imprimă amprenta
dispozitivului dreptunghiular precizat la rubrica „Menţiuni", numai în
cazul transportului materialelor lemnoase de la locul de recoltare,
folosindu-se în acest scop tuş sau vopsea;
e) în cazul transportului
materialelor lemnoase pe nave, în rubrica „Date privind expediţia", la
„Mijlocul de transport" se înscrie denumirea navei;
f) în cazul materialului lemnos provenit din statele
membre ale Uniunii Europene, în rubrica „Document de provenienţă" se înscrie documentul intracomunitar, iar în rubrica
„Destinatar" se înscriu şi datele de identificare ale transportatorului
care asigură transportul mărfurilor în afara teritoriului României. Aceste date
se completează de reprezentantul expeditorului, cu consemnarea lizibilă a numelui
şi prenumelui celui care întocmeşte documentele;
g) în cazurile prevăzute la alin. (10), la rubrica
„Date privind expediţia" se înscriu şi datele de identificare ale
permisului vamal.
(12) In cazul materialelor lemnoase care se transportă la un custode pentru depozitare temporară,
pe avizul de însoţire al materialelor lemnoase până la depozitul de custodiere,
în rubrica „Destinatar" se înscriu datele de identificare ale
proprietarului acestora, iar în rubrica „Punct de descărcare" se înscriu
datele de identificare ale custodelui şi localizarea punctului de descărcare
respectiv.
Art. 5. -Avizele de însoţire prevăzute la art. 4 alin.
(1) şi (2) sunt documente cu regim special şi sunt prevăzute cu elemente de
securizare specifice.
Art. 6. - (1) Completarea datelor pe documentele
prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) se face cu pastă de pix, citeţ, fără
ştersături sau adăugări ulterioare.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), este
permisă aplicarea ştampilelor specifice cu denumirea şi datele de identificare
ale persoanei juridice, după caz, dacă ştampila respectivă conţine cel puţin
datele de identificare cerute de formular, cu condiţia ca textul imprimat să
fie lizibil.
(3) Documentele se completează în mod obligatoriu la
toate poziţiile din formular, iar acolo unde nu este cazul a fi înscrise date,
poziţia respectivă se barează cu o linie orizontală.
(4) In situaţia în care spaţiul destinat specificaţiei
de la rubrica nr. 8 în avizul de însoţire este insuficient, emitentul
întocmeşte o specificaţie-anexă similară rubricii nr. 8, pe care se înscrie în
mod obligatoriu menţiunea „Specificaţie-anexă la avizul de însoţire,
seria...........şi nr.....", înscriindu-se seria avizului de însoţire pe
care îl completează această anexă. Totodată, pe avizul respectiv se înscrie în
mod obligatoriu menţiunea „Specificaţie în anexă", iar în rubrica nr. 8 se
cuprinde în mod obligatoriu întreaga cantitate încărcată pe mijlocul de
transport, incluzându-se şi cantitatea din specificaţia anexată.
Art. 7. - (1) Emiterea documentelor prevăzute la art. 4
alin. (1) şi (2) se face, după caz, de către următorii emitenţi:
a) ocoalele silvice de stat pentru materialele
lemnoase provenite din păduri şi din vegetaţia forestieră din afara fondului
forestier naţional pe care le administrează sau pentru care asigură servicii
silvice, după caz. Personalul împuternicit să emită documentele de provenienţă
şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase se stabileşte prin decizie a
conducătorului Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva;
b) ocoalele silvice private, pentru materialele
lemnoase provenite din pădurile proprietate privată sau publică a unităţilor
administrativ-teritoriale şi din vegetaţia forestieră din afara fondului
forestier naţional, pe care le administrează ori pentru care asigură servicii
silvice, după caz. Personalul împuternicit să emită documentele de provenienţă
şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase se stabileşte prin decizie a
conducătorului ocolului silvic;
c) administraţia pieţelor, târgurilor, oboarelor, a
burselor de mărfuri şi altele asemenea, autorizate în condiţiile prevăzute la
alin. (4), în baza documentelor de însoţire a materialelor lemnoase aduse spre
vânzare;
d) persoanele juridice atestate care exploatează masă
lemnoasă;
e) persoanele juridice care prelucrează şi/sau
comercializează în condiţiile legii materiale lemnoase, pentru materialele
lemnoase pe care le expediază din pădure, depozite, centre de sortare şi
prelucrare şi altele asemenea;
f) operatorii economici cu care
exportatorii sau reprezentanţii acestora au încheiat contracte de prestări de
servicii privind depozitarea şi expedierea materialelor lemnoase.
(2) Documentele de însoţire pentru materialul lemnos
confiscat se emit de ocoalele silvice prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b),
situaţie în care documentul de provenienţă este procesul-verbal de confiscare.
(3) Persoanele care eliberează documentele de
provenienţă şi pe cele de însoţire a materialelor lemnoase, prevăzute la alin.
(1), răspund, potrivit legii, de întocmirea corespunzătoare a acestora şi de
exactitatea datelor înscrise.
(4) Comercializarea materialului lemnos în pieţe,
târguri, oboare, burse de mărfuri este permisă numai dacă acestea sunt
autorizate de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, prin
structurile teritoriale ale acesteia.
(5) Condiţiile şi regulamentul de autorizare a
spaţiilor prevăzute la alin. (4) se aprobă prin ordin comun al conducătorului
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi al conducătorului
autorităţii publice centrale care răspunde de administraţie, în termen de 90 de
zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
Art. 8. - (1) Compania Naţională „Imprimeria
Naţională" - S.A. asigură suportul financiar şi logistic pentru tipărirea
şi distribuirea în condiţiile legii a formularelor documentelor cu regim
special cu elemente de securizare prevăzute la art. 5.
(2) Formularele documentelor prevăzute la art. 4 alin.
(1) şi (2) se tipăresc în blocuri cu câte 150 de file, formate
din 50 de seturi a câte 3 file fiecare, de culori diferite. Pe exemplarul 1 se
vor aplica elementele de securizare.
(3) Culoarea fiecăruia dintre cele 3 exemplare
dintr-un set de formulare, precum şi caracteristicile elementelor de securizare
prevăzute la alin. (2) se stabilesc de Compania Naţională „Imprimeria
Naţională" - S.A.
(4) Persoanele juridice în cadrul cărora funcţionează
personal autorizat să elibereze documentele de provenienţă şi pe cele de
însoţire prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) procură formularele, contra cost,
în condiţiile stabilite de Compania Naţională „Imprimeria Naţională" -
S.A.
(5) Pierderea, furtul sau distrugerea formularelor
ori a documentelor de provenienţă şi a celor de însoţire a materialelor
lemnoase prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) se declară, conform prevederilor
legislaţiei în vigoare, în maximum 24 de ore de la constatare, de către
persoanele juridice autorizate să le utilizeze şi se comunică unităţii de unde
au fost procurate, la unitatea de poliţie cea mai apropiată şi la subunitatea
silvică teritorială a autorităţii publice centrale care răspunde de
silvicultură.
(6) Blocurile cu documente utilizate conţinând
exemplarul 3 al acestora se păstrează la emitent pe o perioadă de 5 ani.
Formularele de documente rămase neutilizate se anulează de către emitent şi se
depun la unitatea care Ie-a produs.
(7) Dovada folosirii legale a formularelor tipizate cu
regim special prevăzute la art. 4 alin. (1) şi (2) se face prin prezentarea de
către emitent la subunitatea silvică teritorială a autorităţii publice centrale
care răspunde de silvicultură a borderoului blocurilor cu documente utilizate,
prevăzute la alin. (6).
(8) Sigiliile-crotalii pentru pomii de Crăciun se
confecţionează şi se distribuie persoanelor juridice prevăzute la alin. (4),
contra cost, în condiţiile legii.
(9) Formularele documentelor de însoţire a
materialelor lemnoase nu sunt transmisibile şi se utilizează numai de către
operatorul economic care Ie-a solicitat şi căruia i-au fost distribuite.
(10) Documentele cu regim special se distribuie numai
utilizatorilor SUMAL, iar distribuţia şi utilizarea se fac în baza acordului
emis de structurile teritoriale ale autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură, acord ce poate fi suspendat sau retras.
(11) Condiţiile şi procedura de emitere, suspendare
şi retragere a acordului prevăzut la alin. (10) se aprobă prin ordin al
conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură în
termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor
norme.
CAPITOLUL III
Circulaţia materialelor lemnoase şi controlul
acesteia
Art. 9. - (1) Lemnul rotund cu diametrul la capătul
subţire mai mare sau egal cu 20 cm care se transportă de la locul de recoltare
însoţit de avizul de însoţire prevăzut la art. 4 alin. (1) se marchează pe
fiecare piesă cu amprenta dispozitivului dreptunghiular specific emitentului
din cadrul căruia face parte personalul împuternicit să elibereze avizul de
însoţire.
(2) Pomii de Crăciun se identifică individual cu sigiliu-crotaliu,
al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6. Sigiliul-crotaliu se fixează între
primele două verticile de la baza pomului de Crăciun.
(3) Materialul lemnos nemarcat în condiţiile prevăzute
la alin. (1) şi (2) se reţine în vederea stabilirii provenienţei.
Art. 10. - (1) Personalul autorizat al operatorului de
transport feroviar, al administratorului şi/sau al gestionarului
infrastructurii, precum şi operatorii portuari care primesc materiale lemnoase
pentru expediere şi efectuează operaţiunile de încărcare/descărcare în/din
vagoane sau în/din nave, după caz, vor refuza primirea materialelor lemnoase
prezentate spre expediere, dacă acestea nu sunt însoţite de avizul de însoţire
prevăzut la art. 4 sau dacă acesta nu este completat conform prevederilor
prezentelor norme. In acest caz, persoanele menţionate sunt obligate să
sesizeze imediat organele de cercetare competente în legătură cu cele
constatate.
(2) Autoritatea vamală nu va accepta declaraţia vamală
de export sau perfecţionare pasivă fără prezentarea avizelor de însoţire -
exemplarul 1, care trebuie să însoţească materialele lemnoase prezentate pentru
vămuire, sau când se prezintă avize de însoţire întocmite cu încălcarea
dispoziţiilor prezentelor norme ori conţinând neconcordanţe cu datele înscrise
în declaraţia vamală sau în documentele anexate la aceasta.
(3) In situaţia în care, după efectuarea formalităţilor
de export sau perfecţionare pasivă la un birou vamal de interior, are loc o
transbordare sub supraveghere vamală, autoritatea vamală va emite permisul de
transbordare numai în baza unui nou aviz de însoţire eliberat de structurile
silvice competente, pentru mijlocul de transport în care se încarcă materialele
lemnoase.
(4) In situaţia prevăzută la alin. (2) şi (3)
autoritatea vamală este obligată să anunţe de îndată, în scris, subunitatea
silvică cu competenţă teritorială a autorităţii publice centrale care răspunde
de silvicultură, care este obligată să trimită în cel mai scurt timp posibil
personal propriu la biroul vamal, în vederea luării măsurilor legale şi, dacă
este cazul, a aplicării sancţiunilor contravenţionale. Dacă personalul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură constată că
mărfurile îndeplinesc condiţiile legale, acesta stabileşte şi comunică în scris
autorităţii vamale că operaţiunea de vămuire poate continua.
(5) In situaţia în care la un birou vamal de export se
prezintă în vederea întocmirii declaraţiei vamale de export sau perfecţionare
pasivă produse lemnoase fără avizele de însoţire prevăzute în anexele nr.1 şi 2
şi există suspiciunea că acestea sunt necesare, autorităţile vamale solicită în
cel mai scurt timp personalului silvic competent să analizeze situaţia. Dacă
personalul silvic constată şi certifică în scris că aceste produse lemnoase nu
se încadrează în categoria materialelor lemnoase, astfel cum sunt definite la
art. 2 lit. a), operaţiunea vamală poate continua.
Art. 11. - (1) In cazul întreruperii transportului,
transportatorul se adresează celui mai apropiat ocol silvic. La ocolul silvic
se confirmă întreruperea prin consemnarea acesteia pe avizul de însoţire.
Consemnarea este certificată prin semnătura şefului ocolului silvic şi prin
aplicarea ştampilei ocolului silvic.
(2) Anunţarea evenimentului se face în perioada de
valabilitate a avizului de însoţire.
(3) In cazul în care, din motive obiective, mijlocul de
transport cu care se transportă materiale lemnoase trebuie să fie înlocuit,
ocolul silvic pe raza căruia se realizează transbordarea materialelor lemnoase
eliberează avizul de însoţire pentru noul mijloc de transport, la solicitarea
transportatorului sau a proprietarului materialelor lemnoase, făcând menţiunea
de anulare, sub semnătură şi sigiliu, pe avizul de însoţire iniţial.
(4) Evenimentele prevăzute la alin. (1) şi (3) se comunică
lunar de ocolul silvic subunităţii silvice a autorităţii publice centrale care
răspunde de controlul aplicării regimului silvic în raza căruia au fost
semnalate.
Art. 12. -Termenelor prevăzute la art. 8 alin. (5) şi
la art. 11 alin. (2) şi (4) le sunt aplicabile prevederile legale cu privire la
cazul de forţă majoră.
Art. 13. - (1) Reţinerea sau confiscarea materialelor
lemnoase se face, în condiţiile prevăzute de lege, de către agenţii
constatatori abilitaţi să dispună această măsură.
(2) Persoanele juridice care au
obligaţia legală de valorificare a materialelor lemnoase confiscate iau
măsurile de conservare a acestora până la valorificare.
(3) In cazul mijloacelor de transport feroviare,
materialele lemnoase reţinute/confiscate vor fi predate custodelui de către
administraţia transportului feroviar, după sosirea lor în staţia de destinaţie,
din staţia de cale ferată transportându-se de către custode pe cheltuiala
expeditorului.
(4) In cazul mijloacelor de transport navale, marfa va
fi predată custodelui de către proprietarii sau operatorii navelor ori de
reprezentanţii împuterniciţi ai acestora, în cel mai apropiat port unde există
instalaţii de descărcare şi spaţiu de depozitare.
Art. 14. - (1) Pentru materialele lemnoase reţinute/
confiscate în condiţiile legii, se încheie procesul-verbal de dare în custodie,
în 3 exemplare, care va cuprinde următoarele date, după caz:
a) numele, prenumele şi calitatea persoanei care a
făcut constatarea şi a dispus reţinerea/confiscarea materialelor lemnoase;
b) numele, prenumele şi
domiciliul sau denumirea şi sediul destinatarului şi, respectiv, ale
expeditorului, numele, prenumele şi datele de identificare sau denumirea şi
sediul transportatorului şi/sau datele de identificare ale persoanei care
însoţeşte transportul;
c) motivul şi împrejurările în care s-a luat măsura
reţinerii/confiscării;
d) cantitatea şi sortimentele reţinute/confiscate,
redate pe specii, iar în cazul lemnului rotund, ecarisat sau cioplit,
inventarul pe număr de piese şi dimensiuni, precum şi indicativul ciocanului
silvic cu marcă triunghiulară sau pentagonală, aplicat pe materialul
reţinut/confiscat, dacă este cazul;
e) denumirea custodelui, precum şi numele, prenumele,
domiciliul şi actul de identitate ale persoanei care primeşte în custodie materialele lemnoase;
f) termenul stabilit pentru prezentarea actelor ce
dovedesc provenienţa materialelor lemnoase reţinute, redat prin număr de ore,
menţionându-se anul, luna, ziua şi ora de la care curge acest termen,
documentele solicitate, precum şi locul de prezentare a
documentelor.
(2) Procesul-verbal de custodie se semnează de agentul
constatator care a dispus reţinerea/confiscarea materialelor lemnoase, de
persoana care primeşte în custodie materialele lemnoase, de transportator,
destinatar şi/sau de însoţitorul transportului, după caz, precum şi de cel
puţin un martor.
(3) Cele 3 exemplare ale procesului-verbal de custodie
se repartizează astfel: agentului constatator - un exemplar, custodelui - un
exemplar şi destinatarului sau persoanei care a însoţit ori a efectuat
transportul - un exemplar.
CAPITOLUL IV
Controlul depozitelor de materiale lemnoase şi instalaţiilor de transformat lemn
rotund
Art. 15. - Se interzice primirea, depozitarea,
prelucrarea sau comercializarea materialelor lemnoase de către deţinătorii depozitelor, ai altor spaţii destinate
depozitării temporare sau ai instalaţiilor de prelucrare a lemnului, dacă
materialele lemnoase nu sunt însoţite de avize de însoţire ori de documentele
echivalente avizului de însoţire stabilite în prezentele norme, după caz.
Art. 16. - (1) Deţinătorii depozitelor de materiale
lemnoase, ai altor spaţii destinate depozitării temporare, precum şi
deţinătorii instalaţiilor de transformat lemn rotund au următoarele obligaţii:
a) să permită controlul activităţilor reglementate în
prezentele norme şi să prezinte organelor de control documentele solicitate;
b) să ţină situaţia gestionară în conformitate cu
normele SUMAL;
c) să deţină un singur registru de intrări-ieşiri
material lemnos pe fiecare depozit/instalaţie de transformat lemn rotund/spaţiu
destinat depozitării temporare şi să îl completeze la zi; în cazul în care
într-un depozit se află mai multe instalaţii de transformat lemn rotund,
registrul se ţine pe depozit;
d) să împrejmuiască incintele punctelor de lucru, ale
depozitelor de materiale lemnoase şi ale celorlalte perimetre pe care le deţin
şi pe care le folosesc în procesul tehnologic.
(2) Operatorii economici cu care exportatorii sau
reprezentanţii acestora au încheiat contracte de prestări de servicii privind
depozitarea, manipularea şi expedierea materialelor lemnoase au obligaţiile
prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c), precum şi obligaţia de a deţine şi de a
pune la dispoziţie organelor de control documentele specifice cu caracter
tehnico-operativ care să permită calcularea stocurilor scriptice de materiale
lemnoase.
(3) In situaţia în care nu se respectă prevederile
alin. (1) şi (2), agentul constatator procedează la aplicarea sancţiunilor
prevăzute de legislaţia în vigoare, înştiinţează organul care a autorizat
funcţionarea instalaţiei, după caz, precum şi alte instituţii publice,
corespunzător competenţelor legale, pentru a lua măsurile ce se impun.
Art. 17. - (1) Registrul de intrări-ieşiri material
lemnos este document cu regim special, are paginile numerotate, iar tipărirea
şi distribuirea în condiţiile legii a formularelor se asigură de Compania
Naţională „Imprimeria Naţională" - S.A.
(2) In cazul în care s-a produs pierderea, furtul sau
distrugerea registrului de intrări-ieşiri material lemnos, se va urma procedura
prevăzută la art. 8 alin. (5).
(3) Modelul şi conţinutul formularului de registru de
intrări-ieşiri material lemnos sunt prevăzute în anexa nr. 7.
Art. 18. - (1) Valorificarea materialelor lemnoase
confiscate şi a pomilor de Crăciun confiscaţi, precum şi alocarea cotelor
aferente agenţilor constatatori şi a cheltuielilor transportatorului se
realizează potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului
agriculturii şi dezvoltării rurale, în termen de 90 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentelor norme.
(2) Sumele obţinute din vânzarea materialelor lemnoase
confiscate vor fi virate în termen de 5 zile la bugetul de stat, după deducerea
cheltuielilor efectuate pentru valorificare, a cotelor aferente agenţilor
constatatori şi a cheltuielilor transportatorului, conform prevederilor legale
în vigoare.
(3) In cazul materialelor lemnoase faţă de care
ofiţerii şi agenţii de poliţie din cadrul Poliţiei Române şi Poliţiei de
Frontieră Române au dispus măsura confiscării, valorificarea acestora se
execută de către ocoalele silvice care au primit bunurile în custodie sau pe a
căror rază teritorială îşi are sediul ori domiciliul custodele, altul decât
ocolul silvic.
(4) In acest sens, organele din care fac parte agenţii
constatatori prevăzuţi la alin. (3) comunică ocolului silvic competent
teritorial un exemplar al procesului-verbal de constatare a contravenţiei
silvice, rămas definitiv, pentru îndeplinirea procedurilor de valorificare.
(5) In cazul în care printr-o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă se dispune
returnarea contravalorii materialului lemnos confiscat şi valorificat către
persoana în favoarea căreia a fost dată hotărârea judecătorească, aceasta se
face la preţul de valorificare, dacă hotărârea judecătorească nu dispune
altfel.
Art. 19. - (1) Materialele lemnoase găsite de către
agenţii constatatori fără a fi posibilă identificarea deţinătorului acestora
sau nerevendicate pe bază de documente de către deţinător în termen de 24 de
ore de la notificare sunt materiale lemnoase abandonate şi ele se valorifică
potrivit procedurii prevăzute la art. 18.
(2) Agentul constatator are obligaţia să notifice
primăriei pe raza căreia a identificat materialele lemnoase abandonate, în
vederea stabilirii deţinătorilor de drept ale acestora.
(3) Pentru însoţirea transportului materialelor
lemnoase prevăzute la alin. (1) până la locul de predare în custodie în vederea
valorificării, agenţii constatatori din categoriile prevăzute la art. 5 lit. b)
sau c) din hotărâre vor emite avize de însoţire conform prevederilor
prezentelor norme.
Art. 20. - (1) Autoritatea publică centrală care
răspunde de silvicultură asigură realizarea şi funcţionarea SUMAL.
(2) Utilizarea sistemului SUMAL este obligatorie pentru:
a) ocoalele silvice;
b) operatorii economici care exploatează,
prelucrează, depozitează sau comercializează materiale lemnoase.
(3) Softul SUMAL se pune la dispoziţie în mod gratuit
utilizatorilor prevăzuţi la alin. (2) de către autoritatea publică centrală
care răspunde de silvicultură.
(4) Actele de punere în valoare, autorizaţiile de
exploatare şi actele de reprimire a partizilorse generează în sistemul SUMAL.
(5) Masa lemnoasă şi materialele lemnoase care nu sunt
înregistrate şi pentru care nu se introduc documente în sistemul SUMAL sunt
considerate fără provenienţă legală.
(6) Partizile autorizate anterior intrării în vigoare a
prezentelor norme şi nereprimite până la data intrării în vigoare a acestora se
introduc în SUMAL.
(7) Funcţionarea SUMAL este asigurată de autoritatea
publică centrală care răspunde de silvicultură.
(8) Organizarea şi funcţionarea SUMAL şi obligaţiile
operatorilor economici se stabilesc conform metodologiei care se aprobă prin ordin
al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură,
în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme.
CAPITOLUL V
Dispoziţii finale
Art. 21. - Anexele nr. 1-7*) fac parte integrantă din
prezentele norme.
*) Anexele nr. 1-4
şi nr. 6 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1 la norme
Seria
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
REGIM SPECIAL - Exemplarul 1; (2); (3)
AVIZ DE ÎNSOŢIRE PRIMAR Nr..............
(Materiale lemnoase)
Data
emiterii................/.................../..............
1.
Expeditor.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com./CNP
.........................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.str.nr.jud.).........................................................................
.............................................................................................................................
2. Punct de
încărcare.............................................................................................
(denumire, locaţie)
..............................................................................................................................
3 . Doc.
provenienţă................................................................................................
(APV nr./ an ocol silvic; Nr. Aviz de insotire;Registru intrare-ieşire material lemnos-poziţie:
Document intracomunitar; Factura externă; DVI)
4.
Destinatar.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com. /CNP
.............................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc,str.nr.jud)...........................................................................
..............................................................................................................................
5. Punct de descărcare
:........................................................................................
(denumire, locatie)
6. Fiecare piesă a fost însemnată cu dispozitivul
dreptunghiular, indicativ
..............................................................................................................................
7. Transport întrerupt din
cauza...............................................................................
..............................................................................................................................
Perioada
întreruperii................................................................................................
Viza.......................................................................................................................
8.
SPECIFICATIA
|
Nr crt
|
Nr buc
|
Sortiment/Specia
|
Lungime
(m)
|
Diametrul la mijloc
(cm)
|
Volum
(m3)
|
Nr. crt.
|
Nr buc
|
Sortiment/Specia
|
Lungime
(m)
|
Diametrul la mijloc
(cm)
|
Volum
(m3)
|
(0)
|
(l)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total pe grupe de specii
|
Raşinoase
|
|
|
|
|
|
|
|
Fag
|
|
|
|
|
|
|
|
Qvere
|
|
|
|
|
|
|
|
Fr,Pa,Ci,Nu
|
|
|
|
|
|
|
|
DM
|
|
|
|
|
|
|
|
DT
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general
|
|
|
|
|
|
|
|
Procentul lemnului de lucru: %
|
|
Data şi ora plecării transportului:
|
Data şi ora sosirii transportului:
|
9. Emitent:
..................................
Numele si prenumele persoanei abilitate:
..................................
Semnatura:
..................................
|
Date privind expediţia:
(Numele, prenumele şi semnătura persoanei care expediază)
................................................................................................................................
Mijlocul de transport ......................
nr.................................................
Date identificare permis vamal
............................................................
...............................................................................................................
|
Vize control circulatie :
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare:
Rubricile 1 şi 4: denumirea si forma juridică în cazul
persoanelor juridice sau numele şi prenumele în cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 şi 5 se completează numai dacă locaţia
punctului de încărcare/descărcare diferă de locaţia expeditorului
destinatarului:
Rubrica 6: se completează numai în cazul transportului
de la locul de recoltare, pe materialul lemnos cu dimensiunea minimă a
secţiunii transversale >= 8 cm,):
Rubrica 8: Col. (1)- numărul loial al pieselor din
acelaşi sortiment şi eu aceleaşi caracteristici dimensionale;
Col. (5) - volumul loial, eu doua zecimale, corespunzător numărului total al pieselor din acelaşi
sortiment şi cu aceleaşi caracteristici dimensionale:
Toate rubricile se completeaza obligatoriu sau se barează după caz
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul careia face
parte persoana abilitată să emită avize de însoţire;
ANEXA Nr. 2 la norme
Seria
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
REGIM SPECIAL Exemplarul 1; (2); (3)
AVIZ DE ÎNSOŢIRE SECUNDAR Nr..............
(Cherestele)
Data
emiterii...................../..................../...............
1. Expeditor.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com./B.I./C.I..............................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.,str,nr,jud).........................................................................
.............................................................................................................................
2. Punct de
încărcare............................................................................................
(denumire, adresa)
RP serie şi nr.
filă.................................................................................................
3. Document de
provenienţă................................................................................
(Factura/ factura externă/ DVI)
4.
Destinatar.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com. B.I /C.I
.............................................................................................
Sediul / Domiciliul (Loc,str.nr,jud)
........................................................................
.............................................................................................................................
5. Punct de descărcare
:......................................................................................
(denumire, adresa)
6. Menţiuni:
Transport întrerupt din
cauza................................................................................
...........................................................................................................................
Perioada întreruperii.............................................................................................
Viza....................................................................................................................
7.
Nr.crt.
|
Sortiment/ Specia
|
U.M.
|
Cantitatea
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
SPECIFICAŢIA
Nr.crt.
|
Sortiment/Specia
|
Nr. colete/Nr. buc
|
Volum
(m3)
|
Nr.crt.
|
Soritiment/Specia
|
Nr.colete/Nr. buc
|
Volum
(m3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
Data şi ora plecării transportului:
|
Data si ora sosirii transportului:
|
|
9. Emitent:
............................................................
Numele şi prenumele persoanei abilitate:
............................................................
............................................................
Semnătura:
............................................................
|
Date privind expediţia:
.............................................................................
(Numele, prenumele şi semnătura persoanei care expedia/ă)
Mijlocul de transport ..........................................
nr........................................................................
Date identificare permis vamal ............................
............................................................................
|
Vize control circulaţie :
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare:
Rubricile 1 şi 4: denumirea şi forma juridică in cazul
persoanelor juridice sau numele şi prenumele in cazul persoanelor fizice;
Rubricile 2 şi 5 se completează numai dacă locul
punctului de încărcare descărcare diferă de locul expeditorului destinatarului;
RU registru de poarta, mimai la expedieri din
depozite: DVI declaraţie vamală de import. Rubrica
7: Cuprinde centralizarea pe grupe de specii a datelor din specilicaţie.
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul căreia fiice
parte persoana abilitată să emită avize de însoţire;
Toate rubricile se completează obligatoriu sau se
barează după caz
ANEXA Nr. 3 la norme
Seria
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
REGIM SPECIAL Exemplarul 1: (2); (3)
AVIZ DE ÎNSOŢIRE PRIMAR Nr..............
(Materiale lemnoase)
Data emiterii......01........ /
........01......./.....2008.........
1.
Expeditor.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com./CNP
.........................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.str.nr.jud)..........................................................................
.............................................................................................................................
2. Punct de
încărcare.............................................................................................
(denumire, locaţie)
.............................................................................................................................
3 . Doc.
provenienţă..............................................................................................
(APV nr./an/ocol silvic; Nr. Aviz
de însoţire;Registru intrare-ieşire material lemnos-poziţie
Document intracomunitar.Factura externă;DVI)
4.
Destinatar.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr.reg.com. / CNP
............................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.str.nr.jud).........................................................................
.............................................................................................................................
5. Punct de descărcare
:.......................................................................................
(denumire, locatie)
6. Fiecare piesă a fost însemnată cu dispozitivul
dreptunghiular, indicativ
............................................................................................................................
7. Transport întrerupt din
cauza.............................................................................
............................................................................................................................
Perioada
întreruperii.............................................................................................
Viza.........................................................................
SPECIFICAŢIA
|
Nr crt
|
Nr buc
|
Sortiment/ Specia
|
Lungime
(m)
|
Diametrul la mijloc
(cm)
|
Volum
(m3)
|
Nr. crt.
|
Nr buc
|
Sortiment/Specia
|
Lungime
(m)
|
Diametrul la mijloc
(cm)
|
Volum
(m3)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
(0)
|
(1)
|
(2)
|
(3)
|
(4)
|
(5)
|
1
|
|
Mo
|
s
|
36
|
0,814
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
Mo
|
s
|
24
|
0,724
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
Mo
|
8
|
44
|
1,216
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
Fa
|
8
|
38
|
0,907
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
Fa
|
8
|
30
|
0,565
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
Fa
|
8
|
40
|
1,005
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
Mu
|
8
|
42
|
1,108
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
Mo
|
8
|
48
|
1.448
|
|
|
|
|
|
|
<)
|
|
Fr
|
8
|
34
|
0,726
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
Mo
|
8
|
52
|
1,699
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
Fr
|
8
|
30
|
0,565
|
|
|
|
|
|
|
12
|
|
Fa
|
8
|
46
|
1,329
|
|
|
|
|
|
|
13
|
|
Fa
|
8
|
50
|
1,571
|
|
|
|
|
|
|
14
|
|
Br
|
8
|
50
|
1,571
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total pe grupe de specii
|
Rasinoase
|
8,580
|
|
|
|
|
|
|
Fag
|
5.377
|
|
|
|
|
|
|
Qvere
|
|
|
|
|
|
|
|
Fr.Pa.Ci.Nu
|
1,291
|
|
|
|
|
|
|
DM
|
|
|
|
|
|
|
|
DT
|
|
|
|
|
|
|
|
Total general
|
15,248
|
|
|
|
|
|
|
Procent lemn lucru: %
|
68
|
Data si ora plecării transportului:
01.01.2008; ora 1010
|
Data si ora sosirii transportului:
|
9. Emitent:
..................................
Numele şi prenumele persoanei abilitate:
..................................
Semnătura:
.................................
|
Date privind expediţia:
(Numele, prenumele şi semnătura
persoanei care expediaza)
................................................................................................................................
Mijlocul de
transport......auto.......nr......B-01-XXX...................................................
Date identificare permis vamal
...................................................................................
..............................................................................................................
|
Vize control circulaţie :
...............................................................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare:
Rubricile 1 şi 4: denumirea si forma juridică in
cazul persoanelor juridice sau, numele si prenumele
in cazul persoanelor Fizice;
Rubricile 2 si 5 se
completează numai dacă locaţia punctului de încărcare, descărcare diferă de
locaţia expeditorului.destinatarului;
Rubrica 6; se completează numai in cazul transportului
de la locul de recoltare, pe materialul lemnos cu dimensiunea minimă a
secţiunii transversale >= 8 cm.):
Rubrica 8: Col. (1) - numărul loial al pieselor din
acelaşi sortiment şi eu aceleaşi caracteristici dimensionale:
Col. (5) - volumul total, cu două zecimale corespunzător numărului loial al pieselor din acelaşi
sortiment şi eu aceleaşi caracteristici dimensionale:
Toate rubricile se completează obligatoriu sau se barează după caz
Rubrica 9: Persoana juridică din cadrul căreia face
parte persoana abilitată să emită avize de însoţire;
ANEXA Nr. 4 la norme
Seria
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
REGIM SPECIAL - Exemplarul 1: (2); (3)
AVIZ DE ÎNSOŢIRE SECUNDAR Nr..............
(Cherestele)
Data
emiterii............../.................../.....................
1.
Expeditor.........................................................................................................
.............................................................................................................................
Nr. reg.com./B.I/C.I.
............................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.str.nr.jud)..........................................................................
..............................................................................................................................
2. Punct de încărcare.............................................................................................
(denumire, adresa)
RU serie şi nr.
filă.................................................................................................
3. Document de provenienţă.................................................................................
(Factura/ factura externă/ DVI/
DVI+Licenta FLEGT)
4.
Destinatar........................................................................................................
............................................................................................................................
Nr.reg.com./B.I./C.I.
..........................................................................................
Sediul / Domiciliul
(Loc.str.nr.jud)........................................................................
............................................................................................................................
5. Punct de descărcare :.....................................................................................
(denumire, adresa)
6. Mentiuni:
Transport întrerupt din
cauza..............................................................................
..........................................................................................................................
Perioada
întreruperii...........................................................................................
Viza.......................................................................................................................
7.
Nr.crt.
|
Sortiment Specia
|
U.M.
|
Cantitatea
|
Observaţii
|
1
|
Cherestea raşinoase
|
m3
|
48
|
Pachetizata
|
2
|
Cherestea fag
|
m3
|
33
|
Pachetizata
|
3
|
Cherestea raşinoase
|
m3
|
12
|
Vrac
|
4
|
Cherestea fag
|
m3
|
6
|
Vrac
|
5
|
Cherestea stejar
|
m3
|
10
|
Vrac
|
6
|
Cherestea diverse
|
m3
|
20
|
Vrac
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
129
|
|
SPECIFICAŢIA :
Nr.crt.
|
Specia/Denumire
|
Nr.colete/Nr.buc
|
Volum
(m3)
|
Nr.crt.
|
Specia/Denumire
|
Nr.colete/Nr.buc
|
Volum
(m3)
|
Ex.
|
a. Cherestea rasin.
|
|
48
|
|
|
|
|
1
|
Putna
|
5
|
20
|
|
|
|
|
2
|
Mitrali
|
4
|
16
|
|
|
|
|
3
|
Siria
|
3
|
12
|
|
|
|
|
4 .......
|
etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
b. Cherestea fag
|
|
33
|
|
|
|
|
1
|
TAL
|
6
|
12
|
|
|
|
|
2
|
TAS
|
8
|
9
|
|
|
|
|
3
|
TASS
|
12
|
12
|
|
|
|
|
4.......
|
etc.
|
|
|
|
|
|
|
|
c. Cherestea vrac
|
|
48
|
|
|
|
|
1
|
rasinoase
|
400
|
12
|
|
|
|
|
2
|
fag
|
200
|
6
|
|
|
|
|
3
|
stejar
|
200
|
10
|
|
|
|
|
4
|
Diverse tari
|
200
|
10
|
|
|
|
|
5
|
Diverse moi
|
200
|
10
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
129
|
|
|
|
|
Data si ora plecării
transportului:
Data si ora sosirii transportului:
|
8. Emitent
............................................................
Numele si prenumele persoanei abilitate:
............................................................
............................................................
Semnatura:
...........................................................
|
Date privind expediţia:
.................................................................................
(Numele, prenumele şi semnătura persoanei care expediaza)
Mijlocul de transport............................................
nr
.................................................................................
Date idenlificare permis vamal
.................................................................................
.................................................................................
|
Vize control circulaţie :
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
........................................................................
........................................................................
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare:
Rubricile 1 si 4: denumirea si forma juridică în cazul persoanelor juridice sau numele si prenumele în cazul
persoanelor fizice;
Rubricile 2 si 5 se
completează numai dacă locul punctului de încărcare / descarcare diferă de
locul expeditorului/destinatarului;
RU - registru unic, numai la expedieri din depozite: DVI declaraţie vamală de import. Licanta FLEGT se
completează numai la importuri din ţări partenere.
Rubrica 7: Cuprinde
centralizarea pe grupe de specii a datelor din specificaţie.
Rubrica 8: Persoana juridică din cadrul căreia face
parte persoana abilitată să emită avize de însoţire;
ANEXA Nr. 5 la norme
ACHIZITOR: S.C...................
Nr. reg. com..............................
Sediul (loc, str., nr.,
jud.)......................................................
BORDEROU DE ACHIZIŢIE MATERIAL LEMNOS
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele persoanei
vânzătoare
|
CNP
|
Punctul de încărcare (Denumirea
locaţiei)
|
Cantitatea
achiziţionată
(m3)
|
Document de provenienţă Nr. şi
seria avizului de însoţire
|
Data achiziţiei
|
Numele şi
prenumele
persoanei
fizice
|
Semnătura
|
Ziua
|
Luna
|
Anul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele şi prenumele, CNP,
semnătura persoanei achizitoare
...................................................
ANEXA Nr. 6 la norme
ANEXA Nr. 7 la norme
REGISTRUL DE EVIDENŢA
a intrărilor-iesirilor de materiale lemnoase
Nr. crt.
|
Nr. mijlocului de transport/
Numele şi CNP proprietarului
mijlocului de transport
|
Data şi ora intrării
|
Data şi ora ieşirii
|
Nr. aviz de însoţire/data
|
Volum/sortimente
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|