LEGE
Nr. 122 din 9 iulie 1997
pentru ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al
Republicii Federale Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la
impozitele pe venit si pe capital, semnata la Belgrad la 16 mai 1996
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 155 din 15 iulie 1997

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al
Republicii Federale Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la
impozitele pe venit si pe capital, semnata la Belgrad la 16 mai 1996.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 iunie 1997, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
PETRE ROMAN
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 iunie
1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ANDREI IOAN CHILIMAN
CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia
pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital
Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia,
dorind sa incheie o Conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la
impozitele pe venit si pe capital, in vederea crearii de conditii stabile
pentru dezvoltarea pe multiple planuri a cooperarii economice si inalte domenii
intre cele doua tari, in special in domeniul cooperarii si investitiilor pe
termen lung, au convenit dupa cum urmeaza:
Art. 1
Persoane vizate
Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau
ale ambelor state contractante.
Art. 2
Impozite vizate
1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe capital,
stabilite in numele fiecarui stat contractant sau al subdiviziunilor sale
politice sau al unitatilor sale administrativ-teritoriale ori al autoritatilor
sale locale, indiferent de modul in care sunt percepute.
2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite
pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital,
inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii
mobiliare sau imobiliare, impozitele pe suma totala a salariilor platite de
intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
3. Impozitele existente, asupra carora se aplica prezenta conventie, sunt:
in cazul Romaniei:
(1) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
(2) impozitul pe profit;
(3) impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
(4) impozitul pe venitul agricol;
(5) impozitul pe dividende;
(denumite in continuare impozit roman);
in cazul Iugoslaviei:
(1) impozitul pe profitul societatilor;
(2) impozitul pe venitul cetatenilor;
(3) impozitele pe capital;
(4) impozitul pe venitul din activitati de transport international;
(denumite in continuare impozit iugoslav).
4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau, in
esenta, similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in
plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor
contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante
aduse in legislatiile lor fiscale.
Art. 3
Definitii generale
1. In sensul prezentei conventii:
(1) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna
Romania sau Iugoslavia, dupa cum cere contextul;
(2) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic,
inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona
economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea,
drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si
cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor
naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in
subsolul acestor ape;
(3) termenul Iugoslavia inseamna Republica Federala Iugoslavia si, cand
este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul uscat al Iugoslaviei, apele
sale interioare si fundul marii sale teritoriale, spatiul aerian aferent,
precum si fundul marii si subsolul partii de mare, departata peste limita
exterioara a marii teritoriale, asupra carora Iugoslavia exercita drepturile
sale suverane cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, in
concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international;
(4) termenul national inseamna:
- in cazul Romaniei, orice persoana fizica care poseda cetatenia Romaniei;
- in cazul Iugoslaviei, orice persoana fizica care poseda nationalitatea
Iugoslaviei;
(5) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta
asociere de persoane;
(6) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta
entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
(7) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a
celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un
rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident
al celuilalt stat contractant;
(8) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o
nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o
intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu
exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri
situate in celalalt stat contractant;
(9) expresia autoritate competenta inseamna:
- in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau
autorizat;
- in cazul Iugoslaviei, Ministerul Federal al Finantelor sau reprezentantul
sau autorizat.
2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de un stat contractant, orice
termen care nu este definit in conventie va avea intelesul pe care il are in
cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta
conventie se aplica. Sensul din legislatia fiscala a acestui stat va prevala
asupra sensului dat termenului in alte legi ale acestui stat.
Art. 4
Rezident
1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat
contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat,
este supusa impunerii in acest stat, datorita domiciliului sau, rezidentei
sale, locului conducerii, locului inregistrarii sau oricarui alt criteriu de
natura similara. Dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa
impozitarii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse
sau capital situate in acest stat.
2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica
este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina
dupa cum urmeaza:
(1) aceasta va fi considerata rezidenta a statului in care are o locuinta
permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la
dispozitia sa in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care
legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor
vitale);
(2) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale
vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta
la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta a
statului in care locuieste in mod obisnuit;
(3) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau in
nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului al carui
national este;
(4) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau al nici unuia
dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva
problema de comun acord.
3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana alta decat o
persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci ea va fi considerata
rezidenta a statului in care se afla locul conducerii sale efective.
Art. 5
Sediu permanent
1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc
fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in
parte, activitatea sa.
2. Expresia sediu permanent include, indeosebi:
(1) un loc de conducere;
(2) o sucursala;
(3) un birou;
(4) o fabrica;
(5) un atelier; si
(6) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de
extractie a resurselor naturale.
3. Un santier de constructii sau un proiect de constructii sau de instalare
constituie sediu permanent, numai daca dureaza o perioada mai mare de 24 de
luni.
4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia
sediu permanent se considera ca nu include:
(1) folosirea de instalatii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau
livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
(2) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii,
exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
(3) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii,
exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
(4) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in
cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului
sau a expozitiei mentionate;
(5) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul cumpararii de
produse sau marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
(6) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul de a face
reclama, pentru furnizare de informatii, pentru cercetare stiintifica sau
pentru activitati similare, care au un caracter pregatitor sau auxiliar pentru
intreprindere;
(7) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv pentru orice combinare de
activitati mentionate in subparagrafele (1)-(6), cu conditia ca intreaga
activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un
caracter pregatitor sau auxiliar.
5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana -
alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile
paragrafului 6 - actioneaza in numele unei intreprinderi si are si exercita in
mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in
numele intreprinderii, acea intreprindere se considera ca are un sediu
permanent in acel stat pentru orice activitati pe care acea persoana le
indeplineste pentru intreprindere, in afara de cazul cand activitatile unei
asemenea persoane sunt limitate la cele mentionate la paragraful 4, care, daca
sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de
afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
6. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat
contractant, numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri
in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu
statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul
activitatii lor obisnuite.
7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant
controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt
stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt
stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a
face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
Art. 6
Venituri din proprietati imobiliare
1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din
proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari
forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acest
celalalt stat.
2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de
legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate.
Expresia include in orice caz accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul
viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere,
drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la
proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la
rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii
zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele,
vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu sunt considerate
proprietati imobiliare.
3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din
exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a
proprietatilor imobiliare.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor
provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din
proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
Art. 7
Profiturile intreprinderii
1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile
numai in acel stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitate
de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo.
Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile
intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele
care este atribuibila acelui sediu permanent.
2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui
stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant
printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat
contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut
realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata,
exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare
si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent
este.
3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere
cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent,
inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare
efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla
situat sediul permanent sau in alta parte.
4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul
care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea
profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o
prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine
profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare
adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in
concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul
ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care
se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi
metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a
proceda altfel.
7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in
alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt
afectate de prevederile prezentului articol.
Art. 8
Transporturi internationale
1. Profiturile obtinute din exploatarea navelor, aeronavelor, vehiculelor
feroviare si rutiere in trafic international sunt impozabile numai in statul
contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
2. Profiturile obtinute din exploatarea vapoarelor angajate in transport
international pe cai navigabile interioare sunt impozabile numai in statul
contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
3. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval
sau a unei intreprinderi de transport pe cai navigabile interioare se afla la
bordul unei nave sau vapor, atunci acesta se considera a fi situat in statul
contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau vaporului sau,
daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident
cel care exploateaza nava sau vaporul.
4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute
din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie
internationala de transporturi.
Art. 9
Intreprinderi asociate
1. Cand:
(1) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect,
la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat
contractant, sau
(2) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea,
controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al
unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in
celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau
comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi
fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care ar fi fost
obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt
datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi
si impuse in consecinta.
2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand
acelui stat si impune in consecinta profiturile asupra carora o intreprindere a
celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si
profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii
primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua
intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost convenite intre intreprinderi
independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a
sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri. La efectuarea acestei
modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si,
daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor
consulta reciproc.
Art. 10
Dividende
1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat
contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel
celalalt stat.
2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul
contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si
potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul
efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma
bruta a dividendelor.
Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ce priveste
profiturile din care se platesc dividendele.
3. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile
provenind din actiuni sau din alte drepturi care nu sunt titluri de creanta,
din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care
sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni, de catre
legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a
dividendelor.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv
al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate
de afaceri in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de
dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara
in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo,
iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care
dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau
baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15,
dupa caz.
5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri
sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe
nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia
cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt
stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu
care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau
baza fixa, situate in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile
nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite,
chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in
intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt
stat.
Art. 11
Dobanzi
1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident
al celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant
din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este
beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi
10% din suma bruta a dobanzilor.
3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un
stat contractant sunt scutite de impozit in acel stat, daca sunt obtinute si
detinute efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, o subdiviziune
politica sau o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a
acestuia sau de orice banca a acelui guvern, a subdiviziunii politice sau a
unitatii administrativ-teritoriale ori a autoritatii locale a acestuia.
4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna
veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii
ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in
special veniturile din efecte publice si venituri din titluri de creanta sau
obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de
creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt
considerate dobanzi, in sensul prezentului articol.
5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv
al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara
activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile,
printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat
profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta, in
legatura cu care sunt platite dobanzile, este efectiv legata de un asemenea
sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7
sau ale art. 15, dupa caz.
6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand
platitorul este insusi acel stat, o subdiviziune politica, o unitate
administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat.
Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat
contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa,
in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi, si
aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste
dobanzi se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent
sau baza fixa.
7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si
beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor,
tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi
convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de
relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma
mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit
legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale
prezentei conventii.
Art. 12
Redevente
1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident
al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul
contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca
primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit
nu poate depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de
orice fel, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor
asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor
de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio
sau televiziune, transmisiilor destinate publicului prin satelit, cablu sau
tehnologii similare, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan,
formula sau procedeu de fabricatie secret sau pentru utilizarea sau dreptul de
a utiliza orice echipament industrial, comercial ori stiintific sau pentru
informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau
stiintific.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv
al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara
activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele,
printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat
profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau
proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un
asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica
prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand
platitorul este insusi acel stat, o subdiviziune politica, o unitate
administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat.
Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat
contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de
care este legata obligatia de a plati redeventele, si aceste redevente sunt
suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente
se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza
fixa.
6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si
beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor,
avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite,
depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv
in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica
numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a
platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand
seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
Art. 13
Comisioane
1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui
rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul
contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca
primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel
stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna platile
facute catre un broker, agent comisionar general sau catre oricare alta
persoana asimilata unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului
contractant din care provin asemenea plati.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv
al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara
activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin
comisioanele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel
celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar
activitatile pentru care se platesc comisioanele sunt efectiv legate de un
asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica
prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
5. Comisioanele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand
platitorul este acel stat, o subdiviziune politica, o unitate
administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat.
Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat
contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de
care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si comisioanele
se suporta de sediul permanent sau baza fixa, atunci aceste comisioane se
considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent
sau baza fixa.
6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si
beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor,
tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi
fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de
relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma
mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila
potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte
prevederi ale prezentei conventii.
Art. 14
Castiguri de capital
1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din
instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, si
situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare, facand
parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat
contractant il are in celalalt stat contractant, sau a proprietatii mobiliare
tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in
celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente,
inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent
(singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in
acel celalalt stat.
3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor
feroviare si rutiere exploatate in trafic international, a vapoarelor angajate
in transport international pe cai navigabile interioare sau a proprietatilor
mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport sunt impozabile
numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a
intreprinderii.
4. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele
decat cele la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, sunt impozabile
numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
Art. 15
Profesii independente
1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din
exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter
independent sunt impozabile numai in acest stat, cu exceptia urmatoarelor
situatii, cand aceste venituri pot fi, de asemenea, impuse in celalalt stat
contractant:
(1) daca rezidentul dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat
contractant in scopul desfasurarii activitatilor sale; sau
(2) daca rezidentul este prezent in celalalt stat contractant pentru o
perioada sau perioade care insumeaza sau depasesc in total 183 de zile in orice
perioada de 12 luni care incepe sau se termina in anul calendaristic vizat.
In situatia de la subparagrafele 1) sau 2), venitul poate fi impus in
celalalt stat contractant, dar numai acea parte din acesta, care este
atribuibila bazei fixe sau venitului obtinut din activitatile desfasurate in
perioada in care rezidentul a fost prezent in acel celalalt stat.
2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile
independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic,
precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer,
arhitect, dentist si contabil.
Art. 16
Profesii dependente
1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte
remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o
activitate salariata, sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul
cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca
activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant,
remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un
rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in
celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
(1) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau
perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni,
incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat; si
(2) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane
care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
(3) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza
fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat.
3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile
pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate
salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar si rutier,
exploatate in trafic international sau la bordul vapoarelor angajate in
transport international pe cai navigabile interioare, sunt impozabile numai in
statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
Art. 17
Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
Remuneratiile si alte plati similare, primite de un rezident al unui stat
contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei
societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in
acel celalalt stat.
Art. 18
Artisti si sportivi
1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un
rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt
artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpret
muzical sau ca sportiv, din activitatile sale personale desfasurate in aceasta
calitate, pot fi impuse in statul contractant in care aceste activitati sunt
exercitate.
2. Cand veniturile, in legatura cu activitatile personale desfasurate de un
artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate, nu revin artistului
de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri,
independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul
contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau
ale sportivului.
3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din
activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau
sportive, convenite de guvernele celor doua state contractante, sunt scutite de
impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
Art. 19
Pensii
Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte
remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru
munca salariala desfasurata in trecut, vor fi impozabile numai in acel stat.
Art. 20
Functii publice
1. (1) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat
contractant, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala sau o
autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate
acestui stat sau subdiviziunii politice, unitatii administrativ-teritoriale sau
autoritatii locale, sunt impozabile numai in acest stat.
(2) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat
contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este
rezidenta a acelui stat, si:
- este un national al acelui stat, sau
- nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul prestarii
serviciilor.
2. (1) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant,
de o subdiviziune politica, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o
autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate
acelui stat sau subdiviziunii politice sau unitatii administrativ-teritoriale
ori unitatii locale sunt impozabile numai in acel stat.
(2) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat
contractant, daca persoana fizica este rezident si national al acelui stat.
3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor
platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri
desfasurata de un stat contractant, de o subdiviziune politica, de o unitate
administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia.
Art. 21
Studenti
1. Platile pe care un student sau un practicant care este sau a fost
imediat inaintea sosirii intr-un stat contractant rezident al celuilalt stat
contractant si care este prezent in primul stat mentionat numai pentru studii
sau instruire le primeste pentru intretinere, studiu sau instruire nu vor fi
impuse in acest stat, cu conditia ca aceste plati sa provina din surse aflate
in afara acestui stat.
2. Pentru alocatiile, bursele si remuneratiile dintr-o activitate
salariata, care nu sunt acoperite de paragraful 1, un student sau un practicant
la care s-a facut referire la paragraful 1 va fi, de asemenea, indreptatit pe
perioada de studii sau de instruire la aceleasi scutiri, inlesniri sau reduceri
de impozite de care beneficiaza rezidentii statului contractant pe care il
viziteaza.
Art. 22
Profesori si cercetatori
1. O persoana fizica, care viziteaza un stat contractant pentru a preda sau
a face cercetare stiintifica la o universitate, colegiu, scoala sau alta
institutie de invatamant recunoscuta in acel stat si care este sau a fost,
imediat inainte de aceasta vizita, un rezident al celuilalt stat contractant,
va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat pentru
remuneratia primita pentru predare sau cercetare, pentru o perioada care nu va
depasi 2 ani de la data primei sale vizite in scopul mentionat, cu conditia ca
remuneratia sa fie obtinuta de aceasta persoana din surse aflate in afara
acestui stat.
2. Prevederile paragrafului 1 ale acestui articol nu se aplica venitului
din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public,
ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al
unui grup de persoane.
Art. 23
Alte venituri
1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu
sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, sunt impozabile
numai in acest stat.
2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele
decat veniturile provenind din proprietati imobiliare, asa cum sunt definite in
paragraful 2 al art. 6, obtinute de un rezident al unui stat contractant, care
desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu
permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii
independente, printr-o baza fixa situata acolo, si dreptul sau proprietatea in
legatura cu care venitul este platit sunt efectiv legate de un asemenea sediu
permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau
ale art. 15, dupa caz.
Art. 24
Capital
1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt
definite in paragraful 2 al art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant
si care sunt situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acest
celalalt stat.
2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare, facand parte din activul
unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt
stat contractant, sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe pe
care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant
pentru exercitarea unei profesii independente poate fi impus in statul
contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
3. Capitalul constituit din nave, aeronave, vehicule feroviare si rutiere,
exploatate de o intreprindere a unui stat contractant in trafic international,
sau din vapoare angajate in transport international pe cai navigabile
interioare si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea
mijloace de transport este impozabil numai in statul contractant in care se
afla locul conducerii efective a intreprinderii.
4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat
contractant sunt impozabile numai in acest stat.
Art. 25
Eliminarea dublei impuneri
1. Cand un rezident al unui stat contractant realizeaza venituri sau detine
capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, pot fi impuse
in celalalt stat contractant, primul stat mentionat va recunoaste:
- ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident, o suma egala cu
impozitul pe venit platit in acel celalalt stat;
- ca o deducere din impozitul pe capitalul acelui rezident, o suma egala cu
impozitul pe capital platit in acel celalalt stat.
Aceasta deducere, in ambele cazuri, nu va depasi totusi acea parte din
impozitul pe venit sau pe capital, astfel cum a fost calculat inainte ca
deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau
capitalului care poate fi impus in acel celalalt stat.
2. Cand, in concordanta cu prevederile conventiei, venitul obtinut sau
capitalul detinut de un rezident al unui stat contractant este scutit de
impozit in acel stat, acest stat poate totusi, la calcularea nivelului
impozitului pe venitul ramas sau pe capitalul acelui rezident, sa ia in
considerare venitul sau capitalul scutit.
3. In scopul acordarii unui credit intr-un stat contractant, impozitul
platit in celalalt stat contractant se va considera ca include impozitul
platibil in acel celalalt stat, dar care a fost redus sau la care acel stat a
renuntat in virtutea prevederilor sale legale pentru facilitati fiscale.
Art. 26
Nediscriminarea
1. Rezidentii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat
contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau
mai impovaratoare decat impozitarea si obligatiile legate de aceasta, la care
sunt sau pot fi supusi rezidentii celuilalt stat, aflati in aceeasi situatie.
2. Impunerea unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat
contractant il are in celalalt stat contractant, nu va fi stabilita in conditii
mai putin favorabile in acel celalalt stat decat impunerea stabilita
intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati.
Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa
acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala,
inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea, pe considerente privind
statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor
sai.
3. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9 ale paragrafului 7
al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 si 13, dobanzile, comisioanele,
redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant
unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul
determinarii profiturilor impozabile ale acestei intreprinderi, in aceleasi
conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat.
In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant
fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea
determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi
conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat
mentionat.
4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral
sau partial detinut sau controlat in mod direct sau indirect, de unul sau de
mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse, in primul
stat mentionat, nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta,
care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile
legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare
ale primului stat mentionat.
5. Prevederile prezentului articol se aplica impozitelor la care se face
referire in art. 2 al acestei conventii.
Art. 27
Procedura amiabila
1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de unul sau
ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care
nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de
caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul
sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este. Cazul
trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a masurii luate, din
care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata
si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare,
sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a
celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in
conformitate cu conventia. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent
de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor
contractante.
3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa
rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca
urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot
consulta reciproc, pentru eliminarea dublei impuneri, in cazurile neprevazute
de conventie.
4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct
intre ele in scopul realizarii unei intelegeri in sensul paragrafelor
precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb
oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii
formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor
contractante.
Art. 28
Schimbul de informatii
1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de
informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau a
legislatiei interne ale statelor contractante, privitoare la impozitele vizate
de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara
prevederilor conventiei, in special pentru prevenirea fraudei sau evaziunii cu
privire la asemenea impozite. Schimbul de informatii nu este limitat de
prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi
tratata ca secret, in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform
prevederilor legislatiei interne a acestui stat, si va fi dezvaluita numai
persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor
administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea impozitelor care fac
obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia
numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile
judecatoresti sau deciziile judiciare.
2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate in nici un caz ca
impunand autoritatii competente a unui stat contractant obligatia:
(1) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si
practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
(2) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei
proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt
stat contractant;
(3) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial,
industrial, profesional sau un procedeu de fabricatie sau comercial, ori
informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
Art. 29
Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care
beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare, in
virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor
acorduri speciale.
Art. 30
Intrarea in vigoare
1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare la 1
ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa
ultima notificare prin care ambele state contractante isi comunica indeplinirea
procedurilor legale interne necesare in fiecare tara pentru intrarea in vigoare
a acesteia. Conventia se va aplica, in ce priveste impozitele pe venitul
obtinut sau capitalul detinut in fiecare an fiscal, incepand la sau dupa prima
zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a
fost facuta ultima notificare.
2. De la data de 1 ianuarie a anului in care aceasta conventie va intra in
vigoare si se va aplica, Conventia incheiata intre Republica Socialista Romania
si Republica Socialista Federativa Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri
cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnata la Belgrad la 29 aprilie
1986 si in vigoare de la 1 ianuarie 1987, isi va inceta valabilitatea intre
Romania si Republica Federala Iugoslavia.
Art. 31
Denuntarea
1. Prezenta conventie va ramane in vigoare o perioada nedeterminata.
2. Fiecare dintre statele contractante poate sa remita celuilalt stat
contractant, pe canale diplomatice, o nota de denuntare scrisa, la sau inainte
de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al
cincilea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare. In aceasta
situatie, prezenta conventie va inceta sa aiba efect in ce priveste impozitele
pe venitul obtinut sau pe capitalul detinut in fiecare an fiscal, incepand la
sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator
anului in care a fost remisa nota de denuntare.
Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au
semnat prezenta conventie.
Intocmita la Belgrad la 16 mai 1996, in doua exemplare originale, in
limbile romana, sarba si engleza, ambele originale fiind egal autentice. In caz
de divergente in interpretare, textul in limba engleza va prevala.
Pentru Guvernul Romaniei,
Teodor Viorel Melescanu,
ministru de stat,
ministrul afacerilor externe
Pentru Guvernul Republicii
Federale Iugoslavia,
Iovan Zebici,
viceprim ministru federal si
ministrul federal al finantelor