Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 122 din  9 iulie 1997

pentru ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Belgrad la 16 mai 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 155 din 15 iulie 1997


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Belgrad la 16 mai 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 iunie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   PRESEDINTELE SENATUI
                        PETRE ROMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 iunie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                        ANDREI IOAN CHILIMAN

                       CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Guvernul Romaniei si Guvernul Federal al Republicii Federale Iugoslavia, dorind sa incheie o Conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe capital, in vederea crearii de conditii stabile pentru dezvoltarea pe multiple planuri a cooperarii economice si inalte domenii intre cele doua tari, in special in domeniul cooperarii si investitiilor pe termen lung, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe capital, stabilite in numele fiecarui stat contractant sau al subdiviziunilor sale politice sau al unitatilor sale administrativ-teritoriale ori al autoritatilor sale locale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total sau pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, impozitele pe suma totala a salariilor platite de intreprinderi, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente, asupra carora se aplica prezenta conventie, sunt:
    in cazul Romaniei:
    (1) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (2) impozitul pe profit;
    (3) impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
    (4) impozitul pe venitul agricol;
    (5) impozitul pe dividende;
    (denumite in continuare impozit roman);
    in cazul Iugoslaviei:
    (1) impozitul pe profitul societatilor;
    (2) impozitul pe venitul cetatenilor;
    (3) impozitele pe capital;
    (4) impozitul pe venitul din activitati de transport international;
    (denumite in continuare impozit iugoslav).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau, in esenta, similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii:
    (1) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Iugoslavia, dupa cum cere contextul;
    (2) termenul Romania inseamna Romania si, folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor ape;
    (3) termenul Iugoslavia inseamna Republica Federala Iugoslavia si, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul uscat al Iugoslaviei, apele sale interioare si fundul marii sale teritoriale, spatiul aerian aferent, precum si fundul marii si subsolul partii de mare, departata peste limita exterioara a marii teritoriale, asupra carora Iugoslavia exercita drepturile sale suverane cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international;
    (4) termenul national inseamna:
    - in cazul Romaniei, orice persoana fizica care poseda cetatenia Romaniei;
    - in cazul Iugoslaviei, orice persoana fizica care poseda nationalitatea Iugoslaviei;
    (5) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta asociere de persoane;
    (6) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    (7) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    (8) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, vapor, aeronava, vehicul feroviar sau rutier, exploatate de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului cand asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    (9) expresia autoritate competenta inseamna:
    - in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    - in cazul Iugoslaviei, Ministerul Federal al Finantelor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ce priveste aplicarea acestei conventii de un stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica. Sensul din legislatia fiscala a acestui stat va prevala asupra sensului dat termenului in alte legi ale acestui stat.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat, datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului conducerii, locului inregistrarii sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impozitarii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse sau capital situate in acest stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    (1) aceasta va fi considerata rezidenta a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    (2) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    (3) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    (4) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci ea va fi considerata rezidenta a statului in care se afla locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara, in intregime sau in parte, activitatea sa.
    2. Expresia sediu permanent include, indeosebi:
    (1) un loc de conducere;
    (2) o sucursala;
    (3) un birou;
    (4) o fabrica;
    (5) un atelier; si
    (6) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau un proiect de constructii sau de instalare constituie sediu permanent, numai daca dureaza o perioada mai mare de 24 de luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    (1) folosirea de instalatii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse sau marfuri apartinand intreprinderii;
    (2) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    (3) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, exclusiv in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    (4) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau expozitii temporare ocazionale, dupa inchiderea targului sau a expozitiei mentionate;
    (5) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul cumpararii de produse sau marfuri sau colectarii de informatii pentru intreprindere;
    (6) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv in scopul de a face reclama, pentru furnizare de informatii, pentru cercetare stiintifica sau pentru activitati similare, care au un caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere;
    (7) mentinerea unui loc fix de afaceri, exclusiv pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele (1)-(6), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6 - actioneaza in numele unei intreprinderi si are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, acea intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat pentru orice activitati pe care acea persoana le indeplineste pentru intreprindere, in afara de cazul cand activitatile unei asemenea persoane sunt limitate la cele mentionate la paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant, numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod), nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acest celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include in orice caz accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatilor imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza, daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul cand exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Profiturile obtinute din exploatarea vapoarelor angajate in transport international pe cai navigabile interioare sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    3. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval sau a unei intreprinderi de transport pe cai navigabile interioare se afla la bordul unei nave sau vapor, atunci acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau vaporului sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava sau vaporul.
    4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    (1) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, sau
    (2) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat si impune in consecinta profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost acelea care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri. La efectuarea acestei modificari se va tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dividendelor.
    Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende, folosit in acest articol, inseamna veniturile provenind din actiuni sau din alte drepturi care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni, de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant, in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului cand asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa, situate in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant sunt scutite de impozit in acel stat, daca sunt obtinute si detinute efectiv de guvernul celuilalt stat contractant, o subdiviziune politica sau o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia sau de orice banca a acelui guvern, a subdiviziunii politice sau a unitatii administrativ-teritoriale ori a autoritatii locale a acestuia.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice si venituri din titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi, in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta, in legatura cu care sunt platite dobanzile, este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa, in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi, si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente, folosit in prezentul articol, inseamna plati de orice fel, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune, transmisiilor destinate publicului prin satelit, cablu sau tehnologii similare, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu de fabricatie secret sau pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial ori stiintific sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele, si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente se considera ca provin din statul in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane, folosit in prezentul articol, inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau catre oricare alta persoana asimilata unui broker sau agent de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin asemenea plati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica, daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin comisioanele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, iar activitatile pentru care se platesc comisioanele sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    5. Comisioanele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Totusi, cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si comisioanele se suporta de sediul permanent sau baza fixa, atunci aceste comisioane se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinand seama de serviciile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz, partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinand seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, si situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international, a vapoarelor angajate in transport international pe cai navigabile interioare sau a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii acestor mijloace de transport sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, cu exceptia urmatoarelor situatii, cand aceste venituri pot fi, de asemenea, impuse in celalalt stat contractant:
    (1) daca rezidentul dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat contractant in scopul desfasurarii activitatilor sale; sau
    (2) daca rezidentul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care insumeaza sau depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni care incepe sau se termina in anul calendaristic vizat.
    In situatia de la subparagrafele 1) sau 2), venitul poate fi impus in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din acesta, care este atribuibila bazei fixe sau venitului obtinut din activitatile desfasurate in perioada in care rezidentul a fost prezent in acel celalalt stat.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare, obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata, sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cand activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    (1) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat; si
    (2) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    (3) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza le are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar si rutier, exploatate in trafic international sau la bordul vapoarelor angajate in transport international pe cai navigabile interioare, sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare, primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpret muzical sau ca sportiv, din activitatile sale personale desfasurate in aceasta calitate, pot fi impuse in statul contractant in care aceste activitati sunt exercitate.
    2. Cand veniturile, in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate, nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau sportive, convenite de guvernele celor doua state contractante, sunt scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
    Art. 19
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile si alte remuneratii similare, platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariala desfasurata in trecut, vor fi impozabile numai in acel stat.
    Art. 20
    Functii publice
    1. (1) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o subdiviziune politica, o unitate administrativ-teritoriala sau o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau subdiviziunii politice, unitatii administrativ-teritoriale sau autoritatii locale, sunt impozabile numai in acest stat.
    (2) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat, si:
    - este un national al acelui stat, sau
    - nu a devenit rezident al acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. (1) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant, de o subdiviziune politica, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau subdiviziunii politice sau unitatii administrativ-teritoriale ori unitatii locale sunt impozabile numai in acel stat.
    (2) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezident si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o subdiviziune politica, de o unitate administrativ-teritoriala sau de o autoritate locala a acestuia.
    Art. 21
    Studenti
    1. Platile pe care un student sau un practicant care este sau a fost imediat inaintea sosirii intr-un stat contractant rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat mentionat numai pentru studii sau instruire le primeste pentru intretinere, studiu sau instruire nu vor fi impuse in acest stat, cu conditia ca aceste plati sa provina din surse aflate in afara acestui stat.
    2. Pentru alocatiile, bursele si remuneratiile dintr-o activitate salariata, care nu sunt acoperite de paragraful 1, un student sau un practicant la care s-a facut referire la paragraful 1 va fi, de asemenea, indreptatit pe perioada de studii sau de instruire la aceleasi scutiri, inlesniri sau reduceri de impozite de care beneficiaza rezidentii statului contractant pe care il viziteaza.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica, care viziteaza un stat contractant pentru a preda sau a face cercetare stiintifica la o universitate, colegiu, scoala sau alta institutie de invatamant recunoscuta in acel stat si care este sau a fost, imediat inainte de aceasta vizita, un rezident al celuilalt stat contractant, va fi scutita de impozit in primul stat contractant mentionat pentru remuneratia primita pentru predare sau cercetare, pentru o perioada care nu va depasi 2 ani de la data primei sale vizite in scopul mentionat, cu conditia ca remuneratia sa fie obtinuta de aceasta persoana din surse aflate in afara acestui stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 ale acestui articol nu se aplica venitului din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, sunt impozabile numai in acest stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietati imobiliare, asa cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, obtinute de un rezident al unui stat contractant, care desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente, printr-o baza fixa situata acolo, si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau ale art. 15, dupa caz.
    Art. 24
    Capital
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in acest celalalt stat.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe pe care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente poate fi impus in statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    3. Capitalul constituit din nave, aeronave, vehicule feroviare si rutiere, exploatate de o intreprindere a unui stat contractant in trafic international, sau din vapoare angajate in transport international pe cai navigabile interioare si proprietatile mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea mijloace de transport este impozabil numai in statul contractant in care se afla locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat.
    Art. 25
    Eliminarea dublei impuneri
    1. Cand un rezident al unui stat contractant realizeaza venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentei conventii, pot fi impuse in celalalt stat contractant, primul stat mentionat va recunoaste:
    - ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe venit platit in acel celalalt stat;
    - ca o deducere din impozitul pe capitalul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe capital platit in acel celalalt stat.
    Aceasta deducere, in ambele cazuri, nu va depasi totusi acea parte din impozitul pe venit sau pe capital, astfel cum a fost calculat inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului care poate fi impus in acel celalalt stat.
    2. Cand, in concordanta cu prevederile conventiei, venitul obtinut sau capitalul detinut de un rezident al unui stat contractant este scutit de impozit in acel stat, acest stat poate totusi, la calcularea nivelului impozitului pe venitul ramas sau pe capitalul acelui rezident, sa ia in considerare venitul sau capitalul scutit.
    3. In scopul acordarii unui credit intr-un stat contractant, impozitul platit in celalalt stat contractant se va considera ca include impozitul platibil in acel celalalt stat, dar care a fost redus sau la care acel stat a renuntat in virtutea prevederilor sale legale pentru facilitati fiscale.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Rezidentii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supusi rezidentii celuilalt stat, aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent, pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant, nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant nici o deducere personala, inlesnire sau reducere in ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului cand se aplica prevederile art. 9 ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 si 13, dobanzile, comisioanele, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat. In mod similar, orice datorii ale unei intreprinderi a unui stat contractant fata de un rezident al celuilalt stat contractant vor fi deductibile, in vederea determinarii capitalului impozabil al acestei intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cand ar fi fost contractate fata de un rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut sau controlat in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse, in primul stat mentionat, nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    5. Prevederile prezentului articol se aplica impozitelor la care se face referire in art. 2 al acestei conventii.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de unul sau ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a masurii luate, din care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu conventia. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc, pentru eliminarea dublei impuneri, in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in scopul realizarii unei intelegeri in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimbul de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentei conventii sau a legislatiei interne ale statelor contractante, privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei, in special pentru prevenirea fraudei sau evaziunii cu privire la asemenea impozite. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret, in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat, si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instantelor judecatoresti si organelor administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea impozitelor care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate in nici un caz ca impunand autoritatii competente a unui stat contractant obligatia:
    (1) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    (2) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    (3) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu de fabricatie sau comercial, ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 29
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare, in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare la 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa ultima notificare prin care ambele state contractante isi comunica indeplinirea procedurilor legale interne necesare in fiecare tara pentru intrarea in vigoare a acesteia. Conventia se va aplica, in ce priveste impozitele pe venitul obtinut sau capitalul detinut in fiecare an fiscal, incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost facuta ultima notificare.
    2. De la data de 1 ianuarie a anului in care aceasta conventie va intra in vigoare si se va aplica, Conventia incheiata intre Republica Socialista Romania si Republica Socialista Federativa Iugoslavia pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnata la Belgrad la 29 aprilie 1986 si in vigoare de la 1 ianuarie 1987, isi va inceta valabilitatea intre Romania si Republica Federala Iugoslavia.
    Art. 31
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare o perioada nedeterminata.
    2. Fiecare dintre statele contractante poate sa remita celuilalt stat contractant, pe canale diplomatice, o nota de denuntare scrisa, la sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al cincilea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare. In aceasta situatie, prezenta conventie va inceta sa aiba efect in ce priveste impozitele pe venitul obtinut sau pe capitalul detinut in fiecare an fiscal, incepand la sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept pentru care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Intocmita la Belgrad la 16 mai 1996, in doua exemplare originale, in limbile romana, sarba si engleza, ambele originale fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul in limba engleza va prevala.

              Pentru Guvernul Romaniei,
              Teodor Viorel Melescanu,
              ministru de stat,
              ministrul afacerilor externe

              Pentru Guvernul Republicii
              Federale Iugoslavia,
              Iovan Zebici,
              viceprim ministru federal si
              ministrul federal al finantelor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 122/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 122 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu